Vaak ligt het aan het schoeisel. Ruberen zolen fungeren als een islolator, waardoor je jezelf lekker kunt opladen, totdat je jezelf ontlaad via contact met een voorwerp of mens. Sommige mensen hebben er ook meer last van dan anderen (heeft iets te maken met de polariteit van je lichaam)
Zelf heb ik er ook vrij veel last van (vooral bij bepaalde weertypen). Ik heb me eens laten doormeten waarbij ik schoenen droeg met rubber zolen op een nylon ondergrond. Twee keer met mijn voeten over de grond schuren, was genoeg om een spanning van 125 volt te creëren.
Een paar tips:
Probeer ander schoeisel met andere zolen dan rubber en vermijd kunstof kleding (nylon, fleece)
Pak voorwerpen zoals deurklinken, kasten e.d. met de volle hand vast zonder te aarzelen. Aftasten met een vinger zal alleen maar leiden tot het bekende en pijnlijke vonkentrekken.
Heb je er last van bij het uitstappen van de auto? Pak eerst de deursteil vast (aan het metalen gedeelte) en zet dan pas een voet op de grond en je zult geen schok voelen)
Succes,
In het verleden behaalde resultaten gelden niet voor de toekomst