gehe!! je weet niet hoe oud het paard is, en hoe oud de moeder was toen ze haar kreeg!quote:Op maandag 7 juni 2004 08:24 schreef lone_wolf het volgende:
[..]
Nimmerdor !?!?! Is datn sperma nog steeds te krijgen?? Ik heb zelf twee paarden, enter en twenter, beide Elberton grootvader en dus Nimmerdor als OVERgrootvader.
kan het niet zijn dat de merrie zelf daarheen is (gesprongen) omdat ze dan veilig voelde tussen een kudde om te veulenen en daarna onbewust zonder het veulen terug is gekeerd???quote:Op maandag 7 juni 2004 10:55 schreef XemmyX het volgende:
wat een lieve foto's! nou is van de week toch iets geks gebeurd op de boederij!
sammy (shetlander) moest rond afgelopen week een veulen krijgen! nou op een gegeven moment (afgelopen zaterdag) komt een van de kinderen naar ons toe "sammy heeft bloed aan de staart!!"nou heel vreemd want normaal gezien bloed een paard niet voor ie gaat bevallen laat maar zeggen! dus wij de hele wei onderzocht en gezocht en gezocht, nee hoor geen veulen, na raar, sammy zelf was helemaal ok, vrolijk en verder niets mee aan de hand echt heel vreemd allemaal!
's avonds rond een uur of 6 komt er een kennis met een busje aangereden, die stapt uit, en heeft een heel klein veulentje onder zijn jas!! is dat dus het veulen van sammy. die lag 2 boederijen verder op tussen de koeien in de wei! hoe of wat??? een raadsel, wij denken dat het veulen tegen schrikdraad opgelopen is ofzo, en zo onder het draad door langs de dijk naar die wei is gelopen, of gestrompelt aangezien het dus die zaterdag ochtend geboren is, hoe laat geen idee!! nou ja, nou ging het gister nog steeds niet helemaal goed, sammy zelf wil er niets meer van weten.. het veulen is ook een x buiten bewustzijn geweest... en heeft natuurlijk de eerste uren van zijn leven meteen geen voeding gehad.. nu krijgt ie het drinken van zijn moeder in een flesje, natuurlijk krijgen wij er nooit zoveel uit als het veulen aan de spenen zuigt maar goed, beter iets dan niets.
en daarnaast krijgt ie dan nog koeienbies omdat de boer zosnel niets andes had, maar denk dat ze vandaag wel iets gaan halen echt voor een veulen, ga straks nog ff kijken hoe het er mee is!!
zal dan wel laten weten hoe of wat
Dus ik mag wel een beetje trots zijn op de afkomst van mijn paardjesquote:Op maandag 7 juni 2004 17:21 schreef fraubitch het volgende:
[..]
gehe!! je weet niet hoe oud het paard is, en hoe oud de moeder was toen ze haar kreeg!
Maar: ja je kunt nog (zeer exclusief) nimmerdor sperma krijgen, er zijn wel enkele zware voorwaarden aan, zoals afstamming met goed zijn, de familie moet goed in de sport gepresteerd hebben, en als het veulen goed is kan het zijn dat je hem (half) moet verkopen/geven aan de hengstenboer.
de merrie kan zelf niet de wei uitgerent zijn, is onmogelijk.. alles draden etc waren nog in takt!! maar de optie dat het vanaf de geboorte afgestoten heeft kan heel goed!!! had ik zelf nog niet aan gedacht!! ik heb alleen het gevoel, dat het veulen op het moment nu aan het uitdrogen is!!quote:Op maandag 7 juni 2004 17:26 schreef fraubitch het volgende:
[..]
kan het niet zijn dat de merrie zelf daarheen is (gesprongen) omdat ze dan veilig voelde tussen een kudde om te veulenen en daarna onbewust zonder het veulen terug is gekeerd???
Of het kan ook dat ze het veulen vanaf het begin af aan heeft verstoten (en dus het wei uit heeft gejaagd) Een merrie kan het veulen met de pijn die ze heeft gehad onder het veulenen combineren en het veulen dus als een pijnbrenger zien(en dus daarom verstoten) dat doen ze voral bij het eerste veulen.
Het zijn maar ideen maar ze komen beide wel eens voor.
iig: succes!!!
Nice pony;tje zeer leuk ding!! ik heb msn jaquote:Op maandag 7 juni 2004 22:34 schreef brechtje het volgende:
Hey XemmyX
heb je MSN? Geef hem hier dan ff please. Ik heb ook een pony
http://expage.com/ponydagfotoalbum geen groot ding maar wel mijn lieveling!
Als je slim bent praat je nu alvast op je huidighe vriend in en laat je hem beloven er later een voor je te kopenquote:Op donderdag 27 mei 2004 10:02 schreef Sann_e het volgende:
Heb helaas geen eigen paardje, hoe graag ik datook zou willen. Ik rij nu al een tijdje een stoer vosje, Alex. Lekker pittig ding, met beetje handleiding voordat je hem kan rijden. Ben helemala verliefd op hem, maar mijn papa en mama zijn zo ongeveer anti-paard, dus hem voor mezelf hebben wordt niets...
Jezus zeg, zo'n joekel zal je maar eens schrikken. Dan kun je volgens mij trekken wat je wil, maar dan kun je het vergeten. En zeker die eeerste hengst, wat moet daar ene kracht in zitten. En om zoiets te rijden....quote:Op dinsdag 16 november 2004 13:56 schreef ivetje het volgende:
allemaal plaatjes van shires
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |