abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1327546
Heb jij ooit zelf nummers geschreven?... zo jah wat moet je kunnen om goede muziek te maken..

Ik download vaak nummers van sites (Total Eclipse) en als ik die nummers dan probeer na te maken bereik ik nooit het effect wat deze mensen hebben bereikt..

Wat moet je in acht houden als je muziek gaat maken?

Thanx! en heb je zelf ooit eens muziek gemaakt, vertel eens hoe dat gegaan is!

The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  vrijdag 3 augustus 2001 @ 20:32:49 #2
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_1327591
Zelf muziek maken is niet zo moeilijk als het lijkt. Je neemt 3 mensen, een basgitaar, een elektrische gitaar en een drumstel en een microfoon. Sluit de boel aan. Speel D G A en zing er een tekstje op.

Vanaf daar kun je het steeds verder uitbreiden. En uiteindelijk kom je er wel

pi_1327626
okey... maar noten?... accoorden?... enzo? dat is best ingewikkeld toch?... om goede noten te combineren?
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  vrijdag 3 augustus 2001 @ 20:39:26 #4
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_1327644
Zoals ik al zei... D G A zijn echt typisch begin-akkoorden voor een basic liedje

Maaruh, als je niks van harmonie & akkoorden weet, raad ik je van harte de muziek- of popschool aan. Daar werken mensen die er verstand van hebben, en je alles willen leren wat je vraagt. Zoiets leer je niet zo makkelijk van papier/internet, dat moet je gewoon doen.

pi_1327757
Dagelijks maak ik muziek....

Total eclipse... ik ben ook tracker...

Was ooit wel een fan van Joegi, maar ik denk dat ik tegenwoordig toch iets beter track dan zij....

pi_1327904
total eclipse!

haha ja die ken ik ook nog, ik heb ook een 'track verleden' ( screamtracker,fasttracker 2 impulse tracker )

immidels ben ik wat professioneler bezig en heb ik een aardige homestudio bij elkaar verzameld, maar ik moet zeggen, heb er nooit spijt van gehad dat ik begonnen ben met tracken, het geeft zeker een goeie (muzikale)basis.

wat betreft tips: goed luisteren, veel oefenen, en mischien wel het belangrijkste: passie. ik ken maar al teveel ventjes die af en toe een beetje muziek maken om stoer te kunnen doen bij hun vriendjes, maar als je *echt* goeie muziek wil maken, moet je muziek leven, ademen en schijten

yesterday I woke up sucking a lemon
pi_1328306
quote:
Op vrijdag 03 augustus 2001 21:25 schreef _psilocybin het volgende:

immidels ben ik wat professioneler bezig en heb ik een aardige homestudio bij elkaar verzameld, maar ik moet zeggen, heb er nooit spijt van gehad dat ik begonnen ben met tracken, het geeft zeker een goeie (muzikale)basis.

wat betreft tips: goed luisteren, veel oefenen, en mischien wel het belangrijkste: passie. ik ken maar al teveel ventjes die af en toe een beetje muziek maken om stoer te kunnen doen bij hun vriendjes, maar als je *echt* goeie muziek wil maken, moet je muziek leven, ademen en schijten


Kan je niet eens me ICQen of MSNen?
34522951 of slidingtrancer@hotmail.com

Ik ben benieuwd naar je studio en je muziek.....

pi_1329193
ik ga er vanuit dat je op school wel eens ergens noten hebt leren lezen..? dat is alvast handig
een beetje akkoorden vinden op je gitaar heb je ook binnen een half jaar wel door en zoek nog wat mensen en begin gewoon te proberen....
misschien is t wel handig om eerst wat te coveren om op elkaar in te spelen
zelf heb ik ook weleens wat geschreven, maar dat was nou niet echt een of ander lyrisch/technisch hoogstandje ...
pi_1329269
Hmm er zijn zat bronnen op het Net om muzikale theorie te leren..... dus aan de slag met zijn allen.

Het is hartstikke leuk om je eigen muziek te maken en terug te horen ( na een jaar) wat je in in elkaar had gevogeld

' gow das best aardig '

pi_1330489
mischien kunnen we met elkaar eens wat proberen... zou grappig zijn en gezellig..
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  zaterdag 4 augustus 2001 @ 11:47:52 #11
5096 defender
The CUB is back!Time to spam
pi_1330501
Ik probeer regelmatig een beetje gitaar te spelen, maar heb zo weinig geduld. Het liefst wil ik direct een heel nummer mee spelen.
En dat gaat nu eenmaal niet.

Ik moet trouwens ook nog wel wat ruwere vinger toppen krijgen, want na een tijdje spelen doet het aardig zeer.

Nu ik na het oefenen van de akkoorden met een paar nummers "beperkt" mee kan doen vind ik het al een stuk leuker worden.

Ik blijf oefenen.........

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time.
pi_1330528
vroeger in de goede oude tijd probeerde ik altijd zelf wat muziek te maken met Scream Tracker en Fast Tracker, heb destijds redelijk wat .S3M'etjes en .XM'etjes in elkaar geknalt
-je UI was te groot en daarom verwijderd-
pi_1331247
quote:
Op zaterdag 04 augustus 2001 11:45 schreef Chandler het volgende:
mischien kunnen we met elkaar eens wat proberen... zou grappig zijn en gezellig..
Hallo.. is het grote fok!band topic volledig aan jou neus voorbij gegaan? 22e jamsessie in Hoorn!!!!!
pi_1331954
quote:
Op zaterdag 04 augustus 2001 15:08 schreef Man_in_a_Shed het volgende:

[..]

Hallo.. is het grote fok!band topic volledig aan jou neus voorbij gegaan? 22e jamsessie in Hoorn!!!!!


jah... zekers... nooit van gehoord... maar laten we een 'virtueel'bandje beginnen met wat computer composers en gewoon wat andere mensen met hun eigen instrumenten... dat samen verwerken tot een FOKKING Mega Productie
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_1331988
Ik maak wellus muziek op de WC
pi_1332012
quote:
Op zaterdag 04 augustus 2001 17:31 schreef Duiveltja het volgende:
Ik maak wellus muziek op de WC
idem hiero in de badkamer als ik aan het douchen ben
of in de keuken (open keuken) als ik aan het etenkoken ben!
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  zaterdag 4 augustus 2001 @ 18:23:03 #17
3878 Vork
Manisch creatief
pi_1332260
quote:
Op zaterdag 04 augustus 2001 17:24 schreef Chandler het volgende:

[..]

jah... zekers... nooit van gehoord... maar laten we een 'virtueel'bandje beginnen met wat computer composers en gewoon wat andere mensen met hun eigen instrumenten... dat samen verwerken tot een FOKKING Mega Productie


zie ook: dit topic (en de link die in dat topic staat)
pi_1332940
quote:
Op zaterdag 04 augustus 2001 17:35 schreef Chandler het volgende:

[..]

idem hiero in de badkamer als ik aan het douchen ben
of in de keuken (open keuken) als ik aan het etenkoken ben!


Haha, drum jij ook op pannen en borden? Ik zing altijd onder douche, vandaar dat de buren de boel extra hebben laten isoleren

Maar goed ik maak ook muziek op de computer, niet zoveel bijzonders, maar het is een leuke hobby

  zaterdag 4 augustus 2001 @ 20:59:33 #19
12572 terabyte
ongelooflijke nerd
pi_1333360
OK... hier komt ie dan... mijn muziek-maak geschiedenis.

1993: M'n eerste eigen PC
1994: M'n eerste upgrade: geluidskaart + CD-ROM speler

bij de geluidskaart zat een proggie genaamd MidiSoft recording session. Op de doos stond dat je daarmee muziek kon maken...

Ikke installeren... en wat zie ik? Allemaal notenbalkjes... En daaronder een soort mixer (daarmee kon je ook instrumentjes kiezen).

Wat deed ik? Ik pakte m'n muziek-map (ik zat nog op de basisschool) en ik maakte allerlei liedjes wat we op school leerde na in MidiSoft recording session. Dat lukte aardig.

In die tijd luisterde ik ook voor 't eerst naar de hardcore/gabber etc van die tijd. Ik vond dat hele coole muziek.

Ik zat toen in groep 8 vd basisschool en de rest vd klas had er toen nog nooit van gehoord.

Ik zat al zover dat ik zulk muziek zelf wilde maken. En dat wilde ik doen met MidiSoft Recording Session.

Ik kreeg echter niet de goeie geluiden eruit, geen echte Base Drums, Hi-Hats, rauwe synths, etc. Ik was toen 11 of 12 en ik wist niet dat ik eigenlijk een kut-geluidskaart had (FM synth ipv wavetable).

1996: m'n overbuurjongen gaf me een programma op een diskette. Hij zei dat ik daar wel de goeie hardcore nummers mee kon maken. Inmiddels waren de hardcore nummers in 1996 anders dan in 1994 (betere kwaliteit, effecten, 'uniekere' opbouw, melodieen, etc, etc).

Inmiddels had ik een Pentium 133 met 16 MB RAM . Ik stopte de disk in de drive en starte het proggie op... het was een DOS proggie... het was... Impulse Tracker II... en tering, wat zag dat er ingewikkeld uit. Niemand had me verteld hoe ik hiermee muziek kon maken.

Ik heb toen de hele handleiding uitgeprint. Ik moest eerst de soundcard & geheugen configgen. In die tijd (ik was 13) had ik al aardige PC kennis, dus dat lukte wel. Ik moest toen aan samples zien te komen... dus ik ff het 1 en het ander rippen van een toen recente Thunderdome. In Impulse Tracker maakte ik toen m'n eerste hardcore track dat ook 'hardcore' klonk

Ik wist heel goed dat ik er nog lang niet was. Samples rippen is 1 ding, maar ik merkte ook op dat de 'echte' hardcore nummers veel meer dynamiek, effecten, etc had..... en nog iets... iets waarvan ik toen de naam niet wist, maar wat wel erg veel indruk maakte: Low Pass Filters. Als je niet weet wat ik daarmee bedoel: check de eerste hit van Alice Deejay, daar wordt een filter gebruikt om de melodie 'anders' te laten klinken (de hoge tonen worden eruit gefilterd).

Filters, reverb, delay, en andere real-time effecten kon niet in Impulse Tracker. (Filters later wel met MMX CPU/drivers btw..)

Inmiddels had ik ook al door dat de echte hardcore niet met Impulse Tracker gemaakt werd. Via een neefje van me (die hip-hopper) is, kwam ik in een echte studio terecht. Ik was 14 en ik was zwaar onder de indruk... "dus zooo doen ze dat". De producer vertelde me over MIDI, MIDI instrumenten, sequencers, synths, drumcomputers, effectprocessoren, mengtafels.

Toen ik thuis kwam gooide ik als eerst IT2 eraf en installeerde Cubase VST 3.5 (illeg.. ). Ik had geen externe apperatuur, maar ik wist wel dat ik de GM modu le van mn geluidskaart kon aansturen..... Het was exact hetzelfde verhaal als een aantal jaar terug met MidiSoft Recording Session: qua 'sound' was ik terug bij af (FM General MIDI geluiden ), maar ik kon tenminste real-time filteren, effecten toevoegen.

In 1997 (ik was toen 14 jaar) had ik genoeg geld gespaard om een Akai S2000 sampler te kopen.

Het heeft me erg veel geld gekost, maar er ging een wereld voor me open: ik kon nu echte hardcore-geluiden aansturen via MIDI, dus ik hoefde niet langer General MIDI aan te horen... Bovendien kon ik filteren, dat was zo ontzettend cool!!!!

De euforie duurde niet lang. De tracks die ik in Cubase maakte klonken lang niet zo helder en zuiver als de echte professionele hardcore tracks....

Onderzoek wees uit dat ik me moest verdiepen in het 'afmixen': toevoegen van effecten (niet teveel), equalizer gebruiken per kanaal zodat alles een eigen frequentie gebied kreeg (bijv Base Drum laag, Hi-Hats hoog, etc).

Maarja... als je zo wilt afmixen heb je toch echt een pro-mengtagfel nodig, met heel veel knopjes....

Inmiddels was het 1998. Tijd voor een nieuwe PC: Een Pentium II 350 met 128 MB RAM en een SBLive! (toen pas uit). Ik kon ook meteen de nieuwste Cubase draaien.

De SBLive had een effectprocessor waarmee je bijv. Reverb kon toevoegen binnen Cubase. Maar dat ging allemaal met ingewikkelde MIDI Controllers.

Ik kocht toen voor 500 piek de Phat.Boy MIDI Controller:

Daarmee kon ik allemaal in realtime via MIDI 13 eigenschappen van een sample wijzigen:
- Filter Cutoff, Resonance Filter
- Vibrato Rate, Depth, Delay
- Reverb, Chorus
- Attack, Delay, Sustain, Release
- Pan, Volume

Dit, in combinatie met de S2000 sampler voor de samples en de SBLive voor de effecten, zorgden ervoor dat ik dat vleugje 'extra-depth' kon toevoegen aan m'n tracks.

Zo kon ik een tijdje vooruit. Ik heb toen een aantal tracks gemaakt en geremixt (ik heb bijv tracks van tracker groepjes zoals Total Eclipse, UCP (?) helemaal opnieuw gebouwd in Cubase, geremixt en afgemaakt met mooi effecten)

Een van m'n tracks had ik opgenomen op MiniDisc en afgedraaid op school tijdens een schoolfeest. Hardcore was toen alweer 'uit', maar dit trackie werd toch wel goed ontvangen door het publiek...

1999: ik wordt steeds veeleisender....
Ondanks de mogelijkheiden van de Phat.Boy, vond ik alleen samples toch te statisch om als bouwstenen van een track te gebruiken.

Dit was het begin voor m'n synth tijdperk.....

Ik ging naar de lokale muziek dealer en bemerkte dat goede synths te duur waren..... (3500+)

ik had geld nodig. Toevallig kon ik op 16 jarige leeftijd aardig programmeren en databases ontwerpen. Met het maken van ASP websites heb ik wat centjes kunnen verdienen, zodat ik toch een synth kon kopen.

Het werd een Tweede Hands Roland Alpha Juno 2... maar ik wilde meer! ik wilde ook m'n drumgeluiden realtime genereren... in de dance/hardcore gebeuren is de Roland TR-909 de standaard. Deze is echter zeer moeilijk te verkrijgen. Daarom kocht ik een kloon, de Novation Drumstation (1600 piek). Sommige geluiden klinken net iets anders dan bij de TR-909, maar beter kon ik gewoon niet krijgen.

Om al die uitgangen (sampler, synth, drumcomputer) aan te kunnen sluiten, had ik een echte grote mengtafel nodig... maar m'n geld was op. Gelukkig kon ik er 1 lenen van de producer die ik op mn 14e had ontmoet (zie stukje hieboven ergens).

Na veel oefenen had ik eindelijk de professioneel klinkende sound te pakken, waar ik al die jaren naar zocht.

Inmiddels was er een nieuwe versie van Cubase, waarmee ik VST Instruments kan gebruiken (virtuele synths, maakt gebruik van je CPU ipv exterene hardware.. besturing dmv Phat.Bo MIDI controller)

Ik had m'n setup nu helemaal compleet: ik kon ALLES in realtime besturen met de Phat.Boy (met MIDI controllers)

2001: verhoogde kwaliteitseisen:
- SBLive eruitgeflikkerd
- Hoontech DSP24 kaart erin
- aparte effectprocessor in m'n 19 inch rack

Zo. Dat was m'n verhaal.

En Chandler (en anderen), kijk hier eens: http://www.geocities.com/Area51/Shuttle/5166/

Dual AMD Ahtlon XP 3000+, 1024 MB PC3100 DDR-RAM, 2x 100 GB 10.000 RPM HDD SCSI, GeForce4 Ti4600 128MB+DVI, 17" TFT, DVD+RW/R 228K 12/10/32/2,5[br][br]Vraag gratis een @ik.besta.niet.meer e-mailadres aan!!!!
  zaterdag 4 augustus 2001 @ 21:03:24 #20
12572 terabyte
ongelooflijke nerd
pi_1333387
en nu heb ik lamme vingers.....

/edit/

en dan zul je net zien dat dit een abandoned topic wordt... heb ik weer alles voor niets getypt.

[Dit bericht is gewijzigd door terabyte op 04-08-2001 21:28]

Dual AMD Ahtlon XP 3000+, 1024 MB PC3100 DDR-RAM, 2x 100 GB 10.000 RPM HDD SCSI, GeForce4 Ti4600 128MB+DVI, 17" TFT, DVD+RW/R 228K 12/10/32/2,5[br][br]Vraag gratis een @ik.besta.niet.meer e-mailadres aan!!!!
pi_1333907
goed verhaal veel bekende elementen .. op een gegeven moment loopt het totaal uit de hand en wordt het meer en meer. ik ben ooit begonnen met 1 synth, en
heb immidels een 24kanaals allen&heath tafel staan, en ze zijn alle 24 in gebruikt
muzikale creativiteit is voor mij altijd het belangrijkst geweest, maar uiteindelijk ontkom je er toch niet aan je te verdiepen in afmixen, en als je dat eemaal onder de knie hebt kun je je heerlijk uitleven

het lijkt me inderdaad best een leuk idee om eens wat samen te doen met andere fokkers en kijken of het wat leuks oplevert... ik sta in iedergeval open voor ideen

yesterday I woke up sucking a lemon
pi_1334163
Je moet vooral feeling hebben voor muziek
je moet helemaal opgaan in wat je doet, dan kom je er uiteindelijk wel..
Notenkennis kan handig zijn maar is niet vereist.
Had Jimi Hendrix notenkennis?
Als je zelf veel plezier hebt in het maken van muziek zul je zien dat je sprongen vooruit maakt!

Groet

I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_2695097
Ik ben simpel begonnen met mod-edit.... (wel maarliefst 4 kanalen, 2 links en 2 rechts....)

schoot niet echt op...

toen maar overgegaan op scream tracker.. (toch wel maarliefst 32 kanalen...)

niet echt complete nummers mee gemaakt..

toen maar impulse tracker testen.. (ultiem pakketje!!!)

veel mee gedaan.. zowel hardcore als drum and bass en een beetje trance.... een paar nummer staan nog ergens online... http://www.mp3.com/diabolicd

moet je maar es tjekken...

ik mis IT 2.15 best wel... ik kan nog niet echt een goeie vervanger vinden die onder windows draait..

kep wel een beetje liggen prutsen met Propellorheads Reason.... wel heel vet proggie maar toch nog een beetje lastig....

pi_2695140
Ik speel gitaar, piano / keyboards, en basgitaar. Speel in een aantal bandjes en thuis pruts ik een beetje met m'n viersporen-recorder.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_2695503
Ben vroeger ooit naar de muziek school geweest (meer omdat het moest dan dat ik het zelf wou) en kreeg ik daar een blokfluit in mijn mond gepropt
Ik ben nooit verder gekomen dan die akelige boer met zijn tering kip die nog steeds in het water licht

Laat mij maar lekker naar muziek luisteren, beter voor mij en voor anderen

. X X X X X L
  Moderator donderdag 3 januari 2002 @ 20:27:24 #26
18653 crew  D.
pi_2695523
quote:
Op zaterdag 04 augustus 2001 21:03 schreef terabyte het volgende:
en nu heb ik lamme vingers.....

/edit/

en dan zul je net zien dat dit een abandoned topic wordt... heb ik weer alles voor niets getypt.


Niet voor niets, vond t erg interessant om te lezen.
Ik heb zelf ook plannen in die richting, al jaren, maar het moet er toch maar eens van komen.
Een goeie pc met Cubasis VST heb ik al.
Een midi keyboard lijkt me een volgende goede stap.
Ff een vraagje, als je een midi keyboard hebt, waarom is dan een gewone synth nog nodig?
  donderdag 3 januari 2002 @ 21:47:09 #27
12572 terabyte
ongelooflijke nerd
pi_2696369
quote:
Op donderdag 03 januari 2002 20:27 schreef D.Rose het volgende:

[..]

Een midi keyboard lijkt me een volgende goede stap.
Ff een vraagje, als je een midi keyboard hebt, waarom is dan een gewone synth nog nodig?


De synth heb je voor de (unieke) geluiden die het maakt, met een MIDI-(master)keyboard kan je allerlei synths aansturen.

Sommige synths (modules) hebben geen klavier, die monteer je in een 19" rack.

In kleine studio's gebruikt men meestal een synth meteen als MIDI masterkeyboard.

Als je nu begint met de hele muziek-maak gebeuren, kan je altijd eerst een kwaliteits VST-instrument gebruiken (Pro52, Waldorf PPG, etc) daar kan je ook heel veel goede geluiden uit toveren.

Bij sommige muziekstijlen hoort een bep. synth, vanwege zn kenmerkende sound. Dan heb je wel een externe hardware synth nodig.

Dual AMD Ahtlon XP 3000+, 1024 MB PC3100 DDR-RAM, 2x 100 GB 10.000 RPM HDD SCSI, GeForce4 Ti4600 128MB+DVI, 17" TFT, DVD+RW/R 228K 12/10/32/2,5[br][br]Vraag gratis een @ik.besta.niet.meer e-mailadres aan!!!!
  donderdag 3 januari 2002 @ 21:57:48 #28
16495 Devnull
... sprakeloos ...
pi_2696465
quote:
Op vrijdag 03 augustus 2001 20:26 schreef Chandler het volgende:
Heb jij ooit zelf nummers geschreven?... zo jah wat moet je kunnen om goede muziek te maken..
1991
Pazuzu and the Sandman - Powerbattle (Unreleased)
Pazuzu and the Sandman - Opium (Unreleased)

1992
Rotterdam Termination Source - Poing (Rotterdam Records)
Rotterdam Termination Source - Poing (remix) (Rotterdam Records)
Rotterdam Termination Source - Feyenoord (Rotterdam Records)
Rotterdam Termination Source - Rough Justice (Rotterdam Records)
Rotterdam Termination Source - Feyenoord US mix. (Watts, NYC)
Rotterdam Termination Source - Poing Phenomenia mix (StreetHeat, Germany)

1993
Armageddon - You'll never be mine (Rotterdam Records)
Armageddon - The Armageddon (Rotterdam Records)
General Noise - Rotterdam subway (remix) (Rotterdam Records)
Michael Whiteline - Cocaine (Jump Records)
Rotterdam Records - First anniversary megamix (Rotterdam Records)
Unstoppable Force - The Beat Creator (Rotterdam Records)
Unstoppable Force - Cruel Dilemma (Rotterdam Records)
Various artists - Mix the house 2 album (with Paul Elstak)(EVA)
M. Lenechec - Toxis one (Trashcan)
Michael Whiteline - 101909 (Jump Records)
Michael Whiteline - Crazy for Sure (Jump Records)
Reanimator - Bigger and bolder (remix) (Knor Records)
Rotterdam Termination Source - Merry Xmess (Rotterdam Records)
Rotterdam Termination Source - Santa Claus is Gay (Rotterdam Records)
Rotterdam Termination Source - Poing (Bert en Ernie remix) (Rotterdam Records)
Rotterdam Termination Source - Excell (Rotterdam Records)
M. Steenbergen - The way it is (remix) (StreetHeat, Germany)
MRG - Loving you (Noculan Records)

1994
English muffin' - Blood of an English muffin' (remix) (Industrial Strength Records)
Wedlock - I'm the fuck you man (remix) (Ruffneck Records)
Armageddon - Sunset party slamm (Rotterdam Records)
Armageddon - Siga La Guia (Rotterdam Records)
Armageddon - The Viper (Rotterdam Records)
Armageddon - Spanish Hardcore Magic (Rotterdam Records)
Human Resource - Fuck them (remix) (Knor Records)
MacKay and MacKenna - This universe is mine (Trashcan)
Deadkirks - Mr. Kirk (remix) (Mid-town Records)

1995
Sperminator - S-fucking (Rotterdam Records)
Sperminator - No Women Allowed (remix) (Rotterdam Records)
Evil Maniax - The Creators of hardcore (Rotterdam Records)
Evil Maniax - Psychopath (remix) (Rotterdam Records)
Various artists - Mokum megamix (Mokum/Roadrunner)
The Reanimator - The Reanimator (Knor Records)
Wicked on Wax - Speed it up (Rotterdam Records)
Wicked on Wax - I'll rock ya (Rotterdam Records)
Wicked on Wax - 44 Mag (Rotterdam Records)
DJ Paul Elstak - Life is like a dance (remix) (Polydor)
Bass-D and King Matthew - Turn this mutha out (remix) (Inferno Records)
Bonefiction - It's wild (remix) (Sony)
Stadsradio Rotterdam 1995, the mix (Radio Broadcast)

1996
Grootmeester Flits + Vernietiger X - Ziek in me kop (RotHop Records)
Grootmeester Flits + Vernietiger X - Ziek in me kop (unplugged) (RotHop Records)
Grootmeester Flits + Vernietiger X - De Vrije Stijl (Rotop Records)
The Sound of Rockford Fosgate - Album (Mid-town)
Stadsradio Rotterdam - 1996, the mix (Radio Broadcast)

1997
Armageddon - 303 Party Slamm (Rotterdam Records)
Analog Orgasm - Analog Orgasm (Arcade)
Spunk - The Incredible (Urban Sound of Amsterdam)
Spunk - The Incredible Live Remix (Urban Sound of Amsterdam)
Spunk - The Flavour (Urban Sound of Amsterdam)
Without a Doubt - Don't Speak (Brainless Hardcore)
Rotterdam Termination Source - The Early Dayz (Brainless Hardcore)
Rotterdam Termination Source - Return Of Da Source (Brainless Hardcore)
Rotterdam Termination Source - Solid Track (Brainless Hardcore)
Rotterdam Termination Source - Here Comes (Brainless Hardcore)
Rotterdam Termination Source - Set it Off (Brainless Hardcore)

1998
Rotterdam Termination Source - The Sonic Destroyer (Brainless Hardcore)
Rotterdam Termination Source - RTS vs The Neighbours (Brainless Hardcore)
Rotterdam Termination Source - The Maestro (Brainless Hardcore)
Rotterdam Termination Source - Poing 98 Remixes (Massive Drive)

1999
Poing versus Double Date - Email to Poing (Radio3fm cd)
Maurice Steenbergen - VeronicaFM Yearmix 1999 (VeronicaFM exclusive)

2000
Mixelplix - Spring in 't rond (Arcade)
Maurice Steenbergen - VeronicaFM Yearmix 2000 (VeronicaFM exclusive)
Krezip - I would stay : Maurice Steenbergen's 2 step remix (VeronicaFM)

2001
YorinFM - Weekly Fridaynight Hitmix (discontinued by YorinFM after 38 shows)
Devnull - Mama said knock you out (Rock remix)
Devnull - Mama said knock you out (Intergalactic turntablism)
Devnull - Imagination (Slick radio edit)
Devnull - Cadence
Devnull - Play my game
Public Enemy - Shut 'em down (Maurice Steenbergen's devnull remix)
M. Steenbergen's Favtraxx Mix part one
George Clinton / Fresh Prince / Delasoul combimix
M. Steenbergen - Around the Sussudio Phenomenon remix

2002
Ben aan de eerste track bezig van het nieuwe jaar

Sex met jezelf is in ieder geval sex met iemand die van je houdt.
  Moderator donderdag 3 januari 2002 @ 22:06:13 #29
18653 crew  D.
pi_2696548
quote:
Op donderdag 03 januari 2002 21:47 schreef terabyte het volgende:

[..]

De synth heb je voor de (unieke) geluiden die het maakt, met een MIDI-(master)keyboard kan je allerlei synths aansturen.

Sommige synths (modules) hebben geen klavier, die monteer je in een 19" rack.

In kleine studio's gebruikt men meestal een synth meteen als MIDI masterkeyboard.

Als je nu begint met de hele muziek-maak gebeuren, kan je altijd eerst een kwaliteits VST-instrument gebruiken (Pro52, Waldorf PPG, etc) daar kan je ook heel veel goede geluiden uit toveren.

Bij sommige muziekstijlen hoort een bep. synth, vanwege zn kenmerkende sound. Dan heb je wel een externe hardware synth nodig.


Zoals ik al aangaf, ik ben nog nieuw hierin, dus heb ik alweer wat vraagjes:

- Een kenmerkende sound? Zijn die niet te samplen of zo?
- Een VSTinstrument? Da's een midi(enkel toetsen) of een synth met midifunctie? (zijn pro52 ed. merken of types?)
- lijkt mij dat een synth met midifunctie de beste oplossing is, of is het hebben van beide het beste?
- een 19" rack? da's zo'n kast met (studio)apparatuur? Of zit ik r nu heel ver langs.

Bij voorbaat dank voor het delen van je kennis.

  donderdag 3 januari 2002 @ 23:01:12 #30
12572 terabyte
ongelooflijke nerd
pi_2697121
quote:
Op donderdag 03 januari 2002 22:06 schreef D.Rose het volgende:

[..]

Zoals ik al aangaf, ik ben nog nieuw hierin, dus heb ik alweer wat vraagjes:

- Een kenmerkende sound? Zijn die niet te samplen of zo?


het grote verschil tussen een sample en een geluid dat live door een synth gegenereerd is, is dat je de hele sound van een door een synth gegenereerde geluid kan aanpassen, door het draaien aan een paar knopjes.

Een sample is statisch, je kan maar een paar eigenschappen veranderen dmv een sampler.

quote:
- Een VSTinstrument? Da's een midi(enkel toetsen) of een synth met midifunctie? (zijn pro52 ed. merken of types?)
Een VST instrument is een programma dat je binnen Cubase VST gebruikt... gewoon software dus dat je op je scherm ziet.

Pro52 is de naam van zo'n programma..

Je kan een VST instrument besturen met de muis, maar ook met een echte MIDI keyboard.

Alle VST instrumenten kunnen bestuurd worden dmv MIDI

quote:
- lijkt mij dat een synth met midifunctie de beste oplossing is, of is het hebben van beide het beste?
Alleen extreem oude synths (20 jr en ouder) hebben geen MIDI functie.

MIDI is een zeer belangrijk iets in de studio-wereld, dus als je een synth koopt, dan ondersteund deze voor 100% zeker MIDI, anders kan je er niet zoveel mee...

quote:
- een 19" rack? da's zo'n kast met (studio)apparatuur? Of zit ik r nu heel ver langs.
Ja, zoiets, je kan er 19" modules in monteren.
Kijk maar op de site van diegene die voor je heeft gereageerd (Devnull). Hij heeft wel leuke plaatjes van zijn 19" racks.

En dan een tip: gewoon klein beginnen, je komt er vanzelf wel achter wat je allemaal mist in je sound en wat je dan allemaal extra nodig hebt...

Dual AMD Ahtlon XP 3000+, 1024 MB PC3100 DDR-RAM, 2x 100 GB 10.000 RPM HDD SCSI, GeForce4 Ti4600 128MB+DVI, 17" TFT, DVD+RW/R 228K 12/10/32/2,5[br][br]Vraag gratis een @ik.besta.niet.meer e-mailadres aan!!!!
  vrijdag 4 januari 2002 @ 22:44:45 #31
11884 Meyer_Lansky
Mastermind of the Mob
pi_2709106
quote:
Op donderdag 03 januari 2002 21:57 schreef Devnull het volgende:

[..]

1991
Pazuzu and the Sandman - Powerbattle (Unreleased)
Pazuzu and the Sandman - Opium (Unreleased)

1992
Rotterdam Termination Source - Poing (Rotterdam Records)
Rotterdam Termination Source - Poing (remix) (Rotterdam Records)
Rotterdam Termination Source - Feyenoord (Rotterdam Records)
Rotterdam Termination Source - Rough Justice (Rotterdam Records)
Rotterdam Termination Source - Feyenoord US mix. (Watts, NYC)
Rotterdam Termination Source - Poing Phenomenia mix (StreetHeat, Germany)

1993
Armageddon - You'll never be mine (Rotterdam Records)
Armageddon - The Armageddon (Rotterdam Records)
General Noise - Rotterdam subway (remix) (Rotterdam Records)
Michael Whiteline - Cocaine (Jump Records)
Rotterdam Records - First anniversary megamix (Rotterdam Records)
Unstoppable Force - The Beat Creator (Rotterdam Records)
Unstoppable Force - Cruel Dilemma (Rotterdam Records)
Various artists - Mix the house 2 album (with Paul Elstak)(EVA)
M. Lenechec - Toxis one (Trashcan)
Michael Whiteline - 101909 (Jump Records)
Michael Whiteline - Crazy for Sure (Jump Records)
Reanimator - Bigger and bolder (remix) (Knor Records)
Rotterdam Termination Source - Merry Xmess (Rotterdam Records)
Rotterdam Termination Source - Santa Claus is Gay (Rotterdam Records)
Rotterdam Termination Source - Poing (Bert en Ernie remix) (Rotterdam Records)
Rotterdam Termination Source - Excell (Rotterdam Records)
M. Steenbergen - The way it is (remix) (StreetHeat, Germany)
MRG - Loving you (Noculan Records)

1994
English muffin' - Blood of an English muffin' (remix) (Industrial Strength Records)
Wedlock - I'm the fuck you man (remix) (Ruffneck Records)
Armageddon - Sunset party slamm (Rotterdam Records)
Armageddon - Siga La Guia (Rotterdam Records)
Armageddon - The Viper (Rotterdam Records)
Armageddon - Spanish Hardcore Magic (Rotterdam Records)
Human Resource - Fuck them (remix) (Knor Records)
MacKay and MacKenna - This universe is mine (Trashcan)
Deadkirks - Mr. Kirk (remix) (Mid-town Records)

1995
Sperminator - S-fucking (Rotterdam Records)
Sperminator - No Women Allowed (remix) (Rotterdam Records)
Evil Maniax - The Creators of hardcore (Rotterdam Records)
Evil Maniax - Psychopath (remix) (Rotterdam Records)
Various artists - Mokum megamix (Mokum/Roadrunner)
The Reanimator - The Reanimator (Knor Records)
Wicked on Wax - Speed it up (Rotterdam Records)
Wicked on Wax - I'll rock ya (Rotterdam Records)
Wicked on Wax - 44 Mag (Rotterdam Records)
DJ Paul Elstak - Life is like a dance (remix) (Polydor)
Bass-D and King Matthew - Turn this mutha out (remix) (Inferno Records)
Bonefiction - It's wild (remix) (Sony)
Stadsradio Rotterdam 1995, the mix (Radio Broadcast)

1996
Grootmeester Flits + Vernietiger X - Ziek in me kop (RotHop Records)
Grootmeester Flits + Vernietiger X - Ziek in me kop (unplugged) (RotHop Records)
Grootmeester Flits + Vernietiger X - De Vrije Stijl (Rotop Records)
The Sound of Rockford Fosgate - Album (Mid-town)
Stadsradio Rotterdam - 1996, the mix (Radio Broadcast)

1997
Armageddon - 303 Party Slamm (Rotterdam Records)
Analog Orgasm - Analog Orgasm (Arcade)
Spunk - The Incredible (Urban Sound of Amsterdam)
Spunk - The Incredible Live Remix (Urban Sound of Amsterdam)
Spunk - The Flavour (Urban Sound of Amsterdam)
Without a Doubt - Don't Speak (Brainless Hardcore)
Rotterdam Termination Source - The Early Dayz (Brainless Hardcore)
Rotterdam Termination Source - Return Of Da Source (Brainless Hardcore)
Rotterdam Termination Source - Solid Track (Brainless Hardcore)
Rotterdam Termination Source - Here Comes (Brainless Hardcore)
Rotterdam Termination Source - Set it Off (Brainless Hardcore)

1998
Rotterdam Termination Source - The Sonic Destroyer (Brainless Hardcore)
Rotterdam Termination Source - RTS vs The Neighbours (Brainless Hardcore)
Rotterdam Termination Source - The Maestro (Brainless Hardcore)
Rotterdam Termination Source - Poing 98 Remixes (Massive Drive)

1999
Poing versus Double Date - Email to Poing (Radio3fm cd)
Maurice Steenbergen - VeronicaFM Yearmix 1999 (VeronicaFM exclusive)

2000
Mixelplix - Spring in 't rond (Arcade)
Maurice Steenbergen - VeronicaFM Yearmix 2000 (VeronicaFM exclusive)
Krezip - I would stay : Maurice Steenbergen's 2 step remix (VeronicaFM)

2001
YorinFM - Weekly Fridaynight Hitmix (discontinued by YorinFM after 38 shows)
Devnull - Mama said knock you out (Rock remix)
Devnull - Mama said knock you out (Intergalactic turntablism)
Devnull - Imagination (Slick radio edit)
Devnull - Cadence
Devnull - Play my game
Public Enemy - Shut 'em down (Maurice Steenbergen's devnull remix)
M. Steenbergen's Favtraxx Mix part one
George Clinton / Fresh Prince / Delasoul combimix
M. Steenbergen - Around the Sussudio Phenomenon remix

2002
Ben aan de eerste track bezig van het nieuwe jaar


*Kijkt in oude platenbak

hey verrek ik heb er een redelijk aantal van.
Van het hardcore lijstje dan, van het devnull project was ik nog niet op de hoogte.

3 for us, 1 for the government and 2 for Meyer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')