abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18684479
Volgend jaar wil ik aan een opleiding op het hbo gaan beginnen. Een opleiding die voor mij in aanmerking komt is Elektrotechniek. Ik doe dit jaar examen in profiel N&T en N&G (en ga dat uiteraard halen ) en ik heb voor de rest veel interessen in techniek.
Ik kan me alleen niet zo'n heel goed beeld over deze opleiding vormen. Is het echt zwaar zwoegen met de Beta Wiskunde etc, of valt dat mee?Wat is de theorie <-> praktijk verhouding?

Ik zou graag ervaringen horen van mensen die deze studie volgen, zodat ik me een wat beter beeld kan vormen. Foldertjes/brouchures heb ik er ook al een aantal van doorgenomen.

Dus wat ik o.a. zou willen weten:
-Waarom heb jij voor deze studie gekozen?
-Is het een beetje wat je verwacht had?
-Bevalt het?
-etc

pi_18696928
quote:
Volgend jaar wil ik aan een opleiding op het hbo gaan beginnen. Een opleiding die voor mij in aanmerking komt is Elektrotechniek.
leuk! waar had je dat gedacht te gaan doen? ben je al op open dagen geweest enzo? heb je al eens ergens gekeken op een hogeschool?
quote:
Ik kan me alleen niet zo'n heel goed beeld over deze opleiding vormen. Is het echt zwaar zwoegen met de Beta Wiskunde etc, of valt dat mee?Wat is de theorie <-> praktijk verhouding?
Het zal je niet komen aanwaaien maar als je d'r voor gaat is het zeker te doen. De theorie die wij hebben komt ook terug in prakticums en het project.
quote:
Ik zou graag ervaringen horen van mensen die deze studie volgen, zodat ik me een wat beter beeld kan vormen. Foldertjes/brouchures heb ik er ook al een aantal van doorgenomen.
Ik heb het super naar m'n zin op de HsA.
quote:
Dus wat ik o.a. zou willen weten:
-Bevalt het?
-etc
De opleiding is leuk, de leraren zijn goed en hebben ook altijd tijd voor je. Het is wel wat ik verwacht had. Het bevalt prima. De sfeer is ook goed.

[/quote]
pi_18722583
Als ik het ga doen, zou het op de Hoge School Zuyd in Heerlen zijn. Daar ben ik ook naar open dagen geweest idd. Maar het blijft toch moeilijk om een goed beeld te vormen.

Bedankt voor de reactie alvast
  dinsdag 27 april 2004 @ 18:05:22 #4
41334 Sjtefan
Ik ben niet gek...
pi_18725763
Mag ik je Hogeschool Zuyd van harte afraden?
Ik heb d'r zelf gezeten, en als ik nog eens zou moeten kiezen.... Nooooit meer.....
Heb weliswaar geen Electrotechniek gedaan, maar wel de zwaar aan E verwante opleiding Technische Natuurkunde
Pokkeschool, slechte organisatie, niveau is ook niet echt geweldig, de E-docenten zijn stuk voor stuk eikels van groot formaat (staat tegenover dat de TN-docenten echt zwaar relaxed waren )

Edit: ik zie dat je in "Zjwame" (Swalmen, voor de niet-Limbo's) of omstreken woont... Is er naar de Fontys in Eindhoven dan geen betere verbinding dan naar de HsZuyd in Heerlen?
... ik ben een vliegtuig
pi_18744401
Ik woon niet in Swalmen, mijn vriendin woont in Swalmen, die zit ook af en toe onder mijn naam te klooien dus vandaar :-)

Mijn indruk van de school was opzich wel goed. Maar ik heb dan ook nog naar andere opleidingen daar gekeken. En je krijgt natuurliijk nooit zo'n goed beeld op zo'n opendag, want zelfs de vervelendste docenten doen zich dan leuk voor uiteraard.

Ik ben nu van plan om C&MD te gaan doen op de Hsz. Maar Elektrotechniek trekt me ook wel op de een of andere manier. Maar als de docenten niet bepaald "leuk" zijn, dat is ook minder natuurlijk.
  donderdag 29 april 2004 @ 17:31:50 #6
3970 Maf
is soms best wel serieus
pi_18775359
Hier eentje uit Ehoven

Als je aanleg hebt voor beta is het zeker aan te raden. Hier in Ehoven heb je verschillende richtingen waarvan de één meer technisch is dan de ander. Het leuke is wel dat je de theorie geleerd daadwerkelijk in de praktijk brengt door middel van projecten.

Waarom heb ik het gekozen?
Ik vond prusten met elektronica zeer leuk, mn eerste doos LEGO smolt na er 230V op te zetten

Is het wat ik had verwacht?
Ik had misschien iets minder ontwerp gedacht, maar ik zit dan ook in de ontwerprichting, zoals ik al zei heb je ook minder technische richtingen.

Bevalt het?
Uiteindelijk is het niet mijn ding om printplaatjes te ontwerpen Ik richt me meer op de commerciele kant van projecten en ga mn studie ook verder volgen in die richting. Sommige doingen moet ik als hobby houden

Verder?
Het is zeer gezellig op elektro in Ehoven, leuke sfeer, eigen opleiding met eigen leraren, echt een hechte groep, en natuurlijk Ehoven

Als je nog meer vragen hebt stel je ze maar
If someone comes at you with a knife, you take a gun, if someone puts one of your men in the hospital, you put one of his in the morgue. That's the chicago way.&lt;P&gt;
pi_24724740
Ik heb ook elektrotechniek in Ehv gedaan. Wat mij opviel was dat VWO relatief minder moeite hadden met wiskunde maar meer met praktische vakken dan MBO'ers en andersom. Verder is het een tamelijk goede opleiding, wel wat rommelig maar is denk ik overal wel. Ik vond het wel goed zo. Eindhoven ook leuke stad. En HTS ehv. heeft samenwerking met de TUe aan de overkant, heeft ook zo zijn voordelen. Je leert er veel. Succes.
I don't know what's gonna happen but I'm gonna get my kicks before the whole shithouse blows up in flames! All right!
  dinsdag 17 januari 2006 @ 22:49:02 #8
67174 Dos37
Come on Twente
pi_34180238
even een kick.

Ik zit er ook aan te denken om dit te gaan doen. Heeft iemand ervaring op het Saxion in Enschede. Ik kom van het MBO met Informatica zonder wiskunde maar wel basis electro. Is het dan verstandig om te doen.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  woensdag 18 januari 2006 @ 22:10:21 #9
64276 9christensen
Grolsch bier is gezond
pi_34220283
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 22:49 schreef Dos37 het volgende:
even een kick.

Ik zit er ook aan te denken om dit te gaan doen. Heeft iemand ervaring op het Saxion in Enschede. Ik kom van het MBO met Informatica zonder wiskunde maar wel basis electro. Is het dan verstandig om te doen.
hmm basis electro is wel te doen. maar reken er op dat het pittig word jongeman
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee:
[b]Enschede![/b]
  woensdag 18 januari 2006 @ 22:14:03 #10
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_34220490
quote:
even een kick.

Ik denk dat het dan wel verstandig is om een bijspijkercursus wiskunde te doen (als je zonder wiskunde al wordt toegelaten).
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_34262740
Ik heb mbo elektro gedaan en wij kregen tijdens die opleiding nauwelijks wiskunde, ik denk niet meer dat op de informatica opleiding. Ik hoor wel van oud klasgenoten die hbo elektro zijn gaan doen dat het ze veel moeite kost en een aantal is ook vroegtijdig gestopt.

Echt een tekortkoming van de mts die wiskunde, ik had nog nooit van differentieren ofzo gehoord toen ik aan mijn huidige hbo opleiding begon.
pi_34265244
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 23:55 schreef northernlight81 het volgende:
Ik heb mbo elektro gedaan en wij kregen tijdens die opleiding nauwelijks wiskunde, ik denk niet meer dat op de informatica opleiding. Ik hoor wel van oud klasgenoten die hbo elektro zijn gaan doen dat het ze veel moeite kost en een aantal is ook vroegtijdig gestopt.

Echt een tekortkoming van de mts die wiskunde, ik had nog nooit van differentieren ofzo gehoord toen ik aan mijn huidige hbo opleiding begon.
Stamregel die ik aanhoud : MBO'rs Electrotechniek. Havo'rs : Wiskunde, dat zijn de sterke punten.
Havo'ers weten meestal niet wat een Elco is (ik nu ook pas een tijdje ).

Tjah wist niet echt wat ik wilde doen, dus dacht doet dit wel .
Valt tegen, zit op de HAN (Arnhem), school is ongelofelijk saai. Klas is nerderig, weinig levendigheid. Ouwehoeren gaat vaak over school, school en school. Alsof er niks anders is in deze wereld.

Hier bij wil ik wel zeggen dat er 1 tot 3 toffe gasten ken maar de rest is really NERD.
-Bevalt het?
Slecht, saai, niks voor mij . Maar goed zet eff door tot juni. Daarna wat anders, dit is niks voor mij. Ook de instelling HAN vind ik vrij slecht, leraren komen niet opdagen, BlackBoard is een chaos.

Ben je echt iemand die het ligt, moet je het doen . Mij ligt het niet , doe is een meeloopdag, dan krijg je een zeer goede indruk van goh wat gebeurt er hier. Ik heb bijv afgelopenblok op maandag 5 uur informatica gehad. En daarna nog 4 uur les, endan heb je wel Donderdag vrij.
  vrijdag 20 januari 2006 @ 21:52:21 #13
139615 struikeldt
bij hem word ik oud
pi_34292775
quote:
even een kick.

Saxion ziet er van de buitenkant erg mooi uit (schoolgebouw etc,) Maar de organisatie is wat rommelig. Verder ontzettend veel projecten.
bij hem word ik oud, bij hem word ik lelijk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')