Groter: ja. Duurder? Echt niet. Een tweedehands notebook heb je wel voor dat geld, je bent niet op zoek naar een P4 he. En zo'n ding heeft een grote meerwaarde, speelt ook MP3's etc.quote:Op maandag 3 mei 2004 08:16 schreef RCAJ het volgende:
ja is zoiezo groter en duurder
Uh, dat is volgens mij precies wat de TS bedoelt met Image Tank.... (net zoals iedereen Walkman zegt tegen alle portable cassettespelers).quote:Op maandag 3 mei 2004 09:18 schreef Mondo_Generator het volgende:
Voor 300 euro koop je ook wel een externe harde schijf met ingebouwde cardreader.
Daar heb ik ook wel eens over nagedacht, en hoewel dat op zich een goede oplossing is (je hoeft geen dure, kwetsbare en diefstalgevoelige hardware mee te sjouwen) moet je waar je zit maar net een fotozaak treffen die dat voor je kan/wil doen.quote:Op maandag 3 mei 2004 15:05 schreef mithrandirrr het volgende:
toen ik afgelopen jaar naar amerika ben geweest heb ik gewoon een aantal cd'tjes daar laten branden bij fotozaken. heb je meteen je spul goed gebackupped
Was het afgelopen weekend in Parijs, en daar kon je op meerdere plekken cd's laten branden. Erg handig, het lijikt me dat je dit in iedere (grotere) stad in Europa ook kunt laten doen. Prima oplossing voor het opslagprobleem. Ik heb nu een 256 en een 128 mb kaart, en ik denk dat ik het hier bij laat.quote:Op maandag 3 mei 2004 15:05 schreef mithrandirrr het volgende:
toen ik afgelopen jaar naar amerika ben geweest heb ik gewoon een aantal cd'tjes daar laten branden bij fotozaken. heb je meteen je spul goed gebackupped
Ik zou voor de X drive gaan, alleen door het feit dat ik er zoveel goede ervaringen over gehoord hebquote:Op dinsdag 4 mei 2004 00:58 schreef RCAJ het volgende:
Bedankt voor de reacties, ik ben dus echt op zoek naar een image tank.
Ik wil gewoon foto's maken op de hoogste resolutie van mijn camera, en dat voor 3 weken, ik heb inmiddels al een halve gb aan cf kaartjes, maar goed daar haal ik het niet mee.
welke hebben jullie ervaring mee en wat zouden jullie nemen.
Archos Gmini 120
Sitecom Cn604 - Media drive
X-Drive-Pro VP300
als we de keus beperken tot deze of evt aanbevelingen die vergelijkbaar zijn, welke zouden jullie dan kiezen
Klopt, "maar" 4GB voor 250 euro, maar wel in compactflash-formaat dus bruikbaar IN je camera. Geen gefrot met kleine kaartjes en overkopieren van foto's.quote:Op donderdag 6 mei 2004 18:02 schreef RCAJ het volgende:
Creative Muvo2 4GB? dan heb je maar 4 gb voor 250.00 euro toch of hoe bedoel je dat met die microdrive
Gesteld dat je foto's 2 mb per stuk zijn, kan je er nog 20.000 (!) van maken. Das toch ongelofelijk? Voor drie weken vakantie is dat (20.000/21) 952 foto's per dag en dus bijna 40 foto's per uur. Das een aardig gemiddelde, zeker als je dat dag-en-nacht 3 weken lang vol moet houden.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 20:52 schreef RCAJ het volgende:
nee ik heb 40 gb
Als die 40 foto's per uur van Pizza_shooter klopt (ga het niet narekenen) kom je dan alsnog op bijna 7 foto's per uur, dag en nacht, 3 weken lang. Knap hoorquote:Op dinsdag 25 mei 2004 22:29 schreef stefimke het volgende:
2MB per stuk? Dat was "vroegah" toch?Als ik in RAW schiet met m'n Minolta A2 (8MP) is een foto bijna 12MB groot. In "extra-fine" JPEG 8MB en "fine" JPEG 4MB. Dus dan gaat 't nogal rap met de gigabytes.
Wat ik me van dergelijke apparaten afvraag: kun je ook multi-sessie CD's maken? Ik heb een 256MB kaartje, het zou een beetje zonde zijn als je alleen maar die 256MB kunt branden. Met multi-sessie kun je dan nog een keer 256MB op dezelfde CD branden. En daarna misschien nog een keer 128MB of zo.quote:Op woensdag 26 mei 2004 13:09 schreef Rizzz het volgende:
Is dit niets: http://silverapp1.mycom.n(...)=43465&productType=1 ?
bij de conrad verkopen ze die.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 18:06 schreef killko het volgende:
Ik zag pas in een folder een geheugenkaartlezer met cd-brander erin verwerkt. Je hebt hier geen pc bij nodig en als je dan gewoon wat rw-tjes erbij neemt....
details weet ik niet maar is misschien het zoeken waard...
't ligt er maar aan wat voor camera je hebt, of je RAW wilt schieten, waar je naar toe gaat en hoe lang.quote:Op woensdag 26 mei 2004 12:32 schreef JeroenH het volgende:
Het is op zich lekker om veel opslagruimte bij je te hebben, maar 20GB is voor mij zware overkill. Een 4GB MicroDrive die ik uit een MP3-speler sloop lijkt me dan wél weer wat![]()
Jep dat kan, anders is het inderdaad een beetje nutteloos. Ik geloof dat het ergens op de site van Apacer stond (http://www.apacer.com/apacer_english/product_html/disc_stone_cp100.asp). Ik heb het iig ergens gelezen.quote:Op woensdag 26 mei 2004 13:18 schreef JeroenH het volgende:
[..]
Wat ik me van dergelijke apparaten afvraag: kun je ook multi-sessie CD's maken?
Dimension (L*W*H) : 136 x 86 x 37 mm.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 07:46 schreef stefimke het volgende:
Best een groot ding eigenlijk als je 'm vergelijkt met een Archos GMini 120 of 220 (een 220 is net zo groot als een 3.5" diskette, alleen wat dikker).
Je hebt helemaal gelijk. Hier ga ik kenk ik 40 GB voor 260 euro halen (in nederland dus das ook wel prettig). Dan nog caradapter erbij en ik ben helemaal mobielquote:Op maandag 21 juni 2004 23:39 schreef RCAJ het volgende:
ik heb dus de vosonic X's Drive vp300 40 GB voor 270,00, als je deze dus vergelijkt met de Sitecom, heb je 20 gb meer.
Hoeveel foto's ben je van plan te gaan maken?quote:Op maandag 3 mei 2004 07:43 schreef RCAJ het volgende:
Ik wil deze zomer op vakantie en uiteraard gaat mijn camera mee, nu wil ik graag een soort van image tank kopen, maar weet niet goed welke mijn budget is rond 300 euro. 20 Gb is voldoende. CF kaartjes kopen is voor mij geen keuze.
waar zouden jullie voor gaan
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |