Er is een verschil in angst. Da's alles. Nu zijn er andere associaties dan voorheen.quote:Op maandag 3 mei 2004 12:42 schreef sp3c het volgende:
nee er doemen angstscenario's op omdat er 2 harde knallen over een hele provincie te horen zijn geweest die de ruiten deden trillen
ik kan het me niet voorstellen.quote:Op maandag 3 mei 2004 12:45 schreef SCH het volgende:
[..]
Er is een verschil in angst. Da's alles. Nu zijn er andere associaties dan voorheen.
tien jaar geleden dacht ik: vuurwerkquote:Op maandag 3 mei 2004 12:54 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik kan het me niet voorstellen.
als ik 2 knallen hoor dan denk ik, bomaanslag! dat dacht ik 10 jaar geleden en dat denk ik over 10 jaar nog.
door op het www te zoekenquote:Op maandag 3 mei 2004 12:53 schreef SHERMAN het volgende:
En hoe weet jij dat?
dat in heel de provincie te horen is?quote:Op maandag 3 mei 2004 12:55 schreef SCH het volgende:
[..]
tien jaar geleden dacht ik: vuurwerk
hoe weet ik nu als ik in mijn tuintje sta dat het in de hele provincie te horen is? het was hard, ik dacht even aan enschede, even aan bommen en ook even aan vuurwerk - het was namelijk tussen koninginnedag en 5 mei, dan wordt er hier in het park altijd een show gehouden.quote:Op maandag 3 mei 2004 13:00 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat in heel de provincie te horen is?
that's gotta be one hell of a firecracker
3, eerder deze week ook al, uur of tien sochtends. Zijn weer lekker bezig in soesterberg.quote:Op zaterdag 1 mei 2004 14:33 schreef gelly het volgende:
Dan krijgen er 2 vliegers goed op hun flikker
quote:Twee F-16’s luchtmacht onderscheppen verkeersvliegtuig
1-5-2004 17:58:00
Twee F-16 jachtvliegtuigen van de Koninklijke Luchtmacht zijn zaterdagmiddag (1 mei) rond twee uur opgestegen van de Vliegbasis Leeuwarden om een vliegtuig boven Nederland te onderscheppen. Het verkeersvliegtuig van het type Boeing 737 was op de radar verschenen en vloog van noord naar zuid, maar voldeed niet aan de verkeersleidingsregels. Twee F-16’s zijn vervolgens onder begeleiding van een gevechtsleider van het Air Operations and Control Station Nieuw Milligen onmiddellijk op het toestel afgestuurd om het toestel te identificeren en contact te maken met de bemanning. Nadat was zeker gesteld dat er niets aan de hand was en het toestel het Nederlandse luchtruim had verlaten zijn de F-16’s teruggekeerd naar de thuisbasis Leeuwarden.
De F-16’s zijn met een snelheid van meer dan duizend km/h het verkeersvliegtuig genaderd en zijn daarbij door de geluidsbarrière gegaan. Dit heeft mogelijk plaatselijk tot enige vragen en wellicht overlast geleid.
Voor de verdediging van het luchtruim boven Nederland staan 24 uur per dag, 7 dagen per week F-16´s paraat voor deze Quick Reaction Alert (QRA)-taak. Bij een melding van een onbekend vliegtuig in het Nederlandse luchtruim zijn de F-16´s binnen enkele minuten in de lucht om het vliegtuig te onderscheppen.
http://www.mindef.nl/nieu(...)l
woudenberg schijnen er verschillende ruiten te zijn geklapt.quote:Op zaterdag 1 mei 2004 14:36 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
serieus.. dan hebben ze laag gevlogen volgens mij...
die laatste 2 heb ik niet gehoord, die eerste wel. Die hoorde je van kilometers afstand aankomen, zeg maar zoals een ambu die voorbij raced, maar dan met het geluid van een normale straaljager x 100.quote:Op zaterdag 1 mei 2004 14:38 schreef Illigit het volgende:
Het klonk meer als extreem harde onweersklappen.
Misschien is het wel een meteologisch fenomeen. Ik heb wel es gezien dat als bepaalde materie in de lucht echt geen kant meer op kan dat het dan implodeerd oid..
Ik moet zeggen dan ik net voor de klappen hier in amersfoort wel een heel raar zoemend geluid hoorde..
Dus wie weet was het wel een ruimte schip.. Wat boven Amersfoort hing en er snoeihard vandoor ging door de geluidsbarriere..Je weet het niet..
Ik hou het zelf ff op F16's of Bommen. Ik hoop het eerste.
Ben een jaar geleden van mn fiets gelazerd door 1 die boven mn hoofd vloog. En die zag ik ook, en dat klonk toch echt goed hard hoorquote:Op zaterdag 1 mei 2004 14:47 schreef Illigit het volgende:
Een maatje van me heeft op Texel een keer vliegtuigen door de geluidsbarriere zien vliegen. Echt letterlijk GEZIEN.
En dat klonk volgens hem heel anders.. en minder hard en toen vlogen ze practisch boven zijn hoofd.
kilometer of 2 tot 25, afhankelijk van waar je zit.quote:Op zaterdag 1 mei 2004 18:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoe ver is dat nou eigenlijk, Amersfoort - Soesterberg?
Airforce 1quote:Op zaterdag 1 mei 2004 21:01 schreef Skyclad het volgende:
Ze deden helemaal geen mededelingen over van wie het toestel was en zo? Was dus een politiek toestel.
politie school leusden, in het oude kamp- amersfoort?quote:Op zaterdag 1 mei 2004 22:50 schreef Steijn het volgende:
[..]
Ik vroeg me af hoe snel ze heel Nederland kunnen bestrijken.10 minuten dus.
![]()
[..]
Ik heb anders nog nooit van die typische ME-busjes ofzo zien staan.
Als je iets aan HOORT komen, dan vliegt 't niet sneller dan het geluid, of het maakt net een bocht om jou heen ofzo.quote:Op maandag 3 mei 2004 13:50 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
die laatste 2 heb ik niet gehoord, die eerste wel. Die hoorde je van kilometers afstand aankomen, zeg maar zoals een ambu die voorbij raced, maar dan met het geluid van een normale straaljager x 100.
Echt een oorverdovende knal...
weet niet of die laatste 2 net zo waren?
Dat is nu ook weer wat overdreven vind ik.quote:Op maandag 3 mei 2004 13:50 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Echt een oorverdovende knal...
Dat moet denk ik toch iets anders zijn geweest want ik heb ze hier in Amersfoort niet gehoord.quote:Op maandag 3 mei 2004 13:45 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
3, eerder deze week ook al, uur of tien sochtends. Zijn weer lekker bezig in soesterberg.
Ja inderdaad, bij de golfbaan, DHV en laan 1914.quote:Op maandag 3 mei 2004 14:10 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
politie school leusden, in het oude kamp- amersfoort?
Ja, daar moest ik ook wel om lachen. Leedvermaak.quote:Op maandag 3 mei 2004 17:43 schreef HiZ het volgende:
Overigens wel komisch hoe SCH's bagatellisering er zo totaal naast zat. Die F16's waren de lucht in gestuurd om - indien nodig - een passagiersvliegtuig neer te halen. Dat is geen kattenpis lijkt me.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |