Na een succesvol, maar helaas gesloten, deel 1 hier de herkansing.
Voor de mensen die nu pas inschakelen zal ik even het een en ander toelichten, dit voorkomt offtopic vragen en offtopic antwoorden.
Deze week stond er in het Dagblad van het Noorden een artikel waarin Groningen als zelfmoordhoofdstad van Nederland werd neergezet. Laat nu net een paar week geleden een 17-jarige jongen gesprongen zijn, zo van de Martinitoren naar beneden. Iemand die bekend is in Groningen weet dat er rondom de Martinitoren een bushalte, terras en wandelroute liggen. Een springer kan dus nog ook nog bij andere mensen lichamelijk letsel toebrengen. Een kleine rekensom vertelt ons dat iemand van 80 kilo en springende van 100 meter hoog met 90 km/h neerkomt (nouja +/-). Gevaar genoeg dus. Dat vertel je niet na.
Ook gebeurt het natuurlijk wekelijks, zoniet dagelijks, dat er weer een of andere gekke Henkie of maffe Truus besluit dat haar einddoel in het leven het halen van de sneltrein tussen Utrecht en Amersfoort is. Met alle vertragingen, bloederige scene's en getraumatiseerde machinisten vandien.
Blijkbaar wordt dit normaal gevonden. De Nederlandse overheid doet in ieder geval niets om de "leef!"-boodschap tot het grote publiek te laten doordringen. Er zijn geen Postbus 51 spotjes, er wordt niet over gesproken op scholen. Op ouderavonden hoor je er niets over. Het lijkt wel een taboe.
Daarbij komt nog het feit dat zelfmoord plegen een misdrijf is, hoewel de recidivisten in deze criminele tak op 1 hand te tellen zijn, zou dat ook wel algemeen bekend gemaakt mogen worden. Misschien werkt het wel preventief.
We hebben het dus over misdadigers hier. Mensen die de wet overtreden. Hoe pakken we die aan?
"Dat gaat niet, Goochem Goochem het Gordeldier"Klopt. Dat gaat inderdaad niet. Laten we deze mensen dan gaan helpen. Maar deze keer niet met psychiaters en therapie, nee, deze keer woorden in plaats van daden.
We bouwen een openbare doe-het-zelfmoord-hangplek.
"Misselijkmakend idee!!" of toch niet? Ik vind van niet. Het idee is erg simpel. We maken een soort park of smulbos waar mensen makkelijk een eind aan hun leven kunnen maken.
In dit park komen een aantal "plekken" waar iemand zich ongestoord van kant kan maken. Doormiddel van de moderne techniek en verregaande automatisering is het zelfs mogelijk om het slachtoffer zonder tussenkomst van enig mens te begraven of wat het slachtoffer vooraf ook maar heeft opgeven te doen.
Wie gaat dat betalen hoor ik Gerrit Zalm al denken. Dat is vrij simpel. Iedere client betaalt bij binnenkomst een bedrag voor entree. Het resterende bedrag wordt betaald door verzekeringsmaatschappijen en de overheid. Kan dat uit? Jahoor. Door dit middel beschikbaar te stellen besparen we met z'n allen flink op de geestelijke gezondheidszorg.
Hoe dan ook, ik dwaal af. Ik neem aan dat de weerstand die zo'n project op zal roepen niet gering is. Maar wees gerust, wie had 50 jaar geleden kunnen bedenken dat abortus de nieuwe vorm van anticonceptie zou zijn? Dit burgert ook wel in
Wat vinden jullie van mij plan? Op of aanmerkingen zijn welkom. Gezeur over ethiek niet hier aub. Daar hebben we al zat topics voor en daar ben ik niet gevoelig voor