* Helemaal mee eensch is *quote:Op maandag 24 mei 2004 16:05 schreef freud het volgende:
Ik lees hier reacties van mensen die blij zijn met zo'n chip, omdat ze dat een veiliger gevoel zou geven, met het oog op terroristen etc. Is het ooit bij die mensen opgekomen dat die dreiging ze voor het grootste deel misschien aangepraat is?
Pcies, het idee is dan ook verdeel een heersch. Werp een schijnwerkelijkheid op, de illusie dat je je tegen elk risico kunt verzekeren. En maak het systeem zo ondoorzichtig, dat niemand precies weet wat ie moet geloven. Maar te druk om te overleven (je rekeningen te kunnen betalen) heeft niemand echt de tijd noch de macht om die dingen te onderzoeken.quote:Kijk, ik ben soms bang voor groepen ontspoorde jongeren, omdat ik persoonlijk daar dreiging van ondervind. Waarom zou ik bang zijn voor terroristen? Nee, ik heb liever dat die miljarden tegen terrorisme in echte zaken gestopt worden. Mensen bang maken om zo maatregelen door te voeren is zooooooo doorzichtig, maar goed, een hoop mensen trappen er blijkbaar in.
Pcies. Alleen lijkt het me niet ondeknbaar dat ook hier alleen het klootjesvolk mee geconfronteerd zal worden. Het lijkt me dat de machthebbers deze zaken kan omzeilen en daarom ben ik er dus tegen, want er is geen controle op de controleurs op de controleurs enz. Controle moet gewoon verdwijnen uit het systeem. Het systeem mag wat mij betreft ook verdwijnenquote:Daarnaast zien mensen hier ook niet echt in dat zo'n chip in principe misschien wel handig kan zijn, maar dat het ook voor totaal andere dingen gebruikt kan worden! Betalen en belangrijke gegeven in een chip wil ik ook wel! Maar stel dat je voor dat je een verzekering of hypotheek wil nemen, en de chip licht ze in over al je slechte gewoonten of aangeboren afwijkingen. Je zit aan de balie en de medewerker ziet op zijn scherm staan dat je rookt en ook wel eens wat drinkt. Daarbij kan hij zien dat je een verhoogde aanleg hebt voor prostaatkanker en waarschijnlijk problemen gaat krijgen met je ogen. BOING, gelijk een dikke toeslag aan je broek, omdat je een hoger risico met je meedraagd.
HOHO ik is geen angsthaas welke daarom zo'n chip wil ik ben een optimist met realiteitszin en bemerk dat deze techniek (persoonlijk) de voorkeur geniet boven de bestaande methodus... Echter zou ik er nog wel effe mee wachten met zo'n chip te laten installeren alleen al vanwege het feit dat ik niet met een chip Beta versie 1.0 wil rondlopen. Heb je zo'n chip switchen ze masaa om naar ander besturingssysteem ben je mooi het zakkie... Daarnaast moet de keuze er natuurlijk altijd blijven of je een chip wil of niet. Net zoals sommige mensen het vertikken om een paspoort aan te schaffen, Best echter als je dan mee wil doen aan de verkeizingen tja... _dan_ had je maar eeen paspoort moeten aanschaffenquote:Op maandag 24 mei 2004 16:05 schreef freud het volgende:
Ik lees hier reacties van mensen die blij zijn met zo'n chip, omdat ze dat een veiliger gevoel zou geven, met het oog op terroristen etc. Is het ooit bij die mensen opgekomen dat die dreiging ze voor het grootste deel misschien aangepraat is? De dreiging om door een terrorist opgeblazen te worden, is echt niet groter geworden de afgelopen jaren. Misschien in bepaalde gebieden wel, omdat door het optreden van bepaalde legers antagonistische gevoelens opwekt. Waarom denken mensen dat het minder veilig is? Puur toch omdat anderen tegen ze verteld hebben dat ze bang moeten zijn?
Kijk, ik ben soms bang voor groepen ontspoorde jongeren, omdat ik persoonlijk daar dreiging van ondervind. Waarom zou ik bang zijn voor terroristen? Nee, ik heb liever dat die miljarden tegen terrorisme in echte zaken gestopt worden. Mensen bang maken om zo maatregelen door te voeren is zooooooo doorzichtig, maar goed, een hoop mensen trappen er blijkbaar in.
Daarnaast zien mensen hier ook niet echt in dat zo'n chip in principe misschien wel handig kan zijn, maar dat het ook voor totaal andere dingen gebruikt kan worden! Betalen en belangrijke gegeven in een chip wil ik ook wel! Maar stel dat je voor dat je een verzekering of hypotheek wil nemen, en de chip licht ze in over al je slechte gewoonten of aangeboren afwijkingen. Je zit aan de balie en de medewerker ziet op zijn scherm staan dat je rookt en ook wel eens wat drinkt. Daarbij kan hij zien dat je een verhoogde aanleg hebt voor prostaatkanker en waarschijnlijk problemen gaat krijgen met je ogen. BOING, gelijk een dikke toeslag aan je broek, omdat je een hoger risico met je meedraagd.
Toekomstmuziek? Nope, al deze dingen kunnen nu al bepaald worden, het is aaleen wachten tot ze het zonder onderzoek ook uit kunnen vinden. Een onderhuidse chip kan al deze dingen in zich hebben met de huidige staat van miniturisatie.
Dat is nu eigenlijk ook al, dus zal dat weinig verandering geven. Dat is weer een heel ander onderwerp: zou het bellen niet moeten worden afgeschafd, vanwege de privacy? Ik denk dat ze met zo'n horloge of chip niet MEER gegevens te weten komen, dan dat nu is. Je zal worden geïdentificeerd met een uniek nummer. Ook vind ik dat je je horloge of chip helemaal moet kunnen uitschakelen van ontvangen en verzenden, zodat je niet traceerbaar bent.quote:Op maandag 24 mei 2004 17:10 schreef freud het volgende:
Marnick, ik denk dat iedereen daar niet zo over in zit. Het probleem is, hoe zorg je ervoor dat nuttige zaken niet de grens van privacy overschreiden? GSM is bijzonder handig, maar ze gebruiken het ook om je bewegingen te volgen. Pinpas is handig, maar ze kunnen je levenspatroon goed volgen. Als je kijkt dat er steeds meer branchevervaging is, dan is een ontwikkeling als een multifunctionele chip ook gevaarlijk. Banken en verzekeraars zijn bijvoorbeeld steeds meer eigendom van hetzelfde conglomeraat. Een moederbedrijf kan dus zaken gaan combineren die in jouw ogen van verschillende bedrijven zijn. Je merkt het nu al: als jij student af bent en ineens ipv stufi een salaris krijgt, dan krijg je ook opeens folders over beleggen, pensioenen en hypotheken. Kan je nagaan wat ze allemaal met de info kunnen doen die met een chip wordt vergaard en vastgelegd.
fragment uit?quote:Op maandag 24 mei 2004 18:29 schreef BaajGuardian het volgende:
welcome ..., in prison terra...
to your rigth , the convicted , they refused a chip
to your left , the slaves , they got a chip.
Het is bij me opgekomen maar ik denk dat de dreiging voor terrorisme toch echt groter is nu. Massa vernietigingswapens komen steeds meer binnen handbereik en het is wachten totdat een deel van een stad is uitgeroeid. Dit vind ik 1 van de voordelen van zo'n chip waarbij het monitoren van mensen makkelijker wordt. Het iedereen verplichten zou wel moeten ja.quote:Op maandag 24 mei 2004 16:05 schreef freud het volgende:
Ik lees hier reacties van mensen die blij zijn met zo'n chip, omdat ze dat een veiliger gevoel zou geven, met het oog op terroristen etc. Is het ooit bij die mensen opgekomen dat die dreiging ze voor het grootste deel misschien aangepraat is? De dreiging om door een terrorist opgeblazen te worden, is echt niet groter geworden de afgelopen jaren.
Ik denk dat een straatbende iets anders is als een terroristische groepering. De ene slaat je mss in elkaar terwijl de andere bergen geld heeft en de juiste connecties om grote aanslagen te verwezenlijken.quote:Kijk, ik ben soms bang voor groepen ontspoorde jongeren, omdat ik persoonlijk daar dreiging van ondervind.
LE, ik snap niet waarom je het gebruik van een dergelijke chip niet per definitie afwijst. Wat kan nu de toegevoegde waarde zijn van zo'n ding, waardoor het leven ineens vooruit gaat, want dat zou toch het doel zijn? Ik heb in alle posts pro nog geen enkel overtuigend argument gehoord. Ook jammer dat mensen slechts hun mening poneren, maar niet ingaan op bijvoorbeeld mijn argumenten, zodat werkelijk een discussie kan ontstaan...quote:Op maandag 24 mei 2004 20:59 schreef livEliveD het volgende:
Er is idd al veel te traceren tegenwoordig. Maar dit wil niet zeggen dat er geen chip gemaakt kan worden waarbij alleen de juiste instanties je gedrag kunnen zien. Met encryptie en dergelijke is het theoretisch mogelijk om een goede chip te maken waarbij je zelf kiest wie wat over je te weten komt. Hierbij kan de overheid je wel op alles controleren. Het systeem is zelfs hackvrij te krijgen.
Makkelijk is een ander verhaal maar zo'n chip heb ik voor ogen als over dit onderwerp praat. Niet een chip die je simpelweg een uniek nummer geeft die alle reclame boeren kunnen gebruiken.
Er zijn zoveel voordelen. Automatisering is the way als we iemand uniek kunnen identificeren:quote:Op maandag 24 mei 2004 21:13 schreef EleanorGoesCrazy het volgende:
LE, ik snap niet waarom je het gebruik van een dergelijke chip niet per definitie afwijst. Wat kan nu de toegevoegde waarde zijn van zo'n ding, waardoor het leven ineens vooruit gaat, want dat zou toch het doel zijn? Ik heb in alle posts pro nog geen enkel overtuigend argument gehoord.
en wat wanneer die instanties besluiten hun gegevens onderling uit te wisselen? of als er een machtswisseling is, wat dan? het probleem dat 1 chip alle gegevens verbindt, maakt dat die ene chip heel veel over je zegt. dit is nu met de huidige pasjes en chips niet het geval. bijv. met mijn bankpasje is niet te zien wanneer ik van het ov gebruik gemaakt heb (behoudens de pinapparaten van de ns). wanneer er 1 centrale chip is, kunnen al die gegevens wel gecombineerd worden. ook als dat normaalgesproken niet gebeurt, is het een koud kunstje om dat later wel te doenquote:Op maandag 24 mei 2004 20:59 schreef livEliveD het volgende:
Er is idd al veel te traceren tegenwoordig. Maar dit wil niet zeggen dat er geen chip gemaakt kan worden waarbij alleen de juiste instanties je gedrag kunnen zien.
kortom : de overheid weet wel alles, en wie zegt dat de overheid te vertrouwen is? in de huidige situatie kan de overheid ook heel veel gegevens achterhalen als zij dat willen, maar kunnen deze gegevens in de meeste gevallen pas vorderen wanneer er een opsporingsbevel of dwangbevel is uitgegeven. er zijn gegevens die de overheid niet kan vorderen. wanneer alles op 1 chip zou staan, zou de overheid die ene chip kunnen vorderen, en hiermee over alle informatie beschikkenquote:Met encryptie en dergelijke is het theoretisch mogelijk om een goede chip te maken waarbij je zelf kiest wie wat over je te weten komt. Hierbij kan de overheid je wel op alles controleren.
hahaha. wijs mij het eerste gegarandeerde hackvrije systeem maar aan danquote:Het systeem is zelfs hackvrij te krijgen.
ik zie juist de multi-functionaliteit en de koppeling die het tussen gegevens brengt als een probleem, met name omdat het dan niet meer te controleren is wie welke gegevens gebruiktquote:Makkelijk is een ander verhaal maar zo'n chip heb ik voor ogen als over dit onderwerp praat. Niet een chip die je simpelweg een uniek nummer geeft die alle reclame boeren kunnen gebruiken.
Lieve schat. Jij hebt nooit beroep hoeven doen op een of andere sociale verstrekkende instantie, maar ik kan je dus wél uit ervaring vertellen dat ondanks alle automatisering, alles anno 2004 nog steeds met papier en pen gaat en het liefst duizend keer in drievoud, ondanks dat die gegevens opvraagbaar zijn bij welke instantie dan ook. Een voorbeeldje: ik ben verplicht verzekerd bij het ziekenfonds. Wanneer ik naar de tandarts ga (die mijn verzekeringsinfo heeft, anders zou ie me niet eens behandelen), krijg ik een aantal weken later zo'n ouderwetsche snailmail brief thuis bezorgd waarin de betaalgegevens staan. Die mag ik dan weer doorsturen naar het verzekeringskantoor, die de post lekker handig kwijt maken en waarvoor ik dan weer beboet wordt omdat ik wanbetaler zou zijn, terwijl ik geen enkel baat zou hebben bij niet doorsturen van die rekening. Maar goed, zo goed gaat het nu. Is dus pure waanzin dat de automatisering iets bijdraagt aan ons leven. Het is slechts een zogenaamde paper tiger, mooi in de theorie, maar de praktijk volgt niet, de gelden worden lekker verkwist in mooie interieurtjes voor kantoren die meestentijds niet eens gebruikt worden enz enz. Maar goed, idem voor uitkeringen die je wil aanvragen, in het kader van huursubsidie bijvoorbeeld. Gegevens zijn gewoon opvraagbaar bij het belastingkantoor, maar toch wil de huurvereniging zelf leuke berekeningetjes maken. Ik moet de gegevens aanleveren. Ze maken een rekenfout en ik heb geen recht op huursubsidie daardoor. Als arme student heb ik ineens een astronomisch hoog inkomen voor elkaar weten te toveren terwijl ik niet eens werk. Hoe stom kunnen die mensen zijn??? Toen ik ineens het "ten onrechte" ontvangen huursubsidie bedrag moest terug betalen (in een keer natuurlijkquote:Op maandag 24 mei 2004 21:23 schreef livEliveD het volgende:
Er zijn zoveel voordelen. Automatisering is the way als we iemand uniek kunnen identificeren:
Gemak voor zowel jezelf als vele instanties in de maatschappij bv de recherche (maar ook alle instanties die met administratieve rompeslomp te maken hebben zoals urendeclaraties, toegang tot gebouwen etc.)
Dat het 1 chip is wil nog niet zeggen dat alle data gecombineerd kan worden. Alleen dat het voor de juiste instanties op te vragen is. Maar bij een machtswisseling weten ze alles van je idd. En dan? Bij een machtswisseling kunnen ze je ook gewoon oppakken zonder reden hoor dus veilig ben je dan sowieso niet meer. Ik wil het risico wel lopen.quote:Op maandag 24 mei 2004 21:42 schreef Alicey het volgende:
en wat wanneer die instanties besluiten hun gegevens onderling uit te wisselen? of als er een machtswisseling is, wat dan? het probleem dat 1 chip alle gegevens verbindt, maakt dat die ene chip heel veel over je zegt. dit is nu met de huidige pasjes en chips niet het geval. bijv. met mijn bankpasje is niet te zien wanneer ik van het ov gebruik gemaakt heb (behoudens de pinapparaten van de ns). wanneer er 1 centrale chip is, kunnen al die gegevens wel gecombineerd worden. ook als dat normaalgesproken niet gebeurt, is het een koud kunstje om dat later wel te doen
Welke gegevens wil ik de overheid niet geven dan? Wat ik koop en dergelijke, wat ik verdien? Waar ik ben? Ik doe niks fout en ze zullen me niet storen zolang ik niks fout doe. Daarnaast kun je het systeem zo inrichten dat alleen bij verdachte handelingen er gegevens vrijkomen.quote:kortom : de overheid weet wel alles, en wie zegt dat de overheid te vertrouwen is? in de huidige situatie kan de overheid ook heel veel gegevens achterhalen als zij dat willen, maar kunnen deze gegevens in de meeste gevallen pas vorderen wanneer er een opsporingsbevel of dwangbevel is uitgegeven. er zijn gegevens die de overheid niet kan vorderen. wanneer alles op 1 chip zou staan, zou de overheid die ene chip kunnen vorderen, en hiermee over alle informatie beschikken
Het systeem is een toekomst visie idd. Maar op papier goed mogelijk. Sommige encrypties zijn niet te kraken tenzij je een supercomputer brute force bezig laat. Dit is op te lossen met grotere sleutels. Daarnaast kun je makkelijk een systeem maken dat zonder paswoord te weten veilig is (je data). Hacken en platgooien zal kunnen maar de data zelf zal veilig zijn.quote:hahaha. wijs mij het eerste gegarandeerde hackvrije systeem maar aan dan
Goede structuur is nodig. Maar dit heb je zelf in de hand in mijn visie. Je bepaald zelf wie wat over je weet terwijl sommige organisaties alles kunnen zien. Anders is de controle weg en ik geloof dat controlle nodig is in de huidige tijd.quote:ik zie juist de multi-functionaliteit en de koppeling die het tussen gegevens brengt als een probleem, met name omdat het dan niet meer te controleren is wie welke gegevens gebruikt
Een menselijke samenleving is juist menselijk omdat niet alles via regels en procedures op te vangen is. Bv een baliemedewerker voor een wachtruimte van een uitkerende instantie kan zien wanneer iemand het duidelijk te kwaad krijgt, hetzij door wanhoop, hetzij door bv hitte of andere omstandigheden. En dan kan hij/zij actie ondernemen. Laat dat maar es door een kaartlezer doen: gaat niet werken.quote:Op maandag 24 mei 2004 22:53 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Dromen doe ik niet over chips of computersystemen, maar over bomen, bloemen, vlindertjes, een lieve jongen, mijn dochter, lieve dieren om me heen, de zon, een stralende lucht. Owja, zo was het hier ooit en dat zijn we lekker aan het vervuilen. Laten we liever onze nrg steken in het verbeteren van de harmonie op aarde, grondstoffen eerlijk verdelen, middelen en voedsel gelijk verdelen, milieuvervuiling een halt toeroepen.... Een stuk belangrijker dan chips die lekker zullen gaan smelten bij de eerstvolgende nucleaire warfare of klimaatsveranderingquote:Op maandag 24 mei 2004 22:53 schreef livEliveD het volgende:
Jouw verhaal EGC over automatisering is tragisch maar omdat het nu niet werkt wil het nog niet zeggen dat het niet kan werken. Er moet nog veel gebeuren en op dit moment ben ik nog geen voorstander maar op papier is het mogelijk om het goed te maken en ik hoop dat het ooit nog realiteit wordt. Het argument dat het handig zou zijn blijft dus staan.
Op dit moment zijn we er nog niet klaar voor maar dromen mag toch [afbeelding]
quote:Absolute power corrupts absolutely
http://bible.gospelcom.ne(...)howfn=on&showxref=onquote:Op donderdag 20 mei 2004 20:48 schreef YuckFou het volgende:
Tja, ik zag het vanmorgen op een nieuwszender, ze beginnen d'r inderdaad mee en ik moest onmiddelijk ook aan openbaringen denken...
"He also forced everyone, small and great, rich and poor, free and slave, to receive a mark of his right hand or on his forehead, so that no one could buy or sell unless he had the mark, which is the name of the beast or the number of his name. - Revelation 13:16-17 "
Interssant punt. Menselijk contact is idd nodig maar het ene sluit het ander niet uit. Balies kunnen best blijven op sommige plekken. Zal ook nodig zijn.quote:Op maandag 24 mei 2004 23:10 schreef iteejer het volgende:
[..]
eh ja und?quote:Op maandag 24 mei 2004 23:32 schreef Shyamalan het volgende:
[..]
http://bible.gospelcom.ne(...)howfn=on&showxref=on
Online bijbel
Hm ja, kijk heel mooi dat ze zoiets waarschijnlijk kunnen maken en ik geloof best dat het allemaal kan. Maar wie zegt dat mensen zoiets willen en daar gaat het nou juist om. Ze kunnen wel (weer) iets verzinnen, ontwikkelen en maken etc, maar wij moeten ermee lopen, wij moeten ons er weer bij neerleggen, ons aanpassen aan iets nieuws en belangrijker nog wel, aan iets wat de meeste mensen waarschijnlijk helemaal niet zien zitten. Voorbeeldje zijn misschien de ingevoerde euro's, zoveel mensen waren er tegen en vonden het maar niks, maar ze zijn er wel. Zijn er nou echt positieve dingen daardoor op gang gekomen?quote:Op maandag 24 mei 2004 20:59 schreef livEliveD het volgende:
Er is idd al veel te traceren tegenwoordig. Maar dit wil niet zeggen dat er geen chip gemaakt kan worden waarbij alleen de juiste instanties je gedrag kunnen zien. Met encryptie en dergelijke is het theoretisch mogelijk om een goede chip te maken waarbij je zelf kiest wie wat over je te weten komt. Hierbij kan de overheid je wel op alles controleren. Het systeem is zelfs hackvrij te krijgen.
Makkelijk is een ander verhaal maar zo'n chip heb ik voor ogen als over dit onderwerp praat. Niet een chip die je simpelweg een uniek nummer geeft die alle reclame boeren kunnen gebruiken.
Ik krijg wel een beetje een appel/peren gevoel idd. Er zijn dingen die fout gaan. Geef ik direct toe. Daarom ben ik nu ook niet voor die chip. Dankzij mijn opleiding weet ik echter wat er mogelijk is en mijn visie is er 1 met voordelen niet eentje zonder privacy. Ik ben ook tegen een maatschappij waar al je gegevens op straat liggen. Een unieke ID kan echter ook voordelen hebben wat gemak betreft en daar blijf ik bij. Op dit moment zou het nog veel te veel nadelen hebben.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 00:27 schreef sweetgirly het volgende:
zo, sorry LE, maar ik zat even in mijn element en heb er weer van alles bijgehaald. Ik ga zo even testen of ik nog wel korte berichtjes kan typen
![]()
quote:Op dinsdag 25 mei 2004 00:41 schreef livEliveD het volgende:
Ik krijg wel een beetje een appel/peren gevoel idd. Er zijn dingen die fout gaan. Geef ik direct toe. Daarom ben ik nu ook niet voor die chip. Dankzij mijn opleiding weet ik echter wat er mogelijk is en mijn visie is er 1 met voordelen niet eentje zonder privacy. Ik ben ook tegen een maatschappij waar al je gegevens op straat liggen. Een unieke ID kan echter ook voordelen hebben wat gemak betreft en daar blijf ik bij. Op dit moment zou het nog veel te veel nadelen hebben.
Mss is het ook niet iets wat gaat werken bij mensen gezien hoe mensen in elkaar zitten. De tijd zal het leren.
Woeiii toppiequote:Op dinsdag 25 mei 2004 01:10 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
Ach, het zal (hopelijk) ook wel allemaal loslopen. Maarja, technologische vooruitgang enzo, alleen is het zo jammer dat er vaak macht in het spel komt kijken. Want tjee een chip in je lichaam, is een pasje niet voldoende? Kijk, voor de criminaliteit en al zullen er best technologische vorderingen zijn en proberen ze althans te boeken. Maar zoals je zelf al zei, we zijn mens en ik zeg erbij inderdaad en geen robots, waar het wel naar toe neigt met metaal in je lichaam ed.
En juist omdat wij mens zijn, zijn wij niet vervangbaar, naja ik laat klonen ed maar even buiten beschouwing, want dan dwaal ik weer zo af. Wat dat betreft zijn wij al lang niet meer zo uniek als dat wij denken, het valt nog mee nu, maar sommige vooruitgangen zie ik wat dat betreft als ik er zo over doordenk niet zo positief eigenlijk. Maargoed, wij hebben onze handtekeningen, onze vingertoppen, onze DNA om ons mee te identificeren. Ik laat hierbij ook maar even het afhakken van vingertopjes, het vervalsen van handtekeningen en klonen maar even buiten beschouwing.
Punt is, dat een beetje creatieve misdadiger wel een oplossing weet te vinden, maar met chips en al wordt het zo wel erg makkelijk gemaakt denk ik. Een computer valt te programeren, te besturen, te controleren, te beheersen, te hacken noem maar op. En tegenwoordig hoeven deze computers al niet meer groot van aard te zijn, nee, het zit allemaal en kan allemaal in een klein chipje (croky lekker..flauw). Die in jouw lichaam zit. Fijn idee, not. En met alle goede bedoelingen, juist de mens maakt fouten, dus ik heb liever de keuze of ik zoiets wil ja of nee (omcirkelt nee en gooit het in de prullenbak).
niets nieuws. appie doet het al, ook als je niet electronisch betaalt. die producten hebben momenteel dmv de streepjescode reeds een unieke code. erg handig, anders koop je een half brood, en wordt het afgerekend als een kilo kaviaarquote:Op maandag 24 mei 2004 23:22 schreef ToshitsuguTakamatsu het volgende:
update:
Er zijn voorlopig biljoenen unieke codes mogelijk waardoor ieder produkt in de winkels binnenkort een unieke code heeft, die aan jouw persoonlijk gekoppeld kan worden (computerkracht zal in de nabije toekomst geen probleem meer zijn) als je electronisch betaalt.
het lijkt mij eerder dat verkoop gereguleerd wordt, waardoor je zeker weet dat je kwaliteit koopt, hier zoek ik niet direct iets achterquote:Buiten de straling klinkt het erg verleidelijk ware het niet dat de wereldtop een stelletje criminelen zijn die steeds harder de touwtjes aan het aantrekken zijn. Neem bv de aangekondigde zware restrictie op vitaminen en mineraal supplementen vanaf 1 augustus 2005 in de hele EU. (civiele tegenmaatregelen zijn onderweg) Goh, wie zou daar nu weer achter zitten?
pharmacutische industrie=rockefeller=militair industriël complex=RFID chips
vergeet marsmannetjes en balkenende niet te meldenquote:1 pot nat.
door te eten zul je niet snel een chip binnenkrijgen, daar een chip in dat geval via de achteruitgang naar buiten komt, ware het niet dat hij je maag al niet heeft overleefdquote:Mensen moeten trowuens eens stilstaan bij de volgende 2 punten:
1. Wat als de chips niet alleen bedoeld zijn om gegevens naar buiten te brengen? Het lichaam genereert meer dan genoeg elektriciteit om een chip van stroom te voorzien. Kleine stroomimpulsen naar specifieke plaatsen in de hersenen kunnen op zijn minst flinke 'moodswings' veroorzaken.
2. 0.4 bij 0.4 mm. Wat als ze nog kleiner worden? Een kleine vervuiling in het voedsel en oeps! Iedereen een lading nano-chips in zijn hersenen.
waarom zou iemand dergelijke chips willen implementeren? wie gaan allemaal die chips krijgen? hoe voorkomt men anti-chips?quote:Nachtmerrie scenario's? Maybe, maar wel een realistische waar mensen bij stil moeten staan.
[..]
mocht je op de recente botsing bij de ns doelen; het systeem deed wat het moet doen. op een station is het niet gewenst dat een trein uitslaat bij het naderen van een andere trein, en daarom werkt dat systeem daar niet. precies conform specificatiequote:Op maandag 24 mei 2004 23:49 schreef FokCrash het volgende:
Kijk maar naar het fantastisch ATB anti-trein-bots syteem!!!!!!!! Gewldig betrouwbaar Ahum![]()
mij eigelijk niet. ik plak geen streepjescode op mijn voorhoofd, en ik brand ze ook niet in mijn hand. niemand dwingt mij ook daartoequote:Op dinsdag 25 mei 2004 04:10 schreef BaajGuardian het volgende:
666 : the number of a man
the number will be placed in the head or the right hand and noon will be able to buy and sell without the number...
streepjescode bezit het nummer 666
de chip is een soort streepjes code van je identiteit (a man (of woman , het gaat om het idee)
en de rest is wel duidelijk.
quote:"Freedom or fire."
Dat vetgedrukte, daar ben ik het mee eens, ik kan mijn mobiele telefoon ook uit zetten wanneer ik wil, dat wil ik met alles kunnen wat van mij is. Dan heb je controle over de mate waarmee je jezelf blootgeeft, probleem opgelost. Heeft niets te maken met eventuele roofmoorden die ik op oude omaatjes wil uitvoeren oid, maar het gevoel hebben dat je gewoon even helemaal op jezelf bent is okay. Kortom totale controle over je chip in je lijf, wel of geen ping, keuze over reklame/geen reklame en dergelijkequote:Op maandag 24 mei 2004 15:09 schreef stigchel het volgende:
Wat het gros ook nog vergeet is dat die chips zelf niet actief uitzenden. Ze sturen alleen een reactie als ze zelf gepinged worden. Dat betekent dat je dat ook uit kunt zetten. Net zoals je telefoon. Wellicht hoort er bij iedere chip een terminal, eventueel draagbaar in je telefoon of horloge, waarmee je bepaalde handelingen kunt verrichten en instellingen kunt veranderen, en daarmee zou je hem dus ook gewoon uit kunnen zetten. Ik zal bijvoorbeeld altijd een horloge blijven dragen dus kunnen ze daar net zo goed wat extras instoppen. Ook blijf je altijd met een telefoon lopen, je moet iets hebben waar je in praat en waar je nummers op intoetst.
Je telefoon is pas echt uit als je je accu eruit haaltquote:Op dinsdag 25 mei 2004 10:34 schreef jogy het volgende:
Dat vetgedrukte, daar ben ik het mee eens, ik kan mijn mobiele telefoon ook uit zetten wanneer ik wil, dat wil ik met alles kunnen wat van mij is. Dan heb je controle over de mate waarmee je jezelf blootgeeft, probleem opgelost.
Tegenover de voordelen van zo'n chip hangt men natuurlijk ook nadelen, maar die worden niet gemarket. Mensen zien nu toch ook reclames over het fantastische van overal bereikbaar zijn? Ik heb nog nooit een reclame van Orange gezien waarbij iemand gevolgd wordt door de binnenstad van Amsterdam mbhv zijn gsm. Ik verwacht dat dit hetzelfde zal zijn met een chip. Men manipuleert de consument zo dat ze niet nadenken over alle gevolgen, en dat ze de bekende negatieve gevolgen baggetaliseren.quote:Heeft niets te maken met eventuele roofmoorden die ik op oude omaatjes wil uitvoeren oid, maar het gevoel hebben dat je gewoon even helemaal op jezelf bent is okay. Kortom totale controle over je chip in je lijf, wel of geen ping, keuze over reklame/geen reklame en dergelijke.
wel nieuws, nu heeft ieder produkt z'n eigen streepjescode. Niet iedere individueel colablikje. Buiten het feit dat je nu een wandelende antenne bent. RFID werkt samen met een ontvanger. En aangezien electronisch betalen de norm wordt kan ieder produkt en (iedere plek die je bezoekt) opgeslagen worden in een centrale database. Aan de hand daarvan kan een psychologisch profiel worden opgemaakt. De infrastructuur wordt nu al aangelegd in Nederland. (zie volgende post) Ik ken een aantal dictatoren die niks anders willen. Maar natuurlijk is onze europese democratie immuum voor dit soort invloeden. (kuch)quote:niets nieuws. appie doet het al, ook als je niet electronisch betaalt. die producten hebben momenteel dmv de streepjescode reeds een unieke code. erg handig, anders koop je een half brood, en wordt het afgerekend als een kilo kaviaar
Dat je er niks achter zoekt is niet zo bijzonder. Doet bijna niemand. Dat zegt niks. De meerderheid is 9 van de 10 x fout.quote:het lijkt mij eerder dat verkoop gereguleerd wordt, waardoor je zeker weet dat je kwaliteit koopt, hier zoek ik niet direct iets achter
Ik kan prima praten over wat jij marsmannetjes noemt en balkenende. Maar dan moeten we te veel gaan speculeren heh.quote:vergeet marsmannetjes en balkenende niet te melden
Als dat zo was waarom slaat je lichaam dan allerlei zware metalen en voedseladditieven op in je lichaam? Blijkbaar laten je darmen ook meer zaken door als eiwitten, vetten en koolhydraten. Nu zijn de nieuwe chips 0.4mm bij 0.4mm en dat is (denk ik) nog niet klein genoeg om de darmwand te passeren. 1 of 2 generaties verder wel.quote:door te eten zul je niet snel een chip binnenkrijgen, daar een chip in dat geval via de achteruitgang naar buiten komt, ware het niet dat hij je maag al niet heeft overleefd
Heb je ff een paar maanden de tijd? Als je geinteresseerd bent begin je maar bij de archieven op prisonplanet.com & thedossier.ukonline.co.uk.quote:waarom zou iemand dergelijke chips willen implementeren? wie gaan allemaal die chips krijgen? hoe voorkomt men anti-chips?
mijn nokia laat de wekker ook horen als ie uit staat, en dus is het ook niet moeilijk om em een signaal te laten sturen..quote:Op dinsdag 25 mei 2004 10:44 schreef freud het volgende:
Je telefoon is pas echt uit als je je accu eruit haalt. Het kost bijzonder weinig moeite om in de firmware in te stellen dat hij ook in off mode nog een signaaltje stuurt naar de dichtsbijzijnde zender...
hier nog een stukje daarover(weliswaar beetje overdreven..)quote:Tegenover de voordelen van zo'n chip hangt men natuurlijk ook nadelen, maar die worden niet gemarket. Mensen zien nu toch ook reclames over het fantastische van overal bereikbaar zijn? Ik heb nog nooit een reclame van Orange gezien waarbij iemand gevolgd wordt door de binnenstad van Amsterdam mbhv zijn gsm. Ik verwacht dat dit hetzelfde zal zijn met een chip. Men manipuleert de consument zo dat ze niet nadenken over alle gevolgen, en dat ze de bekende negatieve gevolgen baggetaliseren.
Fictie? Denk eens aan de hele informatiestroom rond roken de afgelopen decennia...
.....quote:Het ging deze week vrijwel ongemerkt voorbij: het nieuws dat iedereen binnenkort een 'burgerservicenummer' (BSN) krijgt. Zelfs de nieuwsrubriek van het privacy-dossier van NRC Handelsblad rept er niet over. Toch wekt alleen het woord zelf al direct wantrouwen. Heette dat vroeger niet een centraal persoonsnummer en was de bevolking daar toen niet massaal tegen gekant, met de oorlog nog vers in het geheugen?
Gaat wel erg snel. Centrale databases e.d. Het klinkt allemaal zo romantisch en efficient. Laten we hopen dat de menselijke aard is veranderd in de laatste paar decennia. Zover ik weet heeft de rijke elite altijd de meerderheid willen onderdrukken. (En als ik zo kijk naar het "fractional reserve banking" fenomeen lukt ze dat vandaag de dag nog best aardig)quote:Het gaat hier dus om elektronisch verkeer 'tussen overheid en burgers of bedrijven. Met andere woorden: ook bedrijven kunnen databanken gaan koppelen aan de hand van uw centraal persoonsnummer. Over de elektronische identiteitskaart schreef ik al eerder (hier en hier). Het ligt voor de hand die 'elektronische kaart' uit oogpunt van 'optimale burgerservice' uit te reiken in de vorm van een RFID-chip in een handig polsbandje, of - superhandig - onderhuids ingespoten.
Ja, het is een kwestie van vertrouwen, en niet iedereen is mijn vertrouwen waard inderdaad, jammerquote:Op dinsdag 25 mei 2004 10:44 schreef freud het volgende:
Met dank voor de link...quote:Op dinsdag 25 mei 2004 11:19 schreef ToshitsuguTakamatsu het volgende:
update nederland:
De infrastructuur voor RFID en centrale databases gaat worden aangelegd. De vervanging van het SOFI nummer door het burgerservicenummer voor 2007 is daar 1 stap van.
Vrijdag 21 mei
http://www.planet.nl/plan(...)tid=475252/sc=d5e914
Gaat wel erg snel. Centrale databases e.d. Het klinkt allemaal zo romantisch en efficient. Laten we hopen dat de menselijke aard is veranderd in de laatste paar decennia. Zover ik weet heeft de rijke elite altijd de meerderheid willen onderdrukken. (En als ik zo kijk naar het "fractional reserve banking" fenomeen lukt ze dat vandaag de dag nog best aardig)
dat kan nu reeds met een sofi-nummer. bijna alle relevante financiele gegevens zijn a.d.h.v. een sofi-nummer op te vragenquote:Op dinsdag 25 mei 2004 13:39 schreef YuckFou het volgende:
nummer vragen of heeft het al, je gevens worden daar opgeslagen en met een beetje handigheid kan je dus door databases te koppelen alles over iemand te weten komen![]()
hmmm verklaar? ik ben bijvoorbeeld best eng, en de dood is al een aantal keer weggevlucht. ik heb echter geen illusie dat dat zo zal blijvenquote:Op dinsdag 25 mei 2004 13:44 schreef flyguy het volgende:
sommige mensen worden een nummer en zullen hun menselijk moeten in leveren. zelfs de dood zal dan van hun weg vluchten en ze zullen eeuwig de tijd hebben om zichzelf te vervloeken
lees openbaringen maar eens we zitten nu vlak voor hoofdstuk 13 en daarna word het pas echt erg. 'mensen zullen de dood zoeken maar zullen hem niet vinden want de dood is van hun weggevlucht'quote:Op dinsdag 25 mei 2004 13:45 schreef Alicey het volgende:
[..]
hmmm verklaar? ik ben bijvoorbeeld best eng, en de dood is al een aantal keer weggevlucht. ik heb echter geen illusie dat dat zo zal blijven
het is de vraag of dat daadwerkelijk gaat gebeuren. als het gaat gebeuren op de manier zoals er gedacht wordt (want het blijft interpretatie dat verhaal met chips enzo), dan duurt dat nog wel een tijdje als het zo moet gebeuren als in openbaringen vermeld staatquote:Op dinsdag 25 mei 2004 13:58 schreef flyguy het volgende:
[..]
lees openbaringen maar eens we zitten nu vlak voor hoofdstuk 13 en daarna word het pas echt erg. 'mensen zullen de dood zoeken maar zullen hem niet vinden want de dood is van hun weggevlucht'
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |