Ze bellen elkaar met hun mobieltjes.quote:Op vrijdag 30 april 2004 17:42 schreef ook_gek het volgende:
Maar die beesten zijn binnen een week terug. En hoe. Als of hun hele familie er bij is!
Het lijken wel marokanen. Je krijgt ruzzie met 1. En zo komen ze echt uit alle hoeken en gatenquote:Op vrijdag 30 april 2004 17:43 schreef dwerg het volgende:
[..]
Ze bellen elkaar met hun mobieltjes.
Sorry, ik kon het niet laten.
Ja vastquote:Op vrijdag 30 april 2004 17:52 schreef trueblue het volgende:
Teentjes knoflook neerleggen.
Zand?quote:Op vrijdag 30 april 2004 17:46 schreef thomastux het volgende:
los groene zeep op in kokend water, dat gooi je dan regelmatig in hun nesten
(sommige tegels worden er allen nogal nietmooi van)
of schuurpapier in poedervorm (ben even de naam kwijt)
Het helpt echt hoor. Ik doe het zelf altijd en het werkt super.quote:Op vrijdag 30 april 2004 17:53 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Ja vast
Je houd me niet voor de gek hequote:Op vrijdag 30 april 2004 17:55 schreef trueblue het volgende:
[..]
Het helpt echt hoor. Ik doe het zelf altijd en het werkt super.
Ja hallo dit is mijn topicquote:Op vrijdag 30 april 2004 17:58 schreef Pearly het volgende:
oooo mijn god HeyFreak !!!
Die avatar... hahahhahahahaha![]()
![]()
Maar uuhh .. ik heb ook een zooi mierennesten onder mijn raam ..... Weet dan niemand een oplossing ( buiten de bestrijdingsdienst )
NIE zeikuh ..quote:Op vrijdag 30 april 2004 17:59 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Ja hallo dit is mijn topic![]()
Ze eten het niet op, ze kunnen de lucht gewoon niet harden ofzo. Ze blijven iig weg als ik knoflook neerleg. Het staat ook wel op internet ergens, die tip van knoflook, ik heb het zelf ook op internet gevonden dus google maar ofzoquote:Op vrijdag 30 april 2004 17:57 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Je houd me niet voor de gek he
Stinken ze allemaal uit hun bek. En dan gaan ze uit elkaar of zo
Oke ik ga het proberen. Want ik ben hopenloosquote:Op vrijdag 30 april 2004 18:00 schreef trueblue het volgende:
[..]
Ze eten het niet op, ze kunnen de lucht gewoon niet harden ofzo. Ze blijven iig weg als ik knoflook neerleg. Het staat ook wel op internet ergens, die tip van knoflook, ik heb het zelf ook op internet gevonden dus google maar ofzo
Vertel eens. Want dat wil ik dan wel eens wetenquote:Op vrijdag 30 april 2004 18:00 schreef Pearly het volgende:
Je moest eens weten wat ik nog mere van je kan pikkuh
Vertel dan vertel dan vertel danquote:Op vrijdag 30 april 2004 18:05 schreef Pearly het volgende:
![]()
Concentreer je nou op die knofloookkkk .....
Probeer het eerst zonder bestrijdingsmiddelen, als dat niet helpt zijn er altijd nog de 'weapons of mass destruction'.quote:Mieren verjagen zonder bestrijdingsmiddelen
Mieren hebben een grote afkeer van nogal wat geurtjes en materialen. Deze afkeer kunnen we gebruiken om de mier uit (delen van) de tuin te weren. Hieronder staat een aantal mogelijkheden.
Bladeren uitstrooien Lavendel, tijm, marjolein, tomaat, varens
Planten neerzetten Boerenwormkruid, afrikaantjes, goudsbloemen
Uitstrooien Rode peper, koffiedik, kruidnagel, knoflookpoeder, gebroken eierschalen, kalk, gesteentemeel
Uitgieten Uien- en knoflooksap
In tuincentra zijn niet-giftige afweermiddelen te koop. Dit zijn sterk geurende stoffen, bijvoorbeeld op basis van ui, die het oriëntatievermogen van de mier aantasten. Hierdoor kunnen de mieren de mierenpaadjes en het nest niet meer vinden en zullen ze verdwalen. De mieren die in het nest leven en voor de eieren zorgen, krijgen geen voedsel meer. Het gevolg is dat het nest uiteindelijk zal uitsterven.
Verwijderen van een mierennest zonder gif
Een mierennest kan worden bestreden door een aantal keren kokend water in het nest gieten.
Ik ga dat knoflook proberenquote:Op vrijdag 30 april 2004 21:03 schreef Pearly het volgende:
Dat chloor in het mierennest gieten had mijn vriendje stiekum gedaan ! Ik moet dat dus niet zien hé ...
Kokend water vind ik eigenlijk ook zielig .....
De tips van grobbenkuiken zijn wel iets voor mij om de mierenhoop een klein gedeelte van de tuin te ontzeggen !
Wat jij ook_gek
TEVREE ??? ikke wel hoor...
ik ga je topic verlaten![]()
Dat moet jij zeggen. Jij hebt in 1 meesterslag m,n hart gestolenquote:Op vrijdag 30 april 2004 20:37 schreef Grobbenkuiken het volgende:
Probeer het eerst zonder bestrijdingsmiddelen, als dat niet helpt zijn er altijd nog de 'weapons of mass destruction'.
Jaaaaa ze is er weerquote:Op vrijdag 30 april 2004 23:33 schreef Pearly het volgende:
tja![]()
americAAs
zoals eerder gezegt. Die munten helpen wel.quote:Op vrijdag 30 april 2004 23:52 schreef Pearly het volgende:
idd ...
Heb je gelijk in. Da's nergens terug te vinden !
Ik zou het niet weten hoor ook_gek.
Flikker het gewoon op een plek in je tuin, zet er een cam op en go ant-study ofzo ........
Vorig jaar had ik gewoon wat koperen euromunten bij mu voordeur gelegd ! Ze kwamen niet meer over de drempel hoor ..... al die middeltjes werken écht ... maar hoe lang het duur .....
SHooT me
quote:Op zaterdag 1 mei 2004 00:05 schreef Pearly het volgende:
Ik had lange tijd terug een hele hoop koperen munten uit, ik meen tjechie, gekregen van iemand.
Deze zijn in dat land helemaal niet meer geldig.
Ik heb ze toen over mijn tuintje verspreid![]()
Tja, ik had gewoon mazzel dat hij die munten had die geen waarde hebben .....
Ja écht! ... Hij zei zelfs : "pleur ze in je tuin ... dan komen de mieren niet zó snel op bezoek".
Nou gaa'k verhuizen
Die mensen die hier komen wonen zullen raar opkijken als ze al die munten verspreid zien liggen ...
hoezo nietquote:Op zaterdag 1 mei 2004 00:07 schreef Pearly het volgende:
uhhhh
Dat zou'k nou weer nie doen hé
Ja dat duurt mij dus te langquote:Op woensdag 5 mei 2004 15:14 schreef Pearly het volgende:
okay ....
nou .....
Ik heb de koffie drap geprobeerd. Het werkt dus wel maar je moet het wel wekelijks bijhouden.
Ik denk dat als ik dit een tijd vol hou zó, dat ze ergens in juli of augustus wel weg zijn!
Als we op vakantie gaan, spuiten we het hele huis in met anti vlooien spul. Ik denk dat als er op dat moment mensen in ons huis gaan wonen, ze niet oud worden. Kijk of je dmv een rietje en aquarium slag het nest vol kan laten lopen met dat gas ...quote:Op woensdag 5 mei 2004 15:59 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Ja dat duurt mij dus te lang
Vanmorgen was m,n vader weer op oorlogs pad
Met z,n kommetje met god mag weten wat. ( z,n ontbijt ) Ging hij het gebied onderzoeken. ( de tuin )
En ja hoor. De mieren hadden weer een stukje te pakken in de tuin. toen kwam m,n vader op het geweldige idee. ook_gek zoek jij effe waar we 5 mieren eters kunnen bestellen op internet?
Dus ik zeg. Jo pap is 5 niet te veel. Nee dat is het niet zoon. Ze krijgen dan honger en gaan nog beter zoeken naar mieren. Whehehehehhe.
Ja m,n vader verliest z,n controle
Maar uhm. Tjha ik heb zo beetje alles geprobeerd. Maar het wilde allemaal niet helpen.
Ik ben toch bang dat we geen andere keus hebben dan dood aan de mieren!!!!!
Ze hebben hun kans gehad. Dus kom maar op met het vergif
Wat werkt er goed en snel
Dat klinkt goedquote:Op donderdag 6 mei 2004 09:31 schreef Deepfreeze het volgende:
Bij mijn opa en oma liepen er ook altijd veel mieren rond. Binnen en buiten. De mieren die naar binnen wilden hield mijn oma tegen met een mierelok doosje. En er lagen overal oude stuivers. Dus de stuivers die we voor de laatste guldenstuivers hadden. Die dingen smaken verschikkelijk. Ik geloof dat er nikkel ofzo inzit. En als je die stuivers op de loopweg van de mieren legt zijn ze de weg kwijt.
Dit was redelijk onschuldig, totdat ze op een zomer met honderden tegelijk tussen de muren kwamen zetten in de bijkeuken. Er zat altijd al een scheur tussen de muur en de vloer. Maar de hele vloer zat onder de mieren.
Toen heeft mijn opa Roxasekt gehaald. Eerst heeft hij zelf gespoten. Maar vanwege zijn longaandoening moest hij het snel opgeven en stond hij buiten te kokhalzen. Toen ik later kwam mocht ik gaan spuiten. Theedoek voor mijn neus en mond en maar spuiten. Ik heb de hele spuitbus leeggespoten op die beesten. En vanwege dat middel kwamen er nog veel meer tussen de muren vandaan. De hele bijkeukenvloer was zwart. En dat is toch een ruimte van 4 bij 4. Ook een paar met vleugels trouwens. Ik denk dat er wel duizenden dode mieren hebben gelegen. Na die actie heb ik nog fijn een kwartier buiten staan kokhalzen.
Als je dus een laatste redmiddel zoekt: Roxasekt. Slecht voor je eigen longen. Maar die beesten gaan allemaal plat...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |