abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25570750
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 20:23 schreef kriele het volgende:
Hmm, het nieuwe album wordt dus uitgebracht door Atlantic records. Atlantic heeft Porcupine Tree ook al onder contract. Dit album zou het laatste worden voor Elektra en ik denk dat DT gewoon gaat tekenen/getekend heeft voor een nieuwe deal bij Atlantic. Ik zie ze niet een deal tekenen bij een klein label zoals Inside Out.
Om maar even een knuppel in het hoendehok te gooien: Of DT tekent bij een nieuwe grote platenmaatschappij(Atlantic?) of ze stoppen ermee.
Ik denk niet dat Dream Theater uberhaupt naar een label hoeft te zoeken. Volgens mij kregen ze tig deals onder de neus geschoven, vanaf het moment dat de ronde ging dat ze het bij elektra voor gezien hielden. (lijkt mij tenminste)

trouwens:

Iemand op MF post dat dit het nieuwe artwork gaat worden:

Ik geloof er niet veel van....

[ Bericht 11% gewijzigd door Ibanez op 18-03-2005 19:04:44 (artwork) ]
In The Presence Of Enemies!
pi_25571213
dat zou pas echt lelijk artwork zijn...
  vrijdag 18 maart 2005 @ 19:44:31 #278
9613 Seborik
I, Voyager
pi_25571944
Dat domme logo staat er niet op.
pi_25575358
Dat 'artwork' schreeuwt gewoon 'mspaint.exe'
  vrijdag 18 maart 2005 @ 22:55:35 #280
1573 Kipman
www.kangoeroerene.nl yeah!
pi_25576166
Ik zou het wel humor vinden als ze deze gingen gebruiken

Echt zo'n tegenreactie op de laatste cd.
Kipman legt hier de eieren! Maar nu vanuit Australie!
  vrijdag 18 maart 2005 @ 23:14:59 #281
9613 Seborik
I, Voyager
pi_25576605
Nou, dat is dan eigenlijk wel weer leuk.

Ik verwacht er niet veel van. Ben benieuwd of ze de cd van James Labrie die 29 maart uitkomt, weten te overtreffen.
pi_25811753
Ik heb nu de offial bootleg 'When Dreams and Day reunite', een recente live uitvoering van When Dreams and Day unite, maar dan met de hudiige samenstelling van Dream Theater. Hijs erg vet moet ik zeggen! Er staan ook nog 2 extra tracks op met Charlie Dominici (de zanger van WDADU dus) en Derek Sherinian. Die vind ik echter een beetje tegenvallen, het lijkt wel of Charlie en James een wedstrijdje doen wie het hardste kan bleren. Wel zonde want op de rest van de CD klinkt LaBrie juist best goed.
pi_25811886
Die bootleg heb ik ook net gevonden. Magnifiek gespeeld, maar ik moet helaas weer zeggen dat James weer achterblijft qua performance bij de rest. Ik heb ook net de off. bootleg van I&W (opnamesessies) gevonden.
pi_25825808
quote:
Op maandag 28 maart 2005 18:55 schreef Modus het volgende:
Die bootleg heb ik ook net gevonden. Magnifiek gespeeld, maar ik moet helaas weer zeggen dat James weer achterblijft qua performance bij de rest. Ik heb ook net de off. bootleg van I&W (opnamesessies) gevonden.
James blijft een beetje het probleem he. Ik ben ervan overtuigd dat DT met een betere zanger allang meer hits hadden gehad. Ze zouden, denk ik, in ieder geval groter zijn dan dat ze nu zijn.
pi_25825966
Toch is James wel een belangrijk deel van het Dream Theater geuild. Je kunt wel een standaard powermetal zanger in Dream Theater zetten, maar dan ga je hem toch echt wel missen denk ik
Alleen live is James vaak gewoon wat minder en dat is wel zonde.
pi_25826040
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 11:09 schreef kriele het volgende:

[..]

James blijft een beetje het probleem he. Ik ben ervan overtuigd dat DT met een betere zanger allang meer hits hadden gehad. Ze zouden, denk ik, in ieder geval groter zijn dan dat ze nu zijn.
En wat bedoel je met hits? Top 100? Nou dan het volgende: alsof de gemiddelde top 100 luisteraar ook ech op de zang gaat letten. Kijk eens naar de rest van de lijst; dat zijn natuurlijk allemaal top zangers!

Daarbij heb LaBrie eigenlijk op cd echt niet op fouten kunnen betrappen. Live misschien ja, maar de top 100 is gebaseerd op cd verkopen en airplay van STUDIO albums of singles.

Ik blijf erbij; zonder LaBrie geen Dream Theater.
In The Presence Of Enemies!
pi_25826048
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 11:16 schreef Bigs het volgende:
Toch is James wel een belangrijk deel van het Dream Theater geuild. Je kunt wel een standaard powermetal zanger in Dream Theater zetten, maar dan ga je hem toch echt wel missen denk ik
Alleen live is James vaak gewoon wat minder en dat is wel zonde.
DT prentendeerd juist moderner te zijn dan een standaard power metalzanger. Portnoy heeft ooit geprobeerd om Chris Cornell(Soundgarden, Audioslave) binnen te halen als nieuwe zanger. Dit was tentijde van Six degrees.
pi_25826120
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 11:19 schreef Ibanez het volgende:

[..]

En wat bedoel je met hits? Top 100? Nou dan het volgende: alsof de gemiddelde top 100 luisteraar ook ech op de zang gaat letten. Kijk eens naar de rest van de lijst; dat zijn natuurlijk allemaal top zangers!

Daarbij heb LaBrie eigenlijk op cd echt niet op fouten kunnen betrappen. Live misschien ja, maar de top 100 is gebaseerd op cd verkopen en airplay van STUDIO albums of singles.

Ik vind labrie absoluut verbeterd in zijn live performances. Het is trouwens een publiek geheim dat de mannen van DT inmiddels een vette hit wel zien zitten. Queensryche kon het ook....ooit.

Mochten ze ooit een nieuwe zanger nemen dan vind ik wel dat ze een andere naam moeten nemen.
pi_25826308
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 11:19 schreef Ibanez het volgende:

[..]

Ben ik het helemaal mee eens. Er wordt een hoop gezeurd over LaBrie, maar ik kan me er eigenlijk niet aan storen. In het begin moest ik er wel aan wennen, maar zelfs live vind ik 'm nu zeer goed te pruimen.
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 11:23 schreef kriele het volgende:

[..]

Ik vind labrie absoluut verbeterd in zijn live performances. Het is trouwens een publiek geheim dat de mannen van DT inmiddels een vette hit wel zien zitten. Queensryche kon het ook....ooit.

Mochten ze ooit een nieuwe zanger nemen dan vind ik wel dat ze een andere naam moeten nemen.
NIeuwe zanger, nieuwe naam? Zolang Petrucci & Portnoy in de band zitten, zie ik geen reden om de naam te veranderen. Die twee zijn toch wel de grootste muzikale invloeden.
pi_25826370
Wat nou nieuwe naam, LaBrie blijft gewoon
pi_25826387
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 11:34 schreef Bigs het volgende:
Wat nou nieuwe naam, LaBrie blijft gewoon
Dat is ook een goed punt
  dinsdag 29 maart 2005 @ 12:09:42 #292
1573 Kipman
pi_25827109
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 11:09 schreef kriele het volgende:

[..]

James blijft een beetje het probleem he.
Als ie echt zo'n slechte zanger was, dan werd hij ook niet zo vaak gevraagd voor een gastrol voor verschillende projecten.
pi_25827350
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 12:09 schreef Kipman het volgende:

[..]

Als ie echt zo'n slechte zanger was, dan werd hij ook niet zo vaak gevraagd voor een gastrol voor verschillende projecten.
Ik zeg ook niet dat hij slecht is. Ik vind hem de laatste jaren juist verbetert. Maar hij is niet de zanger waarmee je gaat doorbreken bij en breder publiek. En dat is wat Portnoy stiekum toch wel heel graag wil.
Maar ook met Labrie blijf ik wel DT fan, hoor!
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 29 maart 2005 @ 12:24:48 #294
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_25827408
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 12:09 schreef Kipman het volgende:

[..]

het gekke is, op zijn nieuwe solocd en bv die Ayreon cd klinkt hij juist erg goed, en meer op z'n plaats, dan bij DT.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_25827529
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 12:24 schreef Tokus het volgende:

[..]

het gekke is, op zijn nieuwe solocd en bv die Ayreon cd klinkt hij juist erg goed, en meer op z'n plaats, dan bij DT.
Inderdaad! Hier heb je absoluut een punt. Zal dat komen doordat hij bij DT de zanglijnen voorgekauwd krijgt van Portnoy en Petrucci?
  dinsdag 29 maart 2005 @ 12:47:46 #296
2408 MuadDib
Getrouwd!
pi_25827875
Het verschil tussen LaBrie studio en live is als het verschil tussen dag en nacht.
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  dinsdag 29 maart 2005 @ 12:50:03 #297
1573 Kipman
pi_25827919
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 12:22 schreef kriele het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat hij slecht is. Ik vind hem de laatste jaren juist verbetert. Maar hij is niet de zanger waarmee je gaat doorbreken bij en breder publiek. En dat is wat Portnoy stiekum toch wel heel graag wil.
Maar ook met Labrie blijf ik wel DT fan, hoor!
Haha! Het is toch wel overduidelijk dat het de ingewikkelde muziek is dat de doorbraak tegenhoud.
  dinsdag 29 maart 2005 @ 12:52:24 #298
2408 MuadDib
Getrouwd!
pi_25827959
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 12:50 schreef Kipman het volgende:
Haha! Het is toch wel overduidelijk dat het de ingewikkelde muziek is dat de doorbraak tegenhoud.
Idd, ik denk dat je met LaBrie in je bandje prima de top40 zou kunnen bestormen.
  dinsdag 29 maart 2005 @ 12:58:39 #299
1573 Kipman
pi_25828069
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 12:52 schreef MuadDib het volgende:

[..]

Idd, ik denk dat je met LaBrie in je bandje prima de top40 zou kunnen bestormen.
Zijn invloeden zijn ook grotendeels popzangers zoals George Michael.
  dinsdag 29 maart 2005 @ 13:01:09 #300
2408 MuadDib
Getrouwd!
pi_25828115
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 12:58 schreef Kipman het volgende:
Zijn invloeden zijn ook grotendeels popzangers zoals George Michael.
Dat is dan ook, afgezien van z'n repertoire, een geweldige zanger.
Maar goed, die zou het waarschijnlijk nog slechter doen als metalzanger dan LaBrie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')