[Dit bericht is gewijzigd door JoeNNie op 02-08-2001 16:05]
quote:idd fris elke week een nieuwe relatie
Op donderdag 02 augustus 2001 15:58 schreef Robinsonne het volgende:
Ik zoek vast dekking onder m'n bureau....
quote:U wilt onder uw bureau gedekt worden
Ik bedoel maar, in dat topic over "overspel is ziek" is werkelijk iedereen het met elkaar eens.
Maar als je nou toch de statistieken er op naslaat, dan zie je dat 1 op de 3 a 4 mensen wel degelijk vreemdgaat en het dus niet zo nauw neemt met de moraal.
Mijn vraag is dus eigenlijk: zitten hier op Fok!TOEVALLIG alleen maar mensen die fatsoen hebben of trekt de rest z'n bek niet open? Ik kan me voorstellen dat er ook andere meningen zijn. Die zou ik ook wel eens willen zien dan.
By the way, Robinsonne is hondstrouw en gaat niet vreemd!
quote:ik voel me toch ernstig gepasseerd!
Op donderdag 02 augustus 2001 16:11 schreef Robinsonne het volgende:
Nou ja, ergens was dit wel serieus bedoeld hoor.Ik bedoel maar, in dat topic over "overspel is ziek" is werkelijk iedereen het met elkaar eens.
Maar als je nou toch de statistieken er op naslaat, dan zie je dat 1 op de 3 a 4 mensen wel degelijk vreemdgaat en het dus niet zo nauw neemt met de moraal.
Mijn vraag is dus eigenlijk: zitten hier op Fok!TOEVALLIG alleen maar mensen die fatsoen hebben of trekt de rest z'n bek niet open? Ik kan me voorstellen dat er ook andere meningen zijn. Die zou ik ook wel eens willen zien dan.
quote:lees mijn signature.....
Op donderdag 02 augustus 2001 16:10 schreef Freel het volgende:
En dat komt van een vrouw....zucht...ok dan... bureau-piercing bullets loaded...aiming.....
Ik denk dat die stelling idd KLOPT.
Mits, je je wederhelft er niets over zegt. Sommige mensen krijgen een schuldgevoel en anderen niet. Ik geef gewoon de alcohol de schuld en ga vrolijk verder.
Maar goed ik ben dan ook nog maar 24 en vindt het allemaal wel best.
quote:stel je niet aan! er wordt heus wel serieus gereageerd, het komt misschien over op jouw als niet serieus maar dat is ut wel!
Op donderdag 02 augustus 2001 16:15 schreef Tranceptor het volgende:
Ik wil dit topic graag verplaatst zien naar het 'Onzin voor het leven', dat is waar hij thuishoort.
quote:Is een nieuwe uitspraak denk ik...
Op donderdag 02 augustus 2001 16:11 schreef golfer het volgende:[..]
U wilt onder uw bureau gedekt worden
"Wil jij me even dekken onder het buro"...
"Wil jij me uitvegen onder het buro"...
"Wil jij je melk even morsen onder het buro"...
Ik geloof echter wel dat het zo nu en dan lekker is om een keer sex te hebben met een andere man/vrouw. Wij gaan dan ook zo nu en dan naar een club en hebben daar soms best leuke contacten.
quote:
Op donderdag 02 augustus 2001 16:12 schreef Aneurism het volgende:
waarom zet iedereen die schijnheil smilie neer als ze een engeltje bedoelen?
quote:eigenlijk durf ik geen antwoord te geven maar stiekum geef ik je wel een beetje gelijk! Maar alcohol moet je niet de schuld geven dat vind ik wel zwak!
Op donderdag 02 augustus 2001 16:16 schreef Brammetje het volgende:
---Overspel houdt je relatie fris---Ik denk dat die stelling idd KLOPT.
Mits, je je wederhelft er niets over zegt.
Sommige mensen krijgen een schuldgevoel en anderen niet. Ik geef gewoon de alcohol de schuld en ga vrolijk verder.
Maar goed ik ben dan ook nog maar 24 en vindt het allemaal wel best.
quote:je vraagt erom!
Op donderdag 02 augustus 2001 16:17 schreef Frutsel het volgende:[..]
Is een nieuwe uitspraak denk ik...
"Wil jij me even dekken onder het buro"...
"Wil jij me uitvegen onder het buro"...
"Wil jij je melk even morsen onder het buro"...
Wil je even zuigen onder het bureau....
(nav moppen over Bill.C)
quote:Nee nee Tranceptor, dit is een serieus topicje. Lees mijn toelichting ook even.
Op donderdag 02 augustus 2001 16:15 schreef Tranceptor het volgende:
Ik wil dit topic graag verplaatst zien naar het 'Onzin voor het leven', dat is waar hij thuishoort.
Oh, en poep: sorry dat ik je even over het hoofd zag, je bent een vrouw naar mijn hart.
Wist trouwens niet dat ik een schijnheilig-smiley gebruikte. dat laadt natuurlijk weer allerlei verdenkingen op mij...:{
Zoals je weet hoef je daar niet bang voor te zijn, ik hou teveel van je om zoiets te doen.
Daarbij kunnen we toch nog steeds genieten van anderen, zolang we het maar gezamenlijk doen toch?
XXX en tot straks!
quote:
Op donderdag 02 augustus 2001 16:21 schreef Robinsonne het volgende:[..]
Oh, en poep: sorry dat ik je even over het hoofd zag, je bent een vrouw naar mijn hart.Wist trouwens niet dat ik een schijnheilig-smiley gebruikte. dat laadt natuurlijk weer allerlei verdenkingen op mij...:{
quote:neeee
Op donderdag 02 augustus 2001 16:20 schreef poep het volgende:[..]
je vraagt erom!
Wil je even zuigen onder het bureau....
(nav moppen over Bill.C)
quote:De mensen die niet hun bek open durven te trekken hebben de meeste kritiek op de mensen die dat wel durven heb ik gemerkt hier op Fok.
Op donderdag 02 augustus 2001 16:11 schreef Robinsonne het volgende:Mijn vraag is dus eigenlijk: zitten hier op Fok!TOEVALLIG alleen maar mensen die fatsoen hebben of trekt de rest z'n bek niet open
Ik ben nog nooit vreemd gegaan nee, maar ik snap heel goed hoe dit kan gebeuren. Ligt een beetje aan de zelfdicipline die een persoon heeft om dit te verkomen. Iedereen zal zeggen dat overspel niet kan en gemeen is, maar slechts 3/4 kan zijn/haar mening in werkelijkheid bewijzen.
quote:Het is serieus voor mensen die niet serieus over relaties denken, behalve de sexueel open relaties dan.
Op donderdag 02 augustus 2001 16:17 schreef poep het volgende:[..]
stel je niet aan! er wordt heus wel serieus gereageerd, het komt misschien over op jouw als niet serieus maar dat is ut wel!
quote:of juist wel, en dat jij het verder niet snapt?
Op donderdag 02 augustus 2001 16:53 schreef Tranceptor het volgende:[..]
Het is serieus voor mensen die niet serieus over relaties denken, behalve de sexueel open relaties dan.
mensen die open en eerlijk en zonder oogkleppen op naar relaties kijken zijn niet serieus?
ik ben hier heel serieus over en dat kan een ander niet beoordelen...
Wees iets meer realistisch......
quote:Het gaat erom dat als je kiest voor een monogame relatie waarin het gewenst is van beide kanten om het niet met andere partners te doen, dat je dat dus niet doet. Bevordelijk voor je relatie, wat een onzin.
Op donderdag 02 augustus 2001 16:58 schreef poep het volgende:[..]
of juist wel, en dat jij het verder niet snapt?
mensen die open en eerlijk en zonder oogkleppen op naar relaties kijken zijn niet serieus?
ik ben hier heel serieus over en dat kan een ander niet beoordelen...
Wees iets meer realistisch......
Je bent heel serieus excuses aan het geven voor zulks gedrag, ik vind dat niet kunnen.
Tuurlijk zijn er momenten in je relatie dat het verleidelijk is. Ik heb dat zelf van heel dichtbij meegemaakt in mijn 2,5 jaar relatie, meerdere malen.
Het gaat erom dat het je relatie niet bevordert omdat het vertrouwen naar de kloten doet gaan.
vertrouwen is één van de fundamenten van je relatie of wilde iemand dat in twijfel gaan trekken?
quote:Ik ben het hier helemaal mee eens. Overspel is zo laag! Je misbruikt het vertrouwen van een ander en daar is een relatie juist op gebouwd. Voor mij ligt het heel vast: overspel is nokken (hoewel ik niet zou weten hoe ik zou reageren als het me echt gebeurd). Hoe kan ik ooit nog iemand vertrouwen als die het op zo'n manier beschaamd heeft. Ik hoop het nooit mee te maken.
Op donderdag 02 augustus 2001 18:01 schreef Tranceptor het volgende:[..]
Het gaat erom dat als je kiest voor een monogame relatie waarin het gewenst is van beide kanten om het niet met andere partners te doen, dat je dat dus niet doet. Bevordelijk voor je relatie, wat een onzin.
Je bent heel serieus excuses aan het geven voor zulks gedrag, ik vind dat niet kunnen.
Tuurlijk zijn er momenten in je relatie dat het verleidelijk is. Ik heb dat zelf van heel dichtbij meegemaakt in mijn 2,5 jaar relatie, meerdere malen.
Het gaat erom dat het je relatie niet bevordert omdat het vertrouwen naar de kloten doet gaan.vertrouwen is één van de fundamenten van je relatie of wilde iemand dat in twijfel gaan trekken?
Als je al weet dat je toch vreemdgaat (dus zonder dat de partner het weet en je er afspraken over hebt) dan kun je beter een ander het leed besparen en vanaf het begin eerlijk en duidelijk zijn.
Mensen die wel een vaste relatie aanknopen terwijl ze niet genoeg hebben aan 1 partner en het daar niet over gehad hebben, zijn gewoon klaplopers. Ze kiezen de makkelijke weg, denken alleen aan zichzelf en liegen de boel voor
Vreemdgaan (dus zonder dat je er afspraken over hebt, want dan is het niet meer vreemdgaan mi) is hoe je het ook went of keert het besodemieteren en bewust beschadigen van de ander. Het dan ook nog niet vertellen is je relatie baseren op leugens.
Ben ik nou gek of zijn jullie nou zo dom
quote:Ik maak geen excuses, ik ben realistisch.....
Op donderdag 02 augustus 2001 18:01 schreef Tranceptor het volgende:[..]
FokSpy, FOK-Face, Madhouse, glasbak en vele anderen
ook wat frisser heeft gehouden.
Vreemdgaan sucks big time
quote:Uit onderzoek (Italiaans onderzoek weliswaar ;-) bleek dat mannen die vreemd gaan door hun schuldgevoel attenter en zorgzamer voor hun partner werden....
Maar stel:
Je houdt zielsveel van je partner en hij/zij van jou.
Helaas kan hij/zij je in sexueel opzicht niet geven wat je wil, zowel in kwalitatief als in kwantitatief opzicht. Je vindt dat geen reden om de relatie te verbreken, want jehoudt zielsveel van hem/haar, maar het vreet wel aan je, want een bevredigend sexleven is erg belangrijk voor je. Als je de relatie zou verbreken zouden jullie allebei diep ongelukkig zijn. Dus ga je vreemd. Je partner weet van niks, merkt niks en komt zelf niks tekort op zowel sexueel als emotioneel. Allebei gelukkig toch?
Dat overspel "niet zou mogen" is iets dat door duizenden jaren joods-christelijke moraal in ons hoofd geprogrammeerd is geraakt en ik denk dat daar best eens wat genuanceerder over gedacht kan worden.
En al die hypocriete en fundamentalistische reacties (gezicht afscheuren? kom nou) maken me vrij ziek.
die weten dat dan misschien niet goed aan te pakken, die raken meteen gefrustreerd e.d. Jij trouwens ook aan je reactie's te lezen....
En ik vind het niet erg als jij nu je grote smoel houd!
quote:Tijd om de eigen armspieren te trainen
Op vrijdag 03 augustus 2001 10:05 schreef Phaedrus het volgende:[..]
Uit onderzoek (Italiaans onderzoek weliswaar ;-) bleek dat mannen die vreemd gaan door hun schuldgevoel attenter en zorgzamer voor hun partner werden....
Maar stel:
Je houdt zielsveel van je partner en hij/zij van jou.
Helaas kan hij/zij je in sexueel opzicht niet geven wat je wil, zowel in kwalitatief als in kwantitatief opzicht. Je vindt dat geen reden om de relatie te verbreken, want jehoudt zielsveel van hem/haar, maar het vreet wel aan je, want een bevredigend sexleven is erg belangrijk voor je. Als je de relatie zou verbreken zouden jullie allebei diep ongelukkig zijn. Dus ga je vreemd. Je partner weet van niks, merkt niks en komt zelf niks tekort op zowel sexueel als emotioneel.
quote:Het gaat me niet om moraal, maar om vetrouwen en respect. Je begint een relatie met 1 iemand en als je daar niet genoeg aan hebt, dan stop je ermee en zoek je verder want je bent dus niet gelukkig genoeg en moet iemand bedonderen om gelukkiger te worden.
Allebei gelukkig toch?
[/qoute]
Totdat hij/zij er op een of andere manier achterkomt[quote]
Dat overspel "niet zou mogen" is iets dat door duizenden jaren joods-christelijke moraal in ons hoofd geprogrammeerd is geraakt en ik denk dat daar best eens wat genuanceerder over gedacht kan worden.
quote:Ja laten we iedereen die vreemdgaat ritueel verbranden of vierendelen
En al die hypocriete en fundamentalistische reacties (gezicht afscheuren? kom nou) maken me vrij ziek.
quote:praat geen poep
Op vrijdag 03 augustus 2001 10:05 schreef poep het volgende:En ik vind het niet erg als jij nu je grote smoel houd!
quote:
Op vrijdag 03 augustus 2001 10:13 schreef Grote-Smoeldriaan het volgende:[..]
praat geen poep
quote:Het schijnt zelfs dat 70% van de stellen die langere relaties hebben wel eens overspel plegen.
Nou ja, ergens was dit wel serieus bedoeld hoor.Ik bedoel maar, in dat topic over "overspel is ziek" is werkelijk iedereen het met elkaar eens.
quote:Erst kommt das Fressen, dann die Moral.
quote:Ook dit is waar!
Op vrijdag 03 augustus 2001 11:54 schreef sataN het volgende:
Iedereen roept heel hard; overspel haalt het vertrouwen weg uit je relatie/overspel vernielt je relatie, maar ik denk dat áls je overspel pleegt, én je biecht het op, en je komt er vervolgens samen doorheen... Dat je dan juist behoorlijk zeker bent van hoe sterk en goed je relatie eigenlijk is.
buiten dat vind ik niet dat je geen geheimen voor elkaar mag hebben! Iedereen heeft zijn of haar geheimpjes, en veel daarvan hoeft mijn partner echt niet te weten hoor! (nu heb ik dan geen partner maar dat terzijde) Als ik alles van hem moest weten, zou ik stomvervelend vinden, ik vind een beetje spanning en mystiek veel leuker, de dingen een beetje in het midden laten! (reacties uitlokken is altijd leuk)
quote:Je probeert jezelf een vrijbrief te geven, omdat het in de praktijk anders zou werken. Dat is niet zo...
Op vrijdag 03 augustus 2001 09:18 schreef poep het volgende:[..]
Ik maak geen excuses, ik ben realistisch.....
Er is nix realistisch aan jouw kijk op dit topic, je probeert alleen maar situaties aan te geven waarin het zou kunnen gebeuren. Er zijn geen situaties die het rechtvaardigen behalve mijn eerder genoemde
Misschien heeft smoeldriaan wel gelijk en zijn jullie wel een beetje dom en onverantwoordelijk... kan ook aan mij liggen tuu'k
quote:Dat had je je eerder moeten bedenken. Ik denk dat jullie het niet mee hebben gemaakt op één of andere manier. Alsof het vanzelfsprekend is dat het maar weer goedkomt na vreemdgaan, alles is naar de klote en je twijfelt overal over. In een goede relatie gun ik dit jullie echt niet.
Op vrijdag 03 augustus 2001 11:54 schreef sataN het volgende:
Iedereen roept heel hard; overspel haalt het vertrouwen weg uit je relatie/overspel vernielt je relatie, maar ik denk dat áls je overspel pleegt, én je biecht het op, en je komt er vervolgens samen doorheen... Dat je dan juist behoorlijk zeker bent van hoe sterk en goed je relatie eigenlijk is.
quote:Das goed zeg, dan val ik extra op !
Op vrijdag 03 augustus 2001 11:42 schreef Merel het volgende:
Robinsonne, er is ergens een topic met een titel als "Hoe oud was toen je voor het eerst vreemdging?", daar geven wel meer mensen toe dat ze ooit eens vreemd zijn gegaan. Er zijn dus niet alleen maar perfect mensen op Fok (gelukkig!)
quote:Volgens mij is er niemand die zegt dat het normaal is in een relatie. Als je een goede relatie hebt, dan gebeurt er volgens mij ook niks. Ja, tenzij je echt met klootzakken en klootzakkinnen te maken hebt die geen geweten hebben. Laten we het daar maar even niet over hebben.
Op vrijdag 03 augustus 2001 12:07 schreef Grote-Smoeldriaan het volgende:
Ik schrik alleen van mensen waarbij het lijkt of ze vreemdgaan in een relatie "normaal" vinden. Dat het gebeurd is duidelijk, dat ik het niet kan voorkomen ook maar om het nou gewoon te gaan vinden
In alle andere gevallen gaan mensen volgens mij pas vreemd als er in hun eigen relatie iets ernstig mis is.
Als er dan een ander in je leven komt bij wie wel alles rozengeur en maneschijn is (en dat is het natuurlijk al gauw, zo in het begin) dan is daar een dikke voedingsbodem voor overspel.
En in sommige gevallen (!!) kan ik daar nog wel begrip voor opbrengen ook.
Ja, sorry hoor.
quote:ligt aan jouw!
Op vrijdag 03 augustus 2001 12:25 schreef Tranceptor het volgende:[..]
Je probeert jezelf een vrijbrief te geven, omdat het in de praktijk anders zou werken. Dat is niet zo...
Er is nix realistisch aan jouw kijk op dit topic, je probeert alleen maar situaties aan te geven waarin het zou kunnen gebeuren. Er zijn geen situaties die het rechtvaardigen behalve mijn eerder genoemde
Misschien heeft smoeldriaan wel gelijk en zijn jullie wel een beetje dom en onverantwoordelijk... kan ook aan mij liggen tuu'k
Ik probeer mezelf echt geen vrijbrief te geven, ik ben zelf namelijk nog nooit vreemd gegaan, maar ik kan het niet uitsluiten! Je kunt toch ook niet zeggen dat je nooit je oogkleppen af zal zetten?
quote:Ik vind dat iedereen sowieso moet doen wat hem/haar het beste lijkt. Ik geef samen met alle anderen hier alleen een mening, en in mijn geval is die vrij principieel.
Op vrijdag 03 augustus 2001 12:35 schreef poep het volgende:[..]
ligt aan jouw!
Ik probeer mezelf echt geen vrijbrief te geven, ik ben zelf namelijk nog nooit vreemd gegaan, maar ik kan het niet uitsluiten! Je kunt toch ook niet zeggen dat je nooit je oogkleppen af zal zetten?
Ik durf te zeggen dat ik nooit vreemd zal gaan en dat als ik een relatie aanga dat zij mij voor 100% kan vertrouwen. Een aantal hier kunnen dat bij het aangaan van een relatie niet zeggen en dan zul je dus een partner moeten hebben die dat accepteert.
Ik hoop niet dat ik nog veel meer uitleg moet geven want ik ga strax op vakantie, samen met mijn vriendinnetje
quote:Heb je enig idee waarom ik die oogkleppen niet af kan zetten?
Op vrijdag 03 augustus 2001 12:35 schreef poep het volgende:[..]
ligt aan jouw!
Zal ik je dat dan uitleggen:
IK HEB NOOIT OOGKLEPPEN OPGEHAD
Als je iets beter had gelezen, had je gezien dat ik me best voor kan stellen dat je het doet als je emotioneel wat zwakker staat. Dit praat het gedrag echter nog niet goed en dit moet ook nooit door je omgeving goedgekeurd worden, of er nu verzachtende omstandigheden zijn of niet.
Het is duidelijk dat ik nooit vreemd zal gaan, waarom niet?
lees mn onderschrift en neem dat goed in je op!
quote:Die van Robinsonne vind ik vele malen beter!
Op vrijdag 03 augustus 2001 13:24 schreef Tranceptor het volgende:[..]
lees mn onderschrift en neem dat goed in je op!
quote:lets go then kunnen we daar gezellig
Op vrijdag 03 augustus 2001 13:41 schreef poep het volgende:[..]
Die van Robinsonne vind ik vele malen beter!
Jammer dat er ook weinig respect is voor beide meningen, maar alles gelezen hebbende is iedereen? het erover eens dat vreemdgaan in een (goede) relatie alleen om de sex NOT DONE is. Zijn we het tenminste ergens over eens.
of zijn er nog mensen die daar anders over denken
quote:Emotioneel overspel is vele malen erger dan seksueel overspel...
Op vrijdag 03 augustus 2001 14:02 schreef Grote-Smoeldriaan het volgende:[..]
of zijn er nog mensen die daar anders over denken
quote:Ik ben nog nooit vreemdgegaan en ik ben niet van plan om het ooit te doen. Wie met mij een relatie aangaat kan mij ook 100% vertrouwen, ik ga er gewoon voor, voor die persoon en die relatie, niets en niemand anders.
Op vrijdag 03 augustus 2001 12:44 schreef Grote-Smoeldriaan het volgende:Ik durf te zeggen dat ik nooit vreemd zal gaan en dat als ik een relatie aanga dat zij mij voor 100% kan vertrouwen. Een aantal hier kunnen dat bij het aangaan van een relatie niet zeggen en dan zul je dus een partner moeten hebben die dat accepteert.
Dat staat echter los van het feit dat ik vind dat er bepaalde situaties zijn waarin het voor kan komen dat iemand vreemd gaat. Niet dat vreemdgaan dan opeens wel mag of goed is, tuurlijk blijft het altijd fout. Maar in sommige gevallen kan ik gewoon wel begrip opbrengen voor de vreemdganger. Dat wil echter niet zeggen dat ik zelf zoiets normaal of gangbaar vind en zou doen!!
Hoe zouden jullie trouwens reageren als je partner vertelde dat ie in een vorige relatie vreemd is gegaan?
quote:Ik zou enige twijfels hebben bij de betrouwbaarheid, alleen erger als ik degene was met wie ze vreemdging.
Op vrijdag 03 augustus 2001 14:11 schreef Merel het volgende:[..]
Hoe zouden jullie trouwens reageren als je partner vertelde dat ie in een vorige relatie vreemd is gegaan?
Zulke mensen zou ik duidelijk NIET moeten.
quote:In principe blijft het fout ik zal het ook nooit goedkeuren maar ik zal die mensen ook niet veroordelen daar ben ik namelijk niet voor aangesteld,
Op vrijdag 03 augustus 2001 14:11 schreef Merel het volgende:[..]
Ik ben nog nooit vreemdgegaan en ik ben niet van plan om het ooit te doen. Wie met mij een relatie aangaat kan mij ook 100% vertrouwen, ik ga er gewoon voor, voor die persoon en die relatie, niets en niemand anders.
[/qoute][quote]
Dat staat echter los van het feit dat ik vind dat er bepaalde situaties zijn waarin het voor kan komen dat iemand vreemd gaat. Niet dat vreemdgaan dan opeens wel mag of goed is, tuurlijk blijft het altijd fout. Maar in sommige gevallen kan ik gewoon wel begrip opbrengen voor de vreemdganger. Dat wil echter niet zeggen dat ik zelf zoiets normaal of gangbaar vind en zou doen!!
quote:Goeie vraag! Zou daar iig heel veel moeite mee hebben, zeker als het zou gaan om sexuele uitspattingen oid.
quote:Pleurt is ook niet verkeerd!!
Op vrijdag 03 augustus 2001 13:41 schreef poep het volgende:[..]
Die van Robinsonne vind ik vele malen beter!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |