Hij zakt vanzelf wel wegquote:Op zaterdag 1 mei 2004 21:28 schreef nO_On het volgende:
Yes, hij is weer open! En, wat vind de rest hiervan?
Hehe...quote:Op zaterdag 1 mei 2004 21:37 schreef SunChaser het volgende:
[..]
kick
Kennelijk is het niet zo interessant. Kom eens met echt nieuwsquote:Op zaterdag 1 mei 2004 21:57 schreef nO_On het volgende:
[..]
Hehe...
Maar verder vindt niemand er dus iets van?
Niemand vindt het opvallend of heeft er iets anders over te melden? Dubieus hoor!
Helemaal niet. Ik zou niet durven.quote:Op zaterdag 1 mei 2004 22:05 schreef nO_On het volgende:
Definieer 'echt nieuws'? Ik vind het nogal opvallend hoor!
En heb je nu louter zo'n laconieke houding omdat ik het niet eens ben met je slotje en je dingen misplaatst?
Daar gaat dat liedje ook over:quote:Op zaterdag 1 mei 2004 20:48 schreef nO_On het volgende:
Hadden ze Boris niet beter kunnen diskwalificeren omdat hij al banden had met de jury?
Ja ik kan me herrinderen dat we een bandje in de studio hadden vorig jaar, waarvan de zanger door Jerney persoonlijk benaderd was om mee te doen aan idols.quote:Op zaterdag 1 mei 2004 20:55 schreef Fusion het volgende:
Eerst Meike, nu weer Boris... Jerney toch!
Zet je dat in elk topique?quote:Op zondag 2 mei 2004 00:32 schreef Bonobo11 het volgende:
Zoals ik al 5 maanden geleden zei: "Er kan er maar 1 zingen van het hele pleuriszooitje" Lijkt me zeer terecht dus.......![]()
![]()
![]()
quote:Op zaterdag 1 mei 2004 22:15 schreef TomBombadil het volgende:
SCHANDE, KAMERVRAGEN ik zeg maar een ding: DISQUALIFICATIE!! DE straat op, demonstreren tegen dit onrecht!
Sorry hoor, het stond nog onder Control V, lui he???quote:Op zondag 2 mei 2004 00:35 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Zet je dat in elk topique?
Idols # 107: BORIS!
Ik vind het trwns ook terecht.
quote:JERNEY KAAGMAN MAAKTE AL EENS PLAAT MET BORIS
Gewezen muzikaal partner klapt keihard uit de school
door Bert Huisjes
www.telegraaf.nl
AMSTERDAM, dinsdag
De talentenjacht Idols heeft zaterdag een winnaar opgeleverd die al jaren een bekende was van een deel van de jury. Zanger Boris stond twee jaar geleden al op een verzamel-cd, die hoogst persoonlijk was samengesteld door Jerney Kaagman, het latere jurylid bij Idols.
Volgens haar mocht Boris Titulaer uit Venlo, die al lang aan de weg timmerde als Sofuja (soul, funk, jazz), niet ontbreken op het album Dutch Pop 2002. Boris is te horen met het nummer Night and Day. De cd verscheen bij stichting Conamus, met in het bestuur Eric van Tijn, óók jurylid bij Idols.
Voormalig muzikaal partner van Boris, de gitarist Gino Taihuttu, blijkt afgelopen week tien opnamen van de nieuwe ster te hebben verkocht aan het weekblad Revu. Dat publiceert vanochtend de studio-opnamen op een speciaal ´Idool unplugged´-album bij het blad.
Advocaat
De verschijning van het weekblad werd vervroegd om juridische stappen van de producent van Idols voor te zijn. „De vrachtwagens rijden al”, zei de nieuwe hoofdredacteur Mark Koster gisteravond. „Ruim 80.000 bladen zijn de deur uit met cd én verhaal.”
„Haha, geen advocaat houdt dit nog tegen”, aldus Koster.
Volgens de voormalige partner Taihuttu heeft Idol Boris een ´nieuwe identiteit´ aangenomen met het oog op de talentenjacht. Daarvoor was hij al jarenlang bezig in de muziekindustrie. Met het duo maakte hij talloze studio-opnamen, alleen leidden deze nooit tot enig echt succes.
Single
De verschijning van het album bij Revu is pijnlijk, omdat de eerste singel van Boris nog moet verschijnen. Op de eerste officiële single die deze maand uitkomt, staat bovendien volgens de planning als Bkant het nummer What´s Going On van Marvin Gaye. Hetzelfde liedje, jaren geleden door Boris Taihuttu opgenomen, staat op de Revu-cd.
„Ik heb zijn keel ontmaagd”, zegt de boze gitarist. „Ze gebruiken nu foto´s van hem waarvan ze mij hebben afgeknipt.” Taihuttu stelt dat hij behalve de tien verkochte (akoestische jazzy) nummers beschikt over „zeker nog dertig andere liedjes”. Boris tekende bij hem een contract, waardoor hij afziet van alle rechten op de door hun samen gemaakte nummers.
Volgens Jerney Kaagman ging het om een promotie-cd. „Ik wist dat helemaal niet meer maar Boris heeft me dat zelf verteld. Ik vind het geen probleem. Dat bewijst dat hij twee jaar geleden ook al goed genoeg was voor een plaat. Ik heb hem toen overigens nooit persoonlijk ontmoet.”
Volgens producent HMG hebben bijna alle finalisten wel een verleden. „De een had zangles, de ander trad wel eens op en de derde stond op een cd. Wij vinden dat niet erg.”
quote:Nog geen drie dagen na zijn overwinning is er al een rel rond Boris. Het kersverse idool heeft vorig jaar al voor Jerney Kaagman een nummer uitgebracht. Ondertussen sloot Nieuwe Revu een lucratief dealtje met Sofuja gitarist Gino Taihuttu, die tien oude nummers voor een flink bedrag aan Nieuwe Revu verkwanselde.
Conamus
De Telegraaf brengt het als groot nieuws: Boris heeft vorig jaar een nummer uitgebracht voor Conamus, de stichting waar Jerney Kaagman voorzitter van is en ook Eric van Tijn deel van uitmaakt. Het nummer Night and Day is gebruikt voor promotionele doeleinden. De verzamel-cd Dutch Pop, waarop het nummer belandde, gebruikte Conamus om de Nederpop in het buitenland onder de aandacht te brengen. Volgens Jerney heeft zij Boris toen nooit ontmoet, simpelweg omdat het om het nummer zelf ging, en niet om Boris als zanger.
Songfestival
"Die cd is van twee jaar geleden en ik weet echt niet meer welke artiesten allemaal op die schijfjes zijn beland." Jerney zegt niet te hebben geweten dat Sofuja een band was waarin Boris zong. "Maar al was dat wel zo, dan is dat geen probleem. Heel veel Idols-kandidaten hebben voorafgaand aan het programma aan de weg getimmerd als artiest. Boris heeft bijvoorbeeld, net als Hind en Joel vorig jaar, meegedaan aan de voorrondes van het Nationaal Songfestival. Die jongen heeft jarenlang geprobeerd door te breken en nu is gebleken dat hij talent heeft."
Website
Dit nieuws lijkt misschien een schokkende onthulling, maar niets is minder waar. Op de website van Sofuja, de naam van de band waaronder Boris al jaren optreedt, stond allang vermeld dat dit nummer in 2002 was uitgebracht voor Conamus. De website is op dit moment overigens niet meer toegankelijk vanwege een restyling, en hier komt Sofuja gitarist Gino Taihuttu ineens in beeld. Deze man heeft namelijk tien eerder opgenomen nummers van Sofuja aan Nieuwe Revu verkocht (en ogenblikkelijk van de site afgehaald).
Cd'tje
Nieuwe Revu komt speciaal een dag eerder uit dan normaal om de advocaten van HMG en BMG een stap voor te zijn. De nieuwe single van Boris ligt namelijk pas volgende week in de winkels, maar nu al zijn er tien oude nummers van Sofuja bij Nieuwe Revu te verkrijgen in de vorm van een bijgevoegd cd'tje. Gino Taihuttu heeft een dealtje gesloten met Nieuwe Revu en zal hier ongetwijfeld een flinke smak geld voor hebben gekregen.
Keerzijde
Boris komt dus al meteen in aanraking met de keerzijde van succes. "In deze business willen mensen meeliften op het succes van een ander'', zegt Jerney. "Je moet niemand vertrouwen tot is gebleken dat ze je vertrouwen waard zijn. De vader van Boris is ook muzikant, dus hij is op dit aspect voorbereid. Hij staat niet als een dombo in het leven.''
Opbrengsten
Het cd'tje van Nieuwe Revu is voor de liefhebber, maar deze nummers stonden allang gratis te downloaden op de website van Sofuja. Het gaat onder meer om covers als Ain't no sunshine, What's going on, maar ook eigen nummers als Take me as I am. Hoofdredacteur Mark Koster van Nieuwe Revu verklaart dat de rechten van de muziek van Sofuja in handen zijn van Gino Taihuttu. Een groot deel van de extra opbrengsten van de losse verkoop van het blad gaan naar Taihuttu, aldus Koster.
Respectloos
De cd past volgens Nieuwe Revu helemaal bij het verhaal dat het blad heeft geschreven over de gitarist die meent dat HMG hem respectloos behandelt. "Eigenlijk zou ik ze kunnen aanklagen, want ik heb nog steeds een contract met Boris", aldus Taihuttu. In de Nieuwe Revu vertelt de gitarist dat hij Boris' keel 'heeft ontmaagd'. Hoe dan ook beleeft deze Gino Taihuttu zijn five minutes of fame, casht hij lekker wat pieken om daarna waarschijnlijk voor eeuwig in de vergetelheid weg te zakken..
Mee eens! Over zowel die Gino als de cd.quote:Op dinsdag 4 mei 2004 15:00 schreef twentemeisje het volgende:
Ik heb net het interview met die Taihuttu-gozer in de Nieuwe Revu gelezen... wat een trieste vogel... Dit is gewoon zijn wanhopige poging om ook in de belangstelling te komen staan... Hij wil gewoon een graantje meepikken omdat ie het niet kan verdragen dat Boris nu zo in de spotlight staat...
Die cd is trouwens errug fijn!
Want?quote:Op dinsdag 4 mei 2004 18:42 schreef miendobbelsteen het volgende:
Ik vind het niet eerlijk.
Oké, hij is de beste van Idols 2, maar goed, 't is niet op een eerlijke manier gegaan
Zo stel ik me het dus ook voor. Dit hele gedoe over Jerney en Boris die elkaar 'kenden' is echt overtrokken. Gezeik gewoon. Spijkers op laag water zoeken, precies zoals we al langer gewend zijn van de Boris-haters.quote:Op dinsdag 4 mei 2004 18:46 schreef Ripley het volgende:
Want?
Boris is gekozen door het nederlandse publiek, niet door Jerney kaagman.
Moet iedereen die ooit bij Jerney Kaagman in de buurt is geweest niet mee doen aan idols?
Als ik de wekwijze van Conamus voor dergelijke CD-tjes een beetje goed inschat (gebaseerd op wat ik uit dat wereldje hoor) is het zo dat ze wat dingen opgestuurd krijgen waaruit een werknemer van Conamus de beste selecteert en op CD zet ter promotie van Nederlandse artiesten. Waarschijnlijk hebben Jerney en Boris elkaar niet eens ontmoet dus.
Wie zegt dat het Nederlandse publiek invloed heeft op het verloop van Idols?quote:Op dinsdag 4 mei 2004 18:46 schreef Ripley het volgende:
[..]
Want?
Boris is gekozen door het nederlandse publiek, niet door Jerney kaagman.
quote:Op dinsdag 4 mei 2004 19:14 schreef miendobbelsteen het volgende:
Maar wie is nu de mol van Idols? Is daar meer over bekend inmiddels?
quote:Allereerst, voor iedereen die ooit in mijn “Mol In Idols” verhaal geloofde, inclusief de roddeltijdschriften, de Panorama, RTL- Boulevard en de jury zelf: allemaal ongezien de tiefus
Now we're talkingquote:Op dinsdag 4 mei 2004 19:17 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Wie zegt dat het Nederlandse publiek invloed heeft op het verloop van Idols?
We zijn het met elkaar eens!quote:Op dinsdag 4 mei 2004 20:08 schreef SCH het volgende:
[..]
Now we're talking![]()
Oeps - dan is Idols hartstikkende eerlijkquote:Op dinsdag 4 mei 2004 20:10 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
We zijn het met elkaar eens!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |