abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23662447
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 07:13 schreef Nijntjuh het volgende:
Mooi hoor, die van mij is Tsjerkxtamme. Het veulentje dat ze vorig jaar kreeg was van Tonke (jonge hengst).

Zeg fraubitch, ben jij ook naar de Spaanse rijschool geweest in Leeuwarden met de Friezen in het voorprogramma? (ohja, als je zin hebt, voeg me dan toe op MSN (meira@learndev.org)
Ik ben er wel heen geweest! Vond de Spaanse Rijschool helemaal geweldig. Dat is toch wel het hoogst bereikbare als het om dressuur gaat. Ik wilde er al heen sinds ik vijf was. Mooi om te zien, vooral de hogeschoolsprongen.
  dinsdag 30 november 2004 @ 09:18:14 #202
8949 Nijntjuh
..:: Nynke! ::..
pi_23662827
Wow! Gaaf
ik vond het ook helemaal super een helen unieke kans (wij moesten welliswaar 2 uur heen rijden en 2 uur terug, maar dat was het meer dan waard)
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods.
..................The cats have never forgotten this.
pi_23663894
De Spaanse rijschool is echt fantastisch, jammer genoeg nog nooit gezien. Toen we deze zomer in Wenen waren zijn we wel naar het museum geweest, daar lieten ze onder andere filmpjes zien van de oefeningen

Wat ik altijd zo mooi vind is dat ze de paarden totaal niet in de krul trekken of iets dergelijks. De paarden hebben er lol in, en dat is al mooi om te zien
pi_23664103
Mensen, waar zijn de foto's
pi_23664152
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 10:52 schreef XemmyX het volgende:
Mensen, waar zijn de foto's
Nog steeds niet gemaakt
Zal er toch eens aan denken, foto's zijn altijd leuk
  dinsdag 30 november 2004 @ 14:07:45 #206
8949 Nijntjuh
..:: Nynke! ::..
pi_23668185
ik heb ook geen foto's gemaakt want er stond een bord dat je niet mocht fotograferen
(gehoorzaam als ik ben *ahum* hou ik me daar dan ook aan )
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods.
..................The cats have never forgotten this.
  dinsdag 30 november 2004 @ 14:53:30 #207
84534 Spring
The spring is my love
pi_23669268
Leuk zo'n paarden topic! Mijn vriend is mijn 'paardenverhalen' altijd zat na 3 minuten.
Ik rijd in Tilburg op een manege bij de studenten rijvereniging. Jammer genoeg maar 1 uurtje les per week. Gelukkig wordt er af en toe een leuke actviteit georganiseerd zoals westernrijden!
Mijn grote droom is ook om een eigen paard te hebben (ooit!). Volgens mij al sinds ik op mijn 10e voor het eerst op een ''echt'' paard zat
Wat een prachtige paarden allemaal, ben zwaar jaloers! Over het strand racen met je eigen paardje moet zo'n beetje het mooiste zijn wat er bestaat
Ik zou ook best een paard willen ''delen'' met iemand, dat je dat paard samen met de eigenaar rijdt. Helaas is het me nog niet gelukt om zoiets te regelen. Is ook meer iets voor als ik klaar ben met studeren
Iedereen veel succes en geluk met jullie paardjes!
pi_23669731
Ben ik weer...

Ik ben dus met mijn paardje bij mijn vriend gaan wonen. Tenminste, paardje wel in een pensionstal, maar goed, dat is nog geen 5 minuten stappen naar het strand en de duinen.
Over het strand rijden is heerlijk, maar... het is nog veel lekkerder om door de duinen te sjezen. Daar is het zo rustig... dat is intens genieten.

Ik zal van het weekend vriendjelief met de camera meesleuren om foto's te maken. Dus dan krijgen jullie weer nieuwe foto's van mijn toppertje!
pi_23670563
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 14:53 schreef Spring het volgende:
Leuk zo'n paarden topic! Mijn vriend is mijn 'paardenverhalen' altijd zat na 3 minuten.
De mijne ook
quote:
Ik rijd in Tilburg op een manege bij de studenten rijvereniging. Jammer genoeg maar 1 uurtje les per week. Gelukkig wordt er af en toe een leuke actviteit georganiseerd zoals westernrijden!
Mijn grote droom is ook om een eigen paard te hebben (ooit!). Volgens mij al sinds ik op mijn 10e voor het eerst op een ''echt'' paard zat
Herkenbaar! Ik heb nooit bij een studentenrijvereniging gereden, maar er weleens over gedacht. Ik vond hier in Enschede de nadelen niet echt opwegen tegen de voordelen... de lessen zijn nogal duur, het niveau niet denderend (bij die manege waar ze lessen), en als ik rijd wil ik graag meer dan een uurtje in de week. Beter dan maar helemaal niet rijden heb ik een tijd gedacht...
quote:
Ik zou ook best een paard willen ''delen'' met iemand, dat je dat paard samen met de eigenaar rijdt. Helaas is het me nog niet gelukt om zoiets te regelen. Is ook meer iets voor als ik klaar ben met studeren
Ik ben ook nog steeds student, maar ik heb nu wel een bijrijdpony, eigenlijk helemaal voor mij alleen. De enige tip die ik voor je heb is de advertenties in de gaten houden op de manege, en vooral internet. De mijne heb ik gekregen via een advertentie op marktplaats.nl, maar ook op bokt.nl staat nog weleens wat.
Dat je niet meer piepjong bent is vaak een voordeel bij het zoeken naar een bijrijdpaard
Juist omdat je nog student bent vind ik het een heel mooie oplossing
pi_23672008
Mijn lover vind mijn paardenverhalen heerlijk. Wij moeten ook zelf voeren en uitmesten en als ik eens een keer niet kan, me niet lekker voel of weet ik veel wat, dan wil hij het uit alle liefde voor me doen. Hij wil haar ook gerust in het land zetten, uit het land halen, borstelen of ermee wandelen.
Longeren ga ik hem van het weekend leren.
Deze dingen moet hij eerst onder de knie hebben voor ik hem op mijn merrie laat rijden. Ze is nogal eigenwijs en eenkennig, dus ik wil gewoon dat er eerst een band is voordat hij op haar stapt anders weet ik dat ze hem toch wel uitprobeert.

Hij heeft al wat lessen gehad op een manege en ik heb hem al een paar lessen gegeven op een ander paard, maar hij wil het nu zo graag met ons paard.

Heerlijk hoor, dat hij zo meeleeft, alleen is het soms niet leuk als ie vaak mee wil... want dan ben ik toch anders bij mijn paard... want normaal praat ik hele verhalen tegen haar, vertel ik haar mijn diepste gevoel en dat kan ik dan niet...
pi_23672135
Eigenlijk vind ik dat wel logisch... ik vertel ook altijd hele verhalen tegen een paard, en ben er daarom ook het liefst alleen mee bezig. Tegenwoordig rijd ik vaak samen met een ander meisje die op de zus van Larina ('mijn' pony) rijdt. Gezellig hoor, maar niet favoriet.

mijn vriend is echt het type: als jij er maar gelukkig mee bent, vind ik het ook fijn.

Trouwens, de eigenaar wil helemaal niet dat ik een ander op Larina laat... veels te gevaarlijk en slecht voor het nu nog broze vertrouwen van de pony
  FOK!fotograaf dinsdag 30 november 2004 @ 22:43:38 #212
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_23681749
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 09:18 schreef Nijntjuh het volgende:
Wow! Gaaf
ik vond het ook helemaal super een helen unieke kans (wij moesten welliswaar 2 uur heen rijden en 2 uur terug, maar dat was het meer dan waard)
nee ben niet geweest, was veel te lang rijden..
en Tonke is dat een jonge abel??
They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
  woensdag 1 december 2004 @ 16:12:26 #213
84534 Spring
The spring is my love
pi_23696099
[quote]Op dinsdag 30 november 2004 15:45 schreef wendy-tje het volgende:

De mijne ook
[..]
Hij kijkt altijd glazig langs me heen na drie minuten en dan geef ik het maar op Maar volgens mij hebben meer mannen daar last van

Herkenbaar! Ik heb nooit bij een studentenrijvereniging gereden, maar er weleens over gedacht. Ik vond hier in Enschede de nadelen niet echt opwegen tegen de voordelen... de lessen zijn nogal duur, het niveau niet denderend (bij die manege waar ze lessen), en als ik rijd wil ik graag meer dan een uurtje in de week. Beter dan maar helemaal niet rijden heb ik een tijd gedacht...
[..]

Jammer dat het niveau niet denderend is in Enschede, hier in Tilburg wordt in elk geval goed les gegeven, aangepast aan je niveau zeg maar. Ik ken de ruiters uit Enschede wel, die komen ook wel eens op steden ontmoetingen. Maar inderdaad, meer uurtjes in de week is zeker niet mis!

Ik ben ook nog steeds student, maar ik heb nu wel een bijrijdpony, eigenlijk helemaal voor mij alleen. De enige tip die ik voor je heb is de advertenties in de gaten houden op de manege, en vooral internet. De mijne heb ik gekregen via een advertentie op marktplaats.nl, maar ook op bokt.nl staat nog weleens wat.
Dat je niet meer piepjong bent is vaak een voordeel bij het zoeken naar een bijrijdpaard
Juist omdat je nog student bent vind ik het een heel mooie oplossing
[quote]

Bedankt voor de tip, dat zal ik eens gaan bijhouden! Ook errug fijn dat je dat paardje voor jezelf alleen hebt, wat is het er voor een?
  donderdag 9 december 2004 @ 18:38:16 #214
84534 Spring
The spring is my love
pi_23859973
Het is me nog niet gelukt om een bijrijdpaardje te vinden, ben wel errug hard op zoek! Het is allemaal te ver weg dus dat is wel jammer!
pi_23860838
Een haflinger met karakter zeg maar...
pi_23873081
Spring... in welke omgeving zoek je wat?
Wellicht ken ik wat mensen voor je!
pi_23886273
Nog even een foto van mijn dame

Samen voor het eerst sinds maanden weer op wedstrijd.
Vriendje is hier de bandages aan het afhalen, ik mocht bijna de ring in!
Maar mevrouw is meer geboeid door iets aan de andere kant van het veld.
Hier valt het me goed op dat ze haar bruine gloed echt kwijt is en dat ze nu echt grijs wordt!
pi_23886318
Leuk beestje. Haar kleur hoort niet bij mijn favorieten, maar ze is prachtig gebouwd en heeft een heel lief hoofd. En zo te zien levendig genoeg.
pi_23886451
ze moet helemaal wit worden, ze is nog jong. Ben zelf ook geen schimmelfan. Maar ja... ze is mooi gebouwd, is superlief, loopt geweldig, mooi papier erbij, goed betaalbaar voor mij... dus liet ik haar niet staan om haar kleur.

Ik vind haar met deze kleur wel mooi, wil haar liever niet witter hebben...
pi_23886672
Ohh, wit zelfs, dan krijg je van die gele vlekken!
pi_23886849
godzijdank is ze redelijk schoon in stal, dus ik hoop dat ze zo blijft als ze wit is!
pi_23886942
Mooi plaatje... hoe ging het op de wedstrijd?
pi_23887027
owww, ze zijn hier in het noorden van het land zo lief voor je.
Valt ze uit de galop, dan geven we een 5.
In de verkeerde galop aanspringen? Ach, een 4.
En zo allemaal dingen, ze gaan hier niet lager dan een 4 lijkt wel.
(maar ook niet hoger dan een 7)

In de randstad had ik snel een 8 of 9 voor onze 'enkele passen middendraf' hier kom ik niet hoger dan een 7.
Maar ik kom ook niet lager dan een 4 en we hadden echt af en toe een prutzooi dat ik dacht... das een 2 of 3.

Punten: 1e proef 151 (ik dacht dat het tegen de 130 zou lopen) en de 2e proef 154 (daar had ik wel hetzelfde bij gedacht, maar ik had meer lagere cijfers verwacht en meer hogere om te compenseren).

Niet ontevreden hoor, mijn pupje...
pi_23896946
Ik heb alleen maar wedstrijden gereden in het oosten, dus ken het verschil niet zo.
Ik vond het alleen per jurylid soms enorm verschillen... de ene vond het bijvoorbeeld een prachtige combinatie, de ander vond me ineens te groot voor de pony. Tsja, het blijft een jurysport...
pi_23899463
ow, tuurlijk verschilt het per jurylid, maar ik vond het hier echt opvallen.
Ik zag mensen in de M hobbelen die ik nog niet eens in de L1 zou willen zien.
Het gaat er hier ruiger aan toe, ruk en plukwerk.
Denk dat het komt omdat er minder combinaties zijn en ze toch wat punten willen uitdelen, dat je daardoor toch makkelijker een klasse hoger komt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')