abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage vrijdag 3 augustus 2001 @ 00:41:17 #1
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_1321135
Dus is hij na 13 jaar vrijgelaten. Hij mocht al zo nu en dan een weekendje weg. De Panorama scoopte nog met een foto van E. winkelend bij Albert Heijn. Wat vind jij? Is E geen gevaar meer voor de samenleving en heeft hij zijn straf uitgezeten? Of moet hij zijn hele leven blijven boeten (en in programma's als de Week van W. blijven komen?)
pi_1321145
Me No Cares......
Go, Go BITCH!!, It's Ya Birthday... [br] We FUCK YOU Like It's Ya Birthday!
pi_1321229
quote:
Op vrijdag 03 augustus 2001 00:41 schreef SunChaser het volgende:
Dus is hij na 13 jaar vrijgelaten. Hij mocht al zo nu en dan een weekendje weg. De Panorama scoopte nog met een foto van E. winkelend bij Albert Heijn. Wat vind jij? Is E geen gevaar meer voor de samenleving en heeft hij zijn straf uitgezeten? Of moet hij zijn hele leven blijven boeten (en in programma's als de Week van W. blijven komen?)
ik ben nog nietzo oud. net 18 geworde nu net. haha... dus ik ben niet zo bij met 13 jaar gelede. maarok, wat heb ie dan gedaan?
  vrijdag 3 augustus 2001 @ 01:17:25 #4
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_1321329
Kip, hij had destijds Gerrit-Jan Heijn ontvoerd en vermoord.
vervolgens had ie z'n vinger afgesneden en opgestuurd naar mevrouw Heijn en een paar miljoen aan losgeld geëisd.
Ontvoerder Gerrit-Jan Heijn definitief vrij

Sunchaser, als ze een iemand op moeten sluiten is het wel de heer W.F. wegens het maken van wanprogramma's en het stellen van domme vragen waarop het antwoord voor iedereen al duidelijk is.

pi_1321449
quote:
Op vrijdag 03 augustus 2001 01:17 schreef SiGNe het volgende:
Kip, hij had destijds Gerrit-Jan Heijn ontvoerd en vermoord.
vervolgens had ie z'n vinger afgesneden en opgestuurd naar mevrouw Heijn en een paar miljoen aan losgeld geëisd.
hij had vast en zeker te veel films gekeke. SiGNe tnx voor de link, haddik nog nie gelezen.

en ik heb hier niet echt een mening over, weet neit zo goed wat ik moet denken eig...

vrijdag 3 augustus 2001 @ 05:46:50 #6
11502 nipeng
The last ride is free
pi_1321948
quote:
Op vrijdag 03 augustus 2001 01:40 schreef dezekip het volgende:

[..]

hij had vast en zeker te veel films gekeke. SiGNe tnx voor de link, haddik nog nie gelezen.

en ik heb hier niet echt een mening over, weet neit zo goed wat ik moet denken eig...

Kan je überhaupt wel denken?
  vrijdag 3 augustus 2001 @ 07:41:26 #7
272 R@b
No-nonsens
pi_1321980
quote:
Op vrijdag 03 augustus 2001 01:40 schreef dezekip het volgende:

[..]

Cursus Nederlands en discussiëren zouden niet misstaan.
R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
  vrijdag 3 augustus 2001 @ 09:47:35 #8
262 Re
Kiss & Swallow
pi_1322309
quote:
Op vrijdag 03 augustus 2001 07:41 schreef R@b het volgende:

[..]

Cursus Nederlands en discussiëren zouden niet misstaan.

zouden?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_1325247
quote:
Op vrijdag 03 augustus 2001 00:41 schreef SunChaser het volgende:
OK, ten eerste vraag je of we het er mee eens zijn dat ie geen gevaar meer is voor de samenleving. Hoe moet ik dat nou weten? Kben geen psychiater, kheb de man nooit gesprroken. Kheb echt geen flauw idee.

Tweede vraag. Moet ie blijven boeten en opduiken in tijdschriften en tv-programma's? Nee dus.
In Nederland bepaalt een rechter de straf die je krijgt. Als je die straf erop hebt zitten moet het gewoon klaar zijn. Verder met je leven. Proberen er nog iets van te maken.
De man heeft iets behoorlijk fout gedaan en hij heeft er straf voor gekregen. End of story.

Die 'primeur' van de Panorama vond ik trouwens wel zo'n ontzettende onzin. Ferdi E. doet boodschappen bij AH. So what? Ligt er iemand van wakker wat voor biertjes de Heineken ontvoerders tegenwoordig drinken. Het boeit toch geen hond waar die man zijn boodschappen haalt.

[Dit bericht is gewijzigd door k_man op 03-08-2001 15:18]

vrijdag 3 augustus 2001 @ 15:18:44 #10
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_1325259
Ik vind het persoonlijk erg zwakjes. Nu is dit de normale gang van zaken, maar ik herinner me de ophef over de zaak, en vind het derhalve erg vreemd dat een van de beruchtere Nederlandse ontvoerings- en moordzaken van de 80'er jaren met een gevangenisstraf van 13.3 jaar bekocht wordt. [Ontvoering, mishandeling/verminking en moord].

Het argument "Niet langer een gevaar voor de samenleving" vind ik niet echt terzake doende omdat het imho toch echt gaat om de de bestraffing van de daad, en niet alleen om de veiligheid van de maatschappij.

Maar goed, de man zal nu in de 60 zijn, hij zal wel extra braaf geweest zijn, en er worden zat andere licht morbide en geldbeluste figuren gearresteerd, dus ze zullen de cellen wel nodig hebben...

It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
pi_1325277
quote:
Op vrijdag 03 augustus 2001 15:18 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
mishandeling/verminking
Als je doelt op het afsnijden van de pink; dat is pas gebeurd het neerschieten.
pi_1325300
quote:
Op vrijdag 03 augustus 2001 05:46 schreef nipeng het volgende:

[..]

Kan je überhaupt wel denken?

soms maar niet in de vakantie
  vrijdag 3 augustus 2001 @ 15:32:58 #13
12079 koele
The Koeler, the better
pi_1325415
quote:
Op vrijdag 03 augustus 2001 09:47 schreef Re het volgende:

[..]

zouden?

LOL!!
  vrijdag 3 augustus 2001 @ 15:41:43 #14
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_1325514
quote:
Op vrijdag 03 augustus 2001 15:20 schreef k_man het volgende:

[..]

Als je doelt op het afsnijden van de pink; dat is pas gebeurd het neerschieten.

Naar mijn weten is verminking na de dood nog steeds verminking. En Heijn werd echt niet met alle égards behandeld tijdens z'n ontvoering. Maar goed, dan nog, zie het als 'n integraal onderdeel van de ontvoering. 13 jaar voor ontvoering en moord vind ik redelijk weinig.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
  vrijdag 3 augustus 2001 @ 16:13:27 #15
215 misterDre
Paint it black!
pi_1325795
Wat mij betreft heeft Ferdi E. geen recht op een nieuw leven. Hij heeft namelijk iemand vermoord die 13 jaar is dan ook een lachertje gewoon opsluiten tot aan de dood.
pi_1325849
Ferdi wilde met losgeld zijn oude collega's te pakken nemen, was het door hem opgegeven motief. Maar dat blijkt aldus zijn echtgenote dus niet waar geweest te zijn. Laat onverlet dat ik me afvraag wat dan wel zijn motief was. Gewoon geld? Op 1 of ander manier klinkt dit motief erger in de oren dan het wraakmotief. En wij vragen ons dan ook af wat Ferdi gaat doen als hij in zijn nieuwe leven weer eens zonder geld komt te zitten.
I´m back.
  Redactie Frontpage vrijdag 3 augustus 2001 @ 16:20:03 #17
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_1325866
Ferdi E werd een paar uur na zijn ontvoering al doodgeschoten. Een paar jaar geleden was er de tvfilm De Langste Reis die beide mannen liet zien in de eerste uren van de ontvoering. De film eindigt als Heijn wordt doodgeschoten en Ferdi E. thuiskomt.
pi_1325891
quote:
Op vrijdag 03 augustus 2001 15:41 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
Naar mijn weten is verminking na de dood nog steeds verminking.
Kan zijn, maar iig dus geen mishandeling.
quote:
En Heijn werd echt niet met alle égards behandeld tijdens z'n ontvoering. Maar goed, dan nog, zie het als 'n integraal onderdeel van de ontvoering. 13 jaar voor ontvoering en moord vind ik redelijk weinig.
Er is destijds een reconstructie gemaakt, die ook uitgezonden is op tv. Daar uit bleek dat Heijn door Ferdi E. juist opvallend vriendelijk behandeld werd. Eigenlijk de enige uitzondering was dat Ferdi E. hem dreigde neer te schieten toen ie een vluchtpoging deed. En de uiteindelijke moord uiteraard.

Overigens kun je je denk ik afvragen hoe betrouwbaar zo'n recnstructie is. De enige die kan vertellen wat er echt gebeurd is, is Ferdi E. en het is niet in zijn belang de zaken negatief voor te stellen. Aan de andere kant is zo'n reconstructie zeker niet bedoeld geweest ter zijner verdediging.

pi_1325929
quote:
Op vrijdag 03 augustus 2001 16:18 schreef Ryan3 het volgende:
Ferdi wilde met losgeld zijn oude collega's te pakken nemen, was het door hem opgegeven motief. Maar dat blijkt aldus zijn echtgenote dus niet waar geweest te zijn. Laat onverlet dat ik me afvraag wat dan wel zijn motief was. Gewoon geld? Op 1 of ander manier klinkt dit motief erger in de oren dan het wraakmotief. En wij vragen ons dan ook af wat Ferdi gaat doen als hij in zijn nieuwe leven weer eens zonder geld komt te zitten.
De man lijkt me tamelijk gecompliceerd in elkaar te zitten. Aan de ene kant schijnt hij bijzonder intelligent te zijn. Hij is ingenieur, was goed in zijn vak, en zou bovendien waarschijnlijk nooit gepakt zijn als hij geen boodschappen met het losgeld was gaan doen. Je zou zeggen dat zo'n slimme vent niet zonder geld hoeft te komen zitten.

Aan de andere kant maakt ie dus wel hele domme fouten (het losgeld zo uitgeven) door arrogantie / zelfoverschatting, en schijnt ie bijzonder eigenwijs en sociaal niet zo heel vaardig te zijn (ruzie met zijn collegae).

[Dit bericht is gewijzigd door k_man op 03-08-2001 16:36]

pi_1325968
quote:
Op vrijdag 03 augustus 2001 16:20 schreef SunChaser het volgende:
Ferdi E werd een paar uur na zijn ontvoering al doodgeschoten.
Dat zou misterDre te gek vinden......
  Redactie Frontpage vrijdag 3 augustus 2001 @ 16:32:00 #21
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_1325984
drie maanden geleden bij Willibrord

E loopt over straat met zijn vrouw
Willibrord klampt hem aan
Heeft u spijt vanwat u heeft gedaan. etc etc
E: ik heb mijn straf uitgezeten. Kunt u me nu met rust laten?
Willibrord: Maar vindt u het normaal wat u heeft gedaan? etc etc
E: U bent een hele vervelende man!
Willibrord: Maar dat laat ik me niet zeggen door een moordenaar!

pi_1326045
quote:
Op vrijdag 03 augustus 2001 16:32 schreef SunChaser het volgende:
E: U bent een hele vervelende man!
Zo zie je maar dat Ferdi E.'s kijk op de samenleving, ondanks 13 jaar in de gevangenis, zo gek nog niet is.
pi_1326075
quote:
Op vrijdag 03 augustus 2001 16:27 schreef k_man het volgende:

[..]

De man lijkt me tamelijk gecompliceerd in elkaar te zitten. Aan de ene kant schijnt hij bijzonder intelligent te zijn. Hij is ingenieur, was goed in zijn vak, en zou bovendien waarschijnlijk nooit gepakt zijn als hij geen boodschappen met het losgeld was gaan doen. Je zou zeggen dat zo'n slimme vent niet zonder geld heft te komen zitten.

Aan de andere kant maakt ie dus wel hele domme fouten (het losgeld zo uitgeven), en schijnt ie bijzonder eigenwijs en sociaal niet zo heel vaardig te zijn (ruzie met zijn collegae).

Hij was ir-ingenieur (technische bedrijfskunde gestudeerd en werkzaam geweest in vliegtuigindustrie, dacht ik) èn werkloos. Of dat aan zijn povere communicatieve vaardigheden heeft gelegen of aan de malaise in de vliegtuigindustrie dat vertelt het verhaal niet. Later kwam hij in een werkgelegenheidsproject terecht en dat lijkt me voor een ir-ingenieur sowieso nog al een mager baantje, zeker als je dan met een aantal socio's komt te werken. Die socio's zien iedereen met een greintje meer verstand dan zichzelf al gauw als doordraver, arrogant, onhebbelijk of agressief. Dat zegt niets. Nee, er is flink wat om Ferdi heen gemythologiseerd, vrees ik. Zo ook dus wat betreft het motief, want het motief was gewoon geld. Exact hetzelfde motief als bij de eerste de beste bankovervaller. Dat er toch wat mis was aan hem bewijst natuurlijk de koelbloedige moord. Dit duidt op een wellicht aangeboren afwijking in de temporale kwab, die verantwoordelijk is voor het moreleprogramma van de mens. Deze afwijking is niet op te heffen door een aantal therapietjes en dus vraag ik me nog steeds af wat hij doet als hij straks weer zonder pecunia komt te zitten.
I´m back.
pi_1326280
quote:
Op vrijdag 03 augustus 2001 15:17 schreef k_man het volgende:
Die 'primeur' van de Panorama vond ik trouwens wel zo'n ontzettende onzin. Ferdi E. doet boodschappen bij AH. So what? Ligt er iemand van wakker wat voor biertjes de Heineken ontvoerders tegenwoordig drinken. Het boeit toch geen hond waar die man zijn boodschappen haalt.
Dan ga je denk ik even voorbij aan het feit dat Ferdi E. Gerrit-Jan Heijn destijds heeft vermoord. Destijds een van de eigenaren van Albert Heijn. Dat boeit dus wel. Al was het maar omdat het voor de familie ontzettend zuur moet zijn dat de moordenaar van hun man/vader/oom/broer nu gewoon als vrij man zijn boodschappen in hun bedrijf loopt te doen.

Mijn mening: levenslang. Wat die vent heeft gedaan was wel zo ontzettend laag. Iemand ontvoeren, in koele bloede vermoorden, dan nog zijn vinger afsnijden en opsturen naar de familie om te 'bewijzen' dat hij nog leeft en losgeld eisen. Terwijl die hem de eerste dag al een kogel in zijn rug had geschoten.

vrijdag 3 augustus 2001 @ 17:13:31 #25
215 misterDre
Paint it black!
pi_1326367
quote:
Op vrijdag 03 augustus 2001 16:30 schreef Eightball het volgende:

[..]

Dat zou misterDre te gek vinden......

quote:
Op vrijdag 03 augustus 2001 16:20 schreef SunChaser het volgende:
Ferdi E werd een paar uur na zijn ontvoering al doodgeschoten.
--------------------------------------------------------------------------------
Ehmm, tikfoutje van SunChaser Ferdi E is de ontvoerder/moordenaar, Gerrit Jan Heyn is doodgschoten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')