abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 28 april 2004 @ 17:37:59 #1
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_18749701
quote:

N. Korea Nuclear Estimate To Rise
U.S. Report to Say Country Has At Least 8 Bombs
By Glenn Kessler
Washington Post Staff Writer
Wednesday, April 28, 2004; Page A01

The United States is preparing to significantly raise its estimate of the number of nuclear weapons held by North Korea, from "possibly two" to at least eight, according to U.S. officials involved in the preparation of the report.

The report, expected to be completed within a month, would reflect a new intelligence consensus on North Korea's nuclear capabilities after that country's decision last year to restart a nuclear reactor and plutonium-reprocessing facility that had been frozen under a 1994 agreement. Among the evidence used in making the assessment is a detailed analysis of plutonium byproducts found on clothing worn by members of an unofficial U.S. delegation that was allowed to visit North Korean nuclear facilities several months ago.

The increase in the estimate would underscore the strides North Korea has made in the past year as the Bush administration struggled to respond diplomatically while waging a war against Iraq in an unsuccessful effort to search for such weapons there.

Intelligence officials also have broadly concluded that a separate North Korean uranium-enrichment program will be operational by 2007, producing enough material for as many as six additional weapons a year, one U.S. official said.

With Democrat John F. Kerry's presidential campaign planning to highlight the dangers of nuclear proliferation, the leap in Pyongyang's nuclear capabilities during President Bush's tenure could leave the administration vulnerable to charges that it has mishandled the North Korea crisis. Experts said an arsenal of eight weapons means that North Korea could use its weapons to attack neighbors, instead of merely deterring a possible attack.

But some Bush administration officials believe the new estimate will help pressure North Korea's neighbors to back the U.S. position that Pyongyang's weapons programs must be dismantled without concessions. During a tour of Asia two weeks ago, Vice President Cheney warned that time is running out for diplomacy as an increasingly cash-strapped North Korea might seek to peddle its nuclear technology or fissile material -- including, Cheney said, to terrorist groups.

The estimates are guesswork based largely on circumstantial evidence, and administration officials in several agencies have yet to agree on specific numbers. The Energy Department has pressed for a higher estimate of North Korea's weapons and the Defense Intelligence Agency believes the uranium program will be operational at the end of this year, but the State Department's intelligence arm has been the most skeptical. The differences in the estimates depend in part on determinations about the power and efficiency of the North Korean design.

Work on the report began late last summer, after the first round of six-nation talks on the North Korea crisis, when various government agencies sought a unified position on the extent of Pyongyang's programs. Much of the report will not be made public, but its conclusions will guide official statements on North Korean capabilities.

In many ways, the official U.S. estimate of "possibly two" weapons lags significantly behind private-sector reports.

The International Institute for Strategic Studies in London concluded this year that North Korea's nuclear arsenal could reach four to eight bombs over the next year and increase by 13 bombs per year by the end of the decade. The Institute for Science and International Security in Washington recently estimated that North Korea has a maximum of eight or nine weapons.

"It's long overdue for them to do something," David Albright, president of the Institute for Science and International Security, said of the administration.

Albright said that the January visit of the unofficial delegation -- which included Siegfried S. Hecker, a former director of Los Alamos National Laboratory -- brought back evidence that North Korea has reprocessed all 8,000 spent fuel rods that had been held in a cooling pond under a 1994 agreement negotiated by the Clinton administration.

In late 2002, Pyongyang evicted international inspectors observing the pond after the United States suspended shipments of fuel oil because, officials said, North Korea had nullified the 1994 deal by having a clandestine uranium program.

In February, CIA Director George J. Tenet told Congress: "The intelligence community judged in the mid-1990s that North Korea had produced one, possibly two, nuclear weapons. The 8,000 [spent fuel] rods the North claims to have processed into plutonium metal would provide enough plutonium for several more." Tenet added that North Korea is "pursuing a production-scale uranium enrichment program" using technology provided by A.Q. Khan, a Pakistani metallurgist who recently admitted to making millions by providing nuclear equipment and know-how to other countries.

The delegation members provided samples of the clothing they wore during their tour of the Yongbyon facility, when the North Koreans showed Hecker a jar that they said contained recently reprocessed plutonium. Albright said traces of plutonium byproducts, such as americium, that collected on the clothing could be analyzed to indicate how recently the plutonium had been processed.

"I think it is generally accepted the North Koreans are probably telling the truth when they say some reprocessing activity took place," said Gary Samore, a weapons expert who was the principal author of the London institute's report.

The earlier estimate was based on calculations derived from the amount of plutonium North Korea was believed to possess -- about seven to 11 kilograms -- and the new estimate essentially reflects the number of additional weapons North Korea could produce from the plutonium derived from the 8,000 spent fuel rods. The calculation in part depends on determining how much plutonium is lost during reprocessing.

Albright said he reached his estimate of a maximum of nine weapons by calculating that North Korea possesses about 37 to 39 kilograms of plutonium and would need at least four kilograms per weapon.

U.S. officials have said Khan told interrogators that in the 1990s the North Koreans showed him three devices they identified as nuclear weapons. The report, which has not been confirmed, would suggest North Korea was more efficient in its use of plutonium than previously thought.

But Samore said he thought it was implausible that North Korea would show its weapons to an outsider, let alone keep them all in one place. He added that it was in Khan's interest to assert that North Korea already had nuclear weapons when he began supplying materials for the uranium-enrichment program.

Bron www.washingtonpost.com

Gezellig.
Mensen hebben niets te vreten, de ziekenhuizen hebben geen middelen om mensen te helpen, maar om kerwapens te maken, dat is mogelijk.
Geweldig dat Communisme.

[ Bericht 28% gewijzigd door Pietverdriet op 28-04-2004 18:26:26 (Quote incompleet) ]
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 28 april 2004 @ 17:41:31 #2
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_18749790
Hoeveel dollar steekt de US ook alweer in Defensie? En hoeveel mensen leven er ookalweer onder de armoede grens in de US?
pi_18749848
quote:
Op woensdag 28 april 2004 17:41 schreef Slarioux het volgende:
Hoeveel dollar steekt de US ook alweer in Defensie? En hoeveel mensen leven er ookalweer onder de armoede grens in de US?
iig niet 99% van de bevolking.
pi_18749859
En wat is ook alweer het enige land dat ooit kernwapens heeft gebruikt?
I don't suffer from insanity; I enjoy every minute of it!
  woensdag 28 april 2004 @ 17:44:47 #5
45206 Pietverdriet
pi_18749886
quote:
Op woensdag 28 april 2004 17:41 schreef Slarioux het volgende:
Hadden het over noord korea,
een land waar hongersnood is.
Je vergelijk loopt mank
pi_18749904
Gelukkig hebben mensen in niet-communistische staten met kernwapens wel goed te eten, en een goede gezondheidszorg. *kuch*India Pakistan*kuch*

Kortom, wat heeft het communisme hier mee te maken ? Het megalomane dictatoriale regime lijkt me een betere oorzaak.
  woensdag 28 april 2004 @ 17:46:09 #7
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_18749926
Wat Gelly zegt
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_18750004
weer een zionistisch propaganda..
dat doen ze altijd, voordat ze een oorlog uitvoeren..
  woensdag 28 april 2004 @ 17:50:28 #9
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_18750024
Irak leugens korean stile.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_18750175
Hey, alweer WMD's? Even wachten tot Tony Blér erover begint.
Eigen brokjes eerst.
  woensdag 28 april 2004 @ 18:01:27 #11
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_18750280
quote:
Op woensdag 28 april 2004 17:44 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Hadden het over noord korea,
een land waar hongersnood is.
Je vergelijk loopt mank
Tja. En dan gaan de Amerikanen daar ook oorlog voeren. En oeps. Er zijn helemaal geen kernwapens. Is gewoon Amerikaanse propaganda en stemmingmakerij. Na Irak ben je wel van god los om dit nog echt serieus te nemen. Laat de VS dt geld wat ze nu aan die kut oorlog uitgeven eens aan vreten uitgeven voor de arme mensen. Meer dan een miljard dollar per dag aan oorlog kan namelijk wel. Afrika en Korea helpen niet. Als we de arme wereld bevolking eens goed van voedsel zouden voorzien. Komt de vrede vanzelf.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_18750336
quote:
Op woensdag 28 april 2004 17:50 schreef Megumi het volgende:
Irak leugens korean stile.
stile
is dat japans of zo
  woensdag 28 april 2004 @ 18:05:02 #13
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_18750355
quote:
Op woensdag 28 april 2004 18:04 schreef CybErik het volgende:

[..]

stile
is dat japans of zo
Vastwel.
  woensdag 28 april 2004 @ 18:05:53 #14
45206 Pietverdriet
pi_18750369
quote:
Op woensdag 28 april 2004 17:45 schreef gelly het volgende:
Gelukkig hebben mensen in niet-communistische staten met kernwapens wel goed te eten, en een goede gezondheidszorg. *kuch*India Pakistan*kuch*

Kortom, wat heeft het communisme hier mee te maken ? Het megalomane dictatoriale regime lijkt me een betere oorzaak.
Is er hongersnood in India?
Goh, weten ze dat daar al?
pi_18750381
quote:
Op woensdag 28 april 2004 18:05 schreef Megumi het volgende:

[..]

Vastwel.

ok dan
maar het zou wel kunnen dat de inlichtingendiensten het weer mis hebben... maar aan de andere kant is het niet heel onwaarschijnlijk dat ze inderdaad kernwapens hebben.
maar het zou in ieder geval een goed excuus zijn om de bevolking van dat land te helpen, want op de vn hoeven de noord-koreanen niet te rekenen
  woensdag 28 april 2004 @ 18:11:55 #16
45206 Pietverdriet
pi_18750480
quote:
Op woensdag 28 april 2004 18:01 schreef Megumi het volgende:

[..]

Tja. En dan gaan de Amerikanen daar ook oorlog voeren. En oeps. Er zijn helemaal geen kernwapens. Is gewoon Amerikaanse propaganda en stemmingmakerij. Na Irak ben je wel van god los om dit nog echt serieus te nemen. Laat de VS dt geld wat ze nu aan die kut oorlog uitgeven eens aan vreten uitgeven voor de arme mensen. Meer dan een miljard dollar per dag aan oorlog kan namelijk wel. Afrika en Korea helpen niet. Als we de arme wereld bevolking eens goed van voedsel zouden voorzien. Komt de vrede vanzelf.
FYI De VS maakte al in 1994 plannen OLV Bill Perry om een aanval op de centrale van Youngbyon aan te vallen in de stijl van de israelische aanval op de Irakse aanval op de centrale van Osirak (Irak). Men zag daar toen van af. Met als resultaat dat Irak geen kernwapens had, en noord korea nu wel ( dat zegt N Korea zelf als ik me dat goed herinner)
Overginds had Irak wel degelijk WMDs hebben die tegen Iran en eigen bevolking ingezet.
  woensdag 28 april 2004 @ 18:15:01 #17
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_18750560
quote:
Op woensdag 28 april 2004 18:11 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

FYI De VS maakte al in 1994 plannen OLV Bill Perry om een aanval op de centrale van Youngbyon aan te vallen in de stijl van de israelische aanval op de Irakse aanval op de centrale van Osirak (Irak). Men zag daar toen van af. Met als resultaat dat Irak geen kernwapens had, en noord korea nu wel ( dat zegt N Korea zelf als ik me dat goed herinner)
Laten de Amerikanen eerst maar eens met mooie foto's komen. En dit keer eens niet met foto's van een paar achteraf lege containers.
  woensdag 28 april 2004 @ 18:17:29 #18
45206 Pietverdriet
pi_18750598
quote:
Op woensdag 28 april 2004 18:15 schreef Megumi het volgende:

[..]

Laten de Amerikanen eerst maar eens met mooie foto's komen. En dit keer eens niet met foto's van een paar achteraf lege containers.
Lees dat bericht uit de WP eens, of is dat te moeilijk voor je?
  woensdag 28 april 2004 @ 18:20:22 #19
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_18750685
quote:
Op woensdag 28 april 2004 18:17 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Lees dat bericht uit de WP eens, of is dat te moeilijk voor je?
Bericht in de WP al gezien en gelezen.. Maar geloof er toch niks van zonder keihard bewijs van de VS. Ik ben geen ezel die zich voor de tweede keer stoot aan een steen.
pi_18750750
quote:
[b] Als we de arme wereld bevolking eens goed van voedsel zouden voorzien. Komt de vrede vanzelf.
Wie steekt nou vele miljarden aan ontiwkkelingshulp in Afrika ?? JUIST jah de Vs maar daar hoor je niet van
  woensdag 28 april 2004 @ 18:24:08 #21
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_18750789
quote:
Op woensdag 28 april 2004 18:22 schreef Crazykill het volgende:

[..]

Wie steekt nou vele miljarden aan ontiwkkelingshulp in Afrika ?? JUIST jah de Vs maar daar hoor je niet van
Een cent in vergelijking met het geld wat ze nu in de oorlog in Irak stoppen.
  woensdag 28 april 2004 @ 18:29:44 #22
45206 Pietverdriet
pi_18750907
quote:
Op woensdag 28 april 2004 18:20 schreef Megumi het volgende:

[..]

Bericht in de WP al gezien en gelezen.. Maar geloof er toch niks van zonder keihard bewijs van de VS. Ik ben geen ezel die zich voor de tweede keer stoot aan een steen.
Mijn excuus, het artikel was niet helemaal meegekomen.
Verklaar eens hoe je aan americanium komt als je geen Plutonium 239 maakt
pi_18750926
quote:
Op woensdag 28 april 2004 18:24 schreef Megumi het volgende:

[..]

Waarom geef jij geen geld dan ?
  woensdag 28 april 2004 @ 18:30:37 #24
45206 Pietverdriet
pi_18750930
quote:
Op woensdag 28 april 2004 18:24 schreef Megumi het volgende:

[..]

Wat doe jij eigenlijk voor Afrika?
  woensdag 28 april 2004 @ 19:48:16 #25
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_18752798
Het is iig info die ertoe leidt dat de VS doorgaan met hun hafnium mininukes. Zij kunnen zo klein zijn als een sigaret. Bijkomend voordeel geen lastige fallout en een soldaat kan ze met een geweer afvuren.
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')