abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 30 april 2004 @ 21:18:06 #1
43216 Yodium
.... voor open wonden
pi_18798511
Ik wil in de zomer naar familie in Zwitserland en ik denk dat ik met de trein ga. Vorige week heb ik op NS Internationaal gevraagt wat dat kost en ze vertelden me het volgende:
Met een Apex 7 kost het 122,40 euro, als je een railplus koopt van 15 euro kost het nog 92 euro en wordt de totaal prijs dus 107 euro. Daar komt vervolgens nog een ICE toeslag van 22 euro en boekingskosten bij.

Ik ben vergeten te vragen of dit een enkele reis of een retour is. Iemand enig idee?

Tevens wil ik als ik in Zwiteserland ben een dag of 3 tochten maken om het land te bekijken met de trein. Ik denk aan Geneve, Bern en Zurch. Misschien iemand tips voor wat leuk is? (voor 1 dag dus)
Voor het reizen in Zwitserland lijkt een EuroDomino pas het beste. Daarmee kan je voor 80 euro 3 dagen onbeperkt reizen door Zwitersland volgens de informatie.
Toen ik er om vroeg bij NS Internationaal zei ze dat dit dan weer niet geldt voor de prive lijnen in Zwitersland. Ze wist alleen niet welke lijnen dat waren en of ik daar last van zou hebben. Iemand hier enig idee over? Ik wil namelijk weten of het wel voordelig is om een EuroDomino pas te kopen inplaats van losse traject kaarten.

Alvast bedankt!
  zaterdag 1 mei 2004 @ 18:25:06 #2
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_18813853
Rhätische Bahn:http://www.rhb.ch/erlebniszuege/erlebniszuege.d.php
Of de Glacier express: http://www.mgbahn.ch/glacierexpress.php

De SSB is de Zwitserse NS: http://www.rail.ch
Hier staan heel veel verschillende Bahnen beschreven/links: http://www.rail-info.ch/links.de.html

En tarieven is idd een puzzle.
Ik erger me aan te veel betalen, maar in Zwitserland moet je dat wat relaxter bekijken,
want duur is het toch wel; iha. het geld wel waard trouwens
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zondag 2 mei 2004 @ 17:03:47 #3
43216 Yodium
.... voor open wonden
pi_18835063
Dank Hyperdude... ik zal de links bekijken!
  donderdag 3 juni 2004 @ 15:22:15 #4
43216 Yodium
.... voor open wonden
pi_19616905
Vandaag geboekt
  donderdag 3 juni 2004 @ 15:45:57 #5
86072 thatsme
and That's you!
pi_19617468
jammer dat je al geboekt heb, interrail was een goede optie geweest denk ik! www.interrail.nl
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
pi_19618457
Als ik jou was dan zou ik niet naar Geneve gaan, maar naar Lugano of Locarno.
Zurich is ok en Bern is ook een hartstikke leuke stad, maar Geneve is echt een zakenstad met weinig leuke en mooie plekken. Lugano en Locarno liggen in het Italiaanstalige deel en het is echt erg leuk om te bezoeken. Het is er ook bijna altijd lekker weer, raar maar waar maar dit deel van Zwitserland heeft een Middellandse Zee klimaat. Of ga naar Luzern in het Duitstalige deel, ook een erg leuk stadje.
  donderdag 3 juni 2004 @ 17:09:19 #7
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_19619781
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 16:24 schreef Vogue het volgende:
Als ik jou was dan zou ik niet naar Geneve gaan, maar naar Lugano of Locarno.
... Het is er ook bijna altijd lekker weer, raar maar waar maar dit deel van Zwitserland heeft een Middellandse Zee klimaat.
Locarno is idd wel aardig
(zie me profiel)

Maar Zwitserland zou ik toch vooral voor de natuur en de bergen bezoeken.
Als je mooi weer, water en steden wilt bezoeken zou ik zeggen Comomeer; dan is Milaan 40 min met de otoo.
Met de trein vanuit Lugano is Milaan ook niet echt ver trouwens.
  donderdag 3 juni 2004 @ 17:11:50 #8
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_19619851
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 15:22 schreef Yodium het volgende:
Vandaag geboekt
Goeie vakantie gewenst!
Ga je een grote tour maken of een paar hoogtepunten bekijken?
  donderdag 8 juli 2004 @ 17:05:45 #9
43216 Yodium
.... voor open wonden
pi_20492895
Hmz beetje stom maar ik heb dit topic nooit meer bekeken.
Ik ben nu in Zwitserland. Vandaag heeft het een groot deel van de dag geregend en ik had zin om het even een dagje rustig aan te doen.

Ik heb een Euro Domino voor het reizen hier, en ik ben afgelopen maandag van Moosseedorf (dat ligt vlak bij Bern) naar Lausanne, Sion en Brig geweest.
Woensdag ben ik naar Interlaken, Luzern en Zurich geweest met een tussen stop in Brunnig.
Met name Sion, Brig en Luzern vond ik erg mooi. En ook de trein reizen zelf zijn zeer de moeite waard en iedereen aan te raden!!! (het stuk Lausanne - Brig, Kandersteg, Interlaken - Luzern met name)
Verder ben ik zondag en dinsdag wat door Bern gaan wandelen.
Ik heb nu nog 1 Euro Domino dag, hangt een beetje van het weer af wanneer ik die ga inzetten en wat ik ga doen.
Ik heb geen zin om naar Locarno te gaan omdat ik niet de hele dag in de trein wil zitten. (hoewel... als het daar altijd mooi weer is....)
Misschien wordt het Kandersteg en dan daar wandelen. Of het wordt Neuchatel, Biel, Soloturn.
  donderdag 8 juli 2004 @ 17:11:36 #10
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_20493042
succes met het weer daaro
het is hiero (NL) waardeloos

[ Bericht 4% gewijzigd door Hyperdude op 08-07-2004 17:16:40 ]
  donderdag 8 juli 2004 @ 17:53:59 #11
86072 thatsme
and That's you!
pi_20493872
het karton Graubünden heeft ook een baar mooie spoorlijnen (rond berguen en preda), ik vrees alleen dat dit buiten jouw bereik zit! nog een fijne vakantie!
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
  zaterdag 1 juli 2006 @ 20:37:54 #12
21769 Ed_Zeppelin
Communication Breakdown...
pi_39431352
Weet iemand of er in augustus treinen rijden tussen Geneve, Bern en Basel? Op de website www.sbb.ch kun je namelijk niet de schema's bekijken voor augustus. Is de dienstregeling nog niet bekend, werkt de site niet goed of rijden er echt geen treinen (lijkt me sterk)...

Bedankt alvast voor jullie reacties!
Was getekend, E. Zeppelin
pi_39431792
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 20:37 schreef Ed_Zeppelin het volgende:
Weet iemand of er in augustus treinen rijden tussen Geneve, Bern en Basel? Op de website www.sbb.ch kun je namelijk niet de schema's bekijken voor augustus. Is de dienstregeling nog niet bekend, werkt de site niet goed of rijden er echt geen treinen (lijkt me sterk)...

Bedankt alvast voor jullie reacties!
Nu werkt de planner gewoon. Anders http://bahn.hafas.de gebruiken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')