abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fotograaf zaterdag 11 december 2004 @ 15:49:12 #226
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_23899504
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 15:47 schreef Kleintje het volgende:
ow, tuurlijk verschilt het per jurylid, maar ik vond het hier echt opvallen.
Ik zag mensen in de M hobbelen die ik nog niet eens in de L1 zou willen zien.
Het gaat er hier ruiger aan toe, ruk en plukwerk.
Denk dat het komt omdat er minder combinaties zijn en ze toch wat punten willen uitdelen, dat je daardoor toch makkelijker een klasse hoger komt.
Waar woon je= Dan verhuis ik er ff naartoe
They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
pi_23902178
Den Helder.
En heb vandaag weer gezien dat het echt zo is. Ik heb echt mensen verschrikkelijk zien rijden en ze gaan gewoon weg met een vette winstpunt.
Paarden die in de stap gewoon niet regelmatig stappen...
pi_23906378
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 18:03 schreef Kleintje het volgende:
Den Helder.
En heb vandaag weer gezien dat het echt zo is. Ik heb echt mensen verschrikkelijk zien rijden en ze gaan gewoon weg met een vette winstpunt.
Paarden die in de stap gewoon niet regelmatig stappen...
Die horen gewoon niet op concours thuis.

Waar ik vandaan kwam had je trouwens niet echt te weinig combinaties, maar je moest je op tijd inschrijven, anders had je kans dat je niet mee kon doen

Ook wel eens geschreven bij een jurylid, maar dat vond ik destijds echt enorm leerzaam, die legden dan echt uit waar zij nou op letten
pi_23906691
Kan iemand mij eens uitleggen hoe dat nou eigenlijk werkt met die winstpunten? Wanneer je er eentje krijgt en hoeveel je er moet hebben om een niveau hoger te komen enzo? Ik heb nooit aan wedstrijden gedaan omdat ik dat niet leuk vind, maar ik kijk er wel graag naar.

Wil in de toekomst wèl graag aan endurance gaan doen (zei ik al eerder), maar dat gaat me niet om het competitie-element maar meer om het rijden van mooie routes.
pi_23915774
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 20:59 schreef Kleintje het volgende:
Nog even een foto van mijn dame
[afbeelding]

Samen voor het eerst sinds maanden weer op wedstrijd.
Vriendje is hier de bandages aan het afhalen, ik mocht bijna de ring in!
Maar mevrouw is meer geboeid door iets aan de andere kant van het veld.
Hier valt het me goed op dat ze haar bruine gloed echt kwijt is en dat ze nu echt grijs wordt!
Mooi beesie!

Wat voor een niveau rijdt je met haar?
pi_23917416
Lupa, ik heb nu niet zo heel veel tijd, maar zal morgen wel even wat meer vertellen over het rijden van wedstrijden en winstpunten.

Wendy-tje, het schriiven bij een jury is geweldig. Mijn moeder heeft vroeger het wedstrijdsecretariaat gedaan waar ik toen reed. Ik kon dus regelmatig schrijven bij jury's als ze niemand anders kon vinden (soms zelfs 5 uur achter elkaar, dat is dan minder grappig). Heb er altijd veel van geleerd. Wil ooit nog zelf een jurycursus doen.

XemmyX, ik heb met dit paard eigenljik alleen nog maar voor de ervaring gestart. Ze is nu 4,5 en moet nu echt serieus met haar aan de slag. Ze is in een jaar tijd dik 10 cm. gegroeid dus vond ik haar nog niet rijp voor het echte werk, er zijn genoeg mensen die wel met een jong paard flink starten, maar ik vond het nog niet nodig. We hebben in totaal 7 proefjes gereden en hebben 3 winstpunten, we rijden dus nog B.

Hoop komend jaar weer meer wedstrijden te rjiden. Heb in mei en daarna september mijn laatste wedstrijden gereden, dus echt actief zjin we nog niet!
pi_23939471
quote:
Op zondag 12 december 2004 13:05 schreef Kleintje het volgende:
Lupa, ik heb nu niet zo heel veel tijd, maar zal morgen wel even wat meer vertellen over het rijden van wedstrijden en winstpunten.

Wendy-tje, het schriiven bij een jury is geweldig. Mijn moeder heeft vroeger het wedstrijdsecretariaat gedaan waar ik toen reed. Ik kon dus regelmatig schrijven bij jury's als ze niemand anders kon vinden (soms zelfs 5 uur achter elkaar, dat is dan minder grappig). Heb er altijd veel van geleerd. Wil ooit nog zelf een jurycursus doen.

XemmyX, ik heb met dit paard eigenljik alleen nog maar voor de ervaring gestart. Ze is nu 4,5 en moet nu echt serieus met haar aan de slag. Ze is in een jaar tijd dik 10 cm. gegroeid dus vond ik haar nog niet rijp voor het echte werk, er zijn genoeg mensen die wel met een jong paard flink starten, maar ik vond het nog niet nodig. We hebben in totaal 7 proefjes gereden en hebben 3 winstpunten, we rijden dus nog B.

Hoop komend jaar weer meer wedstrijden te rjiden. Heb in mei en daarna september mijn laatste wedstrijden gereden, dus echt actief zjin we nog niet!
Lekker rustig aan beginnen, is beter voor het paard als zowel voor de ruiter zelf!
pi_23942942
Goed, een korte uitleg over de winstpunten enzo.
B, L1, L2, M1 en M2... die proeven hebben 26 onderdelen.
Als je overal een 10 voor haalt dan heb je 260 punten.
Als je overal gemiddeld een 6 voor haalt, dan heb je 156 punten. Je zit dan gemiddeld voldoende en dan heb je dus een winstpunt.
Bij 10 winstpunten mag je door naar de volgende klasse, bij 20 winstpunten MOET je over naar de volgende klasse.
Bij gemiddeld 13 x een 6 en 13 x een 7 (dus 169 punten) dan heb je 2 winstpunten.
Bij gemiddeld 26 x een 7 dan heb je 3 winstpungen (182 punten).

Maar... je kan helaas ook verliespunten rijden.
Dit kan in de B niet, want er is geen lagere klasse dan de B.
Degradatie naar de daaronder gelegen lagere klasse vindt plaats bij het bereiken van een stand van -10 in de huidige klasse, met dien verstande dat in de klasse L1 verliespunten in mindering worden gebracht tot de stand L1+0 is bereikt.
Degradatie van de klasse L1 naar de klasse B is niet mogelijk.
In de klasse B worden geen verliespunten geregistreerd.
Na degradatie begint men in de nieuwe klasse met 0 winstpunten.

Hoop dat het zo een beetje duidelijk is, zo niet, vraag dan maar lekker verder, dan probeer ik het duidelijker uit te leggen...
pi_23952107
Kleintje, mijn dank voor je heldere en beknopte uitleg. Weet ik eindelijk eens hoe het zit.
pi_23952710
Ik weet alleen niet meer wanneer je precies een verliespunt hebt. Als je dat ook nog wilt weten dan moet je het even gillen, ik heb hier het wedstrijdreglement liggen.
pi_23954768
Vind ik op zich ook wel interessant om te weten, ja, als je het toch bij je hebt.
pi_24092645
Staan de regelementen niet op www.knhs.nl?
Dat dacht ik al eens gezien te hebben...
  FOK!fotograaf zondag 19 december 2004 @ 23:30:15 #238
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_24092719
quote:
Op zondag 19 december 2004 23:27 schreef wendy-tje het volgende:
Staan de regelementen niet op www.knhs.nl?
Dat dacht ik al eens gezien te hebben...
Klopt ja
They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
pi_24093612
Kleintje, worden winst- en verliespunten bij elkaar opgeteld en van elkaar afgetrokken? Ofwel: als ik de ene keer winstpunten haall en de volgende wedstrijd verliespunten, heft dat elkaar op of moet ik dat anders zien?
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_24099651
Ja, staat inderdaad ook op de site van de knhs. Alleen staan de punten daar in procenten uitgedrukt. Moet nog even zoeken waar ik het verhaal van de verliespunten in punten heb. Maar denk dat het in principe duidelijk is.

Buitenbeentje... stel je bent L1 met 4 winstpunten en je rijdt dan op een wedstrijd 2 verliespunten, dan ben je dusn og maar L1 met 2 winstpunten. Dus je streept het tegen elkaar af!
Verliespunten worden niet snel gereden hoor...
pi_24100303
Nee, dan moet het inderdaad wel heel slecht gaan, als in een proef niet fatsoenlijk uitrijden of onderdelen totaal niet tonen.
pi_24113235
Ik heb inderdaad nog niemand gehoord die verliespunten heeft gehaald, meestal winstpunten. Maar ja, veliespunten hang je ook niet echt aan de grote klok.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_24113872
Inderdaad Buitenbeentje.
Ik ken ze wel hoor, mensen die verlies hebben gereden. Maar gelukkig heb ik het nog nooit zelf meegemaakt.
pi_24140683
Kleintje: Treasure ziet er echt prachtig uit joh! (Zit ook op Bokt, en heb al een met je gePB'd daar, je komt er niet zo heel vaak meer geloof ik?)

Met mijn Dees gaat het gelukkig weer hartstikke goed. Ze is begin oktober geopereerd aan een (op 2 plekken) gebroken griffelbeen. De pees bleek gelukkig onbeschadigd, ze heeft niet kreupel gelopen na de operatie dus al met al hebben we enorme mazzel gehad
We zijn nu lekker weer voorzichtig aan het galopperen, en het beentje ziet er prachtig uit. Onze veearts (Gertjan den Heyer) is net zo blij als wij (ik denk ook een beetje vanwege de enorme rekening die hij ons heeft gestuurd...;)

Hier nog even een twee heerlijke zomervachtfoto's:

pi_24140844
Fijn dat het goed gaat! Leuk beestje, hij heeft mijn lievelingskleur. Mijn eerste paard (driekwart Arabier) had dezelfde kleur, en hij had in de zomer een gouden glans in zijn vacht. Zó mooi... Aron heette hij. Hij heeft het nu heel goed bij een meisje dat een opleiding in de paardenhouderij doet. Ze was niet van plan hem ooit weg te doen. Hij was ook heel lief. Ik had hem eigenlijk nooit moeten verkopen.
pi_24141002
Wat jammer.... weet je waar hij nu is?

Daisy is ook driekwart arabier (vader: Baccarat ox) en haar moeder is half Arabier, half Engels Volbloed.
Een leuk allegaartje dus. Ze heeft ook zomers een prachtige goud/koperglans, echt prachtig!
pi_24141107
Ja, ik weet waar hij is. Ik ben een paar jaar terug nog een keertje langs geweest en het ging heel goed met hem. Ik heb hem destijds verkocht omdat ik achttien werd en hij een pony was. Ik wilde wedstrijden gaan rijden, maar dat heb ik uiteindelijk nooit gedaan. Ik had Aron zelf ingereden, ik kende hem vanaf de dag van zijn geboorte. Als ik straks met mijn opleiding klaar ben en ik heb een goede baan, dan ga ik weer een veulen kopen. Ditmaal een volbloed Arabier. Vos of zwart, daar ben ik nog niet helemaal uit. Ik vind het geweldig om zo'n beest helemaal van jongs af aan op te voeden. Je hebt dan een hele speciale band. Ik heb met geen enkel paard na Aron zo'n speciale band gehad.
pi_24141638
Zoiets als dit wil ik:

De kleur zwart maakt de prijs wel meteen tweemaal zo hoog, maar ik vind zwart zo mooi bij een Arabier...
pi_24144128
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 09:22 schreef Kleintje het volgende:
Inderdaad Buitenbeentje.
Ik ken ze wel hoor, mensen die verlies hebben gereden. Maar gelukkig heb ik het nog nooit zelf meegemaakt.
Houden zo!!!
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_24925624
Klein schopje

Samen met mijn 2 zussen heb ik sinds 23 september 1997 een heerlijk eigenwijs paard Hij heeft Apollo, is 1,69 hoop bij de schoft en is een echte, redelijk unieke VUILNISBAK! Helaas zijn we ruim een week geleden samen gevallen en heeft hij daar een flinke wond aan z'n been (op dat gewricht halverwege z'n achterbeen) en dus is ie redelijk uit de roulatie nu. We mogen wel wandelen en voorzichtig longeren (alleen stap en klein beetje draf), dat scheelt:).

Ook mijn vriend is dol op Apollo, hij kan zelf niet echt rijden maar van de zomer heb ik hem 1 keer in de bak laten rijden en een paar keer op een rustige plek in het bos.

Foto zal ik binnenkort een keer posten, misschien heeft mn zus er nog 1 die mooi is

[ Bericht 1% gewijzigd door Leintjeuh op 04-02-2005 23:08:08 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')