Wat lang duurt zo'n dracht!quote:Op woensdag 17 augustus 2005 14:20 schreef Kleintje het volgende:
Hier is alles goed. Mijn merrie is nu 53 dagen drachtig van een prachtige hengst.
Dus hopelijk volgend jaar een veulen welke goed voldoet aan mijn eisen.
Ik heb op mijn (toendertijd) verzorgmerrie tot enkele weken voor de geboorte gewoon gereden. Daarna had ook wel gekund, maar ze wilde het erf niet meer af.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 18:47 schreef Tinkerbell het volgende:
Wat lang duurt zo'n dracht!![]()
Spannend zeg! Gefeliciteerd! Kan/mag je ondertussen nog wel op d'r rijden?
Ah ok, ik heb geen verstand van paardenquote:Op donderdag 18 augustus 2005 06:59 schreef Kleintje het volgende:
Zoals ze bij mensen ook zeggen... ze is drachtig, niet ziek
Zolang er geen bijverschijnselen zijn mag ik gewoon rijden. Alleen vanaf 4 maanden voor de dracht stoppen met springen (doe ik toch al niet) en 6 weken van te voren willen ze meestal zelf niet meer en dan is het raadzaam om af te bouwen.
Ik wil wel 3 weken na de geboorte weer gaan opbouwen omdat veel paarden het wel even fijn vinden, even een uurtje zonder het veulen, even weer werkpaard zijn in plaats van alleen maar mamapaard.
Ik zal hier af en toe wel buikfoto's plaatsen.
Ik weet niet of jullie de ontwikkeling van het veulen in de buik ook leuk vinden? Anders heb ik er een weblog over...
Ik heb het zelf nog nooit 'officieel' gedaan, maar ik ging regelmatig op eigen houtje op stap met mijn paard. Reed dan vaak gauw 5 uren achterelkaar. Alleen wel gewoon op de openbare weg, want er is hier geen bos ofzo...quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 12:50 schreef Kleintje het volgende:
Endurance... dat wilde ik komend jaar met Treas doen omdat het zo'n geweldig buitenrij paard is.
Maar ja... dan valt er een veulen uit en voordat ze dan weer op conditie is. Misschien in september een kennismakingsendurande, maar 2007 wordt ons endurance jaar
Inderdaad, bij ons op de manege moest er een in de laatste maanden van de dracht niets van mannen hebben. Zodra ze een mannenstem hoorde gingen de oren in de nek.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 12:15 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Kleintje, doe ff linkje naar dat weblog, is leuk.
Ik heb trouwens niet de beste ervaringen met drachtige merries.Sommigen worden ietwat irritant.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |