Vroeger heb ik wel eens slikfoto's laten maken, dan moet je een radioactief papje doorslikken. Dat is ook niet echt een pretje. Maar ik neem aan dat ze zo'n onderzoek niet zonder reden doen. Maar goed, vragen kost niks.quote:Op woensdag 28 april 2004 23:22 schreef Nouk het volgende:
Heeft iemand wel eens een maagonderzoek gehad, met behulp van Endoscopie?
En wat zijn de ervaringen met deze manier van onderzoek doen? Ik moet zelf volgende week ondergaan, zo'n slang in je keel, het idee is niet zo prettig. Ervaring gezocht dus
En weet misschien iemand of er ook andere manieren zijn van maagonderzoek, dan kan ik misschien hiernaar vragen in het ziekenhuis...
Ja dat is zo. Het zal ook allemaal wel best meevallen.quote:Op woensdag 28 april 2004 23:23 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Vroeger heb ik wel eens slikfoto's laten maken, dan moet je een radioactief papje doorslikken. Dat is ook niet echt een pretje. Maar ik neem aan dat ze zo'n onderzoek niet zonder reden doen. Maar goed, vragen kost niks.
Even slikken en weer doorgaan dus.quote:Op woensdag 28 april 2004 23:25 schreef Nouk het volgende:
Ja dat is zo. Het zal ook allemaal wel best meevallen.
Dit soort reacties zijn okayquote:Op woensdag 28 april 2004 23:26 schreef floopzz het volgende:
Ik heb het gehad... Het valt eigenlijk best wel mee. Het is even tegennatuurlijk, en als de slang eenmaal zit moet je vooral proberen te ontspannen. Als je nl. gespannen bent voel je die slang nog beter in je keel zitten. Probeer je niet te druk te maken, het is zo gedaan!
Via je neus, dat klinkt wel nog enger. Maar m'n moeder heeft zo'n horrorverhaal opgehangen, zij heeft het ook gehad en ging hyperventileren en stikte bijna door die slang. Vandaar dat ik het nog maar even hier vraagquote:Op woensdag 28 april 2004 23:27 schreef Denise6087 het volgende:
Ik heb kortgeleden een duodenoscopie gehad, waarmee ze met een slangetje via je neus naar je maag gaan. het is idd niet erg prettig , maar als zij de verdovende gelei een beetje op tijd inbrengen valt het wel mee. En het is idd wat ze zeggen, het onderzoek doen ze niet voor niks, en het duurt niet eeuwig.![]()
Thanxquote:Op woensdag 28 april 2004 23:27 schreef DuchessX het volgende:
Ieuw dat lijkt me erg akelig, zo'n slang in je keel...sterkte!
Ja het is idd een gastroscopie, maar omdat ik dan alleen m'n dunne darm en begin van m'n twaalvingerige darm moet laten onderzoeken heet het een endoscopie, tenminste zo begreep ik het. Je slokdarm laten verdoven klinkt ook wel weer vreemd, daar heeft die vrouw van de balie iig niets over gezegd. Ik moet alleen maar een kijkonderzoek, dus geen hapje uit m'n maagquote:Op woensdag 28 april 2004 23:32 schreef Bluezz het volgende:
Je hebt het over gastroscopie.
Je kan je slokdarm laten verdoven.. maar er zijn ook veel mensen die ervoor kiezen dat niet te doen...ontspanning is ook hier weer erg belangrijk.
De verpleegkundigen die je bijstaan en die de internist assisteren zijn doorgaans erg alert op hoe je je voelt, en helpen je er echt heel goed bij.
Het ligt eraan of je een bioptie moet laten doen (een klein hapje uit je maag o.i.d. op kweek moet laten zetten) en mijn ervaring is dat de patient's ervaring van een gastroscopie heel erg verschillend is.
Het kan echt heel erg meevallen hoor!!
Het is nogal verwarrend, al die termen.quote:Op woensdag 28 april 2004 23:37 schreef Nouk het volgende:
[..]
Ja het is idd een gastroscopie, maar omdat ik dan alleen m'n dunne darm en begin van m'n twaalvingerige darm moet laten onderzoeken heet het een endoscopie, tenminste zo begreep ik het. Je slokdarm laten verdoven klinkt ook wel weer vreemd, daar heeft die vrouw van de balie iig niets over gezegd. Ik moet alleen maar een kijkonderzoek, dus geen hapje uit m'n maag
Ik zal proberen rustig te blijven en hopen dat het meevalt
mijn neus zit vaak verstopt en ik hyperventileer, zijn ze daar ook op voorbereid?quote:Op woensdag 28 april 2004 23:53 schreef Bluezz het volgende:
[..]
en vooral door te ademen en luister naar de aanwijzingen van de VP.
Staat er bij jou ook zo'n onderzoek gepland dan?quote:Op donderdag 29 april 2004 02:07 schreef laffer het volgende:
mijn neus zit vaak verstopt en ik hyperventileer, zijn ze daar ook op voorbereid?
(serieuse vraag)
* Naggelwauz heeft precies hetzelfde meegemaakt (12 vingerige darm + hapjes) en vond het ook niet prettig en zou het absoluut niet weer willen ondergaan..quote:Op donderdag 29 april 2004 22:26 schreef Hanneke1983 het volgende:
Ik heb wel eens een maagslang gehad ja, die helemaal tot mijn 12-vingerige darm ging (daar werden ook "hapjes" uit genomen, waar je overigens niets van voelt)
Ik ging er heel relaxt naar toe, maar ik moet eerlijk toegeven dat het gruwelijk tegen viel.
Ik stikte zowat, want als je zo'n slang in je keel hebt, moet je ineens op een andere manier gaan ademhalen, en dat hadden ze me niet uitgelegd
Ik wil je niet bang maken hoor, want het kan best zo zijn dat het voor jou niet zo'n erge ervaring is, maar voor mij wel....
Vraag of je een roesje krijgt, ik had er om gevraagd (ze hadden me het zelfs beloofd!) en toch kreeg ik er op het allerlaatste moment geen. Een roesje kan het onderzoek vergemakkelijken denk ik.
Het is doorbijten...leuk is anders.
Verder wil ik je heel veel sterkte wensen, en als je nog vragen hebt, hoor ik het wel.....
nou, ik heb al een geruime tijd last van m`n maag en ik ga nog maar niet naar de dokter omdat ik bang ben voor zo`n onderzoek.quote:Op donderdag 29 april 2004 07:56 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Staat er bij jou ook zo'n onderzoek gepland dan?
Bij jou zal het wat meer tijd vergen, w.s. eerst wat neusdruppels.. en misschien een klein roesje, gewoon vragen en duidelijk aangeven waar je mee zit
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |