Dat zal wel meevallen als ze allemaal dezelfde instelling hebben als jij en zo preuts t.o.v. sex staan .quote:Op dinsdag 27 april 2004 12:31 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Wat ik onder te laat versta, is dat de moslims de grootste groepering zullen worden.
Als dat echt in de Koran staat en de hadith met de interpretatie van de schriftgeleerden en de vrome metgezellen van de Profeet vrede zij met hem, dan sta ik er 100% achterquote:Op dinsdag 27 april 2004 11:55 schreef Gia het volgende:
[..]
Dus jij vindt het okay als iemand een homo van een hoog punt gooit en hem vervolgens stenigt?
'k weet niet precies wat je met vervalste bedoeld, maar dit is een quote uit het oude testament Leviticus 20.quote:Op dinsdag 27 april 2004 12:48 schreef BansheeBoy het volgende:
"Hun bloed is op hen"
Is dat een zin die meerdermale in de vervalste Bijbel staat ?
Gruwelijk !
Op zich een goede opmerking, maar veel moslims relativeren wel, maar vanuit een (voor de westerse wereld) verkeerd referentiekader. Voor de westerse wereld lijkt het dan op een gebrek aan relativeringsvermogen.quote:Op dinsdag 27 april 2004 11:18 schreef schatje het volgende:
[..]
Ik vind het eerlijk gezegd een belediging naar hen toe. Alsof die mensen niet zelf kunnen nadenken en relativeren.
Bedankt dat je mijn vraag uit het gesloten topic hier wilde beantwoorden...quote:Op dinsdag 27 april 2004 12:31 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Wat ik onder te laat versta, is dat de moslims de grootste groepering zullen worden. En omdat we een democratie hebben, kunnen de moslims dadelijk stemmen wat ze willen, misschien wel een shari3a invoeren in Nederland. Dat is nl. het zwakke aan democratie, het kan zichzelf uitschakelen, kamikaze dus
Ja, het is ook een boek dat honderden jaren geleden is geschreven en door mensen niet mer letterlijk wordt genomen aangezien het barbaarse en totaal niet meer relevante passages en opvattingen vertoont. Ik distancieer me dan ook volledig van de bijbel.quote:Op dinsdag 27 april 2004 12:48 schreef BansheeBoy het volgende:
"Hun bloed is op hen"
Gruwelijk !
Prachtig! Bedankt voor je reactie, ik voel me opeens een heel ander mensquote:Op dinsdag 27 april 2004 12:42 schreef Salvad0R het volgende:
ja man, dat hele christendom is ook voor kortzichtige mensen.
we zijn allemaal Mens.
op de aarde.
geen gezeik
de westerse levensstijl is gewoon Master.
like i carequote:Op dinsdag 27 april 2004 13:00 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Prachtig! Bedankt voor je reactie, ik voel me opeens een heel ander mensBen je echt eeuwig dankbaar.
Zo voel ik me nou ook ik je onzin lees.quote:Op dinsdag 27 april 2004 13:02 schreef Salvad0R het volgende:
like i care
Door dit soort dingen te verbieden en controle te houden op wat er gepredikt wordt kan je zorgen dat er niet extreem gepredikt wordt door imans. Zodra je dus moskeeen sluit waar dit soort extremen zich voordoen en imans die dit steeds weer prediken een verbod op legt komen de moslims vanzelf wel terecht bij de gematigde imans moskeeen. Dat is alles wat we moeten bereiken. Gewoon zorgen dat ze niet geindoctrineerd worden door extremisten. De gematigde imans die het betamelijke niet overtreden moet je geen strobreed in de weg leggen. Verbieden kan dus wel helpenquote:Op maandag 26 april 2004 11:32 schreef freud het volgende:
In de telegraaf van zaterdag stond een goeie column van Prof. Smalhout over dit onderwerp. Hij stelde dat we weer een zelfde fout maken met dit boek. Een jaar of 70 geleden werd Mein Kampf ook verboden. Als dit boek destijds serieuzer was genomen had een hoop ellende voorkomen kunnen worden. Prof. Smalhout stelt dat het goed is dat het boek vertaald is. Zo krijgt men inzicht in de gedachtenwereld en kan men problemen eerder signaleren. Door het boek te verbieden maakt men in zijn mening weer dezelfde fout door een groep te onderschatten op hun potentiele dreiging. Door een vertaling te verbieden ga je het idee niet tegen, maar beperk je de kennis tot de uitvoerders ervan, ipv het grote publiek bewust te maken. Het verbieden van het boek is dus een slechte zaak, omdat het de mensen dom houdt tov de mogelijke gevaren.
Nu verbieden en dezelfde politici over een x aantal jaar horen zeggen 'wir haben es nicht gewusst...'.
Laat die megatroller alsjeblieft met rust. Hij presteert het prima in zijn eentje om zichzelf uitermate belachelijk te maken.quote:Op dinsdag 27 april 2004 13:06 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Zo voel ik me nou ook ik je onzin lees.
quote:Op dinsdag 27 april 2004 13:08 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Laat die megatroller alsjeblieft met rust. Hij presteert het prima in zijn eentje om zichzelf uitermate belachelijk te maken.
Ten eerste denk ik niet dat de bijbel vervalst is; niet meer dan elk document uit die tijd, als je de bijbel al vervalst vind, wat vind je dan van je eigen sprookjesboek, notabene 3 eeuwen jonger dan de bijbel?quote:Op dinsdag 27 april 2004 12:48 schreef BansheeBoy het volgende:
"Hun bloed is op hen"
Gruwelijk !
Zit wel wat in, maar dan zou het beter zijn om het huidige bestuur + imams eruit te zetten en een andere moskee te benaderen voor een overname?quote:Op dinsdag 27 april 2004 13:07 schreef niet_links het volgende:
Door dit soort dingen te verbieden en controle te houden op wat er gepredikt wordt kan je zorgen dat er niet extreem gepredikt wordt door imans. Zodra je dus moskeeen sluit waar dit soort extremen zich voordoen en imans die dit steeds weer prediken een verbod op legt komen de moslims vanzelf wel terecht bij de gematigde imans moskeeen. Dat is alles wat we moeten bereiken. Gewoon zorgen dat ze niet geindoctrineerd worden door extremisten. De gematigde imans die het betamelijke niet overtreden moet je geen strobreed in de weg leggen. Verbieden kan dus wel helpen
De term fundamentalisme wordt hier, zoals zovaak ernstig verkracht. Dat je je houdt aan de fundamenten van de Islam is alleen maar lovenswaardig. Wat je echter bedoelt is extremisme. Deze vorm is echter ook niet islamitisch, aangezien de Islam ons vertelt niet extremistisch te zijn. Dat maakt nogmaals duidelijk waarom de Islam eigelijk een heel vredelievende religie is, maar dat deze helaas te vaak wordt verkeerd en uit eigen belang wordt geïnterpreteerd.quote:Op dinsdag 27 april 2004 13:22 schreef niet_links het volgende:
Meh7 dat zou ook kunnen, de uitvoering maakt me niet uit maar als je er maar voor zorgt dat er niet extreem gepredikt wordt en dat ze in aanraking komen met de gematigde islam ipv de fundamentalistische islam ben ik allang al blij.
Dus aanbod van fundamentalistische islam moskeeen inperken(dus ingrijpen zodra ze aanzetten tot haat) en die van de gematigde moskeeen stimuleren.
Totaal geen probleem met moslims zolang ze gematigd zijn en zich aan de geldende wetten houden. P.s ik vind ook dat er naar kerken gekeken moet worden waar ze over de schreef gaan.
Buiten het feit dat je jezelf erg tegenspreekt in 1 zin, waarom zou de Bijbel "niet" vervalst kunnen zijn ?quote:Op dinsdag 27 april 2004 13:11 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ten eerste denk ik niet dat de bijbel vervalst is; niet meer dan elk document uit die tijd,
De Koran/Islam is juist gekomen als vervoltooing van de religie van Abraham. En Allah heeft zelf belooft in de Koran dat deze niet vervalst zal worden, en ik geloof in Hem en Zijn Woordquote:als je de bijbel al vervalst vind, wat vind je dan van je eigen sprookjesboek, notabene 3 eeuwen jonger dan de bijbel?
Het is gruwelijk, punt uit. Die dingen die daarin vermeldt staan zijn simpelweg haatzaaiend en demoniserend jegens velen, dat is feit !quote:En jij moet niet zeuren met over dat het gruwelijk is.
Nee, natuurlijk niet, ik geloof erin en sta daar 251% onvoorwaardelijk achter !quote:Je zeurt ook nooit over de gruwelijke passages uit je eigen sprookjesboek.
De Islam is meer dan een religie, het is een levens-stijl en al-omvattendquote:Erger nog, t'lijkt je wel een goed idee om dat sprookjesboek als leidraad voor de maatschappij te nemen.
Dan ben je het vast wel met me eens dat je de extremistische imans en moskeeen wind uit de zijlen moet nemen en zorgen dat hun gevolg in gematigdere moskeeen of preken hoort van gematigde imans. ? Of nietquote:Op dinsdag 27 april 2004 13:36 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
De term fundamentalisme wordt hier, zoals zovaak ernstig verkracht. Dat je je houdt aan de fundamenten van de Islam is alleen maar lovenswaardig. Wat je echter bedoelt is extremisme. Deze vorm is echter ook niet islamitisch, aangezien de Islam ons vertelt niet extremistisch te zijn. Dat maakt nogmaals duidelijk waarom de Islam eigelijk een heel vredelievende religie is, maar dat deze helaas te vaak wordt verkeerd en uit eigen belang wordt geïnterpreteerd.
Dus indien zo, sta je dan achter een fatwa tegen homo's/lesbo's? Koran en hadith veroordelen hen immers ter dood?quote:Op dinsdag 27 april 2004 12:52 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Als dat echt in de Koran staat en de hadith met de interpretatie van de schriftgeleerden en de vrome metgezellen van de Profeet vrede zij met hem, dan sta ik er 100% achter
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |