abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18826376
Ben ik weer . Jullie zijn allemaal zo lief. Oh, wat zijn jullie toch tof. Ik heb er bijna geen woorden voor.

Geartsjuh, help ff... Is een affirmatie in de vorm "jullie zijn" of "wij zijn" niet gewoon een oordeel?

Pagina 6
pi_18826444
Holy cow, nu al aan de ochtend begonnen? Wat een brak tijdstip is dit overigens
pi_18826490
quote:
Op zondag 2 mei 2004 02:48 schreef FokCrash het volgende:
Holy cow, nu al aan de ochtend begonnen? Wat een brak tijdstip is dit overigens
Nee hoor, ik ga zodirect pitten. Maar vergeet niet ff te zeggen hoe geweldig wij allemaal zijn .

Nieuw icoon?
  zondag 2 mei 2004 @ 11:52:27 #254
47636 Psyche2003
#truth vraagbaak...
pi_18829274
Een hele goede morgen!!!

Wie is er al wakker???
17-05-2004 O+ O+ O+
PAPA!!
Faith Cathryn heet onze kleine trots!!
pi_18829480
quote:
Op zondag 2 mei 2004 11:52 schreef Psyche2003 het volgende:
Een hele goede morgen!!!

Wie is er al wakker???
Ikke

Moguh
  zondag 2 mei 2004 @ 12:14:45 #256
47636 Psyche2003
#truth vraagbaak...
pi_18829565
quote:
Op zondag 2 mei 2004 12:08 schreef ReCreative het volgende:

[..]

Ikke

Moguh
Had je idd al op MSN gezien online

En idd moguh
17-05-2004 O+ O+ O+
PAPA!!
  zondag 2 mei 2004 @ 12:20:56 #257
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_18829644
Goedemorgen allemaal

Beetje bijgekomen van Queensday?
O en we zijn allen super enzo
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
pi_18829672
quote:
Op zondag 2 mei 2004 02:43 schreef ReCreative het volgende:
Geartsjuh, help ff... Is een affirmatie in de vorm "jullie zijn" of "wij zijn" niet gewoon een oordeel?
Textueel gezien is het een oordeel. Maar wat denk je zelf? Voelt het als een oordeel? Probeer je niet eigenlijk te zeggen dat jij iedereen tof en geweldig vindt? Kwam alles niet uit jezelf?

Het oorspronkelijke niet oordelen is bedoeld om de perfectie te zien in alles. Als je vanuit het niet oordelen tot de conclusie komt dat iedereen geweldig is, is het dan nog een oordeel? Is het dan niet jouw persoonlijke overtuiging die jouw werkelijkheid vormt? Of is het dan DE waarheid? Of is de waarheid ook gebaseerd op een oordeel?

Ik denk dat bovenstaande discussie ervoor zorgt dat affirmaties altijd in de ik-vorm of de wij-vorm uitgesproken wordt. En de wij-vorm is dan meestal ook in een groep mensen die het onderling over die affirmatie eens zijn. Door het uitspreken van de affirmatie (een affirmatie is eigenlijk een positief oordeel) vormt het jouw werkelijkheid.

Je lult jezelf dus vast door de jullie-vorm te gebruiken
pi_18829803
quote:
Op zondag 2 mei 2004 12:22 schreef Geartsjuh het volgende:
Textueel gezien is het een oordeel. Maar wat denk je zelf? Voelt het als een oordeel? Probeer je niet eigenlijk te zeggen dat jij iedereen tof en geweldig vindt? Kwam alles niet uit jezelf?
Het voelt als een oordeel ja. In wezen ìs het hetzelfde, ze zijn allebei zeer krachtig. Het zijn uitgesproken of uitgedachte waarheden. Overtuigingen.
quote:
Het oorspronkelijke niet oordelen is bedoeld om de perfectie te zien in alles. Als je vanuit het niet oordelen tot de conclusie komt dat iedereen geweldig is, is het dan nog een oordeel? Is het dan niet jouw persoonlijke overtuiging die jouw werkelijkheid vormt? Of is het dan DE waarheid? Of is de waarheid ook gebaseerd op een oordeel?
Mjah, het kan best wel zo wezen dat het de waarheid is, maar volgens mij is het uitspreken van een waarheid als vaststelling net zo goed een oordeel als iets uitspreken als waarheid terwijl het dat niet is.
quote:
Ik denk dat bovenstaande discussie ervoor zorgt dat affirmaties altijd in de ik-vorm of de wij-vorm uitgesproken wordt. En de wij-vorm is dan meestal ook in een groep mensen die het onderling over die affirmatie eens zijn. Door het uitspreken van de affirmatie (een affirmatie is eigenlijk een positief oordeel) vormt het jouw werkelijkheid.

Je lult jezelf dus vast door de jullie-vorm te gebruiken
Een affirmatie hoeft niet positief te zijn hoor . Vandaar dat het onderscheid tussen een oordeel en een affirmatie mij niet zo duidelijk is.

Van mij is het al bekend dat ik geweldig ben. Voor veel anderen geldt dat niet, vandaar de jullie-vorm. Beseffen en bewustzijn, that's the point. Perspectiefverruiming.

Thanks voor je hulp
pi_18829846
quote:
Op zondag 2 mei 2004 12:20 schreef livEliveD het volgende:
Goedemorgen allemaal

Beetje bijgekomen van Queensday?
Ik wel . Heb ook niet verschrikkelijk raar gedaan, althans niet raarder dan normaal. Jij ook weer bijgekomen?
quote:
O en we zijn allen super enzo
Juist!
  zondag 2 mei 2004 @ 12:41:01 #261
47636 Psyche2003
#truth vraagbaak...
pi_18829925
Weinig Queensday gevierd eigenlijk ....

Wel naar TV zitten kijken wanneer nou die hoed gejat ging worden, maar dat ging niet helemaal door geloof ik

Owja! Nationale affirmatiedag vandaag hé??

Wij (van Truthclubje) zijn de goeiste!!!
17-05-2004 O+ O+ O+
PAPA!!
  zondag 2 mei 2004 @ 12:41:47 #262
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_18829937
quote:
Op zondag 2 mei 2004 12:35 schreef ReCreative het volgende:
Ik wel . Heb ook niet verschrikkelijk raar gedaan, althans niet raarder dan normaal.
( )
quote:
Jij ook weer bijgekomen?
Ja opgeladen juist. Ik voel me uitzonderlijk blij en goed enzo. Heb ook echt leuke dagen gehad. Was erg gezellig.
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
  zondag 2 mei 2004 @ 12:47:14 #263
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_18830003
quote:
Op zondag 2 mei 2004 12:41 schreef Psyche2003 het volgende:
Wel naar TV zitten kijken wanneer nou die hoed gejat ging worden, maar dat ging niet helemaal door geloof ik
Toch jammer. Misschien moeten wij hem dan zelf maar een keer "lenen"
quote:
Wij (van Truthclubje) zijn de goeiste!!!
Jij snapt hem

Hebben onze Groning-Gangers nog iets van de Koningin gezien?
Ik kijk haar persoonlijk niet meer aan omdat ik ooit in Amsterdam was (toevallig tijdens de premiere van Pietje Bell 2 waar de zij ook was) en omdat haar auto voor alles gaat moest de tram waarin ik zat op haar wachten en kwam ik te laat bij een afspraak
Ze wordt dus bedankt
pi_18830105
quote:
Op zondag 2 mei 2004 12:47 schreef livEliveD het volgende:
Hebben onze Groning-Gangers nog iets van de Koningin gezien?
Ik kijk haar persoonlijk niet meer aan omdat ik ooit in Amsterdam was (toevallig tijdens de premiere van Pietje Bell 2 waar de zij ook was) en omdat haar auto voor alles gaat moest de tram waarin ik zat op haar wachten en kwam ik te laat bij een afspraak
Ze wordt dus bedankt

Wel een glimp opgevangen van d'r, maar er gebeurde iets naast me wat even meer aandacht nodig had .

Mensen, I'm out , ff naar Ede toe, zal wel ff verslagje doen vanavond mss met f****'s
  zondag 2 mei 2004 @ 12:57:27 #265
47636 Psyche2003
#truth vraagbaak...
pi_18830150
quote:
Op zondag 2 mei 2004 12:54 schreef ReCreative het volgende:

[..]

Mensen, I'm out , ff naar Ede toe, zal wel ff verslagje doen vanavond mss met f****'s
Ok, have phun RC!!
17-05-2004 O+ O+ O+
PAPA!!
pi_18830653
quote:
Op zondag 2 mei 2004 02:51 schreef ReCreative het volgende:

[..]

Nee hoor, ik ga zodirect pitten. Maar vergeet niet ff te zeggen hoe geweldig wij allemaal zijn .

Nieuw icoon?
Aha, op die fiets,.....
Yups, heb een hele shipload nieuwe gevonden, alleen nu weet ik niet goed welke ik d'r op moet zetten, ik denk dat ik gewoon ff af ga wisselen de hele tijd
Ok dan, ik krijg dit normaal niet over mijn toetsenbord, maar ik zal voor onze eigen in het leven geroepen feestdag ff een uitzondering maken; jullie zijn allemaal geweldig leuk enzow
(en daar kan best nog wel een factor ()2 bij als je op een andere afdeling us een post doet )
  zondag 2 mei 2004 @ 13:36:19 #267
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_18830866
quote:
Op zondag 2 mei 2004 12:54 schreef ReCreative het volgende:
Wel een glimp opgevangen van d'r, maar er gebeurde iets naast me wat even meer aandacht nodig had .
* livEliveD gaat spitten in oude posts
quote:
Mensen, I'm out , ff naar Ede toe, zal wel ff verslagje doen vanavond
Daar wonen me ouders! Ik las ook iets van Kernhem enzo. Laat idd ff weten hoe of wat. Ik ben er in ieder geval volgend weekend weer. De wereld is soms klein
pi_18830940
quote:
Op zondag 2 mei 2004 13:36 schreef livEliveD het volgende:

[..]

* livEliveD gaat spitten in oude posts
[..]

Daar wonen me ouders! Ik las ook iets van Kernhem enzo. Laat idd ff weten hoe of wat. Ik ben er in ieder geval volgend weekend weer. De wereld is soms klein
Goed idee, da's altijd leuk.
Zo kwam ik laatst dat linkie tegen, met leuke artikeltjes.
Toevallig ook gelezen?
  zondag 2 mei 2004 @ 13:42:17 #269
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_18830977
quote:
Op zondag 2 mei 2004 13:39 schreef FokCrash het volgende:
Toevallig ook gelezen?
Geen idee (Ik krijg zoveel info per dag op mijn bord). Ligt eraan welk linkje precies
  zondag 2 mei 2004 @ 13:45:53 #270
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_18831056
quote:
Op zondag 2 mei 2004 13:25 schreef FokCrash het volgende:
Yups, heb een hele shipload nieuwe gevonden, alleen nu weet ik niet goed welke ik d'r op moet zetten, ik denk dat ik gewoon ff af ga wisselen de hele tijd
FokUser TimBob heeft nu een scripje lopen waardoor er elke keer een random avatar word getoond (Bij hem dan toevallig dezelfde afbeelding in een andere kleur maar het werkt precies hetzelfde als je totaal verschillende avatars hebt. )

Volgens mij veranderd dat ding per screen refresh.
pi_18831095
quote:
Op zondag 2 mei 2004 13:42 schreef livEliveD het volgende:

[..]

Geen idee (Ik krijg zoveel info per dag op mijn bord). Ligt eraan welk linkje precies
Die van gisteren, op de vorige pagina, om 20:57
(kwam uit het topic over meditaties enzow)
pi_18831149
quote:
Op zondag 2 mei 2004 13:45 schreef livEliveD het volgende:

[..]

FokUser TimBob heeft nu een scripje lopen waardoor er elke keer een random avatar word getoond (Bij hem dan toevallig dezelfde afbeelding in een andere kleur maar het werkt precies hetzelfde als je totaal verschillende avatars hebt. )

Volgens mij veranderd dat ding per screen refresh.
Ow, supercool
Da's misschien ook wel wat voor mij
  zondag 2 mei 2004 @ 14:14:30 #273
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_18831708
quote:
Op zondag 2 mei 2004 13:39 schreef FokCrash het volgende:
Toevallig ook gelezen?
Gevonden

Ja wel (vluchtig) gelezen. Er worden wel veel open deuren ingetrapt in die tekst. Veel zullen het als een goede tekst zien maar ik krijg er alleen de kriebels van. De vorm van brengen is niet mijn straatje blijkbaar. Daarnaast worden er aannames gedaan / meningen verteld die niet mijn mening zijn.

Nofi hoor.
pi_18832098
Nationale Affirmatiedag he?

Hier komt een mooi citaatje dat daar dan wel bij past!

"Onze grootste angst is niet dat we onvolmaakt zijn.
Onze grootste angst is dat we mateloos krachtig zijn.
Het is het licht, niet onze schaduw, die ons het meest beangstigt.

We vragen onszelf: wie ben ik om briljant te zijn, prachtig, talentvol, fantastisch?
Maar wie ben jij om dat niet te zijn? Jij bent een kind van God.

Je onbelangrijk voordoen bewijst de wereld geen dienst.
Er is niets verlichts aan je klein te maken opdat andere mensen zich bij jou niet onzeker zullen voelen.
Wij zijn allemaal bedoeld om te stralen als kinderen.
Wij zijn geboren om de glorie van God die in ons is, te openbaren.

Die is niet alleen maar in sommigen van ons; die is in iedereen!
En als wij ons licht laten stralen, geven we onbewust andere mensen toestemming om hetzelfde te doen.

Als wij van onze angst bevrijd zijn, bevrijdt onze aanwezigheid vanzelf anderen."

Unox, the worst operating system.
pi_18833452
quote:
Op zondag 2 mei 2004 14:34 schreef Schorpioen het volgende:
Nationale Affirmatiedag he?

Hier komt een mooi citaatje dat daar dan wel bij past!

"Onze grootste angst is niet dat we onvolmaakt zijn.
Onze grootste angst is dat we mateloos krachtig zijn.
Het is het licht, niet onze schaduw, die ons het meest beangstigt.

We vragen onszelf: wie ben ik om briljant te zijn, prachtig, talentvol, fantastisch?
Maar wie ben jij om dat niet te zijn? Jij bent een kind van God.

Je onbelangrijk voordoen bewijst de wereld geen dienst.
Er is niets verlichts aan je klein te maken opdat andere mensen zich bij jou niet onzeker zullen voelen.
Wij zijn allemaal bedoeld om te stralen als kinderen.
Wij zijn geboren om de glorie van God die in ons is, te openbaren.

Die is niet alleen maar in sommigen van ons; die is in iedereen!
En als wij ons licht laten stralen, geven we onbewust andere mensen toestemming om hetzelfde te doen.

Als wij van onze angst bevrijd zijn, bevrijdt onze aanwezigheid vanzelf anderen."

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')