ach, ik stond er ook maar 4,5 uurquote:Op woensdag 28 april 2004 19:57 schreef metallicattim het volgende:
Precies
Ik neem alleen mn foon en mn beurs mee,
Gelukkig is het dan zomer en heb je geen jas bij je
of sta je geen 4 uur in de kou zoals op 6 december *ahum*
Ik was om 1300 ongeveer daar ff naar de Mac en daarna in de rij... terwijl het pas rond 3 uur echt druk begon te worden, der zijn in die 2 uur net 20 mensen bijgekomen ofzo, mjah we wilden er zeker van zijn vooraan te staan 3e rij is nog wel redelijk danquote:Op woensdag 28 april 2004 21:10 schreef Sm0keZ het volgende:
[..]
ach, ik stond er ook maar 4,5 uur
stond je trouwens ook bij ingang L ?
de hekken gingen toch pas om 6 uur open? duurde wel erg lang iigquote:Op woensdag 28 april 2004 22:49 schreef metallicattim het volgende:
[..]
Ik was om 1300 ongeveer daar ff naar de Mac en daarna in de rij... terwijl het pas rond 3 uur echt druk begon te worden, der zijn in die 2 uur net 20 mensen bijgekomen ofzo, mjah we wilden er zeker van zijn vooraan te staan 3e rij is nog wel redelijk dan
Neej ik stond bij ingang E
jah idd dat was wel balen want we waren echt de secondes af het tellen, het was tering koud in je tshirt....quote:Op woensdag 28 april 2004 22:51 schreef Sm0keZ het volgende:
[..]
de hekken gingen toch pas om 6 uur open? duurde wel erg lang iigik was er zelf om half2 en was wel behoorlijk koud... gelukkig hadden we een rugtas vol bier, uiteindelijk werd het wel weer wat warmer
ik denk dat iedereen die een kaartje heeft wel zin heeftquote:Op donderdag 29 april 2004 11:37 schreef ImPrEzA het volgende:
*terugvindpost*
heb er zin in!
ten eerste het zijn 3 volledige concerten, dus vroeg zal het echt niet worden tenzij ze om 2 uur beginnenquote:Op vrijdag 30 april 2004 11:56 schreef Theoden het volgende:
Ik heb geen idee, maar denk je dat het zo lang gaat duren dat je 's avonds niet meer terug kan dan?
Ik ga namelijk ook treinen en ik ga ervan uit dat ik dezelfde dag nog gewoon naar Nijmegen kan treinen. Anders overnachten we samen op het station
Bij Arnhem concert was het ook redelijk op tijd afgelopen en kon ook gewoon iedereen naar huis treinen als ik me niet vergis.
Fields of Rock liep inderdaad aso uit en het was echt RETE druk op station toen, niet gezond. Stond de trein klaar om in te stappen deden ze de deuren niet open enz. Was echt een bende.quote:Op vrijdag 30 april 2004 12:44 schreef metallicattim het volgende:
[..]
ten eerste het zijn 3 volledige concerten, dus vroeg zal het echt niet worden tenzij ze om 2 uur beginnen
ten tweede ik moet naar kerkrade, dat is 3 uur met de trein, en aangezien de laatste trein van heerlen naar kerkrade om half 12 vertrekt moet ik dus 2:50 uur eerder vertrekken in amsterdam, dat is dus zo rond half 9,
Ik denk dat Metallica zo rond 9 uur begint met spelen, dus dat zit er 100% zeker weten niet in.
In arhnem was het rond 11 afgelopen, de meeste konden ook nog gewoon naar huis, maar ik was die keer met de auto dus ik had dat probleem toen niet.
In Nijmegen Fields of rock was het dus flink uitgelopen ( door ego MM) en was het dus nog best druk voor het station snacht's
dan sta je "redelijk" vooraan denk ik... he t meeste zal om 4 / 5 uur komen denk ikquote:Op zaterdag 1 mei 2004 10:58 schreef The-Brahma-Bull het volgende:
hmmm
hoelaat moet je er ongeveer zijn om vooraan te staan ?
3 uur ofzo ?
ik verwacht wel dat ze weer zoiets hebben... alleen het podium staat nu aan de lange zijde dus ik vraag me af hoe ze dat precies gaan doen, die marshalls hebben aardig wat werk om zo'n hek te bewakenquote:Op zaterdag 1 mei 2004 16:33 schreef The-Brahma-Bull het volgende:
krijg je ook iets als je vooraan staat bij het hek ?
hoorde iets van bandjes toen op 6 december ofzoiets dat je vooraan stond en dat je even kon pissen en drinken halen en met dat bandje weer terug vooraan kon.Is er zoiets ?
ik kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst zoveel jaloezie heb gevoeldquote:Op woensdag 19 mei 2004 16:04 schreef bassieVL het volgende:
Livemetallica.com gaat ook door met het opnemen van de Europese shows!! dus na afloop kun je thuis nog een keer nagenieten.
En ik mag backstage voor het optreden.![]()
kan ik me nog inschrijven?quote:Op woensdag 19 mei 2004 16:50 schreef bassieVL het volgende:
door lid te zijn van de Metclub. Kost een duit, maar dan heb je ook wat.
nee helaas niet.quote:Op woensdag 19 mei 2004 16:51 schreef Sm0keZ het volgende:
[..]
kan ik me nog inschrijven?![]()
zoooo duur is dat toch niet he?quote:Op woensdag 19 mei 2004 16:50 schreef bassieVL het volgende:
door lid te zijn van de Metclub. Kost een duit, maar dan heb je ook wat.
60 dollar inderdaad voor een international premium membership.quote:Op woensdag 19 mei 2004 16:57 schreef metallicattim het volgende:
[..]
zoooo duur is dat toch niet he?
60 dollar per jaar ofzo?
maakt niet uit welk lidmaatschap je hebt. De kans is altijd even groot. Wordt gewoon geloot. Je kunt maximaal een keer per jaar (365 dagen) een Meet & Greet winnen.quote:Op woensdag 19 mei 2004 22:54 schreef Sm0keZ het volgende:
hoe groot is de kans dat je backstage mag als je dan zo'n international premium membership heb?
die dvdbox heb ik een paar maanden geleden ook besteld bij bol.com .. kostte me 47 euro, en binnen 48 uur was ie ook bezorgtquote:Op woensdag 19 mei 2004 23:43 schreef TwztId het volgende:
Net Metallica: Live shit binge & purge bemachtigd
Als het enigsinds zo gaat klinken 21 juni zal ik zeer tevreden zijn
ik ga me ook maar eens aanmelden denk ik...quote:Op donderdag 20 mei 2004 11:04 schreef bassieVL het volgende:
[..]
maakt niet uit welk lidmaatschap je hebt. De kans is altijd even groot. Wordt gewoon geloot. Je kunt maximaal een keer per jaar (365 dagen) een Meet & Greet winnen.
als je je aanmeldt zou je mij dan als referentie willen opgeven?quote:Op donderdag 20 mei 2004 13:05 schreef Sm0keZ het volgende:
[..]
ik ga me ook maar eens aanmelden denk ik...
damn, als er iets is wat ik graag zou willen..
willen jullie dan nummer 11443 als referentie willen opgeven!!quote:Op donderdag 20 mei 2004 17:55 schreef metallicattim het volgende:
Ik wil me ook altijd al aanmelden, kdenk dat ik dat toch eens ga doen
de auto zit helaas al vol. Anders had je zeker mee kunnen rijden, mits je uit de buurt komt.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 12:34 schreef metallicattim het volgende:
als jij me meeneemt naar MetallicA
hopelijk is dat idd een gerucht.. niet dat korn een feest is, maar van LP wordt ik helemaal misselijkquote:Op vrijdag 21 mei 2004 18:55 schreef The-Brahma-Bull het volgende:
hoorde ook pas nog dat linking park zou komen inplaats van korn
maar das al een oud gerucht dus zal wel niet zo zijn :p
het is inderdaad ook niet mijn favoriet.. maar no way dat ik dan niet heenga!quote:Op vrijdag 21 mei 2004 20:07 schreef metallicattim het volgende:
als LP komt, ga ik definitief mn kaartje verkopen
nee die band kan me echt geen enkele minuut van hu muziek boejeh
Kleine correctiequote:Op vrijdag 21 mei 2004 18:21 schreef farfavour het volgende:
kijk hier waar je zit.(of staat natuurlijk)
http://www.amsterdamarena(...)1-2-383-395-425-1136
ik heb die cd nog niet eens zitten luisterenquote:Op zaterdag 22 mei 2004 14:11 schreef metallicattim het volgende:
Vol. 3 van Slipknot is echt wel een vette cd, daarom zit ik nu met die moeilijke keuze of ik ga of niet
korn kan mij ook niet echt boejen
53 zelfsquote:Op zaterdag 22 mei 2004 18:10 schreef Klingon het volgende:
Heb nog één ticket over (TICKET: VELD, Ingang Zuid G Staanplaats), want vriend gaat toch niet mee. Te krijgen voor de normale prijs waarvoor ik 'm gekocht heb (55 euro als ik me niet vergis). Stuur maar een mailtje als je interesse hebt, zou anders zonde zijn
Ik heb Zuid J kwil er wel 70 euro voor hebben, want dat heb ik er zelf ook voor betaald.quote:Op zondag 23 mei 2004 05:27 schreef Sm0keZ het volgende:
[..]
53 zelfs
jammer, als je zuid J had dan had ik waarschijnlijk wel interesse gehad
geloof me, als ik plek over had in m'n auto en je zou in de buurt wonen had je mee kunnen rijdenquote:Op donderdag 27 mei 2004 19:46 schreef metallicattim het volgende:
nog steeds niemand die een zielige zonder vervoer zittende metallica fan wil meenemen?
mooi lijstjequote:Op zaterdag 29 mei 2004 23:23 schreef bassieVL het volgende:
zo, de heren zijn weer aangekomen in Europa. Ze gebruiken tot nu toe het Summer Sanitarium 2003 podium wat in de VS is gebruikt (of een aftreksel ervan in Helsinki).
De eerste setlist (van Copenhagen):
Blackened
Fuel
The Four Horsemen
Fade To Black
Frantic
Holier Than Thou
I Disappear
St. Anger
Sad But True
Creeping Death
Battery
--------
Wherever I May Roam
Nothing Else Matters
Master of Puppets
One
Enter Sandman
--------
The Wait
Seek And Destroy
i disappear en nothing else matters mogen er wel uit wat mij betreft.. de andere nummers die je daar noemt mogen erin blijven staan!quote:Op zondag 30 mei 2004 04:04 schreef Klingon het volgende:
Wat mij betreft mogen I Disappear, No Leaf Clover, Nothing Else Matters en Fuel er wel uit worden gegooid...enne Metal Militia, Motorbreath, Hit The Lights, Jump In The Fire en natuurlijk Dyers Eve erin....maja, neem aan dat de heren de setlist redelijk aanpassen tov hun show vorig jaar.
waar baseer je dat op? aangezien ze elke show weer iets anders met de setlist doenquote:Op maandag 31 mei 2004 15:46 schreef bassieVL het volgende:
denk dat de setlist grotendeels hetzelfde blijft deze tour in Europa.
Ik weet nie meer hoe ik erop ben gekomen, maar ik meen dat ze alle 3 een volledige set spelen, dat vind ik toch wel een dik uur tot 1,5 uur voor beidenquote:Op dinsdag 1 juni 2004 13:58 schreef CybPraetorian het volgende:
gokje volgorde?
Slipknot(0.45 tot 1 uur) - Korn(1 uur hoop ik) - Metallica (2.5 tot 3 uur)??
dat lijkt me wel toppie...
(<---- check ma logo)
ZEEER handig aangezien we dan al een concert gepland hadden van METALLICA zelf! kunnen ze het nie dagje verschuiven, heb ik meteen een reden om ergens te gaan overnachtenquote:Op dinsdag 1 juni 2004 13:48 schreef Klingon het volgende:
Oja, waarschijnlijk draait SKOM in Pathé Arena op 21 juni (en op verschillende tijden). Heb manager gesproken, en die zei dat het zeer waarschijnlijk was en dat geïnteresseerden de website ff in de gaten moesten houden.
ohw nog beter. Het zou wel kunnen ja, want het begint al om 18.00 (ten minste dan gaan de deuren open neem ik aan) dus 18.00 + 1.5 + 1.5 + 3 = 24.00 uur + wisselingen. Dat word dus nachtwerk... prima...quote:Op dinsdag 1 juni 2004 16:20 schreef metallicattim het volgende:
Ik weet nie meer hoe ik erop ben gekomen, maar ik meen dat ze alle 3 een volledige set spelen, dat vind ik toch wel een dik uur tot 1,5 uur voor beiden
MetallicA uiteraard 2 - 3 uur
dik tjil man! das echt goed nieuws, ik kan echt niet wachten tot ik het tezien krijgquote:Op dinsdag 1 juni 2004 13:48 schreef Klingon het volgende:
Oja, waarschijnlijk draait SKOM in Pathé Arena op 21 juni (en op verschillende tijden). Heb manager gesproken, en die zei dat het zeer waarschijnlijk was en dat geïnteresseerden de website ff in de gaten moesten houden.
als je op metontour kijkt, zie je dat er niet meer zoveel grote verschillen zijn in de eerste twee delen van de setlist.quote:Op maandag 31 mei 2004 16:32 schreef metallicattim het volgende:
[..]
waar baseer je dat op? aangezien ze elke show weer iets anders met de setlist doen
volgens mij is er al "s morgens een voorstelling. Rond een uur of 11. Dus dan ben je nog mooi op tijd om vooraan te komen bij Metallica.quote:Op dinsdag 1 juni 2004 16:20 schreef metallicattim het volgende:
[..]
ZEEER handig aangezien we dan al een concert gepland hadden van METALLICA zelf! kunnen ze het nie dagje verschuiven, heb ik meteen een reden om ergens te gaan overnachten
nou, kdenk dat ik al eerder daar sta, want je zal dan pas rond 1 a 2 uur smiddags bij de arena kunnen zijn, ik ga wel een andere keer danquote:Op dinsdag 1 juni 2004 22:39 schreef bassieVL het volgende:
[..]
volgens mij is er al "s morgens een voorstelling. Rond een uur of 11. Dus dan ben je nog mooi op tijd om vooraan te komen bij Metallica.
Doors open: 18:30quote:Op dinsdag 1 juni 2004 16:39 schreef CybPraetorian het volgende:
[..]
ohw nog beter. Het zou wel kunnen ja, want het begint al om 18.00 (ten minste dan gaan de deuren open neem ik aan) dus 18.00 + 1.5 + 1.5 + 3 = 24.00 uur + wisselingen. Dat word dus nachtwerk... prima...want moet ook nog weer terug naar Groningen.. mwah.. uurtje of 2.5 rijden...?
anders kijk je toch ff of je een bus naar schiphol kan vinden? daar zijn genoeg gangpaden waar echt veel mensen liggen te slapen.. (en het is nog warm, verlicht en bewaakt met camera's ookquote:Op dinsdag 1 juni 2004 23:51 schreef metallicattim het volgende:
[..]
Doors open: 18:30
ik ben zeer benieuwd!
Zijn er nog meer mensen die op het station "overnachten"?
maar is dit een gerucht of is het waarheid!?quote:Op dinsdag 1 juni 2004 22:39 schreef bassieVL het volgende:
[..]
volgens mij is er al "s morgens een voorstelling. Rond een uur of 11. Dus dan ben je nog mooi op tijd om vooraan te komen bij Metallica.
Don't: een kwartier voor Metallica naar de wc gaanquote:Op woensdag 2 juni 2004 19:13 schreef Quickie_Bat het volgende:
Zeg heeft iemand nog goede tips om er zeker van te zijn dat je vooraan komt te staan? Do's en don'ts zeg maar?
quote:Op woensdag 2 juni 2004 19:28 schreef Credence het volgende:
[..]
Don't: een kwartier voor Metallica naar de wc gaan
Wij zijn er dan ook al ultravroegquote:Op woensdag 2 juni 2004 20:15 schreef bassieVL het volgende:
ik denk dat je om voraan te komen, toch wel aardig op tijd in de rij moet staan!!!
wat is ultravroeg als ik mag vragen?quote:Op woensdag 2 juni 2004 21:38 schreef Quickie_Bat het volgende:
[..]
Wij zijn er dan ook al ultravroegEcht ultravroeg
![]()
12 uur? Dan zitten wij er al eventjesquote:Op donderdag 3 juni 2004 07:44 schreef Sm0keZ het volgende:
[..]
wat is ultravroeg als ik mag vragen?![]()
Oja, als je om 12 uur al een groepje van 6 man ziet zitten bij de ingang met een kratje bier moet je maar eens vragen of Martijn/Sm0keZ ertussen zit... ik ben gelukkig maar 2,03m dus je zal me vast niet over het hoofd zienhehehehe
bij welke ingang sta jij?quote:Op donderdag 3 juni 2004 07:53 schreef Quickie_Bat het volgende:
[..]
12 uur? Dan zitten wij er al eventjesmaar ik zal zien of ik je ergens zie
![]()
Oh ff kijken.... *kaartje pakt*quote:Op donderdag 3 juni 2004 07:58 schreef Sm0keZ het volgende:
[..]
bij welke ingang sta jij?
weet het niet zeker, maar volgens mij sta ik daar ook...quote:Op donderdag 3 juni 2004 08:00 schreef Quickie_Bat het volgende:
[..]
Oh ff kijken.... *kaartje pakt*
Zuid J.
We willen er eigenlijk om 09:00 al zijnquote:Op donderdag 3 juni 2004 08:03 schreef Sm0keZ het volgende:
[..]
weet het niet zeker, maar volgens mij sta ik daar ook...
maar eh, als je er om 12 uur al staat, hoelaat ga jij dan heen
9:00quote:Op donderdag 3 juni 2004 08:04 schreef Quickie_Bat het volgende:
[..]
We willen er eigenlijk om 09:00 al zijndenk niet dat er dan al veel zijn
![]()
Oh... hmmm.. tja ik heb zelf zoiets van: tis zomer dan, beetje lekker weer, biertje erbij; ik vermaak me daar wel. Maar goed misschien gaan we dan wel ietsje later. Ik wil gewoon echt heel graag vooraan staan daar heb ik wel wat vooroverquote:Op donderdag 3 juni 2004 08:08 schreef Sm0keZ het volgende:
[..]
9:00![]()
dat is wel heel vroeg hoor
Vorig jaar in Gelredome kwamen we om half2 aan, en toen waren we alsnog bijna als eerste binnen... rond half4 begon het pas vol te stromen. Maar dat heeft er misschien iets mee te maken dat het rond het vriespunt lag... Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoelaat we in de rij moeten gaan staan, maar ik denk dat 12:00 toch wel een mooie tijd is hoor
"biertje erbij"quote:Op donderdag 3 juni 2004 08:09 schreef Quickie_Bat het volgende:
[..]
Oh... hmmm.. tja ik heb zelf zoiets van: tis zomer dan, beetje lekker weer, biertje erbij; ik vermaak me daar wel. Maar goed misschien gaan we dan wel ietsje later. Ik wil gewoon echt heel graag vooraan staan daar heb ik wel wat voorover![]()
Hmm da's wel een goeie tip! Ik zal erop letten! Ach en anders pis ik wel in me broekquote:Op donderdag 3 juni 2004 08:15 schreef Sm0keZ het volgende:
[..]
"biertje erbij"
Neem een ding van mij aan, drink niet te veel van te voren...
Ik dacht vorig jaar dat dat ook wel kon, dus we kwamen met z'n 2en daar, kratje bier in een rugtas gestopt, en vrolijk op staan drinken bij de ingang. Afijn, op een gegeven moment leek het niet zo koud meer, en de stemming kwam er ook wel aardig in
Hek open, wij naar binnen, naar voren, uurtje wachten tot Godsmack begon (geen succes), en even later, jahoor, kwamen de heren van Metallica het podium op. Ondertussen dachten wij wel een mooi plekje gevonden te hebben bij het hek, helaas stonden er even later een paar honderd man naar voren te douwen, en met een volle blaas is dat nog minder aangenaam. Zo'n beetje op het einde had ik ook het idee dat ik elk moment in elkaar kon storten (na 4 uur geen wc en drinken, die gasten die van die bierflessen op hun rug hebben komen natuurlijk niet waar het zo druk is). Als ik een paar biertjes minder had gedronken zou het allemaal best wel mee vallen, maar die beker water die ik daarna heb gedronken vergeet ik nooit meer... Ik heb nog nooit zo kunnen genieten van zoiets simpels
als je dan toch al sterft van de dorst he..quote:Op donderdag 3 juni 2004 08:19 schreef Quickie_Bat het volgende:
[..]
Hmm da's wel een goeie tip! Ik zal erop letten! Ach en anders pis ik wel in me broek
Lekker kan water dan ineens zijn he?![]()
ruilen? mag jij vooraan staanquote:Op donderdag 3 juni 2004 12:51 schreef bassieVL het volgende:
waarschijnlijk sta ik deze keer ergens achteraan, ben benieuwd waar ze me "dumpen" na de Meet&Greet.
haha, nee ik hoef nooit perse vooraan te staan!!quote:Op donderdag 3 juni 2004 13:37 schreef Sm0keZ het volgende:
[..]
ruilen? mag jij vooraan staan
hmm op een of andere manier kan ik je standpunt wel enigszins begrijpenquote:Op donderdag 3 juni 2004 22:47 schreef bassieVL het volgende:
[..]
haha, nee ik hoef nooit perse vooraan te staan!!
Ik niet maar ik teken geen bezwaar. Hoe minder mensen vooraan hoe meer ruimte voor mij daarquote:Op donderdag 3 juni 2004 23:43 schreef Sm0keZ het volgende:
[..]
hmm op een of andere manier kan ik je standpunt wel enigszins begrijpen
gezellig, staan we daar straks met z'n 2enquote:Op vrijdag 4 juni 2004 00:05 schreef Quickie_Bat het volgende:
[..]
Ik niet maar ik teken geen bezwaar. Hoe minder mensen vooraan hoe meer ruimte voor mij daar
als je kunt kiezen tussen een M&G of vooraan staan, is voor mij de keuze gauw gemaakt.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 00:05 schreef Quickie_Bat het volgende:
[..]
Ik niet maar ik teken geen bezwaar. Hoe minder mensen vooraan hoe meer ruimte voor mij daar
Leuk!quote:Op vrijdag 4 juni 2004 00:33 schreef Sm0keZ het volgende:
[..]
gezellig, staan we daar straks met z'n 2en
Je mag wel een handtekening van Lars voor me regelen hoorquote:Op vrijdag 4 juni 2004 10:10 schreef bassieVL het volgende:
[..]
als je kunt kiezen tussen een M&G of vooraan staan, is voor mij de keuze gauw gemaakt.![]()
maar ik wens jullie veel plezier.
Oooh maak me gekquote:Op vrijdag 4 juni 2004 21:56 schreef metallicattim het volgende:
gaan we nu pervers doen?een zwetende kleine Deen...
Unforgiven.. zwaar okeequote:Op zaterdag 5 juni 2004 18:07 schreef Theoden het volgende:
Vraag is een andere nummer dan de meer "standaard" nummers, like Until it Sleeps of Unforgiven, lijkt me wel eens leuk om te horen. Een bass of drum solo zou natuurlijk helemaal toppie zijn
quote:Steffan (6/7/2004 1:17 AM)
"You're always around for the special ones!" laughs James Hetfield as I stand watching the band prepare for their Donington dambuster of a set behind the stage curtain moments before Battery.
For the last few hours James, Kirk and Rob had been busily jamming with Joey Jordison from Slipknot and Dave Lombardo from Slayer. Word filtered through that Lars suffered a medical emergency and frankly, I don't like to ask too many questions when the boys are preparing to deliver in unusual circumstances. The CD players were out, the guys were ripping through jams and the clock was ticking. Atlanta 2000 Sanitarium anybody? I mean, the comparisons are too crazy, too symmetrically perfect...so did we really, ever doubt that this Metallica show would be anything less than plain goddam cool? No. Why? Because when their backs are against the wall, they ALWAYS ALWAYS deliver.
In a sense, the thought of watching Dave Lombardo hammering Battery was something many have dreamt might happen in some crazy "rock swap" game, and as for Jordison, the man behind the mask, his command of the Metallicatalogue was rumored (and proven) to be second to none.
Before the guys went onstage their energy was high high high, and with the show having been delayed without announcement, James stepped out and filled in the crowd on what had been going on, informing them of the Lars situation and that the guys had some friends stepping up to fill in. Thus it was that Lombardo bashed out a brutal Battery, a crushing statement that this show was not going to do anything less than deliver. The uniqueness got even greater after Lombardo drilled out Horsemen, when Jordison appeared clad in his Slip-mask to deliver For Whom The Bell Tolls (adding his own unique twist and flavor) before tearing through Creeping Death and Seek and Destroy.
Then came my favorite moment... Flemming Larsen, Lars' tech for so many years, delivering a flawless Fade To Black, spotless, calm and with a family feeling to huge to capture... or was it watching James ask suddenly who was gonna do Nothing Else Matters behind the stage, moments before it went down, and seeing Joey, mask shining evil in the night-light, take a deep breath and step up to nail the waltzy percussion... or James beaming a grin back at Joey and chuckling "when do we get some masks?" Or was it just watching the guys step up themselves, continually delivering song after song and not losing a beat...or was it Rob making sure that all occupants of the stool were comfortable and on the count?
Look, I could go on and on (I know I know,hard to believe -!!), but time is running out here, the clean-up crew are creeping in and I'm losing time.
Listen.
This was not a fill-in.
These were not substitutes.
That was UNIQUE SHOW.
An EVENT.
And everyone stepped up.
Really.
This was family metal, the true way it should be, the proper Donington spirit, in many ways so much more than anyone could've expected.
There will be more news as it comes through, and ignore the rumors that will inevitably spring up until you read it here.Too many people out there wanna grab "scoops" and end up missing both the point and the facts altogether.
And right here, right now, the big story is that Metallica stepped up to support their missing brother (with the help of some friends) and that the night was yet another unique chapter of Metallihistory.
A final abiding memory?
Seeing the members of Slayer and Slipknot watching their respective drummers do the business and wearing big, fat, shit-eating grins.
A special night of metal?
Ohhhhh yes, I think so...
Steffan Chirazi
SW! Editor
mooi verhaalquote:Op maandag 7 juni 2004 03:13 schreef Klingon het volgende:
Extra leesvoer:
[..]
als ie maar niet weer met trommels omhoog gaat gooien, met als gevolg dat hij halverwege het concert afgevoegd mag worden met een gebroken nek oidquote:Op maandag 7 juni 2004 09:20 schreef philipnorth het volgende:
[..]
mooi verhaal![]()
![]()
Ik hoop dat Lars de 21e er weer is, maar aan de andere kant mag Joey best een paar nummers drummen hoor
als korn gaat proberen metallica te spelen klinkt het nergens naar... ik heb dat videoclipje gezien van Korn, waarin ze One proberen te spelenquote:Op maandag 7 juni 2004 09:23 schreef Theoden het volgende:
Mja Slipknot is er dan toch al en Korn kan ook nog wel wat Metallica nummers spelen dus komt wel goed!
de zang vind ik vooral minder.....quote:Op maandag 7 juni 2004 09:26 schreef Theoden het volgende:
Ik vond het voor Korns doen nog niet eens zo mega slecht klinken
in het ergste geval komt er zo'n figuur van korn op lars z'n kruk zitten...quote:Op maandag 7 juni 2004 12:23 schreef Quickie_Bat het volgende:
Oh nee oh nee! Lars MOET spelen!
*volledig in paniek raakt*
Oh nee!! Dat overleef ik niet!quote:Op maandag 7 juni 2004 12:26 schreef Sm0keZ het volgende:
[..]
in het ergste geval komt er zo'n figuur van korn op lars z'n kruk zitten...![]()
niet zo pessimistisch, Lars komt heus welquote:Op maandag 7 juni 2004 13:25 schreef Quickie_Bat het volgende:
[..]
Oh nee!! Dat overleef ik niet!![]()
![]()
![]()
Moejeh zien hoe klein die isquote:
ik vraag me af waarom ze in godsnaam over duitsland vliegen, als ze van Portugal naar Engeland gaan... het is een paar honderd kilometer om.quote:Op maandag 7 juni 2004 19:16 schreef Klingon het volgende:
NME.COM understands that the drummer had "a turn" while travelling in a private plane between Lisbon in Portugal and the UK. The decision was made to land in Germany, where an ambulance was waiting for Ulrich.
Tuurlijk wordt Lars beter! Hij moet!quote:Op maandag 7 juni 2004 19:46 schreef Sm0keZ het volgende:
damn.. ik hoop dat Lars er weer bovenop komt
het zou me namelijk niks verbazen als James er helemaal geen zin meer in heeft als Lars niet in staat is om verder te gaan met Metallica..
ik geef je groot gelijk...quote:Op maandag 7 juni 2004 20:10 schreef Quickie_Bat het volgende:
[..]
Tuurlijk wordt Lars beter! Hij moet!![]()
quote:Op dinsdag 8 juni 2004 08:35 schreef VisStick het volgende:
anders speelt korn maar een set van 2 uur, ook prima!
ik betaal geen 55 euro voor KoRn hoor.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 08:35 schreef VisStick het volgende:
anders speelt korn maar een set van 2 uur, ook prima!
yayquote:Op dinsdag 8 juni 2004 13:52 schreef bassieVL het volgende:
[..]
ik betaal geen 55 euro voor KoRn hoor.
vers van de pers:
MetOnTour (6/8/2004 10:40 AM)
Hey everyone, let's start off with the obvious...I know you are all worried about Lars, the reports I have heard this morning is that things are good, and we will definitely have a show tonight here in Ludwigshafen, Germany.
slipknot komt dan ook een uurtje spelen hoorquote:Op dinsdag 8 juni 2004 13:52 schreef bassieVL het volgende:
[..]
ik betaal geen 55 euro voor KoRn hoor.
ok, maar ze kunnen nog "one-hell-of-a" live show heen zetten...!!quote:Op dinsdag 8 juni 2004 15:23 schreef VisStick het volgende:
[..]
slipknot komt dan ook een uurtje spelen hoor
en laten we eerlijk weze, metallica heeft de laatste jaren niks meer gepresteerd. hopen maar dat ze alleen die oude nummers spelen en niks van die nieuwe troep.
daarom ga ik ook heen ja, ik vind ze live nog heel goed. kheb zo ook op fields of rock gezien en dat was top!quote:Op dinsdag 8 juni 2004 15:29 schreef CybPraetorian het volgende:
[..]
ok, maar ze kunnen nog "one-hell-of-a" live show heen zetten...!!
weet iemand eigenlijk hoe langs Korn gaat spelen? slipknot lees ik net een uur...
das ook een beetje veel van het goed. 2,5 uur tops (met pauze, weglopen e.d.).quote:Op dinsdag 8 juni 2004 15:57 schreef Sm0keZ het volgende:
ik mag toch wel hopen dat metallica wat langer gaat spelen hoor..
vorig jaar 6 december hadden ze zo'n 2,5 misschien wel 3 uur gespeeld
ok ok, 2,5 uur danquote:Op dinsdag 8 juni 2004 16:56 schreef bassieVL het volgende:
[..]
das ook een beetje veel van het goed. 2,5 uur tops (met pauze, weglopen e.d.).
Anders paste het niet op 2 minidiscs.
Woehoe They are backquote:MetOnTour (6/8/2004 8:45 PM)
Lars is alive and doing well, he is on stage right now in Ludwigshafen, Germany. He wanted to make sure he told YOU in person that he is doing well. Check out the video message he recorded a few hours before walking on stage:
Click here for Lars' Video
als de beveiliging net zo is als bij de gelredome, gaat dat lukken: heb namelijk een site gevonden waar foto's van het concert op stonden, de meeste waren bewogen maar eentje is echt super scherp waar je ze alle 4 op kunt zien staan, tis nu mn achtergrond...quote:Op woensdag 9 juni 2004 15:12 schreef deliberator het volgende:
ik ga er zeker voor de volle 500% van genieten
hoop wel mijn digicam binnen te krijgen
quote:Op woensdag 9 juni 2004 15:20 schreef deliberator het volgende:
welke site dan?
Je KUNT tever gaan he?quote:Op woensdag 9 juni 2004 19:52 schreef Mgolovic het volgende:
Lars beter, hm, had het op zich niet zo heel erg gevonden om naar Joey Jordison met Metallica te luisteren. Op de 1 of andere manier vind ik dat Lars een uitstraling heeft van een opa van 70. Die vent is na Load/ReLoad echt een zielig hoopje geworden. Met zn geblondeerde coupe.
*meldt!*quote:Op woensdag 9 juni 2004 20:04 schreef Sm0keZ het volgende:
ff tussendoor he,
wie heeft er nog meer "ingang Zuid J" op zijn kaartje staan?
Fok! Metallica mini-meet?quote:Op woensdag 9 juni 2004 20:05 schreef Quickie_Bat het volgende:
[..]
*meldt!*![]()
Het is helemaal niet om Lars of te zeiken want dat ie goed kan/kon drummen zal ik nooit ontkennen. Dat ik een "Korn-en-dus-anti-Metallica" mens ben is ook niet waar. Ik ben waarempel een Metallica fan. Maar dat wil niet zeggen dat ik geen kritiek mag hebben op Lars. Ook voor mij is Metallica heilig maar ik zie gewoon dat ie aan het aftakelen is. Hij is een schim van wie hij 15 jaar geleden was, en dat kun je van bv Kirk niet zeggen.quote:Op woensdag 9 juni 2004 20:03 schreef Sm0keZ het volgende:
zeg Mongolovic, als je wat te zeiken heb over Lars mag je dat lekker ergens anders gaan doen. Dit topic is geen centraal afzeiktopic oid.
Whieeee!!!quote:Op woensdag 9 juni 2004 20:07 schreef Sm0keZ het volgende:
[..]
Fok! Metallica mini-meet?
Ja, natuurlijk, die gasten zijn ook al in de 40. Iedereen gaat achteruit. Metallica is al genoeg aangetast toen Jason de band verliet, en nou zou jij het leuk vinden als er zo'n figuur van korn/slipknot voor Lars gaat spelen. Volgend jaar mag Brian Adams gaan proberen om James te vervangen ofzo??quote:Op woensdag 9 juni 2004 20:08 schreef Mgolovic het volgende:
[..]
Het is helemaal niet om Lars of te zeiken want dat ie goed kan/kon drummen zal ik nooit ontkennen. Dat ik een "Korn-en-dus-anti-Metallica" mens ben is ook niet waar. Ik ben waarempel een Metallica fan. Maar dat wil niet zeggen dat ik geen kritiek mag hebben op Lars. Ook voor mij is Metallica heilig maar ik zie gewoon dat ie aan het aftakelen is. Hij is een schim van wie hij 15 jaar geleden was, en dat kun je van bv Kirk niet zeggen.
dat is best matigquote:Op woensdag 9 juni 2004 20:13 schreef deliberator het volgende:
* Sm0keZ kijkt op kaartje en ziet ingang Zuid G
Dat is natuurlijk een vergelijking van nix maar ik hoop dat je dat zelf ook wel snapt.quote:Op woensdag 9 juni 2004 20:12 schreef Sm0keZ het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk, die gasten zijn ook al in de 40. Iedereen gaat achteruit. Metallica is al genoeg aangetast toen Jason de band verliet, en nou zou jij het leuk vinden als er zo'n figuur van korn/slipknot voor Lars gaat spelen. Volgend jaar mag Brian Adams gaan proberen om James te vervangen ofzo??
Genoeg bussen? wij hebben toen toch echt moeten lopen omdat de bussen stampvol zaten.quote:Op woensdag 9 juni 2004 20:51 schreef Sm0keZ het volgende:
lijkt me wel.. arena zit trouwens ook vlakbij amsterdam-bijlmer station
alleen voor de pendelbus zal je waarschijnlijk van te voren een kaartje oid moeten regelen.
vorig jaar in arnhem waren er ook genoeg bussen, lijkt me sterk als het nu niet zo is
gezien het aantal bussen wat er in de rij stond te wachten kreeg ik toch wel de indruk dat het genoeg zou moeten zijn...quote:Op woensdag 9 juni 2004 20:58 schreef Mgolovic het volgende:
[..]
Genoeg bussen? wij hebben toen toch echt moeten lopen omdat de bussen stampvol zaten.
Excuses, ik bedoelde Nijmegen (FOR), na het gezeik met de trein en de bussen daar zijn we naar Arnhem maar gewoon met de auto gegaan. En dat gaat een stuk sneller, ook al heb je file voor en na het concert.quote:Op woensdag 9 juni 2004 20:51 schreef Sm0keZ het volgende:
lijkt me wel.. arena zit trouwens ook vlakbij amsterdam-bijlmer station
alleen voor de pendelbus zal je waarschijnlijk van te voren een kaartje oid moeten regelen.
vorig jaar in arnhem waren er ook genoeg bussen, lijkt me sterk als het nu niet zo is
Die file heb je geen last van, als je zelf maar niet achter het stuur zitquote:Op woensdag 9 juni 2004 21:02 schreef Mgolovic het volgende:
[..]
Excuses, ik bedoelde Nijmegen (FOR), na het gezeik met de trein en de bussen daar zijn we naar Arnhem maar gewoon met de auto gegaan. En dat gaat een stuk sneller, ook al heb je file voor en na het concert.
Was dat voor of na het concert?quote:Op woensdag 9 juni 2004 21:02 schreef Mgolovic het volgende:
[..]
Mooi was dat in Arnhem. In de vrieskou in je Metallica t shirt buiten bij de Mac je friet en hamburger op moeten eten omdat er binnen geen plaats was
Dat was voor het concert. Expres jassen in de auto gelaten omdat we die binnen toch nergens fatsoenlijk kwijt konden. Staan we daar in de vrieskou een paar uur te wachten. Maar het is het allemaal waard geweest.quote:Op woensdag 9 juni 2004 21:06 schreef Sm0keZ het volgende:
[..]
Was dat voor of na het concert?
Wij hadden namelijk ook wel trek om een aantal menu's te gaan bestellen daarbinnen, maar naarmate we dichterbij kwamen, des te minder honger we kregen.. wat een rij zeg
Later maar ff ergens anders langs de MacDrive geweest, waar het een stuk rustiger was
En Quickie_Bat neemt nog een dinnetje meequote:Op woensdag 9 juni 2004 20:27 schreef Sm0keZ het volgende:
hoe meer zielen hoe meer vreugd
je staat dan in ieder geval niet alleen.. wij komen met z'n 6en, Quickie_Bat, jij, dat is al 8
en er zijn vast wel meer personen met ingang zuid J hier in dit topic te vinden
gezelligquote:Op woensdag 9 juni 2004 22:07 schreef Quickie_Bat het volgende:
[..]
En Quickie_Bat neemt nog een dinnetje meeda's al 9
ik denk het niet.. zoals je kan zien op dat plaatje wat hierboven (of vorige pagina, weet niet precies hoe je dat heb ingesteld) staat zit het podium aan de lange zijde. Het lijkt me logisch dat het podium dan in het midden getekend zou staan als dat zo wasquote:Op woensdag 9 juni 2004 22:08 schreef Mgolovic het volgende:
Het podium met 2 delen, 2 drumkits, veel loopbruggen enz. Staat ook in het midden van de zaal in plaats van tegen een zijkant zeg maar. Een podium net als in de dvd Cunning Stunts.
huh?quote:Op woensdag 9 juni 2004 22:24 schreef Mgolovic het volgende:
Ja dat was zeker gaaf, maar das nog nix bij wat er gebeurt tijdens Enter Sandman op Cunning Stunts. Daar flikkert echt heel het podium in elkaar met explosies en iemand die in de fik over het podium rent. Dat zit echt super strak in elkaar.
goed ideequote:Op woensdag 9 juni 2004 22:32 schreef deliberator het volgende:
* Sm0keZ doet ook mee met minimeet, en neem drie anderen mee, plus een stuk of 6 die hij al zou meeten.
dus dat is al 19
en aan jouw usericon te zien gaat het helemaal goedkomen!quote:Op woensdag 9 juni 2004 22:41 schreef honebecke het volgende:
Heb ook ingang zuid J, neem 4 man mee, dus das al 23..
*heeft er zin in*
okee, toegegeven, dat is inderdaad wel heel vetquote:Op woensdag 9 juni 2004 22:26 schreef Mgolovic het volgende:
de "Destruction Scene"
inderdaad, je heb betaald... maar de kans is wel erg groot dat ze zeggen "ga maar terug, dit is de verkeerde ingang"quote:Op woensdag 9 juni 2004 22:46 schreef deliberator het volgende:
ik ga gewoon bij ingang J staan.
heb toch betaald
ja.. echt superquote:Op woensdag 9 juni 2004 22:47 schreef Mgolovic het volgende:
Destruction Scene al gekeken Sm0keZ?
Ze gebruiken deze Europese tour het podium van Summer Sanitarium 2003. Is een rechtpodium, met achterop een verhoging. 4 mega grote schermen. Overal camera's. Ook op de microfoonhouders.quote:Op woensdag 9 juni 2004 22:20 schreef Mgolovic het volgende:
Ik had al een paar keer gehoord dat voor in ieder geval de Europese tour het oude (en hele vette!) podium weer uit de kast werd gehaald.
ik heb ook deze "oude"versie. Hen hem toen voor mijn verjaardag gekregen. Was nog nooit zo blij.quote:Op woensdag 9 juni 2004 23:12 schreef deliberator het volgende:
ik heb drie video's, drie cd's erbij.
een tour boek, graffiti sjablonen en een snakepit sticker
dat tourboek staat op je dvd. Bij de oude versie zat de papieren versie erbij.quote:Op woensdag 9 juni 2004 23:13 schreef Sm0keZ het volgende:
tour boek? die heb ik volgens mij dan weer net niet..
de rest wel
sweet..quote:Op woensdag 9 juni 2004 23:13 schreef bassieVL het volgende:
[..]
Ze gebruiken deze Europese tour het podium van Summer Sanitarium 2003. Is een rechtpodium, met achterop een verhoging. 4 mega grote schermen. Overal camera's. Ook op de microfoonhouders.
Een podium in het midden gebruiken ze nu wel weer in de VS. Check www.metontour.com maar.![]()
Heb geen idee welke ingang ik heb. Kaartjes liggen thuis.quote:Op woensdag 9 juni 2004 23:16 schreef Sm0keZ het volgende:
[..]
sweet..is er ook ergens te vinden hoelang ze spelen in totaal met korn en slipknot?
oja ennuh, welke ingang heb jij?
Het podium is iets uitgebreider dan de 6 december versie.quote:Op woensdag 9 juni 2004 23:19 schreef deliberator het volgende:
het podium wat ze gebruiken is hetzelfde podium als dat er op 6 december gebruikt werd.
21ste staat er vast nog wel iemand weer andere posters te verkopen..quote:Op woensdag 9 juni 2004 23:57 schreef deliberator het volgende:
shit, had ik die maar gezien. vette poster. 21ste misschien herkansing
damn.. da's nog geen 2 weken, tijd gaat snelquote:Op donderdag 10 juni 2004 00:18 schreef Quickie_Bat het volgende:11 dagen
Ik zal trouwens "Fok!" op de achterkant van m'n t-shirt schrijven dat herkend wat makkelijker
Die kunnen we ritueel gaan verbrandenquote:Op donderdag 10 juni 2004 00:21 schreef Sm0keZ het volgende:
[..]
damn.. da's nog geen 2 weken, tijd gaat snel![]()
hmm ik moet eigenlijk nog ff een metallica shirt ergens halen.. heb nog wel een slipknot shirt liggen, maar daar ga ik niet in lopen
nee die gaat in de kledingbak naar afrika..quote:Op donderdag 10 juni 2004 00:26 schreef Quickie_Bat het volgende:
[..]
Die kunnen we ritueel gaan verbranden![]()
beetje jammer dat zoveel mensen Zuid G hebben..quote:Op donderdag 10 juni 2004 00:27 schreef Bartuc het volgende:
*Meldt
We gaan met ze zevenen
Ingang Zuid G
Ach zolang we maar vooraan komen te staan vind ik het wel bestquote:Op donderdag 10 juni 2004 00:32 schreef Sm0keZ het volgende:
[..]
beetje jammer dat zoveel mensen Zuid G hebben..
Arm negertjequote:Op donderdag 10 juni 2004 00:31 schreef Sm0keZ het volgende:
[..]
nee die gaat in de kledingbak naar afrika..
ik zie het al gebeuren, zo'n negertje met een bot door ze neus heen, wat zich werkelijk af staat te vragen wat voor TBS'ers er op ze t-shirt staan
hm ja ik ga ook maar slapen.. morgen weer vroeg eruit, kan ik weer lekker in de file staanquote:Op donderdag 10 juni 2004 00:36 schreef Quickie_Bat het volgende:
Okee ik ga slapen, dromen over de 21e
Dat ligt eraan. Het podium staat welliswaar aan de lange zijde tussen J en K zeg maar, maar volgens mij was het vorig jaar zo dat iedereen eerst door de gracht heen een rondje moest doen (onderlangs dus op het kaartje eerder in dit topic) om vervolgens aan de noord-kant het veld op te kunnen. Als dat dit jaar weer zo is dan heeft G de korste weg. Ik ben volgende week bij Maximaal Oranje, Phil Collins en Lenny Kravitz op het veld (als het goed is) dus zal even opletten hoe de mensen het veld komen oprennenquote:Oeh blijkbaar heeft ingang J de kortere weg naar het podium
Sterker nog: de ArenA ligt pal naast Station Bijlmer. Vanaf uitstappen trein is het 3 minuten lopen (en dan overdrijf ik het nog) naar de ingangen op Zuid. Waarschijnlijk zal het station echter dicht zijn na afloop en moet je lopen naar Duivendrecht voor de trein. Dit is ongeveer 10 minuten.quote:lijkt me wel.. arena zit trouwens ook vlakbij amsterdam-bijlmer station
alleen voor de pendelbus zal je waarschijnlijk van te voren een kaartje oid moeten regelen
Dat zou ik niet doen als ik jou was; om binnen te komen moet je kaartje gescanned, en de tourniquettes op ingang J accepteren alleen de kaartjes voor ingang J. Dikke kans dat je dus idd weggestuurd wordtquote:ik ga gewoon bij ingang J staan.
heb toch betaald
uhm... echt nog anderhalf week en een beetje hoor..!! 21 - 9 = 12 is niet 2 weken...quote:Op woensdag 9 juni 2004 19:40 schreef Sm0keZ het volgende:
nog 2 weken.. en een beetje
kom naar ingang G joh, veel gezelligerquote:Op donderdag 10 juni 2004 09:08 schreef Theoden het volgende:
* deliberator + vriendin melden zich aan bij ingang J
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |