abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18772582
Hallo,

Ben net terug van de internist en die vond een maagonderzoek (gastroscopie) toch wel noodzakelijk. Uit het bloedonderzoek konden ze ook niets halen, dus toch maar voor de bijl. Nu moet ik dus aanstaande maandag al aantreden, maar zie er best wel tegenop.

Vroeg me dus af of er meer zijn die zo'n onderzoek hebben onder gaan en hoe dat beviel. Niet al te fijn natuurlijk. Ik krijg trouwens sowieso wel zo'n goedje gespoten voor achter in je keel dat het verdooft zeg maar. Bovendien kan ik ook nog voor een 'roesje' kiezen. Dat is aan te raden?
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_18772991
Denk dat ik dat wel zou doen, ik heb zelf zo'n slang in mijn neus gehad voor mijn longen. Niet echt tof. Er zijn mensen die met een slang in de keel kokhals neigingen houden. Bij de meeste mensen zal dit na een tijdje verminderen.

Succes anyway!
pi_18773100
ik zou gan maffe, roesje dus, heb je nergens last van kunnen hun ook gemakkelijk hun werk doen.
Tolerantie is een onvolmaakte deugd, omdat één van de centrale kenmerken van tolerantie is het toelaten van iets dat je in feite afkeurt. Omdat hetgeen je afkeurt toch plaatsvindt, kan je over het resultaat niet erg enthousiast worden. Kees Schuit
pi_18773129
Slangetje slikken is effe kut, idd vanwege het kokhalzen. Maar als ie eenmaal zit gaat het wel...

Sterkte
pi_18773144
quote:
Op donderdag 29 april 2004 15:56 schreef Speher het volgende:
ik zou gan maffe, roesje dus, heb je nergens last van kunnen hun ook gemakkelijk hun werk doen.
Je bent niet helemaal buiten bewust zijn hoor. Het is geen narcose. Je moet namelijk ook nog vanalles kunnen. Alleen schijn je er wel van te onstpannen en je wordt er onverschillig van. Verder ook wel duf natuurlijk.
- Beverly Sills
pi_18773173
quote:
Op donderdag 29 april 2004 15:57 schreef Beem het volgende:
Slangetje slikken is effe kut, idd vanwege het kokhalzen. Maar als ie eenmaal zit gaat het wel...

Sterkte
Dat schijnt dus mee te vallen door die spray in je keel, dat onderdrukt die neiging ook. Maar alsnog nog steeds niet erg fijn.
- Beverly Sills
pi_18773182
Als je van jezelf weet dat je rustig kan blijven en je adenhaling rustig kan houden dan is er niets aan de hand.
Ik reageerde heel paniekerig en dat is niet fijn, dan kan je beter een roesje hebben.

Heel veel suc6 met het onderzoek iig.

Wat denken ze dat het kan zijn?
pi_18773258
hehehehhe het is niet alleen die slang die ze naarbinnen werken wat vervelend is, de lucht die ze door die slang naar binnnen spuiten is veel erger, je gaat ervan boeren en scheten laten als je op die tafel ligt terwijl je ligt te kokhalzen. nee geen prettige ervaring
Dit gaat helemaal uit de hand escaleren.
pi_18773281
quote:
Op donderdag 29 april 2004 15:58 schreef ChicaC het volgende:
Als je van jezelf weet dat je rustig kan blijven en je adenhaling rustig kan houden dan is er niets aan de hand.
Ik reageerde heel paniekerig en dat is niet fijn, dan kan je beter een roesje hebben.

Heel veel suc6 met het onderzoek iig.

Wat denken ze dat het kan zijn?
Internist heeft dus geen idee. Hij wilde me eerst sparen voor zulke onderzoeken, maar als er nergens wat uitkomt moet het wel, ben ik bang. Straks gooien ze er vrolijk nog een darmonderzoek achteraan.
- Beverly Sills
pi_18773296
Maak je borst maar nat! Ik heb het zelf ook gehad en ik moet zeggen dat het niet bepaald prettige minuten waren. Dat verdovende goedje maakt je keel wat ongevoeliger maar helpt niet tegen het kokhalsen. Je moet op je zij liggen en krijgt dan een bitje in. In dit bitje zit een gat waardoor de slang naar binnen wordt geschoven. Dan wordt het een kwestie van de slang doorslikken. Je kan je misschien wel voorstellen dat dat echt heel kut is. Als de slang, na veel kokhalzen, eenmaal in je keel zit dan mag je niet meer slikken. Juist als je niet mag slikken dan lijkt het alsof je continu MOET slikken wil je niet stikken in je eigen speeksel. Juist dat slikken is verrot want dat zorgt ervoor dat je tong de buis aanraakt waardoor je kokhalsneigingen krijgt. Gebeurt dit eenmaal dan blijf je continu kokhalzen (lekker hoor met zo´n gebitje in....). Kortom het is een hel. Na afloop heb je nog een dagje onwijze keelpijn maar dat maakt je dan echt niet meer uit. Ik wens je alle sterkte toe...
Yo, Willie. Burn the cat
  donderdag 29 april 2004 @ 16:04:58 #11
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_18773319
Kokhalseffect is niet echt prettig inderdaad, maar ben je ervan bewust dat een roesje ook niet altijd zo onschuldig is als het lijkt, daar kun je soms ook weken last van houden (hoofdpijn, duizeligheid)

Laat je dus door de arts/verpleegkundige die je begeleid goed voorlichten wat de voors en tegens van beide zijn
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_18773403
Endoscopie

Staat ook een linkje van de MDL artsen in
Sterkte!
pi_18773506
nou jongens niet overdrijven hoor,

heb vorig jaar ook een maagonderzoek gehad, ook veel van die verhalen zoals hier staan gehoord, en ik moet zeggen: echt prettig is t niet maar er zijn zeker wel ergere dingen dan dit.
Let op je ademhaling, blijf rustig en dan gaat t allemaal zo voorbij.
Ik heb trouwens helemaal geen last gehad achteraf...
sterkte en suc6
pi_18773578
quote:
Op donderdag 29 april 2004 16:12 schreef dj_mvt1 het volgende:
nou jongens niet overdrijven hoor,

heb vorig jaar ook een maagonderzoek gehad, ook veel van die verhalen zoals hier staan gehoord, en ik moet zeggen: echt prettig is t niet maar er zijn zeker wel ergere dingen dan dit.
Let op je ademhaling, blijf rustig en dan gaat t allemaal zo voorbij.
Ik heb trouwens helemaal geen last gehad achteraf...
sterkte en suc6
Dat klinkt al beter. Reacties zijn natuurlijk altijd selectief, maar het zegt wel wat. Roesje en zo'n soort verdoving is dus geen overbodige luxe.
- Beverly Sills
pi_18773660
Het is even klote, maar helemaal als je al een verdovingachtig iets achter in je keel krijgt is het prima te doen. Als ik jou was zou het zonder roesje doen, oké het is niet leuk en even een paar minuten vervelend, maar je kunt wel direct daarna op de fiets naar huis stappen.
Verder nergens voor schamen ofzo, die lui doen tig van dit soort onderzoeken per dag en zijn dus wel wat gewend.

Succes.
A mind with a heart of it's own
pi_18773678
quote:
Op donderdag 29 april 2004 16:08 schreef Bluezz het volgende:
Endoscopie

Staat ook een linkje van de MDL artsen in
Sterkte!
Oh, heel recent topic zelfs. Even over het hoofd gezien.

Nuttige informatie op die site. Zal trouwens ook wel grotendeels in zo'n foldertje staan.
quote:
Wanneer iemand last heeft van een kokhalsreflex kan, met een spray (xylocaine) de keel verdoofd worden. Hierdoor wordt deze reflex zoveel mogelijk tegengegaan.
Hopen dat dat een beetje werkt.
- Beverly Sills
  donderdag 29 april 2004 @ 16:21:37 #17
93466 zwartebes
zwarte bessen smaken niet zoet
pi_18773742
Ik heb al 4 keer zo'n onderzoek gehad. Het is i.d.d. geen lekker gevoel om zo'n slang in te moeten slikken en het onderzoek zelf is ook niet zo aangenaam. Maar err zijn erger dingen in de wereld en dat onderzoek gaat snel voorbij. Zoveel mogelijk proberen te ontspannen, ogen dicht en aan andere dingen proberen te denken. Veel succes
pi_18773850
Endoscopie

Daar graag verder svp.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')