Is dat kleine plukje in Zeeuws Vlaanderen toevallig ook aan het groeien ?quote:Op woensdag 28 april 2004 19:38 schreef Oom_Agent het volgende:
In Nijmegen viel het tegen, het enigste gedeelte waar de buienlijn een stukje gebroken was.
Radarbeeld actueel:
[afbeelding]
quote:Op woensdag 28 april 2004 19:39 schreef Captain_Chaos het volgende:
[..]
Is dat kleine plukje in Zeeuws Vlaanderen toevallig ook aan het groeien ?
quote:Op woensdag 28 april 2004 19:45 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
valt mee, achter de buienlijn is niet veel meer over dan wolkenvelden met wat regen.
Friesland krijgt zometeen echt noodweer, het onweer voor NO NL lijkt er een beetje uit.
[afbeelding]
quote:Op woensdag 28 april 2004 19:52 schreef ondeugend het volgende:
[..]
![]()
quote:Op woensdag 28 april 2004 20:00 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
![]()
sorry
Vannacht en morgenochtend (vroeg?) zal er wat regen vallen in de zuidwestelijke helft van het land. In de loop van de dag zal het overal opklaren.quote:Op donderdag 29 april 2004 18:23 schreef Martinovibes het volgende:
Het rommelt momenteel noordoost van Rozenburg.
Zo te zien is de bui aan het activeren en trekt deze verder Noordwaarts.
Even een vraag voor morgen
Hoe zijn de prognoses voor morgen?
Ik moet namelijk buiten draaien voor een drive in show en ik sta wel graag droog.
Voorzover ik het nu kan zien bestaat de kans op onweer morgen ook, zij het dat het niet heftig zal zijn.
Op het moment is er nog niets gaande (zie dit mooie plaatje van 13:00u):quote:CONVECTIVE FORECAST
VALID 07Z FRI 30/04 - 06Z SAT 01/05 2004
ISSUED: 30/04 07:41Z
FORECASTER: GATZEN
General thunderstorms are forecast across Central, western and eastern Europe, Mediterranean
SYNOPSIS
Closed upper level low has formed over southwestern Europe. To the east ... weak ridge is present over southeastern Europe. Between these two systems, warm and moist airmass remains over central and southeastern Europe and central Mediterranean. At low levels ... low pressure system is forecast over western France ... with a cold front extending from southern England to southwestern Germany. Widespread diurnal convective activity can be expected during the forecast period, as several vorticity maxima and relatively unstable airmass are present over the forecast area.
DISCUSSION
...Benelux, western and southwestern Germany...
Along and ahead of the cold front ... rather moist airmass is present over Germany/ Benelux. During the day ... some insolation is expected ... and airmass should become unstable with CAPE in the order of 400 J/kg. Showers and thunderstorms are forecast. Moderate low level wind shear will be present over the northern portions of the affected region, while deep layer wind shear will be rather weak increasing to the west. Some thunderstorms may be strong and mesocyclones may form if SRH will be enhanced. North of the Alps ... chance for isolated large hail will be enhanced as mid-level steep lapse rates should form due to föhn. However ... overall threat of severe weather seems to be too low to warrant a SLGT RISK. Best chances for thunderstorms will be along the front.
Echt?quote:Op vrijdag 30 april 2004 13:58 schreef DemonRage het volgende:
De wind komt voornamelijk uit oostelijke richtingen.
ik merk nog niksquote:Op vrijdag 30 april 2004 15:36 schreef Oom_Agent het volgende:
De bui ten zuiden van Maastricht, trekt overigens naar het WNW toe, dus zal Maastricht net gaan schampen.
[afbeelding]
Het gaat er behoorlijk tekeer, dat hoor ik hier al.quote:Op vrijdag 30 april 2004 16:18 schreef DemonRage het volgende:
Btw... die onweersbuien in België zijn off-the-scale:
[afbeelding]
www.estofex.orgquote:...Benelux, western and southwestern Germany...
Along and ahead of the cold front ... rather moist airmass is present over Germany/ Benelux. During the day ... some insolation is expected ... and airmass should become unstable with CAPE in the order of 400 J/kg. Showers and thunderstorms are forecast. Moderate low level wind shear will be present over the northern portions of the affected region, while deep layer wind shear will be rather weak increasing to the west. Some thunderstorms may be strong and mesocyclones may form if SRH will be enhanced. North of the Alps ... chance for isolated large hail will be enhanced as mid-level steep lapse rates should form due to föhn. However ... overall threat of severe weather seems to be too low to warrant a SLGT RISK. Best chances for thunderstorms will be along the front.
Knikkers, Golfballen, Tennisballen?quote:Op vrijdag 30 april 2004 17:23 schreef Roel_Jewel het volgende:
gvd wat een hagel!
Opgeteld is het nog leukerquote:Op vrijdag 30 april 2004 17:33 schreef indahnesia.com het volgende:
ik hoop de zuidelijke, die zijn nog actiever, maar het zal allemaal nog wel even duren
serieus?? tering...quote:Op vrijdag 30 april 2004 17:36 schreef Refragmental het volgende:
M'n tuin!!
M'n Veranda!!
M'n AUTO!!!!!!
Ben nu foto's aan het maken! Dit is gewoon ranzig kut!
die activering komt wel ja, daar ben ik niet bang voor, maar het moet niet te lang duren.quote:Op vrijdag 30 april 2004 17:38 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Opgeteld is het nog leukeren het is nog warm, dus de boel activeert nog wel voordat het hier komt.
jij weer met je spam.quote:Op vrijdag 30 april 2004 17:40 schreef dimage het volgende:
whooohoo het gaat weer beginnende eerste storingein trekken NU nederland binnen en reken er maar op dat dit niet de laatste is en het kan zelfs met hevige regen en onweer gepaart gaan
sjek mijn radar
paaseitjesquote:Op vrijdag 30 april 2004 17:25 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Knikkers, Golfballen, Tennisballen?
Lol ja... de link staat ook in z'n sigquote:Op vrijdag 30 april 2004 17:40 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
jij weer met je spam.
graag foto's van hoe Eindhoven er straks uitzietquote:Op vrijdag 30 april 2004 17:43 schreef Refragmental het volgende:
Flinke Knikkers!
Bah
Rechts voor onze deur zijn ze bezig een aarde geluidswal aan het plaatsen... al die modder stroomt nu richting m'n deur, serieus minstens 1 meter diep
tel het aantal posts met en zonder die link maar eens. gewoon een zieke drang naar spam is het.quote:Op vrijdag 30 april 2004 17:42 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Lol ja... de link staat ook in z'n sig
Ben bezig met uploaden!quote:Op vrijdag 30 april 2004 17:44 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
graag foto's van hoe Eindhoven er straks uitziet![]()
quote:Op vrijdag 30 april 2004 17:51 schreef Roel_Jewel het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Vanuit Maastricht-Randwyck (zuid-Maastricht)
jaquote:Op vrijdag 30 april 2004 17:53 schreef Infinity123 het volgende:
Is dat op het Céramique, daar bij woonpunt?
Wáár denken die lui dat Amsterdam ligtquote:Op vrijdag 30 april 2004 17:59 schreef DemonRage het volgende:
En benauwd... waar blijft het onweer!?quote:vr, 30-04 17:25 24°C licht bewolkt (licht bewolkt?!?!)
vr, 30-04 17:00 24°C half bewolkt
vr, 30-04 16:25 24°C licht bewolkt
vr, 30-04 16:00 23°C half bewolkt
Hier is ie dus net ontploft!quote:Op vrijdag 30 april 2004 18:12 schreef Crazykill het volgende:
Hoelang gaat het nog duren voordat ie ontpolft ?? Ik bedoel hoeveel delen nog ?
hey, die zag ik in maastricht ook!quote:Op vrijdag 30 april 2004 18:14 schreef Tha_T het volgende:
3 Flitsen![]()
In juni 2000 was dat met die golfballen geloof ik... vieze gelige lucht, constant gerommel, daarna regen, hagel en toen begon het golfballen te hagelen. Dat was pas een spectakel!quote:Op vrijdag 30 april 2004 18:10 schreef indahnesia.com het volgende:
dat geluid op het filmpje van Roel is behoorlijk heftig! Ik heb in Eindhoven een aantal jaar terug golfballen naar beneden zien komen, da's echt niet meer normaal.
in Oost-Eindhoven is het geheelbewolkt, met een donkere pluk ten (zuid)oosten wel helemaal droog en windstil.
Hoiquote:Op vrijdag 30 april 2004 18:15 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
hey, die zag ik in maastricht ook!
Ik heb hem ook maar opgestuurd naar RTL Editie.NL; Maar als ik al die foto's met hagel zie, dan denk ik niet dat die van mij getoond wordt !quote:Op vrijdag 30 april 2004 18:17 schreef Infinity123 het volgende:
das heavy, hans
HA! wacht maar een half uurtjequote:Op vrijdag 30 april 2004 18:22 schreef Adelante het volgende:
*zonnig Arnhem meldt*
Hier is het droog, voor zolang het duurtquote:Op vrijdag 30 april 2004 18:24 schreef Roel_Jewel het volgende:
en ondertussen begint 't weer hard(er) te regenen.
Zeg Oom_Agent (of iemand anders natuurlijk...) van welke site komen deze beelden?quote:Op vrijdag 30 april 2004 14:44 schreef Oom_Agent het volgende:
Het gaat beginnen de eerste buien boven Belgie en in Duitsland zijn zojuist ontstaan en zichtbaar geworden op de radar...... De duiste weerdienst heeft zojuist gewaarschuwd voor (zware) onweersbuien.
Actueel Radarbeeld: [afbeelding]
quote:Op vrijdag 30 april 2004 18:24 schreef Infinity123 het volgende:
HA! wacht maar een half uurtje
HA! vind je het ook al zo leukquote:Op vrijdag 30 april 2004 18:26 schreef Adelante het volgende:
[..]
vanaf de rijnkade zie je uit nijmegen al wolken binnendrijven
Nee, ik ben net een 3 kwartier thuis met de auto .. toen ik wegging uit Margraten was er nog nix aan het handje.. maar onderweg dacht ik dat de wereld verging ofzo.. hagelstenen van 3/4 cm doorsnee ofzoquote:Op vrijdag 30 april 2004 18:24 schreef Roel_Jewel het volgende:
ben ik nu getuige van een op zich uniek natuurverschijnsel ofzo?
op zich vind ik onweer superquote:Op vrijdag 30 april 2004 18:26 schreef Infinity123 het volgende:
HA! vind je het ook al zo leuk![]()
Tja, had ik net ook. Ben stil moeten gaan staan, omdat ik niets meer zag...quote:Op vrijdag 30 april 2004 18:28 schreef kennydies het volgende:
[..]
Nee, ik ben net een 3 kwartier thuis met de auto .. toen ik wegging uit Margraten was er nog nix aan het handje.. maar onderweg dacht ik dat de wereld verging ofzo.. hagelstenen van 3/4 cm doorsnee ofzoen regen, niet normaal .. straten onder water etc.
Borgharen @ Heer
Jammer dat ik geen camera had, anders had ik wat foto's genomen..
quote:Op vrijdag 30 april 2004 18:29 schreef Adelante het volgende:
[..]
alleen niet als ik buiten geniet met laptop op m'n dakterras
en straks weer even de stad in ga voor koninginnedag
Blijkt erg lokaal te zijn geweest.quote:Op vrijdag 30 april 2004 18:24 schreef Roel_Jewel het volgende:
ben ik nu getuige van een op zich uniek natuurverschijnsel ofzo?
Ik zit in Eindhoven noord... de lucht wordt steeds donkerder, aardig wat gerommel te horen, maar nog geen neerslag.quote:Op vrijdag 30 april 2004 18:30 schreef indahnesia.com het volgende:
eindhoven oost nu dikke druppels, maar alleen lichte neerslag. Wat gerommel en een redelijk donkele lucht.
hier niet. begint weer harder te regenen en onweren.quote:Op vrijdag 30 april 2004 18:33 schreef Tha_T het volgende:
Aan de lucht te zien is hier alles afgelopen
dan ben ik eerder, ik zit in Tongelre 10 8 min oost van de Piazza. nu een donder.quote:Op vrijdag 30 april 2004 18:33 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Ik zit in Eindhoven noord... de lucht wordt steeds donkerder, aardig wat gerommel te horen, maar nog geen neerslag.
Yes hij werd getoond ;-)quote:Op vrijdag 30 april 2004 18:20 schreef hsenden het volgende:
[..]
Ik heb hem ook maar opgestuurd naar RTL Editie.NL; Maar als ik al die foto's met hagel zie, dan denk ik niet dat die van mij getoond wordt !
cool!quote:Op vrijdag 30 april 2004 18:38 schreef hsenden het volgende:
[..]
Yes hij werd getoond ;-)
[afbeelding]
quote:Op vrijdag 30 april 2004 18:38 schreef hsenden het volgende:
[..]
Yes hij werd getoond ;-)
[afbeelding]
Idd ik zag em ook!!!!!!!!quote:Op vrijdag 30 april 2004 18:38 schreef hsenden het volgende:
[..]
Yes hij werd getoond ;-)
[afbeelding]
dan is de hotspot nog vrij cold..quote:Op vrijdag 30 april 2004 18:43 schreef DemonRage het volgende:
Inderdaad flinke bliksem... het lijkt zich idd zowel vanuit het zuiden als uit het oosten te ontwikkelen... we zitten in de hotspot
hier heb ik dat idee nog niet eik. es ff afwachten.quote:Op vrijdag 30 april 2004 18:46 schreef Refragmental het volgende:
begint hier redelijk op te klaren... maar voor hoe lang
als 't hier 15 graden is, is dat veel.quote:Op vrijdag 30 april 2004 18:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Utrecht meldt: nog altijd niets aan 't klauwtje. Vrijwel onbewolkt, windstil, graadje of 22, zon zon zon.
Vraag ik me ook af.quote:Op vrijdag 30 april 2004 18:25 schreef DikkeSmikkel het volgende:
[..]
Zeg Oom_Agent (of iemand anders natuurlijk...) van welke site komen deze beelden?
denk dat dat geen gratis sites zijn.quote:Op vrijdag 30 april 2004 18:51 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Vraag ik me ook af.
dat denk ik ook, maar hier is het nu ook wel aardig.quote:Op vrijdag 30 april 2004 18:55 schreef Roel_Jewel het volgende:
denk dat de ergste hagel gevallen is hier rond maastricht (bij de splitsing van dat onweersgebied).
die bliksem viel hier wel mee eik.quote:Op vrijdag 30 april 2004 18:56 schreef indahnesia.com het volgende:
continue van die felle paarse bliksem en harde donders.
vast wel, in Eindhoven is het zeven punten waardquote:Op vrijdag 30 april 2004 18:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb van de week al vete bliksemfilmpjes gemaaktmaar ik kan er zo weer vor gaan zitten begrijp ik?
quote:Op vrijdag 30 april 2004 18:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb van de week al vete bliksemfilmpjes gemaaktmaar ik kan er zo weer vor gaan zitten begrijp ik?
Hoe laaty is het in Utrecht denk je?quote:Op vrijdag 30 april 2004 18:59 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
houd je fotocamera maar alvast in de hand
hier rond maastricht beweegt 't niet echt snel ofzo. maar ik weet niet wat dat gebied rond eindhoven gaat doenquote:Op vrijdag 30 april 2004 19:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoe laaty is het in Utrecht denk je?
helaas heb ik geen superfilmpje..quote:Op vrijdag 30 april 2004 18:59 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
houd je fotocamera maar alvast in de hand
hier trekt het langzaam richting N/NWquote:Op vrijdag 30 april 2004 19:01 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
hier rond maastricht beweegt 't niet echt snel ofzo. maar ik weet niet wat dat gebied rond eindhoven gaat doen
quote:Op vrijdag 30 april 2004 19:05 schreef SpeedyGJ het volgende:
Hier droog zucht krijg er geen genoeg van
Zalig tochquote:Op vrijdag 30 april 2004 19:07 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Vreemd die kleuren, misschien dat het door de luchtvochtigheid komt? Die buien lijken echt te exploderen nu!quote:Op vrijdag 30 april 2004 19:09 schreef indahnesia.com het volgende:
er zit nu een nieuwe pluk bui direct over oost-eindhoven, dat moet nog komen. De donders rommelen lang en zijn diep van geluid. Veel bliksem in vooral rose-paarse kleur. Weet iemand daar de verklaring voor?
kan best dat tegen de tijd dat die buien in a'dam zijn, de kracht ervan alweer is afgenomen.quote:Op vrijdag 30 april 2004 19:10 schreef Againzender het volgende:
Het hoofdbureau in Amsterdam vroeg net aan de Zulu10 (de politieheli) of hij het weerbericht had gehoord. Toen ging ik mij toch even afvragen wat er in de lucht hangt.
Onweer dus! Dit moment vooral Zuid Limburg en Oos Brabant.
blikseminslagen
de bui in Eindhoven kwam vanuit Duitsland, pal ten oosten, de bui van Maastricht komt heel langzaam hierheen.quote:Op vrijdag 30 april 2004 19:11 schreef Againzender het volgende:
[..]
Vreemd die kleuren, misschien dat het door de luchtvochtigheid komt? Die buien lijken echt te exploderen nu!
Limburg zeker?quote:Op vrijdag 30 april 2004 19:13 schreef Impry het volgende:
Hier zojuist de eerste donder, erg zwaar trouwens. Regent nu ook stuk harder.
1700 UTC = 19.00 uur onze tijd?quote:Op vrijdag 30 april 2004 19:15 schreef Againzender het volgende:
Nog een radarbeeldje, vanuit Duitsland gezien, benieuwd of het Amsterdam haalt, mijn lekkage is is geen probleem meer nu
[afbeelding]
Vooral die bui bij Eindhoven lijkt erg pittig te zijn
foto van eijsden bij het artikelquote:Het zuiden van Limburg is vanavond getroffen door stevige hagelbuien, regenbuien en onweer.
Op verschillende wegen werd stapvoets gereden omdat het wegdek blank stond. Daardoor ontstonden er zo hier en daar korte files. Veel automobilisten wachtten naast de weg tot de hevige buien overtrokken. Er zijn voor zover bekend geen ernstige ongelukken gebeurd.
foto!quote:Op vrijdag 30 april 2004 19:26 schreef TrenTs het volgende:
Ik zag hier net een ubergeile dikke bliksem door de lucht schieten!
Ik zou willen dat ik er eentje had, vrij indrukwekkend verschijnsel is het!quote:Op vrijdag 30 april 2004 19:27 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
foto!
1700 UTC is inderdaad 1900 hier.quote:Op vrijdag 30 april 2004 19:21 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
1700 UTC = 19.00 uur onze tijd?
Als dat NW gaat, kunnen we in Maastricht nog wel wat verwachten, zo te zien.
helaas heb ik ook nog geen bliksems op foto, is vrijwel onbegonnen werk..quote:Op vrijdag 30 april 2004 19:31 schreef TrenTs het volgende:
[..]
Ik zou willen dat ik er eentje had, vrij indrukwekkend verschijnsel is het!
Oeh, heel m'n kamer verlicht toen ik dat typte.
Stoer is dat hèquote:Op vrijdag 30 april 2004 19:31 schreef TrenTs het volgende:
[..]
Ik zou willen dat ik er eentje had, vrij indrukwekkend verschijnsel is het!
Oeh, heel m'n kamer verlicht toen ik dat typte.
Er is hier anders bliksem genoeg...quote:Op vrijdag 30 april 2004 19:31 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
helaas heb ik ook nog geen bliksems op foto, is vrijwel onbegonnen werk..
Ja eindelijkquote:Op vrijdag 30 april 2004 19:34 schreef indahnesia.com het volgende:
http://frags-palace.com/files/Bliksem.avi
geen spectakel, wel bliksem in beeld. 3.7 MB
bliksem inderdaad genoeg in EHV, maar heb je al eens geprobeerd zo snel een foto te makenquote:Op vrijdag 30 april 2004 19:34 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Er is hier anders bliksem genoeg...
't is wel een megabui die langstrekt!
Dat bij jullie is echt een kreng van een buiquote:Op vrijdag 30 april 2004 19:34 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Er is hier anders bliksem genoeg...
't is wel een megabui die langstrekt!
die stopt dalijk lekker bij tilburg ofzowquote:Op vrijdag 30 april 2004 19:36 schreef Againzender het volgende:
[..]
Dat bij jullie is echt een kreng van een buiBenieuwd hoe ver die door trekt.
Ja klopt, erg veel ontladingen... weinig neerslag trouwens, maar toch blijft het goed hangen.quote:Op vrijdag 30 april 2004 19:36 schreef Againzender het volgende:
[..]
Dat bij jullie is echt een kreng van een buiBenieuwd hoe ver die door trekt.
quote:Op vrijdag 30 april 2004 19:37 schreef indahnesia.com het volgende:
boven Eindhoven Centrum hangt nu een donkere groene lucht, en de treinen rijden ook nog.
Hier dus ookquote:Op vrijdag 30 april 2004 19:37 schreef Burning_RefleX het volgende:
[..]
die stopt dalijk lekker bij tilburg ofzow
Hm, het lijkt er op dat hij voorlopig alleen maar groter wordt, in de buurt van Katwijk ofzo onstaat nu ook onweer, dat kan een brug gaan leggen naar die mega-bui bij Eindhoven.quote:Op vrijdag 30 april 2004 19:37 schreef Burning_RefleX het volgende:
[..]
die stopt dalijk lekker bij tilburg ofzow
het blijft inderdaad hangen.. mooi toch..quote:Op vrijdag 30 april 2004 19:38 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Ja klopt, erg veel ontladingen... weinig neerslag trouwens, maar toch blijft het goed hangen.
coolquote:Op vrijdag 30 april 2004 19:39 schreef Oom_Agent het volgende:
[afbeelding]
Die bui komt dus hierheen (Tilburg, Waalwijk, Den Bosch enz.)quote:Op vrijdag 30 april 2004 19:41 schreef DemonRage het volgende:
Ooooh kijk, wat zijn wij Eindhovenaren toch in de prijzen gevallen:
[afbeelding]
De megabui ontwikkelt zich tegen de trekrichting in en verderop ontstaat nog wat.
Bereid je maar voor op heel veel bliksemquote:Op vrijdag 30 april 2004 19:43 schreef Impry het volgende:
[..]
Die bui komt dus hierheen (Tilburg, Waalwijk, Den Bosch enz.)
Het is hier nu zeeer donker/grauw. Net of het een 21.30 is![]()
dan zal ik eens gaan neuzen daar.. toch interesting beelden..quote:Op vrijdag 30 april 2004 19:46 schreef Oom_Agent het volgende:
Die beelden zijn via een abbonnement te vinden bij weeronline.
Voor Roel Jewel zal ik ff een beeldje zoeken van 1715 tot 1745
thanx!quote:Op vrijdag 30 april 2004 19:46 schreef Oom_Agent het volgende:
Die beelden zijn via een abbonnement te vinden bij weeronline.
Voor Roel Jewel zal ik ff een beeldje zoeken van 1715 tot 1745
zo. das wel heel hevig, dat is hier (gelukkig) niet gebeurtquote:Op vrijdag 30 april 2004 19:47 schreef ioko het volgende:
Hier in heerlen is het echt heel erg aan het onweren, de ramen trillen ervan. De stoppen zijn hier al doorgeslagen, dus nu is het wel even leuk geweest![]()
gezellig.quote:Op vrijdag 30 april 2004 19:47 schreef ioko het volgende:
Hier in heerlen is het echt heel erg aan het onweren, de ramen trillen ervan. De stoppen zijn hier al doorgeslagen, dus nu is het wel even leuk geweest![]()
Er zijn ook niet echt veel mooie foto's met bliksem er op volgens mij.quote:Op vrijdag 30 april 2004 19:31 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
helaas heb ik ook nog geen bliksems op foto, is vrijwel onbegonnen werk..
Superrelaxed!quote:Op vrijdag 30 april 2004 19:32 schreef BMWM3 het volgende:
[..]
Stoer is dat hè![]()
Ik ga zo nog een paar fotos maken. Als het weer omslaat.
*gaat zoeken*quote:Op vrijdag 30 april 2004 19:49 schreef TrenTs het volgende:
[..]
Er zijn ook niet echt veel mooie foto's met bliksem er op volgens mij.
En gekken gaan voor het raam staan omdat ze denken dat er foto's gemaakt worden.quote:Op vrijdag 30 april 2004 19:48 schreef BMWM3 het volgende:
Een belg denkt nu dat hij telkens geflitst wordt
Dus de (onweers)buiten trekken nu naar RotterdamMooooooi
ach so what... is voor mij nimmer een reden om e.e.a. uit te zetten. Het weer is hier vrijwel nooit zo hevig dat ik er bang van word...quote:Op vrijdag 30 april 2004 19:49 schreef Impry het volgende:
Ik ga hier nu de Pc uitzetten, want het flitst en 4 á 5 sec daarna donder. Dus iets te dichtbijWel mooi!
Ik heb de pc net ff uit gehadquote:Op vrijdag 30 april 2004 19:50 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
ach so what... is voor mij nimmer een reden om e.e.a. uit te zetten. Het weer is hier vrijwel nooit zo hevig dat ik er bang van word...
je zit in Eindhoven?! nou ja, ieder voor zich natuurlijk. Na een aantal vakanties in Indonesië weet ik inmiddels wel wat onweer is. Dit is erg leuk, maar lang niet zo hard en zwaar als een standaard bui in Indonesië.quote:Op vrijdag 30 april 2004 19:52 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Ik heb de pc net ff uit gehad
dat plaatje is duidelijk. Lekker zwart boven maastrichtquote:Op vrijdag 30 april 2004 19:51 schreef Oom_Agent het volgende:
Roel het beeldje van 17:15 uur, wolkbreuk boven Maastricht.
Op het moment beginnen er in Duitsland buien te ontstaan die Via Nijmegen / Arnhem het land binnentrekken. Een groot onweerscomplex ligt bij Tilburg en trekt naar Dordrecht - Rotterdam
[afbeelding]
Die gast heeft de sluiter van z'n camera een paar minuten open laten staanquote:Op vrijdag 30 april 2004 19:53 schreef Burning_RefleX het volgende:
das pas bliksem
http://www.jayandcrystal.com/images/lightning.jpg 490kb
een paar minuten denk ik niet, maar toch wel enkele secondenquote:Op vrijdag 30 april 2004 19:54 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Die gast heeft de sluiter van z'n camera een paar minuten open laten staan
In de tropen kunnen de buien ook wel tot 18~20km hoogte doorgroeien... hier slechts 10 tot 15km, dat is nogal een verschil hequote:Op vrijdag 30 april 2004 19:53 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
je zit in Eindhoven?! nou ja, ieder voor zich natuurlijk. Na een aantal vakanties in Indonesië weet ik inmiddels wel wat onweer is. Dit is erg leuk, maar lang niet zo hard en zwaar als een standaard bui in Indonesië.
heel plaatselijk kan dat wel hoorquote:Op vrijdag 30 april 2004 19:56 schreef indahnesia.com het volgende:
volgens RTL in Eindhoven 70 mm??? heb ik toch echt gemist! Ik ga eventjes naar het centrum, kijken bij de bijenkorf.
Mooiquote:Op vrijdag 30 april 2004 19:51 schreef Oom_Agent het volgende:
Een groot onweerscomplex ligt bij Tilburg en trekt naar Dordrecht - Rotterdam
quote:Op vrijdag 30 april 2004 19:56 schreef Roel_Jewel het volgende:
Hans, je was weer bij 't RTL Weer
hagelstenen als pingpongballen zijn in eijsden gevallen
en is net dus echt vertrokkenquote:Op vrijdag 30 april 2004 19:56 schreef indahnesia.com het volgende:
volgens RTL in Eindhoven 70 mm??? heb ik toch echt gemist! Ik ga eventjes naar het centrum, kijken bij de bijenkorf.
tsja... soms weet je het gewoon nietquote:Op vrijdag 30 april 2004 19:59 schreef Infinity123 het volgende:
L1 weer zegt net:
"Tussen Vervier en Luik een aantal stevige buien, u ziet hier zwart, dat wil zeggen dat hevige buien zijn geweest"
BUIENPINGPONGBALLEN BEDOEL JE, MINKUKEL!!!
![]()
Ja, en die zware buien vielen niet alleen tussen verviers en luikquote:Op vrijdag 30 april 2004 19:59 schreef Infinity123 het volgende:
L1 weer zegt net:
"Tussen Vervier en Luik een aantal stevige buien, u ziet hier zwart, dat wil zeggen dat hevige buien zijn geweest"
BUIENPINGPONGBALLEN BEDOEL JE, MINKUKEL!!!
![]()
quote:Op vrijdag 30 april 2004 20:00 schreef DemonRage het volgende:
Het onweer is opgehouden in Eindhoven... zal wel slechts een pauze zijn
hehe, ze hebben de donder gehoord, maar weten niet waar de bui hangt (zelf bedachtquote:Op vrijdag 30 april 2004 20:00 schreef Burning_RefleX het volgende:
[..]
tsja... soms weet je het gewoon niet
er zal nog wel wat achteraan komen ...quote:Op vrijdag 30 april 2004 20:00 schreef DemonRage het volgende:
Het onweer is opgehouden in Eindhoven... zal wel slechts een pauze zijn
(heel klein beetje gerommel nog te horen)
Neej idd.quote:Op vrijdag 30 april 2004 20:01 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Ja, en die zware buien vielen niet alleen tussen verviers en luik.
quote:Op vrijdag 30 april 2004 20:01 schreef dimage het volgende:
hmm het is nu al zo erg dat mijn stokes detectie uit moet.. ding wordt over belast![]()
dit is toch wel vrij uniek voor de tijd van het jaar
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |