gelukkigquote:Op dinsdag 27 april 2004 20:02 schreef kLowJow het volgende:
Goed topic [afbeelding]
My 2 cents...
Van trekken word je doof noch blind..
http://www.med.umich.edu/1libr/yourchild/masturb.htm
quote:Op dinsdag 27 april 2004 20:12 schreef Meierij het volgende:
Je kan ook gewoon "Encyclopedie van misvatingen" kopen
Schrijver: Hans van Maanen
Uitgever: Boom
ISBN: 90 5352 834 2
(weet niet of dit onder spam/reclame maken valt, maar deze informatie leek me wel nuttig bij dit topic)
En hoe kwam dat idee erin? Als dat erbij kan.quote:Op dinsdag 27 april 2004 20:31 schreef portier het volgende:
Olifanten zijn niet bang voor muizen
Sterker nog, in dierentuinen leven ze vaak samen. De muizen eten de zaadjes op die tussen het stro liggen.
Ohja, daar heb ik ook eens van gehoord ja.quote:Op dinsdag 27 april 2004 20:33 schreef portier het volgende:
Struisvogels steken hun kop niet in het zand
In een acht jaar durende studie waarbij 200.000 struisvogels geobserveerd werden werd geen enkele melding gedaan van een struisvogel die dat deed, of een poging deed tot.
Je moet het goed vertalen, met Survival of the fittest wordt bedoeld: Overleven dan de meest aangepaste, het is gewoon verouderde taal, maar het is wel de eigenlijke term, in morderne taal zou het idd 'survival of the best addapted' zijn, dus met Survival of the fittest is dus niks mis!quote:Op dinsdag 27 april 2004 19:54 schreef Ype het volgende:
Survival of the fittest.
Een nutteloze term. De term is gebruikt door een opvolger van Darwin om diens ideeën te populariseren. De term impliceert dat sterkere individuen beter zijn dan zwakkere. Darwin was helemaal niet blij met de uitspraak omdat er een moreel bezwaar achter hing; mensen konden dergelijke term gebruiken om te impliceren dat zwakkeren niet geholpen hoefden te worden bijvoorbeeld. Hij bleek dus gelijk te hebben.
De eigenlijke term voor zijn theorie in deze zin was dan ook 'survival of the best addapted'. Dit impliceert enkel dat een soort die overleeft het best aangepast was aan de omgeving, zonder enige vorm van extra gezondheid, fysieke kracht, of geestelijk vermogen (bijvoorbeeld: iemand met een bepaalde genetische afwijking zou hier juist bij een bepaald soort omstandigheid erg veel voordeel aan kunnen hebben, terwijl het diegene in de huidige maatschappij alleen maar nadeel oplevert).
Het ging om de betekennis die ermee geassocieerd wordt. Dus door de leek.quote:Op dinsdag 27 april 2004 20:50 schreef alsem het volgende:
[..]
Je moet het goed vertalen, met Survival of the fittest wordt bedoeld: Overleven dan de meest aangepaste, het is gewoon verouderde taal, maar het is wel de eigenlijke term, in morderne taal zou het idd 'survival of the best addapted' zijn, dus met Survival of the fittest is dus niks mis!
Ja, dat is die nummer twee ook in mijn OP.quote:Op dinsdag 27 april 2004 20:53 schreef Etcetera het volgende:
Lezen bij weinig licht is niet slecht
Lezen met weinig licht is niet slecht of schadelijk voor je ogen, ze worden er hoogstens moe van.
mijn vader weigert dit pertinent te geloven trouwens![]()
Klopt, ze lopen weg van het lawaai.quote:Op dinsdag 27 april 2004 20:48 schreef DzjieDub het volgende:
...en over struiskippen gesproken, blijkbaar klopt dat verhaal van pinguins die overvliegende vliegtuigen volgden en dan het evenwicht verloren ook al niet...
Beeldscherm en boek lezen in de schemering zijn bij mij 2 verschillende dingen :p (want van een beeldscherm straalt licht af, dat is een lichtbron op zichquote:Op dinsdag 27 april 2004 20:56 schreef Ype het volgende:
[..]
Ja, dat is die nummer twee ook in mijn OP.
Nu ik jouw post erbij had, bedacht ik me opeens dat het algemeen 'je ogen niet in moeten spannen in het donker' is volgens mij.quote:Op dinsdag 27 april 2004 21:00 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Beeldscherm en boek lezen in de schemering zijn bij mij 2 verschillende dingen :p (want van een beeldscherm straalt licht af, dat is een lichtbron op zich)
M'n vader vindt beide dingen trouwens slecht
Maar was er niet zoiets van Baileys en 7-up en schiften in je maag ofzo?quote:Op dinsdag 27 april 2004 21:03 schreef sizzler het volgende:
Als je eerst baileys drinkt en daarna cola ontploft je maag
Onzin. Zelf al tig keer bewezen dat je best baileys met cola kan drinken. En bacardi en passoa en safari erbij.
En hoe zit het met pina colada/7-up?quote:Op dinsdag 27 april 2004 21:03 schreef sizzler het volgende:
Onzin. Zelf al tig keer bewezen dat je best baileys met cola kan drinken. En bacardi en passoa en safari erbij.
Iedere variant daarop is klinklare onzin.quote:Op dinsdag 27 april 2004 21:05 schreef Ype het volgende:
[..]
Maar was er niet zoiets van Baileys en 7-up en schiften in je maag ofzo?
Maar van 7-up is dus wel waar?quote:Op dinsdag 27 april 2004 21:13 schreef sizzler het volgende:
[..]
Iedere variant daarop is klinklare onzin.
Maar da's wel waar... of heb je ooit een knijn gezien met een brilletje opquote:Op dinsdag 27 april 2004 21:00 schreef sizzler het volgende:
Van worteltjes eten krijg je goede ogen.
Ik weet wel dat het verhaal uit WOII stamt maar ik kan niet meer terugvinden hoe dat verhaal precies tot stand is gekomen. Ik weet wel dat de Britten een radar gebruikte, maar hoe die worteltjes er bij kwamen.... geen idee.
Maar zeg eens, hoeveel konijnen zonder brilletje heb jij gezien die een wortel aan het eten waren? En je eigen konijn telt niet mee, dat is het enige wat je hem voorschotelt.quote:Op dinsdag 27 april 2004 21:16 schreef DzjieDub het volgende:
[..]
Maar da's wel waar... of heb je ooit een knijn gezien met een brilletje op![]()
In wortelen zitten wel echter enkele stoffen (caroteen onder andere, dacht ik) die goed zijn voor nachtzicht. Als je een boel wortelen eet zul je korte tijd later echt beter kunnen ziet in het donker.quote:Op dinsdag 27 april 2004 21:00 schreef sizzler het volgende:
Van worteltjes eten krijg je goede ogen.
Daar ben ik het wel mee eensquote:Op dinsdag 27 april 2004 21:03 schreef Ype het volgende:
[..]
Nu ik jouw post erbij had, bedacht ik me opeens dat het algemeen 'je ogen niet in moeten spannen in het donker' is volgens mij.
Maar de volgende klopt dan weer wel:quote:Op dinsdag 27 april 2004 21:16 schreef DzjieDub het volgende:
[..]
Maar da's wel waar... of heb je ooit een knijn gezien met een brilletje op![]()
Nope. Probeer maar. (in een glas)quote:Op dinsdag 27 april 2004 21:13 schreef Ype het volgende:
[..]
Maar van 7-up is dus wel waar?
Precies, pukkels krijg je door je hormoonspiegel.quote:Op dinsdag 27 april 2004 21:28 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Daar ben ik het wel mee eens
Mooie tussenweg
Van chocolade krijg je pukkels
Bullshit. Van vet zou je het ook krijgen, ook bullshit.
Wie dat de wereld in heeft geholpen
Okay.quote:Op dinsdag 27 april 2004 21:30 schreef sizzler het volgende:
[..]
Nope. Probeer maar. (in een glas)
Het ziet er misschien ranzig uit omdat de baileys wel gaat brokkelen ofzo maar je kan het zonder risico drinken.
Bron: http://www.timesonline.co.uk/article/0,,8126-1089929,00.htmlquote:The popular notion that for every cup of coffee, tea or other caffeinated drink you consume you need to drink a cup of water to replace the loss of fluid it triggers is, they say, nonsense.
Fluid, it seems, is fluid and, as far as caffeinated drinks are concerned, the new US guidelines say loud and clear that this includes coffee and tea. Any slight diuretic effects of caffeine in these drinks is apparently transient, and the more regularly you drink it, the more the body is able to hold on to the water it provides anyway.
http://www.crocodilehunte(...)eve_terri/index.htmlquote:1. Are you still alive?
Ha ha! I've been killed by crocodiles, venomous snakes, spiders. I've even had a beetle crawl in my ear and kill me once. Nah! I'm here to tell you Steve Irwin lives!
Ah, ik vroeg me al af of dat waar was.quote:Op dinsdag 27 april 2004 21:50 schreef sizzler het volgende:
Steve Irwin (The Crocodile Hunter van DiscoveryChannel) is doodgebeten door een krokodil!
Zoals hij zelf zegt in de FAQ:
[..]
http://www.crocodilehunte(...)l
het kan keihard worden in je maag.quote:Op dinsdag 27 april 2004 21:03 schreef sizzler het volgende:
Oh.quote:Op dinsdag 27 april 2004 21:57 schreef Wezzl het volgende:
Van je vingers "knakken" krijg je reuma
Dit blijkt dus ook niet waar te zijn.
Wel is het zo dat na een stroomstoring een lichte stijging in het aantal geboortes te zien is. (9 maanden later dan hequote:Op dinsdag 27 april 2004 21:42 schreef portier het volgende:
Er was geen babyboom na de stroomstoring in New York.
Veel mensen kennen dat verhaal, er was een stroomstoring van 10 uur en 9 maanden later zou er een babyboom geweest zijn. Er waren welliswaar meer geboortes dan de maanden daarvoor, maar het was een natuurlijke fluctuatie in het aantal geboortes. Het aantal geboortes week niet af van het aantal geboortes in die periode in de 5 jaar daarvoor. Een typisch gevalletje van een gebeurtenis waar een datum bij gezocht wordt om het een aparte verklaring te geven.
Nee maar het 'vet' in je vingers (ben de naam kwijt) om je gewrichten soepel te houden verdwijnt, en je gewrichten worden er "stroef" van, dus goed is andersquote:Op dinsdag 27 april 2004 21:57 schreef Wezzl het volgende:
Van je vingers "knakken" krijg je reuma
Dit blijkt dus ook niet waar te zijn.
Ik denk toch dat de meeste mensen tijdens een stroomstoring niet opeens onveilig gaan vrijen.quote:Op dinsdag 27 april 2004 21:58 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Wel is het zo dat na een stroomstoring een lichte stijging in het aantal geboortes te zien is. (9 maanden later dan he)
kraakbeen?quote:Op dinsdag 27 april 2004 21:59 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Nee maar het 'vet' in je vingers (ben de naam kwijt) om je gewrichten soepel te houden verdwijnt, en je gewrichten worden er "stroef" van, dus goed is anders
kraakbeen zit toch alleen in je knie (meniscus)?quote:Op dinsdag 27 april 2004 21:59 schreef Wezzl het volgende:
[..]
kraakbeen?
Ik weet het niet zeker, maar ik dacht tussen ieder gewricht.quote:Op dinsdag 27 april 2004 22:00 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
kraakbeen zit toch alleen in je knie (meniscus)?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |