abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18696945
Onderhand een week of 2 heb ik bultjes op mn hand, het ziet er een beetje uit alsof ik in de brandnetels heb gezeten, wat minder rood, maar wel zelfde soort bultjes.
Ze jeuken ook (als ik ze niet insmeer) en ik smeer ze nu dus 2 keer per dag in met een of ander vet goedje (grafietzalf van VSM). Op zich valt de jeuk nu wel mee, maar die dingen gaan maar niet weg.
Het lijkt zelfs erger te worden de laatste paar dagen.
Eerst dacht ik dat het door mn stress kwam (vorige week getrouwd) en dat het wel weg zou gaan als de stress minder zou worden. Ondertussen een week verder en het lijkt dus alleem maar meer te worden.
Iets dodelijks zal het wel niet zijn, want ik zit hier nog steeds achter mijn pc. Heb al zitten denken aan een allergische reactie, maar ik zou niet weten waarop. Heb niet sinds 2 weken iets in huis (bijv. plant ofzo) waar het van kan komen. Ook geen nieuwe doucheschuim ofzo.

Heeft iemand nog ideeën over wat het kan zijn en hoe ik het weg kan krijgen. Ja, als het me te lang duurt dan breng ik wel ff een bezoekje aan de huisarts, maar ik zie het nog wel even aan...
Fake it till you make it...
pi_18697024
Ik heb het ook wel eens, ik denk dat het in verband staat met m'n hooikoorts.
  maandag 26 april 2004 @ 16:46:02 #3
34992 ByteMe
Guinness is good for you!
pi_18697122
bij mij meestal als het weer wat warmer wordt buiten..
"You're running Linux!" I gasp. - "Yes." - "Why?" - "Well, it's developed by thousands of people!" - "So was the Black Death, but that doesn't mean you want to expose yourself to it!"
pi_18697140
Een paar mensen in onze familie hebben het, 't is een soort zonne-allergie bij hen. Als in de lente voor het eerst de zon lekker gaat schijnen krijgen ze precies zulke bultjes. Je huid is nu nog niet gewend aan de zon. Het goede nieuws is dat ze na ongeveer een week vanzelf verdwijnen, het slechte nieuws is dat het (bij hen) elk jaar terug komt. Je handen insmeren met sunblock is uitstel van executie, je moet gewoon aan de zon gewend raken.
Sterkte ermee, ik hoor idd ook dat het jeukt als een gek.
pi_18697163
Het lijkt inderdaad een soort van urticariële reactie, misschien toch een of andere vorm van (contact-)allergie?
pi_18697187
Mijn zusje heeft daar ook last van, maar bij haar heeft het iets met zonneallergie te maken.
  maandag 26 april 2004 @ 16:48:34 #7
48996 ed_reeb
vroem vroem vrrrooeeeeeeem
pi_18697194
EH.. VLOOIEN?
beer
pi_18697221
Klinkt als een vorm van Allergie.
Heb het een paar keer gehad op mijn gezicht maar het ging wel na een paar dagen weer weg.
Als het te lang aan blijft houden even langs bij de huisarts.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ludacriss op 26-04-2004 16:57:05 ]
  maandag 26 april 2004 @ 16:53:03 #9
88064 Undergod
Houd u van toffees?
pi_18697326
Ik heb het zelf nu ook, ik kwam er achter toen ik een jaar of 10 was, het is inderdaad over een paar weken weg als je huid went aan de zon.

Het jeukt als de neten, maar wees sterk en het is eerder weg, geloof me.

maar toch is krabben lekker.
Noise is all relative to the silence preceding it
pi_18697342
Ik zat toch ook te denken aan een of andere allergische reactie... Maar zo lastig om te bedenken waarvan... Zon, zou kunnen maar het zat er volgens mij al voordat de zon echt begon te schijnen... Van de warmte dat betwijfel ik eigenlijk, volgens mij is dat sneller weer weg en het is nog niet zo warm. Of toch iets hier in huis, alleen wat....

Ik vind het ook zo wat om voor zoiets naar de huisarts te gaan... die schrijft dan vast zo'n hormonenzalfje voor ofzo... Maar goed, ik wacht (ongeduldig) af...
pi_18697433
R/ TCA 0.1% no 30 gram S 2 dd dun insmeren
pi_18697444
heb je wel eens last van zweethanden?
ik heb het ook, een soort jeukerige blaasjes, des te meer je krabt des te meer je er hebt/des te jeukeriger het wordt, zweethanden kunnen veel oorzaken hebben, je kan een test bij de huisarts laten doen oid, voor allergieen etc, mijn zweethanden komen van spijsverteringsproblemen, wat (verse) gember eten lost dat wel op

succes verder

[ Bericht 0% gewijzigd door Vampess op 26-04-2004 17:02:41 ]
The world doesn't makes sense, why should we do? ©
  maandag 26 april 2004 @ 17:07:29 #13
17729 SP
I hate my interests
pi_18697744
ik gok op een schimmeltje (serieus!)
Dus even wat zinkzalf erop
pi_18697930
zweethanden heb ik niet, ik weet dat ik allergisch ben voor graspollen, maar de grasjes zijn nog niet zo erg in bloei, dus lijkt me sterk dat dat het is, want dan zou ik ook al last van mn ogen en neus hebben gehad...

schimmeltje??? Waar moet ik dat vandaan hebben dan??? Als ik me daar iets bij probeer voor te stellen dan denk ik aan iets wat er ranzig uitziet en dat doet t niet...

Ik zit toch zelf meer in de richting van iets allergisch te denken hoor...

[ Bericht 9% gewijzigd door Nijna op 26-04-2004 17:19:36 ]
  maandag 26 april 2004 @ 17:29:09 #15
70004 niksan
net een beetje meer
pi_18698353
Heb je ook een branderig gevoel aan je handen??
Ik had er een paar weken geleden ook last van, toen het ineens zulk warm weer was. Nu heb het even niet meer.....ik denk dat onze handen niet tegen de grote omslag van het weer kunnen. Ik heb trouwens wel vaker huidproblemen
"May the wind always be at your back and
the sun always upon your face, and the
winds of destiny carry you aloft to
dance with the stars."
  maandag 26 april 2004 @ 17:44:28 #16
88064 Undergod
Houd u van toffees?
pi_18698677
schimmel? als wat de TS heeft wat ik heb lijkt me dat sterk,
het zijn meer blaasjes met een soort vocht erin.
En zaten schimmels niet vooral op slecht doorluchtte plaatsen enzo, voeten, oksels dat soort plekken.

ps, ik heb het ook op mijn ellebogen
  maandag 26 april 2004 @ 19:30:21 #17
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_18701269
Zonneallergie misschien ?

Ben je voor je trouwdag misschien onder de zonnebank geweest ?
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_18706691
Ik ben wel een paar keer onder de zonnebank geweest, maar de laatste weken voor het trouwen niet, toen ben ik met van dat bruin uit een potje gaan smeren...
Misschien dat het daarvan dan is, maar dan zou ik het op meer plekken verwachten dan alleen op 1 hand...
  dinsdag 27 april 2004 @ 02:25:59 #19
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_18711416
quote:
Op maandag 26 april 2004 22:11 schreef Nijna het volgende:
Ik ben wel een paar keer onder de zonnebank geweest, maar de laatste weken voor het trouwen niet, toen ben ik met van dat bruin uit een potje gaan smeren...
Misschien dat het daarvan dan is, maar dan zou ik het op meer plekken verwachten dan alleen op 1 hand...
Zou best kunnen hoor...het vel op de hand is vrij dun en dus snel ge-irriteerd
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_18711443
Beter dan handjes op je bult

Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
  dinsdag 27 april 2004 @ 09:27:12 #21
91947 joruku
brain for eat, not for think
pi_18713061
Ik heb dat ook, wij noemen ze 'hittebultjes', ik krijg ze in de lente als het warmer wordt. Het zal inderdaad een soort reactie op de zon zijn.

ik krijg ze trouwens ieder jaar, maar ik heb er eigenlijk geen last van
pi_18713141
Er zit geen vocht in de bultjes?
  dinsdag 27 april 2004 @ 16:43:48 #23
88064 Undergod
Houd u van toffees?
pi_18723787
Bij mij hebben soms de grotere wat vocht erin,

en toch blijven krabben....
pi_18723910
-Edit-
Doe es niet svp!

[ Bericht 89% gewijzigd door Brennie op 27-04-2004 17:01:38 ]
pi_18724777
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 09:32 schreef Anoukk het volgende:
Er zit geen vocht in de bultjes?
Nee, geen vocht.

Vandaag in de zon begonnen ze meer te jeuken, dus heeft misschien toch iets te maken met de warmte ofzo
Vanochtend waren ze bijna niet zichtbaar en nu zijn ze weer wat roder geworden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')