Dat was een grote poef. En jij was nog klein. Dat telt niet.quote:Op dinsdag 27 april 2004 21:11 schreef lovegrrl het volgende:
ik had altijd mn eigen poef bij mn opa.. was van leer en ik verhouding tot mij heel groot,vond ik altijd zwaar relaxt
Ik zat op de poef, ik hield van de poef, ik heb nu een zitzak.quote:Op dinsdag 27 april 2004 21:12 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dat was een grote poef. En jij was nog klein. Dat telt niet.
je kunt er niet voorzichtig op gaan zitten, het laatste stukje moet je altijd vallen.. dan hoor je een plofje/poefjequote:Op dinsdag 27 april 2004 21:13 schreef ilona-scuderia het volgende:
Ja! ik ben ook benieuwd waar het woord "poef" in godsnaam vandaan komt
Een 'stoof' is toch zo'n houten bak?quote:Op dinsdag 27 april 2004 21:14 schreef tong80 het volgende:
Nee, in een echte poef moet jezelf zitten. Jij bedoelt een stoof.
Ja waar gaatjes in zitten.quote:Op dinsdag 27 april 2004 21:18 schreef MSXUser het volgende:
[..]
Een 'stoof' is toch zo'n houten bak?
Ja, vooral zo'n lage poef die al wat ingezakt is... Helemaal leuk als de persoon die er op dat moment op zit ook nog vrij lang isquote:Op dinsdag 27 april 2004 21:18 schreef tong80 het volgende:
En opstaan uit een poef is ook leuk.
Yup... die dingen zie je nog wel eens bij oudere mensen in de woonkamer staan. Tegenwoordig dien ze meestal dienst als laag plantentafeltje.quote:Op dinsdag 27 april 2004 21:18 schreef tong80 het volgende:
Ja waar gaatjes in zitten.
En daar gingen dan oorspronkelijk nog gloeiende kooltjes in, zodat je inderdaad je voeten kon verwarmen.quote:Op dinsdag 27 april 2004 21:18 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ja waar gaatjes in zitten.
quote:Op dinsdag 27 april 2004 21:15 schreef MSXUser het volgende:
Als ik maar niet meer op m'n poef hoef....
In Kerkrade ja (gek he.. met die extreme duitse invloed op het Limburgs (en ook wel op het Nederlands) daar). Hier in de buurt van Weert hoor je dat dus echt niet...quote:Op dinsdag 27 april 2004 21:48 schreef AltamirA het volgende:
Mijn opa had ook zo'n poef ja, best onhandig ding en het zat geeneens lekker vond ik, heb liever wat steun in de rug. Misschien daarom ook werd hij vaak gewoon als voetsteun geebruikt.
een 'poef' in het dialect wil trouwens net zoveel zeggen als een hoerenkast
Inderdaadquote:Op dinsdag 27 april 2004 21:42 schreef Treinhomo het volgende:
[afbeelding]
Ik spreek ook niet voor jou, noch voor iemand uit zuid-suriname met het plaatselijke dialect, dus doe effe rustig en zit niet zo triest te drammen.quote:Op dinsdag 27 april 2004 21:53 schreef Psycho_Flip het volgende:
[..]
In Kerkrade ja (gek he.. met die extreme duitse invloed op het Limburgs (en ook wel op het Nederlands) daar). Hier in de buurt van Weert hoor je dat dus echt niet...
Volgens mij is dat afgeleid van het geluid wat je krijgt wanneer je er op gaat zittenquote:Op dinsdag 27 april 2004 21:13 schreef ilona-scuderia het volgende:
...
Als jeje laat vallen op een poef, hoor je "poef". Dat komt omdat de lucht eruit wordt geperstquote:Op dinsdag 27 april 2004 21:13 schreef ilona-scuderia het volgende:
Ik ben ook van plan om een poef voor moederdag (9 mei) te kopen maar waar verkopen ze die dingen tegenwoordig nog
Zo'n leren poef waar je je voetjes ontspannen op kan leggen als je in een stoel zit...
Jij hebt gelijk hoor.quote:Op woensdag 28 april 2004 00:05 schreef _Supreme het volgende:
oh ik dacht dat een poef zo'n groot ding is waar je in kan hangen en niet zo'n klein krukje
Van deze krengen hadden wij er ook een paar in huis; voornamelijk gedicteerd door het modeverschijnsel destijds...quote:
gammaquote:Op dinsdag 27 april 2004 23:24 schreef Logitik het volgende:
[..]
Als jeje laat vallen op een poef, hoor je "poef". Dat komt omdat de lucht eruit wordt geperst
Geinig, klinkt ook best logisch maar ik blijf het een vreemde benaming vinden; "poef"quote:Op dinsdag 27 april 2004 23:24 schreef Logitik het volgende:
[..]
Als jeje laat vallen op een poef, hoor je "poef". Dat komt omdat de lucht eruit wordt geperst
Poeven natuurlijk....quote:Op donderdag 29 april 2004 23:39 schreef Werewolf het volgende:
(...)
Wat is trouwens het meervoud van poef?![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |