abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18792612
Ik heb pas een pak gekocht wat ik als een soort standaard pak voor feestjes enzo wil gebruiken. Lekker neutraal zwart pak met een lichte krijtstreep.

Ik wilde graag afwisselen met de overhemden. Wat voor kleur is nu echt leuk tegenwoordig? Mij lijkt lila wel aardig, maar die is haast nergens te krijgen...

En wat is de mode wat betreft de knoopjes van het jasje? Alle dicht, middelste alleen dicht? Wie verlicht mij?
  vrijdag 30 april 2004 @ 15:33:36 #2
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_18792738
Niet rose. Tenzij je graag met een boy naar huis komt.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
  vrijdag 30 april 2004 @ 15:34:32 #3
11845 Jipje
Ik heb em gezien hoor, echt!
pi_18792747
oranje
En knopen is geloof ik de onderste open laten... maar hangt er ook vanaf hoe je het draagt en wat je aan het doen bent (zitten/staan/lopen dus )
Ik ben niet lui, ik bespaar energie
Loesje

Australie is veel te leuk! En tijd gaat veel te snel....
pi_18793080
Staan dus, als ik zit doe ik hem wel helemaal open, is makkelijker lijkt me!

Roze kan leuk staan hoor. Mijn broertje heeft dat, maar ik wil dan eigenlijk wel een andere kleur.
  vrijdag 30 april 2004 @ 16:23:40 #5
34813 Jerommeke.nl
Jorasho.nl zul je bedoelen.
pi_18793349
Open is makkelijker denk ik, staat denk ik ook meestal wel leuker. Qua kleur, tsja, je kan eigenlijk alles wel erbij doen. Wit is dan de minst originele, maar wel de meest chique, dus dat is geheel afhankelijk van de situatie wat je kiest. Egale kleuren (dus geen hawai overhemd ) zou ik wel aanraden
pi_18793502
hé bah, lila. doe gewoon iets neutraals, denk ik dan
*BAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAM*
pi_18793723
roze is de mode
maar wit is natuurlijk gewoon stijlvol
Damn! We're in a tight spot!
pi_18794124
Bij een drieknoopspak: sometimes/always/never, voor het gebruiken van de knopen (van boven naar beneden that is).

Wat is er trouwens mis met roze overhemden?
Never try to outstubborn a cat.
pi_18796290
Vraag ik me ook af. Roze is cool. Ik wil juist met de overhemden een beetje kleur erin brengen. Wit is wat dat betreft inderdaad te gewoontjes. Geen wit dus.

Bedankt voor de tips over de knoopjes!
pi_18796987
kijk gewoon naar wat voor kleuren je mooi staan.(huidskleur, haarkleur)....... bij de een staan pasteltinten mooi en bij de ander bruintinten, rose of paars...., gewoon uitproberen.
Je gaat natuurlijk geen oranje blouse kopen als het je gezicht bijv. fletser, vlekkeriger maakt.
pi_18797098
Pasteltinten staan het beste naar mijn mening. Te knallerig is inderdaad niets voor mij nee!
pi_18797508
quote:
Op vrijdag 30 april 2004 20:04 schreef MadGuy het volgende:
Pasteltinten staan het beste naar mijn mening. Te knallerig is inderdaad niets voor mij nee!
Mee eens. Al is het wel makkelijk om er standaard wit overhemd bij te hebben.
pi_18797703
Uiteraard. Ik wil er ook een zwart overhemd bij, voor de überchique gelegenheden. En dan wat zomerse pastel overhemden, een blauwe, enzovoorts. Ter afwisseling.
pi_18797720
quote:
Op vrijdag 30 april 2004 20:31 schreef MadGuy het volgende:
Uiteraard. Ik wil er ook een zwart overhemd bij, voor de überchique gelegenheden. En dan wat zomerse pastel overhemden, een blauwe, enzovoorts. Ter afwisseling.
Zwart overhemd is zeer sexy .
pi_18797949
Waarom denk je dat ik er zo eentje wil dan, schatje!
pi_18798278
misschien een (schuin) gestreept overhemd...staat bijzonder vlot, en je kan het goed dragen zonder dat je een stropdas om hoeft te doen.
pi_18798835
Bedankt voor de tip, maar dat vloekt te ernstig met de krijtstreep ben ik bang. Hoe licht die ook moge zijn.
pi_18800336
Lichtblauw, met een passende stropdas heb ik
En bovendien past wit met een mooie Rode stropdas nog wel goed bij het pak

Mijn combinatie:

pi_18800513
Staat wel leuk ja! Ik denk ook uiteindelijk dat het zoiets wordt. Het is een informeel lente feestje, dus ik denk dat ik de stropdas even achterwege laat.
  vrijdag 30 april 2004 @ 22:48:56 #20
3185 Adelante
To let it go now
pi_18800621
wat meer gewaagde/aparte voorbeelden:

"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_18800663
Die bovenste heeft wel wat zomers en kan best, maar meer onder een wit of lichtbruin pak denk ik. Die tweede is niets voor mij denk ik. Toch bedankt!
pi_18800712
wit, lichtblauw, lila, roze, gelig, rood, lime, zwart... ga zo maar door.
mooie dikke stropdassen erbij, niet van die dunne knoopjes erin...

in de zomer bovenste knoopjes iets open, geen strop.

in de winter kun je er hele dunne coltruitjes onder dragen.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  vrijdag 30 april 2004 @ 22:55:16 #23
3185 Adelante
To let it go now
pi_18800786
de eerste was meer vanwege het niet standaard boordje, gestreept onder
een krijtstreep lijkt me een beetje te veel van het goede
de tweede heeft iets indiaas wel, en dat vind ik dan meer 's zomers
hoewel ik het zelf niet snel zou kopen. mocht ik eens wat anders willen
dan kan dat beter via een neutraal overhemd maar dan met
"vreemde" stropdas.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_18801289
Ja dat boordje viel me ook al op en sprak me ook wel redelijk aan inderdaad. je post was begrepen Adelante!

De kleuren van Dark Elf spreken me ook weer aan, en het stropdassen verhaal ook. Ik ga nu nog voor los, vanwege het eerder genoemde lentefeest.
  zaterdag 1 mei 2004 @ 11:01:48 #25
11845 Jipje
Ik heb em gezien hoor, echt!
pi_18806867
quote:
Op vrijdag 30 april 2004 20:32 schreef schatje het volgende:

[..]

Zwart overhemd is zeer sexy .
idd!
Ik ben niet lui, ik bespaar energie
Loesje

Australie is veel te leuk! En tijd gaat veel te snel....
pi_18806911
zwart overhemd onder zwart pak kan heel goed echter moet je heel erg goed op de kleur letten aangezien zwart ook een blauwige of een paarsige soms zelfs bruinige gloed kan hebben en dan staat het bij een echt diepzwart pak weer niet m.i.

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_18807450
@TS: ik zal je verlichten:

Kwa knoopjes is het simpel:het onderste knoopje gebruik je nooit, dat zit er puur voor de sier.

Bij 3knoops: begin bij het middelste. Hier kan, afhankelijk vd formailiteit vd gelegenheid, het bovijnste knoopje ook bij gesloten worden. Als je gaat zitten: alle knoopjes los uiteraard.

Bij 2knoops is de keuze nu dus ook duidelijk.....

Kwa kleur vh shirt: less is more, dus gewoon immer neutraal wit, no statement
Vermijd lichtblauw, da's voor ICTers

Als je een shirt koopt: let op een paar dingen icm het pak:

- De manchettten komen ongeveer 2 cm onder de mouwen vh jasje uit (leg je arm langs je lichaam). Manchet vh shirt komt net tot aan de muis vj hand. De mouw vh jasje is dus 2 cm korter. (helaas slaagt 95% vd mannelijke pakdragers hier niet in)

- Let op de harmonie tussen de kraag vh shirt en de kraag vh jasje. Als regel kan gelden: breedte vd kraag vh shirt is IETS smaller dan die vh jasje.

[ Bericht 17% gewijzigd door Solitarias op 01-05-2004 12:00:32 ]
pi_18807483
quote:
Op vrijdag 30 april 2004 15:33 schreef TrenTs het volgende:
Niet rose. Tenzij je graag met een boy naar huis komt.
TrenTs is net onder steen uitgekropen??
  zaterdag 1 mei 2004 @ 11:54:03 #29
16715 Mylene
*schatje*
pi_18807508
quote:
Op zaterdag 1 mei 2004 11:05 schreef DarkElf het volgende:
zwart overhemd onder zwart pak kan heel goed echter moet je heel erg goed op de kleur letten aangezien zwart ook een blauwige of een paarsige soms zelfs bruinige gloed kan hebben en dan staat het bij een echt diepzwart pak weer niet m.i.

Of zwart overhemd met witte boord .
  zaterdag 1 mei 2004 @ 12:47:02 #30
11798 Rtificial
[ahr-tuh-fish-uhl]
pi_18808314
quote:
Op zaterdag 1 mei 2004 11:49 schreef Solitarias het volgende:
@TS: ik zal je verlichten:

Kwa knoopjes is het simpel:het onderste knoopje gebruik je nooit, dat zit er puur voor de sier.

Bij 3knoops: begin bij het middelste. Hier kan, afhankelijk vd formailiteit vd gelegenheid, het bovijnste knoopje ook bij gesloten worden. Als je gaat zitten: alle knoopjes los uiteraard.

Bij 2knoops is de keuze nu dus ook duidelijk.....

Kwa kleur vh shirt: less is more, dus gewoon immer neutraal wit, no statement
Vermijd lichtblauw, da's voor ICTers

Als je een shirt koopt: let op een paar dingen icm het pak:

- De manchettten komen ongeveer 2 cm onder de mouwen vh jasje uit (leg je arm langs je lichaam). Manchet vh shirt komt net tot aan de muis vj hand. De mouw vh jasje is dus 2 cm korter. (helaas slaagt 95% vd mannelijke pakdragers hier niet in)

- Let op de harmonie tussen de kraag vh shirt en de kraag vh jasje. Als regel kan gelden: breedte vd kraag vh shirt is IETS smaller dan die vh jasje.
Helemaal mee eens, maargoed, ik ben dan ook absoluut niet modegevoelig.

Ik moet heel eerlijk zeggen dat als je iets modieuzer bent dan ik, je rustig een dunne col eronder kan dragen.

Lichtblauw? Tja, das nogal een ruime kleurenreeks op zich. Hangt ook samen met de stof e.d.

Zwart overhemd eronder staat super, zeker met de juiste das, maar is heeeeeel tricky. Je moet van tevoren met dat overhemd + pak in alle soorten licht gaan staan die je tegen gaat komen om zeker te weten dat er overeenstemming in de kleur is... Heel lastig... Maar wel mooi dus

Anyway, genoeg advies lijkt me
pi_18808571
als je het voor feestjes wilt gebruiken is zown donker oranje (niet zown doffe stof maar ook weer niet glimmend) wel mooi als je het kan hebben (huidskleur) donkerpaars en donkerblauw is ook wel leuk voor feestjes.
  zaterdag 1 mei 2004 @ 19:03:05 #32
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_18814654
Bedankt voor alle info, moslty appreciated!
  zaterdag 1 mei 2004 @ 19:20:54 #33
85179 SEX
Real Nigga Shit
pi_18815096
Tips van SEX

• Onderste knoopje altijd open laten.

• Lichtroze overhemd is tegenwoordig erg hip.

• Draag een sjaaltje van dunne stof als je steelo wilt maken. (Gucci)
  • Hey Bonita, glad to meet ya, For the kind of stunning newness I must have foreseen ya!
      zaterdag 1 mei 2004 @ 19:22:01 #34
    16715 Mylene
    *schatje*
    pi_18815125
    quote:
    Op zaterdag 1 mei 2004 19:20 schreef SEX het volgende:
    Tips van SEX

• Ik ben onder de indruk .
    pi_18815131
    quote:
    Tips van SEX

• Tip 1 klopt.

Hardroze is hip.

En dat sjaaltje is écht sneu.
    The gum you like, is coming back in style.
    pi_18815175
    quote:
    Op zaterdag 1 mei 2004 11:49 schreef Solitarias het volgende:

Anderhalve centimeter, om precies te zijn.

Voor de rest ben je zeer goed op de hoogte.

pi_18815212
    En we kopen overhemden van 100% katoen. Geen rare parelmoer-glans of synthetische rommel. Hóóguit een 80/20 mix katoen/polyester, zodat 't bijna niet te zien is.
      zaterdag 1 mei 2004 @ 19:40:19 #38
    85179 SEX
    Real Nigga Shit
    pi_18815519
    quote:
    Op zaterdag 1 mei 2004 19:22 schreef schatje het volgende:
    Ik ben onder de indruk .
    Ik ben van jou onder de indruk dat je zo'n grote mond hebt gekregen terwijl je een klein thais meisje
    bent. Als zogenaamde mode kenner zou je moeten weten wat ik bedoel. In plaats daarvan neem je
    me in de maling, ga even lekker buiten spelen met je knikkers, of maak misbruik van je privileges
    door een ban te geven met reden dat ik aan het flamen ben terwijl ik je alleen maar ergens op wijs.
    Hey Bonita, glad to meet ya, For the kind of stunning newness I must have foreseen ya!
      zaterdag 1 mei 2004 @ 19:41:49 #39
    85179 SEX
    Real Nigga Shit
    pi_18815553
    Johnny_Footballhero houd het maar bij football, net zoals vele andere mensen ben je bang om er
    origineel uit te zien en zal je net als de massa de trends volgen, anders zou je je angstig voelen.
    Hey Bonita, glad to meet ya, For the kind of stunning newness I must have foreseen ya!
      zaterdag 1 mei 2004 @ 19:46:52 #40
    3185 Adelante
    To let it go now
    pi_18815685

sjaaltjes en dan met name linnen en zijden,
    zijn superhip en trendy momenteel idd
      zaterdag 1 mei 2004 @ 20:14:50 #41
    19018 Brennie
    CCU nurse
    pi_18816352
    quote:
    Op zaterdag 1 mei 2004 19:40 schreef SEX het volgende:

[..]

Ik ben van jou onder de indruk dat je zo'n grote mond hebt gekregen terwijl je een klein thais meisje
    bent. Als zogenaamde mode kenner zou je moeten weten wat ik bedoel. In plaats daarvan neem je
    me in de maling, ga even lekker buiten spelen met je knikkers, of maak misbruik van je privileges
    door een ban te geven met reden dat ik aan het flamen ben terwijl ik je alleen maar ergens op wijs.
    SEX.. als je wat te zeggen hebt.. graag in het moderatietopic of anders via andere elektronische wegen..
    In dit topic graag ontopic!
    “A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
    pi_18816448
    quote:
    Op zaterdag 1 mei 2004 19:46 schreef Adelante het volgende:
    [afbeelding]

sjaaltjes en dan met name linnen en zijden,
    zijn superhip en trendy momenteel idd
    ]

puur mijn mening: afschuwelijk lelijk en fout
      zaterdag 1 mei 2004 @ 20:38:48 #43
    93574 yF
    Yvonneke
    pi_18816872
    Probeer eens een poloshirtje als je dat wat vind! Kan heel vlot staan
    Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin.
      zaterdag 1 mei 2004 @ 20:55:54 #44
    85179 SEX
    Real Nigga Shit
    pi_18817281
    quote:
    Op zaterdag 1 mei 2004 20:14 schreef Brennie het volgende:
    SEX.. als je wat te zeggen hebt.. graag in het moderatietopic of anders via andere elektronische wegen..
    In dit topic graag ontopic!
    Okee is goed.
    pi_18823699
    een effen t-shirtje is ook goed onder een pak als je casual wil gaan tegenwoordig. Let wel op dat je niet een heel hoog boord hebt dan.
      zondag 2 mei 2004 @ 00:30:34 #46
    60574 Joran-Joran
    Denkt er het zijne van
    pi_18823935
    quote:
    Tips van SEX

• steelo
      zondag 2 mei 2004 @ 00:59:12 #47
    85179 SEX
    Real Nigga Shit
    pi_18824587
    quote:
    Op zondag 2 mei 2004 00:30 schreef Joran-Joran het volgende:
    steelo
    smack my bitch up
      zondag 2 mei 2004 @ 19:39:00 #48
    69950 MadGuy
    Fever Ray
    pi_18838290
    Ben vandaag maar even de WE ingedoken en ik heb twee leuke overhemdjes gekocht; een zwarte en een gifgroene. Chique en casual. IK zag ook leuke stropdassen, maar die komen later wel (vielen nu nog even niet in mijn budget).
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')