quote:
Voor degenen die het programma niet kennen: iedere week heeft de gast een tiental televisiefragmenten uitgekozen die we in andere programma's over televisiegeschiedenis een miljoen keer eerder zagen en na het vertonen van ieder fragment wordt er een eind uit de nek geluld door de presentator/interviewer en z'n gast van de week. Je moet zeker kijken als je op de hoogte wil blijven van open deuren die met veel getoeter worden ingetrapt, touwen die nergens aan vast te knopen zijn, droog brood dat door geen hond meer wordt gelust, land dat nog onmogelijk kan worden bezeild, loeven die bij het leven worden afgestoken, gestotter, gestamel, gezemel, geneuzel, opgeschep, gewinkwinknutchnutch, kijk 'ns mama zonder handen en ik zei in 1984 al dat die muur in Berlijn nog 'ns zou vallen en net daarom heb ik dit fragment gekozen uit een film die de grote Eisenstein in 1921 gedraaid heeft. Reeds.
Ik hoop er elke keer weer het beste van, maar het kan me maar zelden boeien. Toch ga ik het ook ditmaal weer proberen. Zijn er meer kijkers?
[Dit bericht is gewijzigd door SunChaser op 04-08-2001 11:08]
quote:Ik vind dat het er maar net aan ligt, wie de zomergast is. De aflevering met Raoul Heertje vorig jaar was heel aardig. Dit jaar zijn er ook wel een paar die interessant kunnen zijn...
Op zaterdag 04 augustus 2001 02:50 schreef SunChaser het volgende:
Zomergasten is het meets saaie programma op de Nederlandse TV dat er ooit in gemaakt. Een spuuglelijk decor, gasten die niks te vertellen hebben en Adriaan van Dis. Nee, die drie uur zijn niet aan mij besteed.
Het is een prachtig programma,waar je de hele avond voor gaat zitten.
Als het aan mij lag zonden ze nog een keer de avond van Ischa Meijer uit,met steeds zo'n blokje 'erg'.
Geweldig!
Dit jaar verwacht ik niks van Sylvia Toth, dus dat wordt de leukste uitzending.
Een verschrikkelijk serieus mensje.
En haar haar was ook raar.
quote:Ik vond haar wel aardig, maar idd weinig spectaculair.
Op maandag 06 augustus 2001 00:36 schreef tong80 het volgende:
Het was weer dodelijk saai.Een verschrikkelijk serieus mensje.
En haar haar was ook raar.
Ze nemen zichzelf altijd zo ontzettend serieus als ze daar zitten met Van Dis tegenover zich.
Bij de weg, klopt dat gasten vaak erg serieus over komen bij Van Dis. Merkte echt dat ze ook niet echt lekker ontspannen was. Beetje op haar hoede.
Verder vond ik het eigenlijk onverwacht boeiend. Heb nooit eerder naar Zomergasten gekeken (vakantie, te mooi weer, etc) maar ga zeker de volgende zondagen ook even kijken.
quote:Ik heb dat stuk van Brusselmans gelezen en wat een walgelijke zelfingenomen blaaskaak is dat...
Op zaterdag 04 augustus 2001 01:42 schreef PingPong het volgende:
Wederom geprolongeerd op de zondagavond: Zomergasten. Voor degenen die het programma niet kennen, Herman Brusselmans legt het uit in Vara TV Magazine:
(bron Nieuwe Revu)
quote:Een tafel vol met spiekbriefjes, dat is ook geen gezicht.
Op vrijdag 10 augustus 2001 17:35 schreef Manono het volgende:
Al had Wim kan het vast beter gedaan.
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 17:55 schreef tong80 het volgende:
Een tafel vol met spiekbriefjes, dat is ook geen gezicht.:P
quote:Hij is de laatste gast, dus reken maar uit.
Op zondag 12 augustus 2001 20:52 schreef Koekepan het volgende:
Wanneer komt Youp van 't Hek?. Wie weet dat?
quote:Zou ze met een plat Haags accent ook zover gekomen zijn,denk je?
Op zondag 12 augustus 2001 22:02 schreef MrPopocatepetl het volgende:
wat een kakkarrrrrrrrrrr is die sylvia toth zeg
Er is een verschil tussen ABN spreken en kakker zijn.
quote:<Offtopic>
Op zondag 12 augustus 2001 22:39 schreef shmoopy het volgende:[..]
Zou ze met een plat Haags accent ook zover gekomen zijn,denk je?
Er is een verschil tussen ABN spreken en kakker zijn.
SHHHHHMOOOOOOOOOOOOOPYYYYYYYYYYYy
</offtopic>
La Tóth heeft zich dus net omgekleed tijdens een fragment. En dan daarna natuurlijk even terloops melden dat ze iets van Issey Miyake aanheeft. Ze komt ook steeds terug op haar vermogen. Wel heel goedkoop om zo met je rijkdom te koop te lopen.
quote:Wedden dat ie zich halverwege ook gaat omkleden?!
Op zondag 12 augustus 2001 23:51 schreef Bazyx het volgende:
Ik denk dat die avond met Youp het interessantst wordt.
quote:
Op zondag 12 augustus 2001 23:53 schreef tong80 het volgende:[..]
Wedden dat ie zich halverwege ook gaat omkleden?!
quote:Wat?
Op zondag 12 augustus 2001 23:55 schreef Purno het volgende:
Wat een vreemd Star Wars kostuum heeft ze nu aan?
.
Ik ga snel kijken..
quote:Joh, das een Issey Miyake! Dat is heeeeel duur! Maar dat maakt voor haar niet uit, want ze heeft ondertussen al wel tien keer verteld hoe veel geld ze wel niet heeft.
Op zondag 12 augustus 2001 23:55 schreef Purno het volgende:
Wat een vreemd Star Wars kostuum heeft ze nu aan?
quote:Misschien schuiven Büch en Mulder ook nog aan.
Op maandag 13 augustus 2001 00:23 schreef Adelante het volgende:
volgende week barend en van dorp te gast
quote:Dat vind ik dus absoluut niet, van Dis liet vrij vaak een opmerking van toth voor wat het was terwijl het juist wel intressant zou zijn als ie 's doorvroeg, daardoor blijft 't m.i. toch iets te veel op de vlakte. Beetje jammer dat ik nu geen voorbeelden kan bedenken, zaterdag misschien ;-).
Op zondag 12 augustus 2001 23:51 schreef Bazyx het volgende:
Van Dis is best goed, hij weet Toth precies op de goede plekken te raken.
Ik vind haar alleen niks als gast, stomme doos. Ik denk dat die avond met Youp het interessantst wordt.
Verder vond ik het wel een goede gast, ze had zich prima voorbereid met goede fragmenten en had opzich ook wel wat te vertellen. Tja dat ze zich omkleed moet ze zelf weten, ik denk niet dat ze daar bijbedoelingen bij heeft gehad. Ik kan me niet voorstellen dat het je in die positie ene hol intresseert wat de buitenwereld van je denkt eigelijk. Het is in elk geval een geslaagde aktie om het imago van toth (en boonstra) weer wat omhoog te trekken.
quote:Toth heeft zelf gewoon erg weinig te bieden. Ze kan goed een bedrijf leiden en schijnheilig doen, maar daar blijft het bij. Telkens als Van Dis wat dieper wilde gaan ging ze erg zachtjes praten. Zodra het weer over tennis of iets oppervlakkigs ging, werd ze enthousiast.
Op maandag 13 augustus 2001 00:36 schreef hoihepiet het volgende:[..]
Dat vind ik dus absoluut niet, van Dis liet vrij vaak een opmerking van toth voor wat het was terwijl het juist wel intressant zou zijn als ie 's doorvroeg, daardoor blijft 't m.i. toch iets te veel op de vlakte. Beetje jammer dat ik nu geen voorbeelden kan bedenken, zaterdag misschien ;-).
Verder vond ik het wel een goede gast, ze had zich prima voorbereid met goede fragmenten en had opzich ook wel wat te vertellen. Tja dat ze zich omkleed moet ze zelf weten, ik denk niet dat ze daar bijbedoelingen bij heeft gehad. Ik kan me niet voorstellen dat het je in die positie ene hol intresseert wat de buitenwereld van je denkt eigelijk. Het is in elk geval een geslaagde aktie om het imago van toth (en boonstra) weer wat omhoog te trekken.
Ze was inderdaad goed voorbereid, het leek wel een spreekbeurt af en toe...
Dat het zo verliep vanavond lag echt aan de gast, niet aan Van Dis.
quote:Sorry maar ik ben het totaal niet met je eens. Ik had het idee dat van Dis onder de indruk was van toth en op een of andere manier niet door durfte te vragen. Ik had 't idee dat toth wel dieper op een aantal onderwerpen in wilde gaan maar dat door van Dis niet goed uit de verf kwam.
Op maandag 13 augustus 2001 00:50 schreef Bazyx het volgende:[..]
Toth heeft zelf gewoon erg weinig te bieden. Ze kan goed een bedrijf leiden en schijnheilig doen, maar daar blijft het bij. Telkens als Van Dis wat dieper wilde gaan ging ze erg zachtjes praten. Zodra het weer over tennis of iets oppervlakkigs ging, werd ze enthousiast.
Ze was inderdaad goed voorbereid, het leek wel een spreekbeurt af en toe...
Dat het zo verliep vanavond lag echt aan de gast, niet aan Van Dis.
Misschien dat 't type gast en daarmee de fragmenten je niet lagen, ik vond 't in elk geval zeer geslaagd op de slechte van Dis na dan.
quote:Het type gast lag me inderdaad niet, de fragmenten vond ik best leuk. Ik geloof echt niet dat Van Dis onder de indruk was, integendeel. Ik ook niet, misschien is dat het.
Op maandag 13 augustus 2001 01:16 schreef hoihepiet het volgende:[..]
Sorry maar ik ben het totaal niet met je eens. Ik had het idee dat van Dis onder de indruk was van toth en op een of andere manier niet door durfte te vragen. Ik had 't idee dat toth wel dieper op een aantal onderwerpen in wilde gaan maar dat door van Dis niet goed uit de verf kwam.
Misschien dat 't type gast en daarmee de fragmenten je niet lagen, ik vond 't in elk geval zeer geslaagd op de slechte van Dis na dan.
Die Toth boeide niet echt (beetje erg braaf), jammer dat ik haar 2e out fit niet heb kunnen bewonderen. Had ze ook andere juwelen om?
quote:Nope.
Op maandag 13 augustus 2001 10:06 schreef Kimmie het volgende:
Had ze ook andere juwelen om?
quote:Volgens mij vond hij haar ook niet zo heel aardig -> mutserig tiep.
Op maandag 13 augustus 2001 01:22 schreef Bazyx het volgende:
Ik geloof echt niet dat Van Dis onder de indruk was,
quote:Volgens mij was dat wederzijds.
Op maandag 13 augustus 2001 15:56 schreef Eightball het volgende:[..]
Volgens mij vond hij haar ook niet zo heel aardig -> mutserig tiep.
Ik had het idee dat haar hele aanwezigheid in het programma een strak geregisseerd toneelstuk was, zonder enige spontaniteit. Een tragedie eigenlijk.
Vroeger duurde zo'n programma zelfs 5 uur. Nemen ze dat in een dag op eigenlijk??
quote:En daar kwam de ware aard boven!
Op maandag 13 augustus 2001 19:46 schreef Maggiblokje het volgende:
Volgens mij viel dat zigeunerorkest haar tegen, ogen zeggen veel.
Toen ze te horen kreeg dat ze opname's van haar vader zou krijgen. Geen: "Goh, wat leuk!", geen: "Dat had je nou niet hoeven doen!". Zelfs niet een bedankje voor de vorm. Alleen maar onmiddelijk: Ïs dat beloofd?", alsof ze de man niet vertrouwd. Sneu hoor.
quote:Dat stukje heb ik dus net niet gezien.
Op dinsdag 14 augustus 2001 17:38 schreef slechts_op_bezoek het volgende:[..]
En daar kwam de ware aard boven!
Toen ze te horen kreeg dat ze opname's van haar vader zou krijgen. Geen: "Goh, wat leuk!", geen: "Dat had je nou niet hoeven doen!". Zelfs niet een bedankje voor de vorm. Alleen maar onmiddelijk: Ïs dat beloofd?", alsof ze de man niet vertrouwd. Sneu hoor.
Overigens, het is live.
quote:Idd. 'Wat is dat voor malligheid?'
Op maandag 13 augustus 2001 11:50 schreef SunChaser het volgende:
Het eerste wat ik tegen die Van Dis zou zeggen is: lul toch eens normaal man.
En het publiek vond het nog leuk ook.
quote:Top toch? Beetje rellen/discussie..
Op zondag 19 augustus 2001 14:40 schreef SunChaser het volgende:
Leuk, drie mannen die elkaar niet laten uitspreken danwel niet nar elkaar luisteren
Is het al bekend wat er uitgezonden gaat worden ?
quote:Oh yes, wat dacht je van de opening van het WK in Argentinië in 1978 (waar B&vD ook waren) met dictator Videla. Prettig ook dat Adriaan van Dis in de eerste aflevering van Zomergasten liet weten dat hij zich totaal niet interesseert voor alles wat met sport te maken heeft.
Op zondag 19 augustus 2001 14:42 schreef Mike het volgende:
Als we maar niet de hele avond politiek-correcte momenten van Frits Barend krijgen...Is het al bekend wat er uitgezonden gaat worden ?
quote:Dat is juist het probleem, hij is ijdel maar laat te weinig zijn eigen mening zien. Hierdoor worden de gasten niet geprovoceerd. En kabbelt het vaak in een sukkeldraf naar het einde toe. Helaas.
Op zondag 19 augustus 2001 19:57 schreef SunChaser het volgende:
Adriaan van Dis is toch alleen geinteresseerd in zichzelf?
van Dorp en Barend, of Barend en van Dorp zoals andere mensen zeggen, zullen hem ook aan de tand gaan voelen, denk ik. Hierdoor zal het wel levendiger worden dan de vorige twee slaapmiddel vervangende afleveringen.
Hij is namelijk meesterlijk in het subtiel aanroeren van zaken waar de gast het duidelijk niet over wil hebben.
Kom niet aan Adriaan!
Veel plezier met BvD zonder Mulder,kijken of er een beetje vaart in zit.
Ze gaan opeens ook zo raar praten.
* shmoopy heeft er zin in.
quote:Jij zit er het dichtst bij,liefie.
Op zondag 19 augustus 2001 22:10 schreef tong80 het volgende:
Kun je de chips even doorgeven meissie?
Toch
quote:Dat vond ik ook al zo opvallend. Hij zij ook iets over de koningin: 'Dat is het enige onderwerp waar ik het niet over wil/ kan hebben.' Maar uiteindelijk werden er zo veel vragen ontweken.
Op maandag 20 augustus 2001 00:43 schreef Kirk Olson het volgende:
Van Dorp vond ik soms wat schijnheilig bijvoorbeeld over politici die ontwijkend antwoorden; maar wel zelf tot drie keer toe ergens geen woord over willen zeggen.
Ook een beetje triest dat Barend en van Dorp over alles een zelfde mening lijken te hebben. Ze vallen elkaar nooi t af en hebben alleen maar respect voor elkaar. Dat gaf een beetje een 2 tegen 1 situatie, waardoor ze van Dis eigenlijk een beetje 'overmeesterden'.
Trouwens wel veel leuke en interessante fragmenten
Jammer dat Hazes niet meer aan bod kwam.
Heb t laatste half uur gezien en net zoals ik dacht waren het 3 mannen die niet naar elkaar luisterden. Wat ik wel intrigerend vond waren die beelden van het Heizelstadion.
Volgende week dus Van 't Hek die het zonder beelden moet foen van Menno Buch en Sexquize on the Beach.
Interessantere fragmenten dan de twee dames hiervoor ook.
Verder viel het me heel erg mee. Ik had verwacht dat door de desinteresse van Van Dis in sport het een vreselijke uitzending zou worden, maar dat viel reuze mee. Verder is er ook over dingen gekletst die Barend en van Dorp meestal ontwijken, al beleven ze ook nu over wat dingen stil.
Voor alle fans en haters:
Nu in Zomergasten:
Youp van 't Hek.
quote:En achteraf toch inclusief beelden van Menno Buch
Op maandag 20 augustus 2001 11:30 schreef SunChaser het volgende:
Volgende week dus Van 't Hek die het zonder beelden moet foen van Menno Buch en Sexquize on the Beach.
"Een van 't Hekje doen"
Heel hard roepen dat iemand van jou de k*nker moet krijgen,
en als je merkt dat dat toch niet goed valt ineens zeggen:
"Ja,nee,maar dan heb je niet goed gelezen."
En de avond begon zo mooi,
met het doelpunt van van Basten,en een stukje uit Festen.
* shmoopy schudt meewarig het hoofd...
quote:Ik schudt even met je mee.
Op zondag 26 augustus 2001 23:02 schreef shmoopy het volgende:
Mag ik een nieuwe uitdrukking lanceren?"Een van 't Hekje doen"
Heel hard roepen dat iemand van jou de k*nker moet krijgen,
en als je merkt dat dat toch niet goed valt ineens zeggen:
"Ja,nee,maar dan heb je niet goed gelezen."En de avond begon zo mooi,
met het doelpunt van van Basten,en een stukje uit Festen.* shmoopy schudt meewarig het hoofd...
"Iedereen moet doen wat ie zelf wil, maar ik verbaas me er over"
Ja,ja...eerst iedereen te kakken zetten en dan het weer afzwakken, want ohwee als de kassa opeens niet meer rinkelt.
edit-typo-edit
[Dit bericht is gewijzigd door golfer op 26-08-2001 23:47]
Ik moet het n.l. altijd eerst van iemand zelf horen om het te geloven.
Krantenartikelen zijn maar al te vaak onbetrouwbaar vind ik.
Jammer Youp...
Vin je ineens niet meer zo leuk..
De vieze man, van Van Kooten.
Blijft geweldig om terug te zien.
[Dit bericht is gewijzigd door golfer op 26-08-2001 23:53]
quote:Jah Topper!
Op zondag 26 augustus 2001 23:53 schreef golfer het volgende:
quote:La vie devant soi,
Op zondag 26 augustus 2001 23:53 schreef golfer het volgende:
Hoewel ie wel nu weer iets goed maakt met het uitkiezen van 1 van mijn favo TV-momenten:De vieze man, van Van Kooten.
Nee, nee... dan léés je niet goed..
Haha...
[Dit bericht is gewijzigd door Dubbelzuurrr op 27-08-2001 00:41]
quote:Fokje (of iemand die het programma geheel heeft gezien) kun je mij vertellen wat van Dis zei over de column van Y. en hoe Y. zich precies verweerde, ben ik erg benieuwd naar nl.
Op maandag 27 augustus 2001 00:19 schreef fokje het volgende:
Ja, er zaten best aardige stukjes tussen. Hoewel ik vond dat hijzelf niet zoveel opzienbarends te zeggen had, behalve dan het bagatelliseren van zijn column. Een beetje zo-zo allemaal....
quote:Ha, Van Dis was het er volgens mij niet mee eens, al heeft hij dat niet zo expleciet gezegd. "Maar die vrouw is toch gek?!" "En omdat ik zeg dat ik kanker heb wens je het me toe?" "Ik vind dat die vrienden van SV haar moesten terugfluiten, jaren terug". Zo heeft Van Dis het ongeveer gezegd, in die strekking althans.
Op maandag 27 augustus 2001 00:44 schreef Cosma-Shiva het volgende:[..]
Fokje (of iemand die het programma geheel heeft gezien) kun je mij vertellen wat van Dis zei over de column van Y. en hoe Y. zich precies verweerde, ben ik erg benieuwd naar nl.
[Dit bericht is gewijzigd door fokje op 27-08-2001 01:00]
Liefs,
Helga
Van Dis stuurde aan op 'te ver gaan', 'kwaad worden' enz., waarna hij dus de gewraakte column aanhaalde. Natuurlijk zei van Dis: "Kijk, je wenst hier iemand letterlijk kanker toe." Vervolgens zegt van 't Hek "Nee, nee.. dan lees je verkeerd". Om z'n stelling kracht bij te zetten zei hij nagenoeg direct nadat van Dis het stuk voorlas: "Ja, nee, maar je leest niet de hele column, het ging eigenlijk over een vriend van mij die aan kanker gestorven is." Dus hij heeft wel wat gehad aan z'n ingebouwde verantwoordingswaarborg, maar niet veel. Uiteraard ook nog even vertellen over hoeveel kankerpatiënten hem wel niet geschreven hadden met positieve reacties (ook negatieve reacties, maar niet van kankerpatiënten). Verder was het eigenlijk niet veel meer dan "Ja... je weet wel hoe dat gaat.. je wenst natuurlijk niemand kanker toe, maar ja, je bent kwaad, en dan schrijf je zoiets." En dan 5x. Dat en een verhaaltje over het verwerpelijke gedrag van Singh Varma, dat was het eigenlijk.
quote:Hij begon een onsamenhangend verhaal over dat het eigenlijk meerdere column waren (blijkbaar om een context te suggereren),en zei toen dingen als:"Ja,maar dat meen ik natuurlijk niet écht."
Op maandag 27 augustus 2001 00:44 schreef Cosma-Shiva het volgende:[..]
Fokje (of iemand die het programma geheel heeft gezien) kun je mij vertellen wat van Dis zei over de column van Y. en hoe Y. zich precies verweerde, ben ik erg benieuwd naar nl.
Voor Cosma-Shiva:
Van Dis las uit de column dat youp vond dat TSV maar kanker ingespoten moest worden, omdat ze bewust had gespot cq. misbruik had gemaakt van kankerpatienten. Hij claimde de eerste te zijn die het vanuit het oogpunt van kankerpatienten bekeek. Van Dis vroeg vervolgens of het voorwenden van kanker reden was om iemand die ziekte toe te wensen. Youp, geschrokken dat hij dus iemand kanker had toegewenst, krabbelde terug met door te zeggen dat hij het niet letterlijk zo bedoelt, maar dat het een uitting van kwaadheid was. Van Dis probeerde nog te opperen dat TSV geestelijk ziek was, maar youp hield vast aan het idee dat ze kanker voorwende om aan haar financiele situatie te ontkomen. Had interessant, maar ook sfeerbedervend kunnen worden, dus Van Dis ging er niet verder op in.
[Dit bericht is gewijzigd door Dopamine op 27-08-2001 01:09]
quote:Voor mij dat orkestje uit Albanië. Prachtige muziek en mooie koppen.
Op maandag 27 augustus 2001 01:00 schreef Helga het volgende:
Het programma wordt zaterdagmiddag herhaald, vanaf 14.00 uur... Maar wat waren de highlights, afgezien van het gesprek over die column? Wie o wie...Liefs,
Helga
quote:Ja,da's beter.
Op maandag 27 augustus 2001 01:02 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
Ik heb het helemaal gezien, en het stuk over de column was eigenlijk erg magertjes, van zowel van 't Hek als van van Dis.Van Dis stuurde aan op 'te ver gaan', 'kwaad worden' enz., waarna hij dus de gewraakte column aanhaalde. Natuurlijk zei van Dis: "Kijk, je wenst hier iemand letterlijk kanker toe." Vervolgens zegt van 't Hek "Nee, nee.. dan lees je verkeerd". Om z'n stelling kracht bij te zetten zei hij nagenoeg direct nadat van Dis het stuk voorlas: "Ja, nee, maar je leest niet de hele column, het ging eigenlijk over een vriend van mij die aan kanker gestorven is." Dus hij heeft wel wat gehad aan z'n ingebouwde verantwoordingswaarborg, maar niet veel. Uiteraard ook nog even vertellen over hoeveel kankerpatiënten hem wel niet geschreven hadden met positieve reacties (ook negatieve reacties, maar niet van kankerpatiënten). Verder was het eigenlijk niet veel meer dan "Ja... je weet wel hoe dat gaat.. je wenst natuurlijk niemand kanker toe, maar ja, je bent kwaad, en dan schrijf je zoiets." En dan 5x. Dat en een verhaaltje over het verwerpelijke gedrag van Singh Varma, dat was het eigenlijk.
Ik was overigens stomverbaasd dat hij de geestelijke gesteldheid van Varma absoluut niet relevant vond,en ook geen excuus.
Hij staarde zich nogal blind op het feit dat Singh Varma die geestesziekte had om daarmee onder haar financiele verplichtingen uit te komen.
Het kwam nogal dom over:Ze was ziek,zodat ze die verplichtingen niet na hoefde te komen.
Meer harder schreeuwen om niet te laten merken dat je niet weet waar je het over hebt,vond ik.
Iemand die al op de grond ligt,moet je niet natrappen vind ik,
dat is niet sjiek,
en ze was nét even een te makkelijke prooi.
quote:Hou op zeg!
Op maandag 27 augustus 2001 01:10 schreef the-O het volgende:[..]
Voor mij dat orkestje uit Albanië. Prachtige muziek en mooie koppen.
Toch
quote:Nee, dan heb je het niet helemaal begrepen, ze plukten niet omdat het de druifjes nog onrijp waren
Op maandag 27 augustus 2001 01:15 schreef shmoopy het volgende:[..]
Hou op zeg!
Vieze ouwe mannetjes die onrijpe druifjes willen plukken!Toch
2 stukjes op het eind (ongeveer):
over de herhaling van het interview
v.t.Hek :"Kom je bij mij kijken"
v.Dis: "Om weer eens te zien hoe vreselijk het was??"
v.Dis: "Hierna komt nog de uitzending van Lowlands. Wie zou de moed nog hebben??"
Dat zegt wel genoeg lijkt me . Jammer Youp. Ik hoop voor je dat de dagbladen het interview niet gezien hebben.
- Als ik mag verkondigen dat de wereld op een doodlopend spoor zit omdat ik bepaalde dingen niet kan uitleggen aan mijn zoon, dan mag ik Singh Varma vast ook wel kanker toewensen in naam van een dode vriend... -
vD: "Ach ja, we lezen het morgen wel in de dagbladen."
Liefs,
Helga
[Dit bericht is gewijzigd door Helga op 27-08-2001 02:52]
Tja, Y. bracht het niet echt best af in dit programma.
Een adrem grapje aan het begin, daarna een beetje babbel babbel, toegeven dat hij zo op bepaalde mensen afgeeft (die hij eigenlijk juist zo leuk vind zei hij) om zijn eigen saaiheid en burgelijkheid te compenseren, gaf hij toe.
Hoevele malen was mevr. Toth niet interessanter naast van Dis? (had ik eigenlijk niet verwacht maar vooral de fragmenten waarvoor ze had gekozen spraken boekdelen over haar persoonlijkheid)
Het treurigste vond ik nog dat hij zei vaak te horen dat mensen na afloop van zijn shows vaak zeiden "wat was hij weer grof he", de echte Y. fans zeggen dat daadwerkelijk, in mijn omgeving bevinden zich er enkelen die mij dat ook met genoegen vertellen (denk buren/niet zo goede vrienden/vage kennissen).
Y. is er trots op wanneer hij dat mensen hoort zeggen, het is een beetje grof zijn om het grof zijn geworden, zelf gaf hij ook toe dat zonder grof zijn en dergelijke nergens zou zijn.
Triest, naast de imposante van Dis, zat Y. als bezweet zelfs onzeker type met toch wel gebrek aan het vinden van de juiste woorden.
Hij wist dat van Dis het wist van de goede doelen die hij stevast steunt, nee hij spreekt er liever niet over, alleen goede vrienden weten ervan, heb het vermoeden dat vanwege de gewraakte column zijn liefdadigheid toch even tentoongespreid diende te worden, zij het op bescheiden wijze, anders ligt het er te dik bovenop natuurlijk.
Ik vind het een mooie en welbespraakte en uiterst correcte man die van Dis, hetgeen nog eens versterkt wordt wanneer er iemand als Y. naast hem zit.
quote:Bijzonder goede vraag vond ik dat: Als je alle woede, haat, kwaadheid (etc.) weghaalt, wat blijft er dan van Van 't Hek over?
Op maandag 27 augustus 2001 02:55 schreef Cosma-Shiva het volgende:
zelf gaf hij ook toe dat zonder grof zijn en dergelijke nergens zou zijn.
Van Dis is koel!
Ook mooi hoe hij in zijn 'domme' rol bleef, alsof hij de 'humor' van VtH niet zou snappen.
Er is weer eens heerlijk door Youpie heengeprikt!
br.
quote:"Van Dis" is oud-Swahili voor: "Zwaar onderkoelde ironie met een stalen gezicht". Vergeet dat niet!
Op maandag 27 augustus 2001 03:08 schreef Jenga het volgende:
Imposante Van Dis? Laat me niet lachen.
quote:Jenga, dat is een persoonlijke mening, en niet om jou aan het lachen te maken.
Op maandag 27 augustus 2001 03:08 schreef Jenga het volgende:
Imposante Van Dis? Laat me niet lachen.
Ik kom hem weleens tegen in Amsterdam Zuid, en naast alle positieve eigenschappen die ik hem toedicht, qua uiterlijk is het een zeer imposante man, groot, statig, koel en toch niet afstandelijk, ookal is hij niet een van de jongsten, toch vind ik hem zelfs uitermate aantrekkelijk.
100 maal liever zie ik van Dis, als bv Jeroen Pauw, die krampachtig de intellectueel probeert uit te hangen.
quote:Alleen omdat je het me vraagt.
Op maandag 27 augustus 2001 03:27 schreef broer het volgende:[..]
Lucht uw hart...
(neem me het verder alsjeblieft niet kwalijk. Het is enkel maar mijn mening. )
Van Dis is wat mij betreft 1 van die figuren die zijn bestaansrecht haalt uit semi-intellectuele spraakwatervallen. Zo'n figuur die vorm over materie stelt. Iemand die denkt zijn pyrus-overwinning te halen door middel van holle woorden en emoties als een secundaire bijkomstigheid ziet.
Wat mij betreft een nageboorte van een vervlakte en inhoudloze samenleving.
Ik koester mensen als Youp van 't Hek. Inconsequent, tegenstrijdig, maar brandend met woede. Geen voorbereidingen, geen inschikkelijkheid, geen enkele notie van het vangnet van woorden, dat voor hem uitgelegd is.
En hier wilde ik het graag bij laten.
[Dit bericht is gewijzigd door Lamon op 27-08-2001 03:42]
quote:Welnee. Niet van Van 't Hek, die verdedigde zich perfect. Van Dis liet wel een aantal vragen over de column liggen. Adriaan vergat te vragen waarom Van 't Hek zijn overleden vriend aanhaalde om de column te vergoeilijken bijvoorbeeld.
Op maandag 27 augustus 2001 01:02 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
Ik heb het helemaal gezien, en het stuk over de column was eigenlijk erg magertjes, van zowel van 't Hek als van van Dis.
quote:R@b, dat is jouw perceptie van het geheel, ik heb hier een andere mening over, het zou toch raar zijn indien ik zou beweren dat jij niet inziet dat Y. nu juist niet "roeleerde" (wat een woord), of dat je er weinig van snapt.
Op maandag 27 augustus 2001 03:35 schreef R@b het volgende:
Van 't Hek roeleerde, vooral in het tweede gedeelte van het programma. Kijkers die dat niet inzien snappen weinig van Van 't Hek óf houden gewoon niet van zijn manier van doen.
[Dit bericht is gewijzigd door Cosma-Shiva op 27-08-2001 03:48]
[Dit bericht is gewijzigd door Cosma-Shiva op 27-08-2001 03:47]
quote:En dat deed ik. (Vrij naar: C. Joh. Kievit.)
Op maandag 27 augustus 2001 03:36 schreef Lamon het volgende:
Alleen omdat je het me vraagt.
quote:Iets dergelijks dacht ik ook altijd, maar ik heb geleerd zijn humor te doorzien. Hij is onderkoeld, scherp en ironisch. Dat alles vele malen meer dan Youpie.
Van Dis is wat mij betreft 1 van die figuren die zijn bestaansrecht haalt uit semi-intellectuele spraakwatervallen. Zo'n figuur die vorm over materie stelt. Iemand die denkt zijn pyrus-overwinnig te halen door middel van holle woorden en emoties als een secundaire bijkomstigheid ziet.
Wat mij betreft een nageboorte van een vervlakte en inhoudloze samenleving.
quote:En altijd hetzelfde praatje. Maar op het moment dat hij iets moet uitleggen redt hij het niet. Da's jammer en doorzichtig. Ik begrijp wel dat hij de manier waarop hij mw. Singh Varma heeft aangepakt niet kan verdedigen, want dat is een kwestie van smaak (hoe hard mag humor zijn...), maar hij kwam met zijn uitleg over het waarom van zijn aanval niet zo ver. Van Dis kwam veel verder.
Ik koester mensen als Youp van 't Hek. Inconsequent, tegenstrijdig, maar brandend met woede. Geen voorbereidingen, geen inschikkelijkheid, geen enkele notie van het vangnet van woorden, dat voor hem uitgelegd is.
quote:So be it...
En hier wilde ik het graag bij laten.
quote:Ik niet. Ik trap daar net als Van 't Hek niet zomaar in bijvoorbeeld.
Op maandag 27 augustus 2001 01:10 schreef shmoopy het volgende:Ik was overigens stomverbaasd dat hij de geestelijke gesteldheid van Varma absoluut niet relevant vond,en ook geen excuus.
Zeker niet na de aanval van Varma op Rosenmöller, die nu ineens eerder had moeten inzien dat ze niet spoorde. Die kakkineuze Van Dis kwam ook al met een dergelijke opmerking: "Waarom heb je je niet gericht op de mensen die Varma omringden?".
quote:Ze is helemaal geen makkelijke prooi. Dat blijkt maar weer, kijk maar naar alle commotie over Youp's column.
Hij staarde zich nogal blind op het feit dat Singh Varma die geestesziekte had om daarmee onder haar financiële verplichtingen uit te komen.
Het kwam nogal dom over:Ze was ziek,zodat ze die verplichtingen niet na hoefde te komen.
Meer harder schreeuwen om niet te laten merken dat je niet weet waar je het over hebt,vond ik.
Iemand die al op de grond ligt,moet je niet natrappen vind ik,
dat is niet sjiek,
en ze was nét even een te makkelijke prooi.
[Dit bericht is gewijzigd door R@b op 27-08-2001 03:49]
Overigens vond ik in vier van de fragementen een zelfde thema terugkomen, waar eigenlijk niet zo op ingegaan werd. In het fragment uit Festen, het fragment van Theo Maassen en de fragmenten uit die Italiaanse en Franse films ging het steeds om leugens tegenover de harde werkelijkheid. Ook de kwestie met Singh Varma draait deels om liegen en Joep's verzonnen vriendje kwam ook aan de orde. Vreemd dat Van Dis bij de verzonnen familie uit die Franse film niet de link legde naar Joeps verzonnen vriendje van vroeger.
[Dit bericht is gewijzigd door k_man op 27-08-2001 10:17]
quote:Jaaaa!
Op maandag 27 augustus 2001 10:17 schreef k_man het volgende:
maar Van Dis wist hem redelijk subtiel te ontmaskeren.
Die subtiliteit heb ik al eerder in dit topic aangegeven,
jammer dat niet iedereen het ziet.
Overigens vond ik in vier van de fragementen een zelfde thema terugkomen, waar eigenlijk niet zo op ingegaan werd. In het fragment uit Festen, het fragment van Theo Maassen en de fragmenten uit die Italiaanse en Franse films ging het steeds om leugens tegenover de harde werkelijkheid. Ook de kwestie met Singh Varma draait deels om liegen en Joep's verzonnen vriendje kwam ook aan de orde. Vreemd dat Van Dis bij de verzonnen familie uit die Franse film niet de link legde naar Joeps verzonnen vriendje van vroeger.
Maar wat mij bij A. opviel, net als vorige week, is zijn superioriteitsgevoel t.o.v. mensen die sport op welke manier dan ook leuk vinden. Onbegrijpelijk voor een man die zichzelf zo intellectueel vindt, en bijzonder irritant om naar te kijken.
------------------------------------------------------------
Ik heb hier wel een verklaring voor, de Y.fans zullen dit programma natuurlijk niet willen missen, maar tevens degenen die zich geergerd hebben aan zijn misselijkmakende column, hebben willen zien, hoe Y. zich hieruit zou praten.
(laat ik nog even degenen die uitsluitend kijken voor van Dis achterwege)
[Dit bericht is gewijzigd door Cosma-Shiva op 27-08-2001 14:29]
quote:Sjees, inhoudelijk was het erg matig, hoe kan dat??? Hoe kan dat nou zo'n hoge waardering krijgen????
Op maandag 27 augustus 2001 14:28 schreef Cosma-Shiva het volgende:
Het tweetal kreeg met 7.6 een hoge waardering.
quote:Ergens geef ik je wel gelijk, en van 't Hek hoeft ook niet zo afgebrand te worden. Van Dis liet inderdaad een aantal essentiële punten onbenoemd, en daarom vind ik ook niet dat je kunt spreken van subtiliteit waar dan ook in het hele programma. Hij stelde alleen standaardvragen, en ging nergens echt dieper op in. Nu kon dat ook niet echt met Van 't Hek, maar ik verwacht wel van een presentator van een dergelijk programma dat hij van z'n plateautje af kan komen om down-to-business te komen. Als het niet gaat op jouw manier, dan zul je toch andere wegen moeten bewandelen. En dat is zijn taak, niet die van Van 't Hek.
Op maandag 27 augustus 2001 03:39 schreef R@b het volgende:[..]
Welnee. Niet van Van 't Hek, die verdedigde zich perfect. Van Dis liet wel een aantal vragen over de column liggen. Adriaan vergat te vragen waarom Van 't Hek zijn overleden vriend aanhaalde om de column te vergoeilijken bijvoorbeeld.
Ik snap altijd precies wat Youp van 't Hek wil zeggen, en ik kan (kon) vaak hard om 'm lachen, maar het spijtige eraan is dat hij zijn uitspraken belangrijker wil laten overkomen dan dat ze werkelijk zijn. Als hij nu ergens in het programma had gezegd: "Luister van Dis, je kunt me de hele avond gaan zitten vragen over wat er leuk aan me is, maar het zit gewoon zo: Ik zie dingen, belachelijke dingen. Daar schrijf ik iets over, of ik sta te orakelen op een willekeurig podium in het land. Daarbij probeer ik zo hard mogelijk te schelden, en gebruik ik woorden als 'tikteef' en 'vuile broekrok'. En ja, dat vinden sommige mensen leuk, en nee, we hoeven dit niet tot in het oneindige uit te diepen, next question please". Dan was het goed geweest. Van 't Hek heeft dit ook wel geprobeerd te zeggen, maar het kwam niet uit de verf, met herhaling tot gevolg. Daarbij neemt van 't Hek zichzelf misschien nog iets te serieus, ook al laat hij dat niet expliciet merken (Ik ben 'n jongen van 't volk), en dat is de reden waarom Van Dis de hele avond als 'n bot zwaard van Damocles boven zijn hoofd hing. Bot, want er was niets scherps aan.
Van 't Hek beziet de wereld op 'n grappige manier, maar ook op micro-niveau. Dat hij aspecten van de wereld op macro-niveau aanhaalt om z'n micro-wereld te ridiculiseren wil nog niet zeggen dat je hem per sé serieus moet nemen. Ik bedoel hiermee het volgende. Schoolvoorbeeld Youp van 't Hek:
" Het is toch verdomme godsgeklaagd dat we hier in Nederland zitten met 'n overschot aan gedesillusioneerde padvinders met volvo's van de zaak, die zich elke dag in de file al brallend in hun spreekijzer laten pijpen door hun allochtone reserve-amah, terwijl er op de andere kant van de aardkloot duizenden kinderen omkomen door de hongersnood?"
Daarom vind ik ook dat je het eigenlijk niet groter moet maken dan het is, het is leuk om zo nu en dan naar zo'n brulkikker te gaan kijken, hard te lachen, en vervolgens te roepen dat hij 'wel weer hééllll grof was'. Je houdt ervan of je houdt er niet van. Maar dat neemt niet weg dat iemand je ooit tot de verantwoording kan roepen, als jij straffe uitspraken doet in naam van een dode vriend. Want dan is het ieder voor zich, een spelletje dat van 't Hek niet goed afgaat. Maar laat dat dan wel door iemand anders doen dan Adriaan van Dis, want met al z'n eloquentie, minachting jegens het platte vermaak en voorkeur voor 'de vorm' liet hij het na hij om er een echte discussie van te maken.
quote:Dat eloquente van van Dis vind ik juist erg mooi.
Maar laat dat dan wel door iemand anders doen dan Adriaan van Dis, want met al z'n eloquentie, minachting jegens het platte vermaak en voorkeur voor 'de vorm' liet hij het na hij om er een echte discussie van te maken.
[Dit bericht is gewijzigd door Cosma-Shiva op 27-08-2001 15:18]
quote:Ik kan z'n welbespraaktheid en koele omgangsvorm ook wel waarderen (alhoewel dat gisteren ook niet echt aan de orde was), maar dat moet niet ten koste gaan van de discussie. Als je presentator bent, vind ik dat je de onuitgesproken verplichting hebt om interessante televisie te maken. Youp van 't Hek bedoeld het allemaal best goed, dus je kunt er van uitgaan dat hij uiteindelijk wel iets duidelijker uit had kunnen leggen waar het precies om draaide. Van Dis had daarbij een goede begeleider kunnen zijn, hij weet wel waar hij op moet inspelen om dat voor elkaar te krijgen. Hij had hem of compleet kunnen neersabelen, wat interessante en ws tenenkrommende tv was geweest, of hij had kunnen zorgen dat van 't Hek nu écht duidelijk maakte wat zijn bedoeling was met de column. Als het van 't Hek daarbij ontbreekt aan beargumentering, dan moet dat maar, dan sabelt hij zichzelf neer, iets wat hij nu in lichte mate heeft gedaan. Maar ga dan geen 4 uur durend programma maken dat veel wegheeft van een oefenwedstrijd dammen. Ze hielden zich allebei veel te veel op de achtergrond, er kwam niet echt iets aan het licht, en dat vond ik jammer...
Op maandag 27 augustus 2001 15:17 schreef Cosma-Shiva het volgende:[..]
Dat eloquente van van Dis vind ik juist erg mooi.
De reden dat hij het naliet er een echte discussie van te maken (waar het onderwerp zich uiteraard voor leende) kan ook zijn geweest ter bescherming van Y.
Van Dis heeft op subtiele wijze aangegeven hoe hij erover dacht, en voelde mogelijk niet de behoefte voor discussie waarin hij, zelfs subtiel blijvende, Y. geheel had neergesabelt.
[Dit bericht is gewijzigd door Dubbelzuurrr op 27-08-2001 15:32]
[Dit bericht is gewijzigd door Dubbelzuurrr op 27-08-2001 15:31]
" Dat wil ik alleszins voorkomen, want ik wil met je praten".
Nou zo begon het dan. Y. en A. Wat een suf interview zeg, zowel interviewer als geinterviewde waren ondermaats, met namen Y. Ik snap niet dat mensen zeggen dat zijn masker is afgegleden, zo doet hij toch altijd, ook op het toneel? Ik heb geen ENKEL nieuw aspect aan Y. kunnen ontdekken, behalve dan een voor mij hemeltergende zwart/wit blik op de wereld en een zwakke moraalridder die zijn eigen moraal niet snapt. Y, heeft werkelijk niets kunnen brengen, suffe anekdotes en als er om uitleg gevraagd wordt, weet ie niets te zeggen of begint er een beetje omheen te praten.
Jammer. Een punt is wel dat Y. zich niet als iemand anders voordoet . Hij zegt het zoals hij denkt dat het is, het is 'zijn' waarheid, hij lult niet mee met alle winden en wil zich vastklampen aan zijn principes ook al leidt dit tot botte, ongenuanceerde uitspraken. Leuk voor in zijn show, maar niet in Zomergasten. Dat is het enige positieve, ben blij dat hij spreekwoordelijk vanuit zijn zolderkamertje naar de straat kijkt het allemaal niet meer snapt, dan heb ik er geen last van.
Daarnaast de verbolging van Y. over de Mickey Mouse sokken van mannen van rond de 50, terwijl hij zelf kwam opdraven met bretels met hierop chinese tekens.
quote:heb jij een of andere afwijking dat je geen Youp kan tikken, dat is namelijk maar 2 letters meer dan Y. en leest een stuk minder irritant.
En steeds schreef Cosma-Shiva het volgende:
Y.
Y.
Y.
[Dit bericht is gewijzigd door Tokus op 27-08-2001 16:29]
quote:Ja, wat dat betreft toonde van Dis zich toch wel van zijn milde kant, zeker als je bedenkt dat Youp van 't Hek vorig jaar (of 2 jaar geleden) in een column naar aanleiding van een andere aflevering van Zomergasten al kenbaar maakte dat hij het wel zou weten qua fragmenten en gesprekken, maar dat ze hem nooit uitgenodigd hadden.
Op maandag 27 augustus 2001 17:26 schreef Dopamine het volgende:
Van Dis hield zich in qua doorvragen omdat ie Van 't Hek wou interviewen, niet aanvallen cq. afbranden. In tegenstelling tot de dagelijkse fokpraktijk vond ik het wel mooi om te zien hoe twee mensen die het overduidelijk niet met elkaar eens waren een gesprek voerden over een van die twee.
Maar ja, de consequentie is dan wel dat dat niet al te diep kan gaan, en da's weer jammer.
quote:Beste Tokus, ik vind het te familiair om Joep of Youp te gaan typen dat is meer iets voor de fans, zeker nav zijn misselijkmakende column houd ik het liever op Y. of Y. v.'t Hek.
Op maandag 27 augustus 2001 16:29 schreef Tokus het volgende:[..]
heb jij een of andere afwijking dat je geen Youp kan tikken, dat is namelijk maar 2 letters meer dan Y. en leest een stuk minder irritant.
[off-topic] persoonlijk heb ik het ook niet zo op A.v.Duin, en zal om die reden dan ook nooit in een post over ene Andre reppen (als ik het al ooit over deze A. zou hebben)
Zometeen laatste zomergast:
Martin Bril.
quote:Dat zal me het intellectuele avondje wel worden.
Op zondag 02 september 2001 21:02 schreef golfer het volgende:
Martin Bril.
quote:Mja, het wil maar niet interessant worden.
Op zondag 02 september 2001 22:18 schreef shmoopy het volgende:Echoooooooooooooooooo..........
Zo zie je maar dat interessante dingen doen je nog niet tot een interessant iemand maken.
Het had wat mij betreft net zo goed de bedrijfsleider van de plaatselijke AH kunnen zijn,qua entertainment-gehalte.
Heel onboeiend.
quote:Mee eens.
Op zondag 02 september 2001 22:38 schreef shmoopy het volgende:
Hij zit daar maar als een soort jonge Jan Mulder-wannabe.Zo zie je maar dat interessante dingen doen je nog niet tot een interessant iemand maken.
Het had wat mij betreft net zo goed de bedrijfsleider van de plaatselijke AH kunnen zijn,qua entertainment-gehalte.
Heel onboeiend.
Hij moet zich houden bij stukkies schrijven, want die collumns van hem zijn vaak wel boeiend en amusant.
Het is idd echt helemaal niks.
Jammer, want de eerste tien minuten waren wel veelbelovend.
quote:Heb ik gemist.
Op zondag 02 september 2001 22:43 schreef golfer het volgende:
Aha, alweer 1 van de beroemste sterf-scenes van de laatste jaren.
Wie?
Dat nonchalante deed me ook wel irritant vaak aan Jan Mulder denken.
quote:Tara Singh Varma kwam ff langs met die AT5 scene.
Op zondag 02 september 2001 22:53 schreef shmoopy het volgende:[..]
Heb ik gemist.
Wie?
quote:Weer gemist!
Op zondag 02 september 2001 23:02 schreef golfer het volgende:[..]
Tara Singh Varma kwam ff langs met die AT5 scene.
Ik duik m'n bed in,
jammer om mijn favoriete programma zo te zien eindigen dit seizoen.
Volgend jaar beter,hoop ik.
Truste
quote:Slaap lekker, lieve Shmoops
Op zondag 02 september 2001 23:06 schreef shmoopy het volgende:Truste
quote:Ook
Op zondag 02 september 2001 23:07 schreef golfer het volgende:[..]
Slaap lekker, lieve Shmoops
En met een bedscène van Bert & Ernie eindigen is gewoon ontzettend stijlvol.
De vpro is helaas gezwicht voor de macht van de kijkcijfers en ze kiezen vaker voor 'tv personalities'. Dat is jammer.
Bril's walging naar aanleiding van het Postbank spotje (15 miljoen mensen) was uit het hart gegrepen wat mij betreft.
quote:Het is ook een gruwelijke commercial, bah
Op maandag 03 september 2001 01:43 schreef Purno het volgende:
Bril's walging naar aanleiding van het Postbank spotje (15 miljoen mensen) was uit het hart gegrepen wat mij betreft.
quote:Nee, het is een heerlijk spotje, lekker met zijn allen. Al die gezelligheid, al die RTL-4 Oubolligheid.
Op maandag 03 september 2001 11:58 schreef Ringo het volgende:[..]
Het is ook een gruwelijke commercial, bah
Nee het spotje druipt van de ironie ja. Het collectieve wordt verheerlijkt door het middel van het individuele. Opzich erg knap gedaan.
quote:Dan is het dus gewoon sarcasme, een gruwelijke marketingvariant. Onzichtbaar voor de meeste onnozele kijkers. Lekker met z'n allen de regels aan de laars lappen (jaja) maar wel stuk voor stuk vastzitten aan een rekening, lening, hypotheek, lijfrentepolis van meneertje Postbank. Jaja.
Op maandag 03 september 2001 12:23 schreef zodiakk het volgende:
Nee het spotje druipt van de ironie ja. Het collectieve wordt verheerlijkt door het middel van het individuele. Opzich erg knap gedaan.
Enniewee, hoewel ik het vaak niet met Bril eens was vond ik het een leuke aflevering..
quote:Wat had hij er tegen dan?
Op maandag 03 september 2001 11:58 schreef Ringo het volgende:[..]
Het is ook een gruwelijke commercial, bah
quote:idd, de motieven zijn niet zo eerbaar.
Op maandag 03 september 2001 12:35 schreef Ringo het volgende:[..]
Dan is het dus gewoon sarcasme, een gruwelijke marketingvariant. Onzichtbaar voor de meeste onnozele kijkers. Lekker met z'n allen de regels aan de laars lappen (jaja) maar wel stuk voor stuk vastzitten aan een rekening, lening, hypotheek, lijfrentepolis van meneertje Postbank. Jaja.
Slim gedaan, dat wel.
quote:"Het poldermodel in z'n meest gezellige vorm."
Op maandag 03 september 2001 15:04 schreef Theeboon het volgende:[..]
Wat had hij er tegen dan?
Wel aankondiging gezien, maar vergeten wie er ook al weer komen. .
quote:Anna Enquist. En......
Op vrijdag 02 augustus 2002 22:34 schreef I.R.Baboon het volgende:
11 augustus begint nieuwe serie van 4 afleveringen.Wel aankondiging gezien, maar vergeten wie er ook al weer komen.
.
quote:Ik heb het even opgezocht op de website: Mies Bouwman, Anna Enquist, Cees Fasseur en Huub v.d. Lubbe.
Op vrijdag 02 augustus 2002 22:38 schreef tong80 het volgende:[..]
Anna Enquist. En......
quote:Cees Fasseur zegt me niks, de andere gasten beloven een leuke TV avond.
Op vrijdag 02 augustus 2002 22:39 schreef I.R.Baboon het volgende:[..]
Ik heb het even opgezocht op de website: Mies Bouwman, Anna Enquist, Cees Fasseur en Huub v.d. Lubbe.
Huub van der Lubbe is een sportfan, net als Anna Enquist.
Idd, het worden weer mooie avonden.
* shmoopy verheugt zich alvast.
[Dit bericht is gewijzigd door Wwolfje op 02-09-2002 03:34]
quote:Bron.
Op maandag 02 september 2002 21:11 schreef MeneerTim het volgende:
Adriaan van Dis stopt er mee.Nog maar een jaartje Hanneke Groenteman dan?
quote:Dat zei hij gisteren aan het eind van de uitzending.
Op maandag 02 september 2002 21:12 schreef tong80 het volgende:
Bron.
Dat van Groenteman is mijn persoonlijke voorkeur.
quote:Nee, I.R.baboon zei dat hij dat gisteren aan het eind van de uitzending zei. Het klopt overigens wel.
Op maandag 02 september 2002 21:14 schreef MeneerTim het volgende:[..]
Dat zei hij gisteren aan het eind van de uitzending.
Ik zeg: Heinz Polzer.
quote:Nee, ik heb het laatste uurtje zelf nog gekeken, en toen zag ik dat jij gelijk had.
Op maandag 02 september 2002 23:06 schreef I.R.Baboon het volgende:
Nee, I.R.baboon zei dat hij dat gisteren aan het eind van de uitzending zei. Het klopt overigens wel.
.
quote:Ik las het ook op teletekst.
Op zondag 20 april 2003 17:51 schreef I.R.Baboon het volgende:
De nieuwe zomergasten-presentator wordt.... Joost Zwagerman.
Goeie keuze wat mij betreft.
quote:NEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!
quote:o ja?
Op zondag 20 april 2003 20:22 schreef shmoopy het volgende:[..]
NEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!
quote:
Op zondag 20 april 2003 20:22 schreef shmoopy het volgende:[..]
NEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!
JAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!
quote:Alles is beter dan Van Dis.
Paul de Leeuw
Hoeft geen introductie.
Britta Böhler
Wie ? 43-jarige advocate. Geboren Duitse. Advocate van o.a. Abdullah öcelan ( koerdenleider ) en Volkert van der G.
Rookt sigaren.
Hafid Bouazza
Jonge Marokkaans/Nederlandse schrijver.
Over Nederlandse vrouwen die zich tot de islam bekeren : 'Dat vind ik zulke kwezels, met hun bloemetjesjurken.'
Prof. dr. A.A.M. ( Dries ) van Agt
CDA politicus. Minister van justitie, minister-president en beroeps ouwehoer.
Henriëtte Maassen van den Brink
Hoogleraar empirische arbeidseconomie ( 't is wat ) aan de Universiteit van A'dam. Schrijft ook boeken. Empirisch waarschijnlijk.
Goed van je om hem weer omhoog te trappen, Arcee.quote:Op donderdag 22 juli 2004 22:43 schreef Arcee het volgende:
Zomergasten trapt dit jaar af met een van Nederlands geilste vrouwen: Heleen van Rooyen.
Ik ben wel benieuwd.
Ik ben we benieuwd naar Theo Maassen. Maar goed, ik woon in Eindhoven.quote:Op donderdag 22 juli 2004 22:43 schreef Arcee het volgende:
Zomergasten trapt dit jaar af met een van Nederlands mediageilste vrouwen: Heleen van Rooyen.
Ik ben wel benieuwd.
Heleen van Rooyen, Felix Rottenberg, Theo Maassen, Morris Tabaksblat, Tijs Goldschmidt en Ayaan Hirshi Ali in volgorde van opkomst.quote:Op donderdag 22 juli 2004 23:37 schreef rooierooie het volgende:
Wie zijn de overige zomergasten dit jaar?
Heleen.quote:Op vrijdag 23 juli 2004 00:04 schreef shmoopy het volgende:
Heleen van Rooyen , Felix Rottenberg, Theo Maassen, Morris Tabaksblat, Tijs Goldschmidt en Ayaan Hirshi Ali in volgorde van opkomst.
die kan nooit een hele avond haar aandacht erbij houdenquote:Op vrijdag 23 juli 2004 09:46 schreef julekes het volgende:
Ik had wel graag een aflevering met Sylvie Meijs gezien.
ik deel je mening niet wat betreft Ayaanquote:Op vrijdag 23 juli 2004 00:07 schreef golfer het volgende:
Ayaan![]()
Bij voorbaat mijn mening al.
Zwagerman ook niet als ze zo'n diep uitgesneden truitje aandoet.quote:Op vrijdag 23 juli 2004 18:13 schreef Adelante het volgende:
[..]
die kan nooit een hele avond haar aandacht erbij houden
Die zullen we moeten opnemen golfert want volgens mij zitten we dan in de Arena.quote:Op vrijdag 23 juli 2004 00:07 schreef golfer het volgende:
Felix![]()
Toch is het deze mediazieke dramaqueen weer gelukt om haar reet ook hier tussen te persen. Naast haar gebruikelijke stokpaardjes verwacht ik hier dus niet veel van.quote:Op vrijdag 23 juli 2004 20:30 schreef tong80 het volgende:
Hirsi Ali zei in de VPRO gids dat ze niet opgegroeid is met tv en nooit tv kijkt.
...
Ja, heel intelligent. Ik ben het trouwens vaak niet met hem eens als het gaat om de dingen des levens, maar zijn gedachtengang is interessant en origineel.quote:Op zaterdag 24 juli 2004 00:38 schreef 456 het volgende:
Mijn excuses dat hij mij ontschoten is, dank!
Ik vond dat toen een ERG leuke uitzending, die man is nl. ontzettend slim, en wist rake opmerkingen te maken over de dingen des levens!
Twee o's zou teveel eer voor haar zijn.quote:Op zaterdag 24 juli 2004 02:40 schreef golfer het volgende:
Overigens is het Heleen van Royen met 1 o.
Inderdaad, ze is rot niet root.quote:Op zaterdag 24 juli 2004 02:44 schreef julekes het volgende:
[..]
Twee o's zou teveel eer voor haar zijn.
Hear hear.quote:Op zaterdag 24 juli 2004 02:47 schreef Seborik het volgende:
[..]
Inderdaad, ze is rot niet root.
Ik mis Adriaan nog steeds.quote:Op zaterdag 24 juli 2004 02:55 schreef Seborik het volgende:
Wat leuk dat Joost Zwagerman weer presenteert. Ik verheug me al op de scherpe discussies en uitdiepingen.
quote:Op zaterdag 24 juli 2004 02:57 schreef shmoopy het volgende:Adriaan
.
Alsof iemand naar dat programma kijkt voor de discussie.... Half "binnen een jaar of twintig seniel" Nederland kijkt ernaar omdat ze hopen dat dat ene leuke liedje uit "Ja zuster Nee zuster" erin voorkomt. En goede kans dat het er ook daadwerkelijk in voorkomt.quote:Op zaterdag 24 juli 2004 02:55 schreef Seborik het volgende:
Wat leuk dat Joost Zwagerman weer presenteert. Ik verheug me al op de scherpe discussies en uitdiepingen.
Dat soort mensen kijken niet.quote:Op zaterdag 24 juli 2004 03:00 schreef julekes het volgende:
[..]
Alsof iemand naar dat programma kijkt voor de discussie.... Half "binnen een jaar of twintig seniel" Nederland kijkt ernaar omdat ze hopen dat dat ene leuke liedje uit "Ja zuster Nee zuster" erin voorkomt. En goede kans dat het er ook daadwerkelijk in voorkomt.
quote:Op zaterdag 24 juli 2004 03:04 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Dat soort mensen kijken niet.
En ik heb de DVD al.
quote:Op zaterdag 24 juli 2004 02:36 schreef Seborik het volgende:
De uitzending met Heleen van Royen lijkt me het leukste, omdat ze weer laat zien, wat voor een vreselijk iemand het is.
Theo Maasen is in interviews (zie bijvoorbeeld Nova van een week geleden) nooit echt grappig, dus verwacht zeker geen cabaretshow van 90 minuten. Maasen heeft wel iets te vertellen, iets wat je ook uit zijn shows kan halen. Nu zal het nog extra duidelijk worden.quote:Op zaterdag 24 juli 2004 12:21 schreef 456 het volgende:
[..]
[afbeelding]
Overigens lijkt mij die van Maassen de leukste, omdat hij de leukste is. Wellicht wordt dit dan een tegenvaller, hoewel ik wel benieuwd ben naar wat hij te vertellen heeft.
Rothenberg komt zeker wel op de 2e plaats, als het maar niet te veel opsmuk heeft van politieke ideeen. Ik hoor hem graag spreken, hij heeft een prettige uitstraling.
Er komen iig fragmenten uit B&vD Dus wie weet.quote:Op zondag 25 juli 2004 15:44 schreef Insomaniac het volgende:
Hafid Bouazza mag van mij nog wel een keer langskomen..
Ga vanavond zéker naar Heleen kijken en ben benieuwd of mevrouw de eigengeiler ook fragmenten van zichzelf gaat laten zien. (Zoals de keer dat ze een burqa aan had bij B&vD)
Och hemel. Proof me wrong Heleen!quote:Op zondag 25 juli 2004 16:11 schreef tong80 het volgende:
[..]
Er komen iig fragmenten uit B&vD Dus wie weet.
Zo zijn wij dan weer wel.quote:Op zondag 25 juli 2004 17:11 schreef Insomaniac het volgende:
He jasses.
En tóch ga ik kijken..
Je ergeren aan TV. Heerlijk.quote:Op zondag 25 juli 2004 17:13 schreef tong80 het volgende:
[..]
Zo zijn wij dan weer wel.
Joh ?quote:Op zondag 25 juli 2004 18:09 schreef shmoopy het volgende:
Een vrouw met een mening en een grote bek, ik hou daar wel van.
quote:Op zondag 25 juli 2004 18:13 schreef tong80 het volgende:
[..]
Joh ?
Nee nog niet, had ze het nog over zomergasten, en eventuele fragmenten ?quote:Op zondag 25 juli 2004 18:15 schreef shmoopy het volgende:
[..]![]()
Ze had ook nog een heel stuk in de Volkskrant van zaterdag geschreven, nog gelezen?
Yup.quote:Op zondag 25 juli 2004 18:18 schreef Modus het volgende:
Ze had toch gezegd dat ze Oudkerk juist niet zou behandelen?
De fragmenten staan allemaal op de VPRO-site, die link die ik eerder al had gegeven, kijk maar even terug.quote:Op zondag 25 juli 2004 18:19 schreef tong80 het volgende:
[..]
Nee nog niet, had ze het nog over zomergasten, en eventuele fragmenten ?
Haar boeken, "De gelukkige huisvrouw" en "Godin van de jacht" zijn absoluut de moeite waard om te lezen. Vol humor, seks en subtiel verdriet.quote:Op zondag 25 juli 2004 18:21 schreef shmoopy het volgende:
Haar boeken heb ik (nog) niet gelezen, maar haar columns in Het Parool waren zeker de moeite waard.
nou hoor slimme meid, Mackaay moet eruit want hij heeft niet naar de finale gekeken.quote:Op zondag 25 juli 2004 21:24 schreef BVO het volgende:
Prachtige vrouw. En nog slim ook..
quote:Op zondag 25 juli 2004 21:32 schreef Apie74 het volgende:
The Police! cool
ja, maar wat moet ik daarmee met zomergasten. Zet ik wel een dvd'tje op.quote:Op zondag 25 juli 2004 21:32 schreef Apie74 het volgende:
The Police! cool
Mogen ze er nog even in komen?quote:Op zondag 25 juli 2004 21:43 schreef Bayswater het volgende:
Snatch, een goede film. Erg oppervlakkig interview.
Ik dacht al, ik zap naar 3 en zie Snatchquote:Op zondag 25 juli 2004 21:43 schreef Bayswater het volgende:
Snatch, een goede film. Erg oppervlakkig interview.
Joost kan haar niet bijbenen. Het klikt nietquote:Op zondag 25 juli 2004 21:44 schreef Insomaniac het volgende:
[..]
Mogen ze er nog even in komen?
Ze is idd erg temperamentvol en Joost wat gezapiger. Misschien kunnen ze van drankje ruilen?quote:Op zondag 25 juli 2004 21:51 schreef schatje het volgende:
[..]
Josst kan haar niet bijbenen. Het klikt niet.
Dat probleem had Joost vorig jaar ook. Ik had veel liever een ander gezien dit jaar als presentator.quote:Op zondag 25 juli 2004 21:51 schreef schatje het volgende:
[..]
Joost kan haar niet bijbenen.
Zoals de meeste Almeerdersquote:Op zondag 25 juli 2004 21:27 schreef golfer het volgende:
Dat Amsterdamse accent van haar is ze ook al woont ze nu in Almere, nog steeds niet kwijt.
Suggesties?quote:Op zondag 25 juli 2004 22:00 schreef Mike het volgende:
[..]
Dat probleem had Joost vorig jaar ook. Ik had veel liever een ander gezien dit jaar als presentator.
Adriaan van Disquote:Op zondag 25 juli 2004 22:03 schreef julekes het volgende:
[..]
Suggesties?
Ik zou wel eens zo'n avond gebracht zien worden door Theo van Gogh, een van de beste interviewers van Nederland. Jeroen Pauw lijkt me ook wel een aardige keuze.quote:Op zondag 25 juli 2004 22:03 schreef julekes het volgende:
[..]
Suggesties?
.quote:Op zondag 25 juli 2004 22:05 schreef Bayswater het volgende:
Gaat mevrouw even Reve afkraken, Zwagerman dondert bijna van zijn stoel af
quote:Op zondag 25 juli 2004 22:07 schreef 456 het volgende:
![]()
Kga maar naar de hoeren ofzo....
Ik ga een hele wilde suggestie doen: Paul de Leeuw.quote:Op zondag 25 juli 2004 22:03 schreef julekes het volgende:
[..]
Suggesties?
Ik kan me best voorstellen dat die Robbedoes van d'r altijd zo chagerijnig isquote:Op zondag 25 juli 2004 22:16 schreef cosmick het volgende:
[..]
Steve O![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |