abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18646188
Dat lijkt me zo verdomd moeilijk.
Ik zit er serieus over te denken binnenkort te stoppen met roken ( heb een aanloop nodig), maar ik bemerk dat ik juist meer rook ( erg veel) wanneer ik aan het computeren ben.
Beste fokkers die gestopt zijn met roken, wat zijn jullie alternatieven voor het roken?( met name tijdens het computeren).. ik kan me geen computermoment zonder peukje voorstellen.
Wie weten trekken jullie mij over de streep

Graag serieuze reacties
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
  zaterdag 24 april 2004 @ 02:37:21 #2
85508 EMW
Vivimus quad somniamus
pi_18646216
Ik heb gewoon alles weggepleurd. Gewoon je peuken of je shag in de prullenbak gooien. Misschien dat je zo verslaafd bent dat je weer nieuwe haalt of dat je ze zelfs uit de prullenbak haalt, maar op een gegeven moment voel je je dan ook een ontzettende zwakke kneus en zul je minder gauw roken. Bij mij werkt het in ieder geval. In 1 keer trouwens.
pi_18646228
quote:
Op zaterdag 24 april 2004 02:37 schreef EMW het volgende:
Ik heb gewoon alles weggepleurd. Gewoon je peuken of je shag in de prullenbak gooien. Misschien dat je zo verslaafd bent dat je weer nieuwe haalt of dat je ze zelfs uit de prullenbak haalt, maar op een gegeven moment voel je je dan ook een ontzettende zwakke kneus en zul je minder gauw roken. Bij mij werkt het in ieder geval. In 1 keer trouwens.
Knap
Tja, de drempel om dat te doen.
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
pi_18646238
Lollies! Kauwgum! Ikea tandenstokers!
FOK! verstandig, lees een P.I.
  zaterdag 24 april 2004 @ 02:41:31 #5
85508 EMW
Vivimus quad somniamus
pi_18646276
quote:
Op zaterdag 24 april 2004 02:38 schreef Brennie het volgende:

[..]

Knap
Gewoon doen, niet bij nadenken. Pak je peuken en breek ze door de midden. Als je van t roken af wil moet dat lukken en zal t ook fijn voelen om dat te doen. Daarna, als ze in de prullenbak liggen, wordt t pas moeilijk. Maar ik mag hopen dat je nog een beetje eigenwaarde hebt en ze niet uit de prullenbak vist. En als je dan toch weer een moet roken, koop een pakkkie en gooi daarna de rest vd sigaretten weer weg. Op een gegeven moment koop je dan ook geen nieuwe peuken meer.
pi_18646297
quote:
Op zaterdag 24 april 2004 02:41 schreef EMW het volgende:

[..]

Gewoon doen, niet bij nadenken. Pak je peuken en breek ze door de midden. Als je van t roken af wil moet dat lukken en zal t ook fijn voelen om dat te doen. Daarna, als ze in de prullenbak liggen, wordt t pas moeilijk. Maar ik mag hopen dat je nog een beetje eigenwaarde hebt en ze niet uit de prullenbak vist. En als je dan toch weer een moet roken, koop een pakkkie en gooi daarna de rest vd sigaretten weer weg. Op een gegeven moment koop je dan ook geen nieuwe peuken meer.
Ben helaas nog niet zo ver, maar thanks voor het advies
pi_18646299
quote:
Op zaterdag 24 april 2004 02:39 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Lollies! Kauwgum! Ikea tandenstokers!
* Noteert*
  zaterdag 24 april 2004 @ 02:45:40 #8
85508 EMW
Vivimus quad somniamus
pi_18646311
quote:
Op zaterdag 24 april 2004 02:43 schreef Brennie het volgende:

[..]

* Noteert*
NEE! Je moet t radicaal aanpakken! Nicotine laat je niet zo makkelijk off the hook.

Desperate times call for desperate measures
pi_18646331
quote:
Op zaterdag 24 april 2004 02:45 schreef EMW het volgende:

[..]

NEE! Je moet t radicaal aanpakken! Nicotine laat je niet zo makkelijk off the hook.

Je hebt gelijk.. maar de drang om een peuk op te steken is nog ff te groot.
In mijn geval moet er eerst iets drastisch gebeuren ( ziek worden ofzo)
Dit topic moet me meer redenen en alternatieven bieden, want ik heb echt het idee dat ik dat nodig heb
pi_18646336
Ik ga zo slapen.. lees het later weer
pi_18646337
quote:
Op zaterdag 24 april 2004 02:45 schreef EMW het volgende:

Zo is het mij anders wel gelukt. Met lollies en kauwgum. En als omgekeerde psychologie altijd mijn laatste pakje shag gewoon bij me, zodat ik zou kunnen roken als het echt zou moeten.
pi_18646365
quote:
Op zaterdag 24 april 2004 02:48 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Zo is het mij anders wel gelukt. Met lollies en kauwgum. En als omgekeerde psychologie altijd mijn laatste pakje shag gewoon bij me, zodat ik zou kunnen roken als het echt zou moeten.
Apart idd!
Ik ga maffen, truste
pi_18646373
quote:
Op zaterdag 24 april 2004 02:38 schreef Brennie het volgende:

[..]

Knap
Ik wil wel helpen.
pi_18646383
quote:
Op zaterdag 24 april 2004 02:51 schreef Brennie het volgende:
part idd!
Ik ga maffen, truste
Ja, ik ga ook maar eens van mijn deels weer opgeschoonde longen genieten in bed. .

Truste.
pi_18646390
quote:
Op zaterdag 24 april 2004 02:52 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Ja, ik ga ook maar eens van mijn deels weer opgeschoonde longen genieten in bed. .

Truste.

Bye
pi_18646396
quote:
Op zaterdag 24 april 2004 02:51 schreef Steijn het volgende:

[..]

Ik wil wel helpen.
Kom maar op met de tips
Maar lees ze morgen.
pi_18646405
quote:
Op zaterdag 24 april 2004 02:54 schreef Brennie het volgende:

[..]

Kom maar op met de tips
Maar lees ze morgen.
Ik bedoel de peuken weggooien.
  zaterdag 24 april 2004 @ 05:10:39 #18
61387 ne0n
Geile Beer.
pi_18647390
kauwgom :] of vanilla stokje :]
Proud Supporter of Royal Antwerp F.C. !
pi_18648055
Inderdaad kauwgum werkte bij mij wel relaxt.
Zat de hele dag erop te kauwen , overal pakjes mee naar toe slepen enzo...

Lollie's lijken me ook wel relaxt , maar denk erom als je steeds iets neemt waar suiker in zit dat de kilo's erbij komen.

Als je wilt heb ik wel een leuk tooltje voor je waarmee je kunt bij houden hoeveel peuken je niet meer gerookt hebt en wat je daarmee hebt uitgespaard.
  zaterdag 24 april 2004 @ 08:18:03 #20
11029 WiSeGuY187
goodfella 4 life
pi_18648163
quote:
Op zaterdag 24 april 2004 02:48 schreef Brennie het volgende:

[..]

In mijn geval moet er eerst iets drastisch gebeuren ( ziek worden ofzo)
ziek worden is een goed plan ..... had vorig jaar een oorontsteking waardoor ik 3 dagen helemaal plat lag..... daarna niet meer gestart met roken
you know that film ? what's it called ... the oklahoma kid... well i'm the oklahoma kid
pi_18648193
Netjes!
Ik ben 2 jaar terug gestopt omdat ik eigenlijk voor een hele grote operatie zou gaan en dus een gezond lichaam wilde hebben , daar paste roken niet bij.
En omdat de wonden van niet rokers beter schijnen te genezen en dus minder lidteken weefsel zichtbaar zou zijn heb ik daar dus mijn keuze op gezet.
Maar ik durfde de operatie niet door te laten gaan , kwam in een stress volle situatie terecht en begon weer te roken.
Nu ben ik weer gestopt omdat ik voor een kleine operatie moest.
Na de operatie vond ik een sigaret rond uit smerig en koste het totaal geen energie om te stoppen.
Clean sinds 24 oktober 2003
Bevalt me prima.
  zaterdag 24 april 2004 @ 09:47:59 #22
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_18648601
Ik stel voor: koop een waterkan (1 liter)... Vul die tot de rand met water... En voor elke keer dat je om mij onbekende reden zin zou hebben in dodelijke verslavende middelen (ook wel sigaretten genaamd), drink je eerst die waterkan leeg! Gegarandeerd dat je niet meer dan 8 peuken per dag aankan :-)
censuur :O
pi_18648639
quote:
Op zaterdag 24 april 2004 09:47 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik stel voor: koop een waterkan (1 liter)... Vul die tot de rand met water... En voor elke keer dat je om mij onbekende reden zin zou hebben in dodelijke verslavende middelen (ook wel sigaretten genaamd), drink je eerst die waterkan leeg! Gegarandeerd dat je niet meer dan 8 peuken per dag aankan :-)
En als je bang bent dat je dood gaat aan watervergifiging, gooi je die kan water over je hoofd in plaats van hem op te drinken..... helpt niet genoeg? nog een kan. Nog niet genoeg? Gooi de kan water dan over de peuken heen, kijk maar eens hoe ze dan nog branden
pi_18648655
koop een powerball!! ben je gegarrandeerd afgeleid van het roken
- Want die van een olifant is toch het langste
pi_18648675
die zijn cool!
  zaterdag 24 april 2004 @ 09:57:18 #26
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_18648678
de pil van Drion schijnt er goed tegen te helpen. Dan rook je hoogstwaarschijnlijk nog maar een keer
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_18648730
ik rook zelf nog wel, maar ik had in een stoppen met roken actie van mij gezegt dat ik dan begon met gewoon niet meer achter de computer roken. het voordeel was wel dat de computer op een computerkamer stond, en dat dat boven was. mijn ouders vonden toch al dat t zo begon te stinken boven, van de sigaretten, en die hadden me ook verplicht niet meer te gaan roken daar. en op zich was het heel makkelijk. gewoon asbak weg sigaretten weg, en heb ik wel trek in een sigaretje, dan moet ik naar beneden toe om te gaan roken. dus misschien een idee als je een computerkamer hebt. gewoon daar het roken af te schaffen, en in de rest van het huis nog wel. ik rookte daardoor in t begin zeker 10 sigaretten per dag minder
pi_18648733
euhm die post van snabbi, is van mij, was ff vergeten hem uit te loggen
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
  zaterdag 24 april 2004 @ 10:11:00 #29
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_18648746
bij mij werkten nicotinepleisters erg goed.
en leg wat zoethout in de buurt van je pc.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  zaterdag 24 april 2004 @ 10:20:20 #30
64781 bonke
pipo koeie
pi_18648808
flink veel zakken *waterwerken * drop van kleine naast je computer
pies on joe toe
pi_18648844
Ik had nog 2 pakjes sigaretten in huis toen ik me aan een stoppoging wilde wagen, toen heb ik besloten te stoppen als die 2 pakjes opwaren. Na 1,5 week waren er nog 2 sigaretten over. Ik heb hoestpastilles van Albert Heyn gekocht en ik ben een weekje op vakantie gegaan..... De hele vakantie niet gerookt, steeds als ik zin in een sigaret had nam ik een hoestpastille. Na ongeveer 3 weken was het ergste voorbij.
Ik vond het ontzettend meevallen om te stoppen. Van de 2 sigaretten die over waren heb ik er nu nog 1 over die andere heb ik op een "zwak moment" gerookt.

Op 15 juli 2003 ben ik gestopt, die ene sigaret heb ik ergens eind augustus 2003 gerookt.
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  zaterdag 24 april 2004 @ 12:59:20 #32
71941 JePevePe
Angelina rules
pi_18651251
Ik zeg Alan Carr.....

Hielp mij om van't roken af te komen, zo'n 7 jaar terug, was zware roker, na zwaar avondje stappen gestopt. Vol pakje shag weggegooid, en 'simpelweg' gestopt, cold-turkey style, nooit meer 1 opgestoken.
Niks geen ontwenning, alleen 'gewoonte' ontwenning, ofwel roken tijdens bakje koffie s ochtends, in de kroeg. (nah wel 's onrustig, maar niet extreem, ging'k gewoon wat doen, man, m'n huis heeft er nog nooit zo schoon uitgezien.... )

As je zwaar rookt, gebeurt er nogal wat tijdens 1e twee weken. Mijn persoonlijke ervaringen:
- sliep as een blok, werd op 7 uur s ochtends wakker, was dan klaarwakker! (dit verdwijnt...)
- ik dee aan fitness, vooral hartslag training, dat wordt opeens een stuk zwaarder! Waarom? Omdat je hartslag as je rookt zo op 140 zit, maar vooral de 1e week na stoppen, was hartslag zo laag, da'k behoorlijke weerstand te verwerken kreeg om 'm op die 140 te krijgen....
Toen ik rookte was m'n hartslag al 120 as ik op de fiets stapte, zonder roken bleef ie maar op 90 hangen.....
- Effect op 'meer lucht' is enorm, zelfs binnen een aantal dagen na stoppen. Hardlopen ging as een speer, geen 'hijg-roodaanlopen-hoest-ik-kan-nie-meer-na-al-1-minuut', maar 2-4Km/h harder lopend... no problem!!
- 1e keer de kroeg in was echt smerig. Mijn reukvermogen was opeens veel beter, dus je ruikt nogal goed. In kroeg meurde het enorm naar rook en schraal bier (kots luchtje). Was voor mij bijna weer reden om te gaan roken, maar dit 'versterkte' reukgebeuren verdwijnt ook na aantal weken (heel vreemd, maar tis echt zo...). Tis wel ff wennen, meestal is roken een activiteit om 'iets' te doen, maar da went wel...
- je 'ik-ben-wat-verkouden'-hoestje verdwijnt (oftewel het rochelen s ochtends enzo, elke zware roker heeft dat). Heb nooit meer hoestje gehad daarna.
- Je meurt niet meer naar rook!! Ik ben nu gestopt he, en toen ik rookte, von'k dat altijd zo'n onzin, mensen die begonnen te zeiken over dat je in het hok moest roken enzo.... nou, je ruikt het aan alle kanten as iemand gerookt heeft, en me kamer meurt direct as iemand er eentje opsteekt, en duurt dagen voor die meur weg is!!
- Je kunt normaal leven, zonder de 'angst' je shag/sigaretten vergeten te zijn, of zonder vuur te zitten. Bij kleine treinritjes waar je niet mocht roken, zat ik na een paar minuten al onrustig te wezen
- nog legio andere 'positieve' dingen... die moet je voor jezelf ook benadrukken, helpt echt. Misschien wat een hoog Dr Phil gehalte, maar helpt wel....

Die 'gezondheids' effecten (meer lucht, betere conditie) is volgens mij de reden geweest da'k het vol hield. En na 3 weken boeide het me al nie meer. Soms op feestjes wel 's lastig, zeker omdat je dan meer gaat drinken maar goed (man, ik ben nog nooit zo dronken geweest... )...
Ben wel 5kg aangekomen in aantal maanden...

Ben van mening, hoe zwaarder je rookt, hoe makkelijker het is om te stoppen, omdat de 'positieve' effecten dan het grootst zijn.Valt me op dat veel 'casual' rokers (die alleen s avonds roken, enz) meer moeite d'r mee hebben....

1 tip van die Alan Carr gast is wel een aardige, rook voor je besluit te stoppen een aantal achter elkaar, langzaam (dus niet zoals je normaal eentje oppaft), proef de shag, rook net zoveel tot je d'r kotsmisselijk van wordt... gaat erom dat je laatste sigaret echt smerig moet zijn....
As men nl heel bewust rookt, vinden de meesten het nl niet echt lekker, eerste geur van sigaret wel (vin'k nog steeds, ondanks da'k gestopt ben), maar de geur na een paar minuten (rooklucht, asbak) vindt bijna iedereen smerig, zelfs rokers. :
  zaterdag 24 april 2004 @ 13:22:43 #33
40091 Meiske78
lang niet gezien
pi_18651564
quote:
Op zaterdag 24 april 2004 12:59 schreef JePevePe het volgende:
As je zwaar rookt, gebeurt er nogal wat tijdens 1e twee weken. Mijn persoonlijke ervaringen:
- Effect op 'meer lucht' is enorm, zelfs binnen een aantal dagen na stoppen. Hardlopen ging as een speer, geen 'hijg-roodaanlopen-hoest-ik-kan-nie-meer-na-al-1-minuut', maar 2-4Km/h harder lopend... no problem!! Ik had het vooral als ik naar de tram rende, die bijna wegreed, verbazend hoe snel je conditie verbetert zonder er veel voor te doen.!
- 1e keer de kroeg in was echt smerig. Mijn reukvermogen was opeens veel beter, dus je ruikt nogal goed. In kroeg meurde het enorm naar rook en schraal bier (kots luchtje). Was voor mij bijna weer reden om te gaan roken, maar dit 'versterkte' reukgebeuren verdwijnt ook na aantal weken (heel vreemd, maar tis echt zo...). Tis wel ff wennen, meestal is roken een activiteit om 'iets' te doen, maar da went wel... Ik rook ook opeens hoe smerig een grote stad ruikt, na een week of twee viel dat me echt op, maar inderdaad blijkbaar wen je daar aan ofzo, want inmiddels valt dat wel weer mee. Een voordeel van beter ruiken is wel dat eten veel lekkerder gaat smaken, aangezien je voor een gedeelte met je reukvermogen proeft.
- je 'ik-ben-wat-verkouden'-hoestje verdwijnt (oftewel het rochelen s ochtends enzo, elke zware roker heeft dat). Heb nooit meer hoestje gehad daarna. [inderdaad, hoewel ik soms als ik aan het hardlopen ben wel slijm ophoest waarvan ik vermoed dat het iets met mijn vroegere roken te maken heeft, de boel is nog steeds niet geheel hersteld[/b]
- Je meurt niet meer naar rook!! Ik ben nu gestopt he, en toen ik rookte, von'k dat altijd zo'n onzin, mensen die begonnen te zeiken over dat je in het hok moest roken enzo.... nou, je ruikt het aan alle kanten as iemand gerookt heeft, en me kamer meurt direct as iemand er eentje opsteekt, en duurt dagen voor die meur weg is!! Ja en helaas is het nu des te irritanter dat je je zo bewust bent van die geur die in je kleren blijft hangen als je ergens bent waar wel gerookt wordt. Maar ook wel weer extra reden om zelf niet meer te roken, ben allang blij dat mijn kamer nu geheel rookgeurenvrij is
- Je kunt normaal leven, zonder de 'angst' je shag/sigaretten vergeten te zijn, of zonder vuur te zitten. Bij kleine treinritjes waar je niet mocht roken, zat ik na een paar minuten al onrustig te wezen Dat vond ik ook heerlijk, niet meer de hele tijd bezig zijn wanneer je weer vijf minuutjes had om even een sigaretje te roken. Ik ben een stuk rustiger geworden (na de eerste onrustige weken, dat wel)
- nog legio andere 'positieve' dingen... die moet je voor jezelf ook benadrukken, helpt echt. Onthoud voor jezelf waarom je besloot niet meer te roken, dat scheelt een boel als je 'een zwak moment' hebt. Ik denk heel soms nog weleens in een café met een vriendin en een wijntje 'ik zou er wel een lusten' maar dat gevoel is na 2 seconden weer weg en wel een sigaret opsteken weegt echt niet op tegen al die positieve dingen die niet meer roken met zich meebrengt.
Ben wel 5kg aangekomen in aantal maanden... Tja en dat heb ik dus ook, helaas, maar daar ben ik inmiddels ook aan aan het werken. Toch is het stoppen het wel waard geweest, nu nog stoppen met snoepen

1 tip van die Alan Carr gast is wel een aardige, rook voor je besluit te stoppen een aantal achter elkaar, langzaam (dus niet zoals je normaal eentje oppaft), proef de shag, rook net zoveel tot je d'r kotsmisselijk van wordt... gaat erom dat je laatste sigaret echt smerig moet zijn....
As men nl heel bewust rookt, vinden de meesten het nl niet echt lekker, eerste geur van sigaret wel (vin'k nog steeds, ondanks da'k gestopt ben), maar de geur na een paar minuten (rooklucht, asbak) vindt bijna iedereen smerig, zelfs rokers. Vlak voor ik gestopt ben heb ik op een avond zeker 1,5 pakje leeggerookt. Ik had de volgende ochtend zo'n keelpijn en zo'n spijt! I hit rock bottom! Nee echt, dat beeld blijft me maar voor ogen hangen, dat wil ik echt niet meer!
Ik ben overigens inmiddels zo'n 2 jaar en 4 maanden geleden gestopt. In de tussentijd één keer één trekje genomen van de sigaret van een vriendin (een maand of 8 nadat ik gestopt was), maar smerig dat ik het vond
Ik had trouwens ook een aanloop nodig, ben eerst een paar maanden bezig geweest met minderen. Toen ik nog 5 sigaretten per dag rookte, kwam die bewuste avond. En ik moet eerlijk zeggen dat ik ook wel een flinke schop onder mijn kont gehad heb van mijn vriend, die maar bleef zeggen 'waarom stop je niet gewoon NU'? Dan besef je opeens wel hoeveel smoesjes je bedenkt om maar te kunnen roken. Dat moet je dus afleren, jezelf toestaan die smoesjes te verzinnen en (misschien wel belangrijker) te geloven!

Enne succes Brennie, als je er echt van overtuigd bent dat je niet meer wilt roken, zal het je lukken, dat weet ik zeker

[ Bericht 7% gewijzigd door Meiske78 op 24-04-2004 13:26:37 (aanvulling) ]
Nee jij trekt volle zalen!
Mijn reviews op de FOK! Frontpage
C'est le ton qui fait la musique
pi_18652094
Wow, wat een tips en adviezen, thanks tot dusver!
pi_18652140
quote:
Op zaterdag 24 april 2004 12:59 schreef JePevePe het volgende:

Ben van mening, hoe zwaarder je rookt, hoe makkelijker het is om te stoppen
Nou, voor mij is het in ieder geval enorm gemakkelijk geweest om een stuk te minderen. Niet dat je daar iets aan hebt, nou ja, het scheelt wat geld.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
  Redactie Games zaterdag 24 april 2004 @ 14:04:05 #36
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_18652155
Brennie die stopt met roken

Lollies en niet teveel vette zooi eten. Sommige mensen die gestopt zijn met roken gaan over in vreetbuien en paar maanden later zijn ze 3 maten groter in de breedte
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  zaterdag 24 april 2004 @ 14:16:30 #37
71941 JePevePe
Angelina rules
pi_18652321
quote:
Op zaterdag 24 april 2004 14:03 schreef Karboenkeltje het volgende:

[..]

Nou, voor mij is het in ieder geval enorm gemakkelijk geweest om een stuk te minderen. Niet dat je daar iets aan hebt, nou ja, het scheelt wat geld.
ja, tis nog al duur geworden nie?
  zaterdag 24 april 2004 @ 14:36:10 #38
59369 8PacK
Alé god, benne ge daar?
pi_18652607
quote:
Op zaterdag 24 april 2004 14:00 schreef Brennie het volgende:
Een grote tip die eerder is genoemd is kauwgom omdat je dan tenminste iets in je mond hebt! En koop dat geen goedkope troep die je elke 5 min moet vervangen of sportlife maar gewone AH kaugom in een zakkie van 50. Die smaken ook lekker lang.
Dusse hij zegt zo van je hiehohahondekots....
pi_18652621
quote:
Op zaterdag 24 april 2004 14:16 schreef JePevePe het volgende:

[..]

ja, tis nog al duur geworden nie?
Och, ik zit nu ongeveer op dezelfde wekelijkse kosten als toen ik net begon met roken.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
  zaterdag 24 april 2004 @ 16:46:05 #40
71941 JePevePe
Angelina rules
pi_18654598
quote:
Op zaterdag 24 april 2004 14:00 schreef Brennie het volgende:
hastikke mooie tips en adviezen, maar je zult toch zelf moeten stoppen...

Dus wanneer ga je stoppen?
  zaterdag 24 april 2004 @ 17:13:16 #41
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_18655004
Ben ook een verstokte roker die eigenlijk al een tijd d'r habbit (pakje per dag) wil kicken. Lukt alleen niet zo goed...

Op mijn werk heb ik een kamer alleen, waar ik mag roken.
Probeer daar wel minder te roken : 1 sigaret per uur, maar als ik stress heb of inspiratie nodig heb, pak ik the next best thing : een Luckie. Schiet dus niet echt op.

Ik heb dan ook weinig zelfdiscipline en ben nogal verslavingsgevoelig...

Aanstaande maandag ga ik (weer eens) beginnen met sporten.
Onbeperkt abonnement, in een luxe sportschool met alles erop en eraan. Ook met goede begeleiding.
*Steekt van de stress sigaret op*
Kost een aardige duit, maar hopelijk maakt het mijn antirook ruggegraat wat sterker...

En ga ook maar eens wat kauwgom en lollies inslaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Copycat op 24-04-2004 17:33:00 (kan [i]ruggegraat[/i] niet eens spellen...) ]
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  zaterdag 24 april 2004 @ 17:29:06 #42
59369 8PacK
Alé god, benne ge daar?
pi_18655220
quote:
Op zaterdag 24 april 2004 17:13 schreef Copycat het volgende:
En ga ook maar eens wat kauwgom en lollies inslaan.
Ga je weer verder met de volgende slechte habit? Lollies likken.
  zaterdag 24 april 2004 @ 17:34:07 #43
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_18655276
quote:
Op zaterdag 24 april 2004 17:29 schreef 8PacK het volgende:

[..]

Ga je weer verder met de volgende slechte habit? Lollies likken.
ja, hij/zij kan ook andere dingen gaan likken
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  zaterdag 24 april 2004 @ 17:36:02 #44
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_18655305
Zullen ze op haar werk blij mee zijn, MikeyMo...
pi_18664514
quote:
Op zaterdag 24 april 2004 16:46 schreef JePevePe het volgende:

[..]

hastikke mooie tips en adviezen, maar je zult toch zelf moeten stoppen...

Dus wanneer ga je stoppen?
I know, i know
Als ik eindelijk eens de kracht heb
pi_18664587
Zal vast wel al gezegd zijn maar... zet je computer in een ruimte waar niet wordt gerookt (als je die hebt). Ik zou zelf graag op m'n kamer achter mijn computer willen roken maar dat vindt mn ma niet kick. Ze is bang dat ik daardoor meer ga roken... zit dus een kern van waarheid in
pi_18664621
Snoepen is het enige alternatief
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
  zondag 25 april 2004 @ 00:17:11 #48
79550 Ymke
your ghost
pi_18664639
quote:
Op zondag 25 april 2004 00:11 schreef Brennie het volgende:

[..]

I know, i know
Als ik eindelijk eens de kracht heb
Volgens mij heb je veel meer kracht nodig om te blijven roken, knap dat je dat volhoudt
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
pi_18667696
Mijn vriend is in februari cold turkey gestopt met roken.
Heeft 16 jaar(17 zelfs bijna) gerookt.
Vroeger zei hij al dat als een pakje sjek 10 gulden zou gaan kosten hij zou
stoppen en we hadden een afspraak dat bij een zwangerschap de
sigaretten ook de deur uit zouden gaan...
Januari bleek ik zwanger (helaas is dat fout gegaan) en in maart werd roken per pakje omgerekend
meer dan 10 gulden....
Hij heeft zich dus aan zijn woord gehouden.
Het heeft hem 2 of 3 moeilijke weken gekost , maar als ik hem nu hoor....
Meer lucht , voelt zich lekkerder enz...
Echt Brennie als hij het kan kun jij het helemaal! Daar ben ik van overtuigd.
Je moet netuurlijk er zelf 100% achter staan , stel jezelf iets ten doel , leg het geld dat je
bespaart aan de kant en doe daar iets leuks mee.
Zo heeft mijn vriend zich geabboneerd op een tijdschrift...
Suc6
  zondag 25 april 2004 @ 07:51:26 #50
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_18667740
Wat een tips allemaal

Ik heb het een aantal keer geprobeert maar het is me nooit gelukt om te stoppen. Net als Brennie rook ik achter de computer het meest (op stap nog meer maar dat is niet dagelijks).

Ik vindt wel dat er hier goede tips tussen zitten en ik ga het zeker ook weer eens proberen
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_18667768
Heb zelf bij mijn eerste stop poging Zyban® gebruikt , op recept van de huisarts verkrijgbaar.
Echter word het niet vergoed....
(Is net zo duur als de pleisters) werkte toen voor mij heel goed....
  zondag 25 april 2004 @ 13:50:41 #52
59369 8PacK
Alé god, benne ge daar?
pi_18671045
quote:
Op zaterdag 24 april 2004 17:34 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

ja, hij/zij kan ook andere dingen gaan likken
nou ga je vies worden.
pi_18673335
quote:
Op zondag 25 april 2004 08:07 schreef Xanthe het volgende:
Heb zelf bij mijn eerste stop poging Zyban® gebruikt , op recept van de huisarts verkrijgbaar.
Echter word het niet vergoed....
(Is net zo duur als de pleisters) werkte toen voor mij heel goed....
Een idee , thanks
Rest tot dusver nogmaals bedankt voor de aanmoedigende reacties & tips.
Vanaf vandaag probeer ik al te minderen. ( stoppen is beter i know.. maar tis iets )
En tot dusver gaat dat me goed af, heb nu al minder gerookt dan normaal.
pi_18674215
Pleisters werkten bij mij echt perfect. Ik had al eerder, overigens weinig serieus, die kauwgom geprobeerd, maar dat vond ik helemaal niks. Vooral om te wennen aan de situaties waarin je normaal rookte, zijn die pleisters echt fantastisch. Die zuigende honden van Novartis hebben de prijs alleen wel even hard laten meestijgen in maart zag ik.

Ik rook overigens wel weer, dus een garantie op succes is het niet. Maar goed, dat kwam door andere dingen dan me niet lekker voelen tijdens autorijden, computeren en [fill in].
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
  zondag 25 april 2004 @ 18:46:52 #55
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_18676371
quote:
Op zondag 25 april 2004 16:00 schreef Brennie het volgende:

Vanaf vandaag probeer ik al te minderen. ( stoppen is beter i know.. maar tis iets )
En tot dusver gaat dat me goed af, heb nu al minder gerookt dan normaal.
*sluit aan*
Heb vandaag maar 1 sigaret en een klein jointje gerookt. Had niets meer in huis en was benieuwd of ik het volhield, zonder.
Tot dusver dus wel.
Hoewel ik nu wel trek heb in een Luckie.

Ga zo uiteten en naar bioscoop, ook niet veel rookgelegenheid. En morgen beginnen met sporten...

Moral support dus vanaf hier .
  zondag 25 april 2004 @ 18:53:42 #56
59369 8PacK
Alé god, benne ge daar?
pi_18676473
quote:
Op zondag 25 april 2004 16:53 schreef nostra het volgende:
Pleisters werkten bij mij echt perfect. Ik had al eerder, overigens weinig serieus, die kauwgom geprobeerd, maar dat vond ik helemaal niks. Vooral om te wennen aan de situaties waarin je normaal rookte, zijn die pleisters echt fantastisch. Die zuigende honden van Novartis hebben de prijs alleen wel even hard laten meestijgen in maart zag ik.

Ik rook overigens wel weer, dus een garantie op succes is het niet. Maar goed, dat kwam door andere dingen dan me niet lekker voelen tijdens autorijden, computeren en schoenen aandoen??
pi_18683247
Je kunt het ook combineren, computeren en niet meer roken. Ik heb veel gehad aan de pagina http://whyquit.com/whyquit/LinksFMotive.html

Ik schrik niet gauw, maar vooral het plaatje van het potje met teer na het roken van 2000 sigaretten staat op mijn netvlies gebrand. Maar al met al is dit een erg sterke pagina en je leert hoe de verslaving in elkaar zit. Daarna is het een fluitje van een cent.
  maandag 26 april 2004 @ 11:16:46 #58
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_18689225
*Pakt weer een kauwgom ipv een sigaret*
  maandag 26 april 2004 @ 12:22:55 #59
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_18690756
Goed zeg!

Ik wil ook, maar moet eerst wat stabieler worden, want bij de vorige poging stortte ik volledig in.

Ik las hierboven iets over Zyban, maar ik dacht dat dat inmiddels weer uit de markt gehaald was?
pi_18691860
Voor zover ik weet is het nog steeds verkrijgbaar.
Ook ff gegoogled en niks gevonden dat het uit de markt zou zijn gehaald.
Echter na wat ik er NU over gelezen heb raad ik het heel erg af!!!!!
Toen ik het destijds gebruikt heb wist ik deze dingen niet , waren ook nog niet bekend.
Nu lees ik dat het oa. een anti depresivum is en lees veel nare berichten van mensen met wie het niet goed meer gaat na het gebruik van Zyban.
Oke ik heb het 1 maand gebruikt en "slechts" 1pil per dag geslikt.
De 2e weken moest je 1 pil slikken daarna moest je stoppen met roken en 2 pillen slikken...
Maar na wat ik nu gelezen heb hoop ik dat ze de pil uit de handel hebben gehaald.....
  maandag 26 april 2004 @ 13:18:20 #61
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_18691930
Ik heb er net ook het een en ander over gelezen nu net, en ik geloof dat ik het toch voorlopig iig maar niet doe.
Zoals ik al zei sta ik op dit moment niet al te stevig in mijn schoenen, dus dan ga ik maar niet bewust het risico lopen op weet ik veel wat voor bij verschijnselen.
pi_18692043
Lees zelfs dat Zyban resulteerde in een aantal mensen dat is overleden , al dan niet door Zyban dat is het mij niet waard
pi_18694986
quote:
Op maandag 26 april 2004 13:23 schreef Xanthe het volgende:
Lees zelfs dat Zyban resulteerde in een aantal mensen dat is overleden , al dan niet door Zyban dat is het mij niet waard
Is dat niet met veel medicijnen?? Viagra toch ook enzo??

Ik vraag me dan altijd af of het gebruik van die medicatie daadwerkelijk samenhangt met het overlijden.
  maandag 26 april 2004 @ 15:29:28 #64
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_18695047
Nou ja, dat van zyban is dus erger dan met viagra volgens mij, daarom dacht ik ook dat het uit de handel genomen was, maar dat is dus niet zo.
Maar als ik het allemaal zo eens lees, geloof ik niet dat het een middeltje voor mij is.
pi_18707021
Als ik het van te voren wist had ik het ook niet gebruikt.
Ik had daarvoor al aan de anti depresiva gezeten , misschien wel meer dan een jaar ervoor , maar lijkt mij dan toch extra link om weer aan de anti depresiva te komen.
Temeer omdat de fabrikant zegt dat een aantal categorie mensen uitgesloten moeten worden.
Iets dat niet gebeurd (of in elk geval nouwelijks).
Verder zijn er dus veel huisartsen helemaal idolaat van het middel omdat er zoveel positieve resultaten geboekt zijn.
In België schijnt het sinds 1 april zelfs vergoed te worden!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')