abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18759110
Ik heb, vorig jaar, ruzie gehad met een klasgenoot. Hij zat me te irriteren, had veel te zeggen over alles wat ik deed, oftewel, ik werd hem helemaal zat. Op MSN hadden we er een gesprek over, en hij bleef maar zeuren tegen mij, dus ik werd boos. Ik blokkeerde hem. Hij wist vervolgens de blokkereing te omzeilen, en sprak mij weer aan. Ik zei tegen hem:

"Nu moet je echt ophouden, ik wil niets meer met je temaken hebben, let eens wat meer op jezelf, en ga uithilen bij je k******ouders!"

Vervolgens blokkeerde ik hem. Een dag later spreek ik met een andere plasgenoot, die zowel mij, als hem goed kent. Er was laatst iets met één van zijn ouders gebeurd, dus die opmerking kwam een beetje hard aan.

Nu begreep ik, dat ik verkeerd ben geweest. Ik heb hem daarom, direct een mail gestuurd, waarin ik uitleg, dat het niet zo mijn bedoeling was. We zeggen allemaal wel eens domme dingen zonder erbij na te denken toch? Ik heb toegegeven aan mijn fout, mijn excuses aangeboden, en gevraagd of hij me wil laten voor wat ik ben. Hierop kwam weken lang geen antwoord...

Todat ik op een dag hoor, dat hij me in elkaar wil gaan slaan. Ik weet dat het wat kinderachtig klinkt, maar hij is er toe in staat. Hij zegt steeds, dat ik "recht in zijn gezicht moet zeggen wat ik van zijn ouders denk". Overigens, zijn ouders hebben er niets mee te maken , die ken ik niet eens. Ik wil het niets eens recht in zijn gezicht zeggen, want wat ik had gezegd was niet zo bedoeld.

Ik heb meerdere maken geprobeerd alles goed te praten, maar hij blijft me uitschelden en bedreigen. Zo zou ik op koninginnedag niet over straat kunnen, want als hij me tegenkomt, slaat hij me flink in elkaar. Hij is overigens kampioen karate in de Benelux. Niet mis dus. het is al een jaar geleden, en nóg bedreigd hij me. Het wordt wel steeds erger. Ik voel me er niet bij op mijn gemak. vandaag of morgen pakt hij me echt een keer, en wie weet waar hij toe in staat is.

Is er iets dat ik er tegen kan doen? Ik zit nu niet mee bij hem op school, maar hij zoekt via alle mogelijke manieren contact met me. Zowel via zijn vrienden, als via MSN. Kan ik hier mee naar de politie gaan? Of iets anders? Ik voel me gewoon niet meer veilig op straat, en ik ben bang dat het vandaag of morgen verkeerd gaat. Mijn ouders zitten er niet mee, die denken dat hij het toch niet doet, maar ik ken hem langer dan vandaag. Hij wil met geen mogelijkheid naar me luisteren, hij zit vol met kwaad en agressie..

Is er iets dat ik tegen hem kan doen, behalve te zeggen dat ik hem moet negeren, want dat gaat niet werken. Liever voorkomen dan genezen! Alle hulp is welkom, want ik hou dit niet langer. Misschien moet ik gewoon naar hem toegaan en me in elkaar laten slaan? Dan kan ik tenminste aangifte doen van zinloos geweld / mishandeling. Ik ben bang dat het dan al te laat is. Men kent het spreekwoord, als het kalf verdronken is....

qazxc
  woensdag 28 april 2004 @ 23:11:21 #2
43606 OphiOn
Dark Fields For Brilliance
pi_18759155
Als hij gaat slaan, dan sla je gewoon terug.
[......]
pi_18759186
Tegen de BENELUX kampioen karate? Weet je wel wat je zegt? Ik zelf ben niet zo'n vechter...
qazxc
pi_18759209
Krijgen die vechtsportlui in het algemeen niet mee dat het voornamelijk en verdedigingssport is, en absoluut niet bedoeld om mensen mee te bedreigen .
pi_18759244
Rare situatie?

Als het allemaal klopt heb je te maken met een persoon die niet zo goed bij z'n hoofd is. Hij zégt dat ie je wat aan gaat doen zonder eigenlijke reden, want hij weet heus wel dat het je spijt enzo. Met zo iemand is niet te praten denk ik.

Politie doet niks zolang er geen strafbare feiten gepleegd zijn

Zulke personen moet je gewoon bovenstaan, komop zeg, je laat je toch niet intimideren
  woensdag 28 april 2004 @ 23:15:19 #6
26886 EmjaY
Chuck FTW!!1!!!
pi_18759261
Aangifte doen

(verbale) bedreiging met geweld tegen personen en/of goederen

Wallahjeweettog
pi_18759270
Oei, die gast heeft je behoorlijk in de tang! Je hebt gelijk, je hebt iets gezegd waarvan je niet wist dat het zo verkeerd zou vallen en je hebt zelfs later netjes je excuses aangeboden. Meer kon je niet doen, want je kan zoiets niet ongedaan maken.

Als de situatie echt zo dreigend is dat jij er aan onderdoor gaat moet je mss toch de hulp inschakelen van de politie ofzo. Misschien kan er op het politieburaeu wel een gesprek plaatsvinden met een neutrale derde erbij ofzo?

Ik weet wat het is om te leven met de continue dreiging van geweld en geloof me, het vreet aan je en maakt je kapot.

Ik hoop dat je tot een goede oplossing voor je situatie kunt komen. Overigens erg jammer dat je ouders jouw probleem niet naar waarde inschatten en jou er niet bij steunen.

Sterkte.
#geen
  woensdag 28 april 2004 @ 23:15:41 #8
57843 S03P
semi-bikkel
pi_18759277
Is hij trouwens 14 ? Dat hij die opmerking over zijn ouders zo serieus neemt?

pi_18759279
Wat vervelend lijkt me dat. Ik kan me voorstellen dat je dit als een soort zwaard van Damocles boven je hoofd ziet hangen.
Maar ik denk dat als ie je echt wil pakken, hij dat al gedaan zou hebben. Hij weet immers waar je woont?
  woensdag 28 april 2004 @ 23:16:26 #10
76110 xxshirleyxx
bluuf en xxshirleyxx ware lief
pi_18759299
Aangifte doen + kopie van aangifte naar de karatebond sturen.
Ik heb weleens verhalen gehoord dat ze dan het risico lopen nooit meer officieel te mogen vechten.
pi_18759302
quote:
Op woensdag 28 april 2004 23:13 schreef blieblie het volgende:
Krijgen die vechtsportlui in het algemeen niet mee dat het voornamelijk en verdedigingssport is, en absoluut niet bedoeld om mensen mee te bedreigen .
Ja, maar hij let daar niet op. En als het zo ver komt, dan maakt hij toch kans op een strafblad, en de vereninging mag hem toch weigeren om verder te sporten?

En aan aal die andere gasten die zo vriendelijk zijn hier onzin te posten, doe dat please even ergens anders. Kom met een nuttig antwoord, of zeg gewoon niets oke?
qazxc
  woensdag 28 april 2004 @ 23:18:22 #12
50956 Natemy
Dansen is leuker dan lopen
pi_18759348
Ik zou eens bij die karate-opleiding van hem langsgaan. het lijkt me niet dat dergelijk gedrag daar getolereerd wordt. Praat anders, indien mog. eens met zijn ouders. Bewaar vervolgens je MSN-logs, waarin de bedreigingen worden geuit en overleg met je ouders. Waarschijnlijk grootspraak van die jongen, maar toch...
Ik weet niet veel, maar ik leer heel snel
pi_18759417
En wat moet ik dan zeggen bij die aangifte? Gewoon mijn verhaal doen denk ik? Is er geen wet die zegt dat je niet mag dreigen, en wat gebeurd er na de aangifte? Ik heb wel bewiijs, de MSN gesprekken, maar dat lijkt me geen sterk punt. Ik zit gewoon in een lastige situatie. Ik probeer al een jaar boven hem te staan, en met succes, maar dat hij dreigt met koninginnedag dat hij me op komt zoeken, gaat me wel ver. En voor de mensen die serieus antwoorden, bedankt, hier ga ik nog eens wat aan hebben! Ik stel me sterk op, maar vandaag of morgen is het voor mij teveel.
qazxc
  woensdag 28 april 2004 @ 23:22:28 #14
50956 Natemy
pi_18759450
Heb je met je vrienden hierovergesproken? Enzo ja, wat vinden zij ervan?
  woensdag 28 april 2004 @ 23:22:47 #15
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_18759459
Buiten de ring je karatekwaliteiten misbruiken.. Dat zal zijn sensei kunnen waarderen.. NOT
Praat er sowieso even over met zijn karateschool.. Zit er voor hem vanuit zijn karateschool ook wel een staartje aan vast. En van een expliciete bedreiging mag je best aangifte doen
Hij was degene die je in de eerste instantie lastig bleef vallen..

edit: essentie van het verhaal een beetje vergeten..
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
pi_18759466
Als je het allemaal niet meer trekt, zorg dan in ieder geval voor iemand waarmee je kunt praten, iemand die je steunt (en nee niet met een boksbeugel ) zodat je je verhaal en emoties kunt delen.
Wie weet kom je samen dan wel tot een oplossing?
#geen
pi_18759517
Hoe oud ben jij en hoe oud is hij??
pi_18759537
verzamel bewijs (sms-jes en mailtjes) en stap daarmee naar de wouten (niet dat die iets gaan doen, want dat levert hun geen geld op, tenzij ze die gast een boete geven, maar je kunt het altijd proberen)
Jupiler is goed
pi_18759549
Je hebt een andere naam aangenomen om dit te vertellen neem ik aan?

Als dit alles waar is is het volgende misschien een goed idee.
Alle gesprekken uitprinten en er mee naar de politie gaan. Je kan een vrije mutatie laten maken (er worden dan nog geen stappen ondernomen tegen die persoon).
Mocht er iets ernstigs gebeuren (en laten we hopen dat hij alleen een grote bek heeft) dan is hij nr 1 verdachte.
Dit kan je ook aan hem laten weten en dreigen dat het dan afgelopen is met zijn carriere als prof.
Vertel je beste vrienden erover. En dan is er helaas niet meer dan afwachtgen wat je leipo gaat doen.
Thank Drunk I'm a Goddess!
  woensdag 28 april 2004 @ 23:29:25 #20
57011 bob_marley
Im A member of A alcoholic fam
pi_18759599
Probeer niet de 1e klap uit te delen, weet je wat je wel kan doen, wat ik dan zou doen
ik zou hem uitdagen tot ie me een klap gaf en na die klap.........
komt die gozer bij in het ziekenhuis...

maar ffs die stomme kankerlijer moet et nu wel begrijpen en als ie vol kwaad en aggressie zit...is et een teken dat ie klappen nodig heeft beetje zieig zitten doen om een woordje van een jaar geleden OMG.. als ik zn vader was zou die verwend kut joch egt op zn tanden moeten passen....

en dat ie karate kan is wel leuk enzo maar een goeie stoot recht op zn neus op me allerhards is ie wel mee rustig
what's the difrent between a pizza and a jew?
a pizza doesn't scream when you put it in a oven
  woensdag 28 april 2004 @ 23:29:31 #21
50956 Natemy
pi_18759601
quote:
Op woensdag 28 april 2004 23:12 schreef qazxc het volgende:
Tegen de BENELUX kampioen karate? Weet je wel wat je zegt? Ik zelf ben niet zo'n vechter...
Ik begrijp alleen niet zo goed hoe iemand met bovengenoemde karaktertrekken kampioen karate is geworden. Of is dat ook een verzinsel?
pi_18759605
quote:
Op woensdag 28 april 2004 23:25 schreef JaZekerZ het volgende:

[..]

Dat kwaad met kwaad vergelden bij sommige culturen in ons land erg gewoon is, lijkt het mij verstandig hier zelf geen gewoonte van te maken
dus hij moet zielig thuis gaan zitten en iedere keer dat ie over straat loopt bang zijn dat ie wordt aangevallen?
pi_18759648
Praat er anders met een meisje over die jullie allebei goed kennen. Vaak zijn dergelijke haantjes zwaar manipuleerbaar door het andere geslacht. Zeker wanneer die er goed uitzien. Ik denk dat je aan zo'n meisje een goede bemiddelaar hebt, zeker als Karatekid het idee krijgt dat de dame in kwestie aan jouw kant staat.
Maar of er zo iemand in je omgeving is dat kun alleen jij beoordelen. En misschien een goede vriend van je.

P.S. Mocht je de karatekampioen op straat aantreffen (en er zijn voldoende mensen). Zeg hem dan dat het je spijt. Als hij blijft dreigen, zeg hem dan dat hij je nu maar een klap moet geven en anders het hele gebeuren maar eens moet laten rusten. Een enkele klap in je gezicht hoeft nog geen ramp te zijn...
  woensdag 28 april 2004 @ 23:31:32 #24
74399 TheDon18
Proud to have Maud!
pi_18759660
quote:
Op woensdag 28 april 2004 23:20 schreef qazxc het volgende:
En wat moet ik dan zeggen bij die aangifte? Gewoon mijn verhaal doen denk ik? Is er geen wet die zegt dat je niet mag dreigen, en wat gebeurd er na de aangifte? Ik heb wel bewiijs, de MSN gesprekken, maar dat lijkt me geen sterk punt. Ik zit gewoon in een lastige situatie. Ik probeer al een jaar boven hem te staan, en met succes, maar dat hij dreigt met koninginnedag dat hij me op komt zoeken, gaat me wel ver. En voor de mensen die serieus antwoorden, bedankt, hier ga ik nog eens wat aan hebben! Ik stel me sterk op, maar vandaag of morgen is het voor mij teveel.
Het is niet aan jouw om het bewijs te leveren, dat is de taak van de politie.

Op het moment dat je aangifte doet, dan zal de politie meer personen gaan verhoren, waaronder waarschijnlijk ook de vrienden van die jongen. en die praten meestal wel, ookal zijn ze nu nog in de waan dat ze hun maat er niet aan gaan naaien.
pi_18759696
Ik weet nog niet hoe ik kan quoten naar meerdere mensen dus ik doe het even zo, sorry voor het ongemak.

Dorkboy: Ik kan zo een mes of knuppel pakken, maar als ik hem dan toetakel, dan ben ik degene die er veroordeeld voor wordt, lijkt me? Geen slimme optie dus.

Natemy: Ja ik heb er met mijn vrienden over gesproken, die zeggen ook dat ik hem gewoon moet laten praten. Ze kennen hem overigens niet, ik zit nu op een andere school als hij. Ze weten ook niet wat ik er tegen moet doen, vandaar dat ik het hier op FOK probeer, jullie zijn mensen met verstand, en hebben misschien al ervaring met de situatie.

Knokkels: Ik zal deze week afwachten, en ondertussen uitzoeken wie ik daarvoor aan moet spreken. Ik ga dit zeker even melden bij zijn vereniging, en eventueel bij de politie. Ik denk dat ze me uit gaan lachen, want de politie doet pas iets als het al te laat is.

onanymous: Ik ben 16 en hij is 17. Ik wordt over een maand ook 17, hij wordt binnenkort 18, geen idee wanneer precies.
qazxc
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')