Ik denk niet dat Dream Theater uberhaupt naar een label hoeft te zoeken. Volgens mij kregen ze tig deals onder de neus geschoven, vanaf het moment dat de ronde ging dat ze het bij elektra voor gezien hielden. (lijkt mij tenminste)quote:Op donderdag 17 maart 2005 20:23 schreef kriele het volgende:
Hmm, het nieuwe album wordt dus uitgebracht door Atlantic records. Atlantic heeft Porcupine Tree ook al onder contract. Dit album zou het laatste worden voor Elektra en ik denk dat DT gewoon gaat tekenen/getekend heeft voor een nieuwe deal bij Atlantic. Ik zie ze niet een deal tekenen bij een klein label zoals Inside Out.
Om maar even een knuppel in het hoendehok te gooien: Of DT tekent bij een nieuwe grote platenmaatschappij(Atlantic?) of ze stoppen ermee.
James blijft een beetje het probleem he. Ik ben ervan overtuigd dat DT met een betere zanger allang meer hits hadden gehad. Ze zouden, denk ik, in ieder geval groter zijn dan dat ze nu zijn.quote:Op maandag 28 maart 2005 18:55 schreef Modus het volgende:
Die bootleg heb ik ook net gevonden. Magnifiek gespeeld, maar ik moet helaas weer zeggen dat James weer achterblijft qua performance bij de rest. Ik heb ook net de off. bootleg van I&W (opnamesessies) gevonden.
En wat bedoel je met hits? Top 100? Nou dan het volgende: alsof de gemiddelde top 100 luisteraar ook ech op de zang gaat letten. Kijk eens naar de rest van de lijst; dat zijn natuurlijk allemaal top zangers!quote:Op dinsdag 29 maart 2005 11:09 schreef kriele het volgende:
[..]
James blijft een beetje het probleem he. Ik ben ervan overtuigd dat DT met een betere zanger allang meer hits hadden gehad. Ze zouden, denk ik, in ieder geval groter zijn dan dat ze nu zijn.
DT prentendeerd juist moderner te zijn dan een standaard power metalzanger. Portnoy heeft ooit geprobeerd om Chris Cornell(Soundgarden, Audioslave) binnen te halen als nieuwe zanger. Dit was tentijde van Six degrees.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 11:16 schreef Bigs het volgende:
Toch is James wel een belangrijk deel van het Dream Theater geuild. Je kunt wel een standaard powermetal zanger in Dream Theater zetten, maar dan ga je hem toch echt wel missen denk ik
Alleen live is James vaak gewoon wat minder en dat is wel zonde.
Ik vind labrie absoluut verbeterd in zijn live performances. Het is trouwens een publiek geheim dat de mannen van DT inmiddels een vette hit wel zien zitten. Queensryche kon het ook....ooit.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 11:19 schreef Ibanez het volgende:
[..]
En wat bedoel je met hits? Top 100? Nou dan het volgende: alsof de gemiddelde top 100 luisteraar ook ech op de zang gaat letten. Kijk eens naar de rest van de lijst; dat zijn natuurlijk allemaal top zangers!
Daarbij heb LaBrie eigenlijk op cd echt niet op fouten kunnen betrappen. Live misschien ja, maar de top 100 is gebaseerd op cd verkopen en airplay van STUDIO albums of singles.
Ik blijf erbij; zonder LaBrie geen Dream Theater.
Ben ik het helemaal mee eens. Er wordt een hoop gezeurd over LaBrie, maar ik kan me er eigenlijk niet aan storen. In het begin moest ik er wel aan wennen, maar zelfs live vind ik 'm nu zeer goed te pruimen.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 11:19 schreef Ibanez het volgende:
[..]
En wat bedoel je met hits? Top 100? Nou dan het volgende: alsof de gemiddelde top 100 luisteraar ook ech op de zang gaat letten. Kijk eens naar de rest van de lijst; dat zijn natuurlijk allemaal top zangers!
Daarbij heb LaBrie eigenlijk op cd echt niet op fouten kunnen betrappen. Live misschien ja, maar de top 100 is gebaseerd op cd verkopen en airplay van STUDIO albums of singles.
Ik blijf erbij; zonder LaBrie geen Dream Theater.
NIeuwe zanger, nieuwe naam? Zolang Petrucci & Portnoy in de band zitten, zie ik geen reden om de naam te veranderen. Die twee zijn toch wel de grootste muzikale invloeden.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 11:23 schreef kriele het volgende:
[..]
Ik vind labrie absoluut verbeterd in zijn live performances. Het is trouwens een publiek geheim dat de mannen van DT inmiddels een vette hit wel zien zitten. Queensryche kon het ook....ooit.
Mochten ze ooit een nieuwe zanger nemen dan vind ik wel dat ze een andere naam moeten nemen.
Als ie echt zo'n slechte zanger was, dan werd hij ook niet zo vaak gevraagd voor een gastrol voor verschillende projecten.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 11:09 schreef kriele het volgende:
[..]
James blijft een beetje het probleem he.
Ik zeg ook niet dat hij slecht is. Ik vind hem de laatste jaren juist verbetert. Maar hij is niet de zanger waarmee je gaat doorbreken bij en breder publiek. En dat is wat Portnoy stiekum toch wel heel graag wil.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 12:09 schreef Kipman het volgende:
[..]
Als ie echt zo'n slechte zanger was, dan werd hij ook niet zo vaak gevraagd voor een gastrol voor verschillende projecten.
het gekke is, op zijn nieuwe solocd en bv die Ayreon cd klinkt hij juist erg goed, en meer op z'n plaats, dan bij DT.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 12:09 schreef Kipman het volgende:
[..]
Als ie echt zo'n slechte zanger was, dan werd hij ook niet zo vaak gevraagd voor een gastrol voor verschillende projecten.
Inderdaad! Hier heb je absoluut een punt. Zal dat komen doordat hij bij DT de zanglijnen voorgekauwd krijgt van Portnoy en Petrucci?quote:Op dinsdag 29 maart 2005 12:24 schreef Tokus het volgende:
[..]
het gekke is, op zijn nieuwe solocd en bv die Ayreon cd klinkt hij juist erg goed, en meer op z'n plaats, dan bij DT.
Haha! Het is toch wel overduidelijk dat het de ingewikkelde muziek is dat de doorbraak tegenhoud.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 12:22 schreef kriele het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat hij slecht is. Ik vind hem de laatste jaren juist verbetert. Maar hij is niet de zanger waarmee je gaat doorbreken bij en breder publiek. En dat is wat Portnoy stiekum toch wel heel graag wil.
Maar ook met Labrie blijf ik wel DT fan, hoor!![]()
Idd, ik denk dat je met LaBrie in je bandje prima de top40 zou kunnen bestormen.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 12:50 schreef Kipman het volgende:
Haha! Het is toch wel overduidelijk dat het de ingewikkelde muziek is dat de doorbraak tegenhoud.
Zijn invloeden zijn ook grotendeels popzangers zoals George Michael.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 12:52 schreef MuadDib het volgende:
[..]
Idd, ik denk dat je met LaBrie in je bandje prima de top40 zou kunnen bestormen.
Dat is dan ook, afgezien van z'n repertoire, een geweldige zanger.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 12:58 schreef Kipman het volgende:
Zijn invloeden zijn ook grotendeels popzangers zoals George Michael.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |