abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23487192
quote:
Op maandag 22 november 2004 11:19 schreef lady-wrb het volgende:
eh sorry dat ik het vraag hoor maar wat is een kwpn'ner?
Een nederlands gefokt warmbloedpaard... het meest gebruikte paard in de sport momenteel.
Eigenlijk is het een mengelmoesje van allerlei rassen, waar een eigen stamboek voor is opgericht.
Qua afstamming wordt dan vaak gekeken naar de vader en moeder's vader.
pi_23487269
Ik spring nog niet met mijn meisje. Ze is helemaal dressuurgefokt. Ik spring wel thuis in de bak zo heel af en toe, maar ze is pas 4,5 en het laatste jaar echt ruim 10 cm. gegroeid. En nog steeds overbouwd. Dus ik vind niet dat ze eraan toe is om veel te springen. Laat haar eerst maar wat minder groeien, want al die landingen zijn nooit goed voor al haar nog brose gewrichten.
pi_23487388
quote:
Op maandag 22 november 2004 11:27 schreef Kleintje het volgende:
Ik spring nog niet met mijn meisje. Ze is helemaal dressuurgefokt. Ik spring wel thuis in de bak zo heel af en toe, maar ze is pas 4,5 en het laatste jaar echt ruim 10 cm. gegroeid. En nog steeds overbouwd. Dus ik vind niet dat ze eraan toe is om veel te springen. Laat haar eerst maar wat minder groeien, want al die landingen zijn nooit goed voor al haar nog brose gewrichten.
Als ze nog steeds overbouwd is, zou ik er inderdaad mee uitkijken. Je hoort steeds vaker van paarden met versleten gewrichten, puur omdat er teveel van is gevraagd op te jonge leeftijd.

Ik vind zelf dat je beter kunt zorgen dat ze lol in het rijden houdt, door lekker af te wisselen, dan weer dressuur, dan weer een buitenrit, dan eens een sprongetje, dan weer een slalom
Hmm, misschien kan ik dat vanavond ook doen, als de bak niet te nat is
pi_23492592
quote:
Op maandag 22 november 2004 08:03 schreef Kleintje het volgende:
Driehoekjes, ik weet niet of je het weet waar ik het over heb, maar als ik zeg dat staart hoog en hoofd hoog nooit voor een ontspannen bovenlijn kan zorgen dan snap je me vast wel!

Dusseh... laten we elkaar niet aanvallen, afvallen of zeiken, zo bedoelde ik het dus ook helemaal niet.
Tuurlijk weet ik wat er bedoeld wordt met die driehoekjes en tuurlijk weet ik hoe een paard moet lopen om er op een keuring door te komen, het interesseert mij persoonlijk alleen niet zo. Ik vind uitstraling en karakter veel belangrijker dan perfecte gangen en perfecte verhoudingen...

Ik was een beetje geërgerd door jouw reply omdat ik helemaal niet wilde pretenderen dat ik aan een foto kan zien of een paard goeie gangen heeft. Ik kan wel aan een foto zien of een paard me aanspreekt, en dat was bij deze beauty zeker het geval. Maar ben niet boos op je, hoor.
  FOK!fotograaf zondag 28 november 2004 @ 18:27:16 #180
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_23629998
*schopt de topic nog maar eens wakker*
hoi
They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
  zondag 28 november 2004 @ 21:14:53 #181
8949 Nijntjuh
..:: Nynke! ::..
pi_23634219
Nou, dan mag ik ook wel even patsen

Nynke is mijn 8 jarige Friesche merrie. Haar afstamming is TsjerkxTamme (voor de geinteresseerden ). En ze is ongelooflijk lief, lomp, eigenwijs, knuffelig en stoer. Ze meet 1.62.
Nynke en ik rijden niet aangespannen. Zij kan het wel, enkel en dubbelspan, maar vind het niet zo leuk. Ze is heel erg op mij gericht en zelfs longeren is niet aan haar besteed. Alles waarbij ze meer dan 2 meter bij mij weg moet vind ze minder leuk dan samen dingen doen.
Ik rij met Nynke geen wedstrijden maar wel recreatief dressurmatig. Ze kan ook springen (80cm!) wat ze geweldig leuk vind, maar een enorm melig gezicht is.

Ik heb Nynke vorig jaar van mijn man gekregen. daarmee ging mijn levenslange wensdroom in vervulling (ik wilde al vanaf mijn 14e een paard, ben nu 36). Een willekeurig eigen paard zou ik al heel blij mee zijn geweest (hell, een koe of ezel was al heel wat geweest!) maar een eigen paard die ook nog een FRIES is...... dat was echt meer dan ik ooit had durven dromen. Friezen zijn met grote voorsprong mijn absolute lievelingsras.

Toen ik haar kreeg was Nynke drachtig. Ze heeft vorig jaar een mooi merrieveulentje gehad, maar doordat ik me helemaal op Nynke wil kunnen concentreren hebben we een ander lief baasje voor kleine Jeske gevonden.
Ik hoop in 2005 Nynke weer bij de de hengst te zetten (moet nog een mooie knul voor haar zoeken ) zodat we in 2006 een veulentje hebben.
Groetjes, en hoefjes van Nynke
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods.
..................The cats have never forgotten this.
pi_23638247
Mooi paard hoor!

En wat een cadeau
  maandag 29 november 2004 @ 11:13:23 #183
8949 Nijntjuh
pi_23639285
quote:
Op maandag 29 november 2004 10:13 schreef wendy-tje het volgende:
Mooi paard hoor!

En wat een cadeau
Dankjewel
Ja inderdaad, ik was er ook behoorlijk van ondersteboven, en je snapt wel dat mijn man niets meer fout kan doen hé
pi_23644656
Knap beest Nijntjuh!
Heerlijk he... die beesten.
Ik ga zo de storm eens trotseren en lekker met mijn kanjer over het strand scheuren. Dat heb ik even nodig!
Ze is echt mijn paardje en ik hou zo ontzettend veel van haar.
niets kan mij weghouden bij haar...
pi_23645030
quote:
Op maandag 29 november 2004 15:06 schreef Kleintje het volgende:
Knap beest Nijntjuh!
Heerlijk he... die beesten.
Ik ga zo de storm eens trotseren en lekker met mijn kanjer over het strand scheuren. Dat heb ik even nodig!
Ze is echt mijn paardje en ik hou zo ontzettend veel van haar.
niets kan mij weghouden bij haar...
Je woont bij het strand in de buurt?

*Jaloers is*

Ooit, ooit koop ik een huisje midden in het bos of vlak bij het strand, met een stukje land erbij en een paard en een pony en nog een hele bups beesten...
  maandag 29 november 2004 @ 16:10:03 #186
8949 Nijntjuh
pi_23646264
ook jaloers!
Ik heb datr gevoel Kleintje. Dat houden van heb ik ook! Nu kan ik even niet rijden want de schat is 10 dagen geleden na een val op mijn ribbenkas gaan staan (3 gebroken en 2 gekneusd), maar ik ga elke dag natuurlijk naar Nynke toe, poetsen, knuffelen, etc. Zodar het weer kan zit ik er weer op en gaan we gewoon verder waar we gebleven zijn

In april verhuizen wij naar een huis aan het water. Nynke komt dan vlakbij op pensionstalling te staan. Reken maar dat we dan ook naar het water gaan!

weetje wat grappig is: mijn man, die verder niks met paarden had tot we Nynke kregen, die zei na zijn eerste kennismaking "paarden ruiken zo lekker... ze ruiken naar troost". Ik vond dat zo'n mooie omschrijving, want dat is precies wat ik bij mijn paardje voel
  maandag 29 november 2004 @ 16:17:24 #187
8949 Nijntjuh
pi_23646438
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 15:06 schreef Kleintje het volgende:
Even een foto van mijn geweldige dame.
May I present you... Treasure
[afbeelding]
Treasure, geboren 29 maart 2000
Vader is Jazz, Overgrootvader is Hill Hawk xx
Een KWPN'er dus!
Oeh! Wat een leive uitstraling

Ik vind paardenrassen met letters (KWPN, BWP etc) altijd leuke rasnamen, dus ik zeg altijd: ik heb geen fries maar een WLO paard (Woest, Lomp, Onbenullig)
pi_23646439
quote:
Op maandag 29 november 2004 16:10 schreef Nijntjuh het volgende:
Nu kan ik even niet rijden want de schat is 10 dagen geleden na een val op mijn ribbenkas gaan staan (3 gebroken en 2 gekneusd),
Menigeen zou in zo'n geval een andere bewoording dan 'schat' in de mond nemen.
  maandag 29 november 2004 @ 16:23:12 #189
8949 Nijntjuh
pi_23646567
nou ja, ik heb wel even heel zachtjes "stomme kutknol" gemompeld toen ik half dood in de bak lag hoor
Maarja, ik lag nog niet goed en wel in het ziekenhuis of ik maakte me alleen maar druk om hoe het met Nynke was
pi_23646624
quote:
Op maandag 29 november 2004 16:23 schreef Nijntjuh het volgende:
nou ja, ik heb wel even heel zachtjes "stomme kutknol" gemompeld toen ik half dood in de bak lag hoor
Maarja, ik lag nog niet goed en wel in het ziekenhuis of ik maakte me alleen maar druk om hoe het met Nynke was
Denk niet dat zij er iets aan overhoudt als ze op je gaat staan, LOL. Maar wat gebeurde er eigenlijk? Moet een rare val geweest zijn, dat je onder haar terecht kwam!
  maandag 29 november 2004 @ 16:49:16 #191
8949 Nijntjuh
pi_23647206
quote:
Op maandag 29 november 2004 16:25 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Denk niet dat zij er iets aan overhoudt als ze op je gaat staan, LOL. Maar wat gebeurde er eigenlijk? Moet een rare val geweest zijn, dat je onder haar terecht kwam!
Ach het was niet haar fout hoor! Het was gewoon een stom ongeluk. Ik stijg (om haar rug te sparen) meestal met een kruk/stoel op. Alleen die keer kreeg ik bij het opstijgen kramp in mijn bilspier (van het squashen ). Dus ik denk: ff opnieuw. Maar ik kwam verkeerd terug op de kruk, pleurde eraf, en rolde onder Nynke...
Waarna de stoel omviel, Nynke schrok en dacht "wegwezen hier!'
*KRRRRAK*
Maar, ze kwam gelijk terug, en ik kon me aan haar hoofdstel omhoog trekken (ik kreeg geen lucht en verhipte van de pijn uiteraard). Ze heeft me helemaal naar de deur van de stalbaas geholpen, want ik kon niet roepen, waar ik instortte voor de deur. De baas kreeg toen in de gaten dat er iets mis was vanwege de stampij.
Ze heeft me dus ook geholpen
  FOK!fotograaf maandag 29 november 2004 @ 17:35:59 #192
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_23648318
quote:
Op maandag 29 november 2004 16:49 schreef Nijntjuh het volgende:

[..]

Ach het was niet haar fout hoor! Het was gewoon een stom ongeluk. Ik stijg (om haar rug te sparen) meestal met een kruk/stoel op. Alleen die keer kreeg ik bij het opstijgen kramp in mijn bilspier (van het squashen ). Dus ik denk: ff opnieuw. Maar ik kwam verkeerd terug op de kruk, pleurde eraf, en rolde onder Nynke...
*KRRRRAK*
Maar, ze kwam gelijk terug, en ik kon me aan haar hoofdstel omhoog trekken (ik kreeg geen lucht en verhipte van de pijn uiteraard). Ze heeft me helemaal naar de deur van de stalbaas geholpen, want ik kon niet roepen, waar ik instortte voor de deur. De baas kreeg toen in de gaten dat er iets mis was vanwege de stampij.
En Wie er nu nog durft te beweren datpaarden stomme beesten zijn krijgt klappen !!!
  maandag 29 november 2004 @ 17:36:50 #193
8949 Nijntjuh
pi_23648342
inderdaad
pi_23648381
quote:
Op maandag 29 november 2004 17:35 schreef fraubitch het volgende:

[..]

En Wie er nu nog durft te beweren datpaarden stomme beesten zijn krijgt klappen !!!
Mee eens
  FOK!fotograaf maandag 29 november 2004 @ 17:43:27 #195
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_23648516
eujj.... maar nu zeg eens wat je van mijn "ster" vind
  maandag 29 november 2004 @ 19:22:52 #196
8949 Nijntjuh
pi_23650916
oh sorry
Had het hele topic nog nietb doorgekamd
Wat zal ik zeggen.....
een FEITSE!!! (Nynkes opa is ook Feitse : vader Tsjerk is van Feitse )
prachtig
Wie is moeders vader?

[ Bericht 12% gewijzigd door Nijntjuh op 29-11-2004 19:30:05 ]
pi_23651443
quote:
Op maandag 29 november 2004 16:49 schreef Nijntjuh het volgende:

[..]

*KRRRRAK*
Wow, ze is dus eigenlijk een held!!!
  maandag 29 november 2004 @ 19:49:00 #198
8949 Nijntjuh
pi_23651578
natuurlijk!
wel een lompe held hoor
  FOK!fotograaf maandag 29 november 2004 @ 21:16:08 #199
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_23653897
quote:
Op maandag 29 november 2004 19:22 schreef Nijntjuh het volgende:
oh sorry
Had het hele topic nog nietb doorgekamd
Wat zal ik zeggen.....
een FEITSE!!! (Nynkes opa is ook Feitse : vader Tsjerk is van Feitse )
prachtig
Wie is moeders vader?
Moeders vader is Gerlof en dan Wessel.
  dinsdag 30 november 2004 @ 07:13:27 #200
8949 Nijntjuh
pi_23662183
Mooi hoor, die van mij is Tsjerkxtamme. Het veulentje dat ze vorig jaar kreeg was van Tonke (jonge hengst).

Zeg fraubitch, ben jij ook naar de Spaanse rijschool geweest in Leeuwarden met de Friezen in het voorprogramma? (ohja, als je zin hebt, voeg me dan toe op MSN (meira@learndev.org)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')