abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19443227
ookal woonde ik wel in de buurd, ben al druk met mijn eigen paardje!! :-) veel aandacht geven, en veel rijden
  donderdag 27 mei 2004 @ 12:26:56 #102
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_19443650
Een paardentopic! . Prachtige beestjes hier zeg!! Friezen en Fjorden zijn geweldig, maar ik heb zelf een zwak voor Tinkers .
Wij hebben thuis ook een aardige "collectie", 3 shetlanders, een b-pony Jane, een d-pony Mistral, haar veulentjes (één zwart-bonte van 2 jaar en een bruine van een maand), en een e-pony Nikita en haar bruinbonte hengstveulen van 3 weken. Verder nog een paar pensionpaarden en een pensionpony. Drukke boel dus en er is nog één veulentje op komst! .
Heb gister voor de derde keer sinds Niki's bevalling gereden, ze begint weer een beetje bij te komen en ik wilde niet te lang wachten met haar beweging geven. Weet eigenlijk niet hoe lang men normaal gesproken wacht na de bevalling? Het gaat in ieder geval goed en ze is niet meer bang dat ze haar zoontje nooit meer terug zal zien...

Dit is in ieder geval Jane, ik zal zo gauw de digicam gemaakt is een paar plaatjes maken van de andere pony's.
power to the people
pi_19444536
OK

Ten eerste had ik er weinig over te zeggen , daar het paard formaal in het bezit van mijn vader was.
ten tweede , hebben wij twee jaar lang geprobeerd Hanzar te "redden" Hij had een aangeboren afwiking aan zijn sesam beentjes. Hij heeft bijv 2 jaar lang in een weide gestaan. Echter telkens als hj werd belast liep hij kreupel.
Ten derde. Mijn Vader had een Vleesgroothandel , dus keken wij iets anders tegen de materie "Slachthuis" aan , als iemand die daar geen binding mee heeft. Het was gewoon de logische consequentie. .
Ten vierde ben ik er weken ziek van geweest.
  donderdag 27 mei 2004 @ 16:17:44 #104
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_19449607
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 12:58 schreef CANARIS het volgende:
OK

Ten eerste had ik er weinig over te zeggen , daar het paard formaal in het bezit van mijn vader was.
ten tweede , hebben wij twee jaar lang geprobeerd Hanzar te "redden" Hij had een aangeboren afwiking aan zijn sesam beentjes. Hij heeft bijv 2 jaar lang in een weide gestaan. Echter telkens als hj werd belast liep hij kreupel.
Ten derde. Mijn Vader had een Vleesgroothandel , dus keken wij iets anders tegen de materie "Slachthuis" aan , als iemand die daar geen binding mee heeft. Het was gewoon de logische consequentie. .
O joh, ik val je niet aan hoor..je zal ongetwijfeld je redenen gehad hebben, ik ben alleen zo'n ontzettend sentimenteel weekdier dat ik er mezelf niets bij kon voorstellen
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_19465413
geen ruzie maken he in de topic haaha geintje hoor :-)

Ik snap canaris helemaa. voor haar was die situatie nou eenmaaal zo!!
pi_19466443
haar ??????? HAAR

Ik weet dat de paardensport een dominat vrouwelijke aangelegenheid is , maar

aub
Canaris is toch zo´n mannelijke naam
pi_19469211
ooh sorry, heb ik veder niet op gelet!!!
  vrijdag 28 mei 2004 @ 12:35:00 #108
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_19469550
ik heb jaren paard gereden en wil ook ooit mijn eigen paard. Dat is al jaren een droom van me. Helaas woon ik in het centrum van Tilburg en wordt het qua ruimte een beetje moeilijk. Ook heb ik er helaas geen geld voor. Misschien ooit...later. Alleen wat me wel een beetje onhandig lijkt. Hoe doe je het met vakantie's enzo?? Neem aan dat je je paard niet zomaar bij iemand achter laat ofzo. Dat lijkt me 1 nadeel, je moet altijd iemand hebben om voor je paard te zorgen als je zelf weg gaat ofzo.

Mijn favoriet is een shire...die zou ik later 1 willen, maar dan heb ik wel erg veel ruimte nodig De manen, de bouw...en vooral dat behang...zo mooi

Ik heb zelf altijd op fjorden gereden...zulke lieve beesten Sterk, kunnen overal voor ingezet worden, en lief karakter, ook voor kleine kinderen.

To infinity…and beyond!
pi_19472091
Overigens, volgens mijn bescheiden mening heb je nog nooit paard gereden als je niet hierop hebt gezeten

een andalusian hengst.

Nadat ik 2 jaar in spanje heb mogen wonen end aar veel heb gereden moet ik zeggen , dat de toch vaak minachtend bekeken spaanse rijstijl fijner is als de engelse rijstijl en dat hun paarden absoluut de beste paarden op deze wereld zijn.

Je hebt echt geleefd tot je op de rug van zo´n psychopaat zit die maar één ding wil

"er door heen, er vandoor."

Magnifiek

FOK!fotograaf zaterdag 29 mei 2004 @ 00:38:36 #110
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_19486619
op me stage plaats hebben ze nu een andalusier! Wat zijn die beestjes rank en smal zeg! Het zijn net arabiertjes (ook qua schrikachtigheid) Ik snap niet dat ze die tot "barok" rekenen. Zal wel vanwege de manen zijn....
They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
  zaterdag 29 mei 2004 @ 00:46:20 #111
84524 Morwen
I got life
pi_19486733
Wat een prachtige paarden weer in dit topic .

Ik heb ooit eens een voormalig draver mogen rijden op het strand. Dat was ook zo'n hyper-typje Die stond op de boulevard al de Samba te dansen . Op een gegeven moment heb ik hem maar aan de hand naar het strand geleid, want hij was echt niet meer te stoppen (pietsje gevaarlijk op een drukke boulevard). Op het strand ging hij echt los........heerlijk........dat is vrijheid

En ik doe het nog 1 keer voor die Andalusische hengst .
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
pi_19496545
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 12:35 schreef ivetje het volgende:
ik heb jaren paard gereden en wil ook ooit mijn eigen paard. Dat is al jaren een droom van me. Helaas woon ik in het centrum van Tilburg en wordt het qua ruimte een beetje moeilijk. Ook heb ik er helaas geen geld voor. Misschien ooit...later. Alleen wat me wel een beetje onhandig lijkt. Hoe doe je het met vakantie's enzo?? Neem aan dat je je paard niet zomaar bij iemand achter laat ofzo. Dat lijkt me 1 nadeel, je moet altijd iemand hebben om voor je paard te zorgen als je zelf weg gaat ofzo.

Mijn favoriet is een shire...die zou ik later 1 willen, maar dan heb ik wel erg veel ruimte nodig De manen, de bouw...en vooral dat behang...zo mooi
[afbeelding]
[afbeelding]

Ik heb zelf altijd op fjorden gereden...zulke lieve beesten Sterk, kunnen overal voor ingezet worden, en lief karakter, ook voor kleine kinderen.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik ben dus ook helemaal weg van shire!! Lijkt me geweldig om met z'n beesie dresuur te rijden..
wel groot, aangezien ik zelf redelijk klein ben!!
pi_19539665
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 15:11 schreef Nirak het volgende:
Friezen zijn zeker niet dom!
De dekhengsten Goffert en Adel lopen momenteel prix st george, dat is niet mis. Daarnaast lopen er verschillende friezen mee op hoog niveau in de dressuur (Z1/Z2). Een fries is soms lomp, niet eens allemaal. Ze zijn over het algemeen rustig, hoewel ik er genoeg heb gehad met een pittig karakter
Toch kun je niet ontkennen dat friezen in het algemeen niet geschikt zijn voor de dressuursport. Ik vind friezen persoonlijk erg mooi; voor shows/demonstraties en voor de koets. Maar voor dressuur zijn ze nou eenmaal niet gebouwd (over het algemeen, er zijn natuurlijk enkele uitzonderingen zoals hierboven vernoemd ) In de B- en L-dressuur zal het nog wel gaan, maar voor de hogere klassen zijn ze vaak te lang in de rug en kunnen niet genoeg 'gedragen' en op hun achterhand gaan lopen.
Ik snap verder helemaal dat er mensen zo gek van zijn

Volbloed Arabieren doen het voor mij, ik kan me geen mooier dier voorstellen (al vind ik Arabieren ook niet heel erg geschikt voor de dressuursport).
Ik heb zelf een 6-jarige bruine NRPS ruin (v. Ed King Hill) waar ik dolblij mee ben. Ik heb hem zelf beleerd, en ik had niet durven hopen dat het zo goed zou gaan (we rijden nu M1, met in 6 proeven 10 winstpunten).

Foto van een paar weken geleden (niet echt de mooiste foto, maar ik heb zo gauw niets beters bij de hand )
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_19554917
ziet er goed uit!! :-)
pi_19556366
quote:
Op dinsdag 1 juni 2004 09:45 schreef XemmyX het volgende:
ziet er goed uit!! :-)
Het paard of de ruiter?

Maar "mijn" favoriet in dit topic tot nu toe is toch wel deze shire:
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_19560457
het paard, en hoe de ruiter die berijdt!!
pi_19561284
quote:
Op zaterdag 24 april 2004 01:42 schreef EgoTrippin het volgende:
eigen paard is goud waard
Heej dat wou ik zeggen, maar eh, ben een jongen, heb geen paard.
Als het goed is zijn ook fora over paarden. Veel plezier
  dinsdag 1 juni 2004 @ 15:49:03 #118
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_19563471
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 12:58 schreef CANARIS het volgende:
OK

Dit klinkt zó bekend .
Mijn eerste pony, een lieve Welsh, had een heupafwijking, mijn ouders hebben haar na een tijd ook naar de slacht gedaan. Ik ben er nog steeds woest over (het is nu zo'n 5 jaar terug) vooral gezien mijn eigen principes... We hebben dan nog wel andere pony's maar de band die ik met dat paardje had was onvervangbaar.

Hier iig nog een paar slecht belichtte foto's van onze kroost .
Nikita:

Haar prachtige veulen, met een beetje geluk mijn toekomstige rijdier:

Moeder en zoon samen:

Het veulen van Mistral:

.
power to the people
pi_19591589
Helaas heb ik geen eigen paard, maar ik heb van de foto's genoten hoor!
Ik heb altijd op verzorgpaarden gereden (ook uitgebracht in dressuur) maar het lijkt me dat er toch niks boven een eigen paard gaat.
Over verzorgpaarden heb je immers helemaal niets te zeggen, het is me al vaker gebeurd dat ik een paard beleerd had, en dat ie ineens weg was, verkocht
Een heel lief (maar ook lastig) paard is zelfs naar de slager gegaan (was een tuiger, heel lastig voor de kar en onder het zadel)
pi_19615311
Heb net ff lekker een 1,5 gereden.. eerst uur flink aan het werk gezet, en toen ff een klein buiterritje gemaakt! Nog geen jaar geleden durvde hinde helemaal niet de weg op, en vandaag ging het dan voor het eerst eindelijk redelijk goed.. af en toe schik reactie maar verder perfect!! lekker is dat joh een buiterrit, ff helemaal ontspannen!!
  donderdag 3 juni 2004 @ 15:58:19 #121
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_19617781
Ik had op de manege ook een pony die hinde heette Het was een fjord...heb er ook wedstrijden mee gereden, en ben ooit nog 3e geweest bij de club-kampioenschappen *trots is op zichzelf*
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik springen leuker vind dan dressuur. Ben ooit met een vriendin op haar eigen paarden gaan rijden in de loonse en drunense duinen, erg mooi daar. Ook een aantal vaste hindernissen genomen enzo...was echt super!
To infinity…and beyond!
pi_19620207
mijn hinde is geen fjord maar een kwpn, maar misschien dat de naam het toch doet?? haha..

in de duinen lijkt me super om te rijden!!! hier heb je alleen maar weiland en dan asvaltpaden das minder. en door de natuurgebieden mag je niet door alleen lopens, of met een hond aan de lijn!! zeer jammer maar ja
  zondag 6 juni 2004 @ 19:17:32 #123
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_19688712

Nog een paar fotootjes van Niki en haar veulen .

Zó lief, ik zat net in de wei met mijn camera en eerst kwam het veulen er lekker bij liggen, en opeens hoor ik een enorm gekreun en gesteun vlak achter me, toen Niki zich ook lekker liet neer ploffen . Ik ga zo nog een paar plaatjes maken .

power to the people
  maandag 7 juni 2004 @ 08:24:54 #124
96372 lone_wolf
bijdehansje
pi_19697631
quote:
Op zondag 25 april 2004 18:19 schreef fraubitch het volgende:

[..]

Gehe neej ze moeten gewoon wat te klagen hebben
Wat is de afstamming? Ik rij zelf een zwarte Kwpn merrie (darco x nimmerdor) En heb een friese hengst
Nimmerdor !?!?! Is datn sperma nog steeds te krijgen?? Ik heb zelf twee paarden, enter en twenter, beide Elberton grootvader en dus Nimmerdor als OVERgrootvader.

[ Bericht 0% gewijzigd door lone_wolf op 07-06-2004 08:40:53 ]
Ook JIJ hebt recht op mijn mening!!
  maandag 7 juni 2004 @ 08:40:30 #125
96372 lone_wolf
bijdehansje
pi_19697733
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 21:03 schreef Vivi het volgende:
Wat is er nou beangstigender aan een narcose in een vredige omgeving waar jij, de eigenaar die het paard kent en vertrouwd, bij kan blijven om het te strelen en gerust te stellen, dan het dier afvoeren naar het slachthuis waar het van verre al het bloed en doodsangst kan ruiken
hmmm ik zou ook een masker prefereren. Euthanasie lijkt zio dier vriendelijk maar. Zo'n paard gaat er niet zomaar bij liggen. Probeert steeds weer op te staan. Valt weer om, raakt in paniek. Het paard kan echt gaan vechten voor z'n leven en das geen mooi gezicht. Oh en overdoen aan de verzekering....Je zult de eerste niet zijn die zijn die zijn/haar paard na een paar jaar weer terugziet.

Of ze gaat op transport naar italie....voor de salami...
Ook JIJ hebt recht op mijn mening!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')