abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18763169
Aangezien vrijwel iedereen op zijn , elektriche gitaar, , alternatieve muziek maakt is deze term weer volledig aan zijn oorspronkelijke betkenis voorbij geschoten. Hierbij het 'alternatieve' gitaar topic, voor alle klassieke, blues, jazz, flamenco, baglama, citar en wat dan ook voor een 'ik speel wel op een gitaar maar ik verdom het om Kurt Cobain en Metallica na te doen'-gitaristen !
Okee, en niet bitchen dat een baglama en een citar geen gitaren zijn.

Even een paar plaatjes van een goede gitarist om dit topic alvast van een sfeertje te voorzien.

Tomatito - Heer en meester van de Bulerias.

.

Dus, 'alternatieve' gitaristen, vertel uw verhaal ! Babbel over de muziek die u speelt en drink een gezellig kopje koffie (uiteraard allemaal virtueel en zonder enige kosten) in het o zo oud Hollands gezellige Maleise boshutje.

.

Ik ga weer even Soleares oefenen. Onthoud dit allen : 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12.

Veel plezier ! .

[ Bericht 1% gewijzigd door Luchtpost op 29-04-2004 18:44:50 ]
Con la luz del cigarro, yo vi el molino, se me apagó el cigarro, perdí el camino...
  donderdag 29 april 2004 @ 08:14:15 #2
87946 Last_Action_Hero
Ride to live, live to ride: HD
pi_18763629
Zeer vet topic en ik ben benieuwd wat de reacties zijn. Helaas kan ik niet meedoen aangezien ik tot de "verdom-het-niet-om-Metallica-na-te-doen" gitaristen behoor.
Geen linkse rakker, maar een rechtse realist!
  donderdag 29 april 2004 @ 08:31:56 #3
85962 ioko
I Appear Missing
pi_18763727
quote:
Op donderdag 29 april 2004 08:14 schreef Last_Action_Hero het volgende:
Zeer vet topic en ik ben benieuwd wat de reacties zijn. Helaas kan ik niet meedoen aangezien ik tot de "verdom-het-niet-om-Metallica-na-te-doen" gitaristen behoor.
Sorry, same here. Veel succes
Coincidence
Makes sense
Only with you
  donderdag 29 april 2004 @ 09:31:54 #4
44649 beelz
Maar dat is het punt niet
pi_18764438
begon eerst als een punkgitarist maar dat ging extreem snel vervelen.
Later dus wat meer 'oude' rockmuziek gaan spelen zoals procol harum en deep purple en led zeppelin. Toen langzaamaan de blues in gerold eigenlijk en speel nu vrij veel blues Louisiana style
Besef Regulier!
Trouble spelling diarrhoea? There's always the Ronseal standby of 'dire-rear'.
pi_18766941
Dus ik mag niet in dit topic posten als ik (naast veel jazz en blues nummers) ook wel eens een nummertje Nirvana of Metallica meespeel?
me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
pi_18771544
quote:
Op donderdag 29 april 2004 11:30 schreef Gitarist het volgende:
Dus ik mag niet in dit topic posten als ik (naast veel jazz en blues nummers) ook wel eens een nummertje Nirvana of Metallica meespeel?
Laat ik met de hand over het hart strijken en dit een keer door de vingers zien. Welkom. .
Con la luz del cigarro, yo vi el molino, se me apagó el cigarro, perdí el camino...
pi_18772046
Dank je

Ik ben op dit moment bezig met het nummer "Night and day", in de uitvoering van Everything but the girl. Iemand ervaringen en / of tips?
Het vervelende van deze versie van het nummer is, dat er waarschijnlijk iets fout is gegaan bij het masteren. De tuning van de gitaar op de "plaat" zit namelijk tussen E en Eb in. Beetje jammer, maar goed. Ik heb de begeleiding zelf ingespeeld op de computer en ben er wat overheen aan 't soleren.

Trouwens, een tip voor een leuk blues nummer: BB King & Eric Clapton - Days of old
pi_18776750
quote:
Op donderdag 29 april 2004 15:06 schreef Gitarist het volgende:
Dank je

Ik ben op dit moment bezig met het nummer "Night and day", in de uitvoering van Everything but the girl. Iemand ervaringen en / of tips?
Het vervelende van deze versie van het nummer is, dat er waarschijnlijk iets fout is gegaan bij het masteren. De tuning van de gitaar op de "plaat" zit namelijk tussen E en Eb in. Beetje jammer, maar goed. Ik heb de begeleiding zelf ingespeeld op de computer en ben er wat overheen aan 't soleren.

Trouwens, een tip voor een leuk blues nummer: BB King & Eric Clapton - Days of old
Ik ken beide nummers niet. Even downloaden en luisteren maar en dan kijk ik daarna wel of ik je van commentaar kan voorzien. .
  zaterdag 1 mei 2004 @ 17:08:38 #9
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_18812512
Hoi,
Ik speel electrische gitaar .
En ik vind mezelf toch best alternatief.

feest
  zaterdag 1 mei 2004 @ 18:55:08 #10
90475 Luchtpost
Soy Gitano.
pi_18814466
Kwijlt u even allen op de geweldige prijs/kwaliteit verhouding van deze gitaar.

.

, , , , , , , , , , , , , , , !!!
  zaterdag 1 mei 2004 @ 22:22:14 #11
24860 Gitarist
Ondertitel?
pi_18820008
Ziet er goed afgewerkt uit iig... maar vertel eens wat meer over deze Alhambra...
  maandag 3 mei 2004 @ 10:39:09 #12
54777 Anotsu
El Duende Flamenco
pi_18851353
Tomatito is een geweldige gitarist... een van mijn favorieten.

Nog Vicente Amigo fans hier? Ik heb slechts een cd van hem (Vivencias Imaginadas) maar die is wel ontzettend goed. Ik heb nog nooit een andere gitarist gehoord die z'n gitaar zo kan laten zingen als hij dat doet.
  maandag 3 mei 2004 @ 10:59:47 #13
11427 Bl00dhound
Lult koeken
pi_18851745
ik heb 4 jaar geleden m'n eerste electrische gitaar gekocht, en begon met punkrock (speelde in D)
na een jaar of 2 begon er eindelijk iets uit te komen want niet als totale bagger klonk...

ik heb me eignelijk nooit zo verdiept in het coveren van bestaande nummers , behalve in de eerste paar maanden

tegenwoordig kan ik dan wel master of puppets van metallica spelen, maar dat doe ik bijna nooit, ghehe wat ik maak mag nog wel vaak als mainstream muziek klinken, maarhet is tenmisnte zelf verzonnen (het zal vast te herkennen zijn, maarja als je goed zoekt... ALLES is al gemaakt )
ik heb me de laatste tijd ook bijan alleen maar geintresseerd voor soleren

kep naast die electrische nu btw een 12 string akoestische ibanez, en ik moet zeggen da's mooi man ghehe en die gitaar is de leekkerst spelende akoestische gitaar die ik ooit in m'n handen heb gehad
  maandag 3 mei 2004 @ 12:09:33 #14
54777 Anotsu
El Duende Flamenco
pi_18853298
quote:
Op zaterdag 1 mei 2004 18:55 schreef Luchtpost het volgende:
Kwijlt u even allen op de geweldige prijs/kwaliteit verhouding van deze gitaar.

[afbeelding].

, , , , , , , , , , , , , , , !!!
Lijkt erg veel op mijn gitaar, ook een alhambra. Zie alleen niet goed of er een golpeador opzit.
  maandag 3 mei 2004 @ 17:02:06 #15
87946 Last_Action_Hero
pi_18859551
quote:
Op maandag 3 mei 2004 12:09 schreef Anotsu het volgende:

[..]

Lijkt erg veel op mijn gitaar, ook een alhambra. Zie alleen niet goed of er een golpeador opzit.
...en nu even in het Nederlands..... (oftewel: wat is een golpeador?)
  maandag 3 mei 2004 @ 17:09:19 #16
90475 Luchtpost
Soy Gitano.
pi_18859736
quote:
Op maandag 3 mei 2004 17:02 schreef Last_Action_Hero het volgende:

[..]

...en nu even in het Nederlands..... (oftewel: wat is een golpeador?)
Een golpeador is een tikplaat. Een laagje zeer hard plastic dat op de gitaar wordt geplakt zodat je je lak niet aan gort slaat en allemaa onprettige butsen in je mooie , Alhambra 3F, , maakt als je een golpe maakt.

Het woord 'golpe' komt uit het (hoe kan het ook anders) Spaans. Een golpe is een tik die je op je gitaar maakt met je ringvinger (en sommige gitaristen gebruiken ook hun pink hierbij). Buiten dat is het ook een verdomd lekker geluidje. .

Kijk voor meer informatie over de golpe op http://www.flamenco-teacher.com/lms?lpv=1000 of natuurlijk op www.google.com. .
  dinsdag 4 mei 2004 @ 00:13:01 #17
54777 Anotsu
El Duende Flamenco
pi_18870585
Luchtpost, hoe lang speel je al flamenco? Ben zelf pas sinds october ofzo bezig, na een aantal jaar elektrisch (voornamelijk jazz) te hebben gespeeld.
Ik ben nu bezig met stukken Paco Pena's boek Toques Flamencos. Mijn leraar heeft nog les van hem gehad
  dinsdag 4 mei 2004 @ 02:51:30 #18
90475 Luchtpost
Soy Gitano.
pi_18872468
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 00:13 schreef Anotsu het volgende:
Luchtpost, hoe lang speel je al flamenco? Ben zelf pas sinds october ofzo bezig, na een aantal jaar elektrisch (voornamelijk jazz) te hebben gespeeld.
Ik ben nu bezig met stukken Paco Pena's boek Toques Flamencos. Mijn leraar heeft nog les van hem gehad
Je leraar heeft vast aan het Rotterdamse conservatorium gezeten. .

Ik heb dat boek ook een keer doorgespit, maar erg veel heb ik er niet aan gehad. Toen ik dat deed had ik nog helemaal geen flauw idee hoe de compas van al die stukken in elkaar zitten.
Heb ik nu ook nog niet.

Ik speel pas echt Flamenco (hiermee doel ik op gestructureerd en met les enzo) sinds, nou wat zal het zijn. Twee weken ? Misschien drie ? . Daarvoor heb ik gewoon zelf een beetje aangekloot met pop, een klein beetje klassiek en andere kul en een poging gedaan om Flamenco te maken, maar zoals jij ook wel zal ervaren is het vrij gemakkelijk om iets te maken dat voor een leek op Flamenco lijkt en op en echte Flamenco.

Maar zoals je wel zal begrijpen heb ik er erg veel plezier in. .
  dinsdag 4 mei 2004 @ 09:21:57 #19
54777 Anotsu
El Duende Flamenco
pi_18874182
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 02:51 schreef Luchtpost het volgende:

[..]

...maar zoals jij ook wel zal ervaren is het vrij gemakkelijk om iets te maken dat voor een leek op Flamenco lijkt en op en echte Flamenco.
Dat is wel waar ja, maar ik heb gelukkig wel het voordeel van een erg goede leraar die al les kreeg, in spanje, van Paco Pena voordat die in Rotterdam lesgaf
Hij heeft gewoon heel nauwkeurig de ritmes en technieken uitgelegd, en dan zijn die stukken uit Toques Flamencos ineens ook veel logischer
  dinsdag 4 mei 2004 @ 09:28:12 #20
87946 Last_Action_Hero
pi_18874278
quote:
Op maandag 3 mei 2004 17:09 schreef Luchtpost het volgende:

[..]
Een golpeador is een tikplaat.....
Bedankt voor de uitleg!
pi_18874468
Ik speel al een hele tijd gitaar, heb een Asturias en Takamine EAN15c. Speel klassiek, fingerstyle (Sacksioni, tommy emmanuel) en lichte muziek (jazz, pop, blues, reggae, funk..)
Speel nu ook in een jazzbandje waar we net mee begonnen zijn! Hopen over een tijdje een demo op te nemen.

Voor de (ak.) gitaarliefhebbers, in september weer in de theaters the five great guitars! Echt super super super, daar moet je gewoon heen. (Harry Sacksioni, Eric Vaarzon Morel, Digmon Roovers, Jan Kuiper en Zou Diarra).
  dinsdag 4 mei 2004 @ 09:50:45 #22
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_18874624
quote:
Op donderdag 29 april 2004 08:14 schreef Last_Action_Hero het volgende:
Ik heb ook een gitaar en vele vinden mij alternatief, maar ik heb wel het boek Learn to play guitar with MetallicA
  zaterdag 8 mei 2004 @ 02:18:27 #23
90475 Luchtpost
Soy Gitano.
pi_18970073
Hier vindt men trouwens een paar leuke doch simpele falsetas voor soleares.

http://www.ctv.es/guitar/solsamp.htm

.
pi_18986889
ff tvp
  zondag 9 mei 2004 @ 03:10:42 #25
90475 Luchtpost
Soy Gitano.
pi_18989375
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 09:50 schreef Djaser het volgende:

[..]

Ik heb ook een gitaar en vele vinden mij alternatief, maar ik heb wel het boek Learn to play guitar with MetallicA :')
Oh, leuk boek. Is dat uit dezelfde reeks als het tipboek voor de Engelse uitspraak door Wim Kok ? .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')