abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19290552
Jullie zijn lief Ja, dat is idd zo. Ik zorg gewoon dat ik voldoende eet zodat ik iig geen honger heb en probeer zoveel mogelijk nee te zeggen tegen lekkers maar zal soms echt nog wel wat nemen (zoals gister dat lekkere ijsje )

En ik ga het aantal steps opvoeren naar 1500
pi_19291497
Er was hier laatst iemand van plan mee te gaan doen met de Marikenloop a.s. zondag en toen meldde ik dat het parcours vrij irritant is vanwege de 4 kleine ronden met te smalle paadjes ---> te druk dus je kunt niet lekker doorlopen.
Gelukkig kan ik melden dat dat niet meer zo is Kreeg afgelopen week mijn inschrijvingspakket met o.a. parcoursbeschrijving: zowel de 5 als de 10 km bestaan uit 1 ronde, en alleen aan het begin lopen de lopers van beide afstanden een stuk samen. Het bos waar het parcours doorheen loopt heeft aardig brede paden, dus dat komt allemaal goed. Er gaan wel heel veel mensen meedoen trouwens, veel meer dan vorig jaar alweer. Wordt leuk
pi_19316528
De update van week 21

Aventura (1,69) (22,8) was 65 kg, is nu 63kg en wil graag 60 wegen. -2
Aquarelle(1,83) (22,2) was 79,0 kg, is nu 74,5 kg en wil graag 70,0 kg wegen. -4,5
Babbelzz (178) (24,1) was 89,9 is nu 78,2 en wil graag 69-70 wegen. -11,7
bubbub (1m98) (23,2) was 111,5 kg, is nu 91 kg en wil graag 90 kg wegen -20,5
Chayenn (1,80) (22,8) was 80,3 kg, is nu 74,0 ( 42,3% ) kg en wil graag 68,0 kg wegen -6,3
Confidential (1,64) (21,9) was 67,0 kg, is nu 58,8 kg en wil graag 59,0 kg wegen. -8,2
DaBuzzzzz (1,83) (26) was 89 kg, is nu 87.5 kg en wil graag 81 kg wegen. -1.5
Elanor (1,70) (23,4) was 67,7 kg, is nu 67,7 kg, en wil graag 65 kg wegen. -0
Elle_driver (1.80) (20) was 65 kg, is nu 64.6 kg, en wil graag 60 kg wegen. -0.4
GWS (1.68) (23.9) was 67,5 kg, is nu 67,5 kg en wil graag 60 kg wegen.
Hagedis (1,96) (22,1) was 85 kg, is nu 85 kg en wil graag 80 kg wegen. -0
Heaven7 (1,74) (21,5) was 70 kg, is nu 65 kg en wil graag 60 kg wegen. -5,0
Imago (1,76) (20.7) was 68,3 kg, is nu 65,7 kg en wil graag 63,0 kg wegen. -2,6
Indus (1,80) (20,3) was 69,7 kg, is nu 64.2 kg en wil graag 63,0 kg wegen. -5.5
Kaensterle (1,83) (19,9) was 75 kg is nu 66,5-8,5
Kittyme (1.73) (24,1) weegt 72 kg en wil graag 62 kg wegen
Koenus (1m87) (24,9) was 96 kg, is nu 87 kg en wil graag 75 kg wegen -9
Kroeltroel (1,83) (24,5) was 90,0 kg, is nu 82 kg en wil graag 73,0 kg wegen. -8,0
Maryse (1,74) (22) was 71,0 kg, is nu 66,5kg en wil graag 60,0 kg wegen. -4,5
Naamah (1,75) (25) was 83 kg, is nu 76,5 kg en wil graag 70 kg wegen. -6,5
Not_your_man (1m85) (25,1) was 97 kg is nu 86 kg en wil graag 85 kg wegen -10
Pauline (1,70) (22,4) was 70,0 kg, is nu 64,6 kg en wil graag 60,0 kg wegen. -4,8
pinkkashmir (1,72) (22,9) was 68,8 kg is nu 67,6 kg wil graag 62 kg wegen -1,2
ps2noob (1m99) (22,8) was 109,0 kg, is nu 90,2 kg en wil graag onder de 85 kg wegen -18,8
Robbedoes (1.88) (24.2) woog 83 kilo, weegt nu 84 kilo, wil graag 90 kilo wegen. +1.0
Rozemieke (1,71) (23) was 71,0 kg, is nu 67,5 kg en wil graag 65 kg wegen. -3,5
Salem (1.82) (24.7) woog 84 kilo, weegt nu 81.7kilo, wil graag 74 kilo wegen. -2.3
Shantee (1.73)(22,7)was 70 kg, weegt nu 68, en wil graag onder de 60 wegen -2
Shark.Bait (1,92) (23,3) was 89,0 kg, is nu 86,0 kg en wil graag 81,0 kg wegen. -3,0
sjak (1.80) (24,1) was 79 kg, is nu 76,5 kg en wil graag 65 wegen. -2,5
Snuusje (1m73) (23.2) was 78 kg, is nu 69.5 kg en wil graag 65 kg wegen -8.5
texelonia (1,68) (21,6) was 64,0 kg, is nu 61,0kg en wil graag 58,0 kg wegen. -3,0
Together-Alone (1,91) (22,9) was 90 kg, weegt nu 82,5 kg, en wil graag 75 kg wegen -7,5
wendy-tje (1,60) (24,2) was 64,0 kg, is nu 62 kg en wil graag 58,0 kg wegen. -2,0
Yppy (1,72) (22) was 95,0 kg, is nu 65 kg en wil graag 65,0 kg wegen. -30
Yuki (1,81) (22,6) was 74,0 kg, is nu 71,2kg en wil graag 64,0 kg wegen. -2,8

Update:
Week 22: Wendy-tje
Week 23: Snuusje
Week 24: Maryse
Week 25: imago
Week 26: Yppy
week 27: Aquarelle
week 28: Babbelzz
week 29:
Ik weet nog niet wanneer ik wel en niet kan updaten in de zomervakantie, dus zet mezelf even niet in het lijstje, laat het wel weten zodra het wat duidelijker is!

Together-alone Goed! Je kan ook beter langzaam afvallen, zodat het eraf blijft, dan ineens heel veel.. heb je nu echt een levensstijl gevonden waarbij je afvalt?
Yppy Gefeliciteerd met je streefgewicht en gecondoleerd met je opa.. lekker tegenstrijdig. Echt super dat je je streefgewicht bereikt hebt, 30 kilo eraf krijgen is echt een topprestatie, hoop dat je lichaam zich goed voelt bij dit gewicht, waardoor het misschien wat minder moeite kost dit gewicht te houden!
Miss-cee Jammer dat je weggaat, heb je het uit het lijstje gehaald. Misschien dat je het toch leuk vind om hier afentoe wat mee te lezen, misschien tot ‘ziens’!
Giorgio_Armani Ja, natuurlijk mag je bij ons in het lijstje, maar wil je dan met vetpercentage ipv gewicht? En je bmi? Kun je zelf een regeltje maken op ongeveer dezelfde manier als bovenstaande, dan post de volgende updater ‘m mee in de update! Wil je trouwens ook afvallen, of alleen meer spieren ipv vet?
sjak Balen dat het afvallen lastig is doordat je ziek bent! Pilates is idd lekker rustig en werkt goed, ik heb ook de dvd gedownload, maar weinig ruimte (en vooral ook tijd en zin) om het echt te doen. Hoop dat je snel echt beter bent!
Maryse Rot die keelontsteking, had het een tijdje terug ook, misschien idd wel bevorderlijk voor het afvallen
Kaensterle Buikvet schijnt altijd het langst te blijven zitten, jammer he? Misschien moet je niet zo heel veel meer af willen vallen, maar proberen om vet om te zetten in spieren door (meer) te sporten?
Kittyme Ja, je mag in het lijstje, sterker nog, je staat er al in Je plan van aanpak klinkt goed, bouw wel rustig op met sporten en minder eten anders verval je misschien weer snel in oude gewoonten.. Handig dat je altijd kan zwemmen, en waarschijnlijk gratis ook, verlaagt toch die drempel weer!

Ik zit zelf nog ‘vast’ op de 76,5 met een bmi van 25, een paar weken terug was dat even 75, maar die 76,5 blijft stabiel, terwijl ik best wel slechte dingen heb gehad.. Ik moet er echt weer tegenaan wil ik af gaan vallen..

[ Bericht 0% gewijzigd door Naamah op 22-05-2004 18:16:02 ]
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_19317378
Naamah Bedankt voor de tips en voor het in-het-lijstje-zetten Ik ben misschien wel iets te fanatiek begonnen met dat sporten en iets minder eten en snoepen enzo, en het is wel een goede manier om snel af te vallen (ben vorig jaar met heel erg fanatiek sporten en minder eten en snoepen afgevallen van 72 naar 68 kg), maar daarna verviel ik inderdaad in oude gewoonten en zaten die 4 kg er zo weer aan. Goed dat je het zei, ik zal erop letten ietsje minder fanatiek te doen om dit te voorkomen

En ja, dat zwemmen is voor mij inderdaad gratis Heb met een vriendin afgesproken iedere week te gaan zwemmen dus dat is een mooie stok achter de deur.
pi_19317508
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 16:11 schreef Kittyme het volgende:
Naamah Bedankt voor de tips en voor het in-het-lijstje-zetten Ik ben misschien wel iets te fanatiek begonnen met dat sporten en iets minder eten en snoepen enzo, en het is wel een goede manier om snel af te vallen (ben vorig jaar met heel erg fanatiek sporten en minder eten en snoepen afgevallen van 72 naar 68 kg), maar daarna verviel ik inderdaad in oude gewoonten en zaten die 4 kg er zo weer aan. Goed dat je het zei, ik zal erop letten ietsje minder fanatiek te doen om dit te voorkomen

En ja, dat zwemmen is voor mij inderdaad gratis Heb met een vriendin afgesproken iedere week te gaan zwemmen dus dat is een mooie stok achter de deur.
Afspreken om samen te gaan sporten is echt handig, kan je er niet zo makkelijk onderuit! Ik ben eerst begonnen met sporten en toen dat lekker ging (na ongeveer 2 maanden) ben ik pas echt begonnen met mijn eetstijl veranderen. Die 2 maanden heb ik overigens wel gebruikt om af te kicken van dingen als 'suiker in de thee' (wat ik nu echt zoooo vies vind!!).
pi_19317609
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 16:17 schreef Naamah het volgende:

[..]

Die 2 maanden heb ik overigens wel gebruikt om af te kicken van dingen als 'suiker in de thee' (wat ik nu echt zoooo vies vind!!).
Ik kan niet zonder suiker in de thee

Lang leve de zoetjes! (Alhoewel die ook niet helemaal gezond zijn, maarja, je moet iets als je niet houdt van niet-zoete thee en wel wilt voorkomen dat je aankomt)
  zaterdag 22 mei 2004 @ 16:40:38 #157
1762 YPPY
Yppiaans
pi_19317982
Leuk dat je ook zwemt Aquarelle. Ik heb ook nog een 12badenkaart, maar die is erg lang geldig. Ik voelde dan nog niet de ‘verplichting’ om te gaan. Nu heb ik dat wel. Gisterenochtend ben ik weer geweest en ik heb ruim anderhalf uur gezwommen. Tussendoor was er nog iets van aquarobics ofzo, die muziek was wel leuk voor de afwisseling. Dat maakt het zwemmen een stuk makkelijker. Jammer dat ik mijn discman niet mee het water in kan nemen.

Volgend jaar gaan we allemaal keislank naar de Efteling Tackleberry. We moeten echt weer voor herkenningstekens zorgen, anders vinden we elkaar niet meer.
Jammer dat bij jou de kilo’s er weer aan komen, gelukkig weet je inmiddels wel hoe je ze eraf moet krijgen. Kunnen jullie er weer samen tegenaan.

NoT-YouR-MaN, ik drink vooral water en thee (op mijn werk), verder ook siroop. Er is nu ook siroop light, dat scheelt weer wat. Verder ook fris light, maar niet alle soorten. Soms staat er light op en dan is het alsnog erg calorierijk. In de zomer op het balkon neem ik vaak een grote kan met water en ijsblokjes mee, zit niks ongezonds in, maar door de kan en het ijs heb ik toch een tropisch idee.

Heb je nog last van die keelontsteking MaRySe?

Extra steppen kan altijd heaven7, maar je hebt niet heel veel gegeten. Vooral je ontbijt mag best voedzaam zijn. Dat kun je ook nog makelijk compenseren met een lichtere lunch.

Mooi dat je weer een halve kilo kwijt bent Kaensterle. Vet gaat altijd pas al laatste weg op de plaatsen waar je het het liefste kwijt wilt geloof ik.

Welkom kittyme. Je plan van aanpak klinkt goed. Wat handig dat je bij een zwembad werkt!

Jammer dat je stil staat Naamah. Ben je een tijdje wat makkelijker geweest? Ik merkte zelf een paar keer dat ik dacht ‘dat kan ook nog wel’ en langzaam werd dat dan steeds meer. Nou ging het niet om ongezonde dingen, maar om boterhammen en ontbijtkoek, maar het was wel erg makkelijk om weer wat onderzonder te gaan eten.

Met mijn verjaardag heb ik tegoedbonnen gehad voor een sportwinkel hier in de stad. Vandaag heb ik die ingewisseld voor renschoenen met allerlei soorten gel overal en sportkleren. Mijn trainingspak van de middelbare school ging echt niet meer.

[ Bericht 0% gewijzigd door YPPY op 22-05-2004 18:03:05 ]
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_19318424
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 15:33 schreef Naamah het volgende:

Kaensterle Buikvet schijnt altijd het langst te blijven zitten, jammer he? Misschien moet je niet zo heel veel meer af willen vallen, maar proberen om vet om te zetten in spieren door (meer) te sporten?
Nah ik doe drie keer per week aan fitness (spieropbouw) dus meer dan dat kan eigenlijk niet (een spiergroep meer dan 3x per week trainen is niet nuttig, integendeel zelfs).... ik heb best al wel wat buikspieren, maar d'r zit gewoon nog een laagje vet overheen.. Maar ja, dat gaat er ook nog wel af.

Nog meer afvallen? Het gewicht kan me niet schelen - het gaat erom hoe het eruitziet - en met de rest van m'n lichaam ben ik nu ook prima te vreden na het gewichtsverlies. Ik eet gewoon drie fatsoenlijke maaltijden per dag dus ik honger me niet uit ofzo. Ik zie wel op welk gewicht het schip strandt
BEAR... FORCE... ONE! HOO HA!
pi_19318784
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 16:40 schreef YPPY het volgende:
Volgend jaar gaan we allemaal keislank naar de Efteling Tackleberry. We moeten echt weer voor herkenningstekens zorgen, anders vinden we elkaar niet meer.
Jammer dat bij jou de kilo’s er weer aan komen, gelukkig weet je inmiddels wel hoe je ze eraf moet krijgen. Kunnen jullie er weer samen tegenaan.
Ik heb ook geen keuze YPPY, ik hoor nu al elke dag dat ze lichter is dan ik...
.
pi_19319625
Hmm YPPY ik snap niet wat je bedoeld? Je vindt dat ik extreem veel heb gegeten? (Vond het zelf niet echt extreem veel, heb wel gezondigd maar onder "extreem veel" versta ik iets anders )
  zaterdag 22 mei 2004 @ 18:02:18 #161
1762 YPPY
Yppiaans
pi_19319770
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 17:54 schreef heaven7 het volgende:
Hmm YPPY ik snap niet wat je bedoeld? Je vindt dat ik extreem veel heb gegeten? (Vond het zelf niet echt extreem veel, heb wel gezondigd maar onder "extreem veel" versta ik iets anders )
Ik bedoelde niet extreem veel. Meestal lees ik mijn hele post nog door, dat vond ik nu te veel, stond er dus toch nog een fout in. Ik hoop dat het nu goed is aangepast.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  † In Memoriam † zaterdag 22 mei 2004 @ 18:02:21 #162
43556 miss_dynastie
pi_19319773
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 16:40 schreef YPPY het volgende:
Er is nu ook siroop light, dat scheelt weer wat.
Heb je ook een merk voor mij ??
  zaterdag 22 mei 2004 @ 18:03:46 #163
1762 YPPY
Yppiaans
pi_19319811
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 18:02 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Heb je ook een merk voor mij ??
Het is van de Albert Heijn, als merk staat er alleen een AH logo op.
*OUD heilige*
pi_19319904
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 18:02 schreef YPPY het volgende:

[..]

Ik bedoelde niet extreem veel. Meestal lees ik mijn hele post nog door, dat vond ik nu te veel, stond er dus toch nog een fout in. Ik hoop dat het nu goed is aangepast.
Hihi, gelukkig maar Nu staat het er goed geloof ik Ik schrok al
  zaterdag 22 mei 2004 @ 18:09:26 #165
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_19319928
Mag ik er ook bij?

Ik ben de laatste tijd flink aangekomen, en wil die kilo's dus weer kwijt

GWS (1.68) (23.9) was 67,5 kg, is nu 67,5 kg en wil graag 60 kg wegen. 0
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_19320067
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 18:09 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Mag ik er ook bij?

Ik ben de laatste tijd flink aangekomen, en wil die kilo's dus weer kwijt

GWS (1.68) (23.9) was 67,5 kg, is nu 67,5 kg en wil graag 60 kg wegen. 0
Ja, kon mijn post met het lijstje nog veranderen, dus je staat erbij! Hoe ben je van plan om af te gaan vallen? Anders eten? Sporten? Of doe je dat al?
  zaterdag 22 mei 2004 @ 18:46:16 #167
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_19320558
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 18:17 schreef Naamah het volgende:

[..]

Ja, kon mijn post met het lijstje nog veranderen, dus je staat erbij! Hoe ben je van plan om af te gaan vallen? Anders eten? Sporten? Of doe je dat al?
Ik ga iig anders eten. Ik ben er achter gekomen dat ik zoveel ben aangekomen door de rijst, mie en pasta. Ik ben vrijwel bij mijn vriendje ingetrokken, die dat soort dingen zonder enige gram aan te komen kan eten. Helaas kan ik dat dus niet, is gebleken Dus ik ga weer over op groenten en aardappeltjes.

Om alles sneller te laten verlopen ga ik meer bewegen, dus bijvoorbeeld een halte eerder uitstappen als ik met de bus ben. Ik heb niet echt geld om op een sport te gaan, dus zal ik dat soort dingen moeten doen. Misschien ga ik wat vaker zwemmen als ik de tijd vind. Ik heb een baan en studeer nog, dus ik heb ook tijdgebrek. Maar ik hoop dat wat meer beweging voldoende is, en een ander eetpatroon.

Al zal ik misschien niet zo snel gewicht verliezen, het gaat me er voornamelijk om dat ik geen overgewicht ontwikkel, wat dus wel zou gebeuren als ik op de manier doorga zoals ik bezig was.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_19321968
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 15:33 schreef Naamah het volgende:

Together-alone Goed! Je kan ook beter langzaam afvallen, zodat het eraf blijft, dan ineens heel veel.. heb je nu echt een levensstijl gevonden waarbij je afvalt?
Nou, ik drink zoiezo 1,5/2 liter water per dag, en eet eigenlijk geen ontbijt meer. Daar had ik zoiezo eigenlijk altijd al een hekel aan, en ook meestal geen tijd voor, dus dat is niet zo erg.

Verder probeer ik mezelf eraan te houden op mn werk tussen de middag 1 broodje te eten, meer niet. En ik moet ook vaak dingen proeven op mn werk. Dat laat ik nu zoveel mogelijk door anderen doen, behalve natuurlijk als het iets is waar weinig slechts in zit.
Eigenlijk zondig ik nog best regelmatig, (Ik heb een groot zwak voor Ben&Jerry's..) en ben ik helemaal niet zo streng bezig als de meesten hier volgens mij, maar het werkt zo wel voor me.
''Going mental on the Wabbu''
  zondag 23 mei 2004 @ 13:25:23 #169
93104 Sammy11
Kip en cola light!
pi_19334559
Enige dagen geleden kwam ik er tot mijn grote schrik achter dat ik geen enkele broek of rok van
de vorige zomer nog pas. Slecht nieuws natuurlijk, nieuwe kleding kost geld en bovendien baal ik ervan dat ik zoveel aangekomen ben. Daarbij moet ik wel vertellen dat ik ben gaan studeren en op kamers ben gaan wonen: leef- én eetgewoonten zijn dus veranderd.

Omdat ik niet álle lekkere (dus vaak ongezonde) dingen wil laten staan, hoop ik dat ik hier wat advies in kan winnen.

ik houd ontzettend van Chips , eet dit dus regelmatig (1 á 2 keer in de week). Het is ook zó moeilijk om ervan af te blijven, op een verjaardag of tijdens een filmpje....
Daarnaast eet ik 's ochtends 2 boterhammen en gedurende de dag ongeveer nog 5 á 6.
Mijn avondeten is bijna nooit een vette hap, zoals friet of pizza, maar wel regelmatig pasta...
Tussendoortjes zoals een koekje of een snoepje kan ik ook redelijk moeilijk laten staan.
Hoe kan ik door niet ál te drastische veranderingen door te voeren, tóch mijn buikje kwijtraken?

Ik weeg nu zo'n 66 kg en ben 1.63m, 19 jaar.

Wat kan ik het beste op mijn brood doen, en wat niet?
Moet ik het eten van pasta's minderen? Is rijst in dat geval beter?
Klopt het dat rundergehakt niet erg gezond is, en kip wel?
Is het beter om bijvoorbeeld één maal per week vegetarisch te koken?
Ik squash regelmatig, 1 keer per week, is dat een vetverbrandende bezigheid?
En hoe zit het met fitness: hardlopen/fietsen/steppen of roeien?
'The nice thing about having memories is that you can choose.'
pi_19334836
sammy11 nou, hier alsnog een antwoord van mij, lekker loos, had ik m net zo goed in je andere topic kunnen doen, maar snap je waarom ik je deze gaf? Misschien vind je het ook wel leuk om in het lijstje te komen e.d. en er staat heeeeeeeel veel info in deze en oudere topics van Slank de zomer in en (de variant voor mensen met een bmi van +25) Fok Dieetclub en iedereen weet hier en in de Dieetclub ontzettend veel uit ervaring.

Niet al te drastisch veranderen en toch wat eraf krijgen, kan door oude slechte gewoonten te vervangen door betere nieuwe. Chips bevoorbeeld vervangen door toastjes of iets nog gezonders (komkommer o.i.d.).
8 boterhammen zijn best veel, misschien kun met 2 minder en wat extra fruit de dag ook doorkomen? Als je dan echt honger krijgt kun je uiteraard wel beter boterhammen eten dan slechtere dingen.
Verder is bewegen natuurlijk het belangrijkst, hoeft niet perse fanatiek sporten te zijn, maar kan ook vaker lopen/fietsen zijn.

Broodbeleg: appelstroop, kipfilet, casselerib (mijn favorieten), filet americain... misschien kan iemand me aanvullen?? weet verder even niks..
Pasta; afwisselen is het beste, kies als je pasta neemt volkoren/meergranen pasta en als rijst zilvervliesrijst
Gehakt zit veel vet in, kip en kalkoen veel minder.
Vegetarisch koken is een goede optie, maar het hangt ervanaf wat je dan eet.. vlees vervangen door vis is ook een goede optie (ik eet maar 1/2 keer in de week vlees)
Squashen is denk ik niet echt een sport waarbij je vet verbrand, maar alle beweging is goed!!
Fitness is beter, alle cardio-apparaten (lopen/fietsen/steppen/roeien) zorgen dat je vet verbrand, mits je het op de goede hartslag doet. Vetverbranden begint overigens pas na 20 min.

Goed, hoop dat je zo een beetje op weg geholpen bent, kijk ook even bij de links in de openingspost. Vooral www.voedingscentrum.nl en www.overgewicht.nl vind ik erg goed!
pi_19334972
ow.. en ook heeeeeeel belangrijk; 2 liter water drinken!!!
  zondag 23 mei 2004 @ 14:01:55 #172
16715 Mylene
*schatje*
pi_19335299
Uit gesloten topic:
quote:
Op zondag 23 mei 2004 13:13 schreef Sammy11 het volgende:
Enige dagen geleden kwam ik er tot mijn grote schrik achter dat ik geen enkele broek of rok van
de vorige zomer nog pas. Slecht nieuws natuurlijk, nieuwe kleding kost geld en bovendien baal ik ervan dat ik zoveel aangekomen ben. Daarbij moet ik wel vertellen dat ik ben gaan studeren en op kamers ben gaan wonen: leef- én eetgewoonten zijn dus veranderd.

Omdat ik niet álle lekkere (dus vaak ongezonde) dingen wil laten staan, hoop ik dat ik hier wat advies in kan winnen.

ik houd ontzettend van Chips , eet dit dus regelmatig (1 á 2 keer in de week). Het is ook zó moeilijk om ervan af te blijven, op een verjaardag of tijdens een filmpje....
Daarnaast eet ik 's ochtends 2 boterhammen en gedurende de dag ongeveer nog 5 á 6.
Mijn avondeten is bijna nooit een vette hap, zoals friet of pizza, maar wel regelmatig pasta...
Tussendoortjes zoals een koekje of een snoepje kan ik ook redelijk moeilijk laten staan.
Hoe kan ik door niet ál te drastische veranderingen door te voeren, tóch mijn buikje kwijtraken?

Ik weeg nu zo'n 66 kg en ben 1.63m, 19 jaar.

Wat kan ik het beste op mijn brood doen, en wat niet?
Moet ik het eten van pasta's minderen? Is rijst in dat geval beter?
Klopt het dat rundergehakt niet erg gezond is, en kip wel?
Is het beter om bijvoorbeeld één maal per week vegetarisch te koken?
Ik squash regelmatig, 1 keer per week, is dat een vetverbrandende bezigheid?
En hoe zit het met fitness: hardlopen/fietsen/steppen of roeien?
  † In Memoriam † zondag 23 mei 2004 @ 14:07:35 #173
43556 miss_dynastie
pi_19335438
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 18:03 schreef YPPY het volgende:

[..]

Het is van de Albert Heijn, als merk staat er alleen een AH logo op.
Dan ga ik van de week eens langs AH. Thanx
  zondag 23 mei 2004 @ 14:23:43 #174
93104 Sammy11
Kip en cola light!
pi_19335816
Thanks Naamah. Sorry, ben nog niet zo bekend met het forum, dus bedankt voor de tip.
Heb al heel wat bijgeleerd en ga zeker mijn eetgewoonten aanpassen.
Water drinken is inderdaad goed jah, maar je moet dan zo vaak naar het toilet! haha
maargoed, dat went zeker wel, en heb het er voor over!
Ik ga gehakt vaker ruilen voor kip of vegetarisch.
Jullie ook succes met de strijd tegen de ongewenste kilootjes!
'The nice thing about having memories is that you can choose.'
pi_19343150
Fok! Dieetclubmeeting III

Jullie mogen er ook komen hoor
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')