één goeie tip: Iemand meenemen die wel (bas)gitaar speelt, kan je een hoop ellende besparen, lijkt me. Dat je bijv. iets aangesmeerd krijgt wat veel te duur is oid.quote:Op zondag 2 mei 2004 23:15 schreef MirageF1 het volgende:
[..]
Ik was ook wel van plan om naar zo'n gast toe te gaan, maar weet niet echt waarop ik moet letten. Heb totaal geen verstand van gitaren. Maar heb net ontdekt dat er binnenkort een tweedehands instrumentenbeurs wordt gehouden. Ga ik het daar maar eens proberen. Bedankt voor de tips, jongens!
onze site is hopeloos verouderd, moet nodig ff veranderd wordenquote:Op zondag 2 mei 2004 23:00 schreef _Etter_ het volgende:
[..]
hebben jullie ook een site of mp3's? ben namelijk best een fan van die style.
ik speel nog niet zo lang bas maar speel jij de snelle stukken met 3 vingers?
die's echt te koop! Enne, verder bedankt voor 't complimentquote:Op maandag 3 mei 2004 03:50 schreef Brett-Anderson het volgende:
Basbeest is die "Ibanez SR700, uit 2000 (deze is te koop)" echt te koop. Kun je me daarover e-mailen, ik heb serieuze interesse. Mooie collectie trouwens, ik vind die SR700 echt de mooiste aller bassen.
Die Deluxes zonder slagplaat zijn best te doen ja (dus niet de P-deluxe). Slagplaten vinnik lelijk.quote:Op maandag 26 april 2004 19:42 schreef Dirrrrk het volgende:
[..]
Ach ja, ik vind een gewone jazz bass ook mooier (vooral de USA deluxes die aan de onderkant van de nek lager uitgezaagd zijn)
was je daar lang mee bezig met oefenen? en speel jij 123123123 of 123212321 (ik doe nu de laatste op aanraden van Steve DiGiorgioquote:Op zondag 2 mei 2004 23:27 schreef bas-beest het volgende:
En ik speel snelle stukken sinds een tijdje idd. met drie vingers.
hehe... die link van Steve heb ik ook nog ergens geloof ik, is wel lachen om te bekijken...quote:Op maandag 3 mei 2004 14:21 schreef _Etter_ het volgende:
[..]
was je daar lang mee bezig met oefenen? en speel jij 123123123 of 123212321 (ik doe nu de laatste op aanraden van Steve DiGiorgio
nouja.... dat zei ik niet... hier zitten wel de bassisten dus als iemand het op FOK! weet moet het hier zijnquote:Op maandag 3 mei 2004 15:03 schreef SpoilerMan het volgende:
Hee bassisten!
Ik zat er aan te denken om een contrabas aan te schaffen. Nu merkte ik op dat er 3/4 en 4/4 contrabassen zijn. Oftwel grotere en kleinere (denk ik). Maar wat zijn verder de verschillen? En wat is aan te raden?
(volgens _Etter_ zouden jullie dat wel weten)
Pssst Haarbal!quote:Op maandag 3 mei 2004 15:03 schreef SpoilerMan het volgende:
Hee bassisten!
Ik zat er aan te denken om een contrabas aan te schaffen. Nu merkte ik op dat er 3/4 en 4/4 contrabassen zijn. Oftwel grotere en kleinere (denk ik). Maar wat zijn verder de verschillen? En wat is aan te raden?
(volgens _Etter_ zouden jullie dat wel weten)
De Gary Willis signature bas! Prima ding (Gary Willis himself gebruikt ook gewoon zo'n productiemodel!)quote:Op zondag 25 april 2004 13:48 schreef _Etter_ het volgende:
iemand ooit weleens met deze gespeeld?
[afbeelding]
dat lijkt me een leuke optie voor me volgende bas(ga gewoon fretloos proberen!)
het verschil hoor je gelijk, een fretloze is veel warmer qua klank, en je hoort het natuurlijk in een slide. Ik speel het zelf helaas nog niet (was het maar zo'n feest!)quote:Op woensdag 5 mei 2004 09:57 schreef Mwanatabu het volgende:
Wie speelt er hier fretloos en waarom. Wat is in het kort het verschil in geluid?
je wil het toch gelijk goed proberenquote:Op dinsdag 4 mei 2004 23:02 schreef Dirrrrk het volgende:
[..]
De Gary Willis signature bas! Prima ding (Gary Willis himself gebruikt ook gewoon zo'n productiemodel!)
Maar wel ruim 2000 euro... Lijkt me een beetje prijzig om gewoon fretloos te proberen
Och ja je hebt gelijkquote:Op donderdag 6 mei 2004 23:38 schreef _Etter_ het volgende:
[..]
je wil het toch gelijk goed proberen(en wat kan er fout gaan, als je maar genoeg oefent leer je het vanzelf
)
ik ook niet maar dat komt nog welquote:Op vrijdag 7 mei 2004 16:55 schreef Dirrrrk het volgende:
[..]
Och ja je hebt gelijk
Ik heb het geld er gewoon niet voor...
Nooit van gehoordquote:Op zondag 9 mei 2004 23:34 schreef MirageF1 het volgende:
Weten jullie toevallig of een Marina Superbas SB-1 een leuke bas is om mee te beginnen?
geheel onbekend bij mij... speelt die lekker?quote:Op zondag 9 mei 2004 23:34 schreef MirageF1 het volgende:
Weten jullie toevallig of een Marina Superbas SB-1 een leuke bas is om mee te beginnen?
beter toch? Enne blijven oefenen, ook als het ff tegenzitquote:Op woensdag 12 mei 2004 23:04 schreef MirageF1 het volgende:
Hij speelt onwijs leuk. Me eerste bas en ben er best trots op! Begin het ook een heel klein beetje onder de knie te krijgen, heel leuk!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |