abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 23 april 2004 @ 19:32:47 #1
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_18639437
Na een succesvol, maar helaas gesloten, deel 1 hier de herkansing.

Voor de mensen die nu pas inschakelen zal ik even het een en ander toelichten, dit voorkomt offtopic vragen en offtopic antwoorden.

Deze week stond er in het Dagblad van het Noorden een artikel waarin Groningen als zelfmoordhoofdstad van Nederland werd neergezet. Laat nu net een paar week geleden een 17-jarige jongen gesprongen zijn, zo van de Martinitoren naar beneden. Iemand die bekend is in Groningen weet dat er rondom de Martinitoren een bushalte, terras en wandelroute liggen. Een springer kan dus nog ook nog bij andere mensen lichamelijk letsel toebrengen. Een kleine rekensom vertelt ons dat iemand van 80 kilo en springende van 100 meter hoog met 90 km/h neerkomt (nouja +/-). Gevaar genoeg dus. Dat vertel je niet na.

Ook gebeurt het natuurlijk wekelijks, zoniet dagelijks, dat er weer een of andere gekke Henkie of maffe Truus besluit dat haar einddoel in het leven het halen van de sneltrein tussen Utrecht en Amersfoort is. Met alle vertragingen, bloederige scene's en getraumatiseerde machinisten vandien.

Blijkbaar wordt dit normaal gevonden. De Nederlandse overheid doet in ieder geval niets om de "leef!"-boodschap tot het grote publiek te laten doordringen. Er zijn geen Postbus 51 spotjes, er wordt niet over gesproken op scholen. Op ouderavonden hoor je er niets over. Het lijkt wel een taboe.

Daarbij komt nog het feit dat zelfmoord plegen een misdrijf is, hoewel de recidivisten in deze criminele tak op 1 hand te tellen zijn, zou dat ook wel algemeen bekend gemaakt mogen worden. Misschien werkt het wel preventief.

We hebben het dus over misdadigers hier. Mensen die de wet overtreden. Hoe pakken we die aan?

"Dat gaat niet, Goochem Goochem het Gordeldier"

Klopt. Dat gaat inderdaad niet. Laten we deze mensen dan gaan helpen. Maar deze keer niet met psychiaters en therapie, nee, deze keer woorden in plaats van daden.

We bouwen een openbare doe-het-zelfmoord-hangplek.

"Misselijkmakend idee!!" of toch niet? Ik vind van niet. Het idee is erg simpel. We maken een soort park of smulbos waar mensen makkelijk een eind aan hun leven kunnen maken.
In dit park komen een aantal "plekken" waar iemand zich ongestoord van kant kan maken. Doormiddel van de moderne techniek en verregaande automatisering is het zelfs mogelijk om het slachtoffer zonder tussenkomst van enig mens te begraven of wat het slachtoffer vooraf ook maar heeft opgeven te doen.

Wie gaat dat betalen hoor ik Gerrit Zalm al denken. Dat is vrij simpel. Iedere client betaalt bij binnenkomst een bedrag voor entree. Het resterende bedrag wordt betaald door verzekeringsmaatschappijen en de overheid. Kan dat uit? Jahoor. Door dit middel beschikbaar te stellen besparen we met z'n allen flink op de geestelijke gezondheidszorg.

Hoe dan ook, ik dwaal af. Ik neem aan dat de weerstand die zo'n project op zal roepen niet gering is. Maar wees gerust, wie had 50 jaar geleden kunnen bedenken dat abortus de nieuwe vorm van anticonceptie zou zijn? Dit burgert ook wel in

Wat vinden jullie van mij plan? Op of aanmerkingen zijn welkom. Gezeur over ethiek niet hier aub. Daar hebben we al zat topics voor en daar ben ik niet gevoelig voor
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_18639474
He ja, nog meer regeltjes...
Fijn...
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_18639483
quote:
Op vrijdag 23 april 2004 19:35 schreef Oblivion het volgende:
He ja, nog meer regeltjes...
Fijn...
Lui varken
  vrijdag 23 april 2004 @ 19:36:23 #4
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_18639490
Die jongen was 20 en is gevallen
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_18639528
quote:
Op vrijdag 23 april 2004 19:36 schreef Lady-essent het volgende:
Lui varken
Blinde vink

Ik bedoelde meer regeltjes. (wetjes)
Niet de geschreven regels van Meneer RobH.
pi_18639531
quote:
Op vrijdag 23 april 2004 19:36 schreef ondeugend het volgende:
Die jongen was 20 en is gevallen
Exactly.
En daarnaast is ook dit topic gedoemd voor een slot.
Jij bent toch ex-mod robh?
  vrijdag 23 april 2004 @ 19:38:44 #7
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_18639535
sja.... ooit erbij nagedacht dat dit de drempel juist verlaagd voor mensen die dat willen ???? je kan ze beter proberen om te praten het niet te doen
pi_18639588
Mag ik daarbij een ieder met serieuze interesse verwijzen naar Futurama aflevering 1 'suicide-booth'
pi_18639604
geeft de term 'hangjongeren' dan wel weer een compleet andere betekenis
Als de natuur perfect was...
... zouden alle anorexialijders automatisch in vluchtelingenkampen worden geboren
  vrijdag 23 april 2004 @ 19:42:37 #10
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_18639606
Overigens meldt de politie altijd nog dat die jongen zelf gesprongen is en daarnaast is er al eerder een Canadees omgekomen toen hij iemand op hem kreeg in Groningen
  vrijdag 23 april 2004 @ 19:50:15 #11
16625 robh
pi_18639781
quote:
Op vrijdag 23 april 2004 19:38 schreef Oblivion het volgende:

Ik bedoelde meer regeltjes. (wetjes)
Niet de geschreven regels van Meneer RobH.
Welke regeltjes en wetjes heb je het over? Ik vind het geheel erg transparant hoor.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_18640462
Dat je niet vrij bent om te doen wat je zelf wilt!
Ik snap je wel, maar dat is weer een pak met regels: Entree betalen, ow nee hoor deze meneer heeft een historie van zelfmoordneigingen, die betalen we niet uit. Aldus de verzekeringsmaatschappijen...
Nee, de eerste wil niet aan een boom hangen, kan er toch niet automatisch een trein door het bos rijden? Dan beginnen de groene mensen weer te zeiken.
Want er moeten bomen worden gekapt, en daar wil de tweede toch echt aan hangen...
De derde wil in een badkuip, en er zullen ook wel weer regels komen over de scherpte van het mes...

Hoe wilde je dit idee uitwerken zonder wetten en regels? Je bent hier in Nederland.
Nederland "hangt" met regeltjes en wetjes aan elkaar.
pi_18640978
Was het te serieus?
  vrijdag 23 april 2004 @ 20:58:17 #14
16625 robh
pi_18641110
Nee hoor, niet te serieus. Je bent me alleen 10 stappen voor.

Om de groenen tevreden te stellen zullen de treinen op elekriek rijden, opgewekt door het composteren van de clienten denk ik. Maar dat is koffiedikkijken, zover zijn we nog lang niet.

Zou er animo zijn?
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  vrijdag 23 april 2004 @ 20:58:46 #15
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_18641124
We proberen dit op een serieuze wijze. Als dit nou weer naar een soort pretpark-idee toe gaat, is het huilen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_18641207
quote:
Op vrijdag 23 april 2004 20:58 schreef robh het volgende:
Nee hoor, niet te serieus. Je bent me alleen 10 stappen voor.

Om de groenen tevreden te stellen zullen de treinen op elekriek rijden, opgewekt door het composteren van de clienten denk ik. Maar dat is koffiedikkijken, zover zijn we nog lang niet.

Zou er animo zijn?
Ik denk het niet...
Ja, 10 randdebielen... Nou dat wordt dan een entree van 10.000 euro...

Waar zou jij dan voor kiezen, zwart eronderrijden bij de trein, of 10 rugjes neerleggen?
pi_18641258
quote:
Op vrijdag 23 april 2004 20:58 schreef Dr_Flash het volgende:
We proberen dit op een serieuze wijze. Als dit nou weer naar een soort pretpark-idee toe gaat, is het huilen
Wat een briljant idee!!
Heb ergens gelezen dat we naar ongelukken kijken omdat we openbare executie verbannen hebben.
Kaartje ongeveer 25 euro's? Is toch geld...

He gezellig kan dat ook weer.
Ook koffie Truus, terwijl Bertus er een eind aan maakt?
  vrijdag 23 april 2004 @ 21:23:38 #18
16625 robh
pi_18641613
quote:
Op vrijdag 23 april 2004 20:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Is het het idee wat je tegenstaat? Want als dat het is dan raak je er vanzelf immuum voor.

Het hoeft geen pretpark te worden, maar zoals Oblivion al opmerkte, je moet de clientele wel een keuze gunnen.. Misschien dat dat in een later stadium uitgewerkt kan woirden.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_18642376
Dit gaat niet werken: zelfmoord gebeurd meestal in een opwelling, en als men eerst ergens naar toe moet gaan reizen hebben die mensen veels te veel bedenktijd.

Daarnaast: waarom zou je eerst IN een trein gaan zitten om jezelf ergens van kant te maken terwijl je je er ook VOOR kan gooien?
pi_18642410
Ik vond deel 1 geen succes hoor. Nu lul je gewoon hetzelfde, alleen maak je er nog een verhaaltje omheen. Zielig.
  vrijdag 23 april 2004 @ 22:09:26 #21
74399 TheDon18
Proud to have Maud!
pi_18642526
Paar dagen terug heeft iemand zich hier in de buurt ergens verhangen.

Een scholier... zichzelf verhangen in de bossen, min of meer tegenover die school waar hij op zat.
  vrijdag 23 april 2004 @ 22:10:30 #22
16625 robh
pi_18642556
quote:
Op vrijdag 23 april 2004 22:04 schreef Ayaxola het volgende:
Ik vond deel 1 geen succes hoor. Nu lul je gewoon hetzelfde, alleen maak je er nog een verhaaltje omheen. Zielig.
Anders ga je even iemand anders vervelen

Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  vrijdag 23 april 2004 @ 22:11:23 #23
16625 robh
pi_18642572
quote:
Op vrijdag 23 april 2004 22:02 schreef tvdleur het volgende:
Dit gaat niet werken: zelfmoord gebeurd meestal in een opwelling, en als men eerst ergens naar toe moet gaan reizen hebben die mensen veels te veel bedenktijd.

Daarnaast: waarom zou je eerst IN een trein gaan zitten om jezelf ergens van kant te maken terwijl je je er ook VOOR kan gooien?
Goed punt.. Daat had ik nog niet bij stilgestaan.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  vrijdag 23 april 2004 @ 22:20:02 #24
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_18642743
Slecht idee. Op die manier keur je zelfmoord alleen maar goed, sterker nog, je meodigt het zelfs aan.

En als ik zelfmoord zou plegen, zou ik er echt geen gebruik van maken.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  vrijdag 23 april 2004 @ 22:24:11 #25
16625 robh
pi_18642829
quote:
Op vrijdag 23 april 2004 22:20 schreef texelonia het volgende:
Slecht idee. Op die manier keur je zelfmoord alleen maar goed, sterker nog, je meodigt het zelfs aan.
Maar kijk dan naar wat er nu gebeurt? Anderen worden ook de dupe van deze suicidalen. Je verlaagt de drempel een heel eind, maar is dat per definitie verkeerd?
quote:
En als ik zelfmoord zou plegen, zou ik er echt geen gebruik van maken.
Tegen die tijd weet je dát nogsteeds wel heel zeker?
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')