abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18692281
Ik heb vorige week een spuit gehad tegen de hooikoorts > prednizon

nou sprak ik een vriendin en die zei dat dat een paardenmiddel is
en vooral bij kanker veel wordt gebruikt
en dan een van de bijwerkingen is, dat je er een dikker hoofd van krijgt..

heeft iemand hier ervaring met dit medicijn??
I thought this day would never end...
  maandag 26 april 2004 @ 13:51:28 #2
91947 joruku
brain for eat, not for think
pi_18692695
Ik heb t zelf nooit gekregen, mijn tante kreeg het als 'laatste redmiddel' (ik moet bekennen dat ik niet weet wat ze had, maar wel dat t tamelijk serieus was). Die vriendin gelijk: mjin tantes hoofd is behoorlijk veel dikker geworden. Ik hoop dat t bij dat ene spuitje blijft
  maandag 26 april 2004 @ 13:54:19 #3
68162 NYJETS147
J..E..T..S, JETS,JETS, JETS!!!
pi_18692754
Mensen die een orgaan hebben gekregen krijgen het ook. Zodat bijv. de donornier niet door het eigen lichaam zal worden afgestoten.
Ik vind het nogal wat om datzelfde middel te gebruiken bij hooikoorts.
Maar ik ben geen arts.
Don't believe everything you hear........not even in your own mind!
pi_18692778
Wat ik van prednison weet is dat het wel veel onaangename bijwerkingen heeft en dat het idd een paardemiddel is, liefst alleen te gebruiken als andere medicijnen niet (voldoende) werken.
Het is een sterke ontstekingsremmer die het imuunsysteem afremt als ik het goed heb, allergische reacties zijn overdreven reacties van het imuunsysteem zoals je misschien wel weet .

Als ze het je nog eens willen toedienen kan je eens wat meer info vragen en kijken of er geen alternatieven zijn.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_18692802
Prednison is inderdaad een behoorlijk zwaar middel als je dat voor hooikoorts voorgeschreven krijgt. Lijkt me een beetje met een kanon schieten op een mug. En inderdaad krijg je er vaak een bolle kop van en vooral bollle uitpuilende kikkerogen.
  maandag 26 april 2004 @ 13:56:56 #6
90140 TFD
Business Man
pi_18692821
Mensen met een chronische darmziekte, krijge3n het ook wel eens. En je kunt er idd vocht van vasthouden en dus een dikker hoofd of andere lichaamsdelen krijgen. Verder heeft het nog een aantal serieuze bijwerkingen. Zou je de volgende keer niet eerst informeren? Je hebt cker geen bijsluiter?

suc6 ermee
pi_18692846
quote:
Op maandag 26 april 2004 13:54 schreef NYJETS147 het volgende:
Mensen die een orgaan hebben gekregen krijgen het ook. Zodat bijv. de donornier niet door het eigen lichaam zal worden afgestoten.
Idd, door het imuunsysteem te onderdrukken vermidert de kans op afstoting.
quote:
Ik vind het nogal wat om datzelfde middel te gebruiken bij hooikoorts.
Waarschijnlijk krijgen hooikoortspatienten wel een iets lagere dosis...
Normaal gesproken wordt het ook alleen maar gebruikt bij mensen die echt hondsziek worden van hooikoorts, niet als je alleen maar niesaanvallen en rode ogen hebt..
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_18692970
Ik heb het zelf overigens ook eens gekregen en had totaal geen last van bijwerkingen, maar dat heb ik sowieso zelden bij medicijnen. Het was overigens wel in pilvorm, volgens mij gebruiken ze de spuit alleen bij zeer hoge doseringen...

Sorry als we je ongerust maken trouwens, ik zou me er ook niet te druk over maken, als je last krijgt van bijwerkingen verdwijnen ze ook wel weer.

Sterkte iig!
pi_18693068
welke hooikoorts pillen?

Daar graag verder svp.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')