Ik heb, vorig jaar, ruzie gehad met een klasgenoot. Hij zat me te irriteren, had veel te zeggen over alles wat ik deed, oftewel, ik werd hem helemaal zat. Op MSN hadden we er een gesprek over, en hij bleef maar zeuren tegen mij, dus ik werd boos. Ik blokkeerde hem. Hij wist vervolgens de blokkereing te omzeilen, en sprak mij weer aan. Ik zei tegen hem:
"Nu moet je echt ophouden, ik wil niets meer met je temaken hebben, let eens wat meer op jezelf, en ga uithilen bij je k******ouders!"
Vervolgens blokkeerde ik hem. Een dag later spreek ik met een andere plasgenoot, die zowel mij, als hem goed kent. Er was laatst iets met één van zijn ouders gebeurd, dus die opmerking kwam een beetje hard aan.
Nu begreep ik, dat ik verkeerd ben geweest. Ik heb hem daarom, direct een mail gestuurd, waarin ik uitleg, dat het niet zo mijn bedoeling was. We zeggen allemaal wel eens domme dingen zonder erbij na te denken toch? Ik heb toegegeven aan mijn fout, mijn excuses aangeboden, en gevraagd of hij me wil laten voor wat ik ben. Hierop kwam weken lang geen antwoord...
Todat ik op een dag hoor, dat hij me in elkaar wil gaan slaan. Ik weet dat het wat kinderachtig klinkt, maar hij is er toe in staat. Hij zegt steeds, dat ik "recht in zijn gezicht moet zeggen wat ik van zijn ouders denk". Overigens, zijn ouders hebben er niets mee te maken , die ken ik niet eens. Ik wil het niets eens recht in zijn gezicht zeggen, want wat ik had gezegd was niet zo bedoeld.
Ik heb meerdere maken geprobeerd alles goed te praten, maar hij blijft me uitschelden en bedreigen. Zo zou ik op koninginnedag niet over straat kunnen, want als hij me tegenkomt, slaat hij me flink in elkaar. Hij is overigens kampioen karate in de Benelux. Niet mis dus. het is al een jaar geleden, en nóg bedreigd hij me. Het wordt wel steeds erger. Ik voel me er niet bij op mijn gemak. vandaag of morgen pakt hij me echt een keer, en wie weet waar hij toe in staat is.
Is er iets dat ik er tegen kan doen? Ik zit nu niet mee bij hem op school, maar hij zoekt via alle mogelijke manieren contact met me. Zowel via zijn vrienden, als via MSN. Kan ik hier mee naar de politie gaan? Of iets anders? Ik voel me gewoon niet meer veilig op straat, en ik ben bang dat het vandaag of morgen verkeerd gaat. Mijn ouders zitten er niet mee, die denken dat hij het toch niet doet, maar ik ken hem langer dan vandaag. Hij wil met geen mogelijkheid naar me luisteren, hij zit vol met kwaad en agressie..
Is er iets dat ik tegen hem kan doen, behalve te zeggen dat ik hem moet negeren, want dat gaat niet werken. Liever voorkomen dan genezen! Alle hulp is welkom, want ik hou dit niet langer. Misschien moet ik gewoon naar hem toegaan en me in elkaar laten slaan? Dan kan ik tenminste aangifte doen van zinloos geweld / mishandeling. Ik ben bang dat het dan al te laat is. Men kent het spreekwoord, als het kalf verdronken is....