abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19366494
Helaas nog geen eigen paard..
Maar ik heb wel 6 verzorgpaardjes (4 Fjorden en 2 Tinkers) waarvan er natuurlijk 1 mijn favoriet is!

En dat is Odin!

Mijn vriend is nu ook paardenfan en ik leer hem nu samen met Odin paardrijden!
pi_19387559
Ik vind altijd fjorden iets hebben wat andere paarden niet hebben, hoe ik daar bij kom weet ik ook niet.. vind ze wel heel leuk!

zou 'k ooit ook nog wel eens willen hebben.
das het probleem zou wel heel veel willen hebben..
  dinsdag 25 mei 2004 @ 12:02:11 #78
21616 Boy_Snakeye
Bass-Shifter
pi_19387808
Mijn nieuwe vriendin is gek op paarden en heeft er zelf 1. Heeft er ook 1 pas verkocht. maar ik heb er de ballen verstand van. Het verschil tussen een pony en paard zie ik niet echt.
Ik heb vroeger ook geen leuke ervaring met paardrijden gehad. Dus daardoor is het niks voor mij.

Maar ik hoop dat mijn nieuwe vriendin me het gaat leren. Want ik krijg er best nou wel intresse in En best bereid om daar intresse in te tonen.
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
pi_19388594
He toppie!!
pi_19388954
de edelste mooiste duurste en tijdintensiefste hobby die er bestaat.

Ik heb vanaf mijn vierde tot mijn 20st gereden tot aan M dressuur.

Daarna werd het te duur en te tijd intensief . Mijn paard moest naar de slacht. Een ander paard was te duur.
Ik ben ermee opgehouden

Nu rijd ik alleen nog buiten.
Meestal alleen .
Ik huur dan hier een paard op zondag en ben 3 uur in de bossen onderweg.

NIets op deze wereld is zo mooi, maar dat weten alleen andere rijders.
pi_19389045
das toch ook leuk!!!!
het is idd duur en veel tijd kopst het ook.. maar ja, ik ben nu 20 maar heb het er zeker voor over zou niet zonder kunnen
pi_19389178
wat doe je ? Dressuur Springen ?
Ik heb niet alles gelezen ? Is die Fries van Jouw? Dan is het springen wel geen item voor je en dressuur alleen maar op ........wat L??

Prachtige paarden ,dat wel. Ik persoonlijk vond friesen alleen een beetje ........ahum .................dom . Niet echt geschickt voor Dressuur en al helemaal niet voor springen.

Een beetje alsof je in een franse auto zit.
pi_19390715
Nee, ik heb hier geen foto van mijn paard staan..

Ik doe nu nog niets, oefenen oefenen en nog eens oefenen.. ben er vanaf mijn 15 af geweest.. ben toen ik 18 was weer begonnen.. denk dat ik volgend jaar weer wedsrijden ga rijden l1 met winstpunt had ik
  FOK!fotograaf dinsdag 25 mei 2004 @ 14:10:18 #84
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_19391804
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 12:52 schreef CANARIS het volgende:
wat doe je ? Dressuur Springen ?
Ik heb niet alles gelezen ? Is die Fries van Jouw? Dan is het springen wel geen item voor je en dressuur alleen maar op ........wat L??

Prachtige paarden ,dat wel. Ik persoonlijk vond friesen alleen een beetje ........ahum .................dom . Niet echt geschickt voor Dressuur en al helemaal niet voor springen.

Een beetje alsof je in een franse auto zit.
Friezen zijn niet dom...hooguit een beetje lomp, maar dat zijn de meeste wat zware paarden.
They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
  dinsdag 25 mei 2004 @ 14:43:32 #85
21616 Boy_Snakeye
Bass-Shifter
pi_19392896
Weet iemand wat leuke vragen die ik kan stellen aan mijn vriendin?( die ze nooit verwacht van een leek zoals ik ) om een beetje een leuke impressie te maken?
Of wat zouden jullie leuk vinden als vrienden die "ene" vraag zouden stellen?
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
pi_19393736
Friezen zijn zeker niet dom!
De dekhengsten Goffert en Adel lopen momenteel prix st george, dat is niet mis. Daarnaast lopen er verschillende friezen mee op hoog niveau in de dressuur (Z1/Z2). Een fries is soms lomp, niet eens allemaal. Ze zijn over het algemeen rustig, hoewel ik er genoeg heb gehad met een pittig karakter

En met de fokkerij van deze dagen gaat het lompe er ook steeds meer vanaf. De foto van die jonge hengst hierboven (een Heinse), die hengst is inmiddels getuigd, en heeft een ontzettend mooi lijntje, edele beentjes en een mooi edel hoofdje. En zo wordt de friezenfokkerij steeds meer. Er wordt een gebruikspaard gefokt tegenwoordig, en de keurmeesters streven naar een tuiglijn en een rijtypische lijn.

Als je nog niet overtuigd bent moet je maar eens naar een fokdag gaan van het friese paard of naar www.fps-studbook.com

Groetjes

Karin
pi_19396893
FRIEZEN IN Z ?

Ik ben er te lang uit merk ik.
20 jaar geleden zou men daar hard om hebben gelachen.

Nochmaals ik ben een Friezenvriend , omdat ze bijzonder mooi zijn.
pi_19398233
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 16:57 schreef CANARIS het volgende:
FRIEZEN IN Z ?

Ik ben er te lang uit merk ik.
20 jaar geleden zou men daar hard om hebben gelachen.

Nochmaals ik ben een Friezenvriend , omdat ze bijzonder mooi zijn.
haha Dan ben je er idd al even uit geweest
hieronder een paar afbeeldingen van friese dekhengsten onder de man:

dekhengst Tonis

dekhengst Erik

dekhengst Jasper

Stuk voor stuk mooie dieren

Nu ben je weer bijgepraat

Karin
pi_19413403
ik vind friezen een van de beste dressuur paarden!
  woensdag 26 mei 2004 @ 19:00:27 #90
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_19427323
Wauw, Het is ook nog steeds mijn droom om ooit een eigen paard te hebben

Heb ook jaren gereden, maar nu ook al weer jaren niet, geen tijd enzo
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  woensdag 26 mei 2004 @ 19:01:31 #91
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_19427344
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 12:45 schreef CANARIS het volgende:
de edelste mooiste duurste en tijdintensiefste hobby die er bestaat.

Ik heb vanaf mijn vierde tot mijn 20st gereden tot aan M dressuur.

Daarna werd het te duur en te tijd intensief . Mijn paard moest naar de slacht.
Dat snap ik dan weer niet, dat je je jarenlange vriendje naar het slachthuis brengt
  FOK!fotograaf woensdag 26 mei 2004 @ 19:08:25 #92
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_19427495
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 19:01 schreef Vivi het volgende:

[..]

Dat snap ik dan weer niet, dat je je jarenlange vriendje naar het slachthuis brengt
ik dacht het jij zei het...
  woensdag 26 mei 2004 @ 19:10:24 #93
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_19427535
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 19:08 schreef fraubitch het volgende:

[..]

ik dacht het jij zei het...
gmta
pi_19430708
Op het moment dat je paard ongeneselijk ziek is: dit kan verschillen van een tumor tot een gebroken been, dan wordt het meestal afgemaakt omdat het anders onnodig lijdt.

Als eigenaar heb je dan de keuze om het paard een spuitje te geven of naar de slacht te brengen (dan krijgt het dier een pin door z'n hoofd).
Persoonlijk vind ik de laatste optie het meest diervriendelijk. Een dier een spuitje geven betekend eerst een narcose, en dan de dodelijke dosis. De narcose is een dermate beangstigende ervaring voor een paard dat ik het dat dier nooit aan zou willen doen. Misschien dat jullie nu de beslissing van Canaris enigzins begrijpen?

Karin
  woensdag 26 mei 2004 @ 21:03:36 #95
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_19430771
Wat is er nou beangstigender aan een narcose in een vredige omgeving waar jij, de eigenaar die het paard kent en vertrouwd, bij kan blijven om het te strelen en gerust te stellen, dan het dier afvoeren naar het slachthuis waar het van verre al het bloed en doodsangst kan ruiken
  FOK!fotograaf woensdag 26 mei 2004 @ 21:34:55 #96
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_19431584
ze heeft het niet zo zeer over de plek waar het gebeurd, maar over de manier. ik weet ook niet of een pin zo gezellig is... doe mij maar liever een spuitje
pi_19439375
ik denk dat dat ieder voor zich is.. kun je niet echt over oordelen.. ik persoonlijk geef ook liever een spuitje als het echt nodig is!
pi_19439546
Het lijkt mij ook dat een slachthuis nogal een stresssituatie is, ten eerste gaan ze daar niet zo zachtzinnig met dieren om, ten 2de ruiken die beesten de dood al op afstand, dan zo'n masker op je kop gezet krijgen, lijkt me echt minder fijn dan een narcose terwijl je lekker geaait wordt en gerust gesteld wordt en rustig inslaapt.

Weet niet hoe paarden op narcose's reageren, maar het lijkt me nogsteeds minder stress opleveren dan een slachthuis.

Ben een paar keer bij het slachthuis geweest toen ik bij de dierenambulance stage liep(om dode dieren weg te brengen) en ik kan je wel vertellen dat ik alles behalve blij werd van wat ik in het voorbijgaan zag, zeg maar gerust dat ik de 3 keer dat ik er geweest ben heb gekookt van woede...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  donderdag 27 mei 2004 @ 10:02:32 #99
66325 Sann_e
Vliegende Koe
pi_19439650
Heb helaas geen eigen paardje, hoe graag ik datook zou willen. Ik rij nu al een tijdje een stoer vosje, Alex. Lekker pittig ding, met beetje handleiding voordat je hem kan rijden. Ben helemala verliefd op hem, maar mijn papa en mama zijn zo ongeveer anti-paard, dus hem voor mezelf hebben wordt niets...
rasechte trut
pi_19440218
Hey Emmy,

Wij hebben thuis ook paarden. (en een shetlander waar ik vanaf mn 3e al op gereden heb) Ik rij eigenlijk nooit meer maar mijn zusje wel veel. We hebben Quarter horses (Western) De Shetlander is een beetje eenzaam. Jammer dat je niet wat dichterbij woonde anders mocht je hem eens een aantal keer per week verwennen. Ik ga proberen om hem binnenkort weer voor het karretje (lang niet gedaan) te zetten. Dat zal nog veel moeite kosten want het is een koppig beestje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')