abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 2 mei 2004 @ 23:24:04 #26
33140 bas-beest
Sine Metu
pi_18844023
quote:
Op zondag 2 mei 2004 23:15 schreef MirageF1 het volgende:

[..]

Ik was ook wel van plan om naar zo'n gast toe te gaan, maar weet niet echt waarop ik moet letten. Heb totaal geen verstand van gitaren. Maar heb net ontdekt dat er binnenkort een tweedehands instrumentenbeurs wordt gehouden. Ga ik het daar maar eens proberen. Bedankt voor de tips, jongens!
één goeie tip: Iemand meenemen die wel (bas)gitaar speelt, kan je een hoop ellende besparen, lijkt me. Dat je bijv. iets aangesmeerd krijgt wat veel te duur is oid.
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  zondag 2 mei 2004 @ 23:27:18 #27
33140 bas-beest
Sine Metu
pi_18844132
quote:
Op zondag 2 mei 2004 23:00 schreef _Etter_ het volgende:

[..]

hebben jullie ook een site of mp3's? ben namelijk best een fan van die style.

ik speel nog niet zo lang bas maar speel jij de snelle stukken met 3 vingers?
onze site is hopeloos verouderd, moet nodig ff veranderd worden
We hebben een tijdje geleden een opname gemaakt tijdens een soort van mini-optreden, opname-kwaliteit is niet denderend, maar ik kan je wel een mp3'tje sturen...

En ik speel snelle stukken sinds een tijdje idd. met drie vingers.
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  maandag 3 mei 2004 @ 03:50:53 #28
61345 Brett-Anderson
ACCOUNT DISABLED
pi_18849132
Basbeest is die "Ibanez SR700, uit 2000 (deze is te koop )" echt te koop. Kun je me daarover e-mailen, ik heb serieuze interesse. Mooie collectie trouwens, ik vind die SR700 echt de mooiste aller bassen.
The feasibility of an idea is inversely proportional to its initial apparent plausibility. .
pi_18849206
quote:
Op maandag 3 mei 2004 03:50 schreef Brett-Anderson het volgende:
Basbeest is die "Ibanez SR700, uit 2000 (deze is te koop )" echt te koop. Kun je me daarover e-mailen, ik heb serieuze interesse. Mooie collectie trouwens, ik vind die SR700 echt de mooiste aller bassen.
die's echt te koop! Enne, verder bedankt voor 't compliment
pi_18854498
quote:
Op maandag 26 april 2004 19:42 schreef Dirrrrk het volgende:

[..]

Ach ja, ik vind een gewone jazz bass ook mooier (vooral de USA deluxes die aan de onderkant van de nek lager uitgezaagd zijn )
Die Deluxes zonder slagplaat zijn best te doen ja (dus niet de P-deluxe). Slagplaten vinnik lelijk.
Ik heb sinds kort een Thunderbird wel mét slagplaat, maar dan van metaal, custom-made

Edit: en oh ja, m'n bas hangt vrij laag, net onder het middel denk ik (en dan erg schuin, want allebei m'n bassies zijn vrij riant bedeeld qua nek zeg maar. Stoer!
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_18856260
quote:
Op zondag 2 mei 2004 23:27 schreef bas-beest het volgende:

En ik speel snelle stukken sinds een tijdje idd. met drie vingers.
was je daar lang mee bezig met oefenen? en speel jij 123123123 of 123212321 (ik doe nu de laatste op aanraden van Steve DiGiorgio
pi_18856513
quote:
Op maandag 3 mei 2004 14:21 schreef _Etter_ het volgende:

[..]

was je daar lang mee bezig met oefenen? en speel jij 123123123 of 123212321 (ik doe nu de laatste op aanraden van Steve DiGiorgio
hehe... die link van Steve heb ik ook nog ergens geloof ik, is wel lachen om te bekijken...
Maarre, ik zou zo ff niet precies kunnen zeggen welke volgorde ik speel (en ik ben ff te lui om naar beneden te lopen en te gaan proberen )
pi_18857151
Hee bassisten!

Ik zat er aan te denken om een contrabas aan te schaffen. Nu merkte ik op dat er 3/4 en 4/4 contrabassen zijn. Oftwel grotere en kleinere (denk ik). Maar wat zijn verder de verschillen? En wat is aan te raden?

(volgens _Etter_ zouden jullie dat wel weten )
pi_18865084
quote:
Op maandag 3 mei 2004 15:03 schreef SpoilerMan het volgende:
Hee bassisten!

Ik zat er aan te denken om een contrabas aan te schaffen. Nu merkte ik op dat er 3/4 en 4/4 contrabassen zijn. Oftwel grotere en kleinere (denk ik). Maar wat zijn verder de verschillen? En wat is aan te raden?

nouja.... dat zei ik niet... hier zitten wel de bassisten dus als iemand het op FOK! weet moet het hier zijn
pi_18868935
quote:
Op maandag 3 mei 2004 15:03 schreef SpoilerMan het volgende:
Hee bassisten!

Pssst Haarbal!

http://www.basgitaarforum.nl/index.php

Daar weten ze het wel! Was pas geleden nog een topic over daar. Sowieso een nuttige site voor den bassist (nee, ik ben er niet een gelieerd verder).
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  dinsdag 4 mei 2004 @ 23:02:28 #36
51157 Dirrrrk
zo niet, dan toch
pi_18891843
quote:
Op zondag 25 april 2004 13:48 schreef _Etter_ het volgende:
iemand ooit weleens met deze gespeeld?

[afbeelding]

dat lijkt me een leuke optie voor me volgende bas (ga gewoon fretloos proberen!)
De Gary Willis signature bas! Prima ding (Gary Willis himself gebruikt ook gewoon zo'n productiemodel!)
Maar wel ruim 2000 euro... Lijkt me een beetje prijzig om gewoon fretloos te proberen
vijfhonderd stuks
pi_18898460
Wie speelt er hier fretloos en waarom. Wat is in het kort het verschil in geluid?
  donderdag 6 mei 2004 @ 12:35:06 #38
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_18927864
3/4 is toch gewoon een kinderbass?
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_18943549
quote:
Op woensdag 5 mei 2004 09:57 schreef Mwanatabu het volgende:
Wie speelt er hier fretloos en waarom. Wat is in het kort het verschil in geluid?
het verschil hoor je gelijk, een fretloze is veel warmer qua klank, en je hoort het natuurlijk in een slide. Ik speel het zelf helaas nog niet (was het maar zo'n feest!)
pi_18943573
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 23:02 schreef Dirrrrk het volgende:

[..]

De Gary Willis signature bas! Prima ding (Gary Willis himself gebruikt ook gewoon zo'n productiemodel!)
Maar wel ruim 2000 euro... Lijkt me een beetje prijzig om gewoon fretloos te proberen
je wil het toch gelijk goed proberen (en wat kan er fout gaan, als je maar genoeg oefent leer je het vanzelf )
  donderdag 6 mei 2004 @ 23:52:31 #41
26777 MrTorture
pi_18943971
Het fretloze geluid zeurt ietsje harder Het is een wat minder clean en gedefinieerde sound. Je moet er van houden, maar zeker in jazz en als lead-instrument is het heerlijk om te spelen

Overigens heb je het zo door, als je gehoor een beetje absoluut is
Vis een optie?
  vrijdag 7 mei 2004 @ 16:55:08 #42
51157 Dirrrrk
zo niet, dan toch
pi_18957848
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 23:38 schreef _Etter_ het volgende:

[..]

je wil het toch gelijk goed proberen (en wat kan er fout gaan, als je maar genoeg oefent leer je het vanzelf )
Och ja je hebt gelijk

Ik heb het geld er gewoon niet voor...
vijfhonderd stuks
pi_18965098
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 16:55 schreef Dirrrrk het volgende:

[..]

Och ja je hebt gelijk

Ik heb het geld er gewoon niet voor...
ik ook niet maar dat komt nog wel
pi_19007671
Weten jullie toevallig of een Marina Superbas SB-1 een leuke bas is om mee te beginnen?
pi_19008292
  maandag 10 mei 2004 @ 00:10:28 #46
26777 MrTorture
pi_19008435
quote:
Op zondag 9 mei 2004 23:34 schreef MirageF1 het volgende:
Weten jullie toevallig of een Marina Superbas SB-1 een leuke bas is om mee te beginnen?
Nooit van gehoord
Vis een optie?
pi_19016624
quote:
Op zondag 9 mei 2004 23:34 schreef MirageF1 het volgende:
geheel onbekend bij mij... speelt die lekker?
pi_19087222
Hij speelt onwijs leuk. Me eerste bas en ben er best trots op! Begin het ook een heel klein beetje onder de knie te krijgen, heel leuk!
pi_19088518
quote:
Op woensdag 12 mei 2004 23:04 schreef MirageF1 het volgende:
Hij speelt onwijs leuk. Me eerste bas en ben er best trots op! Begin het ook een heel klein beetje onder de knie te krijgen, heel leuk!
beter toch? Enne blijven oefenen, ook als het ff tegenzit

enne, pics???
pi_19089717
Pics komen er aan! En ik blijf zeker weten oefenen, kan nu al bijna niet van dat ding afblijven

[ Bericht 29% gewijzigd door MirageF1 op 13-05-2004 00:31:12 (typfoutje) ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')