O joh, ik val je niet aan hoor..je zal ongetwijfeld je redenen gehad hebben, ik ben alleen zo'n ontzettend sentimenteel weekdier dat ik er mezelf niets bij kon voorstellenquote:Op donderdag 27 mei 2004 12:58 schreef CANARIS het volgende:
OK
Ten eerste had ik er weinig over te zeggen , daar het paard formaal in het bezit van mijn vader was.
ten tweede , hebben wij twee jaar lang geprobeerd Hanzar te "redden" Hij had een aangeboren afwiking aan zijn sesam beentjes. Hij heeft bijv 2 jaar lang in een weide gestaan. Echter telkens als hj werd belast liep hij kreupel.
Ten derde. Mijn Vader had een Vleesgroothandel , dus keken wij iets anders tegen de materie "Slachthuis" aan , als iemand die daar geen binding mee heeft. Het was gewoon de logische consequentie. .
Ten vierde ben ik er weken ziek van geweest.
Ik ben dus ook helemaal weg van shire!! Lijkt me geweldig om met z'n beesie dresuur te rijden..quote:Op vrijdag 28 mei 2004 12:35 schreef ivetje het volgende:
ik heb jaren paard gereden en wil ook ooit mijn eigen paard. Dat is al jaren een droom van me. Helaas woon ik in het centrum van Tilburg en wordt het qua ruimte een beetje moeilijk. Ook heb ik er helaas geen geld voor. Misschien ooit...later. Alleen wat me wel een beetje onhandig lijkt. Hoe doe je het met vakantie's enzo?? Neem aan dat je je paard niet zomaar bij iemand achter laat ofzo. Dat lijkt me 1 nadeel, je moet altijd iemand hebben om voor je paard te zorgen als je zelf weg gaat ofzo.
Mijn favoriet is een shire...die zou ik later 1 willen, maar dan heb ik wel erg veel ruimte nodigDe manen, de bouw...en vooral dat behang...zo mooi
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik heb zelf altijd op fjorden gereden...zulke lieve beestenSterk, kunnen overal voor ingezet worden, en lief karakter, ook voor kleine kinderen.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Toch kun je niet ontkennen dat friezen in het algemeen niet geschikt zijn voor de dressuursport. Ik vind friezen persoonlijk erg mooi; voor shows/demonstraties en voor de koets. Maar voor dressuur zijn ze nou eenmaal niet gebouwd (over het algemeen, er zijn natuurlijk enkele uitzonderingen zoals hierboven vernoemdquote:Op dinsdag 25 mei 2004 15:11 schreef Nirak het volgende:
Friezen zijn zeker niet dom!
De dekhengsten Goffert en Adel lopen momenteel prix st george, dat is niet mis. Daarnaast lopen er verschillende friezen mee op hoog niveau in de dressuur (Z1/Z2). Een fries is soms lomp, niet eens allemaal. Ze zijn over het algemeen rustig, hoewel ik er genoeg heb gehad met een pittig karakter
Het paard of de ruiter?quote:Op dinsdag 1 juni 2004 09:45 schreef XemmyX het volgende:
ziet er goed uit!! :-)
Heej dat wou ik zeggen, maar eh, ben een jongen, heb geen paard.quote:Op zaterdag 24 april 2004 01:42 schreef EgoTrippin het volgende:
eigen paard is goud waard
quote:Op donderdag 27 mei 2004 12:58 schreef CANARIS het volgende:
OK
Ten eerste had ik er weinig over te zeggen , daar het paard formaal in het bezit van mijn vader was.
ten tweede , hebben wij twee jaar lang geprobeerd Hanzar te "redden" Hij had een aangeboren afwiking aan zijn sesam beentjes. Hij heeft bijv 2 jaar lang in een weide gestaan. Echter telkens als hj werd belast liep hij kreupel.
Ten derde. Mijn Vader had een Vleesgroothandel , dus keken wij iets anders tegen de materie "Slachthuis" aan , als iemand die daar geen binding mee heeft. Het was gewoon de logische consequentie. .
Ten vierde ben ik er weken ziek van geweest.
Nimmerdor !?!?! Is datn sperma nog steeds te krijgen?? Ik heb zelf twee paarden, enter en twenter, beide Elberton grootvader en dus Nimmerdor als OVERgrootvader.quote:Op zondag 25 april 2004 18:19 schreef fraubitch het volgende:
[..]
Gehe neej ze moeten gewoon wat te klagen hebben![]()
Wat is de afstamming? Ik rij zelf een zwarte Kwpn merrie (darco x nimmerdor) En heb een friese hengst
hmmm ik zou ook een masker prefereren. Euthanasie lijkt zio dier vriendelijk maar. Zo'n paard gaat er niet zomaar bij liggen. Probeert steeds weer op te staan. Valt weer om, raakt in paniek. Het paard kan echt gaan vechten voor z'n leven en das geen mooi gezicht. Oh en overdoen aan de verzekering....Je zult de eerste niet zijn die zijn die zijn/haar paard na een paar jaar weer terugziet.quote:Op woensdag 26 mei 2004 21:03 schreef Vivi het volgende:
Wat is er nou beangstigender aan een narcose in een vredige omgeving waar jij, de eigenaar die het paard kent en vertrouwd, bij kan blijven om het te strelen en gerust te stellen, dan het dier afvoeren naar het slachthuis waar het van verre al het bloed en doodsangst kan ruiken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |