Door progressief Nederland in de armen gesloten
Zwartwerk meldt echter nog steeds illegale vluchtelingen aan een betaalde baan te helpen. Ze zouden klusjes doen bij particulieren, maar ook worden ingezet bij grote schoonmaakbedrijven, aannemers en bouwondernemingen. Nadat het zich had gepresenteerd in de media, eind vorig jaar, werd Zwartwerk door progressief Nederland in de armen gesloten als voorbeeld van burgerprotest tegen het strenge illegalenbeleid.
Illegalen mogen niet werken en zijn uitgesloten van voorzieningen als het ziekenfonds. Het bureau kreeg steun van GroenLinks, dat een actiekrant van Zwartwerk meezond met het partijmagazine. In de Tweede Kamer was met name het CDA kwaad. De partij vond dat justitie moest ingrijpen. Na Kamervragen zegde minister Vermeend van Sociale Zaken een onderzoek toe, uit te voeren door de Arbeidsinspectie.
Mediastunt
Maar na zes maanden zoeken blijkt er van een Bureau Zwartwerk geen sprake, zegt woordvoerder B. Crouwers van Sociale Zaken. Het ministerie ziet slechts een mediastunt. 'Ons onderzoek was uitvoerig en zeer zorgvuldig, aan alle touwtjes is getrokken. Maar er is gewoon niks. Het bureau is een hol ei, een hol publiciteitsei. Toen we daar achter kwamen, in juni, hebben we maar een streep onder het onderzoek gezet.'
Zwartwerk-woordvoerder H. van Heijningen echter houdt vol dat het bureau rond de dertig illegalen aan werk heeft geholpen, ook bij grote bedrijven. Na de zomer zal een nieuwe actiekrant verschijnen, 'en gaan we grote groepen bemiddelen. Het spel is nog niet over'. Van Heijningen vermoedt opzet: de Arbeidsinspectie zou het bestaan van Zwartwerk ontkennen om het een slechte naam te bezorgen. Dat de onderzoekers niets kunnen vinden, heeft volgens hem te maken met de oncontroleerbare werkwijze van de organisatie. 'Wij zijn geen regulier arbeidsbureau, maar een netwerk van mensen die de problematiek van illegalen goed kennen. Wie werk heeft, laat het ons weten en wij kennen genoeg werkwilligen.'
Van een publiciteitsstunt is geen sprake, zegt Van Heijningen, die coördinator is van solidariteitsfonds X min Y. 'Ik heb een reputatie en zou wel gek zijn om een nep-bureau te promoten.' Dat wordt bestreden door voormalig Zwartwerk-sympathisant R. Hoogers, die het bureau op internet als een farce omschrijft. 'Er is nog nooit één illegaal door ze aan het werk geholpen', zegt hij. 'Er gebeurt geen moer, het is allemaal blabla.' In een reactie meldt Zwartwerk dat de ex-medewerker niets weet van het bemiddelingswerk, en slechts betrokken was bij de opzet van een website.
© Volkskrant
==========================================================
Quote: ''Het bureau kreeg steun van GroenLinks, dat een actiekrant van Zwartwerk meezond met het partijmagazine''.
Het zal toch niet hé?, dat GroenLinks weer in de verhalen van een pathologisch leugenaar is gestonken
Verder te zot voor woorde natuurlijk een dergelijk initatief, tekenend dat zogenaamd progressief Nederland dit in de armen sloot.
quote:Nee.
Op vrijdag 03 augustus 2001 13:54 schreef Koekepan het volgende:Hier is de frontpage toch voor?
quote:Zwartwerk-woordvoerder H. van Heijningen
Op vrijdag 03 augustus 2001 14:11 schreef Re het volgende:
AN&M is R@bjes persoonlijke dumpplaats voor alles wat naar foute buitenlanders ruikt... hij zal er wel een speciale zoekfunctie voor hebbben
Klinkt nogal buitenlands die naam ja
Re zal wel een speciale multikul bril ophebben, waardoor hij de berichten van R@b nogal gekleurd leest.
De enige reden dat je dit post is om wee iets negatiefs over foute mensen te plaatsen, het boeit jouw geen ene reet waar het over gaat als het maar negatief is en je het af kan doen met een paar blinde schoppen tegen de multikul
beter een gekleurde bril dan geen bril
Donder nou eens op met al die klotetopics. We weten nu wel dat jij een teringhekel aan alle buitenlanders hebt, en aan alle "linksen".
Ga een baan zoeken ofzo. Dan heb je tenminste iets beters te doen dan jezelf herhalen. Want vrijwel elk topic dat jij opent is inwisselbaar, je zegt elke keer hetzelfde: "BAH Multikul
, links
"
Je hebt je punt, na 12.000 topics nu wel duidelijk gemaakt. En eerlijk gezegd begin ik nu echt schijtziek van jou te worden.
quote:Een discussie of een uitzenbureau voor illegalen, wél of geen goed idee is, bijvoorbeeld.
Op vrijdag 03 augustus 2001 14:37 schreef Schorpioen het volgende:
Ja, en? R@b, wat wil je hier nu weer voor discussie mee uitlokken?
quote:Dan begrijp je bar weinig van mijn postings. En je zult ook geen bericht van mij vinden waarin ik dat schrijf.
Donder nou eens op met al die klotetopics. We weten nu wel dat jij een teringhekel aan alle buitenlanders hebt, en aan alle "linksen".
Wel makkelijk van jou om op die manier een kritisch volger van de muliculturele samenleving te beschuldigen.
quote:Jij weet niets over de werkzaamheden die ik verricht. Kortom populistisch gezever.
Ga een baan zoeken ofzo.
quote:Je moet eens weten hoeveel mensen er schijtziek worden van de multikul!.
Je hebt je punt, na 12.000 topics nu wel duidelijk gemaakt. En eerlijk gezegd begin ik nu echt schijtziek van jou te worden.
quote:"Veeg me reet af met dom links gewauwel. Sta pal voor m'n mening en kan die perfect onderbouwen." Zoiets was het toch?
Op vrijdag 03 augustus 2001 14:47 schreef R@b het volgende:
Dan begrijp je bar weinig van mijn postings. En je zult ook geen bericht van mij vinden waarin ik dat schrijf.
quote:Jij weet hoe het ministerie van sociale zaken dat onderzoek verricht heeft? Knap hoor..
Op vrijdag 03 augustus 2001 14:35 schreef Re het volgende:
Arbeidsinspectie: "Goede morgen meneervan Zwartwerker, aan hoeveel illegalen geeft u werk"
Zwartwerker: "zo'n 30 meneer de inspecteur"
Arbeidsinpectie:" Mogen wij de namen van de uitzendkrachten dan even inkijken"
Zwartwerker:" Nee, dan weet U waar ze zijn en kunt U ze het land uitzetten en het bedrijf bestraffen"
Arbeidsinspectie: "Oh, dan heeft U geen uitzendkrachten in dienst"
Voormalig Zwartwerk-sympathisant R. Hoogers: 'Er is nog nooit één illegaal door ze aan het werk geholpen', zegt hij. 'Er gebeurt geen moer, het is allemaal blabla.'
quote:Ja met dom links gewauwel, waar deze quote uit een ander topic betrekkeing op heeft.
Op vrijdag 03 augustus 2001 14:48 schreef Koekepan het volgende:[..]
"Veeg me reet af met dom links gewauwel. Sta pal voor m'n mening en kan die perfect onderbouwen." Zoiets was het toch?
Niet met verstandige opmerkingen gemaakt door linkse mensen.
quote:gewoon selectief zinnetje eruit halen kan ik ook.
Op vrijdag 03 augustus 2001 14:50 schreef R@b het volgende:[..]
Jij weet hoe het ministerie van sociale zaken dat onderzoek verricht heeft? Knap hoor..
Voormalig Zwartwerk-sympathisant R. Hoogers: 'Er is nog nooit één illegaal door ze aan het werk geholpen', zegt hij. 'Er gebeurt geen moer, het is allemaal blabla.'
hele quote
quote:
'Er is nog nooit één illegaal door ze aan het werk geholpen', zegt hij. 'Er gebeurt geen moer, het is allemaal blabla.' In een reactie meldt Zwartwerk dat de ex-medewerker niets weet van het bemiddelingswerk, en slechts betrokken was bij de opzet van een website.
quote:Maar na zes maanden zoeken blijkt er van een Bureau Zwartwerk geen sprake, zegt woordvoerder B. Crouwers van Sociale Zaken. Het ministerie ziet slechts een mediastunt.
Op vrijdag 03 augustus 2001 15:04 schreef Re het volgende:[..]
gewoon selectief zinnetje eruit halen kan ik ook.
Snip quote
Verschillende bronnen die zeggen dat het een grote mediastunt, een grote farçe is. Maar goed, geloof jij toch fijn de oprichter van dit dubieuze bureau....
quote:Geef eens een voorbeeld van wat jij een verstandige opmerking vindt van Linkse mensen?
Op vrijdag 03 augustus 2001 14:52 schreef R@b het volgende:[..]
Ja met dom links gewauwel, waar deze quote uit een ander topic betrekkeing op heeft.
Niet met verstandige opmerkingen gemaakt door linkse mensen.
[Dit bericht is gewijzigd door Doc op 03-08-2001 15:14]
quote:Deze zin impliceert dat er een multiculturele samenleving bestaat (anders zou jij, R@b, hem niet op de jou kenmerkende genuanceerde wijze kunnen volgen).
Wel makkelijk van jou om op die manier een kritisch volger van de muliculturele samenleving te beschuldigen.
quote:Die heeft er niets mee van doen. Het is GroenLinks die deze leugenaar steunde.
Op vrijdag 03 augustus 2001 14:22 schreef Re het volgende:
het gaat over illegalen (met jouw opmerking "te zot voor woorden")Ja, te zot voor woorden dat je een uitzendbureau voor illegalen gaat beginnen vind ik. En daaron sta ik politiek gezien niet alleen, dus zo bijzonder is mijn mening niet.
[quote] groenlinks heeft dit opgepikt (en dat is de partij van Varma dus weer even lekker opmerken hoe leuk je dat vind om je gelijk te halen). Valt me weer mee dat je El Moumi er niet bijhaalt.
quote:Over foute mensen kan niet genoeg negatiefs gezegd worden lijkt mij.
De enige reden dat je dit post is om wee iets negatiefs over foute mensen te plaatsen,
quote:Beter geen gekleurde bril. De zaken helder en zonder nonsens blijven bezien is beter.
het boeit jouw geen ene reet waar het over gaat als het maar negatief is en je het af kan doen met een paar blinde schoppen tegen de multikul
beter een gekleurde bril dan geen bril
Ging je hartje sneller kloppen toen je dit las in de krant R@b (wat moet jij trouwens met de Volkskrant?!), maakte je even een vreugdesprongetje: "joepie ik kan weer!"?
En fijn he, dat je al wel heel veel keertjes multikul hebt kunnen roepen? Heb je d'r ook t-shirts van??
Nee, Nederland mag zich gelukkig prijzen met een beschermer des Vaderlands als R@b!
*kan weer gerust slapen*
Ze willen wel (vervelen zich rot in hun kamertjes van amper 5 vierkante meter) maar mogen niet door regels die de regering voor ze heeft opgesteld.
De regering gedoogt echter wél dat meisjes uit bijvoorbeeld oostbloklanden massaal een werkvergunning krijgen voor prostitutie..terwijl ze daar juist zoveel meer kans lopen om in het criminele circuit te belanden door de hoge kans op verslavingen e.d.
Dat maakt mij werkelijk pissed, werken in een fabriek mag niet maar tegen wippen voor een zacht prijsje maken de Hoge Nederlandse Heren kennelijk geen bezwaar
eigenbelang wellicht R@b?
quote:Ben je er weer knul?.
Op vrijdag 03 augustus 2001 15:17 schreef Jarno het volgende:
Goh, ik kom weer eens in AN&M
Nog een keer goed het bericht lezen dan. Gaat namelijk over Nederlanders
quote:* Loedertje is nieuwsgierig nu en wil heel graag weten wat voor werk R@b dan doet
Jij weet niets over de werkzaamheden die ik verricht.
[..]
?
quote:Ja jochie. Maar ik zie dat AN&M nog net zo ziek is als toen ik hier voor het laatst kwam, dus 't zal van korte duur zijn. Jammer dat men jouw geblaat en insinuerende posts nog steeds tolereert.
Op vrijdag 03 augustus 2001 15:23 schreef R@b het volgende:
Ben je er weer knul?.
quote:Jaja, en dat het hier illegalen betreft is natuurlijk mooi meegenomen he?
quote:Wat loop je nou in hemelsnaam allemaal te bazelen???
Op vrijdag 03 augustus 2001 15:18 schreef Loedertje het volgende:
Los van de vraag of dat uitzendbureau nu wel of niet zal toegeven of zij mensen in dienst hebben vind ik het ronduit belachelijk dat mensen uit het buitenland die hier asiel aanvragen of een tijdelijke verblijfsvergunning hebben hier geen werkzaamheden mogen verrichten.Ze willen wel (vervelen zich rot in hun kamertjes van amper 5 vierkante meter) maar mogen niet door regels die de regering voor ze heeft opgesteld.
De regering gedoogt echter wél dat meisjes uit bijvoorbeeld oostbloklanden massaal een werkvergunning krijgen voor prostitutie..terwijl ze daar juist zoveel meer kans lopen om in het criminele circuit te belanden door de hoge kans op verslavingen e.d.
Dat maakt mij werkelijk pissed, werken in een fabriek mag niet maar tegen wippen voor een zacht prijsje maken de Hoge Nederlandse Heren kennelijk geen bezwaar
![]()
![]()
Je verwart kennelijk illegalen met asielzoekers die hier een tijdelijke verblijfsvergunning hebben gekregen.
Het kabinet treedt hard op tegen illegale prostitutie, dus hoe jij er bij komt dat dit wordt toegestaan is mij een raadsel.
En net zoals een Russische lasser hier een werkvergunning kan krijgen, zal dat ook wel gelden voor een Russische hoer, die zich liever hier goed betaalt laat neuken dan onderbetaalt in haar eigen land.
quote:Misselijkmakende opmerking
eigenbelang wellicht R@b?
quote:Look who's talking.
Op vrijdag 03 augustus 2001 15:28 schreef R@b het volgende:
Misselijkmakende opmerking
quote:Dit bewijst toch wel mijn profetische gaven, toen al:
Op vrijdag 03 augustus 2001 15:27 schreef Jarno het volgende:
Jammer dat men jouw geblaat en insinuerende posts nog steeds tolereert.
Dwang bij taallessen allochtonen
.
quote:check mijn profiel zou ik zeggen
Op vrijdag 03 augustus 2001 15:24 schreef Loedertje het volgende:[..]
* Loedertje is nieuwsgierig nu en wil heel graag weten wat voor werk R@b dan doet
?
quote:HALLO, als jij last hebt van een crewlid (en dus een collega van je) zou je dan zo vriendelijk willen zijn om dat in een groepsoverleg binnen jullie team te overleggen en niet door elkaar openlijk aan te gaan vallen op een forum?
Op vrijdag 03 augustus 2001 15:27 schreef Jarno het volgende:[..]
Ja jochie. Maar ik zie dat AN&M nog net zo ziek is als toen ik hier voor het laatst kwam, dus 't zal van korte duur zijn. Jammer dat men jouw geblaat en insinuerende posts nog steeds tolereert.
[..]Jaja, en dat het hier illegalen betreft is natuurlijk mooi meegenomen he?
Open dan lekker een topic in jullie adminforum en ga daar discussieren over de manier waarop R@b zijn mening verkondigd
NIET HIER!
pleaze?
quote:Flikker toch op met je zielige kortzichtige opmerkingen kwal.
Op vrijdag 03 augustus 2001 15:27 schreef Jarno het volgende:[..]
Ja jochie. Maar ik zie dat AN&M nog net zo ziek is als toen ik hier voor het laatst kwam,
Met dit bericht grijp je alleen maar aan om lekker te hakken op de multikul, 'zie je wel kijk maar naar alle berichten die ik post' GL is tuig was verkeerde mensen in dienst neemt of staatsgevaarlijke propaganda verkondigd met een blaadje van een "uitzendburo".. zo wil jij het toch zien?
[Dit bericht is gewijzigd door Re op 03-08-2001 15:44]
quote:
Op vrijdag 03 augustus 2001 15:32 schreef Loedertje het volgende:
pleaze?
quote:Had dan als topic titel gebruikt 'Uitzendbureau is "hol ei"" en laat illegalen weg. Dan denk je eerder aan Nederlanders. Suggestieve titels, daar ben je steengoed in
Op vrijdag 03 augustus 2001 15:23 schreef R@b het volgende:[..]
Ben je er weer knul?.
quote:Ja hallo, wil je wel eens snel ophouden met het aanvallen van R@b, zielige kortzichtige kwal! Owja en je moet ook nog opflikkeren!
Op vrijdag 03 augustus 2001 15:34 schreef Re het volgende:
Met dit bericht grijp je alleen maar aan om lekker te hakken op de multikul, 'zie je wel kijk maar naar alle berichten die ik post' GL is tuig was verkeerde mensen in dienst neemt of staatsgevaarlijke propaganda verkondigd met een blaadje van een "uitzendburo".. zo wil jij het toch zien?
quote:En dan nog mazzel dat ik de titel iets heb aangepast
Op vrijdag 03 augustus 2001 15:37 schreef Gravedigger het volgende:[..]
Had dan als topic titel gebruikt 'Uitzendbureau is "hol ei"" en laat illegalen weg. Dan denk je eerder aan Nederlanders. Suggestieve titels, daar ben je steengoed in
quote:
Op vrijdag 03 augustus 2001 15:28 schreef R@b het volgende:[..]
Wat loop je nou in hemelsnaam allemaal te bazelen???
Je verwart kennelijk illegalen met asielzoekers die hier een tijdelijke verblijfsvergunning hebben gekregen.
Het kabinet treedt hard op tegen illegale prostitutie, dus hoe jij er bij komt dat dit wordt toegestaan is mij een raadsel.
En net zoals een Russische lasser hier een werkvergunning kan krijgen, zal dat ook wel gelden voor een Russische hoer, die zich liever hier goed betaalt laat neuken dan onderbetaalt in haar eigen land.
[..]
quote:'k Heb in je profiel gekeken maar verder dan technisch en Alkmaar kom ik niet
Misselijkmakende opmerking
De "russische hoer" zoals je dat zo heerlijk denigrerend formuleerde krijgt inderdaad wél een werkvergunning voor prostitutie maar niet voor het werken in de plaatselijk Super de Boer.
Die meiden ZIJN NIET illegaal, aangezien ze zich melden bij de politie in de plaats waar zij gaan werken. (ga het eens vragen in je eigen stad R@b !)
Schrijnende gevallen, ook daar.
Waarom is mijn opmerking misselijkmakend?
Ik vraag me gewoon af wat voor belang de regering (hoofdzakelijk mannen) er bij hebben om dit soort kromme regels op te stellen.
Criminaliteit en fraude door zwart werk wordt in de hand gewerkt door de uitvoering van hun eigen stomme regels ..
quote:
Op vrijdag 03 augustus 2001 15:35 schreef Jarno het volgende:[..]
enzo, dus daar heb ik niet zo'n trek in.
![]()
![]()
quote:Gedeporteerd worden? Wel als dat jouw vertaling is van teruggestuurd worden naar het land van herkomst dan vind ik dat een uitstekend idee.
En al was het een media stunt, wat dan nog? Jij concludeerd maar al te graag dat het een grote schande is dat progressief Nederland hier aan meedoet, gevallen voor weer een pathologische leugenaar . Hoezoo weer, misschien wilde ze zo wel wat aandacht vragen voor een probleem in Nederland.... illegalen vluchtelingen die werk zoeken ... maar ja, in jouw ogen moeten die zo snel mogelijk gedeporteerd worden, stelletje econimisch gevlucht tuig, die mogen geen asperges steken, bloembollen plukken.
Illegalen horen hier niet. Ze heten niet voor niets illegaal. Bovendien verpesten illegale en economische vluchtelingen het ook nog eens voor de echte vluchteling.
Van alle 100 vluchtelingen die zich hier melden krijgt uiteindelijk 16% een verblijfsvergunning. Dat betekent dat 84% zonder meer economisch vluchteling is, en hier niets te zoeken heeft als vluchtling inzake het vluchtelingenverdrag.
Maar van die 16% voldoet maar 1/5 deel aan de eisen die de UN stelt, namelijk persoonlije vervolging met gevaar voor leven. (Dus 2% van het totale asielzoekers bestand)
Voor deze groep hoort Nerderland een opvangplaats te zijn, niet voor gelukszoekers.
quote:Ik vind GL indedaad een ''foute'' partij, dat klopt. Een partij die ontstaan is uit communisten vertrouw ik sowieso niet.
En het feit dat GL gelijk een propagandablaadje van een zwart uitzendbureau meestuurt, wat dus een farçe blijkt te zijn, geeft wel weer aan op welk populisme die partij draait.
quote:Was het maar waar R@b. Via mijn werk ken ik studenten die hebben gewerkt bij de IND, en sommigen zijn met gewetensbezwaren weggelopen. De IND heeft een bepaald quotum in zijn hoofd, en dat moet gehaald worden. Dat betekent dus: produktie draaien, lopende band afhandeling van aanvragen van hele gezinnen soms. In de praktijk betekent dat dat medewerkers onder druk worden gezet om maximaal 1,5 uur (ik zeg maar wat in die orde van grootte) aan een zaak te besteden. Volkomen kansloos om in zulke werkomstandigheden een reeel beeld te krijgen van het eventuele levensgevaarlijke parket van de vluchteling in zijn land van herkomst (dus of hij gezocht wordt wegens dissidente denkbeelden, gevaar loopt, etc.). Bovendien wordt afgegaan op rapporten over de veiligheid in bepaalde streken waar niet eens waarnemers worden toegelaten en waar dus op grond van inschattingen en onbetrouwbare berichten het stempel "veilig" wordt gezet (het quotum moet immers gehaald worden), hetgeen zonder meer betekent: terug, pech als je gevangen wordt gezet, gemarteld of gedood.
Op vrijdag 03 augustus 2001 15:47 schreef R@b het volgende:
Van alle 100 vluchtelingen die zich hier meleden krijgt uiteindelijk 16% een verblijfsvergunning. Dat betekent dat 84% zonder meer economisch vluchteling is, en hier niets te zoeken heeft als vluchtling inzake het vluchtelingenverdrag.Maar van die 16% voldoet maar 1/5 deel aan de eisen die de UN stelt, namelijk persoonlije vervolging met gevaar voor leven. (Dus 2% van het totale asielzoekers bestand)
Misschien is het inderdaad waar dat de Nederlandse samenleving de instroom van vluchtelingen niet kan verwerken. Maar dan moet dat recht voor z'n raap zo gezegd worden, en moet erkend worden dat mensen de dood worden ingestuurd. Nu wordt onder het mom van kwalitatieve criteria (veiligheid, etc.) in feite een kwantitatief beleid gevoerd (alle factoren zo interpreteren dat er zoveel mogelijk vluchtelingen worden teruggestuurd om het quotum te halen dat de overheid op enig moment wenselijk vindt).
Dus "de rest zijn zonder meer economische vluchtelingen" gaat helaas niet op.
[Dit bericht is gewijzigd door fflow op 03-08-2001 16:35]
quote:Die stelling gaat wel degelijk op, ik zie geen één argument in je betoog waardoor deze uitspraak ontkrachtigd wordt, tis fijn dat de multikul misschien oprecht zo denkt, maar als je de oogkleppen politiek eens laat varen zul je merken dat er heel andere dingen spelen.
Op vrijdag 03 augustus 2001 16:01 schreef fflow het volgende:Blaaaaaaat
Als Nederland niet in staat is om een goede toetsing af te nemen, moet men de grenzen sluiten, dit onvermogen betekend namelijk dat er tallozen onterecht hier binnen wandelen, dat moet stoppen en wel onmiddelijk.
quote:kunnen moderators ook on topic blijven?
Op vrijdag 03 augustus 2001 15:14 schreef Doc het volgende:[..]
Geef eens een voorbeeld van wat jij een verstandige opmerking vindt van Linkse mensen?
quote:Als je nou eens een inhoudelijke reactie zou posten, heb je recht van spreken.
Op vrijdag 03 augustus 2001 15:30 schreef Jarno het volgende:[..]
Look who's talking.
quote:Ach ja, studenten, nog nat achter de oren en worden dan zo uit de collegezaal geconfronteerd met de harde werkelijkheid van het asielzoekersprobleem. Ik kan me voorstellen dat er een aantal tussen zitten die daar niet tegen kunnen.
Op vrijdag 03 augustus 2001 16:01 schreef fflow het volgende:[..]
Was het maar waar R@b. Via mijn werk ken ik studenten die hebben gewerkt bij de IND, en sommigen zijn met gewetensbezwaren weggelopen.
Maar de IND kent zijn pappenheimers. Meer dan 80% van de asielzoekers hangt een leugenachtig verhaal op, vind je het gek dat de oude rotten bij de IND sceptisch en bij voorbaat vol ongeloof luisteren naar het vertelde??? Ik niet, maar als je net komt kijken valt zo iets hard op je dak. Zelfs in documentaires over de IND valt mij soms die argwanende sfeer op.
quote:Dat zal allemaal wel meevallen. Zolang uit cijfers blijkt dat maar 16% hier een verblijfsvergunning krijgt, kun je ervan uitgaan dat het leeuwendeel hier om economische redenen naar toe is gevlucht.
De IND heeft een bepaald quotum in zijn hoofd, en dat moet gehaald worden. Dat betekent dus: produktie draaien, lopende band afhandeling van aanvragen van hele gezinnen soms. In de praktijk betekent dat dat medewerkers onder druk worden gezet om maximaal 1,5 uur (ik zeg maar wat in die orde van grootte) aan een zaak te besteden. Volkomen kansloos om in zulke werkomstandigheden een reeel beeld te krijgen van het eventuele levensgevaarlijke parket van de vluchteling in zijn land van herkomst (dus of hij gezocht wordt wegens dissidente denkbeelden, gevaar loopt, etc.). Bovendien wordt afgegaan op rapporten over de veiligheid in bepaalde streken waar niet eens waarnemers worden toegelaten en waar dus op grond van inschattingen en onbetrouwbare berichten het stempel "veilig" wordt gezet (het quotum moet immers gehaald worden), hetgeen zonder meer betekent: terug, pech als je gevangen wordt gezet, gemarteld of gedood.
En de discussie over veilige landen, die kan je natuurlijk tot in den treure blijven voeren. De meeste derde wereld landen hebben nou eenmaal niet dezelfde democratische normen en waarden die wij hier hanteren.
quote:Misschien??? Kijk eens om je heen. Alle asielzoekerscentra zitten bomvol. Soms worden er zelfs tentenkampen opgezet. Aan de lopende band worden er nieuwe asielzoekerscentra gebouwd. Afgewezen asielzoekers kunnnen het land niet worden uitgezet, en verdwijnen in de illegaliteit, met alle gevolgen van dien. Misschien noem jij dat.....
Misschien is het inderdaad waar dat de Nederlandse samenleving de instroom van vluchtelingen niet kan verwerken.
quote:Zelden hoor je dat er iemand de dood wordt ingestuurd. Het lijkt me sterk dat van de 84% afgewezen asielzoekers er velen gedood worden bij thuiskomst. Wellicht een enkeling, maar 100% garantie kan niemand geven, nergens voor, ook in het gewone leven niet. That's life (Van iedere lichting soldaten sterft er statistisch gezien ook zoveel 0,X% bij een oefening. )
Maar dan moet dat recht voor z'n raap zo gezegd worden, en moet erkend worden dat mensen de dood worden ingestuurd. Nu wordt onder het mom van kwalitatieve criteria (veiligheid, etc.) in feite een kwantitatief beleid gevoerd (alle factoren zo interpreteren dat er zoveel mogelijk vluchtelingen worden teruggestuurd om het quotum te halen dat de overheid op enig moment wenselijk vindt).
quote:Jawel hoor. Die vlieger gaat prima op. Echte asielzoekers krijgen hier met alle liefde asiel. Maar het is maar een fractie van de massa die er binnenkomt.
De hele asielindustrie stinkt trouwens. Veel advocaten en tolken, hulpverleners en overheden verdienen goud geld aan ze. Dus de belangen zijn hoog om procedures zo lang mogelijk te rekken en er zoveel mogelijk hier te houden. Eigenlijk zou de bezem er eens flink door moeten. Parlementaire enquete misschien???
quote:Wat een kolder zeg
Op vrijdag 03 augustus 2001 15:37 schreef Gravedigger het volgende:[..]
Had dan als topic titel gebruikt 'Uitzendbureau is "hol ei"" en laat illegalen weg. Dan denk je eerder aan Nederlanders. Suggestieve titels, daar ben je steengoed in
Uitzendbureau is hol ei, alsof het om een gewoon uitzendbureau gaat. Dit ''uitzendbureau voor illegalen'' ging er prat op dat ze er alleen voor illegalen waren, die ze (illegaal) aan werk hielpen. Daar zochten ze ook gretig de media mee. Groenlinks deed zelf een promofolder bij een mailing.
En dan mag ik in de topictitel het woord illegaal niet vermelden? ''Suggestieve titels, daar ben je steengoed in'', schrijf je dan ook nog.... Wat een waanzin. (zin vol waan)
quote:je vergeet echter nog wat belang hebbenden; werkgevers. neem eens een kijkje in de bollenstreek. de gemiddelde tuinder rijdt een luxe vijfdeurs, liefst van een gerenomeerd Duits merk. 's ochtends en 's avonds voor en na kantooruren zie je schichtige hoopjes ellende in de bus zitten, met kapotte handen. iedereen weet dat ze er zijn en waar ze ongeveer werken en er wordt weinig aan gedaan. de werkelijke cijfers achter de problematiek is dat je 5 of 6 illegalen aan het werk heb voor de prijs van een Nederlander.
Op zaterdag 04 augustus 2001 03:20 schreef R@b het volgende:
De hele asielindustrie stinkt trouwens. Veel advocaten en tolken, hulpverleners en overheden verdienen goud geld aan ze. Dus de belangen zijn hoog om procedures zo lang mogelijk te rekken en er zoveel mogelijk hier te houden. Eigenlijk zou de bezem er eens flink door moeten. Parlementaire enquete misschien???
Of men het nu wel of niet leuk vindt, in Nederland verblijven veel mensen illegaal.
Je kunt het bezwaarlijk vinden dat bepaalde mensen hen aan werk helpen (dat gebeurd nog steeds ondanks de scherpe controles), en het is wettelijk ook niet toegestaan, maar nog altijd beter dan dat deze mensen in de criminaliteit belanden.
quote:ik ken illegalen die harder gewerkt hebben dan het overgrote deel van de deelnemers van dit forum, mijzelf incluis. ik ben mij dan ook een beetje gaan verdiepen in de problematiek en ik kan je verzekeren dat er nauwelijks controles zijn. ik begin meer en meer de indruk te krijgen dat er wat dat aangaat Belgische toestanden heersen in Nederland. lokale politie knijpt een oogje toe, omdat de korpschef instructies heeft gekregen. dat is natuurlijk moeilijk te bewijzen. uitgezette illegalen zijn veelal niet op de werkvloer in de kraag gevat. het zijn mensen die bij routine controles en politieacties 'toevallig' worden gearresteerd. werkende illegalen en hun bazen worden geen strobreed in de weg gelegd! tijdens de asperge oogst pakken de verantwoordelijke diensten een aantal Oost-Europeanen op in Limburg om aan hun quota te komen en iedereen is weer dik tevreden.
Op zondag 05 augustus 2001 04:34 schreef Cosma-Shiva het volgende:
[deels off-topic]Of men het nu wel of niet leuk vindt, in Nederland verblijven veel mensen illegaal.
Je kunt het bezwaarlijk vinden dat bepaalde mensen hen aan werk helpen (dat gebeurd nog steeds ondanks de scherpe controles), en het is wettelijk ook niet toegestaan, maar nog altijd beter dan dat deze mensen in de criminaliteit belanden.
quote:Wat leuk dat jij weet wat de deelnemers aan dit forum zo al uitspoken.
Op zondag 05 augustus 2001 04:48 schreef don_quichot het volgende:ik ken illegalen die harder gewerkt hebben dan het overgrote deel van de deelnemers van dit forum
ik ken illegalen die meer tasjes geroofd hebben in Amsterdam dan het overgrote deel van de deelnemers van dit forum. Zo'n zin had je ook kunnen posten
Iemand zei dat voor hetzelfde loon dat aan een Nederlander betaald wordt 5 of 6 illegalen werken. Dat houdt dus in dat ze héél hard en veel moeten werken om eten op de tafel te krijgen. Als ze puur op zoek zouden zijn geweest naar "geluk" en "luxe" dan denk ik dat ze óf een vreemde opvatting van geluk en luxe hebben óf dat er misschien toch een belangrijker (van levens belang) reden achter zit dat ze hier zijn. Toch??? En kan je het ze dan kwalijk nemen dat ze hier zijn?
Nou heb ik het alleen over een bepaalde groep "illegalen" gehad er zijn natuurlijk ook behoorlijk wat die een gigantische schop onder hun reet moeten hebben en die hier wél om de verkeerde redenen zitten.
Daarnaast is het misschien belangrijk om te weten dat een asielzoekers iets anders is dan een illegaal.
Een asielzoeker vraagt asiel aan en wacht op de definitieve uitslag. Deze groepe krijgt by the way gewoon een inkomen en als ze minderjarig zijn worden ze gewoon naar school gestuurd. Volgens de Nederlandse wet dus.
Ik vind het beleid ten opzichte van asielzoekers/ illegalen enz. ook zo krom als wat, maar dat heb ik in andere topics (wéken terug) als naar voren gebracht. Sommige mensen op zich zullen best een goede reden hebben hoor, maar op dit moment worden de legale asielzoekers/ allochtonen voor getrokken ten opzichte van de Nederlanders (wij worden dus in zekere zin benadeeld) En dáár heb ik helemaal genoeg van.
[Dit bericht is gewijzigd door Ester op 05-08-2001 12:02]
quote:gezien je hoge aantal postings denk ik inderdaad dat de illegalen waarover ik het heb harder werken dan jij. en aangezien het topic een uitzendbureau voor illegalen behelst, schrijf ik over de werkende illegalen en laat ik tasjes rovende gedeelte achterwege.
Op zondag 05 augustus 2001 11:03 schreef R@b het volgende:[..]
Wat leuk dat jij weet wat de deelnemers aan dit forum zo al uitspoken.
als jij uberhaupt al een baan heb, dan heb waarschijnlijk ook een CAO, secundaire arbeids voorwaarden en desnoods kan je gebruik maken van sociale voorzieningen. de arbeidsverbanden van WERKENDE illegalen komen daarentegen veelal dicht in de buurt van slavernij.
loon voor een illegaal is gemiddeld een tientje per uur, overwerk wordt niet extra uitbetaald, werktijden zijn naar de gelang de baas het uitkomt (ik weet van het voorbeeld van iemand die soms meer dan 30 uur achter elkaar moet werken), geen protectie van lichaam bij werken met bestrijdingsmiddelen, lichamelijk zwaar werk met gevaar op bijvoorbeeld rugklachten etc etc. dit soort misstanden bestaan in Nederland en hoewel illegalen hier natuurlijk niet horen te zijn, is dit niet te rijmen met bijvoorbeeld een universele verklaring van de rechten van de mens. heb je er wel eens over nagedacht wie hier van profiteren??
quote:Ah, voor dit soort opmerkingen hebben ze dus de kotssmileys gereserveerd.
Op zondag 05 augustus 2001 11:03 schreef R@b het volgende:
ik ken illegalen die meer tasjes geroofd hebben in Amsterdam dan het overgrote deel van de deelnemers van dit forum. Zo'n zin had je ook kunnen posten
quote:Volgens mij wil hij dat helemaal niet want daar plaatst hij een opmerking over tasjesroof tegenover. Niet dat hij die even onbelangrijk acht, want als daar onderzoek naar wordt verricht opent hij er een topic over. R@b, ik begin ziek van je te worden.
Op zondag 05 augustus 2001 23:39 schreef don_quichot het volgende:
heb je er wel eens over nagedacht wie hier van profiteren??
quote:weer uit ervaring sprekend (wat heb ik daar een hekel aan zeg) sla je de spijker op zijn kop. er is een groep onafhankelijke groep illegalen die fortuin zoekt. zij zijn veelal alleenstaand en wagen de gok. boven genoemde taferelen zul je bij deze groep niet snel aantreffen. zij proberen het een poosje en als het niet lukt keren ze vaak terug naar land van herkomst om daar hun leven weer op te pakken.
Op zondag 05 augustus 2001 11:23 schreef Ester het volgende:Iemand zei dat voor hetzelfde loon dat aan een Nederlander betaald wordt 5 of 6 illegalen werken. Dat houdt dus in dat ze héél hard en veel moeten werken om eten op de tafel te krijgen. Als ze puur op zoek zouden zijn geweest naar "geluk" en "luxe" dan denk ik dat ze óf een vreemde opvatting van geluk en luxe hebben óf dat er misschien toch een belangrijker (van levens belang) reden achter zit dat ze hier zijn. Toch??? En kan je het ze dan kwalijk nemen dat ze hier zijn?
een andere groep echter, vaak al wat langer hier, heeft echter familie in het thuisland die afhankelijk is van hun. neem Egypte. ook voor hoger opgeleid personeel is daar nauwelijks werk te vinden. de fl 10 die ze hier per uur verdienen zijn door het prijsverschil daar goud geld waard. door dit lage loon en het hoge prijsniveau in Nederland moet deze groep veel werken en kan zich niet permitteren om bijvoorbeeld twee weken zonder werk te zitten. maar juist door deze afhankelijkheidsrelatie heeft deze groep veelal geen andere mogelijkheid dan door te werken, in wat voor mensonterende situatie ze ook zitten. begrippen als "geld" en "luxe" zijn voor hen onbekend. zij werken slechts voor een bestaansmogelijkheid voor henzelf en hun families.
quote:ik zit hier nog niet zo lang, maar inderdaad R@b is net zo erudiet vervelend als Mulisch.
Op zondag 05 augustus 2001 23:47 schreef Koekepan het volgende:[..]
R@b, ik begin ziek van je te worden.
.
quote:Misschien een ideetje........
Op zondag 05 augustus 2001 23:52 schreef don_quichot het volgende:
ik zit hier nog niet zo lang, maar inderdaad R@b is net zo erudiet vervelend als Mulisch.
Open samen met Koekepan elders een forum...........
Doeiiiiiiiiiii
quote:Je doet nu alsof het R@b onmogelijk gemaakt wordt om z'n mening te ventileren. Zo heb ik het niet bedoeld. Maar ik krijg de indruk dat hij wel erg met twee maten meet. Illegalen die hier grof worden uitgebuit zijn niet zielig, maar als ze last veroorzaken zijn *wij* wel zielig. Hier stinkt dus iets.
Op zondag 05 augustus 2001 23:54 schreef Midioot het volgende:
Open samen met Koekepan elders een forum...........
quote:Zoals het woord al zegt ILLEGAAL, deze beste mensen mogen hier volgens onze wet helemaal niet zijn.
Op zondag 05 augustus 2001 23:56 schreef Koekepan het volgende:Je doet nu alsof het R@b onmogelijk gemaakt wordt om z'n mening te ventileren. Zo heb ik het niet bedoeld. Maar ik krijg de indruk dat hij wel erg met twee maten meet. Illegalen die hier grof worden uitgebuit zijn niet zielig, maar als ze last veroorzaken zijn *wij* wel zielig. Hier stinkt dus iets.
Illegaal is illegaal, mensen die illegaal hier zijn moeten worden uitgezet, waar heb je anders de term illegaal of legaal voor nodig, als het toch niets uitmaakt.
quote:Waaat? Dus jij vindt dat die werkgevers niet ontzettend fout zijn omdat ze die illegalen niet aangeven bij de politie??? Waarom zouden ze dat niet doen denk je? Uit menslievendheid? Yeah right!
Op maandag 06 augustus 2001 00:06 schreef Midioot het volgende:
Vandaar ik goed kan begrijpen dat de *werkgevers* minder uitbetalen als w(m)enselijk is in dit soort gevallen.
quote:inderdaad maken de werkgevers zich schuldig en waarschijnlijk aan zwaardere vergrijpen dan de illegaal. uitbuiting, exploitaite, belasting ontduiking, overtredingen van de arbeidswet etc.
Op maandag 06 augustus 2001 00:06 schreef Midioot het volgende:[..]
Zoals het woord al zegt ILLEGAAL, deze beste mensen mogen hier volgens onze wet helemaal niet zijn.
Degenen die toch zo aardig zijn, om hun werk te verschaffen, nemen een enorm risico, er kunnen namelijk zware straffen uitgedeeld worden.
Vandaar ik goed kan begrijpen dat de *werkgevers* minder uitbetalen als w(m)enselijk is in dit soort gevallen.
quote:tja, als het slechts een linguistisch probleem is dan weet ik wel een oplossing.
Illegaal is illegaal, mensen die illegaal hier zijn moeten worden uitgezet, waar heb je anders de term illegaal of legaal voor nodig, als het toch niets uitmaakt.
quote:Ontzettend fout, maar zie het eens anders.......
Op maandag 06 augustus 2001 00:12 schreef Koekepan het volgende:Waaat? Dus jij vindt dat die werkgevers niet ontzettend fout zijn omdat ze die illegalen niet aangeven bij de politie??? Waarom zouden ze dat niet doen denk je? Uit menslievendheid? Yeah right!
Je kunt de schuld onmogelijk alleen bij de werk verschaffers leggen.
De overheid is zo dubbel als wat, ze houden controles
bij de vleet, om vervolgens de tuinders te beboeten en de illegalen te laten lopen.
Welkom in duidelijk Nederland.
quote:Joh flikker een kilometer of wat op!!!
Op zondag 05 augustus 2001 23:39 schreef don_quichot het volgende:[..]
gezien je hoge aantal postings denk ik inderdaad dat de illegalen waarover ik het heb harder werken dan jij.
Jij hebt het een paar postings terug over dat je illegalen kent die harder werken dan de meeste Fokkkers hier. Dat is gewoon keiharde bullsshit want je weet niets maar dan ook niets van de meeste Fok!kers.
Ik weet één ding : Illegalen zijn illegaal en horen hier niet thuis.
quote:Zal hem nog even herhalen voor je, misschien snap je dan de clou, domoor!!!
Op zondag 05 augustus 2001 23:44 schreef Koekepan het volgende:[..]
Ah, voor dit soort opmerkingen hebben ze dus de kotssmileys gereserveerd.
Vergelijk die nog maar eens met de zin van DonKiesjotte
quote:Men is aardig bezig om te pogen mij de mond te snoeren heb ik het idee.
Op zondag 05 augustus 2001 23:56 schreef Koekepan het volgende:[..]
Je doet nu alsof het R@b onmogelijk gemaakt wordt om z'n mening te ventileren.
Allerlei walgelijke verwensingen die ik naar mijn hoofd geslingerd krijg worden wel getolereerd, maar één (te) rechtse opmerking van deze of gene en half Fok! springt in zijn nek (Gelukkig heb ik een brede rug)
quote:Slachtofferrol staat je niet echt moet ik zeggen.
Op maandag 06 augustus 2001 04:37 schreef R@b het volgende:
Men is aardig bezig om te pogen mij de mond te snoeren heb ik het idee.
quote:half fok means? iemand die nieuw is (ik voel me een beetje aangesproken. dan nog maar eens een mooi staaltje logica; R@b is superopgefokt.
Op maandag 06 augustus 2001 04:37 schreef R@b het volgende:[..]
Men is aardig bezig om te pogen mij de mond te snoeren heb ik het idee.
Allerlei walgelijke verwensingen die ik naar mijn hoofd geslingerd krijg worden wel getolereerd, maar één (te) rechtse opmerking van deze of gene en half Fok! springt in zijn nek
(Gelukkig heb ik een brede rug)
Tsjonge, wat neem jij alles persoonlijk zeg. weer de smiley vergeten zeker.
quote:klopt; kleine poll dan maar. wie werkt er tussen de 60 en de 70 uur per week met soms een werkdag van langer dan een etmaal??
Op maandag 06 augustus 2001 04:32 schreef R@b het volgende:Jij hebt het een paar postings terug over dat je illegalen kent die harder werken dan de meeste Fokkkers hier. Dat is gewoon keiharde bullsshit want je weet niets maar dan ook niets van de meeste Fok!kers.
quote:Je moet nu nog een poll houden om je (on) gelijk te bewijzen?? Lekker betrouwbaar
Op maandag 06 augustus 2001 04:48 schreef don_quichot het volgende:[..]
klopt; kleine poll dan maar. wie werkt er tussen de 60 en de 70 uur per week met soms een werkdag van langer dan een etmaal??
Er zullen best illegalen zijn die 60 tot 70 uur per week werken, net zoals er Nederlanders zijn die heel veel uren draaien.
Verschil is dat de Illegalen hier illegaal zijn en hier niet thuishoren. Ze drukken de lonen, en velen zorgen voor niet te tolereren situaties in de samenleving. (met teveel in een woning bijvoorbeeld).
De Illegalen het land uitsturen en de werkgevers die ze gebruiken zwaar bestraffen. Dat is de manier waarop het hoort. Illegalen verpesten het voor de echte asielzoeker. (dat is hij of zij die op de UN voorwaarden asiel aanvraagt en krijgt).
quote:Ja ja. Selectief lezen noemden wij dat vroeger. Alleen dat lezen wat je uitkomt. Heb jij als pan die koeken bakt nogal last van schijnbaar
Op zondag 05 augustus 2001 23:47 schreef Koekepan het volgende:[..]
Volgens mij wil hij dat helemaal niet want daar plaatst hij een opmerking over tasjesroof tegenover. Niet dat hij die even onbelangrijk acht, want als daar onderzoek naar wordt verricht opent hij er een topic over. R@b, ik begin ziek van je te worden.
.
Mijn opmerking was/is van net zoveel waarde als die van Donkiesjotte over Fok!kers die wel of niet lang/hard werken.
Wel grappig dat je daarom wordt.
quote:mijn opmerkingen waren inderdaad ongestaafd; excuses daarvoor. het kan best zijn dat de gemiddelde fok!ker inderdaad langer werkt dan 60 a 70 uur per week. vandaar de poll.
Op maandag 06 augustus 2001 05:03 schreef R@b het volgende:[..]
Je moet nu nog een poll houden om je (on) gelijk te bewijzen?? Lekker betrouwbaar
wacht de betrouwbaarheid maar even af!
quote:zie je dat we het best wel met elkaar eens kunnen zijn. hoewel ik het wel een goede zaak zou vinden wanneer de rechterlijke macht de geleden schade materieel (door het lage salaris) en immaterieel (lichamelijke aandoeningen veroorzaakt door het werk) zou verhalen op de werkgever, dus via het burgerlijk recht!!
De Illegalen het land uitsturen en de werkgevers die ze gebruiken zwaar bestraffen.
quote:Ja, en Befehl ist Befehl en fout is fout en op=op. Met dit soort semantische cirkelredeneringen ben je snel klaar maar veel heb je er niet mee bewezen.
Op maandag 06 augustus 2001 04:32 schreef R@b het volgende:
Ik weet één ding : Illegalen zijn illegaal en horen hier niet thuis.
Kruip eens uit je muffe hol, R@bbie.
quote:Nee, we kijken gewoon nergens meer naar. Iedereen mag binnen komn en wij geven ook gewoon iedereen de goede zaken van de verzorgingsstaat. Dan bestaan illegalen niet meer.
Op maandag 13 augustus 2001 17:21 schreef Ringo het volgende:[..]
Ja, en Befehl ist Befehl en fout is fout en op=op. Met dit soort semantische cirkelredeneringen ben je snel klaar maar veel heb je er niet mee bewezen.
Wordt iemand illegaal geboren? Is illegaliteit een genetische afwijking? Staat het woord 'illegaal' sommige mensen op hun voorhoofd gebrandmerkt? Is een illegale status onmisbaar om het criminele pad te betreden?Kruip eens uit je muffe hol, R@bbie.
quote:Als dat je argument is, ik denk niet dat R@b daarmee zal zitten. Het is hem denk ik meer een financiele kwestie.
Op maandag 13 augustus 2001 22:49 schreef evert het volgende:
Zitten wij alleen met 20 miljoen mensen op dit kleine stukje aarde. Is dat dan waar we op zitten te wachten?
Zeg maar dag tegen de natuur, het bos, de planten, de dieren. gaan wij nog meer energie gebruiken, meer luchtvervuiling, tja, laat iedereen maar binnen.
quote:Zeg jij dan zelf eens concreet hoe het dan wel moet.
Op maandag 13 augustus 2001 22:50 schreef Koekepan het volgende:Als dat je argument is, ik denk niet dat R@b daarmee zal zitten. Het is hem denk ik meer een financiele kwestie.
Je kunt toch niet unlimited mensen binnen blijven halen ?
Het intergreren duurt veel te lang, waardoor mensen geen deel kunnen uitmaken van de snelle maatschappij hier.
Je krijgt als je zo doorgaat toch grote problemen in je land.
Echte vluchtelingen welkom, de rest moet dringend opnieuw bezien worden, hoe zielig misschien ook.
quote:Wel, dat is toch ook zo?
En al was het een media stunt, wat dan nog? Jij concludeert maar al te graag dat het een grote schande is dat progressief Nederland hier aan meedoet, gevallen voor weer een pathologische leugenaar . Hoezoo weer, misschien wilde ze zo wel wat aandacht vragen voor een probleem in Nederland.... illegalen vluchtelingen die werk zoeken ... maar ja, in jouw ogen moeten die zo snel mogelijk gedeporteerd worden, stelletje economisch gevlucht tuig, die mogen geen asperges steken, bloembollen plukken.Met dit bericht grijp je alleen maar aan om lekker te hakken op de multikul, 'zie je wel kijk maar naar alle berichten die ik post' GL is tuig was verkeerde mensen in dienst neemt of staatsgevaarlijke propaganda verkondigd met een blaadje van een "uitzendburo".. zo wil jij het toch zien?
quote:Nee hoor, maar een illegaal verblijft wel illegaal in Nederland (zonder toestemming dus) en moet dientegevolge uitgezet te worden.
Op maandag 13 augustus 2001 17:21 schreef Ringo het volgende:Wordt iemand illegaal geboren? Is illegaliteit een genetische afwijking? Staat het woord 'illegaal' sommige mensen op hun voorhoofd gebrandmerkt? Is een illegale status onmisbaar om het criminele pad te betreden?
quote:Slechte vakantie gehad ofzo?
Kruip eens uit je muffe hol, R@bbie.
quote:Leer 'es Nederlands, trotse autochtoon.
Op dinsdag 14 augustus 2001 16:41 schreef R@b het volgende:
Nee hoor, maar een illegaal verblijft wel illegaal in Nederland (zonder toestemming dus) en moet dientengevolge uitgezet te worden.
quote:Het probleem met illegalen ligt heel wat ingewikkelder dan jij suggereert. Als morgen alle illegalen ons land zouden verlaten, zou Nederland volgende week economisch in het slop zitten. Enorme bergen vuil, denigrerend, slecht betaald werk dat nu nog door illegalen wordt uitgevoerd, zou braak blijven liggen. Geen Nederlander die daar nog de poten voor uit zijn mouwen wil steken.
Op dinsdag 14 augustus 2001 16:41 schreef R@b het volgende:
Nee hoor, maar een illegaal verblijft wel illegaal in Nederland (zonder toestemming dus) en moet dientegevolge uitgezet te worden.
quote:Neuh, niet echt.
Slechte vakantie gehad ofzo?
quote:De economische waarde van illegalen in Nederland lijkt mij niet groot.
Op woensdag 15 augustus 2001 11:53 schreef Ringo het volgende:[..]
Het probleem met illegalen ligt heel wat ingewikkelder dan jij suggereert. Als morgen alle illegalen ons land zouden verlaten, zou Nederland volgende week economisch in het slop zitten. Enorme bergen vuil, denigrerend, slecht betaald werk dat nu nog door illegalen wordt uitgevoerd, zou braak blijven liggen. Geen Nederlander die daar nog de poten voor uit zijn mouwen wil steken.
Heb jij daar cijfers van, want het lijkt me sterk dat als we morgen alle illegalen het land uitzetten dat de Nederlandse economie dan in het slop zou raken.
Jij suggereert min of meer dat Nederland afhankelijk is van illegalen, daar geloof ik géén snars van.
quote:Wat zal jij een moeite hebben met een allochtoon die gebrekkig Nederlands spreekt en schrijft.
Op dinsdag 14 augustus 2001 16:42 schreef Koekepan het volgende:[..]
Leer 'es Nederlands, trotse autochtoon.
quote:Volgens mij heeft Don_Quichot hier in dit topic wel het een en ander over gezegd. Die spreekt met kennis en uit ervaring. En ook uit andere bronnen weet ik dat bijv. de tuinbouw in Nederland op het laagste arbeidsniveau vrijwel volledig van illegale arbeid afhankelijk is. Directe cijfers kan ik je niet geven, maar snuffel zelf eens wat rond, zou ik zeggen. Elk probleem heeft zijn achterkant.
Op woensdag 15 augustus 2001 11:59 schreef R@b het volgende:
De economische waarde van illegalen in Nederland lijkt mij niet groot.
Heb jij daar cijfers van, want het lijkt me sterk dat als we morgen alle illegalen het land uitzetten dat de Nederlandse economie dan in het slop zou raken.
quote:Het land zal niet ontploffen als ze plotsklaps verdwijnen, maar het is een bekend feit dat delen van onze economie afhankelijk zijn van arbeid door illegalen uitgevoerd. Werk dat de gemiddelde Nederlander niet wil doen, of voor een veel hoger loon (met betere arbeidsvoorwaarden).
Jij suggereert min of meer dat Nederland afhankelijk is van illegalen, daar geloof ik géén snars van.
Dus, nogmaals: kruip eens uit je muffe hol.
quote:Ja ja, daar worden dan ook regelmatig invallen gedaan. Valt wel mee dus.
Op woensdag 15 augustus 2001 12:07 schreef Ringo het volgende:[..]
Volgens mij heeft Don_Quichot hier in dit topic wel het een en ander over gezegd. Die spreekt met kennis en uit ervaring. En ook uit andere bronnen weet ik dat bijv. de tuinbouw in Nederland op het laagste arbeidsniveau vrijwel volledig van illegale arbeid afhankelijk is. Directe cijfers kan ik je niet geven, maar snuffel zelf eens wat rond, zou ik zeggen. Elk probleem heeft zijn achterkant.
quote:En de economie raakte in het slop beweerde je net nog?
[..]Het land zal niet ontploffen als ze plotsklaps verdwijnen,
quote:Toch hard aanpakken, want goedwillende bedrijven die geen illegalen in dienst nemen gaan zo óf failliet óf worden uit concurrentie-overwegingen gedwongen ook met illegalen te werken.
maar het is een bekend feit dat delen van onze economie afhankelijk zijn van arbeid door illegalen uitgevoerd.
Illegalen mogen geen oplossing zijn voor problemen.
quote:En door daar illegalen voor in te zetten zal dat werk ook nooit beter betaalt worden.
Werk dat de gemiddelde Nederlander niet wil doen, of voor een veel hoger loon (met betere arbeidsvoorwaarden).
Keihard aanpakken die ondernemers die met illegalen menen te moeten werken.
quote:Och man er zijn zoveel mensen op de wereld waar ik niet jaloers op zou willen zijn
Ik weet niet wat voor beeld jij van illegalen hebt, maar het zijn lang niet allemaal luie, criminele profiteurs. Er zit een hoop keihardwerkende ellende tussen. Daar wil jij niet jaloers op zijn.
quote:Kijk jij eens door een reeële bril naar het leven.
Dus, nogmaals: kruip eens uit je muffe hol.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |