quote:Op Koninginnedag hebben zo'n 150 tot 200 rechts-extremistische jongeren voor problemen gezorgd in het centrum van Eindhoven. De jongelui die afgekomen waren op een optreden in de Begijnhof, trokken na afloop met kleine groepjes het centrum in en riepen door hun verschijning problemen op.
Laat in de middag ontstonden door de aanwezigheid van de extreem-rechtse jongeren ongeregeldheden met andere groepen, waarbij over en weer klappen vielen. De politie hield enkele jongeren aan die later weer vrijgelaten zijn.
Bron: Omroep Brabant
quote:Op zondag 2 mei 2004 11:17 schreef bunniej het volgende:
Ik was op Koninginnedag in eindhoven. En heb ook zo'n groep gezien. niet dat ze aan het knokken waren maar wel hoe ze eruit zagen en ik vond het gewoon ZIEK!
Hele groep met van die mensen met kale hoofden, lonsdale aan, een Nederlandse vlag in hun handen met daaraan een vlag van een hakenkruis gebonden. En zo liepen ze midden door de stad 'White Power' schreeuwend.
Ik kan me dus goed voorstellen dat er daardoor problemen zijn ontstaan. De politie ging er ook meteen achteraan, maar wat er verder gebeurde heb ik niet gezien, maar ze waren er duidelijk op uit reactie uit te lokken anders doe je zoiets niet!
Dus je kunt niet zeggen dat ze alleen maar beetje rondliepen zonder iets te doen.
Het zullen die malloten uit die gekraakte kazerne wel geweest zijn, maar de politie kan in zo'n geval dan toch ingrijpen wegens opruïng en het dragen van verboden symbolen ?quote:Op zondag 2 mei 2004 11:18 schreef Eindhovenaar het volgende:
Ja ik was er ook als echte Eindhovenaar vier je natuurlijk alle feestjes in Eindhoven mee. Ik heb die gasten gezien. Met een grote Nederlandse vlag op een stok van een meter of 3 liepen ze rond te stampen.
Kisten met witte veters, geruite Lonsdaleblousjes tot boven aan toe dichtgeknoopt, je kent het wel... Over het algemeen gaven ze niet veel problemen, maar iedereen stond naar ze te kijken en ervaarde het als bedreigend.
Er zijn een paar vechtpartijtjes geweest met die gasten, maar ze waren natuurlijk geweldig in de minderheid, dus die vechtpartijtjes waren meestal met kleine groepjes ergens buiten het uitgaansgebied. De grote menigte was het er namelijk wel over eens dat als het uit de hand zou lopen we met zijn allen de politie zouden helpen om dat tuig op te pakken...
Verder was het SUPER gezellig en KLETSNAT in Eindhoven :-D
quote:Op zondag 2 mei 2004 14:56 schreef gelly het volgende:
Het zullen die malloten uit die gekraakte kazerne wel geweest zijn, maar de politie kan in zo'n geval dan toch ingrijpen wegens opruïng en het dragen van verboden symbolen ?
Ze hebben toch mensen aangehouden volgens je artikel ?quote:De politie hield enkele jongeren aan die later weer vrijgelaten zijn.
Da't was n.a.v. de vechtpartijen, tenmniste, zo lees ik het.quote:Op zondag 2 mei 2004 15:13 schreef Loedertje het volgende:
[..]
[..]
Ze hebben toch mensen aangehouden volgens je artikel ?
Welnee, als ze alleen rondlopen, hoef je ze niet op te pakken.quote:Op zondag 2 mei 2004 15:03 schreef Posdnous het volgende:
Gatverdamme, gewoon oppakken die idioten.
Als mensen haat zaaien mag je die aanpakken imo. Extreem-rechts of andersoortig.quote:Op zondag 2 mei 2004 15:15 schreef ExTec het volgende:
[..]
Welnee, als ze alleen rondlopen, hoef je ze niet op te pakken.
Of hoeven alleen excessen ter rechterzijde op voorhand aangepakt te worden, en blijven we ruimhartig demonstratie vergunningen uitdelen aan het AEL en ander tuig ter linkerzijde?
Ten eerste liepen ze met een whitepower vlag, en ten tweede was het geen demonstratie. Gewoon opruïng dus, en het dragen van verboden symbolen. Daarom was mijn vraag dus ook, waarom zijn deze lieden niet daarvoor opgepakt.quote:Op zondag 2 mei 2004 15:15 schreef ExTec het volgende:
[..]
Welnee, als ze alleen rondlopen, hoef je ze niet op te pakken.
Of hoeven alleen excessen ter rechterzijde op voorhand aangepakt te worden, en blijven we ruimhartig demonstratie vergunningen uitdelen aan het AEL en ander tuig ter linkerzijde?
Voor het antwoord zul je de politie in Eindhoven even moeten bellen Gelly.quote:Op zondag 2 mei 2004 15:17 schreef gelly het volgende:
Daarom was mijn vraag dus ook, waarom zijn deze lieden niet daarvoor opgepakt.
Is een whitepower vlag verboden?quote:Ten eerste liepen ze met een whitepower vlag, en ten tweede was het geen demonstratie. Gewoon opruïng dus, en het dragen van verboden symbolen.
quote:Op zondag 2 mei 2004 15:21 schreef ExTec het volgende:
[..]
Is een whitepower vlag verboden?
Vreemd, ik zie regelmatig zwarten met een blackpower tshirt lopen.
Dat het überhaupt nog niet gebeurd is. Hoe lang is die kazerne nu gekraakt??quote:Op zondag 2 mei 2004 14:56 schreef gelly het volgende:
Het zullen die malloten uit die gekraakte kazerne wel geweest zijn, maar de politie kan in zo'n geval dan toch ingrijpen wegens opruïng en het dragen van verboden symbolen ?
quote:Op zondag 2 mei 2004 15:24 schreef Posdnous het volgende:lol, wat een vergelijking.
Van een andere sites idd:quote:Op zondag 2 mei 2004 16:04 schreef Furby het volgende:
Die kazerne is al half gesloopt met bulldozers. Ik denk niet dat ze daar nu nog zitten eigenlijk.
quote:De fascitische krakers uit de Constant rebecque-kazerne zijn weg. Er zijn maatregelen genomen tegen hernieuwd kraken. Binnenkort vindt overleg plaats met Staatssecretaris Van der Knaap over de verdere toekomst van het terrein.
quote:Trouw, 19 november 2003
Neonazi's verlaten kazerne
EINDHOVEN - Een groep extreem-rechtse krakers die de Constant Rebecque Kazerne in Eindhoven bewoonde, heeft het pand verlaten. Dat heeft burgemeester Sakkers gezegd.
Wanneer de groep precies is vertrokken, is niet bekend. Volgens Sakkers komen de krakers niet terug naar de kazerne, die nu wordt bewaakt door de marechaussee. Defensie, eigenaar van de kazerne, gaat alle gebouwen van het complex ongeschikt maken voor bewoning, zodat er niet meer gekraakt kan worden.
quote:Op zondag 2 mei 2004 16:14 schreef Kozzmic het volgende:
Was het streven van deze jongeren toevallig "Eindhoven blank" ??
[afbeelding]
[afbeelding]
Wat is er verboden aan een Keltisch kruis?quote:Op zondag 2 mei 2004 15:17 schreef gelly het volgende:
[..]
Ten eerste liepen ze met een whitepower vlag, en ten tweede was het geen demonstratie. Gewoon opruïng dus, en het dragen van verboden symbolen. Daarom was mijn vraag dus ook, waarom zijn deze lieden niet daarvoor opgepakt.
Daar was nu natuurlijk nog lang geen sprake van....quote:Op zondag 2 mei 2004 15:20 schreef robh het volgende:
De politie had natuurlijk met een peloton ME-ers Eindhoven schoon kunnen vegen en dit tuig terug kunnen trappen naar de kazerne. Maar of dat een oplossing is betwijfel ik. Volgens mij creeer je dan een potentieel hele gevaarlijke situatie.
Als je volkomen onwetend bent en denkt dat er niks mee bedoeld wordt zou je dat kunnen concluderen inderdaad.quote:Op zondag 2 mei 2004 16:27 schreef X-Ray het volgende:
[..]
Wat is er verboden aan een Keltisch kruis?
Bij mijn weten niets. Net zo toegestaan als een Palestijnse terroristensjaal.
Net zo toegestaan als de joodse terreur davidsster!quote:Op zondag 2 mei 2004 16:27 schreef X-Ray het volgende:
[..]
Wat is er verboden aan een Keltisch kruis?
Bij mijn weten niets. Net zo toegestaan als een Palestijnse terroristensjaal.
Nee nee. Er is geen wettelijk verbod op een keltenkruis. De swastika volgens mij wel, maar zelfs dat weet ik niet zeker.quote:Op zondag 2 mei 2004 16:29 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Als je volkomen onwetend bent en denkt dat er niks mee bedoeld wordt zou je dat kunnen concluderen inderdaad.
Alleen dingen waar joden over klagen worden verboden!quote:Op zondag 2 mei 2004 16:33 schreef X-Ray het volgende:
[..]
Nee nee. Er is geen wettelijk verbod op een keltenkruis. De swastika volgens mij wel, maar zelfs dat weet ik niet zeker.
Nou en, lekker belangrijk of het in de wet staat. Elke idioot snapt wel dat het foute racisten zijn.quote:Op zondag 2 mei 2004 16:33 schreef X-Ray het volgende:
[..]
Nee nee. Er is geen wettelijk verbod op een keltenkruis. De swastika volgens mij wel, maar zelfs dat weet ik niet zeker.
Ja, maar ook elke idioot snapt dat elke moslim een terrorist is.quote:Op zondag 2 mei 2004 16:38 schreef Posdnous het volgende:
Elke idioot snapt wel dat het foute racisten zijn.
Ik bedoelde 'zelfs' elke idioot.quote:Op zondag 2 mei 2004 16:39 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ja, maar ook elke idioot snapt dat elke moslim een terrorist is.
V.
Lul niet zo uit je nek man. Behalve in (met name wat oudere) Amerikaanse films kom je in Nederland nooit zwarten in blackpower t-shirts tegen. Tuurlijk uitzonderingen bevestigen de regel en je zal dus vast wel een enkeling hebben die dit wel doet (al ben ik er zelf nog nooit een tegengekomen) maar regelmatig? Dat geloof je toch zelf nietquote:Op zondag 2 mei 2004 15:21 schreef ExTec het volgende:
[..]
Is een whitepower vlag verboden?
Vreemd, ik zie regelmatig zwarten met een blackpower tshirt lopen.
True, maar iedere idioot snapt ook dat AEL-aanhangers foute racisten zijn. Toch worden hun vlaggen niet afgepakt.quote:Op zondag 2 mei 2004 16:38 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Nou en, lekker belangrijk of het in de wet staat. Elke idioot snapt wel dat het foute racisten zijn.
Zolas ik eerder al postte moeten ze alle haatdragende mafkezen die zich op deze manier profileren aanpakken. Al zullen er wel bepalde nuances aan te brengen zijn.quote:Op zondag 2 mei 2004 16:46 schreef X-Ray het volgende:
[..]
True, maar iedere idioot snapt ook dat AEL-aanhangers foute racisten zijn. Toch worden hun vlaggen niet afgepakt.
Het is maar hoe je het ziet. Als er bepaalde groepen neo-nazi's met allerlei symbolen die bekend zijn staan te zwaaien, is de wet niet het grootste probleem.quote:Maar jij bent dus voor het aanpakken van zaken als ze NIET per wet verboden zijn? Goh.
Prima, dus als straks AEL-ers opgepakt worden puur voor het dragen vd AEL vlag dan hoor ik jou niet klagen toch?quote:Op zondag 2 mei 2004 16:49 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Zolas ik eerder al postte moeten ze alle haatdragende mafkezen die zich op deze manier profileren aanpakken. Al zullen er wel bepalde nuances aan te brengen zijn.
Eh... dan is de wet geen probleem? Jij wilt ze oppakken en veroordelen op iets dat niet in de wet staat en dat noem jij ´geen probleem´? Ik geloof dat je nu een beetje door de mand gevallen bent...quote:Het is maar hoe je het ziet. Als er bepaalde groepen neo-nazi's met allerlei symbolen die bekend zijn staan te zwaaien, is de wet niet het grootste probleem.
Die lopen ook op koninginnedag te provoceren ? Het boeit me eigenlijk vrij weinig wat er op demonstraties meegezeuld wordt, als de AEL tijdens de dodenherdenking gaat provoceren mogen ze van mij ook een knuppel in de nek.quote:Op zondag 2 mei 2004 16:46 schreef X-Ray het volgende:
[..]
True, maar iedere idioot snapt ook dat AEL-aanhangers foute racisten zijn. Toch worden hun vlaggen niet afgepakt.
Maar jij bent dus voor het aanpakken van zaken als ze NIET per wet verboden zijn? Goh.
Och ze gingen slechts voetballen met kransenquote:Op zondag 2 mei 2004 16:53 schreef gelly het volgende:
[..]
Die lopen ook op koninginnedag te provoceren ? Het boeit me eigenlijk vrij weinig wat er op demonstraties meegezeuld wordt, als de AEL tijdens de dodenherdenking gaat provoceren mogen ze van mij ook een knuppel in de nek.
Volgens mij impliceert de AEL-vlag geen directe haat tegen bevolkingsgroepen, maar ik kan het verkeerd hebben. Vind jij dat hakenkruizen ook overal moeten kunnen? Wat is het verschil met andere extreem-rechtse uitingen vraag ik me af. (svp niet beginnen over de oorspronkelijke betekenis van hakenkruizen want dat is zo nutteloos)quote:Op zondag 2 mei 2004 16:51 schreef X-Ray het volgende:
[..]
Prima, dus als straks AEL-ers opgepakt worden puur voor het dragen vd AEL vlag dan hoor ik jou niet klagen toch?
Nee, jij zit allerlei in mijn ogen totaal irrelevante zaken aan te wijzen. Om al die extreem-rechtse symbolen te verbieden gaat schijnbaar niet, aangezien ze blijkbaar ook voor andere doeleinden geschikt zijn. Dat betekent niet dat ze in een bepaalde context zeker wel als racistisch aan te merken zijn.quote:Eh... dan is de wet geen probleem? Jij wilt ze oppakken en veroordelen op iets dat niet in de wet staat en dat noem jij ´geen probleem´? Ik geloof dat je nu een beetje door de mand gevallen bent...
Er is een verschil tussen georganiseerde demonstraties en georganiseerd provocerend gedrag tijdens koninginnedag X-ray..quote:Op zondag 2 mei 2004 16:56 schreef X-Ray het volgende:
[..]
Och ze gingen slechts voetballen met kransen![]()
Verder mogen deze kaalkopjes van mij ook opgepakt worden hoor, maar dan wel consequent wezen en die AEL-ertjes ook.
Hoezo?quote:Op zondag 2 mei 2004 16:58 schreef gelly het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen georganiseerde demonstraties en georganiseerd provocerend gedrag tijdens koninginnedag X-ray..
Ik wil wel eens horen op welke kromme manier je dit weer gaat proberen recht te praten.quote:Op zondag 2 mei 2004 16:58 schreef gelly het volgende:
Er is een verschil tussen georganiseerde demonstraties en georganiseerd provocerend gedrag tijdens koninginnedag X-ray..
Impliceert haat jegens alle niet-Arabieren/moslims.quote:Op zondag 2 mei 2004 16:57 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Volgens mij impliceert de AEL-vlag geen directe haat tegen bevolkingsgroepen, maar ik kan het verkeerd hebben.
Hakenkruis is bij mijn weten verboden.quote:Vind jij dat hakenkruizen ook overal moeten kunnen? Wat is het verschil met andere extreem-rechtse uitingen vraag ik me af. (svp niet beginnen over de oorspronkelijke betekenis van hakenkruizen want dat is zo nutteloos)
Prima, geneuzel om extremistische moslims te beschermen omdat een paar symbooltjes niet verboden zijn...tja...zal wel, boeit me niet.quote:Nee, jij zit allerlei in mijn ogen totaal irrelevante zaken aan te wijzen. Om al die extreem-rechtse symbolen te verbieden gaat schijnbaar niet, aangezien ze blijkbaar ook voor andere doeleinden geschikt zijn. Dat betekent niet dat ze in een bepaalde context zeker wel als racistisch aan te merken zijn.
En een rechter hanteert regelmatig de regels van redelijkheid en billikheid dus ik zou me er weinig zorgen over maken![]()
Geneuzel om Nazi's te beschermen omdat een paar symbooltjes niet verboden zijn...tja...zal wel, boeit me niet.
Je ziet toch zelf hopelijk wel het verschil tussen een demonstratie waar politie aanwezig is om de boel in banen te leiden, en waardoor een bepaald gebied afgeschermd kan worden of een horde malloten die al provocerend tussen uitgaanspubliek doorlopen ?quote:Op zondag 2 mei 2004 17:03 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Ik wil wel eens horen op welke kromme manier je dit weer gaat proberen recht te praten.
Nee gelly. Behalve een wat ander publiek op straat, geen verschil.quote:Op zondag 2 mei 2004 17:04 schreef gelly het volgende:
[..]
Je ziet toch zelf hopelijk wel het verschil tussen een demonstratie waar politie aanwezig is om de boel in banen te leiden, en waardoor een bepaald gebied afgeschermd kan worden of een horde malloten die al provocerend tussen uitgaanspubliek doorlopen ?
Zonder politiebegeleiding was dat AEL-tuig niet veel beter dan die malloten in Eindhoven. Alleen wringen de gemeenten zich wel in allerlei bochten om hun de mogelijkheid te geven te demonstreren.quote:Op zondag 2 mei 2004 17:04 schreef gelly het volgende:
Je ziet toch zelf hopelijk wel het verschil tussen een demonstratie waar politie aanwezig is om de boel in banen te leiden, en waardoor een bepaald gebied afgeschermd kan worden of een horde malloten die al provocerend tussen uitgaanspubliek doorlopen ?
Die vlag volgens mij niet hoor. Wat ze zeggen of roepen regelmatig wel en dat moet ook gewoon aangepakt worden. Ik hoef die AEL-figuren echt niet te beschermen hoor.quote:Op zondag 2 mei 2004 17:03 schreef X-Ray het volgende:
[..]
Impliceert haat jegens alle niet-Arabieren/moslims.
[..]
Ik vind het een beetje gezeur om specifieke regeltjes. Die kruizen in combinatie met rechts-extremisten zeggen gewoon genoeg. Dat de wet daar moeilijkheden mee heeft: so be it. Ik vind het niet kunnen.quote:Hakenkruis is bij mijn weten verboden.
Maar het ging toch over een Keltisch kruis? Dat is absoluut niet verboden.
[..]
Ten eerste gaat het topic niet over extremistische moslims, Ten tweede vind ik dat je die lui ook gewoon moet aanpakken, dus dat is geen ount van discussie in mijn ogen.quote:Prima, geneuzel om extremistische moslims te beschermen omdat een paar symbooltjes niet verboden zijn...tja...zal wel, boeit me niet.
Dit is zeker waar!quote:Op zondag 2 mei 2004 17:15 schreef Posdnous het volgende:
Ten eerste gaat het topic niet over extremistische moslims, Ten tweede vind ik dat je die lui ook gewoon moet aanpakken, dus dat is geen ount van discussie in mijn ogen.
Is niet verboden voorzover ik weet.quote:Op zondag 2 mei 2004 15:17 schreef gelly het volgende:
Ten eerste liepen ze met een whitepower vlag,
Uiteraard is het hakenkruis verboden, zeker wanneer het uitgedragen wordt als symbool van Hitler. Wat deze kaalkoppen in Eindhoven schijnbaar deden.quote:Op zondag 2 mei 2004 16:33 schreef X-Ray het volgende:
De swastika volgens mij wel, maar zelfs dat weet ik niet zeker.
quote:Op zondag 2 mei 2004 17:22 schreef R@b het volgende:
[..]
Dat het zwaaien met de Nederl;andse vlag als provocatief wordt omschreven komt op mij nog al lachwekkend over. Dat zie ik Marokkanen en turken ook vaak doen, in Nederland!!!, bijvoorbeeld bij een overwinning van een Marokkaans/turkse club
En dat op koninginnedag, schandequote:Op zondag 2 mei 2004 17:22 schreef R@b het volgende:
Dat het zwaaien met de Nederlandse vlag als provocatief wordt omschreven komt op mij nog al lachwekkend over.
Jaja, als neo's behangen met swastika's en al leuzen roepend met een Nederlandse vlag zwaaien dan is het niet provocatief? Ben jjij wel helemaal lekker r@b?quote:Op zondag 2 mei 2004 17:22 schreef R@b het volgende:
Uiteraard is het hakenkruis verboden, zeker wanneer het uitgedragen wordt als symbool van Hitler. Wat deze kaalkoppen in Eindhoven schijnbaar deden.
Dat het zwaaien met de Nederl;andse vlag als provocatief wordt omschreven komt op mij nog al lachwekkend over. Dat zie ik Marokkanen en turken ook vaak doen, in Nederland!!!, bijvoorbeeld bij een overwinning van een Marokkaans/turkse club
En toch vind ik dat laatste minder erg.quote:Op zondag 2 mei 2004 17:22 schreef R@b het volgende:
Ik vind white-power steeds lachwekkiger klinken. Je zou het bijna als wasmiddel kunnen verkopen ..quote:Op zondag 2 mei 2004 17:24 schreef gelly het volgende:
[..]
Je bent hopelijk niet echt zo stupide R@B. Dat ze al 'White Power' roepend door de straten marcheerden was natuurlijk ook om de koningin een hulde te brengen.
quote:Op zondag 2 mei 2004 17:27 schreef Posdnous het volgende:
[..]
En toch vind ik dat laatste minder erg.
De context is namelijk minder agressief.
Ik vind dat extreem-rechts teveel gebagetaliseerd wordt de laatste tijd.quote:Op zondag 2 mei 2004 17:28 schreef Flumina het volgende:
[..]
Ik vind white-power steeds lachwekkiger klinken. Je zou het bijna als wasmiddel kunnen verkopen ..
Ik neem het de mensen niet kwalijk als ze het minder lachwekkend vinden, eerder angstaanjagend.quote:Op zondag 2 mei 2004 17:28 schreef Flumina het volgende:
[..]
Ik vind white-power steeds lachwekkiger klinken. Je zou het bijna als wasmiddel kunnen verkopen ..
Als neo-nazi's met Nederlandse vlaggen zwaaien zie ik: (hier had moeten staan voor de continuiteit) neo nazi's die er trots op zijn neo nazi te zijn. verwar dat nou maar niet met nederlander want dan krijgen we een scheve discussie.quote:Op zondag 2 mei 2004 17:27 schreef Posdnous het volgende:
[..]
En toch vind ik dat laatste minder erg.
De context is namelijk minder agressief.
Als Marokkanen na een westrijd met Marokkaanse vlaggen zwaaien zie ik: 'wij winnen, en wij zijn er trots op Marokkaan te zijn!'
Als neo-nazi's met Nederlandse vlaggen zwaaien zie ik: 'Wij zijn er trots op Nederlander te zijn en wij haten alle mensen die hier volgens ons niet horen en wij beschouwen onszelf als superieur en iedereen die niet bij ons hoort is onze vijand en dat willen we ze laten voelen, oprotten met jullie'
Maar dat is mijn bescheiden interpretatie
Als neo-nazi's met Ernie en Bert poppetjes zwaaien vind ik ze al fout namelijk.
white power, for a clean stainless brainwashquote:Op zondag 2 mei 2004 17:28 schreef Flumina het volgende:
[..]
quote:Op zondag 2 mei 2004 17:28 schreef X-Ray het volgende:
[..]
![]()
Stom stom stom.
Je moet eens weten hoe ze NLers haten.
On-topic: Weg met die extreem-rechtse kneuzen. Ik laat alleen zien hoe jullie normaal reageren. En nu ben ik weg, ik heb bezoek.
Ik heb het over het wapperen met de Nederlandse driekleur. Of is dat ook al een fascisitsch symboolquote:Op zondag 2 mei 2004 17:24 schreef gelly het volgende:
[..]
Je bent hopelijk niet echt zo stupide R@B. Dat ze al 'White Power' roepend door de straten marcheerden was natuurlijk ook om de koningin een hulde te brengen.
Net zoals jij altijd extreem-links en moslim-fundementalisme bagateliseerd bedoel je?quote:Op zondag 2 mei 2004 17:29 schreef gelly het volgende:
Ik vind dat extreem-rechts teveel gebagetaliseerd wordt de laatste tijd.
Ok, duidelijk. De politie had moeten ingrijpen als ze inderdaad aan het provoceren waren. 200 man is ook ontzettend veel trouwens, dus van enige organisatie zal sprake zijn en ik hoop dat politie ze goed in de gaten houdt en tegen provocaties hard optreedt.quote:Op zondag 2 mei 2004 17:29 schreef gelly het volgende:
[..]
Nou, dat is dus gewoon hetzelfde als neo-nazi's in de straten white power lopen te schreeuwen of niet?quote:Op zondag 2 mei 2004 17:32 schreef R@b het volgende:
White Power roepen kan best strafbaar zijn volgens mij, als het gebeurd in racisitsch overdrachtelijke zin. Als je het roept naar en stel negers, is er wel een basis voor een veroordeling lijkt mij.
Jij beweerde dat je het vreemd vond dat het wapperen met de dreukleur door neo-nazi's als provocerend kon worden opgevat, niet de zaken anders voorstellen R@b.quote:Op zondag 2 mei 2004 17:32 schreef R@b het volgende:
[..]
Ik heb het over het wapperen met de Nederlandse driekleur. Of is dat ook al een fascisitsch symbool
Waar doe ik dat ?quote:Op zondag 2 mei 2004 17:33 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Net zoals jij altijd extreem-links en moslim-fundementalisme bagateliseerd bedoel je?
Moet je nu huilen omdat je nu ziet hoe je zelf altijd in een discussie overkomt?quote:Op zondag 2 mei 2004 17:29 schreef gelly het volgende:
inteelt, die horen niet bij "iedereen" die horen in het vakje "je pappa is je oom, en je mamma is je tante".quote:Op zondag 2 mei 2004 17:36 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Op 200 domme teringlijers na.
Pleasequote:Op zondag 2 mei 2004 17:35 schreef gelly het volgende:
Waar doe ik dat ?
Moet jij zeggen!quote:Op zondag 2 mei 2004 17:33 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Net zoals jij altijd extreem-links en moslim-fundementalisme bagateliseerd bedoel je?
Dat jij het verschil tussen bagetaliseren en nuanceren niet kent is mijn probleem niet Strolie75. Het is algemeen bekend dat ik elke extreme stroming afkeur volgens mij.quote:Op zondag 2 mei 2004 17:38 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Please
Je hebt altijd wel de bek vol over rechtse users, maar ik keur tenminste alle extremen af, ook dit tuig. Dat is een stuk minder hypocriet dan die selectieve verontwaardiging van jou.
Dat doet zowat iedereen hoor, ook Gelly, alleen mensen kijken nooit naar het globale plaatje waarin sommige dingen gezegd worden.quote:Op zondag 2 mei 2004 17:38 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Please
Je hebt altijd wel de bek vol over rechtse users, maar ik keur tenminste alle extremen af,
grappige vergelijking. inteelt komt inderdaad bij de meeste extremisten voor, lijkt me....quote:Op zondag 2 mei 2004 17:37 schreef Kugari-Ken het volgende:
[..]
inteelt, die horen niet bij "iedereen" die horen in het vakje "je pappa is je oom, en je mamma is je tante".
Hardly human.
quote:Op zondag 2 mei 2004 17:43 schreef RichardQuest het volgende:
Kan topictitel veranderd worden in "nazi's, moslims en Gelly"?
het is helaas wel zo. Hier op Fok! zijn een aantal users vaak bezig met het bagataliseren van een extreme kant, ze komen telkens weer met afzwakkingen voor het probleem. Zo zul je sommige users hier nooit uit horen spreken tegen de uitspraken die absoluut niet in Nederland getolereerd kunnen worden (Homo's moeten kop eerst naar beneden gegooid worden en dan nog eens gestenigd).quote:Op zondag 2 mei 2004 17:39 schreef xman het volgende:
[..]
Moet jij zeggen!
ga naar ze toe zou ik zeggen.quote:Op zondag 2 mei 2004 17:45 schreef RichardQuest het volgende:
Eigenlijk had ik wel zin in een lekkere rel met die kneusjes![]()
Hmmm heb je het topic wel goed gelezen Kugari.. Moet je ff tellen hoeveel keer Strolie75 extreem-rechts heeft veroordeelt.quote:Op zondag 2 mei 2004 17:45 schreef Kugari-Ken het volgende:
[..]
het is helaas wel zo. Hier op Fok! zijn een aantal users vaak bezig met het bagataliseren van een extreme kant, ze komen telkens weer met afzwakkingen voor het probleem. Zo zul je sommige users hier nooit uit horen spreken tegen de uitspraken die absoluut niet in Nederland getolereerd kunnen worden (Homo's moeten kop eerst naar beneden gegooid worden en dan nog eens gestenigd).
Maar ze gaan wel uit hun dak als een andere uiteinde van het spectrum zich schuldig maakt aan zaken die het daglicht niet kunnen verdragen.
De indruk hier is dat als een moslim roept "Joden moeten dood, homo's moeten dood" er een leger paraat staat om ze te verdedigen door het te bagataliseren en af te stompen, terwijl als het skinheads zijn, ze op het achterste poten staan om te krassen en te vloeken over hoe slecht ze wel niet zijn.
Het verschil is dat er niemand op Fok! ook maar ooit iets van sympathie zal hebben voor die extreem-rechtse knakkers, maar dat ze wel sympathie hebben voor fundamentalisten en extreem-linkse knakkers.
Inderdaad, hij toont maar weer eens aan hoe stupide hij inderdaad is. Maar ja, hij verdedigt zijn soortgenoten die een zelfde ideaal als R@B hebben! R@B is al jaren vaste klant op diverse extreem rechtse fora waarin hij onder andere namen schrijft fan te zijn van Hitler!quote:Op zondag 2 mei 2004 17:24 schreef gelly het volgende:
[..]
Wat voor sympathieën hou ik er dan volgens jou precies op na?quote:Op zondag 2 mei 2004 17:49 schreef xman het volgende:
Hmmm heb je het topic wel goed gelezen Kugari.. Moet je ff tellen hoeveel keer Strolie75 extreem-rechts heeft veroordeelt.
Moet je ff hier: Koninginnedag Amsterdam + moslims?!? kijken naar wat Strolie75 voor sympathien eropna houdt. En kom dan maar eens terug!
Oh en dit gaat niet alleen over die bepaalde user, maar ook over heel wat anderen hier op fok! Het probleem is dat het gebrek aan nuance helaas niet aan iedereen besteed is.
jij hebt nooit op de fp gekeken zeker!?quote:Op zondag 2 mei 2004 17:45 schreef Kugari-Ken het volgende:
[..]
het is helaas wel zo. Hier op Fok! zijn een aantal users vaak bezig met het bagataliseren van een extreme kant, ze komen telkens weer met afzwakkingen voor het probleem. Zo zul je sommige users hier nooit uit horen spreken tegen de uitspraken die absoluut niet in Nederland getolereerd kunnen worden (Homo's moeten kop eerst naar beneden gegooid worden en dan nog eens gestenigd).
Maar ze gaan wel uit hun dak als een andere uiteinde van het spectrum zich schuldig maakt aan zaken die het daglicht niet kunnen verdragen.
De indruk hier is dat als een moslim roept "Joden moeten dood, homo's moeten dood" er een leger paraat staat om ze te verdedigen door het te bagataliseren en af te stompen, terwijl als het skinheads zijn, ze op het achterste poten staan om te krassen en te vloeken over hoe slecht ze wel niet zijn.
Het verschil is dat er niemand op Fok! ook maar ooit iets van sympathie zal hebben voor die extreem-rechtse knakkers, maar dat ze wel sympathie hebben voor fundamentalisten en extreem-linkse knakkers.
Een rechtsextremist is per definitie extremist en in mijn ogen verkeerd bezig, terwijl bij de moslims maar een fractie extremist is en het voor de rest van de moslims verpest! Net zoals je ook extremisten hebt onder joden en Christenen! Procentueel zal dit aantal wel overeenkomen met moslim extremisten.quote:Op zondag 2 mei 2004 17:58 schreef Reticulin het volgende:
[..]
jij hebt nooit op de fp gekeken zeker!?
imho is jouw voorstelling van zaken niet helemaal juist...het "bagatelliseren" van problemen met moslims bestaat vaak uit het verdedigen van de vredelievende moslims...niet elke moslim is haatdragend, terwijl elke rechtsextremist wel haatdragend is...moslims kun je niet over één kam scheren, terwijl je dat bij een rechtsextremist wel kan doen, omdat een rechtsextremist per definitie haat uitdraagt...als de reacties op foute moslims 's wat genuanceerder zouden zijn dan had dat hele leger ook niet paraat hoeven staan
Lees jij dan eens wat topics door waar de 'tegenpartij' te werk gaat. Ik heb RobH en Gelly bijvoorbeeld zich nog nooit horen uitspreken tegen hetgeen er in bepaalde moskeeen gebeurd, en je wil niet weten hoe vaak hier het woord "zionisten" valt, veelal om de schuld af te schuiven op een ander.quote:Op zondag 2 mei 2004 17:49 schreef xman het volgende:
[..]
Hmmm heb je het topic wel goed gelezen Kugari.. Moet je ff tellen hoeveel keer Strolie75 extreem-rechts heeft veroordeelt.
Moet je ff hier: Koninginnedag Amsterdam + moslims?!? kijken naar wat Strolie75 voor sympathien eropna houdt. En kom dan maar eens terug!
Oh en dit gaat niet alleen over die bepaalde user, maar ook over heel wat anderen hier op fok! Het probleem is dat het gebrek aan nuance helaas niet aan iedereen besteed is.
quote:Je hebt altijd wel de bek vol over rechtse users, maar ik keur tenminste alle extremen af, ook dit tuig. Dat is niet zo hypocriet dan die selectieve verontwaardiging van jou.
Wat X-ray en Strolie wel doen is dit afzetten tegen een andere extreme groep. Ze keuren dit af, maar ze keuren dan ook de andere kant af. Dat is meer dan dat je kunt zeggen van bijv. Gelly of Robh, die keuren alleen deze mislukte abortussen af, en users zoals Youssef, Onschuldig en Bansheeboy, die keuren het gedrag zelfs goed als het van de andere kant van het spectrum komt.quote:die malloten in Eindhoven
dat zeg ikquote:Op zondag 2 mei 2004 18:01 schreef onschuldig het volgende:
[..]
Een rechtsextremist is per definitie extremist en in mijn ogen verkeerd bezig, terwijl bij de moslims maar een fractie extremist is en het voor de rest van de moslims verpest!
Quote me! Laat maar zien waarin ik één en ander goedkeur!quote:Op zondag 2 mei 2004 18:02 schreef Kugari-Ken het volgende:
Wat X-ray en Strolie wel doen is dit afzetten tegen een andere extreme groep. Ze keuren dit af, maar ze keuren dan ook de andere kant af. Dat is meer dan dat je kunt zeggen van bijv. Gelly of Robh, die keuren alleen deze mislukte abortussen af, en users zoals Youssef, Onschuldig en Bansheeboy, die keuren het gedrag zelfs goed als het van de andere kant van het spectrum komt.
Bijna correct! R@B verdedigt ze wel. Lees zijn posts maar door!quote:Niemand hier verdedigt die polio-lullen uit Eindhoven in dit topic, niemand is zo achterlijk om dat vuil ook maar te zien als iets van menselijke waarde dat verdedigt kan worden. Extreem-rechtse losers zijn losers pur-sang, dat zal niemand hier ontkennen.
Ik zie in allebei een grote dreiging.quote:Op zondag 2 mei 2004 17:57 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Ik ben tegen alle extremen, alleen zie ik in extreem-links en vooral in fundementalistische moslims een grotere dreiging dan in een klein groepje inteelt die de boel met white power vlaggen lopen te provoceren.
En tja, als je zelf niet inziet wat je bent, dan zou ik als ik jou was eens goed al je posts door gaan lezen.quote:Wat voor sympathieën hou ik er dan volgens jou precies op na?
laat me niet lachen. hoevaak heb je de laatste tientallen jaren gehoord dat er joden/christenen waren die met geweld hun geloof aan het verdedigen waren?quote:Op zondag 2 mei 2004 18:01 schreef onschuldig het volgende:
Net zoals je ook extremisten hebt onder joden en Christenen! Procentueel zal dit aantal wel overeenkomen met moslim extremisten.
jij kijkt niet vaak hier op het forum. De fp heeft nauwelijks inhoudelijke reacties, de opmerkingen zijn nooit volgend op de inhoud van een andere uder, de discussiewaarde op de fp is dan ook 0, en dus een slecht voorbeeld, het forum daarentegen is de plaats om de discussie aan te gaan en om inhoudelijk op een artikel in te gaan en op hetgeen andere users zeggen.quote:Op zondag 2 mei 2004 17:58 schreef Reticulin het volgende:
[..]
jij hebt nooit op de fp gekeken zeker!?
imho is jouw voorstelling van zaken niet helemaal juist...het "bagatelliseren" van problemen met moslims bestaat vaak uit het verdedigen van de vredelievende moslims...niet elke moslim is haatdragend, terwijl elke rechtsextremist wel haatdragend is...moslims kun je niet over één kam scheren, terwijl je dat bij een rechtsextremist wel kan doen, omdat een rechtsextremist per definitie haat uitdraagt...als de reacties op foute moslims 's wat genuanceerder zouden zijn dan had dat hele leger ook niet paraat hoeven staan
Klein rekensommetje!quote:Op zondag 2 mei 2004 18:12 schreef Vision het volgende:
[..]
laat me niet lachen. hoevaak heb je de laatste tientallen jaren gehoord dat er joden/christenen waren die met geweld hun geloof aan het verdedigen waren?
Heel vreemd ja:quote:Op zondag 2 mei 2004 18:12 schreef Reticulin het volgende:
hetzelfde geldt voor extreemlinks: in dit topic over extreemrechts is er niemand die hier de VVD bijhaalt ofzo, maar als het over extreemlinks gaat worden wel alle partijen van het links politieke spectrum erbij gehaald en dan is het logisch dat veel aanhangers van linkse partijen zich aangesproken voelen en in de verdediging schieten
quote:Op zondag 2 mei 2004 18:17 schreef onschuldig het volgende:
Dus 100 keer zoveel moslims als joden op de wereld. Gezien dat gene wat israel allemaal uitspookt kun je best wel stellen dat er relatief gezien meer terroristen onder de joden zijn dan onder de moslims!
Ja, extreem-rechts blaast dagelijks vliegtuigen en treinen op.quote:Op zondag 2 mei 2004 18:08 schreef xman het volgende:
Ik zie in allebei een grote dreiging.
even voor de goede orde. een terrorist is niet iemand die probeert zijn volk te beschermen tegen mensen die liever stukjes joden zouden zien dan een levende.quote:Op zondag 2 mei 2004 18:17 schreef onschuldig het volgende:
[..]
Klein rekensommetje!
1.5 miljard moslims op de wereld
15 miljoen joden op de wereld
Dus 100 keer zoveel moslims als joden op de wereld. Gezien dat gene wat israel allemaal uitspookt kun je best wel stellen dat er relatief gezien meer terroristen onder de joden zijn dan onder de moslims!
ja en ik heb er, als linkse bomenknuffelaar, mede voor gezorgd dat pim fortuyn vermoord is als ik reacties hier moet gelovenquote:Op zondag 2 mei 2004 18:17 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Heel vreemd ja:
Heeft de VVD hier iets mee te maken? Nee
Heeft GL/IS/SP iets mee te maken met demo's van extreem-links? Ja
uiteraard had ik deze kortzichtige reactie verwacht.quote:Op zondag 2 mei 2004 18:17 schreef onschuldig het volgende:
Klein rekensommetje!
1.5 miljard moslims op de wereld
15 miljoen joden op de wereld
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |