abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18829066
1x in de week sporten gaat je niet helpen. 3 keer is ook nog niet zo veel. ik zou eerder denken aan 5 of 6 keer.

en dan minstens 3 tot 5 kwartier, want pas na een half uur sporten begin je vet te verbranden...

(dat 't voor sommige mensen zo moeilijk moet zijn... dit zijn toch vanzelfsprekendheden?)
  zondag 2 mei 2004 @ 11:42:32 #27
12647 trance40
It's just a freakin name
pi_18829116
Sporten, niet eten na 8 uur s'avonds en veel water drinken inderdaad. Werkt bij mij best goed.
Ik woog 3 jaar terug 108 kilo. toen ben ik in ff ruim een half jaar tijd naar 93 kilo gegaan.
Nu weeg ik 92 kilo
pi_18829312
Ohja. bij de tv 's avonds gewoon niets eten of drinken.... ook niet drinken dus. alleen water...
  zondag 2 mei 2004 @ 12:02:01 #29
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_18829401
Begin met roken: elke keer dat je de behoefte hebt om iets te eten, steek je gewoon een sigaret op. Mensen eten vooral dingen tussendoor uit verveling, niet zozeer dat ze zo'n honger hebben.......
pi_18829445
quote:
Op zondag 2 mei 2004 12:02 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Begin met roken: elke keer dat je de behoefte hebt om iets te eten, steek je gewoon een sigaret op. Mensen eten vooral dingen tussendoor uit verveling, niet zozeer dat ze zo'n honger hebben.......
goed advies

weet je hoe slecht? je kunt ook andere dingen doen uit verveling dan eten of sigaretten opsteken....
pi_18830190
haha nou ik ga dus niet roken..
Maarre heb net een uur geskated...ik heb dus niet de tijd om 5x te sporten in de week,
maar ik werk op vrijdags en zondags in een cafetaria als serveerster en moet dus veel lopen..das voor mijn ook een soort van sport..en s'avonds snoepte ik al nooit..
eet nooit chips,heb al een maand geen friet op!! goed he!!
En kga gewoon kijken welke resultaten ik bereik!
pi_18830350
quote:
Op zondag 2 mei 2004 13:00 schreef molleke01 het volgende:
Maarre heb net een uur geskated...ik heb dus niet de tijd om 5x te sporten in de week,
3x?

ik kan me niet voorstellen dat je 3x in de week 's avonds geen tijd hebt. dat je geen zin hebt 's avonds is wat anders.... maar geen tijd?
pi_18830392
quote:
Op zondag 2 mei 2004 13:09 schreef erikkll het volgende:

[..]

3x?

ik kan me niet voorstellen dat je 3x in de week 's avonds geen tijd hebt. dat je geen zin hebt 's avonds is wat anders.... maar geen tijd?
Eens.. je wilt toch afvallen? Dan moet je tijd maken. Klinkt bot maar als je er niks voor over hebt gebeurt er ook niks!
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_18830680
Ga lopen, niet perse hardlopen, maar gewoon lopen. S'avonds een wandeling van een uur, en dan elke dag. Daarbij gezond eten, weinig koolhydraten (aardappels, brood, chips, suikers in frisdrank etc) en veel water drinken.

En je zal afvallen.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_18830960
Eet gewoon veel groenten en fruit. Elke dag 3 boterhammen verspreid over de morgen en middag en 's avonds weinig vlees en aardappelen en veeeeeeeel groenten! En probeer alle producten in de light-versie te eten/drinken... Scheelt meteen een hele hoop caloriën. Drink veel water en in principe wat betreft caloriën is cola light bijvoorbeeld een stuk beter dan vruchtensap uit een pak.
  zondag 2 mei 2004 @ 13:58:17 #36
30203 sefer
Larrios
pi_18831332
Staar je niet blind op kcalorieen, maar let ook op (verzadigde) vetten, eiwitten en koolhydraten. Als beleg kan je magere vleeswaren nemen zoals fricandeau, rookvlees en kipfilet. Veel water drinken natuurlijk en probeer die vetten te vermijden (bijvoorbeeld geen jus nemen bij de aardappelen, bij trek een appel nemen, neem in plaats van een koekje bij de thee een plak ontbijtkoek etc.).
ik ben het mannetje in de chinese kamer
pi_18831905
blijf gewoon zoals je bent
  zondag 2 mei 2004 @ 14:44:37 #38
71941 JePevePe
Angelina rules
pi_18832294
quote:
Op zondag 2 mei 2004 13:26 schreef nozem het volgende:
Ga lopen, niet perse hardlopen, maar gewoon lopen. S'avonds een wandeling van een uur, en dan elke dag. Daarbij gezond eten, weinig koolhydraten (aardappels, brood, chips, suikers in frisdrank etc) en veel water drinken.

En je zal afvallen.
zij het langzaam.... 'Officieel' kun je geloof ik 1.5/2kg per maand afvallen zonder 'after effects', maar goed, even op jaarbasis geredeneerd,... das dus 18-24kg!! 'Gewoon' sporten zal niet leiden tot snelle resultaten, vetverbranden is altijd nog meer een 'voeding' probleem dan een 'ik beweeg niet genoeg' probleem. Maar goed, meer sporten versnelt vetverbranding wel natuurlijk, maar as je slecht blijft eten, helpt sporten ook niet.

Wil je echt afvallen, dan zul je je huidige levenspatroon moeten aanpakken.
Wil je 'ff voor de zomer' afvallen, dan kunnen zaken as Slim Fast, Herbalife, enzo prima werken, maar ja, op moment dat je daar mee stopt en 'de draad weer oppikt', zit dat er vrij snel weer aan. Wil je niet sporten, dan is een Atkins methodiek ook prima, zij het een vrij strikte manier van eten (je moet je broodje/rijst/aardappelen en vele ander zaken laten staan). Het heeft meer effect echter dan welke andere methodiek en je valt rap af (waardoor is nog een kwestie van interpretatie, maar gewichtsverlies van 6-8 kg per maand is geen uitzondering). Ga je wel sporten, dan moet je oppassen met een Atkins dieet, zeker in de beginfase, zeker as je conditie niet zo daverend is... maar doet niets af aan het 'daverende effect' wat een Atkins dieet kan hebben!

Meer gaan sporten leidt niet altijd direct tot gewichtsverlies, maar wel tot figuurverbetering. Gewicht is eigenlijk een verkeerde 'parameter'. Het fluctueert nogal, en bijv. zaken as 'vochtvasthouden' (komt bijv. voor bij vooral hoog koolhydraat inname) kunnen soms kilo's verschil uitmaken! Ik ben wel 's 4 kg 'afgevallen' na fietstripje Badhoevedorp-IJmuiden-Bloemendaal-Badhoevedorp bij 32 C. (vorig jaar), maar ja, da was grotendeels vocht...
Daarnaast zouden zaken as 'je goed voelen' belangrijker moeten zijn dan 'slank zijn', je hebt er geen fluit aan as je 8 kg afvalt, maar je doodongelukkig voelt. En je wordt heus niet gelukkiger as je slank ben, al denkt iedereen dat wel.... Gezond eten en sporten zorgen voor een 'frisse en gezonde uitstraling', alleen maar minder met eten kan ervoor zorgen dat je er duf en ongezond uitziet...

Zaken op een rijtje:
- zoek uit wat je 'basis' inname is ( http://www.mybodycomp.com/index.html is een goeie, maar kan ook op basis van al die BMI gegevens...). Zonder dit is het vrij lastig om te bepalen wat een goeie 'mindering in calorien' is, ga je nl. te laag zitten dan kan het lichaam hierop reageren door in een soort 'spaarstand' te gaan staan, m.a.g. geen vetverbranding.
- 5-6x daags kleine maaltijden, geen maaltijden overslaan
- 2-3 liter water per dag
- smorgens meer koolhydraten, later op de dag minder koolhydraten (bij geen sport, zowieso minder koolhydraten innemen, koolhydraten zijn er voor 'energie', maar as je nie sport heb je dat niet altijd nodig....)
- neem meer eiwit en de 'goeie' vetten (lijnzaadolie, vis, etc...)
- eet niet tot je vol zit, maar stop voordat je dat punt bereikt.
- houdt 's bij wat je eet in een week, en kijk's hoeveel calorien je daadwerkelijk naar binnen wurmt... (das altijd meer dan je denkt..., daar ligt het probleem ook bij de meesten, vergeten altijd ff te vermelden dat ze ook wel's een koekie nemen en 1/2 liter cola enzo..)
- sporten, meer bewegen, bijna alle sport is ok. Je moet het alleen doen, en regelmaat is waar het om draait. Hoe vaker, hoe beter, is vrij simpel op dat punt. Elke dag 30 minuten 'iets doen aan beweging' is beter dan 2-3 keer per week 2 uur iets doen. Laat je niet afleiden door verhalen as 'overtrainen' enzo, das alleen het geval bij echt intensief trainen. Er is absoluut niets verkeerds aan 5-6 per week joggen, je moet alleen luisteren naar je lichaam, voel je je steeds moe, misschien moet je dan wat wijzigingen, maar 10 tegen 1 dat dat een voedingsprobleem is en niet die 5-6 keer joggen!! Grappig he, mensen zijn altijd 'banger' voor de effecten van 'overtrainen' dan voor de effecten van 'geen-training'... geloof me, die laatste hebben schadelijker effecten dan de eerste!!
- vetverbranding treedt op na ongeveer 15 minuten cardio'en, minimale 'duur' van sessie is dus 30-45 minuten. Je kunt ook sneller en langer vetverbranden met HIIT training (High Intensity Interval Training, ofwel interval training, zoals spinning), HIIT heeft al meer effect in 10-12 minuten dan 45 minuten cardio op 70% max. hartslag, en HIIT effecten duren veel langer. Maar..... tis fking zwaar en as je slecht conditie hebt, niet doen!! Probeer eerst maar's 45 op 80-90% van je max hartslag vol te houden...
- doe je krachttraining, dan niet langer dan 45 minuten.
- doe je krachttraining met cardio, doe dan altijd eerst krachttraining en daarna cardio. let wel dit is wel 'heftig' (ik doe het drie keer per week, maar tis niet bepaald 'licht'...)
- zorg dat je voldoende vitamines en mineralen binnen krijgt, liefst via 'normale' voeding, maar een aanvulling in de vorm van sterke multi-vitamines is geen verkeerde keuze...

maaruh belangrijkst punt blijft
- JE MOET HET ZELF DOEN EN HET GAAT NIET VANZELF!
- stel realistische doelen! 8kg is wel te doen, maar as je de laatste 5 jaar op je huidige gewicht hebt gezeten, vereist gewichtsverlies een nogal drastische wijziging in je levenswijze. Start eerst 's met 4 kg...
- sorry voor het engels, maar vin'k altijd wel mooie... 'BE DEDICATED!!' Ga er voor de 100% voor!
over motivatie gesproken, dit is een errrugg goed voorbeeld : http://www.johnstonefitness.com/ over dedication gesproken!!
- doe het gewoon, NU!! niet morgen, of begin van de maand,.... NU!
Ik hoor te veel mensen die een 'startpunt' in gedachten hebben die dan blijkbaar steeds verschoven wordt... (stoppen met roken, meer bewegen, huis opruimen, etc, etc....).. maar goed, ik ben daar zelf ook nog niet zo goed in
quote:
Drink veel water en in principe wat betreft caloriën is cola light bijvoorbeeld een stuk beter dan vruchtensap uit een pak.
Cola bevat absoluut niets wat as 'gezond' betiteld zou kunnen worden. As het je om de calorien gaat, drink dan water of thee. Vergeet 'light' producten, want die zijn meestal niet zo 'light' en 'gezond' as men beweert.
  zondag 2 mei 2004 @ 14:47:43 #39
92009 kitkat
Have a break...
pi_18832346
quote:
Op zondag 2 mei 2004 13:58 schreef sefer het volgende:
Staar je niet blind op kcalorieen, maar let ook op (verzadigde) vetten, eiwitten en koolhydraten. Als beleg kan je magere vleeswaren nemen zoals fricandeau, rookvlees en kipfilet. Veel water drinken natuurlijk en probeer die vetten te vermijden (bijvoorbeeld geen jus nemen bij de aardappelen, bij trek een appel nemen, neem in plaats van een koekje bij de thee een plak ontbijtkoek etc.).
Zit er in ontbijtkoek dan niet veel suiker/vetten?
Wie is daar....
  zondag 2 mei 2004 @ 15:08:07 #40
30203 sefer
Larrios
pi_18832758
quote:
Op zondag 2 mei 2004 14:47 schreef kitkat het volgende:

[..]

Zit er in ontbijtkoek dan niet veel suiker/vetten?
Per 100 gram zo'n 0.7 gram vet.
ik ben het mannetje in de chinese kamer
pi_18833085
quote:
Op zondag 2 mei 2004 14:44 schreef JePevePe het volgende:

[..]

Cola bevat absoluut niets wat as 'gezond' betiteld zou kunnen worden. As het je om de calorien gaat, drink dan water of thee. Vergeet 'light' producten, want die zijn meestal niet zo 'light' en 'gezond' as men beweert.
Ik bedoelde ermee te zeggen dat wat betreft caloriën cola light een stuk minder caloriën bevat dan vruchtensap. Veel mensen weten dit niet en drinken dus vruchtensap bij t leven..

Ik geloof overigens dat het beter is voor de topicstarter als ze naar een diëtiste gaat als ze serieus en gezond af wil vallen.
pi_18833983
quote:
Op zondag 2 mei 2004 14:44 schreef JePevePe het volgende:

over motivatie gesproken, dit is een errrugg goed voorbeeld : http://www.johnstonefitness.com/ over dedication gesproken!!
Dit is een mooie site inderdaad.
En inderdaad, NU beginnen! NU NU NU en niet over 5 minuten.
BEAR... FORCE... ONE! HOO HA!
pi_18833995
quote:
Op zondag 2 mei 2004 15:23 schreef Weopj het volgende:

[..]

Ik bedoelde ermee te zeggen dat wat betreft caloriën cola light een stuk minder caloriën bevat dan vruchtensap. Veel mensen weten dit niet en drinken dus vruchtensap bij t leven..
Inderdaad.
BEAR... FORCE... ONE! HOO HA!
  zondag 2 mei 2004 @ 16:16:49 #44
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_18834009
veel bewegen schijnt ook goed te helpen en dat betrekent schoenen aan en rennen, niet op een trilplaat gaan staan
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_18834669
Heel veel eten,zodat je lichaam veel verbrandt,waardoor je afvalt
pi_18835230
Wil je enkel en alleen heel snel op een weegschaal willen staan om 80kg te zien dan moet je heel hard gaan sporten met te veel kleding aan en daarna nog eens een sauna pakken. Ik denk dat je dan binnen 24 uur rond de 80kg zal wegen. Je loopt de kans dat je je niet goed gaat voelen en wellicht heen gaat maar je kan misschien een uurtje de 80 zien voordat je lichaam protesteert door de dehydratie.

Ik denk dat je niet zo zeer moet gaan voor de 80 maar er voor zorgen dat je vetpercentage omlaag gaat. Tips;

Veel water drinken; Als je "honger" hebt en je drinkt flink wat water (minstens 3 liter per dag) dan heb je ineens niet zo'n honger. Mensen kunnen vaak ook dorst niet onderscheiden van honger en gaan dan maar wat eten ipv een glas water tot zich te nemen.

6 maal per dag op vaste tijdstippen eten maar dan in kleinere porties.

Veel bewegen en na afloop drinken en eten.

Werken met gewichten (krachttraining)! Je verliest daarmee veel meer gewicht dan enkel en alleen met hardlopen bijv. (gebruik van spieren verbruikt meer energie)

Eten na 8 uur maakt geen ruk uit! Sterker nog ik zou voor het slapen gaan wat eten daar je lichaam juist bij het rusten energie nodig heeft.

Goed (uit)slapen. Anders kan je lichaam o.a. vet gaan vasthouden.

Goed eten. Dat is niet hetzelfde als minder eten!
pi_18835265
Sporten..kom maar een paar rondjes met me lopen in het park...elke dag, dan vliegen ze ervan af.. ben ook zo moe steeds dat ik geen zin meer heb om te eten.
Like any young kid, I dreamed of world domination.
pi_18835738
quote:
Op zaterdag 1 mei 2004 19:57 schreef erikkll het volgende:
Oh ja. Snel afvallen is extreem slecht voor je lichaam. In lichaamsvet worden schadelijke stoffen opgeslagen. Als je plotseling heel veel vet gaat verbranden komen die stoffen in je bloed. daar kun je heel ziek van worden.
Daarom moet je ook na de vetverbranding veel water drinken zodat je het daarna allemaal weg kunt pissen.
pi_18841116
naast alle tips voor het slapen gaan een glas water met een 1000 mg vit-C bruistablet naar binnen
werken
[b]me got a black belt in keeping it Real[/b]
pi_18841816
Ik heb nu bv. om half 10 pas gegeten omdat ik heb gewerkt...ik heb op:

- Bami (1 eetlepel)
- 120 gram varkensrolade (magere)
- 1 Kipballetje (zoetzuur)
- Klein slaatje
- magere yoghurt 0%vet,geen suiker
- druiven en aardbeien schaaltje

Is dit veel? Kan dit kwaad?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo