Weet ik maar de eigenaresse ziet er weinig heil meer in, het beestje is er op leeftijd gekomen omdat de toenmalige eigenaar schulden had bij haar vader. De lokatie is lekker afgelegen en de manege ook, verder komt ie nergens.quote:Op zondag 21 november 2004 11:22 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Dat kun je zo'n dier gewoon leren hoor, verkeersmakheid. Ik zou klikkertraining aanraden. Je hebt wel wat hulp nodig van mensen met auto's, trekkers e.d.
Pannerden!quote:Op zondag 21 november 2004 03:44 schreef fraubitch het volgende:
XemmyX Waar kom je vandaan, ik heb sterk het gevoel dat ik de boerderij achter je ergens van ken
En kleintje mag ik eens met jou meerijden?? dan kom je ook eens met mij rijden*kijkt met grote zielige puppyoogjes*
Is goed! Wel met goede cap op, ja ik ben streng.quote:Op zondag 21 november 2004 03:44 schreef fraubitch het volgende:
XemmyX Waar kom je vandaan, ik heb sterk het gevoel dat ik de boerderij achter je ergens van ken
En kleintje mag ik eens met jou meerijden?? dan kom je ook eens met mij rijden*kijkt met grote zielige puppyoogjes*
Jaaa, clickertraining. Ik ben er een groot voorstander van. Clickertraining is leuk.quote:Op zondag 21 november 2004 11:22 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Dat kun je zo'n dier gewoon leren hoor, verkeersmakheid. Ik zou klikkertraining aanraden. Je hebt wel wat hulp nodig van mensen met auto's, trekkers e.d.
Treasure is in principe een dressuurpaard, maar ik wil haar allround maken.quote:Op zondag 21 november 2004 12:35 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Zijn er hier trouwens ook mensen die aan endurance riding doen? Da's wel iets wat ik ooit wil gaan doen, vandaar ook dat ik waarschijnlijk voor een Arabier zal kiezen als ik weer een paard koop.
Deze is wat ouder en het is niet meer de bedoeling er lange ritten mee te maken. Het beest vind het zelf ook niet leuk meer volgens mijn vriendin.quote:Op zondag 21 november 2004 12:00 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Tja, als je verder nergens heen gaat maakt het niet uit natuurlijk. Verkeersmakheid is bij mij een must omdat ik een groot fan ben van lange buitenritten. Ging soms gerust 4, 5 uren erop uit met mijn paard. En dan moest ik vaak genoeg tussen allerlei verkeer door, langs vrachtwagens etc. Mijn laatste paard was echt 200% verkeersmak. In alle jaren dat ik haar heb gehad, is ze slechts eenmaal weggerend (op hol geslagen) en dat kwam niet doordat ze schrok, maar ze was gewoon nogal gek in de kop die dag. Was nog wel een angstig avontuur, want ze denderde bijna over zo'n invalide-autootje heen.
Dochter rijdt endurance met een Shagya-Arabier.quote:Op zondag 21 november 2004 12:35 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Zijn er hier trouwens ook mensen die aan endurance riding doen? Da's wel iets wat ik ooit wil gaan doen, vandaar ook dat ik waarschijnlijk voor een Arabier zal kiezen als ik weer een paard koop.
quote:Op zondag 21 november 2004 17:25 schreef Kleintje het volgende:
[..]
Is goed! Wel met goede cap op, ja ik ben streng.
ik heb zelf een bomproef paard maar het paard wat ik kan lenen wil er buiten graag vandoor. Dus daar wil ik eventueel wel op als je het niet vertrouwt.
Op de foto zie je een gestrekte draf waarbij dit nog jonge paard zijn achterhand er goed onderzet.quote:Op maandag 22 november 2004 00:04 schreef Kleintje het volgende:
Want als ik echt op deze foto moet beoordelen, dan kom ik niet tot de conclusie.
Maar, ik zeg gewoon eerlijk een foto op het juiste moment maken is verdomd moeiljk.
MAAR... in principe hoort in de draf het moment niet zo heel veel uit te maken en moeten de 3 driehoeken altijd goed zichtbaar en gelijk te zijn.
En dat is in dit geval niet zo. Als ik het zelfs goed zie, wat moeilijk is door de wegzakkende sneeuwbodem, dan raakt dit paard nu maar met 1 voet de bodem.
De voorste driehoek is te klein en de schenkel is hier niet mooi naar voren gericht, dus het paard duwt zich voort in plaats van draagt zich voort op deze foto.
Het is ook moeilijk hoor!
Dus, begrijp me niet verkeerd beste eigenaar van dit paard. Ik zeg niet dat het paard geen goede gangen heeft, alleen kan ik van deze foto niet zien of het paard goede gangen heeft of niet.
Kan van mijn paard ook meer foute gangenfoto's laten zien dan goede gangenfoto's.
Ik ben geen keurmeester. Ik zei ook niet 'goede gang', ik zei 'mooie gang'. Hij loopt mooi op het moment dat deze foto is genomen. Ruime passen, staart hoog, hoofd hoog, dat vind IK mooi. 't Zal me verder jeuken of en hoeveel driehoekjes er te zien zijn...quote:Op maandag 22 november 2004 00:04 schreef Kleintje het volgende:
Het is ook moeilijk hoor!
Dus, begrijp me niet verkeerd beste eigenaar van dit paard. Ik zeg niet dat het paard geen goede gangen heeft, alleen kan ik van deze foto niet zien of het paard goede gangen heeft of niet.
Kan van mijn paard ook meer foute gangenfoto's laten zien dan goede gangenfoto's.
Wow... dit is inderdaad een erg mooie foto!quote:Op maandag 22 november 2004 01:28 schreef Shagya het volgende:
[..]
Op de foto zie je een gestrekte draf waarbij dit nog jonge paard zijn achterhand er goed onderzet.
Daardoor onstaat er een ruimer voorbeen wat dan idd later de bodem raakt.![]()
Op deze foto als veulen is dat wat beter gezien.
[afbeelding]
quote:Op maandag 22 november 2004 06:10 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ruime passen, staart hoog, hoofd hoog, dat vind IK mooi. 't Zal me verder jeuken of en hoeveel driehoekjes er te zien zijn...
Datzelfde verschijnsel zie je ook steeds meer in de dressursport, juryleden kijken vooral op hogere niveau's lang niet altijd meer naar de correcte uitvoering van een oefening, zoals die in het boekje staat. Ze kijken meer naar het publiek en de uitstraling van de combinatie. Dat vind ik toch jammer, ik denk dat je daarmee de sport tekort doetquote:Op maandag 22 november 2004 08:03 schreef Kleintje het volgende:
Maar het gaat pas echt fout hier in Nederland als ze dat ook op keuringen op die manier doen. En daar gaat het mij dus om. Het publiek gaat bij zulke paarden op de banken staan, maakt veel meer decibelen lawaai en dat beïnvloedt de jury. Want zo veel mensen snappen niet dat dit niet de juiste gangen zijn. En als de jury dan niet voor dat paard kiest dan is iedereen verontwaardigd en snapt niemand het.
Maar op de een of andere manier heeft mijn haflinger toch minder aanleg voor springenquote:Op maandag 22 november 2004 11:14 schreef Kleintje het volgende:
Inderdaad Wendy-tje.
Maar dit is al jaren zo hoor.
De ene jury ziet liever een mooie kwpn'er en die cijfert de fjord, fries en tinker die alles perfect deden weg.
De ander vindt dat het er goed uit moet zien en die ziet 2 mooie proeven, 1 van een fjord en 1 van een mooie kwpn'er met perfecte papieren. Dat van de kwpn'er zag er mooier uit, maar de fjord krijgt meer punten, puur omdat het voor hem moeilijker is. Dat vind ik dus ook niet eerlijk.
Je kan beter gaan springen, dan weet je waar je aan toe bent.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |