6 auto's.. Slechts geld voor 1, maar welke? Ik ben van plan om binnen nu en een jaar m'n rijbewijs te halen en ben al druk aan het kijken naar een leuke eerste auto
![]()
. Naast mijn voorliefde voor een
VW T1 Busje (wat toch wel mijn ultieme droomauto is) vind ik auto's met van die neerklapbare voorlichten en strak sport-design ook erg gaaf.
Benzineverbruik moet niet extreem hoog zijn. Maar aangezien ik niet veel zou rijden (50km in de week max.) is dat niet zo'n issue. Betrouwbaarheid, tjah, ik wil natuurlijk geen auto die om de 100km naar de garage moet, maar als de auto goed onderhouden is en weinig km heeft dan is het zeker het overwegen waard (porsche 944 bv.), aangezien ik toch niet veel zal rijden.
Waar ik wel op 'geil'
![]()
, is een goede stoel
![]()
. Als ik zit, dan wil ik GOED zitten
![]()
. Verder vind ik de 'looks' toch ook wel belangrijk en niet te vergeten de prestaties als de optreksnelheid. De maximumsnelheid maakt me niks uit.
Ik wil graag in dit/deze topic horen wat jullie van de onderstaande auto's vinden. De prijzen en specs zijn ongeveer hetzelfde dus ik wil het meer hebben over (rij)ervaringen en wat je van de 'looks'; vindt. Ik heb van alleen maar even een rode versie genomen, om een zo objectief mogelijk beeld te krijgen. Zelf zou ik hem knaloranje met witte viper-strepen laten spuiten.:9~
Toyota Celica 2.0 GTi Bouwjaar: '90-'94
Prijs: 2000-4500 euro
Max. snelheid: 220 km/h
0-100: 8,4sec.Aanmerkingen: Prachtige auto voor weinig geld, mooie ronde vormen en redelijk snel. Ik zou graag wat willen weten over de technische prestaties. Volgens mij is Toyota zeer betrouwbaar.
Specs
Toyota Supra 3.0iBouwjaar: '86-'93
Prijs: 2400-4000 euro
Max. Snelheid: 220 km/h
0-100: 8,2sec. Aanmerkingen: Zelfde aanmerkingen als bij de Celica, alleen vind ik de 'looks'; van deze wagen iets minder.
Specs
Porsche 944 SBouwjaar: '81-'91
Prijs: 2000-5000 euro
Max. Snelheid: 228 km/h
0-100: 7,9sec. Aanmerkingen: De meest exclusieve in het rijtje vind ik. 'Porsche' heeft toch wel wat en is tevens de snelste van de 6. Het onderhoud schijnt enorm te zijn. Maar aangezien ik weinig zal rijden is het toch het overwegen waard.
Specs
Mitsubishi Eclipse 2.0 GSi Bouwjaar: '92-'96
Prijs: 2000-4500 euro
Max. Snelheid: 220 km/h
0-100: 9,2sec.Aanmerkingen: Wat mij betreft de lelijkste van het stel, maar wil hem er toch even bijhalen. Heeft iemand ervaring met deze auto?
Specs
Pontiac Firebird Bouwjaar: '90-'94
Prijs: >4000 euroAanmerkingen: Het 'nightrider'-gevoel komt toch een beetje boven bij deze auto. De 'looks' zijn natuurlijk geweldig. Alleen wil ik wat meer weten over de betrouwbaarheid en specs als
benzineverbruik, max. snelheid en hoe lang hij er over doet van 0 naar 100.
Geen Specs
Ford (USA) ProbeBouwjaar: ±'92
Prijs: 3000-5000 euroAanmerkingen: Zelfde verhaal als bij de Firebird. Weinig over bekend bij mij. Nou heb ik nog geen rijbewijs maar mocht toch even met deze wagen rijden. En ik weet niet of het er aan lag of het mijn eerste keer achter een stuur was of dat het aan de auto lag, maar ik vond hem geweldig. Trekt heerlijk op en heeft van de hele relaxte Amerikaanse 'zetels'.
Geen Specs
Als iemand nog andere suggesties heeft (die in de buurt liggen uiteraard
![]()
) hoor ik het graag.