abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19699971
wat een lieve foto's! nou is van de week toch iets geks gebeurd op de boederij!

sammy (shetlander) moest rond afgelopen week een veulen krijgen! nou op een gegeven moment (afgelopen zaterdag) komt een van de kinderen naar ons toe "sammy heeft bloed aan de staart!!"nou heel vreemd want normaal gezien bloed een paard niet voor ie gaat bevallen laat maar zeggen! dus wij de hele wei onderzocht en gezocht en gezocht, nee hoor geen veulen, na raar, sammy zelf was helemaal ok, vrolijk en verder niets mee aan de hand echt heel vreemd allemaal!
's avonds rond een uur of 6 komt er een kennis met een busje aangereden, die stapt uit, en heeft een heel klein veulentje onder zijn jas!! is dat dus het veulen van sammy. die lag 2 boederijen verder op tussen de koeien in de wei! hoe of wat??? een raadsel, wij denken dat het veulen tegen schrikdraad opgelopen is ofzo, en zo onder het draad door langs de dijk naar die wei is gelopen, of gestrompelt aangezien het dus die zaterdag ochtend geboren is, hoe laat geen idee!! nou ja, nou ging het gister nog steeds niet helemaal goed, sammy zelf wil er niets meer van weten.. het veulen is ook een x buiten bewustzijn geweest... en heeft natuurlijk de eerste uren van zijn leven meteen geen voeding gehad.. nu krijgt ie het drinken van zijn moeder in een flesje, natuurlijk krijgen wij er nooit zoveel uit als het veulen aan de spenen zuigt maar goed, beter iets dan niets.

en daarnaast krijgt ie dan nog koeienbies omdat de boer zosnel niets andes had, maar denk dat ze vandaag wel iets gaan halen echt voor een veulen, ga straks nog ff kijken hoe het er mee is!!

zal dan wel laten weten hoe of wat
  FOK!fotograaf maandag 7 juni 2004 @ 17:21:51 #127
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_19706665
quote:
Op maandag 7 juni 2004 08:24 schreef lone_wolf het volgende:

[..]

Nimmerdor !?!?! Is datn sperma nog steeds te krijgen?? Ik heb zelf twee paarden, enter en twenter, beide Elberton grootvader en dus Nimmerdor als OVERgrootvader.
gehe!! je weet niet hoe oud het paard is, en hoe oud de moeder was toen ze haar kreeg!
Maar: ja je kunt nog (zeer exclusief) nimmerdor sperma krijgen, er zijn wel enkele zware voorwaarden aan, zoals afstamming met goed zijn, de familie moet goed in de sport gepresteerd hebben, en als het veulen goed is kan het zijn dat je hem (half) moet verkopen/geven aan de hengstenboer.
They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
  FOK!fotograaf maandag 7 juni 2004 @ 17:26:49 #128
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_19706800
quote:
Op maandag 7 juni 2004 10:55 schreef XemmyX het volgende:
wat een lieve foto's! nou is van de week toch iets geks gebeurd op de boederij!

sammy (shetlander) moest rond afgelopen week een veulen krijgen! nou op een gegeven moment (afgelopen zaterdag) komt een van de kinderen naar ons toe "sammy heeft bloed aan de staart!!"nou heel vreemd want normaal gezien bloed een paard niet voor ie gaat bevallen laat maar zeggen! dus wij de hele wei onderzocht en gezocht en gezocht, nee hoor geen veulen, na raar, sammy zelf was helemaal ok, vrolijk en verder niets mee aan de hand echt heel vreemd allemaal!
's avonds rond een uur of 6 komt er een kennis met een busje aangereden, die stapt uit, en heeft een heel klein veulentje onder zijn jas!! is dat dus het veulen van sammy. die lag 2 boederijen verder op tussen de koeien in de wei! hoe of wat??? een raadsel, wij denken dat het veulen tegen schrikdraad opgelopen is ofzo, en zo onder het draad door langs de dijk naar die wei is gelopen, of gestrompelt aangezien het dus die zaterdag ochtend geboren is, hoe laat geen idee!! nou ja, nou ging het gister nog steeds niet helemaal goed, sammy zelf wil er niets meer van weten.. het veulen is ook een x buiten bewustzijn geweest... en heeft natuurlijk de eerste uren van zijn leven meteen geen voeding gehad.. nu krijgt ie het drinken van zijn moeder in een flesje, natuurlijk krijgen wij er nooit zoveel uit als het veulen aan de spenen zuigt maar goed, beter iets dan niets.

en daarnaast krijgt ie dan nog koeienbies omdat de boer zosnel niets andes had, maar denk dat ze vandaag wel iets gaan halen echt voor een veulen, ga straks nog ff kijken hoe het er mee is!!

zal dan wel laten weten hoe of wat
kan het niet zijn dat de merrie zelf daarheen is (gesprongen) omdat ze dan veilig voelde tussen een kudde om te veulenen en daarna onbewust zonder het veulen terug is gekeerd???
Of het kan ook dat ze het veulen vanaf het begin af aan heeft verstoten (en dus het wei uit heeft gejaagd) Een merrie kan het veulen met de pijn die ze heeft gehad onder het veulenen combineren en het veulen dus als een pijnbrenger zien(en dus daarom verstoten) dat doen ze voral bij het eerste veulen.

Het zijn maar ideen maar ze komen beide wel eens voor.

iig: succes!!!
pi_19715012
Hey XemmyX
heb je MSN? Geef hem hier dan ff please. Ik heb ook een pony
http://expage.com/ponydagfotoalbum geen groot ding maar wel mijn lieveling!
  dinsdag 8 juni 2004 @ 08:54:11 #130
96372 lone_wolf
bijdehansje
pi_19721870
quote:
Op maandag 7 juni 2004 17:21 schreef fraubitch het volgende:

[..]

gehe!! je weet niet hoe oud het paard is, en hoe oud de moeder was toen ze haar kreeg!
Maar: ja je kunt nog (zeer exclusief) nimmerdor sperma krijgen, er zijn wel enkele zware voorwaarden aan, zoals afstamming met goed zijn, de familie moet goed in de sport gepresteerd hebben, en als het veulen goed is kan het zijn dat je hem (half) moet verkopen/geven aan de hengstenboer.
Dus ik mag wel een beetje trots zijn op de afkomst van mijn paardjes
Ook JIJ hebt recht op mijn mening!!
pi_19721924
quote:
Op maandag 7 juni 2004 17:26 schreef fraubitch het volgende:

[..]

kan het niet zijn dat de merrie zelf daarheen is (gesprongen) omdat ze dan veilig voelde tussen een kudde om te veulenen en daarna onbewust zonder het veulen terug is gekeerd???
Of het kan ook dat ze het veulen vanaf het begin af aan heeft verstoten (en dus het wei uit heeft gejaagd) Een merrie kan het veulen met de pijn die ze heeft gehad onder het veulenen combineren en het veulen dus als een pijnbrenger zien(en dus daarom verstoten) dat doen ze voral bij het eerste veulen.

Het zijn maar ideen maar ze komen beide wel eens voor.

iig: succes!!!
de merrie kan zelf niet de wei uitgerent zijn, is onmogelijk.. alles draden etc waren nog in takt!! maar de optie dat het vanaf de geboorte afgestoten heeft kan heel goed!!! had ik zelf nog niet aan gedacht!! ik heb alleen het gevoel, dat het veulen op het moment nu aan het uitdrogen is!!
pi_19721984
quote:
Op maandag 7 juni 2004 22:34 schreef brechtje het volgende:
Hey XemmyX
heb je MSN? Geef hem hier dan ff please. Ik heb ook een pony
http://expage.com/ponydagfotoalbum geen groot ding maar wel mijn lieveling!
Nice pony;tje zeer leuk ding!! ik heb msn ja

das sjemmie_degekste@hotmail.com
pi_19763988
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 10:02 schreef Sann_e het volgende:
Heb helaas geen eigen paardje, hoe graag ik datook zou willen. Ik rij nu al een tijdje een stoer vosje, Alex. Lekker pittig ding, met beetje handleiding voordat je hem kan rijden. Ben helemala verliefd op hem, maar mijn papa en mama zijn zo ongeveer anti-paard, dus hem voor mezelf hebben wordt niets...
Als je slim bent praat je nu alvast op je huidighe vriend in en laat je hem beloven er later een voor je te kopen
pi_19776525
Het veulentje is maandag avond overleden! was veel te zwak, en dan ook nog eens z'n warm weer!! heel zielig maar ja
pi_23350466
Als ik nou hard schop tegen dit topic???
Komt het dan weer tot leven?
Heb wel zin om met wat fokkers (hmmm, lekker dubbelzinnig) over paarden te praten...
  dinsdag 16 november 2004 @ 13:38:01 #136
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_23351157
Haha, nou begin maar met kletsen hoor. Ik ben helemaal weg van paarden, helaas al hele tijd niet meer gereden ivm te weinig geld en helaas te weinig tijd. Wat zou ik graag weer eens door de duinen crossen (loonse en drunense duinen...niet aan het strand dus ).
Maar goed, zoals gezegt wil ik ooit mijn eigen paard. Mijn vriend vind paarden ook wel leuk, dus wie weet. Zijn opa heeft vroeger altijd fjorden gehad waar hij weleens op reed Helaas heb ik zijn opa nooit gekent, anders was ik daar zeker elke week te vinden!!!

Maar goed, weet iemand hier nog een duinmanege, waar je buitenritten over het strand kan maken?? en nl op zoek naar een manege waar dat kan voor komende lente
To infinity…and beyond!
pi_23351367
Zeeland, bij Renesse, daar heb je wel maneges waar je buitenritten over het strand kan maken.
Maar... wel onder begeleiding.

Zelf sta ik 5 minuten van het strand vandaan met mijn paardje. HEERLIJK!
Heb hier altijd wel een 2e paard ter beschikking, dus als je een keer mee wilt rijden over het strand, door de duinen en de bossen... je bent welkom. Moet wel een beetje redelijk kunnen rijden anders neem ik het risico niet!
  dinsdag 16 november 2004 @ 13:56:45 #138
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_23351507
nog even een aantal prachtige shires

Wat een joekels zeg...hihi Geweldige beesten, lief karakter...geef mij er maar zo een
To infinity…and beyond!
pi_23351682
Bij ons op stal hebben we een geweldige shire staan. Robin, een hengst. 5e van Nederland, alleen geen goedgekeurde hengst. Ze zijn weg van hem, maar ze keuren hem niet goed. Waarom niet? Teveel wit...
pi_23353103
Even een foto van mijn geweldige dame.
May I present you... Treasure

Treasure, geboren 29 maart 2000
Vader is Jazz, Overgrootvader is Hill Hawk xx
Een KWPN'er dus!
pi_23354104
Mooi paard Kleintje!

Tsja, ik heb geen eigen paard (komt later als ik groot ben ) maar rijd nu op een haflinger. Helaas geen foto's van, maar dat gaat nog komen
pi_23404674
Wou wat ben ik weg van Shires, geweldige beesten echt mooi.

Helaas moet ik mijn paardje Hinde verkopen, ben aan een studie begonnen, en kan haar niet meer de aandacht geven die een paard nodig heeft! Vind het zo erg...

maar ja, ik denk maar zo, wat is het beste voor haar!
pi_23404777
XemmyX, is leasen of een verzorgster erbij geen optie?
Mijn beestje doe ik voor geen goud meer weg, want die studie duurt vast niet je hele leven en als het goed is heb je je paardje nog langer bij je...
pi_23404795

DIt is ze, helaas is haar spiermassa (laat ik het zo maar ff noemen) verdwenen door het feit, dat ze nu gewoon te weinig wordt gereden ZO JAMMER, maar kan er niets aan doen
pi_23405055
Treasure is het half-zusje van een paard op mijn werk, Tequilla (voormalig Tante Willie ) Is het ook een echte Jazz, wat karakter betreft?
pi_23412374
Treasure heette eigenlijk Tess.
En wat noem jij een Jazz karakter?
Ze heeft een goud eerlijk karakter. Je kan heel ver gaan, mits je haar blijft respecteren, consequent bent en niet zomaar wat doet. Als ik uit woede en onterecht haar op haar flikker geef, dan is ze een draak. Ik noem dat geen lastig Jazz karakter, ik noem dat een 'niet-dom' paard.

Ik denk dat Jazz'jes en Ferro's de naam 'lastig' te snel hebben gekregen. Waarom? Omdat iedereen een Jazz of een Ferro koopt. Papa loopt immers in de grand prix, dus dat moet kind ook kunnen, ook al heeft de ruiter geen benul van wat ze doet.

Dat is mijn mening.
pi_23412677
Ik weet niet, heb er niet zoveel verstand van. Ik weet wel dat Tequilla, voor ze ingereden werd, niet zo'n lieverdje was. Ze schopte je bekant de stal uit als ze daar zin in had.
Verder weer ik weinig van Jazz, behalve wat mijn werkgeefster, van wie het paard is, verteld
pi_23455228
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 13:56 schreef ivetje het volgende:
allemaal plaatjes van shires
Jezus zeg, zo'n joekel zal je maar eens schrikken. Dan kun je volgens mij trekken wat je wil, maar dan kun je het vergeten. En zeker die eeerste hengst, wat moet daar ene kracht in zitten. En om zoiets te rijden....
bitchy
And I was like "yeah...whatever..."
pi_23456443
Een Shire schrikt niet zo gauw. Zijn heel rustig en koelbloedig (niet voor niks koudbloedpaarden ).

Ik heb ook een aantal paarden gehad. Mijn eerste paard was Aron, een driekwart Arabier, mooi rood vosje. Ik had hem van mijn eigen spaargeld gekocht (was 16 toen ik hem kocht samen met mijn zusje) en heb hem zelf ingereden. Ik heb hem verkocht omdat ik een groter paard wilde. Toen heb ik een prachtige donkerbruine KWPN'er gekocht genaamd Elan. Toen ik naar België verhuisde moest ik hem verkopen. Hij is waarschijnlijk bij de noodslacht beland, hij werd erg ziek nadat ik hem heb verkocht. *snik*

Mijn laatste paard was Rixt. Ik deelde haar met iemand. We hebben haar kortgeleden weggegeven omdat ze te oud werd en omdat we niet voldoende tijd meer voor haar hadden. Ze was 18 jaar. Een te klein uitgevallen KWPN'er zonder papieren. Ze staat nu op een boerderij bij iemand die voor zijn plezier allerlei beesten houdt, waaronder een aantal pony's. Een meisje verzorgt haar en ze wordt dus nog wel regelmatig bereden, maar niet meer intensief. Ze is met pensioen zeg maar. Dit ben ik op Rixt:

Als ik klaar ben met mijn studie en een vaste baan heb wil ik weer een paard. Ik denk dat het een volbloed Arabier wordt.
  FOK!fotograaf zondag 21 november 2004 @ 03:44:50 #150
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_23462061
XemmyX Waar kom je vandaan, ik heb sterk het gevoel dat ik de boerderij achter je ergens van ken
En kleintje mag ik eens met jou meerijden?? dan kom je ook eens met mij rijden *kijkt met grote zielige puppyoogjes*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')