abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 3 augustus 2001 @ 12:38:25 #1
272 R@b
No-nonsens
pi_1323609
Gezin lijdt onder overlast nieuwe buren

In maart dit jaar heeft Jeff Bulo uit de Overlanderstraat in Purmerend, nieuwe buren gekregen. Echt veel gelukkiger zijn hij en zijn vrouw en twee kinderen daar niet van geworden. Sterker nog, volgens Bulo terroriseerden de buren de hele buurt.

Afgelopen zaterdag escaleerde de burenruzie in een gevecht waarbij slagen werden uitgedeeld en enkele ruiten sneuvelden. ,,Ik wil gewoon rustig wonen'', zegt Bulo. ,,Maar met deze buren is dat onmogelijk. Ze scholden mijn vrouw uit voor hoer en ik werd bedreigd met de dood. Dit kan niet. Dit kan gewoon echt niet.''
,,In maart is die Portugese familie naast ons komen wonen'', vertelt een geëmotioneerde Bulo. ,,Er wonen 18 mensen in het huis, van wie er slechts twee Nederlands spreken.

Sinds hun komst hebben ik en de hele buurt alleen maar overlast gekend. Ze schreeuwen, intimideren, bedreigen en schelden. Op 25 juni hoorde ik dat de buurman iemand van zijn eigen familie aan het slaan was. Ik vroeg aan hem of hij daarmee wilde stoppen. Toen hij mij een grote bek gaf, ben ik naar de politie gegaan om aangifte te doen van kindermishandeling. Mijn vrouw belde mij bij de politie op en zei dat de buurman die jongen nog steeds aan het slaan was.''

Dreigen

,,Er is toen een agent wezen kijken en die heeft dat kind naar een ziekenhuis gebracht. Volgens mij was die jongen er ernstig aan toe.'' Bulo: ,,Diezelfde dag werd ik 's avonds door die familie met de dood bedreigd. Mijn vrouw en kinderen zijn toen voor drie weken naar mijn schoonouders gegaan. Die konden hier echt niet meer blijven. In die drie weken heb ik van niemand iets gehoord. Niet van de gemeente, niet van de politie. Niemand. Ik heb toen een brief naar de woningcoöperatie Wooncompagnie gestuurd en geschreven dat ik geen huur meer zou betalen. Die dreigde vervolgens dat ze een accountantsbureau in de armen zouden nemen om het geld te incasseren. Omdat ik geen kosten wilde maken, heb ik toen maar betaald. In die tijd heb ik huilend bij de politie gezeten. Of ze nou eindelijk wat konden doen. Want ik wilde mijn vrouw en kinderen terug hebben. Maar er gebeurde weer niets.''
Afgelopen zaterdag explodeerde de burenruzie. ,,Ik kwam 's middags thuis en hoorde dat ze weer bezig waren. Ik heb toen gewacht op die man die Nederlands spreekt. Om ongeveer zes uur zag ik hem met de politie praten. Waarover dat ging, wist ik niet. Die man zei toen tegen de politie: 'Die buren moeten uitkijken, anders krijgen ze problemen'. Ik wist niet wat ik hoorde. Ik problemen? Wat voor problemen? Toen ben ik naar de poort gelopen en zag dat er plots drie man binnenstonden. Want er waren intussen ook veel buren bij komen staan. Daar ben ik vervolgens achteraan gelopen. En toen is de hele boel geëscaleerd. Er zijn wat klappen gevallen en zijn er een paar ruiten kapot gegaan. Maar die gasten liepen continu met stokken, dus dat zouden ze heel goed zelf gedaan kunnen hebben.

Slachtoffer

De politie heeft die hele familie meegenomen. Ze hebben even in een hotel gezeten en zijn nu voor een korte periode terug naar Portugal.''
Afgelopen maandag belde de politie Bulo op met de vraag of hij bij de burgemeester wilde komen. Maar daar had hij niet zoveel trek in. ,,Niets daarvan, hij komt maar naar mij toe. Ik ben er klaar mee. De burgemeester wilde met mij praten, omdat hij die familie weer terug naar hun huis wilde sturen. Hij vond dat het niet zo moest zijn dat mensen niet naar hun eigen huis terugkonden. Maar mijn vrouw en kinderen dan? Die zijn ook drie weken hun huis uitgevlucht. En waar was die burgemeester toen? Het is toch van de gekke dat de hele wereld wordt omgedraaid? Want nu zijn zij opeens het slachtoffer. De politie heeft tegen mij gezegd dat ik rustig moet blijven totdat ze terugkomen, maar dat doe ik niet. Want ze komen niet terug. Echt niet, geloof me nou. Ik zal er alles aan doen zodat mijn kinderen rustig kunnen spelen.''

'Explosie'

De man is na de 'explosie' terug gekomen om zijn spullen te halen. ,,Toen de politie erbij was, deed hij vrij normaal, maar toen hij alleen was, begon hij weer te dreigen. Ik geloof dat ze nu voor zo'n twee weken terug zijn naar Portugal. De burgemeester heeft intussen die familie geadviseerd het huis van de hand te doen. En dat is natuurlijk het beste, want als ze hier weer komen wonen, gaat het helemaal mis.''
Politiewoordvoerster B. Tijhuis bevestigt dat Bulo aangifte heeft gedaan van kindermishandeling door zijn buurman. De polite wil verder geen commentaar op de zaak geven en verwijst naar de gemeente. Die onthoudt zich echter ook van commentaar.
Burgemeester Th. van Dam: ,,Ik heb geen behoefte om hier over te praten en ik ga niet in op elke burenruzie. Als gemeente zijn we ermee bezig.''

© Noord Hollands Dagblad
=========================================================

Ach Burgervader van Dam gaat niet op iedere burenruzie in. Alsof het hier de normaalste zaak van de wereld betreft dat er in een straat 18 mensen in een huis komen wonen van wie er maar 2 Nederlands spreken.

Als de familie naast de burgervader hadden komen wonen, waren ze drie dagen later natuurlijk al hun huis uitgeschopt, nu moet de buurt zelf het recht in eigen hand nemen. De rechtstaat Nederland: U zoekt het maar uit....

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
pi_1323672
Dus toch een fout idee, die EU? .
Wittgenstein
pi_1323758
Geen fout idee zolang iedereen in eigen land woont en alleen in andere landen op vakantie gaat.
> Nederland: het cirus is open <
  vrijdag 3 augustus 2001 @ 12:51:46 #4
272 R@b
No-nonsens
pi_1323787
quote:
Op vrijdag 03 augustus 2001 12:42 schreef Koekepan het volgende:
Dus toch een fout idee, die EU? .
Hoezo?? 18 Friezen, Limburgers etc die naast mij in één huis komen wonen lijkt me ook geen fijn idee.
  vrijdag 3 augustus 2001 @ 12:53:49 #5
262 Re
Kiss & Swallow
pi_1323807
wat wil je nou?... Omdat het buitenlanders zijn moet er maar sneller opgetreden worden en onderzoek en klachtafhandeling maar even vergeten worden? Gelijk afschieten die vuile criminelen, zij hebben geen rechten zoals elke andere Autochtoon.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_1323830
quote:
Op vrijdag 03 augustus 2001 12:51 schreef R@b het volgende:
Hoezo?? 18 Friezen, Limburgers etc die naast mij in één huis komen wonen lijkt me ook geen fijn idee.
Om over Brabanders maar niet te spreken, inderdaad. Maar dat is niet tegen te houden ook.
Wittgenstein
pi_1323840
quote:
Op vrijdag 03 augustus 2001 12:51 schreef R@b het volgende:

[..]

Hahhahaa nee NH's zijn lekker
Degene die niets weet, maar wel weet dat hij niets weet, weet meer dan degene die niets weet en niet weet dat hij niets weet.
pi_1323955
quote:
Op vrijdag 03 augustus 2001 12:42 schreef Koekepan het volgende:
EU
Vrij verkeer van personen en diensten, vrije vestiging.
'Gewone burenruzie', nix meer, nix minder.
  vrijdag 3 augustus 2001 @ 13:25:17 #9
11845 Jipje
Ik heb em gezien hoor, echt!
pi_1324083
18 mensen in 1 huis, dat kan ook gewoon niet goed gaan, wat voor mensen het ook zijn, buitenlanders of binnenlanders. Zet 18 nederlanders in 1 huis en je krijgt ook problemen. Ze zouden gewoon niet moeten toestaan dat er 18 mensen in 1 huis komen wonen!!
Ik ben niet lui, ik bespaar energie
Loesje

Australie is veel te leuk! En tijd gaat veel te snel....
pi_1324128
quote:
Op vrijdag 03 augustus 2001 13:25 schreef Jipje het volgende:
Ze zouden gewoon niet moeten toestaan dat er 18 mensen in 1 huis komen wonen!!
Da's het punt, dat het Portugezen zijn doet er i.m.o. niet toe.
pi_1324154
Wat voor huis is het dan? Ik woon ook met vijftien anderen in een huis. Gaat prima.
Wittgenstein
pi_1324176
quote:
Op vrijdag 03 augustus 2001 13:32 schreef Koekepan het volgende:
Wat voor huis is het dan?
Zal wel 1 gezinswoning zijn ofzo, geen studentenhuis.
pi_1324216
Klopt niet helemaal met het verhaal, maar de gedachte vind ik wel overeen komen (slappe rechtsstaat)

Heideroosjes - Rechtsstaat

quote:
Angst, niet ver van m'n bed
Door onze slappe zedenwet
De dader die slachtoffer wordt
Hij mag naar huis wegens celtekort
Maar als je dochter is verkracht
Door zo'n lafaard in de nacht
Dan wil je recht tegen leed
Levenslang, dat is concreet

Sta op je recht, maar ze komt nooit terug
Sta op je recht en je leven is stuk

Ze zeggen 't is nog niet te laat
Therapie betaalt door de Staat
Hij krijgt een jaar, zij levenslang
Durft niet op straat, wat is ze bang
En dan opeens, de tweede keer
Therapie gefaald, ze leeft niet meer
Sluit 'm op! Water en brood
Levenslang, tot aan de dood

Sta op je recht, maar ze komt nooit terug
Sta op je recht en je leven is stuk

.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 3 augustus 2001 @ 14:30:13 #14
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_1324769
quote:
Op vrijdag 03 augustus 2001 12:38 schreef R@b het volgende:
Als de familie naast de burgervader hadden komen wonen, waren ze drie dagen later natuurlijk al hun huis uitgeschopt....
Natuurlijk... En welke bewijzen heb je voor deze stelling?
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  vrijdag 3 augustus 2001 @ 15:14:50 #15
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_1325214
quote:
...Ze scholden mijn vrouw uit voor hoer... Er wonen 18 mensen in het huis, van wie er slechts twee Nederlands spreken
En ze hebben dan ook echt hun best gedaan om ook de fijne kneepjes van het Nederlands te leren

V.

Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 3 augustus 2001 @ 15:27:09 #16
13731 fflow
stand-up philosopher
pi_1325343
Jezus, Jeff Bulo is een supergoede vriend van onze familie! Geen geintje. Zijn pa en mijn pa zijn al veertig jaar vrienden. Zal uitzoeken of het dezelfde Jeff Bulo uit Purmerend is.
Oh ja, als dat het geval is R@B, dan gaat het om een halfbloed Surinamer. Ik hoop niet dat dat je perverse opwinding over dit soort verhalen verpest.
Well, let's not start sucking each other's dicks quite yet, gentlemen.
  vrijdag 3 augustus 2001 @ 15:48:44 #17
136 V.
pi_1325584
quote:

© Noord Hollands Dagblad

Hmmm, onder het voor jou zo belangrijke bericht stond een bericht met de volgende titel:

STORTEN BAGGER KAN MOGELIJK GOEDKOPER

Zou jou toch ook moeten aanspreken, R@b

Open er een topic over, zou ik zeggen.

Effe kijken of jij NOG goedkoper bagger kunt storten.

V.

Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 3 augustus 2001 @ 15:56:55 #18
272 R@b
No-nonsens
pi_1325645
quote:
Op vrijdag 03 augustus 2001 15:27 schreef fflow het volgende:
Jezus, Jeff Bulo is een supergoede vriend van onze familie! Geen geintje. Zijn pa en mijn pa zijn al veertig jaar vrienden. Zal uitzoeken of het dezelfde Jeff Bulo uit Purmerend is.
Oh ja, als dat het geval is R@B, dan gaat het om een halfbloed Surinamer. Ik hoop niet dat dat je perverse opwinding over dit soort verhalen verpest.
Jeff Bulo is halfbloed Surinamer, en wat zou dat?? Kan die geen last hebben van buren die de boel terroriseren?. Ik heb het geen moment met de gedachte gespeelt dat het hier om blanke zou moeten gaan.

Het is alleen weer een triest voorbeeld van halfslachtig optreden van een burgervader. Eerst de boel uit de klauw laten lopen en dan pas ingrijpen. zie je steeds vaker gebeuren. Zie de zedenzaak in Leeuwarden.

vrijdag 3 augustus 2001 @ 15:58:16 #19
272 R@b
No-nonsens
pi_1325659
quote:
Op vrijdag 03 augustus 2001 15:48 schreef Verbal het volgende:

[..]

Hmmm, onder het voor jou zo belangrijke bericht stond een bericht met de volgende titel:

STORTEN BAGGER KAN MOGELIJK GOEDKOPER

Leuk voor je. Ga er de volgende keer onder liggen zou ik zeggen. Of post het hier als je het interessant vindt.
  vrijdag 3 augustus 2001 @ 16:00:31 #20
136 V.
pi_1325676
quote:
Op vrijdag 03 augustus 2001 15:53 schreef R@b het volgende:
ik eis dat een moderator van ANM stelling neemt tegen deze misselijkmakende aanval in dit forum van een user!!!!
Zucht, okee dan...

R@b is NIET op rassenhaat uit.

Zo goed R@B?

Ow... ik ben niet van A&M... sorry

V.

Ja inderdaad, V. ja.
  † In Memoriam † vrijdag 3 augustus 2001 @ 16:01:12 #21
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_1325684
quote:

[..]

Kom met bewijzen smerige klootzak!!!!

Als je dat niet kunt bewijzen eis ik excuus van je, en ik eis dat een moderator van ANM stelling neemt tegen deze misselijkmakende aanval in dit forum van een user!!!!

Gut gut R@b, moet zeggen dat je vandaag wel heel erg grof en impulsief vanuit je tenen reacties neergooid hier.

(cursusje waarden /normen /omgangsvormen voor Nieuwe Nederlanders nodig? )

vrijdag 3 augustus 2001 @ 16:03:25 #22
272 R@b
No-nonsens
pi_1325707
quote:
Op vrijdag 03 augustus 2001 16:01 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Gut gut R@b, moet zeggen dat je vandaag wel heel erg grof en impulsief vanuit je tenen reacties neergooid hier.

(cursusje waarden /normen /omgangsvormen voor Nieuwe Nederlanders nodig? )

Ja kom, ga een beetje naunceren als ik van rassenhaat beschuldigd wordt door een of andere flapdrol
pi_1325719
quote:
Op vrijdag 03 augustus 2001 16:03 schreef R@b het volgende:
Ja kom, ga een beetje naunceren als ik van rassenhaat beschuldigd wordt door een of andere flapdrol
Als het dan toch een flapdrol is? Ik vraag me af waarom je het eigenlijk serieus nam??

O en for the record: ik denk niet dat je op rassenhaat uit bent. Ik denk wel dat je de samenleving graag houdt zoals ie is (of was) en niet graag aan veranderingen denkt. Conservatief dus. Maar da's zomaar een mening.

[Dit bericht is gewijzigd door Koekepan op 03-08-2001 16:06]

Wittgenstein
  † In Memoriam † vrijdag 3 augustus 2001 @ 16:05:40 #24
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_1325728
quote:
Op vrijdag 03 augustus 2001 15:56 schreef R@b het volgende:

Het is alleen weer een triest voorbeeld van halfslachtig optreden van een burgervader. Eerst de boel uit de klauw laten lopen en dan pas ingrijpen. zie je steeds vaker gebeuren. Zie de zedenzaak in Leeuwarden.

Zolang er geen afgerond onderzoek is en alles met bewijzen rond is , ga ik er nog vanuit dat mensen onschuldig zijn..(bla bla..tot het tegendeel bewezen is ect)

Er zullen altijd dingen in de samenleving zijn die niet direct prioriteit hebben, hoe lullig dat dan ook moge zijn als het keer op keer escaleerde zoals bij deze buren.

Burenruzies (onverdraagbaarheid) komen nu eenmaal vaak voor en sorry hoor, maar af en toe is het toch ronduit belachelijk dat mensen bij elke zucht van hun buren de politie denken te kunnen gaan bellen?

Logisch dat men dan wat laconiek kan reageren op lange termijn.

[Dit bericht is gewijzigd door Loedertje op 03-08-2001 16:07]

FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 3 augustus 2001 @ 16:07:20 #25
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_1325742
quote:

[..]

Kom met bewijzen smerige klootzak!!!!

Als je dat niet kunt bewijzen eis ik excuus van je, en ik eis dat een moderator van ANM stelling neemt tegen deze misselijkmakende aanval in dit forum van een user!!!!

Ik geef de user tot 17:00 de tijd om met bewijzen te komen.

En R@b, het is wel zo dat je je boodschap dat de multiculturele samenleven tot mislukken gedoemd is en alleen tot ellende leidt wel iedere dag hier door jou op het forum gepredikt wordt. Gezien je opmerkingen bij de berichten die je over de multiculturele samenleving en iedereen die daar niet afwijzend tegenover staat (die je keer op keer denigrerend multikul noemt, waarbij je je niet echt onderscheid van mensen die jou racist noemen) kan ik me voorstellen dat er personen zijn die denken dat je op rassenhaat uit bent. Die personen moeten goed lezen om te zien dat je het niet bent, maar ik moet ook zeggen dat je het ze ook niet makkelijk maakt...

OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')