Een cilinder wentelt niet om.quote:Op vrijdag 30 april 2004 18:23 schreef metallicattim het volgende:
Zat ik er toch wel beetje in de buurt
het is niet 2 liter maar 2000cm3 wat er in princiepe per "omwelteling" van de cillinders verplaats kan worden.
Maar ik begrijp het nu wel! en de rest van het verhaal was ook wel interressant om eens te weten
okay! mooi dat je het snapt.quote:Op vrijdag 30 april 2004 18:23 schreef metallicattim het volgende:
Zat ik er toch wel beetje in de buurt
het is niet 2 liter maar 2000cm3 wat er in princiepe per "omwelteling" van de cillinders verplaats kan worden.
Maar ik begrijp het nu wel! en de rest van het verhaal was ook wel interressant om eens te weten
Zeer duidelijke taal voor mij iig!quote:Op vrijdag 30 april 2004 18:29 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
okay! mooi dat je het snapt.
Heb het zelf geschreven
zoek eens op "hoe zit dat met..." topics. er zijn er meer. en stuk voor stuk interessant als je echt iets weten wilt.
De as waar de cilinders aanvast zitten welquote:Op vrijdag 30 april 2004 18:29 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Een cilinder wentelt niet om.
![]()
Die as heet een krukas en zit niet aan de cilinders vast maar aan de zuigers. De inhoud is de uiterste inhoud voor de compressieslag.quote:Op vrijdag 30 april 2004 18:47 schreef metallicattim het volgende:
[..]
De as waar de cilinders aanvast zitten welelke cilinder moet 1 keer "rond", dus op en neer zijn gegaan. hoe meer cc des te sneller trekt de auto op, en des te sneller zallie gaan.
Ik probeer je nu nix te vertellen ofzo, tis puur voor mezelf, anders vergeet ik het weer
Uh jah kloptquote:Op vrijdag 30 april 2004 19:44 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Die as heet een krukas en zit niet aan de cilinders vast maar aan de zuigers. De inhoud is de uiterste inhoud voor de compressieslag.
CC's hebben overigens niks te maken met optrekken, PK's ook niet maar koppel (nm) wel. Ook de overbrenging heeft een grote invloed, ik kan zo een auto aanpassen zodat die 0-100 binnen 3 seconden klaart maar harder dan 100 zal ie dan ook niet lopen.
Ik heb dus waarschijnlijk gelezen hoe groter de cillinderinhoud, of heb ig begrepen dat het met de CC te maken had...quote:Hoe groter de motorinhoud, hoe meer kracht de motor heeft en hoe harder de auto kan "trekken". Ook is een grotere motorinhoud beter voor je snelheid
Lees nog eens terug sukkel, ik schreef dat CC's niks te maken hebben met snel optrekken en dat juist het koppel te maken heeft daarmee.quote:Op vrijdag 30 april 2004 19:56 schreef Fluts het volgende:
CC's en koppel niets met elkaar te maken. Right.... Dream on.![]()
Zwart/wit gezien wel. Ik wil het niet lastiger voor je maken maar echt zwart/wit is (auto)techniek niet helaas.quote:Op vrijdag 30 april 2004 20:03 schreef metallicattim het volgende:
[..]
Ik heb dus waarschijnlijk gelezen hoe groter de cillinderinhoud, of heb ig begrepen dat het met de CC te maken had...
Die as heet een krukas en zit niet aan de cilinders vast maar aan de zuigers. De inhoud is de uiterste inhoud voor de compressieslag.quote:Op vrijdag 30 april 2004 20:16 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Lees nog eens terug sukkel, ik schreef dat CC's niks te maken hebben met snel optrekken en dat juist het koppel te maken heeft daarmee.
CC's en koppel zijn enigzins verbonden met elkaar maar dat gaat lang niet altijd op.
Ik heb weinig zin om hier nog op in te gaan eigenlijk, je kan beter mijn baan overnemen denk ik. Ik zit de godganse dag tussen motorblokken en dacht dat ik redelijk op de hoogte was maar volgens een Fluts van Fok! dus niet.quote:Op vrijdag 30 april 2004 20:24 schreef Fluts het volgende:
[..]
Die as heet een krukas en zit niet aan de cilinders vast maar aan de zuigers. De inhoud is de uiterste inhoud voor de compressieslag.
CC's hebben overigens niks te maken met optrekken, PK's ook niet maar koppel (nm) wel. Ook de overbrenging heeft een grote invloed, ik kan zo een auto aanpassen zodat die 0-100 binnen 3 seconden klaart maar harder dan 100 zal ie dan ook niet lopen.
Hallo, koppel is de kracht die massa in beweging zet, dus zorgt voor het optrekken. Je kunt stellen dat hoe meer CC/CID je motor heeft hoe gemakkelijker het veel koppel het kan maken. Jij zegt dat cc's en pk's hier niets mee te maken hebben.
Doe ff je huiswerk voordat je met stront gaat gooien.
Tuurlijk heeft pk vs Nm met heel veel meer dingen te maken. Voor zover het ontopic is, het gaat hier om motorinhoud:quote:Op vrijdag 30 april 2004 20:24 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Motoren worden ontwikkeld voor een bepaald doel, zo kan het voorkomen dat een dikke diesel in een offroad niet ver voorbij de 100PK komt maar wel een enorm koppel heeft.
Een motorfiets haalt tegenwoordig een dikke 100PK uit maar 600CC maar heeft weer weinig koppel.
Een auto met 600CC zal een vermogen hebben van iets van 30PK maar weer wat meer koppel. (anders kan je nooit invoegen op de snelweg.)
Okee het zijn geen ideale voorbeelden maar het geeft hopelijk de verhoudingen een beetje weer.
De krukas zit aan de drijfstangen vast en die zitten aan de zuigers vast, wijsneus.quote:Op vrijdag 30 april 2004 19:44 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Die as heet een krukas en zit niet aan de cilinders vast maar aan de zuigers.
De krukas zit aan de drijfstangen vast en die zitten aan de pistonpennen en die zitten weer in de zuigers, wijsneus..quote:Op vrijdag 30 april 2004 20:45 schreef Cyberdogg het volgende:
[..]
De krukas zit aan de drijfstangen vast en die zitten aan de zuigers vast, wijsneus.
Als je het zo bekijkt zitten er ook nog lager(schalen) tussen. Zo kan je op elke slak wel zout gaan leggen.quote:Op vrijdag 30 april 2004 20:50 schreef DJ-Maurits het volgende:
[..]
De krukas zit aan de drijfstangen vast en die zitten aan de pistonpennen en die zitten weer in de zuigers, wijsneus...
eh ik wil niet veel zeggen maar 2000cm3 en 2.000 liter zijn gelijk hoorquote:Op vrijdag 30 april 2004 18:23 schreef metallicattim het volgende:
Zat ik er toch wel beetje in de buurt
het is niet 2 liter maar 2000cm3 wat er in princiepe per "omwelteling" van de cillinders verplaats kan worden.
Maar ik begrijp het nu wel! en de rest van het verhaal was ook wel interressant om eens te weten
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |