abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18832533
quote:
Op Koninginnedag hebben zo'n 150 tot 200 rechts-extremistische jongeren voor problemen gezorgd in het centrum van Eindhoven. De jongelui die afgekomen waren op een optreden in de Begijnhof, trokken na afloop met kleine groepjes het centrum in en riepen door hun verschijning problemen op.

Laat in de middag ontstonden door de aanwezigheid van de extreem-rechtse jongeren ongeregeldheden met andere groepen, waarbij over en weer klappen vielen. De politie hield enkele jongeren aan die later weer vrijgelaten zijn.

Bron: Omroep Brabant
quote:
Op zondag 2 mei 2004 11:17 schreef bunniej het volgende:
Ik was op Koninginnedag in eindhoven. En heb ook zo'n groep gezien. niet dat ze aan het knokken waren maar wel hoe ze eruit zagen en ik vond het gewoon ZIEK!
Hele groep met van die mensen met kale hoofden, lonsdale aan, een Nederlandse vlag in hun handen met daaraan een vlag van een hakenkruis gebonden. En zo liepen ze midden door de stad 'White Power' schreeuwend.
Ik kan me dus goed voorstellen dat er daardoor problemen zijn ontstaan. De politie ging er ook meteen achteraan, maar wat er verder gebeurde heb ik niet gezien, maar ze waren er duidelijk op uit reactie uit te lokken anders doe je zoiets niet!
Dus je kunt niet zeggen dat ze alleen maar beetje rondliepen zonder iets te doen.
quote:
Op zondag 2 mei 2004 11:18 schreef Eindhovenaar het volgende:
Ja ik was er ook als echte Eindhovenaar vier je natuurlijk alle feestjes in Eindhoven mee. Ik heb die gasten gezien. Met een grote Nederlandse vlag op een stok van een meter of 3 liepen ze rond te stampen.
Kisten met witte veters, geruite Lonsdaleblousjes tot boven aan toe dichtgeknoopt, je kent het wel... Over het algemeen gaven ze niet veel problemen, maar iedereen stond naar ze te kijken en ervaarde het als bedreigend.
Er zijn een paar vechtpartijtjes geweest met die gasten, maar ze waren natuurlijk geweldig in de minderheid, dus die vechtpartijtjes waren meestal met kleine groepjes ergens buiten het uitgaansgebied. De grote menigte was het er namelijk wel over eens dat als het uit de hand zou lopen we met zijn allen de politie zouden helpen om dat tuig op te pakken...

Verder was het SUPER gezellig en KLETSNAT in Eindhoven :-D
Het zullen die malloten uit die gekraakte kazerne wel geweest zijn, maar de politie kan in zo'n geval dan toch ingrijpen wegens opruïng en het dragen van verboden symbolen ?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 02-05-2004 14:57:05 ]
pi_18832548
Die Nordcore toch...
  zondag 2 mei 2004 @ 15:03:40 #3
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_18832671
Gatverdamme, gewoon oppakken die idioten.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  † In Memoriam † zondag 2 mei 2004 @ 15:13:08 #4
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_18832871
quote:
Op zondag 2 mei 2004 14:56 schreef gelly het volgende:

Het zullen die malloten uit die gekraakte kazerne wel geweest zijn, maar de politie kan in zo'n geval dan toch ingrijpen wegens opruïng en het dragen van verboden symbolen ?
quote:
De politie hield enkele jongeren aan die later weer vrijgelaten zijn.
Ze hebben toch mensen aangehouden volgens je artikel ?
pi_18832892
quote:
Op zondag 2 mei 2004 15:13 schreef Loedertje het volgende:

[..]

[..]

Ze hebben toch mensen aangehouden volgens je artikel ?
Da't was n.a.v. de vechtpartijen, tenmniste, zo lees ik het.
  zondag 2 mei 2004 @ 15:15:54 #6
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_18832921
quote:
Op zondag 2 mei 2004 15:03 schreef Posdnous het volgende:
Gatverdamme, gewoon oppakken die idioten.
Welnee, als ze alleen rondlopen, hoef je ze niet op te pakken.

Of hoeven alleen excessen ter rechterzijde op voorhand aangepakt te worden, en blijven we ruimhartig demonstratie vergunningen uitdelen aan het AEL en ander tuig ter linkerzijde?
&lt;signature here&gt;.
  zondag 2 mei 2004 @ 15:17:11 #7
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_18832943
quote:
Op zondag 2 mei 2004 15:15 schreef ExTec het volgende:

[..]

Of hoeven alleen excessen ter rechterzijde op voorhand aangepakt te worden, en blijven we ruimhartig demonstratie vergunningen uitdelen aan het AEL en ander tuig ter linkerzijde?
Als mensen haat zaaien mag je die aanpakken imo. Extreem-rechts of andersoortig.
pi_18832954
quote:
Op zondag 2 mei 2004 15:15 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ten eerste liepen ze met een whitepower vlag, en ten tweede was het geen demonstratie. Gewoon opruïng dus, en het dragen van verboden symbolen. Daarom was mijn vraag dus ook, waarom zijn deze lieden niet daarvoor opgepakt.
  zondag 2 mei 2004 @ 15:20:41 #9
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_18833018
De politie had natuurlijk met een peloton ME-ers Eindhoven schoon kunnen vegen en dit tuig terug kunnen trappen naar de kazerne. Maar of dat een oplossing is betwijfel ik. Volgens mij creeer je dan een potentieel hele gevaarlijke situatie.
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  † In Memoriam † zondag 2 mei 2004 @ 15:21:19 #10
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_18833033
quote:
Op zondag 2 mei 2004 15:17 schreef gelly het volgende:

Daarom was mijn vraag dus ook, waarom zijn deze lieden niet daarvoor opgepakt.
Voor het antwoord zul je de politie in Eindhoven even moeten bellen Gelly.
  zondag 2 mei 2004 @ 15:21:32 #11
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_18833039
quote:
Ten eerste liepen ze met een whitepower vlag, en ten tweede was het geen demonstratie. Gewoon opruïng dus, en het dragen van verboden symbolen.
Is een whitepower vlag verboden?

Vreemd, ik zie regelmatig zwarten met een blackpower tshirt lopen.
&lt;signature here&gt;.
pi_18833065
quote:
Op zondag 2 mei 2004 15:21 schreef ExTec het volgende:

[..]

zondag 2 mei 2004 @ 15:24:44 #13
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_18833108
lol, wat een vergelijking.
  zondag 2 mei 2004 @ 15:36:24 #14
16715 Mylene
*schatje*
pi_18833324
quote:
Op zondag 2 mei 2004 14:56 schreef gelly het volgende:

Dat het überhaupt nog niet gebeurd is. Hoe lang is die kazerne nu gekraakt??
pi_18833356
Tja, het is altijd leuk om zulke gasten er tussen te hebben. Kan je van tijd tot tijd je frustraties inhakken op die lelijke kale koppen van hun.
Min-e zei het volgende: Als jij een vrouw was geweest, was je echt een slet geweest..
  zondag 2 mei 2004 @ 15:39:45 #16
15660 chocolatemoeze
Is that a gun in your pocket?
pi_18833378
quote:
Op zondag 2 mei 2004 15:24 schreef Posdnous het volgende:
lol, wat een vergelijking.
Humans should not attempt to fire this gun without the gun being secured. Failure to do so will result in serious injury or death. - Charlie don't surf!
  zondag 2 mei 2004 @ 16:02:15 #17
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_18833768
En weer open
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  zondag 2 mei 2004 @ 16:04:58 #18
36959 Furby
Geile neuk Harrie
pi_18833808
Die kazerne is al half gesloopt met bulldozers. Ik denk niet dat ze daar nu nog zitten eigenlijk.

Ze hebben met een graafmachine de muren eruit geragd, het dak staat nu op dragers/betonnen palen een soort van afdak wat overgebleven is.

Op zaterdag 22 april 2006 21:20 schreef Zweefvliegje het volgende:
Bij een stoplicht mag je gewoon achter elkaar staan, zonder 2 seconden afstand! :(
pi_18833968
Was het streven van deze jongeren toevallig "Eindhoven blank" ??

† In Memoriam † zondag 2 mei 2004 @ 16:17:24 #20
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_18834017
quote:
Op zondag 2 mei 2004 16:04 schreef Furby het volgende:
Die kazerne is al half gesloopt met bulldozers. Ik denk niet dat ze daar nu nog zitten eigenlijk.
Van een andere sites idd:
quote:
De fascitische krakers uit de Constant rebecque-kazerne zijn weg. Er zijn maatregelen genomen tegen hernieuwd kraken. Binnenkort vindt overleg plaats met Staatssecretaris Van der Knaap over de verdere toekomst van het terrein.
quote:
Trouw, 19 november 2003

Neonazi's verlaten kazerne

EINDHOVEN - Een groep extreem-rechtse krakers die de Constant Rebecque Kazerne in Eindhoven bewoonde, heeft het pand verlaten. Dat heeft burgemeester Sakkers gezegd.

Wanneer de groep precies is vertrokken, is niet bekend. Volgens Sakkers komen de krakers niet terug naar de kazerne, die nu wordt bewaakt door de marechaussee. Defensie, eigenaar van de kazerne, gaat alle gebouwen van het complex ongeschikt maken voor bewoning, zodat er niet meer gekraakt kan worden.
  zondag 2 mei 2004 @ 16:20:34 #21
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_18834081
quote:
Op zondag 2 mei 2004 16:14 schreef Kozzmic het volgende:
Was het streven van deze jongeren toevallig "Eindhoven blank" ??

[afbeelding]

[afbeelding]

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  zondag 2 mei 2004 @ 16:24:40 #22
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_18834189
Ik stel voor dat de burgemeester van Eindhoven gaat praten met deze jongeren:

Hoe worden ze zo extreem-rechts? Verkeerde jeugd gehad?
Minderheid geweest? Gediscrimineerd? Hoe is het met hun ouders, zijn die soms laagopgeleid? Zien ze geen perspectieven in de samenleving? Is het onze schuld niet vanwege de keiharde consumptie-maatschappij waar deze jongens buiten de boot vallen?
Wordt er niet teveel gekankerd op extreem-rechts waardoor deze mensen gaan radicaliseren? Misschien is een bezoek vd burgemeester aan de kazerne van deze jongens een oplossing. Gezellig kopje thee drinken daar.

Een fijn clubhuis met bijbehorende sociale werkers moet dit toch op kunnen lossen.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
  zondag 2 mei 2004 @ 16:27:45 #23
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_18834257
quote:

[..]

Ten eerste liepen ze met een whitepower vlag, en ten tweede was het geen demonstratie. Gewoon opruïng dus, en het dragen van verboden symbolen. Daarom was mijn vraag dus ook, waarom zijn deze lieden niet daarvoor opgepakt.
Wat is er verboden aan een Keltisch kruis?
Bij mijn weten niets. Net zo toegestaan als een Palestijnse terroristensjaal.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  zondag 2 mei 2004 @ 16:28:35 #24
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_18834275
quote:
Op zondag 2 mei 2004 15:20 schreef robh het volgende:
De politie had natuurlijk met een peloton ME-ers Eindhoven schoon kunnen vegen en dit tuig terug kunnen trappen naar de kazerne. Maar of dat een oplossing is betwijfel ik. Volgens mij creeer je dan een potentieel hele gevaarlijke situatie.
Daar was nu natuurlijk nog lang geen sprake van....
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  zondag 2 mei 2004 @ 16:29:11 #25
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_18834293
quote:
Op zondag 2 mei 2004 16:27 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Als je volkomen onwetend bent en denkt dat er niks mee bedoeld wordt zou je dat kunnen concluderen inderdaad.
pi_18834363
quote:
Op zondag 2 mei 2004 16:27 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Net zo toegestaan als de joodse terreur davidsster!
Incidenten in Frankrijk die aangeduid worden als anti-semitisme, zijn veelal door de joden zelf gepleegd om hun slachtofferrol te versterken.
pi_18834392
in Leeuwarden heb ik ook meerdere groepjes gezien.. Sommige liepen er 'netjes' bij met een pullover, stropdas, spijkerbroekje en kisten met witte veters.
  zondag 2 mei 2004 @ 16:33:36 #28
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_18834416
quote:
Op zondag 2 mei 2004 16:29 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Als je volkomen onwetend bent en denkt dat er niks mee bedoeld wordt zou je dat kunnen concluderen inderdaad.
Nee nee. Er is geen wettelijk verbod op een keltenkruis. De swastika volgens mij wel, maar zelfs dat weet ik niet zeker.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_18834507
quote:
Op zondag 2 mei 2004 16:33 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Nee nee. Er is geen wettelijk verbod op een keltenkruis. De swastika volgens mij wel, maar zelfs dat weet ik niet zeker.
Alleen dingen waar joden over klagen worden verboden!
Incidenten in Frankrijk die aangeduid worden als anti-semitisme, zijn veelal door de joden zelf gepleegd om hun slachtofferrol te versterken.
  zondag 2 mei 2004 @ 16:38:55 #30
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_18834549
quote:

[..]

Nou en, lekker belangrijk of het in de wet staat. Elke idioot snapt wel dat het foute racisten zijn.
  zondag 2 mei 2004 @ 16:39:54 #31
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_18834572
quote:
Op zondag 2 mei 2004 16:38 schreef Posdnous het volgende:

Elke idioot snapt wel dat het foute racisten zijn.
Ja, maar ook elke idioot snapt dat elke moslim een terrorist is.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  zondag 2 mei 2004 @ 16:42:20 #32
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_18834626
quote:
Op zondag 2 mei 2004 16:39 schreef Verbal het volgende:

[..]

Ja, maar ook elke idioot snapt dat elke moslim een terrorist is.

V.
Ik bedoelde 'zelfs' elke idioot.
  zondag 2 mei 2004 @ 16:43:34 #33
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_18834649
quote:
Op zondag 2 mei 2004 15:21 schreef ExTec het volgende:

[..]

Lul niet zo uit je nek man. Behalve in (met name wat oudere) Amerikaanse films kom je in Nederland nooit zwarten in blackpower t-shirts tegen. Tuurlijk uitzonderingen bevestigen de regel en je zal dus vast wel een enkeling hebben die dit wel doet (al ben ik er zelf nog nooit een tegengekomen) maar regelmatig? Dat geloof je toch zelf niet
Krekker is de bom!
  zondag 2 mei 2004 @ 16:46:34 #34
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_18834715
quote:
Op zondag 2 mei 2004 16:38 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Nou en, lekker belangrijk of het in de wet staat. Elke idioot snapt wel dat het foute racisten zijn.
True, maar iedere idioot snapt ook dat AEL-aanhangers foute racisten zijn. Toch worden hun vlaggen niet afgepakt.

Maar jij bent dus voor het aanpakken van zaken als ze NIET per wet verboden zijn? Goh .
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  zondag 2 mei 2004 @ 16:49:17 #35
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_18834756
quote:
Op zondag 2 mei 2004 16:46 schreef X-Ray het volgende:

[..]

True, maar iedere idioot snapt ook dat AEL-aanhangers foute racisten zijn. Toch worden hun vlaggen niet afgepakt.
Zolas ik eerder al postte moeten ze alle haatdragende mafkezen die zich op deze manier profileren aanpakken. Al zullen er wel bepalde nuances aan te brengen zijn.
quote:
Maar jij bent dus voor het aanpakken van zaken als ze NIET per wet verboden zijn? Goh .
Het is maar hoe je het ziet. Als er bepaalde groepen neo-nazi's met allerlei symbolen die bekend zijn staan te zwaaien, is de wet niet het grootste probleem.
  zondag 2 mei 2004 @ 16:51:38 #36
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_18834823
quote:
Op zondag 2 mei 2004 16:49 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Zolas ik eerder al postte moeten ze alle haatdragende mafkezen die zich op deze manier profileren aanpakken. Al zullen er wel bepalde nuances aan te brengen zijn.
Prima, dus als straks AEL-ers opgepakt worden puur voor het dragen vd AEL vlag dan hoor ik jou niet klagen toch?
quote:
Het is maar hoe je het ziet. Als er bepaalde groepen neo-nazi's met allerlei symbolen die bekend zijn staan te zwaaien, is de wet niet het grootste probleem.
Eh... dan is de wet geen probleem? Jij wilt ze oppakken en veroordelen op iets dat niet in de wet staat en dat noem jij ´geen probleem´? Ik geloof dat je nu een beetje door de mand gevallen bent...
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_18834872
quote:
Op zondag 2 mei 2004 16:46 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Die lopen ook op koninginnedag te provoceren ? Het boeit me eigenlijk vrij weinig wat er op demonstraties meegezeuld wordt, als de AEL tijdens de dodenherdenking gaat provoceren mogen ze van mij ook een knuppel in de nek.
  zondag 2 mei 2004 @ 16:56:49 #38
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_18834944
quote:
Op zondag 2 mei 2004 16:53 schreef gelly het volgende:

[..]

Die lopen ook op koninginnedag te provoceren ? Het boeit me eigenlijk vrij weinig wat er op demonstraties meegezeuld wordt, als de AEL tijdens de dodenherdenking gaat provoceren mogen ze van mij ook een knuppel in de nek.
Och ze gingen slechts voetballen met kransen

Verder mogen deze kaalkopjes van mij ook opgepakt worden hoor, maar dan wel consequent wezen en die AEL-ertjes ook.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  zondag 2 mei 2004 @ 16:57:34 #39
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_18834958
quote:
Op zondag 2 mei 2004 16:51 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Prima, dus als straks AEL-ers opgepakt worden puur voor het dragen vd AEL vlag dan hoor ik jou niet klagen toch?
Volgens mij impliceert de AEL-vlag geen directe haat tegen bevolkingsgroepen, maar ik kan het verkeerd hebben. Vind jij dat hakenkruizen ook overal moeten kunnen? Wat is het verschil met andere extreem-rechtse uitingen vraag ik me af. (svp niet beginnen over de oorspronkelijke betekenis van hakenkruizen want dat is zo nutteloos)
quote:
Eh... dan is de wet geen probleem? Jij wilt ze oppakken en veroordelen op iets dat niet in de wet staat en dat noem jij ´geen probleem´? Ik geloof dat je nu een beetje door de mand gevallen bent...
Nee, jij zit allerlei in mijn ogen totaal irrelevante zaken aan te wijzen. Om al die extreem-rechtse symbolen te verbieden gaat schijnbaar niet, aangezien ze blijkbaar ook voor andere doeleinden geschikt zijn. Dat betekent niet dat ze in een bepaalde context zeker wel als racistisch aan te merken zijn.

En een rechter hanteert regelmatig de regels van redelijkheid en billikheid dus ik zou me er weinig zorgen over maken

Geneuzel om Nazi's te beschermen omdat een paar symbooltjes niet verboden zijn...tja...zal wel, boeit me niet.
pi_18834974
quote:
Op zondag 2 mei 2004 16:56 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Och ze gingen slechts voetballen met kransen

Verder mogen deze kaalkopjes van mij ook opgepakt worden hoor, maar dan wel consequent wezen en die AEL-ertjes ook.
Er is een verschil tussen georganiseerde demonstraties en georganiseerd provocerend gedrag tijdens koninginnedag X-ray..
  zondag 2 mei 2004 @ 17:01:20 #41
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_18835026
quote:
Op zondag 2 mei 2004 16:58 schreef gelly het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen georganiseerde demonstraties en georganiseerd provocerend gedrag tijdens koninginnedag X-ray..
Hoezo?

Hoezo in godsnaam?

Zelfde (spreekwoordelijke) laken een pak.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  zondag 2 mei 2004 @ 17:02:38 #42
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_18835047
X-Ray, Gelly, jullie praten langs elkaar heen volgens mij...
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
  zondag 2 mei 2004 @ 17:03:01 #43
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_18835050
quote:
Op zondag 2 mei 2004 16:58 schreef gelly het volgende:
Ik wil wel eens horen op welke kromme manier je dit weer gaat proberen recht te praten.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  zondag 2 mei 2004 @ 17:03:39 #44
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_18835059
quote:
Op zondag 2 mei 2004 16:57 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Volgens mij impliceert de AEL-vlag geen directe haat tegen bevolkingsgroepen, maar ik kan het verkeerd hebben.
Impliceert haat jegens alle niet-Arabieren/moslims.
quote:
Vind jij dat hakenkruizen ook overal moeten kunnen? Wat is het verschil met andere extreem-rechtse uitingen vraag ik me af. (svp niet beginnen over de oorspronkelijke betekenis van hakenkruizen want dat is zo nutteloos)
Hakenkruis is bij mijn weten verboden.

Maar het ging toch over een Keltisch kruis? Dat is absoluut niet verboden.
quote:
Nee, jij zit allerlei in mijn ogen totaal irrelevante zaken aan te wijzen. Om al die extreem-rechtse symbolen te verbieden gaat schijnbaar niet, aangezien ze blijkbaar ook voor andere doeleinden geschikt zijn. Dat betekent niet dat ze in een bepaalde context zeker wel als racistisch aan te merken zijn.

En een rechter hanteert regelmatig de regels van redelijkheid en billikheid dus ik zou me er weinig zorgen over maken

Geneuzel om Nazi's te beschermen omdat een paar symbooltjes niet verboden zijn...tja...zal wel, boeit me niet.
Prima, geneuzel om extremistische moslims te beschermen omdat een paar symbooltjes niet verboden zijn...tja...zal wel, boeit me niet.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_18835083
quote:
Op zondag 2 mei 2004 17:03 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Ik wil wel eens horen op welke kromme manier je dit weer gaat proberen recht te praten.
Je ziet toch zelf hopelijk wel het verschil tussen een demonstratie waar politie aanwezig is om de boel in banen te leiden, en waardoor een bepaald gebied afgeschermd kan worden of een horde malloten die al provocerend tussen uitgaanspubliek doorlopen ?
  zondag 2 mei 2004 @ 17:06:55 #46
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_18835130
quote:
Op zondag 2 mei 2004 17:04 schreef gelly het volgende:

[..]

Je ziet toch zelf hopelijk wel het verschil tussen een demonstratie waar politie aanwezig is om de boel in banen te leiden, en waardoor een bepaald gebied afgeschermd kan worden of een horde malloten die al provocerend tussen uitgaanspubliek doorlopen ?
Nee gelly. Behalve een wat ander publiek op straat, geen verschil.

Zeker niet wat betreft de foutheid vd demonstratie. Hoe jij dat wel DENKT te kunnen zien is mij, en ongetwijfeld vele anderen, een compleet raadsel.

Ja eh... een demonstratie waar Hamas joden aan het gas geroepen wordt, stenen naar de Israelische ambassade gemieterd TUSSEN HET PUBLIEK IN want in tegenstelling tot wat jij schijnt te denken worden demonstraties in bv Den Haag helemaal niet afgeschermd van publiek (tenzij het de NVU is of zo die moeten op afgelaten industrieterreinen demonsteren) worden etc is anders dan een stel kaalkoppen die bonje zoeken tijdens koninginnedag. Het 1 is erg maar he, er is tenminste politie die de boel in banen lijdt, en het andere is niet okay want het is op koninginnedag.

Of zo iets?
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  zondag 2 mei 2004 @ 17:09:13 #47
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_18835178
quote:
Op zondag 2 mei 2004 17:04 schreef gelly het volgende:
Zonder politiebegeleiding was dat AEL-tuig niet veel beter dan die malloten in Eindhoven. Alleen wringen de gemeenten zich wel in allerlei bochten om hun de mogelijkheid te geven te demonstreren.
pi_18835333
Tjonge jonge je ziet weer dat 'bepaalde' users hier toch bepaalde sympathien verdedigen. Terwijl ze normaal zo'n grote mond hebben over 'andere' bevolkingsgroepen!

Triest wel eigenlijk...
  zondag 2 mei 2004 @ 17:15:48 #49
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_18835336
quote:
Op zondag 2 mei 2004 17:03 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Impliceert haat jegens alle niet-Arabieren/moslims.
[..]
Die vlag volgens mij niet hoor. Wat ze zeggen of roepen regelmatig wel en dat moet ook gewoon aangepakt worden. Ik hoef die AEL-figuren echt niet te beschermen hoor.
quote:
Hakenkruis is bij mijn weten verboden.

Maar het ging toch over een Keltisch kruis? Dat is absoluut niet verboden.
[..]
Ik vind het een beetje gezeur om specifieke regeltjes. Die kruizen in combinatie met rechts-extremisten zeggen gewoon genoeg. Dat de wet daar moeilijkheden mee heeft: so be it. Ik vind het niet kunnen.
quote:
Prima, geneuzel om extremistische moslims te beschermen omdat een paar symbooltjes niet verboden zijn...tja...zal wel, boeit me niet.
Ten eerste gaat het topic niet over extremistische moslims, Ten tweede vind ik dat je die lui ook gewoon moet aanpakken, dus dat is geen ount van discussie in mijn ogen.
  zondag 2 mei 2004 @ 17:17:00 #50
16625 robh
pi_18835359
Eigenlijk is er dus niet meer gebeurd dan in andere grote steden. Goed, weten we dat ook weer.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_18835409
quote:
Op zondag 2 mei 2004 17:15 schreef Posdnous het volgende:

Ten eerste gaat het topic niet over extremistische moslims, Ten tweede vind ik dat je die lui ook gewoon moet aanpakken, dus dat is geen ount van discussie in mijn ogen.
Dit is zeker waar!
Vaak genoeg (helaas) hier op fok! weten users onderwerpen over, ik noem maar wat 'koninginnendag'', zelfs tot een moslimbash topic te maken!
Maar die rascisten die in eindhoven rondlopen zijn zoooo onschuldig.
pi_18835487
Moet je trouwens zien hoe snel dit topic vol is als er i.p.v. extreem-rechts, moslim staat. :')
  zondag 2 mei 2004 @ 17:22:53 #53
272 R@b
No-nonsens
pi_18835498
quote:

Ten eerste liepen ze met een whitepower vlag,
Is niet verboden voorzover ik weet.
quote:

De swastika volgens mij wel, maar zelfs dat weet ik niet zeker.
Uiteraard is het hakenkruis verboden, zeker wanneer het uitgedragen wordt als symbool van Hitler. Wat deze kaalkoppen in Eindhoven schijnbaar deden.

Dat het zwaaien met de Nederlandse vlag als provocatief wordt omschreven komt op mij nog al lachwekkend over. Dat zie ik Marokkanen en Turken ook vaak doen, in Nederland!!!, bijvoorbeeld bij een overwinning van een Marokkaans/Turkse club
R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
pi_18835539
quote:
Op zondag 2 mei 2004 17:22 schreef R@b het volgende:

[..]

Dat het zwaaien met de Nederl;andse vlag als provocatief wordt omschreven komt op mij nog al lachwekkend over. Dat zie ik Marokkanen en turken ook vaak doen, in Nederland!!!, bijvoorbeeld bij een overwinning van een Marokkaans/turkse club

Je bent hopelijk niet echt zo stupide R@B. Dat ze al 'White Power' roepend door de straten marcheerden was natuurlijk ook om de koningin een hulde te brengen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-05-2004 17:24:49 ]
  zondag 2 mei 2004 @ 17:25:35 #55
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_18835560
quote:
Dat het zwaaien met de Nederlandse vlag als provocatief wordt omschreven komt op mij nog al lachwekkend over.
En dat op koninginnedag, schande

Goed, jammer dat er zulke gasten zijn, maar meer valt er toch niets over te zeggen lijkt mij.
we hebben een reëel probleem, dus we zoeken naar reële oplossingen
in dit specifieke geval maken twee helften één
  zondag 2 mei 2004 @ 17:26:15 #56
16625 robh
pi_18835570
quote:

Uiteraard is het hakenkruis verboden, zeker wanneer het uitgedragen wordt als symbool van Hitler. Wat deze kaalkoppen in Eindhoven schijnbaar deden.

Dat het zwaaien met de Nederl;andse vlag als provocatief wordt omschreven komt op mij nog al lachwekkend over. Dat zie ik Marokkanen en turken ook vaak doen, in Nederland!!!, bijvoorbeeld bij een overwinning van een Marokkaans/turkse club
Jaja, als neo's behangen met swastika's en al leuzen roepend met een Nederlandse vlag zwaaien dan is het niet provocatief? Ben jjij wel helemaal lekker r@b?
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  zondag 2 mei 2004 @ 17:27:03 #57
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_18835588
quote:
En toch vind ik dat laatste minder erg.

De context is namelijk minder agressief.

Als Marokkanen na een westrijd met Marokkaanse vlaggen zwaaien zie ik: 'wij winnen, en wij zijn er trots op Marokkaan te zijn!'

Als neo-nazi's met Nederlandse vlaggen zwaaien zie ik: 'Wij zijn er trots op Nederlander te zijn en wij haten alle mensen die hier volgens ons niet horen en wij beschouwen onszelf als superieur en iedereen die niet bij ons hoort is onze vijand en dat willen we ze laten voelen, oprotten met jullie'

Maar dat is mijn bescheiden interpretatie

Als neo-nazi's met Ernie en Bert poppetjes zwaaien vind ik ze al fout namelijk.
pi_18835593
Zag ze ook, teringlijers.

En de Marokkanen feestten vrolijk mee hoor, XXX-Ray
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  zondag 2 mei 2004 @ 17:28:02 #59
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_18835605
de grap van extremisten is dat ze altijd hun eigen glazen ingooien....door extremistisch gedrag.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zondag 2 mei 2004 @ 17:28:15 #60
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_18835608
quote:
Op zondag 2 mei 2004 17:24 schreef gelly het volgende:

[..]

Je bent hopelijk niet echt zo stupide R@B. Dat ze al 'White Power' roepend door de straten marcheerden was natuurlijk ook om de koningin een hulde te brengen.
Ik vind white-power steeds lachwekkiger klinken. Je zou het bijna als wasmiddel kunnen verkopen ..
  zondag 2 mei 2004 @ 17:28:23 #61
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_18835610
quote:
Op zondag 2 mei 2004 17:27 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Stom stom stom.

Je moet eens weten hoe ze NLers haten.

On-topic: Weg met die extreem-rechtse kneuzen. Ik laat alleen zien hoe jullie normaal reageren. En nu ben ik weg, ik heb bezoek .
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_18835628
quote:
Op zondag 2 mei 2004 17:28 schreef Flumina het volgende:

[..]

Ik vind white-power steeds lachwekkiger klinken. Je zou het bijna als wasmiddel kunnen verkopen ..
Ik vind dat extreem-rechts teveel gebagetaliseerd wordt de laatste tijd.
pi_18835646
quote:

[..]

Ik neem het de mensen niet kwalijk als ze het minder lachwekkend vinden, eerder angstaanjagend.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  zondag 2 mei 2004 @ 17:29:46 #64
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_18835648
quote:
Op zondag 2 mei 2004 17:27 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Als Marokkanen na een westrijd met Marokkaanse vlaggen zwaaien zie ik: 'wij winnen, en wij zijn er trots op Marokkaan te zijn!'

Als neo-nazi's met Nederlandse vlaggen zwaaien zie ik: 'Wij zijn er trots op Nederlander te zijn en wij haten alle mensen die hier volgens ons niet horen en wij beschouwen onszelf als superieur en iedereen die niet bij ons hoort is onze vijand en dat willen we ze laten voelen, oprotten met jullie'

Maar dat is mijn bescheiden interpretatie

Als neo-nazi's met Ernie en Bert poppetjes zwaaien vind ik ze al fout namelijk.
Als neo-nazi's met Nederlandse vlaggen zwaaien zie ik: (hier had moeten staan voor de continuiteit) neo nazi's die er trots op zijn neo nazi te zijn. verwar dat nou maar niet met nederlander want dan krijgen we een scheve discussie.
pi_18835659
quote:
Je moet eens weten hoe ze NLers haten
Echt hè, ze.
  zondag 2 mei 2004 @ 17:30:59 #66
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_18835678
quote:

[..]

white power, for a clean stainless brainwash
pi_18835687
zelfde tuig dat de sfeer op hardcorefeesten probeert te verneuken onder het mom "vrijheid van meningsuiting"

grootste misbruik van de vrijheid van meningsuiting als je 't mij vraagt
  zondag 2 mei 2004 @ 17:31:35 #68
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_18835694
quote:
Op zondag 2 mei 2004 17:28 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Stom stom stom.

Je moet eens weten hoe ze NLers haten.

On-topic: Weg met die extreem-rechtse kneuzen. Ik laat alleen zien hoe jullie normaal reageren. En nu ben ik weg, ik heb bezoek .

Of: hoe denk ik bij mezelf dat ik alles heel goed weet, maar lul ik voor de grap zwaar uit m'n nek terwijl iedereen dat ziet.
  zondag 2 mei 2004 @ 17:32:17 #69
272 R@b
No-nonsens
pi_18835707
quote:

[..]

Ik heb het over het wapperen met de Nederlandse driekleur. Of is dat ook al een fascisitsch symbool

White Power roepen kan best strafbaar zijn volgens mij, als het gebeurd in racisitsch overdrachtelijke zin. Als je het roept naar en stel negers, is er wel een basis voor een veroordeling lijkt mij.

Misschien dat je je kunt verdedigen door te zeggen dat je het over vering hebt

Maar dan moet je er niet als een kaalkop gaan bijlopen, dan mogen ze je van mij afschieten.

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
  zondag 2 mei 2004 @ 17:33:33 #70
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_18835733
quote:
Op zondag 2 mei 2004 17:29 schreef gelly het volgende:
Net zoals jij altijd extreem-links en moslim-fundementalisme bagateliseerd bedoel je?
  zondag 2 mei 2004 @ 17:34:02 #71
20919 Kugari-Ken
Scandal Beauty
pi_18835742
ik heb ze wel gezien, maar ik heb ze niet gezien toen ze vechten, ik heb ze niet gezien met een swastika of een white-power vlag en ook geen keltisch kruis.

Nederlandse vlag heb ik ook niet gezien, nou ja, op koninginnedag zie je wel vaker Nederlandse vlaggen, dus dat boeit me niet zo, maar ik kan me niet herrineren dat ik een skinhead met een Nederlandse vlag heb gezien.
Ik kan me wel herrineren dat ze langs de kant van de weg heel erg stoer stonden te poseren, ook niet echt opmerkelijk, aangezien je dat gedrag wel vaker ziet in een stad waar groepjes jongeren staan.

Extreem rechts is fout, dat weet iedereen.
There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
  zondag 2 mei 2004 @ 17:34:05 #72
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_18835744
quote:

[..]

Ok, duidelijk. De politie had moeten ingrijpen als ze inderdaad aan het provoceren waren. 200 man is ook ontzettend veel trouwens, dus van enige organisatie zal sprake zijn en ik hoop dat politie ze goed in de gaten houdt en tegen provocaties hard optreedt.
  zondag 2 mei 2004 @ 17:34:35 #73
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_18835754
quote:
Op zondag 2 mei 2004 17:32 schreef R@b het volgende:

White Power roepen kan best strafbaar zijn volgens mij, als het gebeurd in racisitsch overdrachtelijke zin. Als je het roept naar en stel negers, is er wel een basis voor een veroordeling lijkt mij.
Nou, dat is dus gewoon hetzelfde als neo-nazi's in de straten white power lopen te schreeuwen of niet?

Het is dus in DIE context waar het hier om gaat.
pi_18835767
quote:
Op zondag 2 mei 2004 17:32 schreef R@b het volgende:

[..]

Ik heb het over het wapperen met de Nederlandse driekleur. Of is dat ook al een fascisitsch symbool
Jij beweerde dat je het vreemd vond dat het wapperen met de dreukleur door neo-nazi's als provocerend kon worden opgevat, niet de zaken anders voorstellen R@b.

Zeg eens R@b, had jij dergelijke gedrag provocerend gevonden ?
pi_18835778
quote:
Op zondag 2 mei 2004 17:33 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Net zoals jij altijd extreem-links en moslim-fundementalisme bagateliseerd bedoel je?
Waar doe ik dat ?
pi_18835793
quote:
Op zondag 2 mei 2004 17:34 schreef Kugari-Ken het volgende:
Extreem rechts is fout, dat weet iedereen.
Op 200 domme teringlijers na.
  zondag 2 mei 2004 @ 17:36:44 #77
20919 Kugari-Ken
Scandal Beauty
pi_18835796
quote:
Moet je nu huilen omdat je nu ziet hoe je zelf altijd in een discussie overkomt?
There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
  zondag 2 mei 2004 @ 17:37:52 #78
20919 Kugari-Ken
Scandal Beauty
pi_18835816
quote:
Op zondag 2 mei 2004 17:36 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Op 200 domme teringlijers na.
inteelt, die horen niet bij "iedereen" die horen in het vakje "je pappa is je oom, en je mamma is je tante".

Hardly human.
There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
  zondag 2 mei 2004 @ 17:38:10 #79
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_18835823
quote:
Op zondag 2 mei 2004 17:35 schreef gelly het volgende:
Waar doe ik dat ?
Please

Je hebt altijd wel de bek vol over rechtse users, maar ik keur tenminste alle extremen af, ook dit tuig. Dat is niet zo hypocriet dan die selectieve verontwaardiging van jou.
pi_18835855
quote:
Op zondag 2 mei 2004 17:33 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Moet jij zeggen!
pi_18835858
quote:
Op zondag 2 mei 2004 17:38 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Please

Je hebt altijd wel de bek vol over rechtse users, maar ik keur tenminste alle extremen af, ook dit tuig. Dat is een stuk minder hypocriet dan die selectieve verontwaardiging van jou.
Dat jij het verschil tussen bagetaliseren en nuanceren niet kent is mijn probleem niet Strolie75. Het is algemeen bekend dat ik elke extreme stroming afkeur volgens mij.
  zondag 2 mei 2004 @ 17:40:15 #82
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_18835863
quote:
Op zondag 2 mei 2004 17:38 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Please

Je hebt altijd wel de bek vol over rechtse users, maar ik keur tenminste alle extremen af,
Dat doet zowat iedereen hoor, ook Gelly, alleen mensen kijken nooit naar het globale plaatje waarin sommige dingen gezegd worden.
pi_18835941
Kan topictitel veranderd worden in "nazi's, moslims en Gelly"?
  zondag 2 mei 2004 @ 17:43:45 #84
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_18835949
quote:
Op zondag 2 mei 2004 17:37 schreef Kugari-Ken het volgende:

[..]

inteelt, die horen niet bij "iedereen" die horen in het vakje "je pappa is je oom, en je mamma is je tante".

Hardly human.
grappige vergelijking. inteelt komt inderdaad bij de meeste extremisten voor, lijkt me....
  † In Memoriam † zondag 2 mei 2004 @ 17:44:54 #85
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_18835984
quote:
Op zondag 2 mei 2004 17:43 schreef RichardQuest het volgende:
Kan topictitel veranderd worden in "nazi's, moslims en Gelly"?

Neen. .
  zondag 2 mei 2004 @ 17:45:22 #86
20919 Kugari-Ken
Scandal Beauty
pi_18835997
quote:
Op zondag 2 mei 2004 17:39 schreef xman het volgende:

[..]

Moet jij zeggen!
het is helaas wel zo. Hier op Fok! zijn een aantal users vaak bezig met het bagataliseren van een extreme kant, ze komen telkens weer met afzwakkingen voor het probleem. Zo zul je sommige users hier nooit uit horen spreken tegen de uitspraken die absoluut niet in Nederland getolereerd kunnen worden (Homo's moeten kop eerst naar beneden gegooid worden en dan nog eens gestenigd).
Maar ze gaan wel uit hun dak als een andere uiteinde van het spectrum zich schuldig maakt aan zaken die het daglicht niet kunnen verdragen.

De indruk hier is dat als een moslim roept "Joden moeten dood, homo's moeten dood" er een leger paraat staat om ze te verdedigen door het te bagataliseren en af te stompen, terwijl als het skinheads zijn, ze op het achterste poten staan om te krassen en te vloeken over hoe slecht ze wel niet zijn.

Het verschil is dat er niemand op Fok! ook maar ooit iets van sympathie zal hebben voor die extreem-rechtse knakkers, maar dat ze wel sympathie hebben voor fundamentalisten en extreem-linkse knakkers.
There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
pi_18835998
Eigenlijk had ik wel zin in een lekkere rel met die kneusjes
  zondag 2 mei 2004 @ 17:49:17 #88
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_18836072
quote:
Op zondag 2 mei 2004 17:45 schreef RichardQuest het volgende:
Eigenlijk had ik wel zin in een lekkere rel met die kneusjes
ga naar ze toe zou ik zeggen.
pi_18836087
quote:
Op zondag 2 mei 2004 17:45 schreef Kugari-Ken het volgende:

[..]

het is helaas wel zo. Hier op Fok! zijn een aantal users vaak bezig met het bagataliseren van een extreme kant, ze komen telkens weer met afzwakkingen voor het probleem. Zo zul je sommige users hier nooit uit horen spreken tegen de uitspraken die absoluut niet in Nederland getolereerd kunnen worden (Homo's moeten kop eerst naar beneden gegooid worden en dan nog eens gestenigd).
Maar ze gaan wel uit hun dak als een andere uiteinde van het spectrum zich schuldig maakt aan zaken die het daglicht niet kunnen verdragen.

De indruk hier is dat als een moslim roept "Joden moeten dood, homo's moeten dood" er een leger paraat staat om ze te verdedigen door het te bagataliseren en af te stompen, terwijl als het skinheads zijn, ze op het achterste poten staan om te krassen en te vloeken over hoe slecht ze wel niet zijn.

Het verschil is dat er niemand op Fok! ook maar ooit iets van sympathie zal hebben voor die extreem-rechtse knakkers, maar dat ze wel sympathie hebben voor fundamentalisten en extreem-linkse knakkers.
Hmmm heb je het topic wel goed gelezen Kugari.. Moet je ff tellen hoeveel keer Strolie75 extreem-rechts heeft veroordeelt.

Moet je ff hier: Koninginnedag Amsterdam + moslims?!? kijken naar wat Strolie75 voor sympathien eropna houdt. En kom dan maar eens terug!

Oh en dit gaat niet alleen over die bepaalde user, maar ook over heel wat anderen hier op fok! Het probleem is dat het gebrek aan nuance helaas niet aan iedereen besteed is.
  zondag 2 mei 2004 @ 17:56:53 #90
20919 Kugari-Ken
Scandal Beauty
pi_18836257
Wat me eigenlijk opvalt is dat ze niets gedaan hebben.

De grootste klacht die er tegen ze staat is dat ze op de vuist zijn gegaan met andere groepen.
Verder is de onvrede voornamelijk het idee dat ze opwekken door hun aanwezigheid, de krant meldt dan ook dat hun verschijning problemen opriep.

Ik hecht meer waarde aan een krantenartikel dan een aantal users die beweren dat ze zus en zo gezien hebben. Als ze daadwerkelijk een verboden symbool op een vlag hadden, dan zou dit ongetwijfeld in de krant vermeld worden.

Maar het verbaast me dat er niet meer is gebeurd dan dit, geen ruiten die gesneuveld zijn, geen vechtpartijen met de politie, geen gevallen van inbraak, geen grote rellen.

There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
pi_18836266
quote:

[..]

Inderdaad, hij toont maar weer eens aan hoe stupide hij inderdaad is. Maar ja, hij verdedigt zijn soortgenoten die een zelfde ideaal als R@B hebben! R@B is al jaren vaste klant op diverse extreem rechtse fora waarin hij onder andere namen schrijft fan te zijn van Hitler!
  zondag 2 mei 2004 @ 17:57:25 #92
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_18836270
misschien was het wel een reactie op de nepmail over de aanslag in amsterdam op koninginnedag. daar riepen ze moslims op om niet te gaan.
  zondag 2 mei 2004 @ 17:57:46 #93
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_18836281
quote:
Op zondag 2 mei 2004 17:49 schreef xman het volgende:
Hmmm heb je het topic wel goed gelezen Kugari.. Moet je ff tellen hoeveel keer Strolie75 extreem-rechts heeft veroordeelt.

Moet je ff hier: Koninginnedag Amsterdam + moslims?!? kijken naar wat Strolie75 voor sympathien eropna houdt. En kom dan maar eens terug!

Oh en dit gaat niet alleen over die bepaalde user, maar ook over heel wat anderen hier op fok! Het probleem is dat het gebrek aan nuance helaas niet aan iedereen besteed is.
Wat voor sympathieën hou ik er dan volgens jou precies op na?

Ik ben tegen alle extremen, alleen zie ik in extreem-links en vooral in fundementalistische moslims een grotere dreiging dan in een klein groepje inteelt die de boel met white power vlaggen lopen te provoceren.
pi_18836284
quote:
Op zondag 2 mei 2004 17:45 schreef Kugari-Ken het volgende:

[..]

jij hebt nooit op de fp gekeken zeker!?

imho is jouw voorstelling van zaken niet helemaal juist...het "bagatelliseren" van problemen met moslims bestaat vaak uit het verdedigen van de vredelievende moslims...niet elke moslim is haatdragend, terwijl elke rechtsextremist wel haatdragend is...moslims kun je niet over één kam scheren, terwijl je dat bij een rechtsextremist wel kan doen, omdat een rechtsextremist per definitie haat uitdraagt...als de reacties op foute moslims 's wat genuanceerder zouden zijn dan had dat hele leger ook niet paraat hoeven staan
pi_18836391
quote:
Op zondag 2 mei 2004 17:58 schreef Reticulin het volgende:

[..]

imho is jouw voorstelling van zaken niet helemaal juist...het "bagatelliseren" van problemen met moslims bestaat vaak uit het verdedigen van de vredelievende moslims...niet elke moslim is haatdragend, terwijl elke rechtsextremist wel haatdragend is...moslims kun je niet over één kam scheren, terwijl je dat bij een rechtsextremist wel kan doen, omdat een rechtsextremist per definitie haat uitdraagt...als de reacties op foute moslims 's wat genuanceerder zouden zijn dan had dat hele leger ook niet paraat hoeven staan
Een rechtsextremist is per definitie extremist en in mijn ogen verkeerd bezig, terwijl bij de moslims maar een fractie extremist is en het voor de rest van de moslims verpest! Net zoals je ook extremisten hebt onder joden en Christenen! Procentueel zal dit aantal wel overeenkomen met moslim extremisten.
  zondag 2 mei 2004 @ 18:02:22 #96
20919 Kugari-Ken
Scandal Beauty
pi_18836419
quote:
Op zondag 2 mei 2004 17:49 schreef xman het volgende:

[..]

Lees jij dan eens wat topics door waar de 'tegenpartij' te werk gaat. Ik heb RobH en Gelly bijvoorbeeld zich nog nooit horen uitspreken tegen hetgeen er in bepaalde moskeeen gebeurd, en je wil niet weten hoe vaak hier het woord "zionisten" valt, veelal om de schuld af te schuiven op een ander.

Vooralsnog verdedigt er geen hond in dit topic die inteelt mongolen in Eindhoven, zelfs Strolie niet
quote:
Je hebt altijd wel de bek vol over rechtse users, maar ik keur tenminste alle extremen af, ook dit tuig. Dat is niet zo hypocriet dan die selectieve verontwaardiging van jou.
quote:
die malloten in Eindhoven
Wat X-ray en Strolie wel doen is dit afzetten tegen een andere extreme groep. Ze keuren dit af, maar ze keuren dan ook de andere kant af. Dat is meer dan dat je kunt zeggen van bijv. Gelly of Robh, die keuren alleen deze mislukte abortussen af, en users zoals Youssef, Onschuldig en Bansheeboy, die keuren het gedrag zelfs goed als het van de andere kant van het spectrum komt.

Niemand hier verdedigt die polio-lullen uit Eindhoven in dit topic, niemand is zo achterlijk om dat vuil ook maar te zien als iets van menselijke waarde dat verdedigt kan worden. Extreem-rechtse losers zijn losers pur-sang, dat zal niemand hier ontkennen.
There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
pi_18836467
quote:
Op zondag 2 mei 2004 18:01 schreef onschuldig het volgende:

[..]

Een rechtsextremist is per definitie extremist en in mijn ogen verkeerd bezig, terwijl bij de moslims maar een fractie extremist is en het voor de rest van de moslims verpest!
dat zeg ik
pi_18836519
quote:
Op zondag 2 mei 2004 18:02 schreef Kugari-Ken het volgende:

Wat X-ray en Strolie wel doen is dit afzetten tegen een andere extreme groep. Ze keuren dit af, maar ze keuren dan ook de andere kant af. Dat is meer dan dat je kunt zeggen van bijv. Gelly of Robh, die keuren alleen deze mislukte abortussen af, en users zoals Youssef, Onschuldig en Bansheeboy, die keuren het gedrag zelfs goed als het van de andere kant van het spectrum komt.
Quote me! Laat maar zien waarin ik één en ander goedkeur!
quote:
Niemand hier verdedigt die polio-lullen uit Eindhoven in dit topic, niemand is zo achterlijk om dat vuil ook maar te zien als iets van menselijke waarde dat verdedigt kan worden. Extreem-rechtse losers zijn losers pur-sang, dat zal niemand hier ontkennen.
Bijna correct! R@B verdedigt ze wel. Lees zijn posts maar door!
pi_18836553
quote:
Op zondag 2 mei 2004 17:57 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Ik ben tegen alle extremen, alleen zie ik in extreem-links en vooral in fundementalistische moslims een grotere dreiging dan in een klein groepje inteelt die de boel met white power vlaggen lopen te provoceren.
Ik zie in allebei een grote dreiging.
quote:
Wat voor sympathieën hou ik er dan volgens jou precies op na?
En tja, als je zelf niet inziet wat je bent, dan zou ik als ik jou was eens goed al je posts door gaan lezen.
pi_18836642
quote:
Op zondag 2 mei 2004 18:01 schreef onschuldig het volgende:

Net zoals je ook extremisten hebt onder joden en Christenen! Procentueel zal dit aantal wel overeenkomen met moslim extremisten.
laat me niet lachen. hoevaak heb je de laatste tientallen jaren gehoord dat er joden/christenen waren die met geweld hun geloof aan het verdedigen waren?
Als de natuur perfect was...
... zouden alle anorexialijders automatisch in vluchtelingenkampen worden geboren
pi_18836655
ik durf te wedden dat er, als er in een topic over el-moummi of hoe-ie-ook-heet, alleen reacties komen die ingaan op wat el-moummi zegt en niet meteen alle moslims erbij gehaald worden, niemand daarzo in de verdediging schiet (ok, op enkele uitzonderingen na dan, maar die uitzonderingen die nazipraktijken verdedigen heb je ook)

hetzelfde geldt voor extreemlinks: in dit topic over extreemrechts is er niemand die hier de VVD bijhaalt ofzo, maar als het over extreemlinks gaat worden wel alle partijen van het links politieke spectrum erbij gehaald en dan is het logisch dat veel aanhangers van linkse partijen zich aangesproken voelen en in de verdediging schieten
  zondag 2 mei 2004 @ 18:13:30 #102
20919 Kugari-Ken
Scandal Beauty
pi_18836673
quote:
Op zondag 2 mei 2004 17:58 schreef Reticulin het volgende:

[..]

jij kijkt niet vaak hier op het forum. De fp heeft nauwelijks inhoudelijke reacties, de opmerkingen zijn nooit volgend op de inhoud van een andere uder, de discussiewaarde op de fp is dan ook 0, en dus een slecht voorbeeld, het forum daarentegen is de plaats om de discussie aan te gaan en om inhoudelijk op een artikel in te gaan en op hetgeen andere users zeggen.

We hebben op het forum users die maar wat graag achter de meest extreme figuren lopen. Bansheeboy is ervan overtuigd dat je als vrouw om verkrachting kunt vragen door je op een bepaalde manier te kleden, Youssef heb ik nog nooit iets horen zeggen dat de extremisten aan de moslimzijde afkeurde. Onschuldig is heeft een hekel aan joden, zo heeft deze user in al verschillende topics laten merken.

Semantiek lullen is bullshit, extremistische moslims worden hier net zo goed verdedigd door argumenten aan te halen die het probleem wegschuiven en afzwakken.

"Ja maar zij doen het ook!" behoeft geen nadere uitleg.

"Het zijn er maar een paar die het voor de rest verpest" zou een leuk argument zijn, waar het niet dat 'de rest' zich angstvallig stilhoud, of sympathie kan opbrengen voor die minderheid. Zie bijvoorbeeld 11-9 nadien hoorde je gematigde moslims zeggen dat ze het afkeuren... maar ze hadden er toch wel begrip voor.

Niemand hier keurt rechts-extremisme goed, maar hier word WEL moslim-extremisme goed gepraat, gebagataliseerd en afgezwakt.
There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
pi_18836753
quote:
Op zondag 2 mei 2004 18:12 schreef Vision het volgende:

[..]

laat me niet lachen. hoevaak heb je de laatste tientallen jaren gehoord dat er joden/christenen waren die met geweld hun geloof aan het verdedigen waren?
Klein rekensommetje!

1.5 miljard moslims op de wereld
15 miljoen joden op de wereld

Dus 100 keer zoveel moslims als joden op de wereld. Gezien dat gene wat israel allemaal uitspookt kun je best wel stellen dat er relatief gezien meer terroristen onder de joden zijn dan onder de moslims!
  zondag 2 mei 2004 @ 18:17:35 #104
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_18836767
quote:
Op zondag 2 mei 2004 18:12 schreef Reticulin het volgende:
hetzelfde geldt voor extreemlinks: in dit topic over extreemrechts is er niemand die hier de VVD bijhaalt ofzo, maar als het over extreemlinks gaat worden wel alle partijen van het links politieke spectrum erbij gehaald en dan is het logisch dat veel aanhangers van linkse partijen zich aangesproken voelen en in de verdediging schieten
Heel vreemd ja:
Heeft de VVD hier iets mee te maken? Nee
Heeft GL/IS/SP iets mee te maken met demo's van extreem-links? Ja
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  zondag 2 mei 2004 @ 18:18:10 #105
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_18836778
quote:
Op zondag 2 mei 2004 18:17 schreef onschuldig het volgende:
Dus 100 keer zoveel moslims als joden op de wereld. Gezien dat gene wat israel allemaal uitspookt kun je best wel stellen dat er relatief gezien meer terroristen onder de joden zijn dan onder de moslims!

Veel plezier in de rest van dit topic.
  zondag 2 mei 2004 @ 18:18:16 #106
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_18836785
quote:
Op zondag 2 mei 2004 18:08 schreef xman het volgende:
Ik zie in allebei een grote dreiging.
Ja, extreem-rechts blaast dagelijks vliegtuigen en treinen op. De toename van anti-semitisme is vooral te danken aan moslims. En als je dat niet gelooft moet je in sommige wijken in Amsterdam eens met een keppeltje gaan lopen.

Trouwens verbazendwekkend dat je users als Gelly of organisaties als Kafka niet hoort als de AEL op de dam protesteert en daarbij "Hamas, hamas, joden aan het gas" schreeuwd. Toen een paar jaar geleden extreem-rechts samen met moslims tegen Israël demonstreerde was het ook erg stil uit linkse hoek.

Selectieve verontwaardiging noem ik het, je boos maken wanneer het in jouw straatje past.
  zondag 2 mei 2004 @ 18:19:19 #107
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_18836804
quote:

[..]

Klein rekensommetje!

even voor de goede orde. een terrorist is niet iemand die probeert zijn volk te beschermen tegen mensen die liever stukjes joden zouden zien dan een levende.
pi_18836824
quote:
Op zondag 2 mei 2004 18:17 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Heel vreemd ja:
Heeft de VVD hier iets mee te maken? Nee
Heeft GL/IS/SP iets mee te maken met demo's van extreem-links? Ja
ja en ik heb er, als linkse bomenknuffelaar, mede voor gezorgd dat pim fortuyn vermoord is als ik reacties hier moet geloven
pi_18836852
quote:

Klein rekensommetje!

uiteraard had ik deze kortzichtige reactie verwacht.

Gezien het feit dat (vooral) de "linkse hoek" altijd zo mooi weet te vertellen dat men niet alle moslims over 1 kam moet scheren is het wel heel sneu dat jij precies hetzelfde probeert te doen met de joden. Ik kan je argument dan ook totaal niet serieus nemen.

Al helemaal niet in het licht dat het geweld dat door de regering van Israel toegepast beslissingen zijn van de regering, iets waar de inwoners van de staat Israel totaal geen invloed op hebben. (Niet op de acties zelf, wel bij het kiezen van een regering).
Bij moslim extremisten (bijvoorbeeld zelfmoordaanslagen) zijn het toch echt de uitvoerders van die actie die erachter staan.

(Een soldaat doet gewoon zijn werk, dus ook die vergelijking gaat niet op, ik denk zeg het je maar ff op voorhand, voordat je jezelf weer belachelijk maakt met wederom een stupide vergelijking).
Als de natuur perfect was...
... zouden alle anorexialijders automatisch in vluchtelingenkampen worden geboren
  zondag 2 mei 2004 @ 18:21:59 #110
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_18836854
Grappig om te zien hoe het bij een topic, dat begon over rechts-extremisten, het toch weer uitloopt op een moslimbash
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')