abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 27 januari 2013 @ 10:56:10 #26
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_122104271
Heb meerdere boeken van hem gelezen, vond Galactic pot healer ook erg leuk. Begrijpt trouwens goed dat zijn boeken flink aangepast zijn voor verfilmingen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 27 januari 2013 @ 10:59:34 #27
45206 Pietverdriet
pi_122104342
quote:
8s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 08:24 schreef Swetsenegger het volgende:
Gelet op de successen van de verfilmingen verbaasd het me enorm dat ze

a. niet opnieuw uitgegeven worden en
b. niet vertaald worden.

Zojuist 2 korte verhalen als ebook gedownload: We can remember it for you Wholesale (insipratie voor total recall) en The eyes have it. Beide gratis in de itunes store.
Bij Amazon kan je ze allemaal kopen. Dat ze niet vertaald worden komt omdat zijn fans ze in het engels lezen. Verder, Nederland is te klein voor een eigen oplage.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 27 januari 2013 @ 11:06:09 #28
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_122104489
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2013 10:59 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Bij Amazon kan je ze allemaal kopen. Dat ze niet vertaald worden komt omdat zijn fans ze in het engels lezen. Verder, Nederland is te klein voor een eigen oplage.
Waarom zou Nederland te klein zijn voor een eigen oplage :? Dat gaat toch voor alle engelse schrijvers op dan.
  zondag 27 januari 2013 @ 11:36:31 #29
45206 Pietverdriet
pi_122105142
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 11:06 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Waarom zou Nederland te klein zijn voor een eigen oplage :? Dat gaat toch voor alle engelse schrijvers op dan.
Vertalen en in het Nederlands drukken kost nogal wat, de oplage die je in het Nederlands verkoopt is waarschijnlijk te klein om dat terug te verdienen in het Nederlandse taalgebied. Zijn fans zullen hem vaak in het Engels lezen.
Vijftig tinten grijs of de Alchemist hebben veel grotere oplages zodat zich een NL editie loont.
Zijn zo veel meer schrijvers die je nooit in het Nederlands zult zien
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 27 januari 2013 @ 15:32:04 #30
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_122115990
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2013 11:36 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Vertalen en in het Nederlands drukken kost nogal wat, de oplage die je in het Nederlands verkoopt is waarschijnlijk te klein om dat terug te verdienen in het Nederlandse taalgebied. Zijn fans zullen hem vaak in het Engels lezen.
Vijftig tinten grijs of de Alchemist hebben veel grotere oplages zodat zich een NL editie loont.
Zijn zo veel meer schrijvers die je nooit in het Nederlands zult zien
ik denk dat wanneer je op de kaft "verfilmd als bladerunner" of minority report of paycheck of Total recall, etc drukt je ook in het Nederlands taalgebied wel voldoende oplage haalt :)

Probleem is nu dat het grote publiek Philip K Dick niet als de schrijver achter deze blockbusters kennen.
pi_122151762
Eh... ze zijn dus wel vertaald in het Nederlands, zijn verhalen in elk geval dan :Y
Is alleen lang geleden en bijna niet meer te krijgen.
If I had known it was harmless, I would have killed it myself.
  maandag 28 januari 2013 @ 09:23:22 #32
45206 Pietverdriet
pi_122152229
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2013 15:32 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

ik denk dat wanneer je op de kaft "verfilmd als bladerunner" of minority report of paycheck of Total recall, etc drukt je ook in het Nederlands taalgebied wel voldoende oplage haalt :)

Probleem is nu dat het grote publiek Philip K Dick niet als de schrijver achter deze blockbusters kennen.
Dat het grote publiek hem niet kent klopt. en SF/ Fantasy is in NL een ondergeschoven kindje in de boekhandel, net als Thrillers. Dat moet "literaire thriller" heten.
pi_122152887
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 09:23 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat het grote publiek hem niet kent klopt. en SF/ Fantasy is in NL een ondergeschoven kindje in de boekhandel, net als Thrillers. Dat moet "literaire thriller" heten.
Hij is in Amerika nou ook niet echt heel erg bekend, hoor.
Jammer is dat toch.
  maandag 28 januari 2013 @ 12:23:19 #34
45206 Pietverdriet
pi_122157409
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 09:57 schreef HaywoodJablome het volgende:

[..]

Hij is in Amerika nou ook niet echt heel erg bekend, hoor.
Jammer is dat toch.
Als bekend betekend: Dan Brown, laat hem dan maar lekker niet erg bekend blijven.
pi_122157937
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 12:23 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als bekend betekend: Dan Brown, laat hem dan maar lekker niet erg bekend blijven.
Huh?
Jammer dat niet meer mensen daardoor zijn boeken kunnen lezen, bedoelde ik meer.
Voor die mensen dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')