abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29720047
Op 80 dagen zou het via een echo te zien kunnen zijn of het een hengst of een merrie is, dan zijn de geslachtskenmerken al ontwikkeld, alleen moet je wel het geluk hebben dat de foetus er goed voor ligt zodat je het kan zien.

Maar ik bedoelde dus dat de vader een prachtige hengst is.
Ik heb wel een hengst besteld, donkerbruin, of een schimmel net als haar moeder
pi_29726585
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 14:20 schreef Kleintje het volgende:

Hier is alles goed. Mijn merrie is nu 53 dagen drachtig van een prachtige hengst.
Dus hopelijk volgend jaar een veulen welke goed voldoet aan mijn eisen.
Wat lang duurt zo'n dracht!

Spannend zeg! Gefeliciteerd! Kan/mag je ondertussen nog wel op d'r rijden?
pi_29726730
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 18:47 schreef Tinkerbell het volgende:
Wat lang duurt zo'n dracht!

Spannend zeg! Gefeliciteerd! Kan/mag je ondertussen nog wel op d'r rijden?
Ik heb op mijn (toendertijd) verzorgmerrie tot enkele weken voor de geboorte gewoon gereden. Daarna had ook wel gekund, maar ze wilde het erf niet meer af.
pi_29743935
Zoals ze bij mensen ook zeggen... ze is drachtig, niet ziek
Zolang er geen bijverschijnselen zijn mag ik gewoon rijden. Alleen vanaf 4 maanden voor de dracht stoppen met springen (doe ik toch al niet) en 6 weken van te voren willen ze meestal zelf niet meer en dan is het raadzaam om af te bouwen.
Ik wil wel 3 weken na de geboorte weer gaan opbouwen omdat veel paarden het wel even fijn vinden, even een uurtje zonder het veulen, even weer werkpaard zijn in plaats van alleen maar mamapaard.

Ik zal hier af en toe wel buikfoto's plaatsen.
Ik weet niet of jullie de ontwikkeling van het veulen in de buik ook leuk vinden? Anders heb ik er een weblog over...
pi_29744691
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 06:59 schreef Kleintje het volgende:
Zoals ze bij mensen ook zeggen... ze is drachtig, niet ziek
Zolang er geen bijverschijnselen zijn mag ik gewoon rijden. Alleen vanaf 4 maanden voor de dracht stoppen met springen (doe ik toch al niet) en 6 weken van te voren willen ze meestal zelf niet meer en dan is het raadzaam om af te bouwen.
Ik wil wel 3 weken na de geboorte weer gaan opbouwen omdat veel paarden het wel even fijn vinden, even een uurtje zonder het veulen, even weer werkpaard zijn in plaats van alleen maar mamapaard.

Ik zal hier af en toe wel buikfoto's plaatsen.
Ik weet niet of jullie de ontwikkeling van het veulen in de buik ook leuk vinden? Anders heb ik er een weblog over...
Ah ok, ik heb geen verstand van paarden . Ik vind het alleen leuk, zoiets. Wel grappig dat ze op een gegeven moment zelf niet meer willen. Dat vind ik nou interessante dingen, zoals dieren dat zelf kunnen aangeven.
pi_29776946
hahaha, zo bedoelde ik het niet, dat je er geen verstand van hebt. Maar in principe kan je gewoon alles blijven doen met je beestje.
Hetzij wel wat voorzichtiger.

Stel dat het iets heeft, een operatie is risicovoller i.v.m. de narcose.
Een kalmeringsmiddel of bepaalde medicijnen kunnen ook weer via de navelstreng naar het veulen gaan....
pi_29778086
Kleintje, doe ff linkje naar dat weblog, is leuk.

Ik heb trouwens niet de beste ervaringen met drachtige merries. Sommigen worden ietwat irritant.
pi_29778117
hahaha.. ze is heel lief naar mij toe, maar naar andere paarden... damn... wat een bitch.

veulentje.weblog.nl

In het archief staan daar nog foto's van opa, vader en andere opa....
pi_29778229
Ik krijg alleen maar de hoofdpagina van webloggen.nl.
pi_29778249
ow wacht, volgens mij is het veulentje.weg-log.nl
ja... met een streepje ertussen... sjorrie
pi_29778397
Mooie uitgebreide weblog zo op het eerste gezicht!

Arme Treasure, ze heeft niet eens écht mogen neuken!
pi_29778489
Rubiquil is mooi. Dat dekgeld. Maar goed dat je zo'n goeie baan hebt.
pi_29778543
hahaha..... erg he... dat dekgeld
Maar goed... ga eens op marktplaats kijken. Een 3-jarige met zo'n papier kost je minimaal 4000 euro.
Als mijn veulen geen rariteiten krijgt qua veearts vanaf nu tot zijn 3e jaar, dan heeft ie me met opfok, voer, inseminatie, dierenartskosten nu etc. maar 3000 euro gekost.
Dus... het is het wel waard.

En op marktplaats staat nu een veulen van rubiquil te koop voor 3200 euro!!!!
pi_29778593
Ga je dat veulen zelf houden of wil je het verkopen?
pi_29778719
Hoe hard het ook is... ik hou haar/hem met de bedoeling om de opvolger te worden van Treasure.
Ik ben verknocht aan Treasure, maar ik moet reeël zijn, door haar dikke spronggewrichten zal ze het nooit geweldig doen in de sport. En als het veulen 4 is, dan zijn we 5 jaar verder, dan is Treasure 10. Nog een mooie leeftijd om Treasure te verkopen.

Wie weet ben ik tegen die tijd zo rijk, dan hou ik haar en zoek ik een verzorgster voor haar. Maar het is de bedoeling dat ik het met het veulen de sport in ga.
pi_29778821
Ah, okee. Al heb ik paarden altijd alleen maar voor mijn plezier en niet voor wedstrijden, ik vind het met dat harde wel meevallen hoor. Ik heb tweemaal een paard verkocht. Wil dan wel zeker weten dat het beestje een goede plek krijgt. Treasure kan misschien een mooi plekje krijgen als recreatiepaard.
pi_29778843
't Is dat het niet 't paard is dat ik wil, anders kon ik haar tegen die tijd wel kopen.
pi_29778886
Wacht maar tot je op haar hebt gereden op het strand

Ach... wedstrijden rijden... hahaha... ik ben ook nog maar B met Treasure. Gewoon geen mogelijkheden gehad om wedstrijden te rijden.
En ik wil vooral plezier hebben, je kan best Z zijn en het goed doen, maar zonder plezier is er niets aan.
Dan ben ik liever B met iedere dag een hoop lol.
pi_29778946
Dat is zeker waar. Maar ik ben gewoon nooit een groot talent geweest op dat gebied. Endurance zou veel meer iets voor mij zijn. Buitenritten vind ik het allerleukste.
pi_29779092
Endurance... dat wilde ik komend jaar met Treas doen omdat het zo'n geweldig buitenrij paard is.
Maar ja... dan valt er een veulen uit en voordat ze dan weer op conditie is. Misschien in september een kennismakingsendurande, maar 2007 wordt ons endurance jaar
pi_29779392
Joh dat is nog maar zo groot als een pecan noot en dat wordt een heel paard straks

Logisch dat die dracht zo lang duurt dan
pi_29779581
En dan zit ze al op bijna 2 maanden.

Er zijn mensen die dus niet weten hoe groot het nu is, en die beweren nu al dat ze aan mijn paards buik zien dat ze drachtig is.
Knap hoor, dat je in zo'n groot lichaam een pecannoot ziet zitten, dat kunnen ze makkelijk kwijt.
Ze is nu nog gewoon dik van het gras
pi_29780793
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 12:50 schreef Kleintje het volgende:
Endurance... dat wilde ik komend jaar met Treas doen omdat het zo'n geweldig buitenrij paard is.
Maar ja... dan valt er een veulen uit en voordat ze dan weer op conditie is. Misschien in september een kennismakingsendurande, maar 2007 wordt ons endurance jaar
Ik heb het zelf nog nooit 'officieel' gedaan, maar ik ging regelmatig op eigen houtje op stap met mijn paard. Reed dan vaak gauw 5 uren achterelkaar. Alleen wel gewoon op de openbare weg, want er is hier geen bos ofzo...
pi_29780985
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 12:15 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Kleintje, doe ff linkje naar dat weblog, is leuk.

Ik heb trouwens niet de beste ervaringen met drachtige merries. Sommigen worden ietwat irritant.
Inderdaad, bij ons op de manege moest er een in de laatste maanden van de dracht niets van mannen hebben. Zodra ze een mannenstem hoorde gingen de oren in de nek.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_29781043
Ow, mijn merrie moet normaal al bijna niets van mannen weten. Dus daar zie ik geen verschil in. Maar ruinen mogen niet meer in de buurt komen. Ze zeikt ze letterlijk af.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')