abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † dinsdag 27 april 2004 @ 12:38:20 #101
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_18717431
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 12:31 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Wat ik onder te laat versta, is dat de moslims de grootste groepering zullen worden.

Dat zal wel meevallen als ze allemaal dezelfde instelling hebben als jij en zo preuts t.o.v. sex staan .

Maar goed, het gaat over de islamgids toch?
pi_18717437
anti-westers?
inleveren die volkswagen, kabelinternet, schoon water, zorg, scholing, vrijheid, veiligheid en verblijfsvergunning.
Optiefen.
pi_18717474
Zullen we dit boek dan ook maar meteen verbieden, let wel is nog iets gruwelijker:

1 Verder sprak de HEERE tot Mozes, zeggende:

2 Gij zult ook tot de kinderen Israëls zeggen: Een ieder uit de kinderen Israëls, of uit de vreemdelingen, die in Israël als vreemdelingen verkeren, die van zijn zaad den Molech gegeven zal hebben, zal zekerlijk gedood worden; het volk des lands zal hem met stenen stenigen.

3 En Ik zal Mijn aangezicht tegen dien man zetten, en zal hem uit het midden zijns volks uitroeien; want hij heeft van zijn zaad den Molech gegeven, opdat hij Mijn heiligdom ontreinigen, en Mijn heiligen Naam ontheiligen zou.

4 En indien het volk des lands hun ogen enigzins verbergen zal van dien man, als hij van zijn zaad den Molech zal gegeven hebben, dat het hem niet dode;

5 Zo zal Ik Mijn aangezicht tegen dien man en tegen zijn huisgezin zetten, en Ik zal hem, en al degenen, die hem nahoereren, om den Molech na te hoereren, uit het midden huns volks uitroeien.

6 Wanneer er een ziel is, die zich tot de waarzeggers en tot de duivelskunstenaars zal gekeerd hebben, om die na te hoereren, zo zal Ik Mijn aangezicht tegen die ziel zetten, en zal ze uit het midden haars volks uitroeien.

7 Daarom heiligt u, en weest heilig; want Ik ben de HEERE, uw God!

8 En onderhoudt Mijn inzettingen, en doet dezelve; Ik ben de HEERE, Die u heilige.

9 Als er iemand is, die zijn vader of zijn moeder zal gevloekt hebben, die zal zekerlijk gedood worden; hij heeft zijn vader of zijn moeder gevloekt; zijn bloed is op hem!

10 Een man ook, die met iemands huisvrouw overspel zal gedaan hebben, dewijl hij met zijns naasten vrouw overspel gedaan heeft, zal zekerlijk gedood worden, de overspeler en de overspeelster.

11 En een man, die bij zijns vaders huisvrouw zal gelegen hebben, heeft zijns vaders schaamte ontdekt; zij beiden zullen zekerlijk gedood worden; hun bloed is op hen!

12 Insgelijks, als de man bij de vrouw zijns zoons zal gelegen hebben, zij zullen beiden zekerlijk gedood worden; zij hebben een gruwelijke vermenging gedaan; hun bloed is op hen!

13 Wanneer ook een man bij een manspersoon zal gelegen hebben, met vrouwelijke bijligging, zij hebben beiden een gruwel gedaan; zij zullen zekerlijk gedood worden; hun bloed is op hen!

14 En wanneer een man een vrouw en haar moeder zal genomen hebben, het is een schandelijke daad; men zal hem, en diezelve met vuur verbranden, opdat geen schandelijke daad in het midden van u zij.

15 Daartoe als een man bij enig vee zal gelegen hebben, hij zal zekerlijk gedood worden; ook zult gij lieden het beest doden.

16 Alzo wanneer een vrouw tot enig beest genaderd zal zijn, om daarmede te doen te hebben, zo zult gij die vrouw en dat beest doden; zij zullen zekerlijk gedood worden; hun bloed is op hen!

17 En als een man zijn zuster, de dochter zijns vaders, of de dochter zijner moeder, zal genomen hebben, en hij haar schaamte gezien, en zij zijn schaamte zal gezien hebben, het is een schandvlek; daarom zullen zij voor de ogen van de kinderen huns volks uitgeroeid worden; hij heeft de schaamte zijner zuster ontdekt, hij zal zijn ongerechtigheid dragen.

18 En als een man bij een vrouw, die haar krankheid heeft, zal gelegen en haar schaamte ontdekt, haar fontein ontbloot, en zij zelve de fontein haars bloeds ontdekt zal hebben, zo zullen zij beiden uit het midden huns volks uitgeroeid worden.

19 Daartoe zult gij de schaamte van de zuster uwer moeder, en van de zuster uws vaders niet ontdekken; dewijl hij zijn nabestaande ontbloot heeft, zullen zij hun ongerechtigheid dragen.

20 Als ook een man bij zijn moei zal gelegen hebben, hij heeft de schaamte zijns ooms ontdekt; zij zullen hun zonde dragen; zonder kinderen zullen zij sterven.

21 En wanneer een man zijns broeders huisvrouw zal genomen hebben, het is onreinigheid; hij heeft de schaamte zijns broeders ontdekt; zij zullen zonder kinderen zijn.

22 Onderhoudt dan al Mijn inzettingen en al Mijn rechten, en doet dezelve; opdat u dat land, waarheen Ik u brenge, om daarin te wonen, niet uitspuwe.
pi_18717506
ja man, dat hele christendom is ook voor kortzichtige mensen.
we zijn allemaal Mens.
op de aarde.
geen gezeik
de westerse levensstijl is gewoon Master.
  dinsdag 27 april 2004 @ 12:48:12 #105
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_18717633
"Hun bloed is op hen"
Is dat een zin die meerdermale in de vervalste Bijbel staat ?

Gruwelijk !

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_18717681
nou
oke
fuck de bijbel
fuck de koran
fuck die joodse shit
laten we gewoon Chill doen en elkaar niet op godsdienst beoordelen, maar op individuele principes.
  dinsdag 27 april 2004 @ 12:52:38 #107
13462 BansheeBoy
pi_18717739
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 11:55 schreef Gia het volgende:

[..]

Dus jij vindt het okay als iemand een homo van een hoog punt gooit en hem vervolgens stenigt?
Als dat echt in de Koran staat en de hadith met de interpretatie van de schriftgeleerden en de vrome metgezellen van de Profeet vrede zij met hem, dan sta ik er 100% achter

[ Bericht 0% gewijzigd door BansheeBoy op 27-04-2004 12:53:08 (Even een boterham met nutella nuttigen !) ]
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_18717741
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 12:48 schreef BansheeBoy het volgende:
"Hun bloed is op hen"

Gruwelijk !

'k weet niet precies wat je met vervalste bedoeld, maar dit is een quote uit het oude testament Leviticus 20.
  dinsdag 27 april 2004 @ 12:52:49 #109
87946 Last_Action_Hero
Ride to live, live to ride: HD
pi_18717743
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 11:18 schreef schatje het volgende:

[..]

Ik vind het eerlijk gezegd een belediging naar hen toe. Alsof die mensen niet zelf kunnen nadenken en relativeren.
Op zich een goede opmerking, maar veel moslims relativeren wel, maar vanuit een (voor de westerse wereld) verkeerd referentiekader. Voor de westerse wereld lijkt het dan op een gebrek aan relativeringsvermogen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Last_Action_Hero op 27-04-2004 20:00:06 (typfout) ]
Geen linkse rakker, maar een rechtse realist!
pi_18717746
godsdienst is zo [<- ; 20e eeuw]
  dinsdag 27 april 2004 @ 12:54:54 #111
87946 Last_Action_Hero
Ride to live, live to ride: HD
pi_18717785
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 12:31 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Wat ik onder te laat versta, is dat de moslims de grootste groepering zullen worden. En omdat we een democratie hebben, kunnen de moslims dadelijk stemmen wat ze willen, misschien wel een shari3a invoeren in Nederland. Dat is nl. het zwakke aan democratie, het kan zichzelf uitschakelen, kamikaze dus

Bedankt dat je mijn vraag uit het gesloten topic hier wilde beantwoorden...
Mijn vraag was trouwens ook nog: zou jij het zo ver willen laten komen?
Geen linkse rakker, maar een rechtse realist!
pi_18717821
quote:
"Hun bloed is op hen"

Gruwelijk !

Ja, het is ook een boek dat honderden jaren geleden is geschreven en door mensen niet mer letterlijk wordt genomen aangezien het barbaarse en totaal niet meer relevante passages en opvattingen vertoont. Ik distancieer me dan ook volledig van de bijbel.
Mensen ontwikkelen zichzelf op den duur, ik leef niet meer tussen de geiten, de dodo's en de holbewoners, ik leef in 2004, net zoals mijn opvattingen.
"The origin of species". van Charles D. is een goed boek voor je Banshee...
Yeah baby Yeah!
pi_18717908
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 12:42 schreef Salvad0R het volgende:
ja man, dat hele christendom is ook voor kortzichtige mensen.
we zijn allemaal Mens.
op de aarde.
geen gezeik
de westerse levensstijl is gewoon Master.
Prachtig! Bedankt voor je reactie, ik voel me opeens een heel ander mens Ben je echt eeuwig dankbaar.
pi_18717962
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 13:00 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Prachtig! Bedankt voor je reactie, ik voel me opeens een heel ander mens Ben je echt eeuwig dankbaar.
like i care
pi_18718031
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 13:02 schreef Salvad0R het volgende:
like i care
Zo voel ik me nou ook ik je onzin lees.
  dinsdag 27 april 2004 @ 13:07:31 #116
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_18718066
quote:
Op maandag 26 april 2004 11:32 schreef freud het volgende:
In de telegraaf van zaterdag stond een goeie column van Prof. Smalhout over dit onderwerp. Hij stelde dat we weer een zelfde fout maken met dit boek. Een jaar of 70 geleden werd Mein Kampf ook verboden. Als dit boek destijds serieuzer was genomen had een hoop ellende voorkomen kunnen worden. Prof. Smalhout stelt dat het goed is dat het boek vertaald is. Zo krijgt men inzicht in de gedachtenwereld en kan men problemen eerder signaleren. Door het boek te verbieden maakt men in zijn mening weer dezelfde fout door een groep te onderschatten op hun potentiele dreiging. Door een vertaling te verbieden ga je het idee niet tegen, maar beperk je de kennis tot de uitvoerders ervan, ipv het grote publiek bewust te maken. Het verbieden van het boek is dus een slechte zaak, omdat het de mensen dom houdt tov de mogelijke gevaren.

Nu verbieden en dezelfde politici over een x aantal jaar horen zeggen 'wir haben es nicht gewusst...'.
Door dit soort dingen te verbieden en controle te houden op wat er gepredikt wordt kan je zorgen dat er niet extreem gepredikt wordt door imans. Zodra je dus moskeeen sluit waar dit soort extremen zich voordoen en imans die dit steeds weer prediken een verbod op legt komen de moslims vanzelf wel terecht bij de gematigde imans moskeeen. Dat is alles wat we moeten bereiken. Gewoon zorgen dat ze niet geindoctrineerd worden door extremisten. De gematigde imans die het betamelijke niet overtreden moet je geen strobreed in de weg leggen. Verbieden kan dus wel helpen
mai pen rai
pi_18718089
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 13:06 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Zo voel ik me nou ook ik je onzin lees.
Laat die megatroller alsjeblieft met rust. Hij presteert het prima in zijn eentje om zichzelf uitermate belachelijk te maken.
pi_18718140
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 13:08 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Laat die megatroller alsjeblieft met rust. Hij presteert het prima in zijn eentje om zichzelf uitermate belachelijk te maken.

wat je wil he !
  dinsdag 27 april 2004 @ 13:11:34 #119
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_18718185
quote:
"Hun bloed is op hen"

Gruwelijk !

Ten eerste denk ik niet dat de bijbel vervalst is; niet meer dan elk document uit die tijd, als je de bijbel al vervalst vind, wat vind je dan van je eigen sprookjesboek, notabene 3 eeuwen jonger dan de bijbel?

En jij moet niet zeuren met over dat het gruwelijk is.

Je zeurt ook nooit over de gruwelijke passages uit je eigen sprookjesboek.

Erger nog, t'lijkt je wel een goed idee om dat sprookjesboek als leidraad voor de maatschappij te nemen.
pi_18718196
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 13:07 schreef niet_links het volgende:
Door dit soort dingen te verbieden en controle te houden op wat er gepredikt wordt kan je zorgen dat er niet extreem gepredikt wordt door imans. Zodra je dus moskeeen sluit waar dit soort extremen zich voordoen en imans die dit steeds weer prediken een verbod op legt komen de moslims vanzelf wel terecht bij de gematigde imans moskeeen. Dat is alles wat we moeten bereiken. Gewoon zorgen dat ze niet geindoctrineerd worden door extremisten. De gematigde imans die het betamelijke niet overtreden moet je geen strobreed in de weg leggen. Verbieden kan dus wel helpen
Zit wel wat in, maar dan zou het beter zijn om het huidige bestuur + imams eruit te zetten en een andere moskee te benaderen voor een overname?
  dinsdag 27 april 2004 @ 13:22:10 #121
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_18718463
Meh7 dat zou ook kunnen, de uitvoering maakt me niet uit maar als je er maar voor zorgt dat er niet extreem gepredikt wordt en dat ze in aanraking komen met de gematigde islam ipv de fundamentalistische islam ben ik allang al blij.

Dus aanbod van fundamentalistische islam moskeeen inperken(dus ingrijpen zodra ze aanzetten tot haat) en die van de gematigde moskeeen stimuleren.

Totaal geen probleem met moslims zolang ze gematigd zijn en zich aan de geldende wetten houden. P.s ik vind ook dat er naar kerken gekeken moet worden waar ze over de schreef gaan.
mai pen rai
pi_18718858
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 13:22 schreef niet_links het volgende:
Meh7 dat zou ook kunnen, de uitvoering maakt me niet uit maar als je er maar voor zorgt dat er niet extreem gepredikt wordt en dat ze in aanraking komen met de gematigde islam ipv de fundamentalistische islam ben ik allang al blij.

Dus aanbod van fundamentalistische islam moskeeen inperken(dus ingrijpen zodra ze aanzetten tot haat) en die van de gematigde moskeeen stimuleren.

Totaal geen probleem met moslims zolang ze gematigd zijn en zich aan de geldende wetten houden. P.s ik vind ook dat er naar kerken gekeken moet worden waar ze over de schreef gaan.
De term fundamentalisme wordt hier, zoals zovaak ernstig verkracht. Dat je je houdt aan de fundamenten van de Islam is alleen maar lovenswaardig. Wat je echter bedoelt is extremisme. Deze vorm is echter ook niet islamitisch, aangezien de Islam ons vertelt niet extremistisch te zijn. Dat maakt nogmaals duidelijk waarom de Islam eigelijk een heel vredelievende religie is, maar dat deze helaas te vaak wordt verkeerd en uit eigen belang wordt geïnterpreteerd.
  dinsdag 27 april 2004 @ 13:43:48 #123
13462 BansheeBoy
pi_18718997
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 13:11 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ten eerste denk ik niet dat de bijbel vervalst is; niet meer dan elk document uit die tijd,
Buiten het feit dat je jezelf erg tegenspreekt in 1 zin, waarom zou de Bijbel "niet" vervalst kunnen zijn ?
quote:
als je de bijbel al vervalst vind, wat vind je dan van je eigen sprookjesboek, notabene 3 eeuwen jonger dan de bijbel?
De Koran/Islam is juist gekomen als vervoltooing van de religie van Abraham. En Allah heeft zelf belooft in de Koran dat deze niet vervalst zal worden, en ik geloof in Hem en Zijn Woord
quote:
En jij moet niet zeuren met over dat het gruwelijk is.
Het is gruwelijk, punt uit. Die dingen die daarin vermeldt staan zijn simpelweg haatzaaiend en demoniserend jegens velen, dat is feit !
quote:
Je zeurt ook nooit over de gruwelijke passages uit je eigen sprookjesboek.
Nee, natuurlijk niet, ik geloof erin en sta daar 251% onvoorwaardelijk achter !
quote:
Erger nog, t'lijkt je wel een goed idee om dat sprookjesboek als leidraad voor de maatschappij te nemen.
De Islam is meer dan een religie, het is een levens-stijl en al-omvattend

dinsdag 27 april 2004 @ 13:44:19 #124
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_18719008
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 13:36 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

De term fundamentalisme wordt hier, zoals zovaak ernstig verkracht. Dat je je houdt aan de fundamenten van de Islam is alleen maar lovenswaardig. Wat je echter bedoelt is extremisme. Deze vorm is echter ook niet islamitisch, aangezien de Islam ons vertelt niet extremistisch te zijn. Dat maakt nogmaals duidelijk waarom de Islam eigelijk een heel vredelievende religie is, maar dat deze helaas te vaak wordt verkeerd en uit eigen belang wordt geïnterpreteerd.
Dan ben je het vast wel met me eens dat je de extremistische imans en moskeeen wind uit de zijlen moet nemen en zorgen dat hun gevolg in gematigdere moskeeen of preken hoort van gematigde imans. ? Of niet
mai pen rai
  dinsdag 27 april 2004 @ 13:47:03 #125
90365 Sater
hoipoloi
pi_18719079
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 12:52 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Als dat echt in de Koran staat en de hadith met de interpretatie van de schriftgeleerden en de vrome metgezellen van de Profeet vrede zij met hem, dan sta ik er 100% achter

Dus indien zo, sta je dan achter een fatwa tegen homo's/lesbo's? Koran en hadith veroordelen hen immers ter dood?
Kun je toelichten hoe dit rijmt met Allah genaamd de Barmhartige?
iedere engel heeft een duivelse kant.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')