Ik ga zo boodschappen doen, ik hoop dat het dan nog even droog blijft.quote:Op zaterdag 1 mei 2004 18:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Boven Amersfoort en Zeist pakken donkere wo;lken zich samen. Bier en popcorn staan klaar
Nee helaasquote:Op zaterdag 1 mei 2004 18:20 schreef Ymke het volgende:
Oompje , komt het ook naar Utrecht?
Ok , dank uquote:Op zaterdag 1 mei 2004 18:22 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Nee helaas, dat wordt sproeien Ymke
quote:Op zaterdag 1 mei 2004 18:22 schreef Oom_Agent het volgende:
Nee helaas,
kan ik niet echt zeggen (te weinig verstand van), maar als het daar zo ver zou komen zal het 's nahcts worden of die bui in overijssel moet opschietenquote:Op zaterdag 1 mei 2004 18:24 schreef Wolfjesfan het volgende:
Komt Drenthe vandaag aan bod?
We hebben er recht op !!quote:Op zaterdag 1 mei 2004 18:24 schreef Wolfjesfan het volgende:
Komt Drenthe vandaag aan bod?
quote:Op zaterdag 1 mei 2004 18:28 schreef ondeugend het volgende:
[..]
We hebben er recht op !!
quote:Op zaterdag 1 mei 2004 18:31 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]![]()
![]()
Je moet erg veel geluk hebben om een bui te krijgen, want alles lijkt stil te hangen. Als er eenmaal een bui boven je hangt dan blijft ie urenlang hangen. (tenzij deze oplost) Boven een deel van Twente regent het al vanaf vanmorgen 10.00 uur.
Wij eerst !quote:Op zaterdag 1 mei 2004 18:30 schreef nozem het volgende:
Gaat Eindhoven nog een keer in de prijzen vallen? Zou toch grappig zijn, weer alles blank.
Dronten hetzelfde....quote:Op zaterdag 1 mei 2004 19:06 schreef Jekav het volgende:
Dordrecht, komt nu een verdacht briesje, bewolkt, en zelfs lichte misvorming.
*hoopt op lekker avondje rommelen![]()
Yep in het westen is zeewind ontstaan. Mist en lage bewolking trekken van zee het land binnen. Buien zullen daar niet in ontstaan.quote:Op zaterdag 1 mei 2004 19:06 schreef Jekav het volgende:
Dordrecht, komt nu een verdacht briesje, bewolkt, en zelfs lichte misvorming.
*hoopt op lekker avondje rommelen![]()
Volgens mij valt E'hoven niet in de prijzen. Dat gebied in Duitsland zal er niet in intensiteit op vooruit gaan als het donker wordt en afkoelt..quote:Op zaterdag 1 mei 2004 19:27 schreef indahnesia.com het volgende:
in Eindhoven is het helder blauw, maar vanuit het zuiden komt wel donkere bewolking (aaneengesloten, geen hoge wolken, althans nog niet te zien als dusdanig)
opdit moment is het daar droog, maar volgens de radars heeft het daar wel redelijk geregend of het was net ten zuiden van heetenquote:Op zaterdag 1 mei 2004 20:05 schreef GazGas het volgende:
Weet iemand hoe het weer is in de omgeving van heeten, tussen raalte en deventer in. Ik zag dat er daar in de buurt wel een aantal flinke buien zijn, klopt dat???
Vet filmpje!quote:Op zondag 2 mei 2004 00:10 schreef Oom_Agent het volgende:
Ontploffende atmosfeer in Japan tijdens een voetbalwedstrijd. Iedereen moest snel dekking zoeken.
Betreft een mediaplayer filmpje:
http://sbc21.co.jp/data/s(...)x
quote:Op zondag 2 mei 2004 00:16 schreef KonnieKipke het volgende:
wat zijn eigenlijk de voorwaarden voor zo'n mooi slurfje of een echte tornado?
Een ander soort hoos in de atmosfeer is de stofhoos, of zandhoos. Stofhozen ontstaan wanneer de bodemsterk verwarmd raakt, zodat thermiek onstaat (stijgende luchtbewegingen) en zeer lokale en kleine lagedrukgebieden bij de grond. Stofhozen varieren in grootte van een paar meter breed en hoog tot soms meer dan 100 meter hoog. Ze zijn vaak geel of bruin gekleurd door het opgezogen stof. Stofhozen vormen zich bij de grond, terwijl gewone hozen zich in en onder stapelwolken vormen. Variaties op stofhozen zijn sneeuwhozen, vuurhozen en stoom-hozen (alle hebben dezelfde ontstaanswijze: grote differentieleverwarming nabij de grond).quote:Op zondag 2 mei 2004 00:16 schreef KonnieKipke het volgende:
wat zijn eigenlijk de voorwaarden voor zo'n mooi slurfje of een echte tornado?
Nee, weinig bijzonders vandaag.quote:Op zondag 2 mei 2004 16:52 schreef Party_P het volgende:
bewolkt, maar niet bepaald donkere wolken, geen onweerdag vandaag
quote:Met uitzondering van de kustprovincies kans op buien, sommige met
onweer. Boydens gaan naar 95/96 en onweerskans kaartjes gaan
voor de zuidoostelijke helft naar 60-90% kans.
Tijdens mijn vakantie in Tibet was het elke middag rond vier uur raak: meerdere (tot tientallen) stofhozen.quote:Op zondag 2 mei 2004 00:24 schreef Oom_Agent het volgende:
In Irak komen "Dust Devils" ook voor:
[afbeelding]
Morgen onweer langs de oostgrens bij Twente. Let op mijn woorden.quote:Op zondag 2 mei 2004 21:37 schreef BMWM3 het volgende:
Geen onweer de komende dagen?
Meeden, Oost-Groningen (voor de onbekenden: vlakbij Scheemda)quote:Op maandag 3 mei 2004 18:03 schreef mien-moeke het volgende:
IK HOOR DONDER!!!!!!!!!!!! HOERA!!!!!!!
(Scheemda, Groningen)
En toen viel er geen druppelquote:Op maandag 3 mei 2004 16:34 schreef MaPo het volgende:
De lucht wordt hier erg donker en ik hoor gerommel in de verte
*Markelo, Twente*
Plaatje 19:00 uur:quote:Onweersbuien boven het zuiden en oosten van het land trekken de
komende uren langzaam naar het oosten en beginnen na 18 UTC in
te zakken. Een fors sterkere wind in het zuidwesten van het
land. 10-15 knopen meer dan Hirlam berekend heeft ervoor
gezorgd dat er in het midden van het land een convergentielijn
is ontstaan waarom op dit moment (16 UTC) in snel tempo ook
onweersbuien aan het ontstaan zijn. Deze zullen in de loop van
de avond ook gaan verdwijnen.
Ik hoor zojuist van iemand anders dat het daar nu onweertquote:Op zondag 2 mei 2004 15:02 schreef mien-moeke het volgende:
En wanneer is Scheemda aan de beurt voor mooi onweer?
eeh loop jij voor in de tijd dan ?? het is hier in medemblik nog maar 6 uurquote:Op dinsdag 4 mei 2004 00:01 schreef ondeugend het volgende:
Om half 7 vanavond zat ik in een complete wolkbreuk op de A28 ter hoogte van Harderwijk.
Harder dan 50 km per uur kon gewoon niet. Kortom.... I love it !
Gadverdamme klote regen ookquote:Op woensdag 5 mei 2004 16:04 schreef 61neorej het volgende:
mogelijk veel regen komende dagen:
[afbeelding]
Het is wel een beetje jammer dat het meeste van die regen toch op vrijdag lijkt te gaan vallen.quote:Op woensdag 5 mei 2004 18:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Totalen voor 72 uur zijn dat heValt best mee dus eigenlijk
HOERA!! WE HEBBEN 2 donderslagen gehad....quote:Op maandag 3 mei 2004 19:41 schreef Impry het volgende:
[..]
Ik hoor zojuist van iemand anders dat het daar nu onweertDus niet zeuren!
![]()
quote:Luchtdrukrecord voor mei
De luchtdruk is in De Bilt in de vroege ochtenduren van Bevrijdingsdag 5 mei gedaald tot 983,5 hPa (voorlopige waarde). Voor de maand mei is dat een nieuw record. Het oude record het begin van de metingen in 1848 stond op naam van 13 mei 1867 met 984,3 hPa. Op 6 mei 1997 werd in De Bilt 984,7 hPa gemeten; op 2 mei 1979 wees de barometer 984,7 hPa aan.
De laagste luchtdruk die ooit in De Bilt is gemeten bedraagt 956,4 hPa op 26 februari 1989. In Vlissingen werd die dag een luchtdruk gemeten van 954,4 hPa, maar het eeuwrecord voor ons land bedraagt 954,2 hPa, gemeten op 27 november 1983 in Eelde. Het eeuwrecord van de luchtdruk op de Britse eilanden bedraagt 936 hPa gemeten in de nacht van 19 op 20 december 1982 in het noordwesten van Schotland. Op 26 januari 1884 daalde de luchtdruk in Schotland 925,6 hPa aan, het luchtdrukrecord op de Britse Eilanden van de vorige eeuw.
Op het noordelijk deel van de Atlantische Oceaan zijn nog aanzienlijk lagere luchtdrukwaarden gemeten. Op 15 december 1986 daalde de luchtdruk in het zeegebied ten zuidwesten van IJsland tot 920,2 hPa, de laagste druk ooit in dat gebied gemeten. Uit metingen in de buurt van de depressie kon het KNMI afleiden dat de luchtdruk in het centrum van het lagedrukgebied ongeveer 915 hPa moet zijn geweest. Op 11 januari 1993 daalde de luchtdruk bij IJsland opnieuw tot extreem lage waarden van naar schatting ongeveer 916 hPa.
De laatste decennia is het waarnemingsnetwerk in de wereld veel dichter geworden, waardoor ook op het noordelijk deel van de Atlantische Oceaan de luchtdrukmetingen een stuk verbeterd zijn. Depressies en ook extreme drukwaarden kunnen daardoor beter in kaart worden gebracht.
En daar moeten we blij mee zijn???quote:Op woensdag 5 mei 2004 21:05 schreef Steijn het volgende:
We hebben vandaag een luchtdruk record geboekt. Nog nooit (sinds de metingen
) was de luchtdruk in mei zo laag. Vanochtend gaf de barometer in De Bilt 983,5 hPa aan. Dat is 0,8 hPa lager dan het oude record uit 1867.
[..]
Ja.quote:Op woensdag 5 mei 2004 21:55 schreef mien-moeke het volgende:
[..]
En daar moeten we blij mee zijn???![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:WARNUNG vor DAUERREGEN
für den Kreis Kleve
gültig von: Donnerstag, 06.05.04 18:00 Uhr
bis: Freitag, 07.05.04 18:00 Uhr
ausgegeben vom Deutschen Wetterdienst
am: Donnerstag, 06.05.04 12:15 Uhr
Im Laufe des späten Nachmittags von Osten und Südosten her
aufkommender Dauerregen, der abgesehen von kurzen
Unterbrechungen bis mindestens Freitag abend andauert, dabei
Regenmengen von 25 bis 35 Liter pro Quadratmeter innerhalb von
24 Stunden.
DWD / RZ Essen
Zit er nog een buitje onweer in vannacht?quote:Op donderdag 6 mei 2004 18:36 schreef Oom_Agent het volgende:
Inmiddels regent al 2 uur lang flink door in Nijmegen, het regengebied hangt bijna stil over het oosten dus het kan nog even droog blijven in het westen. (zie radar hierboven)
Damn. En dan is 't hier in Nederland zo koudquote:Op vrijdag 7 mei 2004 10:14 schreef Oom_Agent het volgende:
Het lagedrukgebied dat bij ons de regen brengt, stuwt warme lucht naar Scandinavie. Zoals in Finland, waar het vandaag en morgen zelfs meer dan 30 graden kan worden. 13 graden is daar normaal in de tijd van het jaar
[afbeelding]
Waar ga je heen ?quote:Op vrijdag 7 mei 2004 11:05 schreef drelletje het volgende:
tis hier lekker regen weer... heerlijk met de gedahcte vanacht weg te gaan naar lekker weer
Zal wel naar Finland gaanquote:Op vrijdag 7 mei 2004 11:50 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Waar ga je heen ?
griekenland. Athene en de hele peleponesosquote:Op vrijdag 7 mei 2004 11:50 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Waar ga je heen ?
Er komen nog felle buien uit Duitsland naar Nederland.quote:Op vrijdag 7 mei 2004 15:41 schreef SpeedyGJ het volgende:
Hier is het droog
Tegen de grens bij oost-Groningen zit nu onweerquote:Op vrijdag 7 mei 2004 15:54 schreef BMWM3 het volgende:
Mooi zo. Zit er ook onweer bij?
Die buigen heeeeeel netjes afquote:Op vrijdag 7 mei 2004 15:48 schreef Steijn het volgende:
[..]
Er komen nog felle buien uit Duitsland naar Nederland.![]()
Klopt !! Bakken regen hier al.quote:Op vrijdag 7 mei 2004 18:22 schreef Oom_Agent het volgende:
Pak de paraplu's maar weer, flinke regenval trekt nu Nederland binnen........
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik zag bij Erwin zojuist wel allemaal donkerblauwe en paarse vlekken.quote:Op vrijdag 7 mei 2004 18:27 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Klopt !! Bakken regen hier al.
Maar ik wil onweer
Niet boven daar waar mijn huis woont .... wel regenquote:Op vrijdag 7 mei 2004 18:32 schreef Captain_Chaos het volgende:
[..]
Ik zag bij Erwin zojuist wel allemaal donkerblauwe en paarse vlekken.
Da's onweer toch?
op z'n weerkaartje dan hč
Waar staat die prachtige bos seringen ? En wanneer zijn jullie niet thuis ?quote:Op vrijdag 7 mei 2004 19:27 schreef pekel het volgende:
Ze zijn ietwat onduidelijk, maar jah....
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Nu regent het trouwens wat minder....
quote:Op zaterdag 8 mei 2004 11:27 schreef classpc het volgende:
Duurt wel lang he. Met de ontploffing van de atmosfeer. 28 deeltjes al.
Hier wordt het straks ook lekker donkerquote:Op maandag 10 mei 2004 18:16 schreef Party_P het volgende:
Update!!
Net ten zuiden van apeldoorn ontwikkeld zich een onweerswolk, hij staat nog niet niet o pde radars (voor zover ik nu weet), maar het is een flinke stijger en hij rommelt
quote:Op maandag 10 mei 2004 19:34 schreef Oom_Agent het volgende:
Die bui, met onweer en zware regenval, hangt al vanaf 17:45 uur vrijwel stil boven Rozendaal / Rheden. Er zullen daar wel wat straten blank staan. Vanuit Nijmegen zijn de toppen te zien.
Ook in Noord Limburg en in de buurt van Zaltbommel hangt een zojuist ontstane (onweers)bui
Mistveld is ook prachtig op die foto te zienquote:Op maandag 10 mei 2004 21:56 schreef Oom_Agent het volgende:
Het wordt vannacht supermistig......en die zeer dichte mist ligt al klaar op de noordelijke Noordzee, dus goed uitkijken morgenochtend![]()
Dat denk ik ook......een uurtje geleden regende het hier ook zachtjes uit de uitgebluste onweersbui van Arnhem die zuidelijk trok.quote:Op maandag 10 mei 2004 23:21 schreef Againzender het volgende:
[..]
Denk zeker daar waar die bui gevallen is vanavond dat de mist behoorlijk dicht kan worden.
Hm, boven Duitsland rommelt het flink, maar ik zie hier eigenlijk niets ontstaanquote:Op dinsdag 11 mei 2004 16:22 schreef dimage het volgende:
zo tegen de avond gaat het zeker in Limburg maar ook grote kans in noord-brabant onweer op uitgebreide schaalwe gaan weer genieten
de radars gaan iig bijna op tilt
Nou, ik heb mijn bedenkingen.... maar ik zal het in de gaten houdenquote:Op dinsdag 11 mei 2004 17:57 schreef BMWM3 het volgende:
Vanavond krijd het Zuiden en het Zuidwesten (Rdam) flink aan de hals
quote:Op dinsdag 11 mei 2004 21:07 schreef dimage het volgende:
( zit naast mij.. nederlands enige en echte onweersverdrijver )
nee een vriend van mijquote:Op dinsdag 11 mei 2004 23:02 schreef Againzender het volgende:
[..]een kat ofzo?
Anyway, komende dagen verwacht ik weinig spectakel, dus ik kruip ook maar in bed.
Laat m dat onweer dan ff deze kant op sturen!!!!quote:Op woensdag 12 mei 2004 06:49 schreef dimage het volgende:
[..]
nee een vriend van mijmaar het is zo uniek .. waar hij is onweert het niet.. en als hij ergens heen gaat waar het onweert . is dat wel heel rap weer weg daar
![]()
Jij mazzelaar, hier in Amersfoort alleen regen. Toch nog actiever dan gedacht dat frontje. Noord-Frankrijk krijgt morgen de volle mep.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 03:26 schreef Oom_Agent het volgende:
Morguh..........
Er nadert een onweersbuitje bij Maastricht op het moment, toch best onverwacht........
quote:Op vrijdag 21 mei 2004 03:27 schreef Steijn het volgende:
[..]
Jij mazzelaar, hier in Amersfoort alleen regen. Toch nog actiever dan gedacht dat frontje. Noord-Frankrijk krijgt morgen de volle mep.
IDD, we hebben het gemerkt... Ons dochtertje schrok al wakker en wij ook. Flinke knallen en veel regen.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 03:26 schreef Oom_Agent het volgende:
Morguh..........
Er nadert een onweersbuitje bij Maastricht op het moment, toch best onverwacht........
helemaal niets van gemerkt. Heb weer vast geslapen dusquote:Op vrijdag 21 mei 2004 03:26 schreef Oom_Agent het volgende:
Morguh..........
W A K K E R W O R D E N E R I S O N W E E R O P K O M S Tquote:Op vrijdag 21 mei 2004 10:37 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
helemaal niets van gemerkt. Heb weer vast geslapen dus.
Ja en bedankt!! Maak jij mij, in het noorden, wakker voor onweer wat misschien in het zuiden komt....???quote:Op vrijdag 21 mei 2004 13:02 schreef dimage het volgende:
[..]
W A K K E R W O R D E N E R I S O N W E E R O P K O M S T
Die film ga ik vanavond zienquote:Op zondag 30 mei 2004 17:36 schreef Ou-Tannu het volgende:
Als die maar niet zo ontploft als in de film The Day After Tomorrow
Ik was er gister avond, 19:00 begonnenquote:Op zondag 30 mei 2004 17:40 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Die film ga ik vanavond zien
Maar euh tja ik hoop het ook niet, heb al voorstukjes gezien dus dat mag liever uit blijfen
This hier nu weer droog trouwens :S
Opvallend, dat verschil in trekrichting.quote:Op maandag 31 mei 2004 14:30 schreef DemonRage het volgende:
Het onweert in Eindhoven. Volgens de radar zijn ze hier ontstaan en verplaatsen ze zich nauwelijks...
Ze zijn nog in de groei:
[afbeelding]
Daar lijkt het wel op ja. Hopen dat hij iets naar het noorden trekt, dan krijgt het midden ook nog wat buien misschien.quote:Op maandag 31 mei 2004 14:40 schreef DemonRage het volgende:
Ik denk dat er een klein lagedrukgebiedje boven de oostgrens ligt, net boven Limburg.
quote:Op maandag 31 mei 2004 14:48 schreef Burning_RefleX het volgende:
goeie middag
Hier in eindhoven ontweert het, en ook flink wat regen.
Begint het al te waaien?quote:Op maandag 31 mei 2004 15:00 schreef Burning_RefleX het volgende:
de onweer komt nu erg dichtbij, is ongeveer 1.5 seconde tussen flits en donder.
er is niet superveel gevallen geloof ik. Maar de onweer is voor de verandering zeker niet onaardig hierquote:Op maandag 31 mei 2004 15:29 schreef nozem het volgende:
We zitten hier in omgeving Eindhoven midden in een kleine, maar venijnige storing. Er zulllen bij elkaar heel wat millimetertjes vallen vandaag. Goed voor de plantjes.
het donkere met de felle bliksems zit nét ten zuiden van de spoorlijn nu.quote:Op maandag 31 mei 2004 15:34 schreef DemonRage het volgende:
Lekkûr! Ik hoorde hier (Noord-Eindhoven) net idd ff een diep gerommel, maar niet zo heel hard...
Hoeveel kiloton was die bom?quote:Op dinsdag 1 juni 2004 21:50 schreef leviathanfd het volgende:
Het zag er hier ook veelbelovend uit, maar meer dan een paar druppels hebben we niet gehad. Daarna kwam de zon weer door en werd het nog warmer.
Wat verderop zag ik wel dit. Omdat er geen wind was heb ik deze wolk zien vormen van een klein stapelwolkje tot dit wat hier te zien is:
[afbeelding]
[afbeelding]
Dit leek wel een beetje op die foto die ik ooit eens van Oom_Agent heb gezien, alleen dan kleiner.
Daar ga je idd aan denken...quote:Op dinsdag 1 juni 2004 21:53 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Hoeveel kiloton was die bom?
Zoietsquote:Op dinsdag 1 juni 2004 21:50 schreef leviathanfd het volgende:
Dit leek wel een beetje op die foto die ik ooit eens van Oom_Agent heb gezien, alleen dan kleiner.
Ja, alleen die van mij is natuurlijk veel kleiner. Maar idd, onder breed, smal gedeelte en boven weer breder. Er was ook een overshooting top.quote:
In IJmuiden regent het al sinds 08:30 min-of-meer aan één stuk door...quote:Op woensdag 2 juni 2004 11:28 schreef Roel_Jewel het volgende:
Venlo meldt de eerste spatjes regen.
nijmegen is tot nog toe rustig wel daarstraks wat geboemel gehoord maar verder stil en zo af en toe een windvlaag en bewolkt.quote:Op woensdag 2 juni 2004 12:30 schreef Oom_Agent het volgende:
Radarbeeldje van 12:15 uur, flinke buien in het oosten (vooral Limburg). En een regenband die vrijwel stil hangt over het westen en midden van het land. Omdat er bijna geen wind staat en 0,0 stroming is, kan het op sommige plekken langdurig gaan regenen met wateroverlast tot gevolg.
[afbeelding]
In Maastricht ist al begonnen met regen en onweer...quote:Op woensdag 2 juni 2004 13:54 schreef Againzender het volgende:
Het onweer blijft maar hangen boven Limburg. Zal daar wel nat beginnen te worden.
*bevestigt*quote:Op woensdag 2 juni 2004 14:21 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
In Maastricht ist al begonnen met regen en onweer...
Prachtige kaart. Nu nog hopen dat hij uitkomt, want ik GFS soms behoorlijk wispelturig.quote:Op dinsdag 1 juni 2004 09:52 schreef Oom_Agent het volgende:
[afbeelding]
Dat buitje boven oost-Drenthe groeit hard!quote:Op woensdag 2 juni 2004 15:28 schreef pekel het volgende:
Al een klein beetje onweer in Emmen, een een beetje motregen..
Edit: Nu begint het onweer..
Ze hebben er ook een geweldig plaatje bij staan:quote:Op woensdag 2 juni 2004 15:37 schreef indahnesia.com het volgende:
En jawel! Wateroverlast Limburg
whehe.. nog niet eens gezien! geniale samenloop idd.quote:Op woensdag 2 juni 2004 15:56 schreef pekel het volgende:
[..]
Ze hebben er ook een geweldig plaatje bij staan:
[afbeelding].
Dat is het kaartje voor volgende weekquote:Op woensdag 2 juni 2004 17:18 schreef SpeedyGJ het volgende:
Wel heb je ooit!!!!!
[afbeelding]
Bron: http://www.kranten.com/index.html?s=weerverkeer
Maar wat het weer volgende week betreft, het ziet er erg zomers uit!quote:Op woensdag 2 juni 2004 17:30 schreef SpeedyGJ het volgende:
Dat denk ik dus ookmja staat het weer voor 2 juni :p
dat plaatje staat daar al 2 weken dus voor mij was het niet veel bijzonder maar die film is wel bijzonder mooi om te zienquote:Op woensdag 2 juni 2004 15:56 schreef pekel het volgende:
[..]
Ze hebben er ook een geweldig plaatje bij staan:
[afbeelding].
Yep: 8 juni 2004 : Venusovergangquote:Op woensdag 2 juni 2004 22:23 schreef drelletje het volgende:
Hee mensen is er al een topic over de venus-zon "verduistering" die over 6 dagen plaats vindt en voor het eerst weer sinds 1882???
Want anders moet daf ff komen want het is wel iets speciaals.
Reken er maar niet op, de laatste weermodelen geven een flink koudere uitvoer van omstreeks 22 graden. Ook lekker maar niet heet. We krijgen een vuile noordelijke stroming.quote:Op donderdag 3 juni 2004 00:03 schreef Adelante het volgende:
en het plastic zwembadje opzetten en laten vollopen op het dakterras
quote:Op donderdag 3 juni 2004 00:58 schreef Steijn het volgende:
[..]
Reken er maar niet op, de laatste weermodelen geven een flink koudere uitvoer van omstreeks 22 graden. Ook lekker maar niet heet. We krijgen een vuile noordelijke stroming.
en het zomerweerbericht van piet paulusmaquote:Op donderdag 3 juni 2004 17:23 schreef drelletje het volgende:
het komt gewoon door weer online
Ik ben jaloers.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 04:18 schreef StefanP het volgende:
Ik zit in Dallas, Texas voor m'n werk, en het is hier elke dag inmiddels 30-35 graden.
Dallas ligt in het zuiden van de VS, warme lucht, en ten noordwesten komt er koude lucht van de rocky mountains e.d. Dat mixt erg slecht en in een bepaald gebied heb je dan ook 'tornado alley', waar je regelmatig dus tornado's hebt.
Gister- en eergisteravond was het goed raak... geen tornado's gelukkig, maar onweer... om 8 uur 's avonds, als het normaal nog volop licht is, wordt het pikdonker.. je kun het gewoon zien aankomen, een zwarte muur. En dat onweer! Elke seconde zijn er meerdere flitsen, de lucht is net zo'n glazen bol met electriciteit waar je continue flitsen in hebt. En regenen! Het woord "flash fllood" ken in sinds eergisteren dus ook, het regent in zo'n korte tijd zo gigantisch veel dat alles gewoon onderloopt.
Ik houd van bliksem, maar dit was een beetje te veel van het goede. Ik durfde bijna niet naar m'n auto te lopen vanuit m'n werk, en dat is nog geen 100 meter. Zulke flitsen!
ik ook heb je foto's kunnen maken?quote:Op vrijdag 4 juni 2004 04:36 schreef Steijn het volgende:
[..]
Ik ben jaloers.
quote:Op vrijdag 4 juni 2004 20:57 schreef drelletje het volgende:
oei meneer de oom agent! Ik hou van u!
Op een niet homoerotische manier uiteraard..
quote:Op vrijdag 4 juni 2004 21:01 schreef ondeugend het volgende:
Ik wil eigenlijk graag een mooie voorspelling voor zondag
quote:Op vrijdag 4 juni 2004 21:07 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]Ondeugend !!!
![]()
Zondag gaat zijn naam eer aan doen, 20 tot 23 graden (warmst in het oosten) en hele dag zon.
Wat is er te zien volgens jou danquote:Op zondag 6 juni 2004 11:24 schreef drelletje het volgende:
http://ww2010.atmos.uiuc.(...)r/modl/spr/torn.rxml
moet je dat quicktime filmpje zien en goed opletten wat er ongeveer uit de tornado komt helemaal aan de linker kant van je scherm.
een auto die praktisch uit de tornado komt rijden :Squote:Op zondag 6 juni 2004 12:32 schreef Golf het volgende:
[..]
Wat is er te zien volgens jou dan![]()
quote:Op zondag 6 juni 2004 13:03 schreef Againzender het volgende:
De kans dat ergens de 30 graden gepasseerd gaat worden is dinsdag inderdaad erg groot. Of er woensdag echt zware buien komen is nog even afwachten op dit moment.
Er komt waarschijnlijk wel een storing vanuit Spanje deze kant op, die nog wel eens voor pittige buien kunnen zorgen, maar op dit moment is nog niet in te schatten of het wel of niet zwaar gaat worden.
Kan altijd nog veranderen hequote:Op zondag 6 juni 2004 13:12 schreef Steijn het volgende:
[..]Spanish Plume
De CAPE en LI staan in ieder geval gunstig voor woensdag. (hoe roder de kleur hoe meer kans op onweer.)
[afbeelding]
Helaas lijkt de hoeveel neerslag tegen te vallen.
[afbeelding]
Had ik maar in die auto gezeten.quote:Op zondag 6 juni 2004 11:24 schreef drelletje het volgende:
http://ww2010.atmos.uiuc.(...)r/modl/spr/torn.rxml
moet je dat quicktime filmpje zien en goed opletten wat er ongeveer uit de tornado komt helemaal aan de linker kant van je scherm.
Zoals altijd.quote:Op zondag 6 juni 2004 14:59 schreef Sonja27 het volgende:
Conclusie: Eindelijk wordt het zomer en daarna worden we alweer meteen "gestraft" met zware onweersbuien....
Zeg je nu maar als ie op je afkomt denk je er anders overquote:Op zondag 6 juni 2004 13:34 schreef Steijn het volgende:
[..]
Had ik maar in die auto gezeten.![]()
![]()
Je kan denk ik wel goed weer verwachten, mits de temp niet echt te hoog zijn, anders heb je weer kans op onweersbuien.quote:Op zondag 6 juni 2004 15:12 schreef Fillipe het volgende:
Ik heb volgend weekend (11,12,13) een toernooi kan ik lekker weer verwachten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |