abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 26 april 2004 @ 17:25:59 #76
92803 Bela
homo ludens
pi_18698260
quote:
Op maandag 26 april 2004 17:08 schreef Sater het volgende:

[..]

Mijn Marokkaanse, 21jarige kapster, vertelt mij geterroriseerd te worden door haar kleine broertje van 9. Desgevraagd vertelde ze dat haar ouders hier niet tegen ingingen. Want ja, het zoontje he!
Betwijfel of dit voor álle moslimgezinnen geldt.
Misschien kan Ayaan Hirsi Ali hier een ervaringsdeskundigenlicht op werpen?
De helden van de opiniepeiling worden de schlemielen van de dagelijkse bestuurlijke verantwoordelijkheid.
Ook al geanalyseerd door het computersysteem van Team Support Systems, in samenwerking met de Rijksuniversiteit Groningen?
pi_18698355
quote:
Op maandag 26 april 2004 17:25 schreef Bela het volgende:

[..]

Misschien kan Ayaan Hirsi Ali hier een ervaringsdeskundigenlicht op werpen?
Vraag het haar eens!
iedere engel heeft een duivelse kant.
pi_18709137
quote:
739/1 tt-TV1 739 ma 26 apr 22:19:57
1/2

WJNH-KLACHT TEGEN RELIGIEUZE HOMOFOBIE

De holebi-jongerenorganisatie Wel Jong
Niet Hetero (WJNH) dient klacht in bij
het Centrum voor Gelijke Kansen en
Racismebestrijding.

Volgens WJNH wordt onder het mom van
godsdienstvrijheid aangezet tot homo-
haat, zowel door moslims als door
christenen.

Daarom dient WJNH twee klachten in:
EEN tegen kardinaal Joos en de
beweging Sacerdos en EEN tegen de
auteur en de uitgever van het boek
"De weg van de moslim".

739/2 tt-TV1 739 ma 26 apr 23:09:47
2/2

nieuws

Sacerdos organiseert op 2 mei een
lezing door kardinaal Joos.

In de aankondiging van Joos' lezing
worden holebi's omschreven als
"adderengebroed" en als "de perverse
vruchten" van een perverse samenleving.

In het radicale boek "De weg van de
moslim" wordt dan weer aanbevolen
homo's van het dak te gooien.

"Heel wat jongeren in ons land groeien
op in een moslim- of christelijk gezin.
Holebi-jongeren zijn extra kwetsbaar
als hun ouders die extreme uitspraken
voor waar aannemen", aldus WJNH.
mja, moeilijk dit, ik weet niet hoe zelfverantwoordelijk mensen hierover zijn, dwz zich niet teveel door die boeken laten leiden in hun leven, er zijn er genoeg die zelf nadenken daarover, zodanig dat zij niet-hetero's wel accepteren en respecteren, doordat men de inhoud van die boeken niet geheel in hun levenswijze in laat passen, zonder die gewraakte boeken is het in sommige kringen al moeilijk voor niet-hetero's om geaccepteerd en gerespecteerd te worden, denk ik ook, zulke boeken verbieden zal dat helaas niet veranderen denk ik,continue discussies hierover zolang dit een probleem blijft lijkt mij effectiever om niet-hetero's meer geaccepteerd en gerespecteerd te krijgen in de samenleving, dus dit probleem verminderd is, in discussies kan je anderen overtuigen zodanig dat niet-hetero's meer geaccepteerd en gerespecteerd worden, het verbieden van die boeken is mijn inziens veel minder effectief hiervoor, het kan mensen in een hoekje zetten omdat hun hele levenswijze geleid door die boeken verketterd wordt, terwijl het eigenlijk om deeltjes van die boeken/levenswijze gaat die in onze maatschappij in het algemeen niet (meer) aanvaard worden, hiermee is het dan minder zeker dat die mensen wel niet-hetero's accepteren en respecteren omdat hier dan iemand wordt aangevallen ten onrechte op het geheel ipv op wat werkelijk relevant is en terecht wordt aangevallen

[ Bericht 2% gewijzigd door zakjapannertje op 27-04-2004 00:16:32 ]
pi_18712377
Homo antwoordt moslim. Demonstratie tegen El Tawheed: Milli Görus nodigt uit tot dialoog.
Boris Dittrich[fractievz. 2e K. D66] tijdens protestbijeenkoms p[ 24 - 04 - '04 bij het homomonument:
" De weg van de Moslim is een doodlopende weg." [gewraakte Islamgids]
Haci Karacaer [vz. Milli Görus]: " [...] De derde punt van het homomonument verwijst naar het
COC gebouw. Als je die lijn doortrekt kom je bij de deur van mijn moskee [Rozengracht]. Ik hoop u daar te mogen ontvangen voor een dialoog." [bron Parool 24 - 04 - '04.

Ik blijf naar tekens van hoop zoeken.
iedere engel heeft een duivelse kant.
  dinsdag 27 april 2004 @ 08:48:20 #80
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_18712599
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 08:14 schreef Sater het volgende:
Ik blijf naar tekens van hoop zoeken.
Die zal je niet vinden Het homo-isme wordt op geen enkele wijze geaccepteerd binnen de islam. Eenieder die zegt van wel vertolkt dat vanuit een soort van geannexeerde eigenbelang c.q. is zelf homo

Binnen de islam wordt het homo zijn op zich niet verboden, maar het handelen daar naar, dus jezelf "entertainen" met iemand van hetzelfde geslacht...

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_18712678
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 08:48 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Die zal je niet vinden Het homo-isme wordt op geen enkele wijze geaccepteerd binnen de islam. Eenieder die zegt van wel vertolkt dat vanuit een soort van geannexeerde eigenbelang c.q. is zelf homo

Binnen de islam wordt het homo zijn op zich niet verboden, maar het handelen daar naar, dus jezelf "entertainen" met iemand van hetzelfde geslacht...

Oftewel: iedereen die he niet met jou eens is, is een miet.
En aangezien ik volgens jouw definitie blijkbaar een gigantische pot moet zijn zal deze lesbo je maar weer eens uitleggen dat er een verschil is (wettelijk) tussen het vinden van dat homoseksuelen minderwaardig zijn en het oproepen tot het ombrengen van diezelfde homo's omdat ze minderwaardig zouden zijn.
En wtf is "homo-isme"?! Is het een bewuste keuze tot een politieke stroming ofzo?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  dinsdag 27 april 2004 @ 09:01:47 #82
13462 BansheeBoy
pi_18712726
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 08:56 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Oftewel: iedereen die he niet met jou eens is, is een miet.
Nee, dat geldt alleen voor de door mij hierboven gedeponeerde stelling
quote:
En aangezien ik volgens jouw definitie blijkbaar een gigantische pot moet zijn zal deze lesbo je maar weer eens uitleggen dat er een verschil is (wettelijk) tussen het vinden van dat homoseksuelen minderwaardig zijn en het oproepen tot het ombrengen van diezelfde homo's omdat ze minderwaardig zouden zijn.
Wie heeft het over ombrengen van homo-isten ? Wie ? Ik niet ? Tevens is het strengste verboden zonder geldige reden iemand te doden
quote:
En wtf is "homo-isme"?! Is het een bewuste keuze tot een politieke stroming ofzo?
Dat is de categorie waarin alle zelfbewuste homo's in vertoeven

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_18712834
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 09:01 schreef BansheeBoy het volgende:
Wie heeft het over ombrengen van homo-isten ? Wie ? Ik niet ? Tevens is het strengste verboden zonder geldige reden iemand te doden

Uh...die islamgids waar we het in dit topic over hebben. Ring a bell?
En nee, niet iedereen die het met jouw stelling oneens is, is een homo. Dan kan ik net zo goed stellen dat iedereem die het er wel mee eens is hetero is, en dat is net zomin een gegronde bewering.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_18714593
quote:
Op maandag 26 april 2004 08:15 schreef Gia het volgende:

[..]

Het gaat hier om een modern boekje, wat bedoeld is als leidraad om kinderen op te voeden en waarin wordt opgeroepen tot het doden van homo's en het onderdrukken van vrouwen. Een modern boekje! Het gaat hier niet om wat in de koran staat, of om wat in de Bijbel staat.
Oude barbaarsheden worden gebruikt om kinderen van vandaag op te voeden. Dat kan toch niemand goed willen praten!
Ja, je hebt wel een punt hoor. De Islam kan er een puntje aan zuigen wat betreft tolerantie naar homoseksuelen toe. Bij orthodoxe Christenen is dat natuurlijk niet het geval. En ik heb het idee dat er daar ook aardig wat aanhangers van zijn in Nederland. Waar ze je raar aankijken als je op zondag de auto wast en waar ze hun kind willen laten genezen zodra men hoort dat hij/zij homoseksueel is. En waar ongetwijfeld ook wel boekjes voor zijn uitgegeven, gebaseerd op wat de Bijbel staat.
pi_18715286
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 10:45 schreef schatje het volgende:

[..]

Ja, je hebt wel een punt hoor. De Islam kan er een puntje aan zuigen wat betreft tolerantie naar homoseksuelen toe. Bij orthodoxe Christenen is dat natuurlijk niet het geval. En ik heb het idee dat er daar ook aardig wat aanhangers van zijn in Nederland. Waar ze je raar aankijken als je op zondag de auto wast en waar ze hun kind willen laten genezen zodra men hoort dat hij/zij homoseksueel is. En waar ongetwijfeld ook wel boekjes voor zijn uitgegeven, gebaseerd op wat de Bijbel staat.
De enige gevallen van homohaat en -moord uit fundamentalistisch christelijke motieven die ik me kan herinneren komen uit de VS (onder andere die Matthew die aan een hek gespijkerd werd).
In de griffo-gebieden in Nl. blijven de acties "beperkt" tot doodzwijgen, pesterijen en vernielde eigendommen, in sommige gevallen gepleegd door "gristelijke" jeugd aangespoord door hun ouderlijk tuig.
Het lijkt me trouwens niet onverstandig van de verscheidene moslimgemeenschappen in Nl. om duidelijk te maken dat het niet zo is dat elke moslim het liefst homo's naar beneden zou willen keilen van gebouwen.
pi_18715419
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 11:13 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Het lijkt me trouwens niet onverstandig van de verscheidene moslimgemeenschappen in Nl. om duidelijk te maken dat het niet zo is dat elke moslim het liefst homo's naar beneden zou willen keilen van gebouwen.
Hmmz, lijkt me vanzelfsprekend. Het zijn geen hersenloze schapen die alles doen wat in een boekje staat dan wel wat iman zegt.

Ik vind het eerlijk gezegd een belediging naar hen toe. Alsof die mensen niet zelf kunnen nadenken en relativeren.

.
  dinsdag 27 april 2004 @ 11:41:30 #87
3542 Gia
User under construction
pi_18716084
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 10:45 schreef schatje het volgende:

[..]

Intolerantie of het een ziekte noemen is nogal altijd iets heel anders dan oproepen tot het doden van homo's. Hoewel ik dat ook ten zeerste afkeur. Aanzetten tot doden is strafbaar.
pi_18716109
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 11:41 schreef Gia het volgende:

[..]

Intolerantie of het een ziekte noemen is nogal altijd iets heel anders dan oproepen tot het doden van homo's. Hoewel ik dat ook ten zeerste afkeur. Aanzetten tot doden is strafbaar.
Maar mensen die dat boek lezen worden toch niet verplicht om andere mensen te doden?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  dinsdag 27 april 2004 @ 11:43:16 #89
3542 Gia
User under construction
pi_18716129
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 11:18 schreef schatje het volgende:

[..]

Hmmz, lijkt me vanzelfsprekend. Het zijn geen hersenloze schapen die alles doen wat in een boekje staat dan wel wat iman zegt.

Ik vind het eerlijk gezegd een belediging naar hen toe. Alsof die mensen niet zelf kunnen nadenken en relativeren.

.
Er zijn wel veel van die hersenloze schapen die klakkeloos doen wat in de Koran en de hadith staat.
Als die paar die wel kunnen denken hun dan enig relativeringsvermogen bij zouden willen brengen, dan zijn we al een heel eind.
  dinsdag 27 april 2004 @ 11:46:35 #90
13462 BansheeBoy
pi_18716207
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 11:43 schreef Gia het volgende:

[..]

Er zijn wel veel van die hersenloze schapen die klakkeloos doen wat in de Koran en de hadith staat.
Ik ben er zo een, ik vind het alleen jammer dat je me een hersenloze schaap vind. Ik sta onvoorwaardelijk achter wat er in de Koran en de hadith staat

pi_18716375
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 11:46 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik ben er zo een, ik vind het alleen jammer dat je me een hersenloze schaap vind. Ik sta onvoorwaardelijk achter wat er in de Koran en de hadith staat

Ik denk eerder dat je onvoorwaardelijk achter jouw interpretatie ervan staat.
  dinsdag 27 april 2004 @ 11:54:42 #92
3542 Gia
User under construction
pi_18716393
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 11:42 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Maar mensen die dat boek lezen worden toch niet verplicht om andere mensen te doden?
Nee, verplicht niet. Maar het wordt wel als goede daad gezien, binnen de Islamitische gemeenschap.
  dinsdag 27 april 2004 @ 11:55:24 #93
3542 Gia
User under construction
pi_18716406
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 11:46 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dus jij vindt het okay als iemand een homo van een hoog punt gooit en hem vervolgens stenigt?
pi_18716419
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 11:54 schreef Gia het volgende:

[..]

Nee, verplicht niet. Maar het wordt wel als goede daad gezien, binnen de Islamitische gemeenschap.
Dat maakt het nog niet tot een verplichting. Mensen kunnen nog altijd zelf bepalen wat het zwaarst weegt voor ze: in vrijheid leven of in gevangenschap een goede Moslim zijn.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_18716427
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 11:55 schreef Gia het volgende:

[..]

Dus jij vindt het okay als iemand een homo van een hoog punt gooit en hem vervolgens stenigt?
Dat staat nergens in de Koran of in de hadith.
  dinsdag 27 april 2004 @ 12:17:45 #96
3542 Gia
User under construction
pi_18716978
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 11:56 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Dat staat nergens in de Koran of in de hadith.
Oh! En men beweert dat wat in dat boekje staat, dus oproepen tot het doden van homo's, ook in de koran staat en dat daarom het boekje niet verboden mag worden.

Dus, m.a.w. het boekje roept op tot het doden van homo's en dient onmiddellijk verboden te worden.
Oproepen tot doden is strafbaar.
pi_18717139
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 12:17 schreef Gia het volgende:

[..]

Oh! En men beweert dat wat in dat boekje staat, dus oproepen tot het doden van homo's, ook in de koran staat en dat daarom het boekje niet verboden mag worden.

Dus, m.a.w. het boekje roept op tot het doden van homo's en dient onmiddellijk verboden te worden.
Oproepen tot doden is strafbaar.
Wat die gasten beweren is gelogen.

Je laatste paragraaf klopt natuurlijk.
pi_18717237
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 12:24 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Wat die gasten beweren is gelogen.

Je laatste paragraaf klopt natuurlijk.
Ja natuurlijk, iedereen die zich beroept op de koran en stellingen deponeert die indruisen tegen de in nederland geldende omgangsvormenen wetten is meteen een leugenaar?
Yeah baby Yeah!
pi_18717265
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 12:28 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Ja natuurlijk, iedereen die zich beroept op de koran en stellingen deponeert die indruisen tegen de in nederland geldende omgangsvormenen wetten is meteen een leugenaar?
Als jij mij de desbetreffende passages in de Koran of hadith kan aanwijzen, praten we verder.
  dinsdag 27 april 2004 @ 12:31:31 #100
13462 BansheeBoy
pi_18717296
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 12:27 schreef Last_Action_Hero het volgende:

[..]

Maar heel eerlijk: zou jij als moslim het "te laat" laten worden, of zou jij toch iedereen in zijn waarde laten (homo's, mensen die euthanasie willen, etc.) zoals dat nu de opzet is in de westerse wereld.
Als jij het nl. "te laat" zou laten worden, dan is zijn angst wel deels terecht, hoewel erg verkeerd geformuleerd.....
Wat ik onder te laat versta, is dat de moslims de grootste groepering zullen worden. En omdat we een democratie hebben, kunnen de moslims dadelijk stemmen wat ze willen, misschien wel een shari3a invoeren in Nederland. Dat is nl. het zwakke aan democratie, het kan zichzelf uitschakelen, kamikaze dus

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')