abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 30 april 2004 @ 12:56:42 #1
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_18790690






Specs:
midengine V12
3 liter
483pk @ 7800 toeren
RWD
420mm lockhead hydrolics remmen
330 kph


The W163 is much the same as the W154 aside from the new bodywirk and the M 163 V12 engine. Chassis and suspension components are almost unchanged compared to the W125.

Braking was much improved compared to the earlier W125 and W25 designs. The largest drum diameter that fit within the limits of the rim were used. Inside each drum was twin light-alloy shoes which were operated by hydraulic pistons. Cooling to the drum was ample with the inclusion of angled veins which moved the air centrifugally over the out side of the drum.

Of special interest is the position within which the engine was mounted. The V12 sat at a downward angle compared to the chassis. This allowed for the driveshaft to incline downwards, sitting lower near the rear of the car. This meant driver's seat could be mounted lower which resulted in a lower center of gravity. This drivetrain setup is also observed in the type W154.

In 1938 the AIACR restricted engine size such that the upper limit of engine capacity was limited to 4.5 liters unsupercharged and 3.0 litres supercharged. The result of this regulation caused a slight decrease in power for grand prix cars. In general, 1939 cars had the same power as that of the earlier unrestricted 750kg forumla cars. This meant the new 3-litre formula rules failed to reduce the speeds involved in forumla racing . Furthermore, remarkable improvements in road handling, braking and aerodynamics for the 1938 & 39 seasons kept the cars ahead of their 1937 unrestricted predecessors.
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  FOK!fossiel vrijdag 30 april 2004 @ 12:58:16 #2
8133 LWaS
Papa van Daan!
pi_18790712
Nog ff h9ier ok posten dak ga werken

pi_18790719
quote:
Op vrijdag 30 april 2004 12:56 schreef Xtreem het volgende:

[..]

matige auto... te hoog/overhellen.... maar ja, hij zal nog wel geen echte auto kunnen betalen


volgende SC staat klaar
Ja het is geen auto voor het betere bochten werk, maar als je al aan het gaspedaal denkt gaat ie "VROemmm" Alle opties, alles electrisch, ik vond het wel een relaxte bak
  vrijdag 30 april 2004 @ 13:09:26 #4
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_18790873
Ik kom kruipend naar land der levenden......
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  vrijdag 30 april 2004 @ 13:17:27 #5
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_18790987
quote:
Op vrijdag 30 april 2004 12:58 schreef BoJo het volgende:

[..]

Ja het is geen auto voor het betere bochten werk, maar als je al aan het gaspedaal denkt gaat ie "VROemmm" Alle opties, alles electrisch, ik vond het wel een relaxte bak
en ik blijf het een kutbak vinden
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_18791035
quote:
Op vrijdag 30 april 2004 13:17 schreef Xtreem het volgende:

[..]

en ik blijf het een kutbak vinden
dat mag
Je moet trouwens wel opletten blijven en steeds sturen want tis nogal lastig in een rechte lijn te rijden met dat ding. Maar die v8 is gewoon een beest
  vrijdag 30 april 2004 @ 13:21:38 #7
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_18791059
quote:
Op vrijdag 30 april 2004 13:20 schreef BoJo het volgende:

[..]

dat mag
Je moet trouwens wel opletten blijven en steeds sturen want tis nogal lastig in een rechte lijn te rijden met dat ding. Maar die v8 is gewoon een beest
dat zeg ik, kut bak
maar 'k ben nooit een fan van US bakken geweest.....
<ben te lui om op te zoeken> specs?
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_18791090
Jeep Grand Cherokee 5.2i V8 Limited
uit 1996/1997 geloof ik

MOTOR
aantal cilinders 8
kleppen per cilinder 2
cilinderinhoud 5216 cm3
boring x slag 99,3 x 84,1 mm
compressieverh. 9,1:1
max. vermogen 155 kW (211 pk)
4300tpm
max. koppel 400 Nm
3000tpm

PRESTATIES
topsnelheid 180 km/h
acceleratie 0-100 km/h 9,5 s
verbruik binnen b.k. 21.3 l/100km
verbruik buiten b.k. 12.5 l/100km
verbruik gecombineerd 15,7 l/100km
  vrijdag 30 april 2004 @ 13:28:26 #9
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_18791168
quote:
Op vrijdag 30 april 2004 13:23 schreef BoJo het volgende:
Jeep Grand Cherokee 5.2i V8 Limited
uit 1996/1997 geloof ik

PRESTATIES
topsnelheid 180 km/h
acceleratie 0-100 km/h 9,5 s
verbruik binnen b.k. 21.3 l/100km
verbruik buiten b.k. 12.5 l/100km
verbruik gecombineerd 15,7 l/100km
zo'n oud kreng...
en ei'k best wel traag (9,5, 180) voor een 5 liter V8
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_18791208
quote:
Op vrijdag 30 april 2004 13:28 schreef Xtreem het volgende:

[..]

zo'n oud kreng...
en ei'k best wel traag (9,5, 180) voor een 5 liter V8
Ach het was weer eens wat anders
  vrijdag 30 april 2004 @ 13:36:16 #11
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_18791284
moge
  vrijdag 30 april 2004 @ 13:48:59 #12
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_18791444
Xtreem, lees je nog wel slowchats, of helemaal niet meer?

[PTA Slowchat] Toyota Celica 162 (1e blz, in het midden)

schade dus. en mijn karboupload is op dit moment offline dus kan ik niet zo 1-2-3 een foto posten.
doe ik wel z.s.m.

en de koppeling wordt maandag gerepareerd. schadeexpert komt dan ook kijken. waarschijnlijk voor rond de 900 euro schade.
  vrijdag 30 april 2004 @ 13:51:57 #13
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_18791483
* Xtreem gelezen

daadster bekend? heb je d'r geslagen? zij doet betalen?
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  vrijdag 30 april 2004 @ 13:55:34 #14
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_18791538
quote:
Op vrijdag 30 april 2004 13:51 schreef Xtreem het volgende:
* Tjabbo gelezen

daadster bekend? heb je d'r geslagen? zij doet betalen?
bekend. niet geslagen. wel betalen.
vrouwtje heeft zich direct gemeld. erg netjes.

zoals gezegd, maandag wordt de hoogte van het bedrag bepaald, en dat krijg ik netjes uitgekeerd als alles goed gaat.

Dan laat ik de auto uitdeuken, een nieuw voorscherm plaatsen en door iemand in de vrije tijd spuiten. Ik wil dan ook direct de spiegels (zit een kras op) en de voorbumper (is lelijk vanwege steenslag) spuiten.

tenminste, dat is de bedoeling in eerste instantie.
pi_18791732
ik zit net ff bij de postaantallen te kijken... Ik post echt teveel... Dit is van week 17...

0048 - 00799 (00867) MutZ 400
0049 - 00131 (00133) CherrymoonTraxx 386
0050 - 00102 (00105) ook_gek 385
[18:02:51] &lt;Lynx666&gt; Jij bent erg op je eigen speciale manier, MutZ :')
&lt;gr8w8&gt;bitch
pi_18791761
quote:
Op vrijdag 30 april 2004 13:55 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

bekend. niet geslagen. wel betalen.
vrouwtje heeft zich direct gemeld. erg netjes.

zoals gezegd, maandag wordt de hoogte van het bedrag bepaald, en dat krijg ik netjes uitgekeerd als alles goed gaat.

Dan laat ik de auto uitdeuken, een nieuw voorscherm plaatsen en door iemand in de vrije tijd spuiten. Ik wil dan ook direct de spiegels (zit een kras op) en de voorbumper (is lelijk vanwege steenslag) spuiten.

tenminste, dat is de bedoeling in eerste instantie.
Dat is vaak wel een voordeel van schade.
Je kan dan meteen even de rest wat er al stuk was ofzo meteen oplappen
Doen 'wij' ook
  vrijdag 30 april 2004 @ 14:12:11 #17
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_18791780
quote:
Op vrijdag 30 april 2004 14:11 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Dat is vaak wel een voordeel van schade.
Je kan dan meteen even de rest wat er al stuk was ofzo meteen oplappen
Doen 'wij' ook
hebben 'jullie' ook schade gereden? eigen schuld of de ander?
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  vrijdag 30 april 2004 @ 14:12:29 #18
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_18791785
quote:
Op vrijdag 30 april 2004 14:11 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Dat is vaak wel een voordeel van schade.
Je kan dan meteen even de rest wat er al stuk was ofzo meteen oplappen
Doen 'wij' ook
inderdaad.

geluk bij een ongeluk noem ik het maar
pi_18791795
quote:
Op vrijdag 30 april 2004 14:12 schreef Xtreem het volgende:

[..]

hebben 'jullie' ook schade gereden? eigen schuld of de ander?
Schuld van de ander.. die had net 3 maanden zijn rijbewijs
En wij de achterkant in elkaar en hij een krasje op zijn nummerplaat Verdomme.
  vrijdag 30 april 2004 @ 14:22:41 #20
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_18791925
quote:
Op vrijdag 30 april 2004 14:12 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Schuld van de ander.. die had net 3 maanden zijn rijbewijs
En wij de achterkant in elkaar en hij een krasje op zijn nummerplaat Verdomme.
got picts?
pi_18791982
quote:
Op vrijdag 30 april 2004 14:22 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

got picts?
Ja, maar deze zijn wel alleen van de achterkant en dus niet de binnenkant
Binnenkant ziet er best wel erg uit, maar het wordt gemaakt
Het zijn hele grote foto's.. sorry daarvoor

Achterkant:
http://www.carpcatcher.nl/users/Anne/schade/Schade1.JPG

Schuin achter:
http://www.carpcatcher.nl/users/Anne/schade/Schade2.JPG

Zijkant: (De naad bij de deur wordt steeds kleiner en de auto moet dus op de richtbank)
http://www.carpcatcher.nl/users/Anne/schade/Schade3.JPG
http://www.carpcatcher.nl/users/Anne/schade/Schade4.JPG
pi_18791992
quote:
Op vrijdag 30 april 2004 14:09 schreef MutZ het volgende:
ik zit net ff bij de postaantallen te kijken... Ik post echt teveel... Dit is van week 17...

0048 - 00799 (00867) MutZ 400
0049 - 00131 (00133) CherrymoonTraxx 386
0050 - 00102 (00105) ook_gek 385
Waar kun je die vinden? Sinds t vernieuwd is kan ik t nl niet meer vinden
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_18792011
quote:
Op vrijdag 30 april 2004 14:27 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Waar kun je die vinden? Sinds t vernieuwd is kan ik t nl niet meer vinden
beetje user-posting stats deel 4
pi_18792104
quote:
Op vrijdag 30 april 2004 14:27 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Waar kun je die vinden? Sinds t vernieuwd is kan ik t nl niet meer vinden
0160 - 00648 (00672) PeuRac 196
[18:02:51] &lt;Lynx666&gt; Jij bent erg op je eigen speciale manier, MutZ :')
&lt;gr8w8&gt;bitch
pi_18792164
0160 - 00421 (00431) -Hans- 196
0160 - 00648 (00672) PeuRac 196
0160 - 02789 (03211) melanie_the_miss 196

Aantal posts: 6020 (gemiddeld 16 per dag)

Het gaat niet goed met me (afgezien van dat ik nog steeds ziek ben, en morgen om 4u moet opstaan )
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')